Ja mukavat viinan huurut. Varsinkin jos peruuttaa lähtiessään niin saa ne tuoksut autoon sisälle.Komeat höyryt tämä kyllä tekee kylmässä.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja mukavat viinan huurut. Varsinkin jos peruuttaa lähtiessään niin saa ne tuoksut autoon sisälle.Komeat höyryt tämä kyllä tekee kylmässä.![]()
Edelleen on kyllä hieman yskimistä kylmäkäynnistyksissä, vaikka on ajettu tuota Red Linen SI-1 lisäainetta koneesta läpi suuttimien puhdistamiseksi, ja vaihdettu tulpat. Vähän vaikuttaa siltä, että tuo eFlexPlus ei vaan meinaa oppia oikeaa rikastusta kuten pitäisi. Siinä mielessä tämä boksi on kyllä ollut hieman pettymys. Virrat pysyy boksissa käynnistysyritysten välissä, joten siitä ei ole kyse.
Tarpeeksi jos tankkaa bensaa E85 sekaan, niin ongelma poistuu.
Lähtee usein käyntiin silleen röpötellen ja sitten sammuu. Vaatii sitten toisen startin, joskus kolmannenkin, ennen kuin pysyy käynnissä. Lisäksi joskus jos yrittää lähteä saman tien liikkeelle, eikä tyhjäkäytä ensin hetkeä, niin moottori meinaa sammua.Miten tuo yskiminen käytännössä ilmenee?
2025 kesäkuun alku
Testasin jälleen Volkswagen Golf 1.2 TSI 6-vaihteinen manuaali, 98E5 + RE85 sekoitusta vakio reitillä.
Tällä kertaa laskennallinen 35% etanolipitoisuus.
Kulutus kasvoi tällä kertaa vain 3,94%.
Syy näin pienelle kulutuksen kasvulle oli, että bensalla matkatessa oli napakka vastatuuli ja muutama kovempi ohitus, kun taas etanoliseoksella matkatessa oli alussa lievä myötätuuli ja lopussa tyyntä. Lämpötila käytännössä sama, kuten keli muutenkin.
Sama reitti, ~550km suuntaansa. Keskinopeus oli bensalla 91,89 km/h ja etanoliseoksella 92,13 km/h.
Samoilta mittareilta aina tankattu piri pintaan.
Hyvin toimi kaikissa tilanteissa ja ei laihalle menoa.
Seuraavaksi testaan 40% sekoitusta.
Rikastusta tarvii aika hemmetisti. Säädettävillä ecuilla ainakin lyödään aivan hemmetisti ainetta starttiin kylmällä vs lämpösellä.Lähtee usein käyntiin silleen röpötellen ja sitten sammuu. Vaatii sitten toisen startin, joskus kolmannenkin, ennen kuin pysyy käynnissä. Lisäksi joskus jos yrittää lähteä saman tien liikkeelle, eikä tyhjäkäytä ensin hetkeä, niin moottori meinaa sammua.
Alkanut vähän tuntua siltä, että paskan vitut tuossa boksissa mitään oppimista on, vaikka kuulemma pitäisi olla. Tässä dokumentissa sivuilla 77 ja 78 on kuvattu muutamat säädöt, joita tuolla eflextunerilla voisi ehkä kokeilla.
Jep ja tuossa eFlexPlus boksissa pitäisi olla jo valmiina rikastus. Sitä voi tuolla eFlexAppilla säätää ja olen jo laittanut +3 eli rikkaimman. En tiedä, että eikö rikastus siltikään riitä, ja pitäisikö sitä vielä lisätä entisestään tuolla eFlexTunerilla noiden ohjeiden mukaan.Rikastusta tarvii aika hemmetisti. Säädettävillä ecuilla ainakin lyödään aivan hemmetisti ainetta starttiin kylmällä vs lämpösellä.
Joo, noista jälkiasennussarjoista en oikein tiedä, mutta kesäautolla ajokausi on joskus ulottunut juuri pakkaskelien tuntumaan ja rikastus on luokkaa +500% kesäkeleille eli ainetta syötetään moninkertaisia määriä. Säätäjä joskus totesi että pakkaskeleillä ainetta ruikitaan niin että pakoputkesta tulee nestettä ja siitä vähennetään rahtunen.Jep ja tuossa eFlexPlus boksissa pitäisi olla jo valmiina rikastus. Sitä voi tuolla eFlexAppilla säätää ja olen jo laittanut +3 eli rikkaimman. En tiedä, että eikö rikastus siltikään riitä, ja pitäisikö sitä vielä lisätä entisestään tuolla eFlexTunerilla noiden ohjeiden mukaan.
Aina tuo on tähän mennessä lähtenyt käyntiin, mutta tuo säätäminen ja starttimoottorin ränkkääminen vähän tympii. Tuon kai pitäisi vieläpä ajan myötä oppia moottorille sopivan rikastuksen, mutta ei tuo kyllä todellisuudessa vaikuta mitään oppivan.
No tästä on jo aikaa mutta toimin niin että auto lohkoon hetkeksi kun oli pakkasen puolilla, lähti muuten huonosti käyntiin ja fiilis jäi että vei perkeleesti ainetta, kovemmalla pakkasella puhtaalla bensalla. Parasta viinassa oli reilusti kasvanut vääntö.Jep ja tuossa eFlexPlus boksissa pitäisi olla jo valmiina rikastus. Sitä voi tuolla eFlexAppilla säätää ja olen jo laittanut +3 eli rikkaimman. En tiedä, että eikö rikastus siltikään riitä, ja pitäisikö sitä vielä lisätä entisestään tuolla eFlexTunerilla noiden ohjeiden mukaan.
Aina tuo on tähän mennessä lähtenyt käyntiin, mutta tuo säätäminen ja starttimoottorin ränkkääminen vähän tympii. Tuon kai pitäisi vieläpä ajan myötä oppia moottorille sopivan rikastuksen, mutta ei tuo kyllä todellisuudessa vaikuta mitään oppivan.
Lähtee usein käyntiin silleen röpötellen ja sitten sammuu. Vaatii sitten toisen startin, joskus kolmannenkin, ennen kuin pysyy käynnissä. Lisäksi joskus jos yrittää lähteä saman tien liikkeelle, eikä tyhjäkäytä ensin hetkeä, niin moottori meinaa sammua.
Alkanut vähän tuntua siltä, että paskan vitut tuossa boksissa mitään oppimista on, vaikka kuulemma pitäisi olla. Tässä dokumentissa sivuilla 77 ja 78 on kuvattu muutamat säädöt, joita tuolla eflextunerilla voisi ehkä kokeilla.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.