Mitä sitten vaikka Epicin launcheri olisikin huonompi?
Jännä argumentti. Miksi haluaisit ehdoin tahdoin kilpailua tukeaksesi käyttää huonompaa tuotetta, jos jokin asia haalitaan yksinoikeudella sille? Voisin kärjistää argumenttisi älyttömyyttä maailman ääriin.
Tuntuu että Steam odottaa asiakkaiden taistelevan niiden puolesta kun itse ei paljoa näytä välittävän asiasta
Melkosta puppua, ettei Steam olisi tehnyt
mitään. Ei ehkä hinnaston puolesta tai haalimalla omia yksinoikeuksia.
Tässä 2019-2020 Steam on kuitenkin esimerkiksi:
- Uudistanut Library-näkymän kokonaan
- Uudistanut kaverinäkymän ja Chatin kokonaan, lisäten helpot groupchatit ja vastavia ominaisuuksia
- Lisännyt Remote Play Together -pelistreamausmahdollisuudet
- Lisännyt Steam Labsin
- Lisännyt Developer streamit ja Steam-"gamefestivalit", joissa etenkin pienemmät kehittäjät voivat esitellä töitään ja kommunikoida asiakkaiden kanssa
- Lisännyt hakuominaisuuksia, kuten hinnalla rajaamisen ja tiettyjen tagien tai VR only pelien poistamisen hakutuloksista
En väitä, että Steam olisi mitenkään optimaalinen tai kaikille soveltuva alusta, tai etteivätkö voisi vähän kilpailla hinnoissa jos haluavat säilyttää isoja julkaisuja Steamin alla, mutta minua jotenkin huvittaa tämä että Steam jotenkin istuisi rahakasansa päällä tekemättä mitään, kun ainakin minun peruskäyttöön vaikuttavia quality of life ominaisuuksia on tullut Epicin olemassaolon aikana melko monta.
....ja minä olen oppinut elämään sen kanssa että on koneella Steamin kirjasto ja Epicin kirjasto, mutta jälkimmäinen on edelleen valitettavasti käytettävyydeltään niin huono, että se toimii yhtä ostosta lukuunottamatta ilmaispelien käynnistimenä.