Koodaajaluojamme Tim Sweeney on oikeassa, yksinoikeus pelit ovat välttämättömyys kaupan menestykselle. Ongelma on yksinkertainen: Et voi määritellä muistakin kaupoista löytyvien pelien hintaa omassa kaupassasi mitenkään alemmaksi itse, vaan ainoastaan suostutella julkaisijaa tähän, mikä ei tietenkään tuota tulosta.
Seuraavat pelit mitä haluaisin pelata ovat Star Wars: Fallen Order ja Detroit: Become Human ja luonnollisesti noista olen halukas Epiciltä ostamaan vain Detroitin. Miksi ostaisin Fallen Orderin muualta kuin Originsta, jos hinta on sama ja Originia pitää joka tapauksessa käyttää? En ymmärrä miksi julkaisijat tässä mielessä edes pitävät pelejään toistensa kaupoissa. Puhdasverinen kasuaalipelaaja selaa yhtä kauppaa ja sen valikoimaa, jolloin muilla kaupoilla saa tietysti näkyvyyttä, mutta minulle kuten palstan muille pelaajille tuollainen on varmaankin tarpeetonta.
Olen vetämässä ostoliipaisimesta heti kun Detroit: Become Human tulee jonkinlaiseen alennukseen ja kun Phoenix Point päivittyy enempi. Arvasin että Fortnite on koko kaupan ylläpitävä tekijä, kuin myös tulevassa voi olla Unreal Tournament 4 tai mikä vaan Epicin oma peli. On vain varsin valitettavaa ettei ne julkaisijat joilta oma kauppa puuttuu, joita on toki suurinosa julkaisijoista, ole näemmä kovinkaan kiinnostunut Epic Storesta. Sinne hyvin sopivia pelejä olisi esim. PUBG (käyttää Unreal Engine 4:ää), Dirt Rally 2.0, Resident Evil 2 ja Sekiro: Shadows Die Twice. En ymmärrä miksi juuri tuollaiset suositut pelit jotka säästäisivät vieläpä rahaa Epicin kanssa eivät nimen omaan päädy sinne, kun taas EA:n ja Ubisoftin pelit siellä ovat. Tilanne on hullunkurinen, mutta onneksi on nuo yksinoikeuspelit siellä jos tahtoo kyseistä kauppaa kannattaa. Minä toisaalta tahdon, mutta pääasia on noita mieleisiäni pelejä päästä pelaamaan (ilman mutkia).
Tärkeimpänä huomiona mitä tämä kaikki tuo esille, on mielestäni se, ettei julkaisijapuolella mietitä järkevintä lähestymistapaa melkeinpä ollenkaan, vaan ilmeisesti istutaan pökkelönä pöydän takana tiliä nostamassa.