Euroviisut

Jotenkin kyllä menee maku tästä ”kisasta”, kun jälleen kerran yleisön ja ammattiraadin ollessa eri mieltä menee jälkimmäinen edelle. Päälle vielä tuo Joostin tapaus, en millään jaksa uskoa mitään sellaista tapahtuneen minkä perusteella diskaus olisi aidosti perusteltua.



Vahva tämä. Yleisöäänet pitäisi antaa tarkemmin ja Jury pois tai sitten 75-25 jaolla. Juryjen perustelu puolueettomuudella muutenkin älytöntä kun äänestävät usein yleisöäkin enemmän naapureita.

Tosin yleisöäänien vahvemmassa painotuksessa on se ongelma että kaikki perseilijät, maksetut ja trollaajat pääsee liikaa käsiksi tuloksiin.

Jos ihmisistä ei olisi niin suuri osa perseestä, kansanäänissä ei olisi ongelmaa.
 
Löikö tuo ukkeli voittopystyn palasiks lavalle vai mikä säräys tuossa viimeisessä vedossä näkyi/kuului lopussa? :rofl:

EDIT: olikin joku lavaste prkl
 
Tosin yleisöäänien vahvemmassa painotuksessa on se ongelma että kaikki perseilijät, maksetut ja trollaajat pääsee liikaa käsiksi tuloksiin.
Ja nyt ns. ammattilaiset eivät perseilleet ja trollanneet kun niin moni jätti Israelin nollille?

Pelkästään sen pohjalta miten suuri ero yleisön ja raadin välillä oli, eihän tuolla ollut yhtään oikeasti hyvää kappaletta :)
 
Löikö tuo ukkeli voittopystyn palasiks lavalle vai mikä säräys tuossa viimeisessä vedossä näkyi/kuului lopussa? :rofl:

EDIT: olikin joku lavaste prkl
Kyllä se pystin jalka mun mielstä kolahti rikki ja jäi siihen lavan reunaan. Selostajakin naureskeli, että mistäs nyt tilataan uusi tilalle.
 
Tosin yleisöäänien vahvemmassa painotuksessa on se ongelma että kaikki perseilijät, maksetut ja trollaajat pääsee liikaa käsiksi tuloksiin.

Avaisitko, että miten perseilijät ja trollaajat pääsevät käsiksi yleisöäänien tuloksiin? Luulisi, että raateissa on myös halvempaa ja helpompaa vaikuttaa tulokseen. Ei tarvitse edes rahan liikkua, kun kyhnytetään bisneskumppanien selkiä.
 
Nythän tuo on 50-50 ja tasatilanteessa yleisöäänet voittas nii en nyt kauheasti huutaisi, että jury äänesti väärän voittajan. Jury katsoo enemmän teknistä suoritusta (ainakin toivottavasti) niin ei yleisön fanipojat ja tytöt pääse pelkällä sometaustalla voittoon.
 
Kyllä se pystin jalka mun mielstä kolahti rikki ja jäi siihen lavan reunaan. Selostajakin naureskeli, että mistäs nyt tilataan uusi tilalle.
Joo ei tuosta oikein ottanut selvää oliko aito vai lavaste, melkoinen setti jos oikean pystin loi paskaksi :D
 
Itseä kans vituttaa nuo paskantärkeät ammatilaisraadit. En ymmärrä myös vittuakaan miksi niiden pisteitä varten pitää olla jokaisesta maasta joku erikseen kertomassa kun siinä menee iäsyys ja sen jälkeen vaan yleisön äänet heitetään ohimennen nopeasti. Myöskin sen EBU-hemulin saamat buuaukset oli hyvin ansaitut.
 
Ja nyt ns. ammattilaiset eivät perseilleet ja trollanneet kun niin moni jätti Israelin nollille?

Pelkästään sen pohjalta miten suuri ero yleisön ja raadin välillä oli, eihän tuolla ollut yhtään oikeasti hyvää kappaletta :)

Eihän tässä äänestetty biisiä vaan ei-binäärisyyttä, nyt on non binaric year.
 
Tosin yleisöäänien vahvemmassa painotuksessa on se ongelma että kaikki perseilijät, maksetut ja trollaajat pääsee liikaa käsiksi tuloksiin.

Jos ihmisistä ei olisi niin suuri osa perseestä, kansanäänissä ei olisi ongelmaa.
Ammattiraatihan tuossa voi trollailla ihan vapaasti, ja Suomen raatikin on varsin taiteilijavasemmisto-painotteinen. Politisointi ollut läsnä jo useamman vuoden ammattiraadin pisteissä. Nyt Israelin boikotointi oli läpinäkyvän vahvana (toki myös yleisön protestiäänet israelin puolesta oli vahvana) ja toisaalta Sveitsin ei-binäärisen henkilön puskeminen voittoon isossa roolissa. Toinen vaihtoehto oli tietenkin Irlannin ei-binäärinen henkilö, mutta ammattiraati saa helpommin perusteltua mainstream poppibiisin esittäjän läpi.

Musiikillisesti paljon tarttuvampia biisejä kisassa oli. Eikä se Israelin biisikään huonoimmasta päästä ollut.
 
Pikavilkaisin striimin youtubesta ja mikäli en tehnyt virheitä niin yleisö top 5 näyttää tältä:

Kroatia 337
Israel 323
Ukraina 307
Ranska 227
Sveitsi 226

Tosin yleisöäänien vahvemmassa painotuksessa on se ongelma että kaikki perseilijät, maksetut ja trollaajat pääsee liikaa käsiksi tuloksiin.

Jos ihmisistä ei olisi niin suuri osa perseestä, kansanäänissä ei olisi ongelmaa.
Tämä on tämä yleinen ajatusharha että mielivaltainen eliitti olisi jotenkin parempi päättämään tai objektiivisempi kuin "tyhmä kansa". Tämä ei ole koskaan pitänyt paikkansa. Ei politiikassa eikä Euroviisuissa. Ainoa rehellinen aukoton mittari jonkin suosiolle ja laadulle on kansansuosio. Syitä voi spekuloida ja aina esittää teorioita "perseilystä", mutta todellisuudessa ne "juryt" perseilee ja paskoo kilpailut vähintään yhtä pahasti ja useimmiten pahemmin. Nyt 2v putkeen väärä voittaja tullut Euroviisuissa.
 
Nythän tuo on 50-50 ja tasatilanteessa yleisöäänet voittas nii en nyt kauheasti huutaisi, että jury äänesti väärän voittajan. Jury katsoo enemmän teknistä suoritusta (ainakin toivottavasti) niin ei yleisön fanipojat ja tytöt pääse pelkällä sometaustalla voittoon.

Jos yksi puolikas voidaan ohjata antamaan täyspotti yhdelle ehdokkaalle ja sorsimaan muita, ei siinä paljon enää vaikuta toisen puolikkaan äänet. Viime vuoden farssi oli tästä näkyvä esimerkki. Käärijällä ei ollut käytännössä mitään mahdollisuutta voittaa yleisöäänillä, koska raatien kautta oli päätetty, että Ruotsissa pidetään Abba-juhlavuoden viisut.
 
Viimeksi muokattu:
Tosin yleisöäänien vahvemmassa painotuksessa on se ongelma että kaikki perseilijät, maksetut ja trollaajat pääsee liikaa käsiksi tuloksiin.

Jos ihmisistä ei olisi niin suuri osa perseestä, kansanäänissä ei olisi ongelmaa.

Ihmisiä nuo ammattiraadeissa olevatkin ovat, joten heihin pätevät ihan samat ongelmat. Näkisin muutenkin, että tuollaiseen muutaman hengen porukkaan on huomattavasti helpompi vaikuttaa kuin yhden kokonaisen maan kokonaistuloksiin. Lisäksi tuo äänestäminen maksaa ja ääniä on rajoitettu määrä. Jos joku on valmis hankkimaan kymmenen liittymää, äänestämään 200 kertaa ja maksamaan 200€ trollaamisesta niin sanoisin melkein, että antaa palaa vaan (eikä taida vielä tuossakaan kohtaa vaikuttaa kokonaiskuvaan).
 
Kyllä tässä selkeästi taas "väärä" biisi voitti kun katsoo noita yleisöäänestyksen tuloksia. Ammattilaisraadit ovat joka vuosi äänestäneet puolueellisesti ja nyt on selkeästi nähty jo toista vuotta peräkkäin kuinka voivat kääntää yleisöäänestyksen tuloksen. Ei ole ollenkaan mielekästä enää äänestää tai juuri edes seurata tätä sirkusta kun yleisöäänet voisi yhtä hyvin heittää roskiin kokonaan. Ja itse kyllä siis tykkäsin voittajabiisistä enemmän kuin vaikkapa Kroatian biisistä, mutta ei se silti ole oikein jury taas yliajoi kansan mielipiteen.
 
Tietysti raaditkin ovat yleensä täyttä kusetusta, mutta 50-50 kummallekin perseilylle on minusta ihan hyvä tila.
 
Suomen 12p Israelille Ylilaudan masinoima. Kaulapartojen kelarahat hyötykäytössä.
Cope.
Ylilaudalla tuskin on edes 0.01% vaikutusta lopputulokseen.

Tietysti raaditkin ovat yleensä täyttä kusetusta, mutta 50-50 kummallekin perseilylle on minusta ihan hyvä tila.
Yleisöäänestyksessä ei ole mitään "perseilyä" vaan se on objektiivinen yleisön tahto. Tai jos siellä on perseilyä niin silloin siellä on oletettavasti myös "vastaperseilyä". Nämä eivät ole mitenkään rinnastettavia keskenään kun toinen on pieni vasemmisto/taiteilijaeliitistä koostuva ryhmä tai toinen edustaa kilpailun katsojia yleisesti.

Jos tällainen logiikka oikeasti toimisi niin ihan samallalailla kannattaisi siirtyä valtiomalleissa puoli demokratiaan jossa on "oikeassa olevien"-komissio joka voi vaaleissa jyrätä perseilevän kansan äänet.

Ja "pakolais"venäläisille tullut käsky Israelin äänestämisestä.
Ai että nyt Venäjän desantit määrätään Moskovasta äänestämään vihollisvaltiota? :rofl:
Eiköhän tämän jatkot voi jo viedä salaliittoteoriaketjuun muiden "ylilauta"-horinoiden kanssa.
 
Kyllä toi raatien olemassaolo on tärkeää. Aina voidaan jappasta masinoinneista jne , mutta haluan uskoa (ja miksen uskoisi, eihän koko formaatissa ole muuten mitään järkeä), että kaikkien 37 maan raatit äänestävät aidosti toisistaan riippumatta.

Olen itsekin sitä mieltä, että raatien painoarvo voisi olla pienempi (esim. 35%), mutta kaiken rehellisyyden nimissä, eihän esim. Windows95manin esitys noin niin kuin taiteellisessa/ammattimaisessa mielessä ole voi missään nimessä sijoittua loppupään sijoituksia paremmin.

Eli huumoriarvolla mennään. Ja se onkin sitten eri asia, miten Euroopassa tämä huumori ymmärretään ja pisteytetään yleisöäänin.

Raatit ovat sitä varten, että edes jossain määrin voidaan hillitä sitä ettei tästä tule pelkkä friikkisirkus/pelleilyn kautta erottuvuudella kilpailu.

Minusta tämän vuoden esitykset noin yleisesti oli keskimäärin hieman parempia kuin.viime vuosina on totuttu näkemään. Ei ollut montakaan sellaista "loppuis jo" -esitystä tai muuten superrasittavaa biisiä.

Ruotsin kehnosta sijoituksesta olen yllättynyt. Se on edelleen oikeastaan ainoa biisi joka on jäänyt soimaan päähän ja pidin myös visuaaleista.
 
Yleisöäänestyksessä ei ole mitään "perseilyä" vaan se on objektiivinen yleisön tahto. Tai jos siellä on perseilyä niin silloin siellä on oletettavasti myös "vastaperseilyä".
Palestiinalaisten puuttuessa kisasta Israelia vastaan ei tosin ollut juuri mahdollista äänestää
 
Nythän tuo on 50-50 ja tasatilanteessa yleisöäänet voittas nii en nyt kauheasti huutaisi, että jury äänesti väärän voittajan. Jury katsoo enemmän teknistä suoritusta (ainakin toivottavasti) niin ei yleisön fanipojat ja tytöt pääse pelkällä sometaustalla voittoon.

Paperilla tuo on 50-50 mutta aika herkästi tuo systeemi johtaa siihen, että juryn suosikki voittaa kisan. Syynä puhtaasti se, että juryilla tuntuu olevan vuodesta toiseen se selkeä suosikki jolle annetaan jokaisesta maasta se 12p. Tämä johtaa tilanteeseen, jossa kyseisellä kärkimaalla on melkoinen kaula seuraaviin (kuten nyt tänä ja viime vuonna). Yleisön puolella äänet vaikuttaisivat hajautuvan enemmän, jolloin se yleisön voittajan pistesaalis ei tunnu riittävän juryn selättämiseen ellei jury-suosikki floppaa totaalisesti yleisön puolella. Enkä väitä siis etteikö Sveitsi pärjännyt hyvin yleisöäänissäkin mutta eihän tuo ollut edes lähellä isomman yleisön suosikkeja.
 
Ai että nyt Venäjän desantit määrätään Moskovasta äänestämään vihollisvaltiota? :rofl:
Eiköhän tämän jatkot voi jo viedä salaliittoteoriaketjuun muiden "ylilauta"-horinoiden kanssa.

Vahva tämä. Ihme kun ei väitetty, että Ylilaudan kaulaparrat järkkäili myös muiden maiden äänestykset. Miten muuten Israelilla saattoi olla niin kova kokonaistulos…

Voisi ehkä kysyä, että mikä sitten olisi ollut Israelille sopiva pistemäärä? Oma kanta on, että se on paljon lähempänä 12:ta kuin nollaa.
 

Tuolta näkee yleisöäänien jakauman.

Israel sai 12 pistettä kansalta seuraavissa maissa/alueissa:
- Muu maailma
- San Marino
- Ruotsi
- Portugali
- Hollanti
- Luxemburg
- Italia
- Iso-Britannia
- Suomi
- Espanja
- Sveitsi
- Australia
- Ranska
- Belgia
- Saksa
 
Olen itsekin sitä mieltä, että raatien painoarvo voisi olla pienempi (esim. 35%), mutta kaiken rehellisyyden nimissä, eihän esim. Windows95manin esitys noin niin kuin taiteellisessa/ammattimaisessa mielessä ole voi missään nimessä sijoittua loppupään sijoituksia paremmin.

Eli huumoriarvolla mennään. Ja se onkin sitten eri asia, miten Euroopassa tämä huumori ymmärretään ja pisteytetään yleisöäänin.

Raatit ovat sitä varten, että edes jossain määrin voidaan hillitä sitä ettei tästä tule pelkkä friikkisirkus/pelleilyn kautta erottuvuudella kilpailu.

Outo esimerkki tuo Windows95man tähän keskusteluun, kun tässä ei ole kritisoitu suomen sijoittumista. Eikä muutenkaan yleisön top5 ollut mitään huumoriesityksiä. Mitä tulee tuohon raadin funktioon hillitsijänä niin eikös nimenomaan yleisön top5 ollut paljon ”geneerisempää” esiintyjien/laulujen/esitysten suhteen?

Monesti nostetaan tuota esiin, että pelkällä yleisöllä menisi ihan perseilyksi mutta en vaan itse osta tuota ajatusta. Harvemmin ne huumoriesitykset pääsevät yleisöäänissäkään kärkikahinoihin vaan ihan kunnollisia biisejä sielläkin on terävin kärki. Verka lienee ainoa poikkeus, joka oli huumoriveto ja meinasi voittaa. Muutenkin tuo huumoriesitys on melkoinen tulkintakysymys, joidenkin mielestä esim. Käärijä oli sellainen ja olen siitä vahvasti eri mieltä. Enkä nyt välttämättä Windows95maniakaan puhtaaksi huumoriheitoksi sanoisi, lavashown suhteen humoristinen joo ehdottomasti mutta olihan siinä kunnon vokaalit ja kappale sisälsi myös merkityksellisen sanoman.
 
Euroviisuissa pisteet ei jakaudu 50 % jury ja 50 % tele. Koska "muu maailma" ei anna jury-ääniä, mutta antaa teleääniä. Eli 37/75 pisteistä juryltä ja 38/75 telestä. Hyvin lähellä 50/50, mutta pieni painotus kuitenkin teleäänien suuntaan.

Mielestäni muuan maailman jury olisi hyvä lisä. Trumppi vois antaa muun maailman pisteet...
 
Mikä estää vastaavat trollikampanjat muissa maissa?

Rajoittunut mielikuvitus.

Kerro toki, mikä olisi ollut Israelin esityksen ansaitsema pistemäärä, jos kerran Suomelta saatu 12 oli silkkaa trollausta? Kuuluiko se kymmenen parhaan joukkoon eli pisteille vai kelpaako ainostaan nolla ja buuaus päälle? Jälkimmäistä tarjoiltiin viisulähetyksessä.
 
Joo ei ollut sveitsi mun suosikki, mitäänsanomaton ihmeeuropoppi, mutta lauluääni ja laulajana kyllä hyvä, se kait eniten ratkaisee noissa jury äänissä.
ihmettelin kuitenkin itävaltaa ja paria muuta maata kun jäivät noin alas.
Suomi sai mitä ansaitsi kyllä. Kroatia ja ukraina korkealla, noi olikin hyviä, omaan silmään ei tullut sellaista "naapuri" äänestystä paljoa tai poliittista, miten ton nyt haluaa ilmaista, kenties nämä ajat ovat ohi (onneksi)
 
Melkonen poliittinen farssi tämä Freakshow2024. Huomaa hyvin kuinka oksettavia vasemmisto roskia on tuomaristo täynnä. Kansa antaa täydet pisteet Israelille ja Jury nolla. Kääriän kohdalla tuon pysty ymmärtämään laulamisen tason takia, mutta Israelin esiintyjä oli yksi parhaista laulajista tuolla. Tosin hyvä että ei voittanut. Esiintynyt krimillä ja ryssälässä sodan jälkeen.
 
Näköjään Suomen lehdistö on loukkaantunut kun Israelille "jättipotti " sekä "massiiviset pisteet" eli sen 12.
Sen siitä saa kun molemmat asuu terroristien vieressä, sympatiaa.
 
Näköjään Suomen lehdistö on loukkaantunut kun Israelille "jättipotti " sekä "massiiviset pisteet" eli sen 12.
Sen siitä saa kun molemmat asuu terroristien vieressä, sympatiaa.

Eihän noissa otsikoissa tai jutuissa ole mitään loukkaantumista. Ihan neutraalia analyysiä.
 
Sellaista paskaa tällä(kin) kertaa.

Viime vuoden fiaskon jälkeen ei huvittanut muuta, kuin seurata finaalit ja nekin puolisilmällä. Ei-poliittinen "ammattilaisraati" oli vähemmän yllättäen tälläkin kertaa poliittinen, kun rakensivat täysin samaan tyyliin Sveitsille muurin, kuten Loreenille edellisenä vuonna, muurin jota olisi mahdoton kiivetä sen jälkeen, kun yleisöäänet lisätään pottiin.

Israelille näytti hyvin vähäisiä raatipisteitä tulevan, vaikka biisi/esitys oli musiikillisesti kunnossa ja selkeästi raatipisteitä parempi, joten melko selkeä poliittinen kannanotto oli tuossa kyseessä raadin puolesta.

Sveitsi sai yleisöäänestyksessä täydet 12 pojoa ainoastaan Ukrainalta, eli raadin nostovoimalla nousi yleisöpisteiden 5. sijalta kilpailun voittajaksi. Lohdutti sentään nähdä yleisöäänissä tukea Israelille, jonka raati hylkäsi poliittisena kannanottona, mutta tuossakin tuli viime vuoden raati vs. kansa köydenvetofiilikset. United by music, juuh.

Suomen raadissa näytti olevan 2 kpl popmuusikkoa ja 3 kpl musiikki/taidealan bisneshenkilöä.
 
Kroatialle kävi tänä vuonna Käärijät, kun voitti yleisöäänissä, mutta Sveitsi voitti sitten raadin ansiosta. Onhan tuo Sveitsin kappale hieno ja todella hyvin tehty, että sen puolesta voitto meni oikeaan osoitteeseen. Olisin odottanut Suomelle vähän enemmän pisteitä kansalta, mutta aika vähän sai pisteitä moni muukin. Ei ollut kisojen kokonaistaso yhtä hyvä kuin edellisenä vuonna, mutta kyllä tuolla silti muutama hyväkin biisi löytyi. Järjestäjä kyllä mielestäni mokasi lopussa, kun ei ollut Sveitsille lavasteetkaan valmiina tai sitten outo päätös jättää koko esityksen visuaalinen puoli pois.
 
Seksuaalinen suuntaus ei taida olla politiikkaa.
Ja jos nyt vasta herää siihen, että Euroviisut on yhtä LGBT tykitystä... :rofl:
Voittaja itse on sanonut salakuljettaneensa lipun koska vain osallistuvien maiden liput ja sateenkaarilippu oli sallittu.

Eihän noissa otsikoissa tai jutuissa ole mitään loukkaantumista. Ihan neutraalia analyysiä.
Riippuu näkökulmasta, katsooko että Israelia koskevat uutiset ovat erityisen kiinnostavia vai että Israelin suosiota täytyy kauhistella.

Kun jostain syystä vain yhden maan osalta on katsottu tarpeelliseksi uutisoida "Näiltä mailta Israel sai pisteitä". Tai varmaan Suomen saamat pisteet on myös kerrottu, mutta missä viipyy lista vaikkapa Ranskan saamista yleisöäänistä.

En myöskään ole huomannut analyysia miksi raatien ja yleisön äänet poikkesivat niin paljon Israelin kohdalla. Tosin tässä on vielä aamu, ehkä niitä tulee tai on vain mennyt multa ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Oman musiikki ja esitysmaun perusteella mieleen jäivät Irlanti (hyvä show biisi ois saanu olla rankempikin) Norja (mukiinmenevää etnoa) Sveitsi (pirteää) Armeenia (Hyvä esitys ja ei ihan niin geneeristä itäviisua) Linuxkernelmen (Saako nyt raavas mies vuosikymmenten tauon jälkeen näyttää enskesänä vähän reittä?) Kroatia (jotain nykimistä ja skipiduveinau?) Itävalta (ysäri rave soundia ja hyvät lantioliikkeet) Espanja (pyllistyksiä ja mukiinmenevää hiivaeurobeattipoppia) ja jokku pari muutakin ok biisiä. Israel varmaan teknisesti hyvä mutta biisistä ei jääny mitään mieleen mutta ei nuo balladityyliset istu omaan musamakuun juurikaan.

Hyvä että taas jotain kontroversiaalia äänestyksestä ja yleisö/tuomari äänistä niin saadaan lisää vettä myllyyn. No tän vuoden viisuista tais jäädä eniten mieleen lämmin tunne viimevuotisestä eeppisestä Käärijän torjunta"voitosta" lisänä Suomalaiseen perinteeseen. Playlistille viimeisestä kahdesta vuodesta jääneet Chachacha ja eiköhän No rulezkinki joskus vielä soi
 
Viimeksi muokattu:
Jos salaliittoteorioita haluaa viritellä niin se että Israel ylipäätää kisoihin päästettiin saattoi liittyä myös siihen että yksi kisan isoimmista sponsoreista Maroccanoil, nimestään huolimatta, linkittyy vahvasti Israeliin.
 
Onhan nuo suomen antamat pisteet israelille ajatuksia heittäviä.

Onko äänestetty tarkoituksella jotta asia herättää keskustelua vai onko takana esim Nato, kun monet täydet pisteet antaneista maista on vahvoja Nato maita.
( Israel sai täydet yleisöpisteet Suomen lisäksi Saksalta, Belgialta, Ranskalta, San Marinolta, Ruotsilta, Portugalilta, Alankomailta, Luxemburgilta, Italialta, Britannialta, Espanjalta, Sveitsiltä, Australialta ja muulta maailmalta. )

Lisäksi voi spekuloida tuliko Venäjältä paljon ääniä kun esittäjän molemmat vanhemmat on syntyneet venäjällä.
 
Jos ammattiraati avaisi pisteytyksen perusteet niin politiikka äänestäminen olisi hankalampaa. En lähtisi poistamaan juryn ääniä.
 
Onhan nuo suomen antamat pisteet israelille ajatuksia heittäviä.

Onko äänestetty tarkoituksella jotta asia herättää keskustelua vai onko takana esim Nato, kun monet täydet pisteet antaneista maista on vahvoja Nato maita.
( Israel sai täydet yleisöpisteet Suomen lisäksi Saksalta, Belgialta, Ranskalta, San Marinolta, Ruotsilta, Portugalilta, Alankomailta, Luxemburgilta, Italialta, Britannialta, Espanjalta, Sveitsiltä, Australialta ja muulta maailmalta. )

Lisäksi voi spekuloida tuliko Venäjältä paljon ääniä kun esittäjän molemmat vanhemmat on syntyneet venäjällä.
Tuskimpa venäjältä on israelia suosittu. Eikös tuos laulajan vanhemmat olleet israelista ja ukrainasta.
 
Aika höpöhöpä tämäkin sitten taisi olla.
Ehkä pitäisi odottaa tietoja eikä rakentaa tarinoita omista ennakkoluuloista.
Onko Joost vaatinut turvallisia tiloja jne. vai luokiteletko hänet johonkin porukkaan josta et pidä koska et pidä hänestä?

Alankomaiden edustaja käyttäytyi törkeästi kohti Israelin nuorta euroviisuedustajaa, jolla ei ole osaa eikä arpaa lähi-idän tuhansia vuosia vanhaan vihanpitoon, huutelemalla väliin kesken haastattelun.
Minä en hyväksy kiusaamista ketään kohtaan, en edes ihmisiä joista en pidä.
 
Alankomaiden edustaja käyttäytyi törkeästi kohti Israelin nuorta euroviisuedustajaa, jolla ei ole osaa eikä arpaa lähi-idän tuhansia vuosia vanhaan vihanpitoon, huutelemalla väliin kesken haastattelun.
Minä en hyväksy kiusaamista ketään kohtaan, en edes ihmisiä joista en pidä.
Eihän se mitään väliin huudellut vaan kohdistu kysymyksen EBUn pressipäällikölle joka päätti ettei Israelin tarvitse vastata yleiseen kysymykseen joka tuli lehdistöltä.

Ja mitäs ne Israelin lehdistön tekemät provosioinnit pitkin viisuviikkoa? Näistäkin on liikkunut ties mitä huhuja.
 
Alankomaiden edustaja käyttäytyi törkeästi kohti Israelin nuorta euroviisuedustajaa, jolla ei ole osaa eikä arpaa lähi-idän tuhansia vuosia vanhaan vihanpitoon, huutelemalla väliin kesken haastattelun.
Minä en hyväksy kiusaamista ketään kohtaan, en edes ihmisiä joista en pidä.

Huuteli kyllä, ei tosin törkeäst vaan ilmeisesti yhden kysymyksen. Joten kiusaamisesta puhuminen vähän kyseenalaista, mutta joka tapauksessa huutelu olisi saanut jäädä tekemättä.

Ilmeisesti juttua ollut että Joostille on huudeltu ja häntä provosoitu kuolleesta isästä, johon kappalekinliittyy, se jos mikä vasta törkeää on. Toivottavasti ei pidä paikkaansa ja EBU oikeasti selvittää ja myös julkaisee kunnon selvityksen.
 
Huuteli kyllä, ei tosin törkeäst vaan ilmeisesti yhden kysymyksen. Joten kiusaamisesta puhuminen vähän kyseenalaista, mutta joka tapauksessa huutelu olisi saanut jäädä tekemättä.

Ilmeisesti juttua ollut että Joostille on huudeltu ja häntä provosoitu kuolleesta isästä, johon kappalekinliittyy, se jos mikä vasta törkeää on. Toivottavasti ei pidä paikkaansa ja EBU oikeasti selvittää ja myös julkaisee kunnon selvityksen.

Tällainen huutelu Joostille on totta kai yhtä tuomittavaa.
 
Raatit ovat sitä varten, että edes jossain määrin voidaan hillitä sitä ettei tästä tule pelkkä friikkisirkus/pelleilyn kautta erottuvuudella kilpailu.
En kyllä aivan usko tätä. Ainakin tähän asti minusta kaikki yleisön suosikit olisivat ansainneet voittonsa, ei ne siinä mielessä mitään pelkkiä huumorivetoja ole olleet. Lisäksi onhan säännöissä jonkinlaisia vaatimuksia kappaleille ja esityksille jo nyt, joten niillä saadaan myös rajattua esityksiä tarpeen mukaan. Tämä nykyinen käytäntö on vaan niin antiklimaattinen että ei tuossa ole mitään järkeä vaikka ammattilaisraatien äänillä varmasti on juurikin haettu tuota että mikään pelkkä huumoripläjäys ei voita. Mutta lopputuloksia tarkasteltaessa en ymmärrä miksei Keiino (Norja 2019), Käärijä tai nyt Baby Lasagna muka olisi saanut voittaa kisoja.

Jos ylipäätään äänestyksessä trollaaminen jotenkin huolettaa, niin aivan ensimmäisenä pitäisi tuo älytön 20 äänen antamisen mahdollisuus poistaa.

Jos ammattiraati avaisi pisteytyksen perusteet niin politiikka äänestäminen olisi hankalampaa. En lähtisi poistamaan juryn ääniä.
Eikös niillä raadeilla ole ne tietyt viralliset kriteerit millä arvostelevat biisit, silti siellä selkeästi näkyy myös poliittinen äänestys. Tietyltä osin varmaan pystyvät jotenkin objektiivisesti arvioimaan esityksiä, mutta taide ja musiikki on kyllä aina subjektiivinen kokemus eikä tällainen raatien korjaama "oikea" lopputulos kyllä palvele oikein ketään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom