Kojolle ainakin kävi huonosti.Suomen viisuedustajien suosion romahtaminen taitaa olla pelkkä myytti.
Nuku pommiin – Wikipedia
fi.wikipedia.org
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kojolle ainakin kävi huonosti.Suomen viisuedustajien suosion romahtaminen taitaa olla pelkkä myytti.
Kojolle ainakin kävi huonosti.
Nuku pommiin – Wikipedia
fi.wikipedia.org
Huonolla biisillä ei kovin pitkälle pääse. Yleensä noissa artistit osaavat laulaa riittävän hyvin, mutta niitä hittibiisejä on aika vaikea tehdä. Jos biisi on hyvä ilman videotakinSuomella on perinteisesti ollut se ongelma, että jos viisuedustaja menestyy viisuissa surkeasti (kuten usein on käynyt), hänen suosionsa kotimaassa romahtaa. Tämä on saanut huippuartistit välttelemään kilpailua. UMK:hon tuntuu osallistuvan enimmäkseen artisteja, joilla ei ole mitään menetettävää. Itsekin toivon, että kärkipään artistit osallistuisivat kisaan.
Siis voihan tuonne laittaa kuka tahansa biisin tyrkylle. Tämä siis edellisen karsinnan hausta:Minusta voitaisiin palata siihen, että "kuka tahansa" voi laittaa biisinsä ehdokkaaksi ja niistä sitten suorittettaisiin esikarsinta.
Sitten ongelma ollee heissä, jotka valitsevat biisit lopulliseen äänestykseen. Ns. asiantuntijat näyttävät olevan hyvin erkaantuneet tavallisen musiikin kuuntelijan tavasta arvottaa musiikkia. Ehkäpä karsijoisikin voitaisiin valita muilla kuin ammattailaisia, jotka kuulevat musaa eritavalla kuin ammattilaisten "herkkävireiset korvat".Siis voihan tuonne laittaa kuka tahansa biisin tyrkylle. Tämä siis edellisen karsinnan hausta:
Kaikki musiikintekijät voivat hakea mukaan UMK:hon kisaama seuraavan euroviisuedustajan paikasta 21.–24.8.
Sitten ongelma ollee heissä, jotka valitsevat biisit lopulliseen äänestykseen. Ns. asiantuntijat näyttävät olevan hyvin erkaantuneet tavallisen musiikin kuuntelijan tavasta arvottaa musiikkia. Ehkäpä karsijoisikin voitaisiin valita muilla kuin ammattailaisia, jotka kuulevat musaa eritavalla kuin ammattilaisten "herkkävireiset korvat".
Aikoinaan mm. Syksyn sävelessä karsittiin Irwinin Viuhahdus, josta sitten tuli muuten suosittu.
Tosiaan voisi olla muutakin kuin tota räppiä, noiden lisäksi vaikka kantria ja iskelmää, jossa mukaansa vetävät kertsit. Miksei vaikka kansanmusiikkia aikoinaan Viulu-ukkoUMKhon kaipaisin ennen kaikkea vaihtelua, ehkä jopa televisioituja semifinaaleita. Edellinen UMK oli todella yksipuolinen ja kuiva, W95M:iä lukuunottamatta. Oliko 4/7 räppiä, ja vielä oikeasti paskaa räppiä. Todella huonoa työtä esivalintaraadilta oli siellä mitä tahansa. Kaikkea lisää Remusta Power metalliin, Waldosta rockabillyyn, pakollisilla powerballadeilla höystettynä kiitos.
Vahvalla fanipohjalla ei ole mitään merkitystä näissä kisoissa. T. Rasmus & DarudeKorpiklaani olisi kyllä hyvä edustaja, jos saisi ehdolle niitä iskevämpiä biisejään! Vahva fanipohjakin valmiina jo euroopassa.
Luuulen, että tuo on kustannuskysymys YLElle. On kallista järjestää monta livelähetystä.UMKhon kaipaisin ennen kaikkea vaihtelua, ehkä jopa televisioituja semifinaaleita. Edellinen UMK oli todella yksipuolinen ja kuiva, W95M:iä lukuunottamatta. Oliko 4/7 räppiä, ja vielä oikeasti paskaa räppiä. Todella huonoa työtä esivalintaraadilta oli siellä mitä tahansa. Kaikkea lisää Remusta Power metalliin, Waldosta rockabillyyn, pakollisilla powerballadeilla höystettynä kiitos.
Kyseenalaistan vähännkyseisten hasbeenien fanipohjan, ei taida kumpikaan kiertueita tai kunnolla uutta (memestynyttä) musaa julkaissut vuosiin. Korpiklaani kuitenkin keikkaillee kokoajan euroopan isompien metallifestareiden päälavoilla, ja on tehnyt niin vuosia. Mutta eipä silläkään suurta väliä jus kisabiisi ei ole hyvä, niin Darude kuin Rasmuskin oli aika kädenlåmpöisillä liikkeellä. Ehkä ilman fanipohjaa olisivat jääneet semeihin?Vahvalla fanipohjalla ei ole mitään merkitystä näissä kisoissa. T. Rasmus & Darude
Varmasti näinkin, mutta pistää ne kyllä rahaa turhempaakin.Luuulen, että tuo on kustannuskysymys YLElle. On kallista järjestää monta livelähetystä.
Erityisesti Suomessa Euroviisumit ovat saavuttaneet poikkeuksellisen näkyvyyden, jossa pohjoista hölmölandiaa edustava artistin tulee edustaa toivottua "Suomi-kuvaa". UMK-kilpailu on siinä mielessä vaarallinen, että tavallinen kansa voi äänestää väärin, josta syystä vuosina 2018 ja 2019 artisti valittiin suljettujen ovien takana. Poliittiset päättäjät saivat mieleisensä artistin jo vuonna 2016, jolloin valittiin Sandhja edustajaan Suomea. Kannattaa huomioida, ettei kyseinen artisti saanut läheskään eniten yleisöääniä, vaan voitto varmistettiin yksinomaan "virallisen asiantuntijaraadin" pisteillä.
Sandha oli paperilla täydellinen artisti edustamaan juurikin Suomea. Kyseessä oli 1) nuori nainen, 2) etniseltä taustaltaan maahanmuuttaja kehitysmaasta 3) tummaihoinen 4) Sukupuolettoman / Androgyynin näköinen ja tyylinen 5) "oikeissa töissä" naisvaltaisella matalapalkka-alalla (= lähihoitaja) 6) Sateenkaari-ihminen, joka oli sillä hetkellä lesbo-suhteessa 7) Näennäisesti Indie-artisti joka ei keikkunut vielä radiolistojen kärjessä (mutta kuitenkin ison monikansallisen levy-yhtiön listoilla) 7) Asuu Helsingin Kalliossa 8) Feministi 9) Puoluetaustaltaan vihervasemmistolainen 10) Me Too?
Tämän valinnan jälkeen alkoi aivan käsittämätön hypetys ja Euroviisumi-kappaleen voimasoittaminen kaikilla YLEn radiokanavilla, jolla tehtiin varmasti selväksi, että tämän artistin edustama "Suomi-kuva" saadaan pakotettua kansalaisille. Euroviisumi-menestyksen piti olla taattu, pistettiin kuusinumeroiset summat pelkkään koreografiaan ja pyroefekteihin, ja taustalle laitettiin pyörimään ties mitä sirkustaiteilijoita ja (feministinen) Akkabellas kuoro. Ennakkoon hehkutettiin, kuinka tämä Sandhja-show on jo kymmenen ulkomaisen raadin suosikki ja mediassa Suomea pidetään suurimpana ennakkosuosikkina, jolloin ylivoimainen voitti oli vain ajan kysymys.
Kuinkas sitten kävikään? Karsiuduttiin heti ensimmäisessä semifinaalissa, jonka jälkeen radiosoitto hiljeni, ja artisti palasi kaikessa hiljaisuudessa takaisin leipätöihin. Tällä hetkellä ei juuri kukaan taida muistaa kyseistä artistia saati tämän "hittibiisejä", rahaa sen sijaan onnistuttiin polttamaan huomattavia summia, mutta eipä ne hirveästi paina YLEn pohjattomassa budjetissa.
Mitä ihme höpinää 8 vuotta vanhoista asioista tämä on? Ihan normaali valinta se aikanaan oli ja perinteisen normaali huono tulos. Kirjoitus tuntuu enemmän kertovan kirjoittajan omasta maailmankatsomuksesta kuin euroviisuista.
UMK-kilpailu on siinä mielessä vaarallinen, että tavallinen kansa voi äänestää väärin, josta syystä vuosina 2018 ja 2019 artisti valittiin suljettujen ovien takana. Poliittiset päättäjät saivat mieleisensä artistin jo vuonna 2016, jolloin valittiin Sandhja edustajaan Suomea.
Sandha oli paperilla täydellinen artisti edustamaan juurikin Suomea. Kyseessä oli 1) nuori nainen, 2) etniseltä taustaltaan maahanmuuttaja kehitysmaasta 3) tummaihoinen 4) Sukupuolettoman / Androgyynin näköinen ja tyylinen 5) "oikeissa töissä" naisvaltaisella matalapalkka-alalla (= lähihoitaja) 6) Sateenkaari-ihminen, joka oli sillä hetkellä lesbo-suhteessa 7) Näennäisesti Indie-artisti joka ei keikkunut vielä radiolistojen kärjessä (mutta kuitenkin ison monikansallisen levy-yhtiön listoilla) 7) Asuu Helsingin Kalliossa 8) Feministi 9) Puoluetaustaltaan vihervasemmistolainen 10) Me Too?
(feministinen) Akkabellas kuoro.