Epic Games Store

Ai sinulla on vain kaksi? Jos kehitys jatkuu näin, sinulla olisi 2020 vähintään kahdeksan. Sitten siinä tappelet ja suljet niitä joka kerta, kun kone käynnistyy.. Tai sitten disabloit niiden autokäynnistyksen, jolloin ne eivät taas toimi sitten 6kk päästä, kun haluat vaikka käyttää Rockstarin launcheria..

Minulla on nyt 4 launcheria asennettuna, lisääkin olisi tarjolla.

--

Ilmaiset pelit kelpaa edelleen, mutta ainakin Metro Exodus yksinoikeus on ostettu vain vuodeksi. Katsotaan sitten, kun vapautuu avoimille markkinoille ja Steamiin 2020.. Nyt on Microsoftin launcherista pelattavissa. Ja se paska on ainoa tässä kuussa koneen kaatumisen aiheuttanut softa..
Kaksi? Epic, Steam, Ubi ja GOG. Niin ja Windowsin oma. En edes kiinnitä huomiota siihen, mikä alla mikäkin peli on.
 
Miksi ihmiset sanovat pelien olevan halvempia Epicissä, nehän on samanhintaisia, eli uudet AAA:t 60 euroa?
Onko joku sanonut näin?
Itselläni on molemmat Steam ja Epic Store Kiinan regionissa ja Steam on reilusti halvempi vaikka toki Epic on myös kohtuu hintainen verrattuna Suomen hintoihin. Suomen regioineissakin muistelen että olivat about saman hintaisia, mutta Steamissa on jatkuvasti alennuksia.
 
Etkö käytä EA:n Originia? Rockstarin uuden launcherin kanssa saa myös jonkun vanhan GTAn ilmaiseksi.

No hittolainen. Olinkin ihmetellyt, että mikä siellä nopealla SSD:llä tilaa vie ja siellähän tosiaan on modattu GTAV oman launcherinsa alla :D

Mutta en siis tosiaan ihan hirveästi kärsi siitä, että pelit on kuuden launcherin alla. Noita näkyy voivan pakottaa jopa olemaan käynnistymättä automaattisesti, jolloin vain kulloinkin tarvittava on päällä.
 
Mulla on ~14v steam tili, eli kuulun näihin "vanhoihin". Jotenkin muistelen, ettei steamia silloin aikoinaan tullut otettua mitenkään avosylin vastaan.

Ei otettu ei, koska se muistaakseni pakotettiin asentamaan, jos meinasit jatkaa CS:n peluuta. Sehän oli alkuaikoina käytännössä vain launcheri Valven peleille ja ajan saatossa tuli pelikauppaa sun muita ominaisuuksia.

Minulla on hämärä muistikuva, että waresivuilta löytyi crackattuja clientteja, joilla pystyi lataamaan ilmaiseksi vaikkapa sen CS:n ja pelailemaan ilman sen kummempia ongelmia. Näin siis Steamin alkuaikoina, josta minun nykyäänkin käytössä oleva tili on elävä muisto. Käyttäjätunnuksen perusteella voisi sanoa, että tili oli tarkoitettu hyvinkin väliaikaiseen käyttöön, mutta eipä Valve sitä kuitenkaan koskaan bannannut:

steam.png


Näin 16 vuotta myöhemmin voisi kuvitella, että hyväksi havaitut launcherin ominaisuudet olisi helposti apinoitavissa, mutta näemmä jotkut haluaa startata vähän askeettisemmin :cigar2:
 
]

Näin 16 vuotta myöhemmin voisi kuvitella, että hyväksi havaitut launcherin ominaisuudet olisi helposti apinoitavissa, mutta näemmä jotkut haluaa startata vähän askeettisemmin :cigar2:

Vaikka itse EGS; n ihan positiivisesti suhtaudun, niin ei voi kyllä kun ihmetellä tuota. Miksi lähdettiin noin keskeneräsen tuotteen kanssa "ristiretkelle".
 
Vaikka itse EGS; n ihan positiivisesti suhtaudun, niin ei voi kyllä kun ihmetellä tuota. Miksi lähdettiin noin keskeneräsen tuotteen kanssa "ristiretkelle".

Koska softakehitys vie aikaa, ja softassa väistämättä bugeja. Hiovat pala kerrallaan valmista, toiminnallisuutta lisäten. Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, mutta jos vaikka puolen vuoden päästä tästä olisivat julkaisseet kaupan, suuremmalla määrällä ominaisuuksia (joista väistämättä joillakin jotain menee rikki), niin se määrä valitusta ja vinoilua bugeista olisi varmasti aikamoinen. Kaiken tämän muun valituksen lisäksi. Ja tiedä vaikka Fortnite ei olisi niin suosittu enää silloin... Ja joo, voi testata ja testata, mutta kyllä niitä aina löytyy.

Uskon itse nykyisin vahvasti siihen, että pieni määrä toimivaa (joo, makuasia) on parempi kuin vaihtoehdot. Nintendo ehkä saa kerralla (melkein) valmista, mutta eivät ehkä ole kuuluisia nopeasta julkaisutahdista.
 
Koska softakehitys vie aikaa, ja softassa väistämättä bugeja. Hiovat pala kerrallaan valmista, toiminnallisuutta lisäten. Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, mutta jos vaikka puolen vuoden päästä tästä olisivat julkaisseet kaupan, suuremmalla määrällä ominaisuuksia (joista väistämättä joillakin jotain menee rikki), niin se määrä valitusta ja vinoilua bugeista olisi varmasti aikamoinen. Kaiken tämän muun valituksen lisäksi. Ja tiedä vaikka Fortnite ei olisi niin suosittu enää silloin... Ja joo, voi testata ja testata, mutta kyllä niitä aina löytyy.

Uskon itse nykyisin vahvasti siihen, että pieni määrä toimivaa (joo, makuasia) on parempi kuin vaihtoehdot. Nintendo ehkä saa kerralla (melkein) valmista, mutta eivät ehkä ole kuuluisia nopeasta julkaisutahdista.
Vaatii kyllä aika paljon munaa tulla markkinoille softalla josta puuttuu lähes tulkoon kaikki ominaisuudet kilpailijoihin verrattuna. Mutta kun on rahaa ni mikäs siinä, pakottamalla toimii hyvin.
Vähän kun tulis markkinoille vuoden 2001 simpukkapuhelimella ja ostais Androidin siihen yksinoikeudella.
 
Vaatii kyllä aika paljon munaa tulla markkinoille softalla josta puuttuu lähes tulkoon kaikki ominaisuudet kilpailijoihin verrattuna. Mutta kun on rahaa ni mikäs siinä, pakottamalla toimii hyvin.
Vähän kun tulis markkinoille vuoden 2001 simpukkapuhelimella ja ostais Androidin siihen yksinoikeudella.

Mjoo, käyttäjiä on erilaisia, taitaa löytyä käytännössä kaikki ominaisuudet mitä Steamista käytän. Tai no, Steamin arvosteluja tulee joskus luettua, Originista en edes tiedä onko siinä, GOGin arvosteluja tulee harvemmin luettua, mutta pari kertaa kyllä niitäkin.

Ja jos noihin kokoelmatietoihin on uskominen, niin Steam library 491, GOG 187, ja sitten jokunen noissa muissa, ihan anekdoottina siitä, että on noita palveluja tullut käytettyä. Ei puhuta lunastamattomien Humble avainten määrästä mitään.
 
Ei otettu ei, koska se muistaakseni pakotettiin asentamaan, jos meinasit jatkaa CS:n peluuta. Sehän oli alkuaikoina käytännössä vain launcheri Valven peleille ja ajan saatossa tuli pelikauppaa sun muita ominaisuuksia.

Minulla on hämärä muistikuva, että waresivuilta löytyi crackattuja clientteja, joilla pystyi lataamaan ilmaiseksi vaikkapa sen CS:n ja pelailemaan ilman sen kummempia ongelmia. Näin siis Steamin alkuaikoina, josta minun nykyäänkin käytössä oleva tili on elävä muisto. Käyttäjätunnuksen perusteella voisi sanoa, että tili oli tarkoitettu hyvinkin väliaikaiseen käyttöön, mutta eipä Valve sitä kuitenkaan koskaan bannannut:

steam.png


Näin 16 vuotta myöhemmin voisi kuvitella, että hyväksi havaitut launcherin ominaisuudet olisi helposti apinoitavissa, mutta näemmä jotkut haluaa startata vähän askeettisemmin :cigar2:

Itsellä oli muutosvastarintaa myös joskus 16 vuotta sitten ja Steamissä tulee vasta 10v täyteen kohta. Paljon turvallisempaa omistaa ne pelit fyysisesti ja CD/DVD-ROM ei kuole ikinä, korvaantuu vaan paremmalla maailman tappiin. Kun Steam kuolee omaan mahdottomuuteensa parin vuoden päästä, minulla on ainakin CD:t tallella omista peleistä! (Lisäksi ostelin ensimmäisen oman Applen noihin aikoihin, jolla ei paljon pelattu, kun ei vaan pystynyt)

Nytkin ehkä näen Epic Games Launcherin taas uhkana Steamin jatkuvuudelle.
478 Games owned, 408 DLC owned Steamissa. Olisi varmaan pelit yli 500, jos taas jaksaisin naputella Humblesta niitä pelejä sisään.

Katsotaan Epic Games Storea uusiksi, kun se avaa ovensa indie-peleille. Jos se on reilusti halvempi kuin Steamin $100, niin lupaan laittaa jonkun oman räpellykseni sinne 2020.
 
cd:tkin hajoavat disc rottiin. Sega Saturn levyt ovat hyvä esimerkki.
 
Joo toivottavasti ei avaa oviaan koskaan millekään $100 budjetilla tehdyille shovelware peleille, Steam on niitä jo pullollaan.

Niin.. nyt voisi päästä neitseelliseen markkinaan ja minusta voisi tulla pelimiljonääri. Ja $100 on nykyisen Greenlightin hinta, eikä kokonaisbudjetti.

cd:tkin hajoavat disc rottiin. Sega Saturn levyt ovat hyvä esimerkki.

Joo-o, täällä on satoja CD/DVD-levyjä, jotka pitäisi digitoida.. Mutta tuollaiset pelipalvelut ovat pystyssä niin kauan, kun tuottavat voittoa. Jos voittoa ei tule, tulee jotain ikävää, kuten kuukausimaksu..
 
Veikkaan, että Epicilläkin alkoi tulla tän osalta kiire, Fortniten suosio nyt ei kuitenkaan oo mitenkää kiveen hakattu enää vuosiksi eteenpäin, joten nyt sitä pitää lypsää kun ihmiset vielä sitä käyttää, varsinkin ne tulevat kuluttajat.
 
Veikkaan, että Epicilläkin alkoi tulla tän osalta kiire, Fortniten suosio nyt ei kuitenkaan oo mitenkää kiveen hakattu enää vuosiksi eteenpäin, joten nyt sitä pitää lypsää kun ihmiset vielä sitä käyttää, varsinkin ne tulevat kuluttajat.
Juurikin näin. Fortniten (suhteellisen hidas) alamäki on kai jo alkanut, joten siinä valossa tämä tuli juuri oikealla hetkellä. Viivyttelemällä olisi saanut paremman tuotteen mutta todennäköisesti vähemmän käyttäjiä.
 
Jaas, eikös tässä ole vielä asennusjonoa, että vois laittaa useamman pelin asentumaan peräkkäin?
 
Itsellä ainakin antoi laittaa.


Tietääkö joku moneltako ilmaispeli vaihtuu tuohon Marsiin?
Illasta, oisko joskus 18-20 välillä yleensä.

Itelläkin anto laittaa, mut ku seuraavan kerran käynnistin, nii autuaasti jätti asentamatta ne loput mitkä olin siihen jonoon laittanut, jatko toki sitä mikä oli jäänyt kesken.
 
Sarjassamme mielenkiintoisia uutisia.

1. Epic Games rahoitettu Rune 2 julkaistaan, näyttää keskeneräiseltä tekeleeltä.
2. Human Head Studios päätti laittaa pillit pussiin An Update From Human Head Studios - Human Head eli ei enää tukea koko pelille.
3. Bethesda Softworks avaa uuden studion jonne hyppää Human Headin tyypit.
4. Epic Games porukka varmaan iloissaan

The last month has been a unique one for all of us at Human Head Studios. We recently launched Rune II on the Epic Store and hope you’re enjoying the game and checking out the Rune II streams. We’re very proud of what our talented team has created and encourage everyone to sail their longships in search of battle against the dark forces of Ragnarok.

However, Rune II will be the final game for Human Head Studios. After 22 great years of making games as an independent studio, economic realities have forced us to make the decision to wind down the company and close its doors. But while we are closing the book on Human Head, we are not closing the book on the amazing team we have assembled.

Bethesda Softworks has opened a new development studio, Roundhouse Studios, in Madison, Wis. Roundhouse Studios is staffed by the team from the recently closed Human Head Studios. Therefore, the studio will immediately begin work on unannounced projects at Bethesda.
 
Johan pomppasi eteen uutinen, nimittäin:

Quixel joins forces with Epic Games

Tää on aika siisti juttu siinä mielessä, jos devailee UE:llä jotain, koska:
Megascans becomes free for use with Unreal Engine
The Megascans library is now completely free for use with Unreal Engine.
 
Sarjassamme mielenkiintoisia uutisia.

1. Epic Games rahoitettu Rune 2 julkaistaan, näyttää keskeneräiseltä tekeleeltä.
2. Human Head Studios päätti laittaa pillit pussiin An Update From Human Head Studios - Human Head eli ei enää tukea koko pelille.
3. Bethesda Softworks avaa uuden studion jonne hyppää Human Headin tyypit.
4. Epic Games porukka varmaan iloissaan


Onkoha uutta Skyrimia sieltä tulossa? :D TES6 Multiplayer confirmed? Toi Rune2 taitaa olla multiplayer, tai ainaki coopin sisältää
 
Heitetääs myös tänne kun tuo Borderlands 3 ketju vaikuttaa kuolleelta:

Tuo epic store on itselleni aika uusi tuttavuus ja siellä näkyy olevan ruksitettuna mulla tuo enable cloud saves. Onko porukalla mitään kokemuksia sen käytännön toimivuudesta? Tässä pitäisi asentaa windowsista lähtien kaikki uusiksi koneelle ja mietin että pitääkö alkaa ottamaan jotain save kansiota talteen vai voiko tuohon cloudiin luottaa.
 
Heitetääs myös tänne kun tuo Borderlands 3 ketju vaikuttaa kuolleelta:

Tuo epic store on itselleni aika uusi tuttavuus ja siellä näkyy olevan ruksitettuna mulla tuo enable cloud saves. Onko porukalla mitään kokemuksia sen käytännön toimivuudesta? Tässä pitäisi asentaa windowsista lähtien kaikki uusiksi koneelle ja mietin että pitääkö alkaa ottamaan jotain save kansiota talteen vai voiko tuohon cloudiin luottaa.
Mä otan kaikista omista tärkeistä pitkän keston peleistä palvelun tarjoajasta riippumatta savet talteen.

Sehän se vituttaskin kun pelanut jotain peliä 100h ja jostain syystä launcher sekoilee jotain ja hävittää pilvestä savet.

Edit: Kokeilin huvikseni Beyond Two Soulsissa tuota cloudia ja siinä ei toiminut, heitin savet mäkeen ja sitten käynnistin launhcerin ja pelin, alkoi alusta.
Ruksittuna cloud save vaiko onko tuossa sama homma kuin steamissa että tietyt pelit tukee vain tuota?

Nyrkkisääntönä voisin sanoa että ottakaa varmuuden vuoksi kopsut niistä peleistä ainakin missä on menetettävää eniten(pitkäkestoiset pelit jne)
Save manager auttaa myös.
 
Viimeksi muokattu:
Edit: Kokeilin huvikseni Beyond Two Soulsissa tuota cloudia ja siinä ei toiminut, heitin savet mäkeen ja sitten käynnistin launhcerin ja pelin, alkoi alusta.
Ruksittuna cloud save vaiko onko tuossa sama homma kuin steamissa että tietyt pelit tukee vain tuota?

Testi tosin kaipaisi lisävarmistulsen toiselta koneelta (ilman poistoa), kun client oletettavasti tiesi mitä synkannut milloinkin, joten on mahdollista, että tulkitsi tuon poiston tuoreimmaksi päivitykseksi.

En väitä, että toimii noin, mutta en pidä mahdottomanakaan.
 
Testi tosin kaipaisi lisävarmistulsen toiselta koneelta (ilman poistoa), kun client oletettavasti tiesi mitä synkannut milloinkin, joten on mahdollista, että tulkitsi tuon poiston tuoreimmaksi päivitykseksi.

En väitä, että toimii noin, mutta en pidä mahdottomanakaan.
Steam/origin/Uplay ainakin synkkää heti pelin käynnistäessä saveja paikallisen ja pilven välillä, jos huomaa ristiriitoja niin tulee ilmoitus että korvaatko pilvi tallenukset nykyisillä tallenuksilla, tämä mm tapahtuu silloin jos pelaa offline tilassa.

Mutta koska epic kyseessä niin kaikki saattaa olla mahdollista :smoke:
Edit: Eikös toin voisi kokeilla niin että poistaa epic launcherin koneelta ja lataa uusiksi, niin silloin kuvittelisi viimeistään tulevan myös savet mukana.

Edit2: Cloud Savet ei toimi kaikilla peleillä, ei Beyond Two Soulsilla/heavy rainilla:
August Feature Update - Cloud Saves, Humble Bundle Keyless Integration, and More!

Cloud Saves

We’ve added Cloud Save support for the following games over the past month:
  • Alan Wake
  • Close to the Sun
  • Darksiders III
  • Enter the Gungeon
  • Genesis Alpha One
  • GNOG
  • Hyper Light Drifter - Disabled
    • At this time, Cloud Saves have been disabled for this game. We are currently working on this issue and will update you once we have more information.
  • Kingdom New Lands
  • Limbo
  • Moonlighter
  • Mutant Year Zero
  • Overcooked
  • Rebel Galaxy Outlaw
  • Sherlock Holmes: The Devil's Daughter
  • The Sinking City
  • This War Of Mine
  • World War Z

Additionally, all Ubisoft titles have supported cloud saves since launch through Uplay integration.

Why not cloud save ALL the games?

We’re working with the developers of other released games to test cloud saves, and will be enabling more games over time. Upcoming games that support Cloud Saves will have them enabled at launch!
 
Viimeksi muokattu:
Mä otan kaikista omista tärkeistä pitkän keston peleistä palvelun tarjoajasta riippumatta savet talteen.

Sehän se vituttaskin kun pelanut jotain peliä 100h ja jostain syystä launcher sekoilee jotain ja hävittää pilvestä savet.

Edit: Kokeilin huvikseni Beyond Two Soulsissa tuota cloudia ja siinä ei toiminut, heitin savet mäkeen ja sitten käynnistin launhcerin ja pelin, alkoi alusta.
Ruksittuna cloud save vaiko onko tuossa sama homma kuin steamissa että tietyt pelit tukee vain tuota?

Nyrkkisääntönä voisin sanoa että ottakaa varmuuden vuoksi kopsut niistä peleistä ainakin missä on menetettävää eniten(pitkäkestoiset pelit jne)
Save manager auttaa myös.
Tämä hämää ihmisiä jos peli muka antaa valita cloud tallennuksen ja peli ei sitä silti tue
 
Joo eiköhän se taida olla vähävaivainen homma ottaa savet talteen varmuudeksi. Vuosien saatossa kun on tottunut että steamissä se toimii niin oli sen takia vahva usko tässäkin tapauksessa.
 
Joo eiköhän se taida olla vähävaivainen homma ottaa savet talteen varmuudeksi. Vuosien saatossa kun on tottunut että steamissä se toimii niin oli sen takia vahva usko tässäkin tapauksessa.
Cloud savet otettiin heinäkuussa (?) 2 pelissä käyttöön, ja niitä pelejä lisätään kai pikkuhiljaa.
 
Eikös Cloud Saveissa ollut jotain ongelmia jossain pelissä? Borderlands 3 ehkä. Joku suositteli että niitä ei kannata käyttää.
 
Tämä hämää ihmisiä jos peli muka antaa valita cloud tallennuksen ja peli ei sitä silti tue
Siis ei pelikohtainen vaan ihan asetuksista.
Epic launhcerissa ei näe kai erikseen kuten steamissa että tukeeko peli cloud saveja ollenkaan.

Saa korjata jos olen väärässä mutta käsittääkseni originissa ja uplayssa kaikilla peleillä on cloud save käytössä, ainakin niissä mitä ite olen pelanut.

Edit: Sehän selvisi äkkiä:
List of games that support Uplay save game cloud syncing - PCGamingWiki PCGW - bugs, fixes, crashes, mods, guides and improvements for every PC game
Ubin omat pelit ainakin :jd:
Edit2:
Originissa myös muidenkin teoksia:
List of games that support Origin save game cloud syncing - PCGamingWiki PCGW - bugs, fixes, crashes, mods, guides and improvements for every PC game
 
Cloud savet heitti toimimasta Surviving Marsissa. Aina käynnistäessä ilmoitti epäsynkasta, ja vaikka pyysin uploadaan pilveen, ei pilvellä ollut kopio ikinä päivittynyt.
Piti sitten lopulta turvautua vanhaan hyvään Duplicatiin, eli pelin APPDATAsta tunnin välein inkremental backup toiselle levylle. Kokeilin myös tuota SaveManageria, mutta ei se toiminut, ei saanut tehtyä ajastettua savea. Muutenkin toimi jotenkin omituisesti, joka kerta käynnistäessä ajoi skannin.
 
En ole koko päivänä päässyt Epic Games Storeen selaimella. Jää aina jumiin verifying kohtaan. Muilla samaa ongelmaa?
 
En ole koko päivänä päässyt Epic Games Storeen selaimella. Jää aina jumiin verifying kohtaan. Muilla samaa ongelmaa?
Kokeiles sellaista että puhdistat/tyhjennät selaimen millä yrität mennä(evästeet etc..)
Jollain saitilla minulla oli samanlaista ongelmaa.
 
Nyt tuli salasanan resetointi sähköposti vaikka en ole mitään sellaista pyytänyt. o_O On vähän heikko turvallisuus Epicillä.
 
Nyt tuli salasanan resetointi sähköposti vaikka en ole mitään sellaista pyytänyt. o_O On vähän heikko turvallisuus Epicillä.

Mjaa. Tuollainenhan tulee miltei miltä tahansa palvelulta, jos joku yrittää ressuttaa sun salasanaa? Blizzardilta tuli itelle tuossa viikolla, ja Facesta tulee miltei kuukauden välein.
 
Mjaa. Tuollainenhan tulee miltei miltä tahansa palvelulta, jos joku yrittää ressuttaa sun salasanaa? Blizzardilta tuli itelle tuossa viikolla, ja Facesta tulee miltei kuukauden välein.
Tämä tulee ongelmaksi jos jotkut tietää sinun @ osoitteen.
Käsittääkseni tuo ongelma tulee silloin vasta jos levität omaa @ osoittettasi "joka paikkaan"

Jossain palveluissa voidaan nick namen turvin pyytää salasana palautusta @ mutta minullakin on yleensä eri ulkoinen nick kuin tilin luonti nick=näkyy ulkopuoliselle eri nickillä joten itse olen säästynyt moiselta.

@BryciFani vinkiksi näin jälkeenpäin ja miksi ei muillekin, kannattaa ottaa käyttöön 2fa :tup:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 649
Viestejä
4 480 284
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom