Nvidian ces 2022 lähetyksessä mainittiin Tarkoviin tulossa DLSS "coming soon". Päivämärää ei annettu sen tarkemmin.
Itse päivitin prossun 8700k->12700K ja fps nousi n. 50% RTX 3080:llä. Laitoin myös 2.25X DLDSR asetuksen nvidia control panelin global 3d settingeistä, ja pelistä 3840x2160 reson (näytön reso 2560x1440). Näyttää kivalta. Mulla ainakin GPU "idlasi" ilman näitä säätöjä (prossua ja DLDSR:ää) Tarkovissa. GPU usage oli n. 40-45% raideissa. Nyt on 80-90%.
En usko, että DLSS:stä on mitään käytännön hyötyä, ennen kuin nuo CPU-pullonkaulat saadaan ratkaistua. En muista, että missään muussa pelissä olisi hyvään aikaan ollut yhtä matala GPU:n käyttö, kuin Tarkovissa.
--
Omastakin mielestä muualle kuin päähän ampuminen on vähän niin ja näin. Ja huonosti läpäisevällä ammuksella tai kaukaa ei kannata ampua kuin naamaan. Kypäräkin rasittavasti estää ihmisiä kuolemasta. Ammuin lvl3 kypärää tyyliin ohimoon tms. ja kypärä otti 21 damagea ja pää loput, mutta äijä ei kuollut. Oli liian huonosti läpäisevä ammus käytössä, kun parempiakaan ei oikein saa.
VPO-209 on aika kiva. Siihen saa lvl1 tradereilta +7 ergo lippaita, 4x:n ja silun. Sillä voi lähteä ryömimään puskiin esim. Woods/Shoreline ja räiskiä vihuja hengiltä kaukaa. Kun vihollinen on kaukana, niin todennäköisyys sille, että itse kuolee, on matala, etenkin silun kanssa.
Saisipa .366 AP-M:ää siihen. Oma hahmo vasta lvl10 kahden viikon jälkeen, eli vasta puolivälissä lvl15. Hohhoijakkaa. Noh tänään pitäisi tulla kaikki viikonloppuna hävitty geari, kymmeniä loadoutteja, saa nähdä riittääkö vapaa-aika hävittää niitä uudestaan ennen ensi viikonloppua, vai pitääkö osa myydä pois. Inventaariosta on tila loppu Edge of Darkness -edikan kanssa, kun olen säästänyt kaikkea FIR-kamaa tulevia questeja varten. Lisäksi jos löytäisin vielä yhden nipun muttereita, niin saisin useamman hideout-päivityksen tehtyä peräkanaa. FIR auton akkujakin taitaa olla 4kpl varastossa jne.
--
Kuinka usein peleissä on ollut muuten wipejä? n. 6kk välein? Tällä tahdilla ehdin varmaan saada 2kk kohdalla flea marketin auki, sitten on 4kk aikaa pelata peliä vielä