Itse olen sitä mieltä, että vakiintuneita/loogia termejä ei pidä muuttaa vain koska syyt. Se, että naapurin Pirjo-Valtteripyyperö kokeen sanan loukkaavaksi ei ole mikään syy muuttaa vakiintuneita termejä. Keskustelu ilman yhteistä kieltä (esim. kaikki osallistujat ymmärtävät sanojen tarkan merkityksen) on mahdotonta ja turhaa.
Valitettavasti se vain ei enää nykypäivänä toimi, koska jokaisella ryhmittymällä on jokin vanha (joskus uusi) termi, jota sitten käytetään tarkoituksella miten sattuu haukuttaessa sitä vääränmielistä ryhmää.
Tälläisiä termejä on mm:
- Liberaali, riippuen keskustelijasta sillä tarkoitetaan useasti jotain täysin asiaan liittymätöntä ihmisryhmää jossa voi olla sekä liberaaleja, että muita.
- Vasemmisto, riippuen keskustelijasta sillä katetaan about kaikki mahdolliset ja mahdottomat aatteet koko vasemmisto-oikeisto akselilta. Nykyään vielä hassusti niin, että sitä käyttää monesti vasemmistopuoluetta äänestävä ihminen haukkuessaan perinteisen oikeistopuolueen äänestäjää.
- Vihervasemmisto, kts. edellinen. Netissä sillä tarkoitetaan pääosin ihmistä joka on kanssasi eri mieltä.
- Kommunisti, ihminen joka voidaan katsoa vasemmistolaiseksi yllä esitetyin kriteerein.
- Oikeistolainen, Ihminen joka on erimieltä kanssasi kun koet itse olevasi pyhä vasemmistolainen (ottamatta kantaa puolueeseen tai oikeaan edustamaasi aatteeseen).
- Suvakki, íhminen joka on maahanmuuttoon fiksautuneen keskustelijan tai nettipersun kanssa eri mieltä jostain asiasta ja vaikka olisi samaa mieltä, niin ei ainakaan jaa yhtenäistä käsitystä jostain ko. keskustelijan sankarista tai idolista.
- Agnostikko, ihminen joka on ateisti mutta ei sitä uskalla netissä anonyymisti sanoa. Tai ihminen joka on teisti, mutta ei sitä uskalla netissä anonyymisti sanoa
Noita termejä olisi muitakin, mutta kaikenkaikkiaan ne ovat nykyään merkityksettömiä nettikeskustelussa. Niin absurdia lausetta et saa aikaiseksi noita termejä käyttäen, ettetkö olisi jonkun nettikeskustelijan mielestä oikeassa ja etteikö muut keskustelijat voisi kuvitella sinun olevan tosissasi.