Euroviisut

Ei minulla, mutta vedonlyöntitoimistoilla. :)

Tällä mennään ja erottuu tää ainakin joukosta, mikä on hyvä juttu.
Ei toi huono ollut, mutta ei toi räppi ole oikein kovaa sieluun iskenyt. Kaipa nää on niitä sukupolviero juttuja. Ei ne aikoinaan diskohömppää vanhemmat minään noteeranneet, taisi olla sama tangon kanssa kun rokki sen syrjäytti. :)
Toivotaan kisaan menestystä, jos jatkoon pääsevät se on jo niin hyvä, että voivat olla tyytyväisä.
 
Tuo Portion boys on juuri tuollainen Levin Hullu Poro Areena:ssa ja afterski-baareissa soitettava junttibiisi jolle tanssitaan innossaan päiväkännien aikana ja siinä viitekehyksessä se on ihan onnistunut biisi, mutta tuon lähettäminen Eurooppaan olisi aivan suunnaton häpeä.

Käärijä oli muuten hyvä, mutta tuo autotunen puuttuminen tuossa autotune kohdassa hiukan pistää korvaan. Voi johtua siitä että biisin tottui kuulemaan sen kanssa niin monta kertaa aikaisemmin. Oikea biisi valittiin ja tällä on hyvät mahdollisuudet voittaa koko kilpailu. Blind Channelin ja Lordin kanssa paras valinta ainakin pariin vuosikymmeneen.

Keiralle pakko antaa kyllä pisteet tuosta lauluäänestä. Kuulostaa livenä samalta kuin joku ison maailmantähden kymmenien/satojen miljoonien kuuntelukertojen popbiisi albumilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa nyt vasta törmättyä tähän Käärijän kappaleeseen ja täytyy sanoa että jopas on kyllä koukuttava biisi. Voin kuvitella että tuo osuu hyvinkin isoon joukkoon kuulijoita kun biisi sekoittaa niin hyvin raskaampia elementtejä, räppiä ja poppia.
 
Ai se ei olekaan plagioitu kappaleesta Electric Callboyn We go the moves... Noh mä nyt odotan sinne toukokuulle asti nii eiköhän keksitä tässä välissä taas yksi mistä tuo Käärijän kappale on tehty :rofl2:.
Maailmassa tehty aika vitusti musiikkia ihmisen aikana nii en ihan hirveästi pistäis painoarvoa lauseille että joku kappale tai kohta on otettu jostain toisesta biisistä.
Kävin kattoo myös herran postauksia ja luki kuvauksessa "Sydän punainen ja vasemmalla" nii en sitte laita mitään painoarvoa tolle "vitsille" mikäli sellainen nyt oli.
 
Viimeksi muokattu:
Tuplat. (saa poistaa)
 
Käärijä oikoo TV:ssä kappaleensa alkoholimyönteistä mainetta – Taustalla kiistelty tabu

"Käärijä kertoo, että kappale on saanut paljon kritiikkiä alkoholimyönteisyydestään.

– Siinä ei yritetä buustata jengiä juopottelemaan. Se on rakennettu sen ympärille ja halutaan jopa herätellä ajattelemaan, tarvitseeko sitä alkoholia aina kun lähdetään juhlimaan."

Hyvä että avasi tämän kappaleen taustoja ja syvempää merkitystä, muuten olisi jäänyt sellainen maku että tämä on vain sellainen bilehumppa biisi missä lauletaan tinttaamisesta. :lol:
 
Ai se ei olekaan plagioitu kappaleesta Electric Callboyn We go the moves... Noh mä nyt odotan sinne toukokuulle asti nii eiköhän keksitä tässä välissä taas yksi mistä tuo Käärijän kappale on tehty :rofl2:.
Maailmassa tehty aika vitusti musiikkia ihmisen aikana nii en ihan hirveästi pistäis painoarvoa lauseille että joku kappale tai kohta on otettu jostain toisesta biisistä.
Kävin kattoo myös herran postauksia ja luki kuvauksessa "Sydän punainen ja vasemmalla" nii en sitte laita mitään painoarvoa tolle "vitsille" mikäli sellainen nyt oli.

Eiköhän tuossa nyt ollut vaan tarkoitus tehdä hauska mashup-biisi perustuen siihen että chachacha huudahdus ja African pimputus sopii hyvin yhteen. Tuskin oli tarkoitus luoda sen isompia plagiointisyytöksiä. Ja miten tekijän poliittinen arvomaailma tähän nyt liittyy?

Käärijä oikoo TV:ssä kappaleensa alkoholimyönteistä mainetta – Taustalla kiistelty tabu

"Käärijä kertoo, että kappale on saanut paljon kritiikkiä alkoholimyönteisyydestään.

– Siinä ei yritetä buustata jengiä juopottelemaan. Se on rakennettu sen ympärille ja halutaan jopa herätellä ajattelemaan, tarvitseeko sitä alkoholia aina kun lähdetään juhlimaan."

Hyvä että avasi tämän kappaleen taustoja ja syvempää merkitystä, muuten olisi jäänyt sellainen maku että tämä on vain sellainen bilehumppa biisi missä lauletaan tinttaamisesta. :lol:

Taas vähän tekemällä tehty kohu. Jos tuota kuuntelee vaikka perssilmällään ja kuulee ainoastaan sanat "Pina colada" niin voi saada käsityksen että biisissä lauletaan alkoholista. Jos yhtään yrittää ajatuksella kappaleen sanomaa tulkita niin se selviää kyllä helpolla.
 
Käärijä oikoo TV:ssä kappaleensa alkoholimyönteistä mainetta – Taustalla kiistelty tabu

"Käärijä kertoo, että kappale on saanut paljon kritiikkiä alkoholimyönteisyydestään.

– Siinä ei yritetä buustata jengiä juopottelemaan. Se on rakennettu sen ympärille ja halutaan jopa herätellä ajattelemaan, tarvitseeko sitä alkoholia aina kun lähdetään juhlimaan."

Hyvä että avasi tämän kappaleen taustoja ja syvempää merkitystä, muuten olisi jäänyt sellainen maku että tämä on vain sellainen bilehumppa biisi missä lauletaan tinttaamisesta. :lol:
Hohhoijaa vittu ylipapisto taas moralisoimassa. Saisikohan vielä jonkun woke-skandaalin tähän perään. "Käärijän kampaus on kulttuurillista omimista <kuvitteellinen/random vähemmistö tähän>."
 
Hohhoijaa vittu ylipapisto taas moralisoimassa. Saisikohan vielä jonkun woke-skandaalin tähän perään. "Käärijän kampaus on kulttuurillista omimista <kuvitteellinen/random vähemmistö tähän>."

Siis missä tuo moralisointi nyt on tapahtunut?
 
Siis missä tuo moralisointi nyt on tapahtunut?
Jos pitäisi veikata niin varmaan internetin kaatopaikassa eli Twitterissä.

Edit: Jaha taisi syyllinen tai yksi niistä löytyä kun näin pahasti kirvelee:
Viestin lähettäjän päässä. On varmasti raskasta elää kun ei näe ympärillään muuta kun "wokepaskaa", ja jos ei näe niin pitää kehitellä skenaariot mielessään.
 
Jos pitäisi veikata niin varmaan internetin kaatopaikassa eli Twitterissä.

Eli Twitterissä on joku ylipapisto, jonka veikkaat moralisoineen, ja haluaisit vielä jonnekin (twitteriin?) woke skandaalin?

Eikö käy vähän raskaaksi yrittää vääntää kaikesta wokea, kun uutinen oli ihan ihan asiallinen... Yhtä loogista, kuin alkaa vastailemaan omaan viestiisi, että oot vaan woke, kun kirjoitit, ettei tuolla kappaleella ole asiaa Euroviisuihin...
 
Ai se ei olekaan plagioitu kappaleesta Electric Callboyn We go the moves... Noh mä nyt odotan sinne toukokuulle asti nii eiköhän keksitä tässä välissä taas yksi mistä tuo Käärijän kappale on tehty :rofl2:.
Maailmassa tehty aika vitusti musiikkia ihmisen aikana nii en ihan hirveästi pistäis painoarvoa lauseille että joku kappale tai kohta on otettu jostain toisesta biisistä.
Kävin kattoo myös herran postauksia ja luki kuvauksessa "Sydän punainen ja vasemmalla" nii en sitte laita mitään painoarvoa tolle "vitsille" mikäli sellainen nyt oli.

Sekoitat loistokkaasti kyseisen viestin kommentin ja siihen liitetyn twitter viestin, jossa on lainattu jonkun toisen Tiktok-tililtä video. Kyseisen twitter viestin kirjoittaja ei väittänyt, että olisi kopioitu eikä videon alkuperäinen tekijäkään näytä väittävän, että olisi kopioitu. Lopuksi yrität vielä vääntää jotain typerää poliittista mikä ei liity aiheeseen mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Eli Twitterissä on joku ylipapisto, jonka veikkaat moralisoineen, ja haluaisit vielä jonnekin (twitteriin?) woke skandaalin?

Eikö käy vähän raskaaksi yrittää vääntää kaikesta wokea, kun uutinen oli ihan ihan asiallinen... Yhtä loogista, kuin alkaa vastailemaan omaan viestiisi, että oot vaan woke, kun kirjoitit, ettei tuolla kappaleella ole asiaa Euroviisuihin...
Siis mitä ihmettä hierot tätä wokea vielä? Kyse oli tuosta alkoholijutusta. Jos jäi lukematta niin voin auttaa vielä kerran:
"Käärijä kertoo, että kappale on saanut paljon kritiikkiä alkoholimyönteisyydestään.
 
Olin hesarin ensimmäisen artikkelin UMK kanssa ihan eri mieltä alun perin. Lxandra ääni oli niin uniikki, että olisin lähettänyt hänen kisaan. Biisi on ainoa, jota voisin kuunnella muuten vaan, mutta nyt kun äsken youtubesta katsoin umk esitykset, niin pakko myöntää, että ovat oikean kaverin hettäneet viisuihin. Just oikealla tapaa symppis ja vaikka biisi on korni, niin sopivalla tapaa itsetietoinen. Kaiken lisäksi biisi oikealla tapaa homoeroottinen viisuyleisön ydinryhmää silmällä pitäen mutta niin kuitenkin, ettei tunnu väkisin tehdyltä yleisön kosiskelulta. Käsittämättömän ammattitaitoisesti rakennettu paketti kun kyseessä itselle Käärijä ainakin ihan nobody. Samaa ei voi sanoa Lxandran lopputuloksesta ja lisäksi vähän hajosi tunnelma biisin puolen välin tienoin.

Usein on kyllä ollut se olo, että suomalaiset luulevat tietävänsä millaiset biisit viehättää viisuissa ja äänestävän sen kaikista stereotyyppisimmän rallatuksen ennemmin kuin valitsisivat parhaan biisin, mutta nyt on pakko olla samaa mieltä.

Sivuhuomautuksena jännä miten hesari yritti tehdä kaikkensa, etteivät Portion Boysia lähetetä sinne (olen jäävi nokkamiehen tuntevana kommentoimaan biisiä, mutta voinpa kritisoida kohtelua). Selvästi viihdejournalistit pelkäsivät, että kansa äänestää väärin ja yrittivät vaikuttaa rivien välistä just niin paljon kuin vaan kehtasivat (tai peläten protestiääniä).
 
Olin hesarin ensimmäisen artikkelin UMK kanssa ihan eri mieltä alun perin. Lxandra ääni oli niin uniikki, että olisin lähettänyt hänen kisaan. Biisi on ainoa, jota voisin kuunnella muuten vaan, mutta nyt kun äsken youtubesta katsoin umk esitykset, niin pakko myöntää, että ovat oikean kaverin hettäneet viisuihin. Just oikealla tapaa symppis ja vaikka biisi on korni, niin sopivalla tapaa itsetietoinen. Kaiken lisäksi biisi oikealla tapaa homoeroottinen viisuyleisön ydinryhmää silmällä pitäen mutta niin kuitenkin, ettei tunnu väkisin tehdyltä yleisön kosiskelulta. Käsittämättömän ammattitaitoisesti rakennettu paketti kun kyseessä itselle Käärijä ainakin ihan nobody. Samaa ei voi sanoa Lxandran lopputuloksesta ja lisäksi vähän hajosi tunnelma biisin puolen välin tienoin.

Usein on kyllä ollut se olo, että suomalaiset luulevat tietävänsä millaiset biisit viehättää viisuissa ja äänestävän sen kaikista stereotyyppisimmän rallatuksen ennemmin kuin valitsisivat parhaan biisin, mutta nyt on pakko olla samaa mieltä.

Sivuhuomautuksena jännä miten hesari yritti tehdä kaikkensa, etteivät Portion Boysia lähetetä sinne (olen jäävi nokkamiehen tuntevana kommentoimaan biisiä, mutta voinpa kritisoida kohtelua). Selvästi viihdejournalistit pelkäsivät, että kansa äänestää väärin ja yrittivät vaikuttaa rivien välistä just niin paljon kuin vaan kehtasivat (tai peläten protestiääniä).
Vaikeaahan se on tietää mikä biisi ketäkin miellyttää. Räppi ei todellakaan kaikkien sieluun istu, mutta nuoriin se näyttäs uppoavan ja he luultavasti eniten äänestävän. Portion Boysin biisi oli hyvin laskelmoitu "Euroviisukosinta reissu" , mutta iloinen menevä biisi joka paranee loppua kohti.

YLE voisi järjestää esikarsinnan, jossa kansalaiset saavat valita ehdokkaat kisaan hakijoista, ehkä silloin saataisiin paremmat biisit?
 
Tuo Lxandran biisi ja show olisi pitänyt muokata uuteen uskoon ensiesityksen mielipiteiden jälkeen. Oli vedonlyöntikertoimissa 25:lla pohjapaikan pitäjänä ainakin unibetillä kun katsoin (en silti lyönyt kun en enempää seurannut) ja olisi taustajoukoille pitänyt olla selvänä vihjeenä, että jotain pitää tehdä. En lukenut tätä threadia aikaisemmin taakse päin, mutta aikalailla tyrmäävän vastaanoton saanut täältäkin ja "tekotaiteellinen" oli sellainen kommentti, etten itse tajunnut ajatella niin, mutta kun näin kommentin, niin heti samaa mieltä.

Mulla itse asiassa tuli ensimmäisenä mieleen Loreen hänestä ihan vaan sen uniikin äänensä ansiosta. En edes tiennyt, että hänkin on tulossa viisuihin taas, mutta ei olisi tuolla biisillä ollut suorakilpailija Lxandralle. Veikkaan, että tuo tunnelman hajoaminen johtui siitä, että näki liveyleisön reaktion ja ei lopulta enää yrittänyt. Tuli just oikeanlaisilla silmillä ja asenteella kuitenkin vetoonsa umk:ssa.

Sen verran mainostan (ilmaiseksi ja ilman mitään sidonnaisuuksia), että tämän vuoden euroviisuista löytyy harvinaisen hyvää ja osaavaa analyysia: Euroviisut + Karsinnat 2023 - Ylikerroin.com

Jos Loreen on ennakkosuosikki Tattoolla, niin Käärijä voi voittaakin. Loreen laulajana ihan omassa sarjassa kilpailuun menijöistä, mutta biisi sellainen, että mun olisi ainakin vaikea antaa pisteitä.
 
Tänään aamulla luin jotain uutista, missä kerrottiin kansainvälisten vedonlyöntitoimistojen rankkaavaan Käärijän kolmanneksi euroviisuissa. Samassa uutisessa mainittiin, jotta Ruotsi olisi ykkössuosikki. Kerrottiin myös, että Ruotsi ei ole vielä valinnut Euroviisuedustajaansa.
Eli järjestys olisi:
1. Ruotsi. N.N.
2. xx. N.N.
3. Suomi. Käärijä.
Onse kova.
 
Tänään aamulla luin jotain uutista, missä kerrottiin kansainvälisten vedonlyöntitoimistojen rankkaavaan Käärijän kolmanneksi euroviisuissa. Samassa uutisessa mainittiin, jotta Ruotsi olisi ykkössuosikki. Kerrottiin myös, että Ruotsi ei ole vielä valinnut Euroviisuedustajaansa.
Eli järjestys olisi:
1. Ruotsi. N.N.
2. xx. N.N.
3. Suomi. Käärijä.
Onse kova.
Ruotsilla karsinnoissa viisut jo kerran voittanut Loreen. Samat 75% mahikset päästä kisoihin ku Kääriällä. Ukraina kakkosena arvioissa varmaan ihan sodan takia. Ja Suomi tosiaan kolmantena.
 
Betssonilla Käärijällä kakkossija. Ruotsin Loreen edellä. Kyllähän tää Loreenin biisi menee viisukansaan, voi olla että on vain hopeeta tarjolla näistä kisoista.

 
Ai se ei olekaan plagioitu kappaleesta Electric Callboyn We go the moves... Noh mä nyt odotan sinne toukokuulle asti nii eiköhän keksitä tässä välissä taas yksi mistä tuo Käärijän kappale on tehty :rofl2:.
Maailmassa tehty aika vitusti musiikkia ihmisen aikana nii en ihan hirveästi pistäis painoarvoa lauseille että joku kappale tai kohta on otettu jostain toisesta biisistä.
Kävin kattoo myös herran postauksia ja luki kuvauksessa "Sydän punainen ja vasemmalla" nii en sitte laita mitään painoarvoa tolle "vitsille" mikäli sellainen nyt oli.

No onhan se tukkaa myöten vaikutteensa saanut tuosta biisistä. :D
 
No onhan se tukkaa myöten vaikutteensa saanut tuosta biisistä. :D
Eikös tuo ole jo aika monta kertaa todettu, että Käärijällä on tuo hiustyyli ollut ensin.

Cha cha cha Spotifyn Global Viral listalla #12. Joku muukin taitaa kuunnella kuin pelkät Euroviisujen megafanit.
 
Eikös tuo ole jo aika monta kertaa todettu, että Käärijällä on tuo hiustyyli ollut ensin.

Cha cha cha Spotifyn Global Viral listalla #12. Joku muukin taitaa kuunnella kuin pelkät Euroviisujen megafanit.
Nää nyt on näitä ihmisiä jotka kuullessaan jonku drum'n'bass-biisin ajattelee että nyt on suoraan kopioitu Pendulumia :kahvi:

Mutta tosiaan erittäin hyvältä näyttää Käärijän menestys viisuissa, vedonlyöntikertoimet senku pienenee ja biisi ottaa tuulta alleen. Mitä tulee Ruotsiin, niin Loreenin Melodifestival-voittokaan ei ole niin varmaa sillä M&M on siellä myös vahvoilla ja ainakin minusta heidän biisi onkin mielenkiintoisempi. Loreenin biisi on vanhahtava (ei mitenkään hyvällä tavalla) ja lavashow jää tylsäksi vaikka siinä ihan kiva idea onkin. Toisaalta Loreenin ehdottomia vahvuuksia on lauluääni. Joka tapauksessa Ruotsi saa finaalissa aina todella paljon jury-ääniä vaikka biisi olisi kuinka paska tahansa, joten se on lähes varmaa että siinä Suomi tulee häviämään. Mutta uskon kyllä että puhelinäänestyksessä Käärijällä on mahdollisuus kerätä enemmän pisteitä.
 
Nää nyt on näitä ihmisiä jotka kuullessaan jonku drum'n'bass-biisin ajattelee että nyt on suoraan kopioitu Pendulumia :kahvi:

Jos viestisi oli mulle kohdistettu, niin kyllähän Käärijää on syytelty ulkomaita myöten plagioinnista. Ja aika sinivalkoiset kuulokkeet saa päässä olla, jos ei yhtäläisyyksiä huomaa.

 
On kyllä selkeitä yhtäläisyyksiä elementeissä ja soundeissa läpi kappaleen, jopa siinä määrin etten pidä täyttä sattumaa mahdollisena. Sävellyksissä ei kuitenkaan ole läheskään riittävää yhtäläisyyttä että Cha Chata voisi uskottavasti väittää plagiaatiksi. Lisäksi Cha Chassa on vähemmän tyypillinen kappaleen rakenne eikä perus ABABCB-meininki kuten We Got the Movesissa (tämä ei ole oleellista plagiaattikysymyksessä, mutta onpa kuitenkin lisätekijänä että omiakin ideoita on). On se kuitenkin käytännössä vain toisenlainen versio samasta "ideasta", mutta selvästi täysin eri biisi.

Samantapainen keissi tämä on kuin Ruotsin 2015 voittobiisi "Heroes" ja David Guettan "Lovers on the Sun". Selviä yhtäläisyyksiä mutta lopulta ei lähelläkään plagiaattia.
 
Viimeksi muokattu:
Jos viestisi oli mulle kohdistettu, niin kyllähän Käärijää on syytelty ulkomaita myöten plagioinnista. Ja aika sinivalkoiset kuulokkeet saa päässä olla, jos ei yhtäläisyyksiä huomaa.


No tuossakin videossa nimenomaan sanotaan että siinä ei syytetä mistään plagioinnista. Vastaavanlaisia videoita voisi tehdä useista biisistä monessa eri genressä, totta kai yhtäläisyyksiä löytyy. Viestini ei sinänsä ollut mitenkään juuri sinuun kohdistettu vaan tarkoitus oli sanoa että näitä "kohuja" aina välillä syntyy kun joku jossain huomaa yhtäläisyyksiä biiseissä. Kuitenkin, jos kuuntelet paljon musiikkia ja perehdyt muutenkin musiikin tekemiseen, tuottamiseen ja/tai soittamiseen, niin sitä helpommin näitä yhtäläisyyksiä huomaa. Harvassa tapauksessa kuitenkaan plagioinnista on kyse. En tietenkään voi tietää kuinka paljon Käärijän biisiä tehdessä on juuri tuota toista biisiä kuunneltu tai haluttu mukailla, mutta se ei ole mitenkään tavatonta että otetaan jokin referenssibiisi jota lähdetään tekemään "uudelleen" jonkinlaisella omalla twistillä. Se ei välttämättä ole kovinkaan omaperäistä, mutta harva biisi on mitenkään uniikki tätä nykyä. Plagiointi on sitten oma juttunsa.
 
En mäkään tota plagiaatiksi sano, kun ylen seulankin läpi on mennyt, eikä ole oikeusjutulla uhkailtu miltään suunnalta. Oma mielipiteeni on, että selkeästi mukaelma toisesta kappaleesta. Hienosti uponnut kansaan, joten kyllähän siitä voi käärijälle kunnian antaa että fiksu liike.
 
Rammsteiniahan tuossa kai lähdettiin versioimaan. Lopputulos sitten sattumalta / tehtyjen soundi yms. valintojen takia muistuttaa tuota EC:n biisiä. Näin ainakin Käärijän mukaan.
 
Oikea laulu voitti mellon, mutta miksi Loreen saa käyttää laulussa kaikua ja muut ei? Vai onko tuossa joku muu tekninen innovaatio taustalla?
 
Miten niin muut ei saisi käyttää kaikua? Onhan sitä jos ei nyt kaikissa mutta hyvin monissa muissakin esityksissä.
 
Katoin Mellon finaalin ja uhhuh... Tuntui että 90% viisuista kuulosti jotenkin vanhahtavalta... Olisin voiton antanut niille Norjan kaksosille, jotenkin jäi mieleenki se esitys.
 
On toi Loreenin biisi kyllä ihan totaalisen geneerinen ja mitäänsanomaton ujellus. Erittäin riskitön ja halvan tuntuinen vaikka lavaesitys kait sinänsä onkin kunnossa.
 
Katoin Mellon finaalin ja uhhuh... Tuntui että 90% viisuista kuulosti jotenkin vanhahtavalta... Olisin voiton antanut niille Norjan kaksosille, jotenkin jäi mieleenki se esitys.
Sen lisäksi jotain vikaa oli myös Melodifestifalenin TV-lähetyksen äänissä. Kuulosti ihan siltä kuin olisi puhelimeen puhuttu, eli musiikki tuli vaisusti taustalta ja laulajan äänet monomaisena huokailuna.

Loreen nousi ihan oikeutetusti voittajaksi. Ei pääse Euphorian tasolle, mutta varmasti on korkealla myös varsinaisessa kisassa, jos ei peräti voita.
 
Sen lisäksi jotain vikaa oli myös Melodifestifalenin TV-lähetyksen äänissä. Kuulosti ihan siltä kuin olisi puhelimeen puhuttu, eli musiikki tuli vaisusti taustalta ja laulajan äänet monomaisena huokailuna.

Juu... Kun nyt vertailee semifinaali ja finaali vetoa vaikka Airista (YouTubesta), niin finaali kieltämättä kuulostaa kuin puhelimessa kuuntelis odotusmusiikkia....
 
No niin:


Onhan noissa samanlaisuutta, mutta lieneekö kuitenkaan suora plagiaatti? Tuollaisia geneerisiä hoilottava nainen + suuret tunteet biisejä on niin paljon että väkisilläkin joskus tulee päällekäisyyttä.

Tässä se koko biisi. Ovat täysin erilaisia tuota yhtä lyhyttä kohtaa lukuun ottamatta. Kohua kohun vuoksi taas kerran.

 
Fiilikseltään nuo on täysin erilaisia biisejä mutta nyt on kyllä sekä melodiapätkät että sointukulut niin pitkässä pätkässä yhtäläiset, että tästä herää hyvinkin aito plagiointisyytteen vaara, jota ei olisi läpihuutojuttu kumota.

Tämä ei ole höpötapaus kuten ne yleensä on. Yleensä yhteneväisyydet tuppaa olemaan enemmän just siinä epärelevantissa "tuntuu samalta", "samat soundit/biitti/soinnut" -osastossa, mutta tässä on yhtenäinen 5 tahdin pätkä jonka voi katsoa olevan täysin sama sävellys. e: 4. tahdissa tosin eri sointu
 
Fiilikseltään nuo on täysin erilaisia biisejä mutta nyt on kyllä sekä melodiapätkät että sointukulut niin pitkässä pätkässä yhtäläiset, että tästä herää hyvinkin aito plagiointisyytteen vaara, jota ei olisi läpihuutojuttu kumota.

Tämä ei ole höpötapaus kuten ne yleensä on. Yleensä yhteneväisyydet tuppaa olemaan enemmän just siinä epärelevantissa "tuntuu samalta", "samat soundit/biitti/soinnut" -osastossa, mutta tässä on yhtenäinen 5 tahdin pätkä jonka voi katsoa olevan täysin sama sävellys. e: 4. tahdissa tosin eri sointu
Joo on tuossa enemmän ainesta plagiaattiin kuin noissa muissa pakotetuissa syytöksissä.
 



Ihmettelen ettei tästä ole juurikaan keskusteltu julkisuudessa. Kuunnelkaapas ensimmäiset 50 sekuntia.

Vertailun vuoksi Tattoo:

 
Ehdottomasti tässä Loreenin biisissä en enemmän aihetta "plagiointikohuun" kuin Käärijän tapauksessa. Itsekin mietin heti Tattoo:n kuultuani että miten se alku on niin tutun kuuloinen. Tuskin tuota Mika Newtonia olin aikaisemmin kuullut, mutta tuo Pont Aerin biisi se saattaisi olla. Toisaalta minusta kyllä tuntuu että se olisi itselle vielä joku tutumpi saman tyylinen biisi missä on tuo sama melodia, mut en nyt ole sitä löytänyt tai saanut päähän että mikä se voisi olla.
 
No joo, tuossa Flying Freessä nimenomaan kohdasta 0:24 alkava melodia ja sointukulku on myös täsmälleen sama kuin jo edellisessä vertailussa (V plenu).

Kolmen tahdin verran (18 nuottia, kolme sointua) täysin identtistä sävellystä, nyt siis jo kahden kappaleen kanssa. :think: Todennäköisesti vahinko eikä tahallista, mutta nolo tapaus silti.
 
Sitä on nyt makustellut Melodifestivalenia ja miettinyt UMK:ta. Jotenkin sitä tykkäsi UMK:n tarjonnasta enempi. Jäi biisit mieleen ja esitykset. Enempi vaihtelua kummassakin. Mellossa tuntui biisit olevan niin siloteltua poppia suurin osa, että meni toisesta korvasta ulos. Ja se määrä niitä biisejä jotka kilpaili finaalissa. Luki vielä miten suuri juttu Mello on Ruotsissa, niin aika paljon oli turhan tuntuista tavaraa.

Mutta noh, ehkä se Mello on profiilin nostatusta. UMK myös mennyt siihen suuntaan ja enää ei tunnu voittajankaan ura kuolevan vissyjen jälkeen.
 
Siis tuo Tattoohan ei pelkästään muistuta - vaan käytännössä ON sama biisi kuin tuo V plenu! En tiedä minkälainen puukorva täytyy olla, jos pystyy muuta väittämään. Ilmeisesti, jos kappaleen sovitus tai "tunnelma" on erilainen, niin kaikki ei pysty näitä yhtenevyyksiä tunnistamaan?

Anyway, nyt on kyllä törkein plagiointi, joka on tullut pitkään aikaan vastaan, toivottavasti menee diskaukseen. Loreen tuntuu olevan muutenkin aivan helvetin ärsyttävä ählämidiiva, jolle on noussut kusi päähän. Euphoria oli vielä raikas ja tarttuva biisi, mutta tällä 11v takaisella maineella ratsastaminen ja osallistuminen varastetulla biisillä.. huh huh. En arvusta ko. hevosnaamaa pätkääkään.
 
Siis tuo Tattoohan ei pelkästään muistuta - vaan käytännössä ON sama biisi kuin tuo V plenu! En tiedä minkälainen puukorva täytyy olla, jos pystyy muuta väittämään. Ilmeisesti, jos kappaleen sovitus tai "tunnelma" on erilainen, niin kaikki ei pysty näitä yhtenevyyksiä tunnistamaan?

Anyway, nyt on kyllä törkein plagiointi, joka on tullut pitkään aikaan vastaan, toivottavasti menee diskaukseen. Loreen tuntuu olevan muutenkin aivan helvetin ärsyttävä ählämidiiva, jolle on noussut kusi päähän. Euphoria oli vielä raikas ja tarttuva biisi, mutta tällä 11v takaisella maineella ratsastaminen ja osallistuminen varastetulla biisillä.. huh huh. En arvusta ko. hevosnaamaa pätkääkään.
En nyt lähtisi Loreenia noin rankasti dissaamaan. Kuulun siihen vähemmistöön, joka ei Euphoriasta pitänyt, mutta muu tuotanto osoittaa kyllä sellaista taiteellisuuutta jota ei monelta löydy. Esimerkiksi 2017 melloissa ollut Statements olisi ylivoimainen suosikkini kaikista euroviisuesityksistä koskaan, jos olisi tullut valituksi. Karsiutui kuitenkin jo ennen finaalia (ulkomusiikillisista syistä).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom