Epävirallinen Jimm's PC-Store -ketju

Vastaavia pöytälaatikkofirmoja on Suomessa. Yksi tai muutama toimari, toiminta vähäistä, pintapuolisesti kaikki ok.

Pointtina postauksessa oli, ettei tuota 2022 piikkiä ollut silloin olemassa.
Tottakai on, mutta eikö nyt tuollaisen ilmiselvän pöytälaatikkofirman pitäisi ne kulmakarvat nostaa pystyyn?
 
Oletan, että olet pyytänyt myös K-plussatiliesi, S-etutiliesi ja Lidlin asiakkuusohjelman poistoa, koska ko. kauppaketjut myyvät aktiivisesti kansanmurhaa tukevien Pepsico'n, Barillan ja L'orealin jne. tuotteita tuhatkertaisilla tuotoilla Jimmz'iin nähden.
Minusta tuo ei ole ollenkaan sama asia. Ensinnäkin käsittääkseni K ja S ryhmät eivät niitä tuotteita myy suoraan Venjälle. Eikä noita tuotteita taida olla pakotelistalla joten jos Luminor olisi Pepsiä sinne kuskannut niin taitaisi sen saada tehdä ihan lain puitteissakin. Ja ne eivät ainakaan suoraan aiheuta kärsimystä ja kuolemaa Ukrainassa toisin kuin dronet.
 
Tottakai on, mutta eikö nyt tuollaisen ilmiselvän pöytälaatikkofirman pitäisi ne kulmakarvat nostaa pystyyn?
Noilla 2021 asti olevilla numeroilla en itse pakosti vielä ihmettelisi. Ihmeellisempääkin on näkynyt.

Enemmän itse ihmettelisin tuossa tilanteessa, miksi kyseinen firma ylipäätään yhtäkkiä alkanut ostamaan viikottain satoja drooneja, varsinkin jos aiemmin on mennyt ulkomaille kamaa.
 
Täällä sama juttu. MUTTA, kokeilin kirjautua tämän jälkeen tunnuksilla sisään kauppaan (teen aina tämän vahvistuksen kun joku taho väittää poistaneen tiedot) ja sivusto ilmoittaa "Käyttäjätunnuksen asiakas ei ole aktiivinen, kirjautuminen ei ole mahdollista". Jos kokeilee kirjautumista jollain keksityllä tunnuksella, niin tuo virheviesti on "Virheellinen käyttäjätunnus tai salasana". Eli tietoja EI ole poistettu kuten pyydetty, vaan tili on selvästi vain disabloitu.
Käsittääkseni rekisterinpitäjällä on kuukausi aikaa poistaa tiedot tai korkeintaan 3kk mikäli tarvitsee lisäaikaa käsittelyyn, tästä täytyy ilmoittaa asiakkaalle. Toisin sanoen, ei ne tiedot sillä sekunilla poistu, kun pyytää tietojen poistoa.

Olen joistakin palveluista poistanut tietoni, koska en käytä kyseisiä palveluita enää, niin se ottaa oman aikansa, mutta ei nyt kohtuuttoman kauan.
 
Kuten sanoin varsinaiset pakotteiden vaatijat rikkovat itse omia sääntöjään vastaan, mutta sinäkin sivuutat sen hetkessä.
Sivuutin tietysti yritelmäsi ohjata keskustelua pois raiteiltaan puhtaalla whattabautismilla. Voit toki perustaa oman langan jossa pohditaan amerikkalaisten tai kenen tahansa muun tekemiä ilkeyksiä ja vääryyksiä, niitä maailmassa riittää. Tämän langan aihe selviää otsikosta.
 
Käsittääkseni rekisterinpitäjällä on kuukausi aikaa poistaa tiedot tai korkeintaan 3kk mikäli tarvitsee lisäaikaa käsittelyyn, tästä täytyy ilmoittaa asiakkaalle. Toisin sanoen, ei ne tiedot sillä sekunilla poistu, kun pyytää tietojen poistoa.
Paitsi, että aspa näin sanoi. "Tällä viestillä vahvistan tietojenne poiston järjestelmistämme". Jos asia on niin, että tiedot lähtee vasta myöhemmin, niin parasta olisi kertoa se totuus asiakkaille.

Täällä sama juttu. MUTTA, kokeilin kirjautua tämän jälkeen tunnuksilla sisään kauppaan (teen aina tämän vahvistuksen kun joku taho väittää poistaneen tiedot) ja sivusto ilmoittaa "Käyttäjätunnuksen asiakas ei ole aktiivinen, kirjautuminen ei ole mahdollista". Jos kokeilee kirjautumista jollain keksityllä tunnuksella, niin tuo virheviesti on "Virheellinen käyttäjätunnus tai salasana". Eli tietoja EI ole poistettu kuten pyydetty, vaan tili on selvästi vain disabloitu.
Jatkoa tähän. Aspa vastasi näin:

Kaikki rekisteritietonne järjestelmistämme on poistettu, lukuun ottamatta tätä viestiketjua.
Vanhoja jo kerran käytössä olleita asiakasnumeroita ei vapaudu käyttöön koska on nouseva luku.
Täksi myös järjestelmä ilmoittaa kirjautuminen ei mahdollista.
Käyttäjätunnuksena on EMAIL, ei asiakasnumero. Eli jos tietoni on poistettu järjestelmästä, myös email-osoitteeni, niin kirjautumissivulla järjestelmä EI voi tunnistaa minua enää... mutta se tekee koska ilmoittaa: "Käyttäjätunnuksen asiakas ei ole aktiivinen, kirjautuminen ei ole mahdollista".

Ei oikein vakuuta jimmsin aspan selitykset.
 
Tuli vielä nopea vastaus aspasta:

Totean vielä kerran että tietonne on poistettu järjestelmästämme.
Täysi puhdistus ei tapahdu hetkessä ja kaikki rippeetkin poistuu 1kk sisään.
Aika skitsofreenistä. Ensin on tiedot poistettu mutta sitten heti seuraavassa lauseessa, että ei olekaan. Viestintä on selkeästi vaikeaa tälle firmalle. Pitää tsekata tilanne kk päästä.
 
Jimm'sin tapauksessa kyse oli siitä, että vietiin sotatarviketta suoraan viholliselle. Sen suoremmaksi ei toiminta voi enää mennä.

Miksi pitää kirjoittaa tarkoituksellisen epärehellisiä kommentteja?

Jimm's myi kuluttajakäyttöön tarkoitettuja tuotteita suomalaiselle yritykselle joka myi ne turkkilaiselle yritykselle. Nämä sitten ovat hyvinkin voineet päätyä Venäjälle, mutta kukaan sitä ei varmaksi osaa sanoa.

Suoraan "viholliselle" ei mitään sotatarvikkeita ole toimitettu...

Joku esitti aiemmin kysymyksen että miksi Turkkilainen yritys ostaisi droneja Suomesta. Mutta miksi Venäjäkään olisi 2022 keväällä ostanut kuluttajakäyttöön tarkoitettuja droneja Suomesta? Eikös sodan alkuvaiheessa Venäjällä ollut tarvikkeita ihan riittävästi itsellään ja ajattelivat "erikoisoperaation" olevan nopeasti ohi?

2023 ja 2024 tilanne oli sitten jo ihan erilainen ja varmasti ovat yrittäneet haalia näitäkin kuluttajatuotteita mistä vain saavat...
 
Käsittääkseni rekisterinpitäjällä on kuukausi aikaa poistaa tiedot tai korkeintaan 3kk mikäli tarvitsee lisäaikaa käsittelyyn, tästä täytyy ilmoittaa asiakkaalle. Toisin sanoen, ei ne tiedot sillä sekunilla poistu, kun pyytää tietojen poistoa.

Olen joistakin palveluista poistanut tietoni, koska en käytä kyseisiä palveluita enää, niin se ottaa oman aikansa, mutta ei nyt kohtuuttoman kauan.

Paitsi, että aspa näin sanoi. "Tällä viestillä vahvistan tietojenne poiston järjestelmistämme". Jos asia on niin, että tiedot lähtee vasta myöhemmin, niin parasta olisi kertoa se totuus asiakkaille.


Jatkoa tähän. Aspa vastasi näin:


Käyttäjätunnuksena on EMAIL, ei asiakasnumero. Eli jos tietoni on poistettu järjestelmästä, myös email-osoitteeni, niin kirjautumissivulla järjestelmä EI voi tunnistaa minua enää... mutta se tekee koska ilmoittaa: "Käyttäjätunnuksen asiakas ei ole aktiivinen, kirjautuminen ei ole mahdollista".

Ei oikein vakuuta jimmsin aspan selitykset.
Rekisterinpitäjällä on kuukausi aikaa reagoida tietojen poistopyyntöön, ja 3 kk jälkeen jos niin ei ole tapahtunut voi ottaa yhteyttä tietosuojavaltuutettuun.

Jos aspa kertoo tietojen olevan GDPR mukaisesti poistettu, niiden pitäisi myös olla poistettu.


Edit.
Tuli vielä nopea vastaus aspasta:


Aika skitsofreenistä. Ensin on tiedot poistettu mutta sitten heti seuraavassa lauseessa, että ei olekaan. Viestintä on selkeästi vaikeaa tälle firmalle. Pitää tsekata tilanne kk päästä.
Tässä tulikin lisätietoa. Jotkin tietojärjestelmät päivittynevät sitten vaan hitaasti ja loputkin tiedot pyyhkiytyvät jossain kuukausiajossa tjs. Tili on jo poistettu kuitenkin. Muista tosiaan tarkistaa kuukauden päästä miten kävi.
 
Käyttäjätunnuksena on EMAIL, ei asiakasnumero. Eli jos tietoni on poistettu järjestelmästä, myös email-osoitteeni, niin kirjautumissivulla järjestelmä EI voi tunnistaa minua enää... mutta se tekee koska ilmoittaa: "Käyttäjätunnuksen asiakas ei ole aktiivinen, kirjautuminen ei ole mahdollista".
Voisiko olla niin, että sähköpostista luodaan jonkinlainen hash tietylle asiakasnumerolle, ja säilyttävät tätä hashia. Jos asiakas rekisteröityy uudeelleen, niin hän saa myös saman asiakasnumeron käyttöönsä?

Tämä vain tuli mieleeni, mutta en tiedä olisiko GDPR:n mukaista.


Eli raha on tärkeämpää kuin periaatteet? ;)
Ei kai siinä mitään rahaa enää firmalle mene?
 
Näin asiakkaana minulle ei merkitse mitään onko rikos tapahtunut vai ei.

Jos on epäeettisesti, mutta laillisesti tuettu Venäjän sodankäyntiä ja mahdollisesti tuhansien ukrainalaisten tappamista, en noin toimivan firman kanssa missään tekemisissä tule olemaan.
 
mitä vitun periaatteita siinä on jos tuotteet ostettu ns. hyvän sään aikana ja kyllähän nyt 300€ seepun haluaa takuisiin jos hajoaa
Takuu toimii kyllä kuitteja vastaan vaikka sulla ei asiakkuutta olisikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Muista tosiaan tarkistaa kuukauden päästä miten kävi.
Aivan varmasti. Kalenterissa jo muistutus. Olen sellainen jääräpää firmojen kanssa että tarvittaessa vien asiat ihan loppuun asti.. tullut tutuksi erilaiset instanssit suomessa ja myös ulkomailla. :) Kauan kauan sitten paloi hihat huonostikäyttäytyviin firmoihin ja siitä lähtien olen vetänyt aika tiukkaa linjaa. Ajattelin, että muutosta ei tule jos ei tarpeeksi ihmiset laita firmoja vastuuseen ja tältä osin yritän kantaa oman pikkuriikkisen korteni kekoon.
 
Jimm's myi kuluttajakäyttöön tarkoitettuja tuotteita suomalaiselle yritykselle joka myi ne turkkilaiselle yritykselle. Nämä sitten ovat hyvinkin voineet päätyä Venäjälle, mutta kukaan sitä ei varmaksi osaa sanoa.
Siitähän on ihan tullin dokumentit, että venäjälle päätyneet kun sitä kautta kuljetettu. Todisteet vain puuttuu siitä onko ne jääneet venäjälle vai matkanneet turkkiin, niin kuin oli tarkoitus.
 
Täällä tai uutisen kommenteissa on jo pariin otteeseen todettu, että kyseessä on Asuksen mainos ja Asus on tahtonut sen ohjaavan Putin's drone storen sivuille.
Päivittyvät varmasti ajallaan, nämä ovat aiempia mainoskampanjoita.
^ Todettakoon vielä näin erikseenkin täällä, että nyt jossain vaiheessa tätä torstaita 11.4.2024 onkin näemmä jo toteutunut tuo ASUS-bannerikampanjan hyperlinkkimuutos, eli ohjaus tapahtuu nyt ihan vain tuotetta koskevalle Hinta.fi-listaussivulle. :thumbsup:
 
En oikein ymmärrä tuota asiakastietojen poistamista - joku symbolinen juttu? Ei kai se pulju mitään hyödy siitä, että ne asiakastiedot on siellä olemassa?
 
En oikein ymmärrä tuota asiakastietojen poistamista - joku symbolinen juttu?
Se on vähän surullista, että joillekin joutuu selittämään tällaisia asioita. Yritys toiminut hirvittävällä tavalla, niin moni ihminen ei halua olla sellaisen kanssa missään tekemisissä.

Ei kai se pulju mitään hyödy siitä, että ne asiakastiedot on siellä olemassa?
Kyllähän asiakasdatalla on arvoa, esim. juurikin rekisteröityneillä asiakasmäärillä.
 
Se GDPR -mukainen poistopyyntö voi aiheuttaa suhteessa hemmetisti duunia saada tiedot pois kaikkialta, jos sitä ei ole automatisoitu ja tieto on ympäri erinäisiä järjestelmiä. Protesti sekin, mutta kyllä sen voi ääneen sanoa että tarkoitus on aiheuttaa ylimääräistä duunia.
 
Se GDPR -mukainen poistopyyntö voi aiheuttaa suhteessa hemmetisti duunia saada tiedot pois kaikkialta, jos sitä ei ole automatisoitu ja tieto on ympäri erinäisiä järjestelmiä. Protesti sekin, mutta kyllä sen voi ääneen sanoa että tarkoitus on aiheuttaa ylimääräistä duunia.
Jeps ja viellä duunia mistä ei pääse laskuttamaan, vaan päinvastoin potentiaalinen asiakas katoaa, eli täysin miinus tulo duunia firmalle
Edit varsinkin kun pyyntöjä tulee iso kasa kerralla, joskin luulisi että sitten äkkiä hiukan käyttäis aikaa automatisoidun poiston rakentamiseen.
Tuo yllä niin joku id jää toki ihan kirjanpidollisista syystä koskane on velvoitettu pitämään aikamonta vuotta, mutta sitä idnumeroa ei vaan enää pysty yhditämään sitten kehenkään
 
Niin, ettäs kehtaattekin boikotoida ja vielä kiusaksi pyytää tietojanne poistamaan. Soo Soo!!1
 
Kyllä se nyt on yrityksen tehtävä arivioida, että miltä tämä tekeminen näyttää ulos. Toimitaanko tässä vastuullisesti vaikka laittomuuksia ei tehdäkkään. Koko tässä keississä on niin isoja punaisia lippuja, mitkä Jimm's:n olisi todellakin pitänyt huomata, mutta eivät "myyntihuumaassa" huomanneet.
Jimm's sanoo, että on tarkastanut Luminorin "siten kuin helposti mahdollista" vai miten se oli muoltoitu:
1712841936724.png


Näyttääkö nämä ekasta Google-linkistä otetut tiedot siltä, että kaikki ok, antaa mennä vaan?
Nämä tiedothan eivät ole olleet saatavilla vuodelta 2022 kun Jimms on kauppa tehnyt kyseisen firman kanssa. Vai tarkoitatko että yksi henkilö ei voi tehdä noin miljoonan liikevaihdon vuodessa kolmen vuoden aikana? Vai mitä tässä ajetaan takaa?
 
Nämä tiedothan eivät ole olleet saatavilla vuodelta 2022 kun Jimms on kauppa tehnyt kyseisen firman kanssa. Vai tarkoitatko että yksi henkilö ei voi tehdä noin miljoonan liikevaihdon vuodessa kolmen vuoden aikana? Vai mitä tässä ajetaan takaa?
Jos nyt objektiivisesti katsot näitä tietoja poistaen 2022 vuoden tiedot, niin miltä tämän yrityksen toiminta näyttää? Näyttääkö tämä sellaiselta firmalta, jolta on ihan normi odottaa 2 miljoonan investointeja drooneihin?
 
Jos nyt objektiivisesti katsot näitä tietoja poistaen 2022 vuoden tiedot, niin miltä tämän yrityksen toiminta näyttää? Näyttääkö tämä sellaiselta firmalta, jolta on ihan normi odottaa 2 miljoonan investointeja drooneihin?
On sitä hullumpiakin kauppoja nähnyt. Yrittäjänä tilastoja en liiemmin katsoisi, kunhan laskut maksetaan ajoissa. Mutta kuten monesti sanottu, niin olisi pitänyt punaisia lippuja näkyä siinä kohtaa kun yksi yritys tilaa satoja droneja kerralla useampia kertoja.
 
nyt Jimm's tiedottaa FB:ssä


Tiedoite loppuu:

Eli raha on tärkeämpää kuin periaatteet? ;)

Itse oletin heidän juuri tätä kysyvän ja laitoin erikseen tietojenpoistopyyntiin muutamia iltoja sitten, että ei kiinnosta takuut. Ei siellä olis ollutkaan kuin yhden kopan, jonkin sälän ja kahden powerin takuut. Alle 500€ heittämällä, olisko just 2-300€.
 
Itse oletin heidän juuri tätä kysyvän ja laitoin erikseen tietojenpoistopyyntiin muutamia iltoja sitten, että ei kiinnosta takuut. Ei siellä olis ollutkaan kuin yhden kopan, jonkin sälän ja kahden powerin takuut. Alle 500€ heittämällä, olisko just 2-300€.
Jos sulla on kuitit, kyllä takuut silti hoituu. Ei se asiakkuutta tarvitse, moni tilaillut sieltä rekisteröitymättäkin.
 
Itse oletin heidän juuri tätä kysyvän ja laitoin erikseen tietojenpoistopyyntiin muutamia iltoja sitten, että ei kiinnosta takuut. Ei siellä olis ollutkaan kuin yhden kopan, jonkin sälän ja kahden powerin takuut. Alle 500€ heittämällä, olisko just 2-300€.

Takuun pitäisi toimia kuitilla, joka on sähköpostissa.

--

Itse en poistanut tunnuksiani, se on vaan semmoista kiusantekoa, jota ihmiset harrasti jo Muropaketin kanssa. Lopetin vain asiointini ja jätin heidät rauhaan. Pitänee varmaan käydä katsomassa, saako tuolta jonkun kopion omasta historiasta, kun sieltä on paljon hyviä komponentteja tullut tilattua - ja on sääli, että nyt piti käydä näin.
 
Typerää tuhota yritystoiminta tälläisellä sähläämisellä.
Esimerkkinä, seurasin RTX 3070 näytönohjaimen julkaisua Jimmssin sivuilta aikoinaan.

Otin isolla resoluutiolla kuvankaappauksen kaikista mikä oli myynnissä.
5-10 minuutissa kaikki oli myyty. Arvakkaa paljolla silloin näytönohjaimia liikkui?

Noin 100 000 eurolla 5 minuutissa. Siinä oli sitä todellista "myyntihuumaa". Ja ehkä joillain sitä ostohuumaakin.
Hölmönä en silloin itse tilannut.
 
En oikein ymmärrä tuota asiakastietojen poistamista - joku symbolinen juttu? Ei kai se pulju mitään hyödy siitä, että ne asiakastiedot on siellä olemassa?
Jos tilejä poistetaan tarpeeksi niin on se ainakin yksi signaali lisää johtoportaalle asiakkaiden tyytymättömyydestä heidän toimintaa kohtaan. Pieni protesti, mutta edes jotain.
 
Protesti sekin, mutta kyllä sen voi ääneen sanoa että tarkoitus on aiheuttaa ylimääräistä duunia.
En voi muiden puolesta sanoa mitään mutta itsellä ei ole mitään ketunhäntää kainalossa tässä asiassa. Tietojeni poisto(pyynti) on minulle aivan normitoimenpide kun lopetan jonkun palvelun/kaupan käytön. En halua jättää mitään tietojani lojumaan mihinkään turhaan. Bitwardenista tiedot lähtee kun olen varmistunut, että palvelu/kauppa on poistanut tiedot. Puts puts plank siivoillaan.
 
En oikein ymmärrä tuota asiakastietojen poistamista - joku symbolinen juttu? Ei kai se pulju mitään hyödy siitä, että ne asiakastiedot on siellä olemassa?

Esimerkiksi yritysmyynnin yhteydessä asiakasrekisteri on kullan arvoista tavaraa. Esimerkiksi 10-40€ per asiakastieto.
 
Jotenkin hämmentävää lukea naamakirjan puolelta kommentteja liittyen tähän viimeisimpään "anteeksi että jäätiin kiinni" nyyhkytiedotteeseen. Kommenteissa jengi on noussut varpailleen ja puolustaa tätä firmaa henkeen ja vereen, kuinka on maailman paras kauppa ja kuinka sinne lähtee nyt ja jatkossa lisää tilauksia ja kuinka sormella osoittelijat tukevat cancel kulttuuria. Siis mitä ihmettä? Merkkiuskollisuus on hieman hölmöä joissain tapauksissa, mutta siis kauppauskollisuus? Eivätkö ihmiset oikein tajua että he ovat vain asiakkaita? Heidän virkansa kyseisen kaupan asiakkaana on kantaa rahaa taloon, ei sieltä mitään helvetin joulukortteja lähetellä. Kyllä minäkin sieltä olen aina romuni tilaillut, mutta kun maailma tilanne on tämmöinen, niin pitää kyllä hetki miettiä kenelle ne rahansa antaa.
Samaa huomasin itse. Säälittävää. Aikalailla suurin osa tuntui olevan jimmsin puolella. Oksettavaa, noidenko pitäis maata puolustaa jos/kun venäjä tulee rajan yli mahdollisesti jimmsin dronejen kanssa
 
Jotenkin hämmentävää lukea naamakirjan puolelta kommentteja liittyen tähän viimeisimpään "anteeksi että jäätiin kiinni" nyyhkytiedotteeseen. Kommenteissa jengi on noussut varpailleen ja puolustaa tätä firmaa henkeen ja vereen, kuinka on maailman paras kauppa ja kuinka sinne lähtee nyt ja jatkossa lisää tilauksia ja kuinka sormella osoittelijat tukevat cancel kulttuuria. Siis mitä ihmettä? Merkkiuskollisuus on hieman hölmöä joissain tapauksissa, mutta siis kauppauskollisuus? Eivätkö ihmiset oikein tajua että he ovat vain asiakkaita? Heidän virkansa kyseisen kaupan asiakkaana on kantaa rahaa taloon, ei sieltä mitään helvetin joulukortteja lähetellä. Kyllä minäkin sieltä olen aina romuni tilaillut, mutta kun maailma tilanne on tämmöinen, niin pitää kyllä hetki miettiä kenelle ne rahansa antaa.

Toisaalta täällä foorumilla ollaan sitten spektrin toisessa ääripäässä. Aivan jäätävää vihaa Jimssiä kohtaan. Hirveästi ei näy neutraaleja kommentteja vaan ollaan heti toivomassa firman tuhoa eikä nähdä mitään tietä miten Jimms voisi parantaa toimintaansa ja jatkaa hyvää palvelua jatkossakin.
 
Toisaalta täällä foorumilla ollaan sitten spektrin toisessa ääripäässä. Aivan jäätävää vihaa Jimssiä kohtaan. Hirveästi ei näy neutraaleja kommentteja vaan ollaan heti toivomassa firman tuhoa eikä nähdä mitään tietä miten Jimms voisi parantaa toimintaansa ja jatkaa hyvää palvelua jatkossakin.
Kääntää poski kun yhtiö myy sotatarvikkeita viholliselle? :facepalm:
 
Toisaalta täällä foorumilla ollaan sitten spektrin toisessa ääripäässä. Aivan jäätävää vihaa Jimssiä kohtaan. Hirveästi ei näy neutraaleja kommentteja vaan ollaan heti toivomassa firman tuhoa eikä nähdä mitään tietä miten Jimms voisi parantaa toimintaansa ja jatkaa hyvää palvelua jatkossakin.

Onhan täällä keskustelussa käynyt useampaankin otteeseen ilmi, että ihmisillä on ollut vähän muutakin hampaankolossa Jimm'siä kohtaan. En itse ollut aikaisemmin kuullut, että takuuasioita asiallisesti hoitanut firma on alkanut (ainakin väitetysti) venkoilemaan tuolla alueella oikein huolella. Henkilöstön kohtalo toki huolettaa, mutta osaavat kaverit saavat varmasti töitä muualta tai perustavat tarvittaessa vaikka oman yrityksen.
 
Se että lopettaa asiakassuhteen ko. kaupan kanssa ei todellakaan ole vihaa.
Asiakassuhteen lopettaminen on lähinnä mielenilmaus.
 
Olipa ärsyttävä tuo FB-postaus. Edelleen koitetaan välttää vastuuta.

Ärsyttää ihan sikana kun itse näen mitä pitäisi tapahtua, jotta toiminta voisi vielä jatkua. Toimarin pitäisi astua alas, mielellään firman hallitus vaihtaa uusiin naamoihin ja sitten vielä se saadun voiton lahjoittaminen jollain kertoimella Ukrainalle. Tutkittaisiin ja uudelleenrakennettaisiin asiakkaiden taustatarkistusprosessi ja tilattaisiin tähän vaikka 3rd party auditointi joltain konsulttitoimistolta. Firman pitäisi julkaista täysin avoin ja pahoitteleva tiedote, jossa pyydettäisiin vahvojen tekojen saattelemana asiakkaiden luottamusta uudelleen.

Näiden myötä jatkaisin mielellään asiakkaana ja tukisin pitkäaikaista rakastamaani firmaa vaikeana aikana.

Mutta nyt vaan vituttaa ja tekee mieli nimenomaan boikotoida ja lopettaa asiakkuus.
 
Samaa huomasin itse. Säälittävää. Aikalailla suurin osa tuntui olevan jimmsin puolella. Oksettavaa, noidenko pitäis maata puolustaa jos/kun venäjä tulee rajan yli mahdollisesti jimmsin dronejen kanssa
Kääntää poski kun yhtiö myy sotatarvikkeita viholliselle? :facepalm:
Kannattaa vetää vähän henkeä välillä, ei ole terveellistä mennä verenpaineet tapissa koko ajan. Mehän ollaan nyt turvassa Natossa?
 
Kannattaa vetää vähän henkeä välillä, ei ole terveellistä mennä verenpaineet tapissa koko ajan. Mehän ollaan nyt turvassa Natossa?
En mieti pelkästään suomen turvallisuutta, vaan myös Ukraina on lähellä sydäntä. En tykkää yhtään ajatuksesta että suomesta myydyillä droneilla tapetaan Ukrainan siviilejä ja käydään hyökkäyssotaa Ukrainaa vastaan. Kantani jimmsin suhteen on selvä.
 
Olipa ärsyttävä tuo FB-postaus. Edelleen koitetaan välttää vastuuta.

Ärsyttää ihan sikana kun itse näen mitä pitäisi tapahtua, jotta toiminta voisi vielä jatkua. Toimarin pitäisi astua alas, mielellään firman hallitus vaihtaa uusiin naamoihin ja sitten vielä se saadun voiton lahjoittaminen jollain kertoimella Ukrainalle. Tutkittaisiin ja uudelleenrakennettaisiin asiakkaiden taustatarkistusprosessi ja tilattaisiin tähän vaikka 3rd party auditointi joltain konsulttitoimistolta. Firman pitäisi julkaista täysin avoin ja pahoitteleva tiedote, jossa pyydettäisiin vahvojen tekojen saattelemana asiakkaiden luottamusta uudelleen.

Näiden myötä jatkaisin mielellään asiakkaana ja tukisin pitkäaikaista rakastamaani firmaa vaikeana aikana.

Mutta nyt vaan vituttaa ja tekee mieli nimenomaan boikotoida ja lopettaa asiakkuus.

Samoja ajatuksia. Jos ihan alusta asti oltaisiin oltu rehellisiä ja laitettu kunnon tiedote + toimenpiteet, niin asia olisi ihan eri. Sen sijaan saatiin valehtelua ja ala-arvoinen "vastine". Jonkun (=toimarin) tästä pitäisi ottaa vastuu, siitähän toimareille maksetaan.. Ihmetyttää oikeasti, miten epäammattimaisesti näitä yrityksiä johdetaan.
 
Vaikka mieluummin katseleekin vastapuolelta tätä materiaalia, olen minä nähnyt myös niitä videoita joissa nuori ukrainalaissotilas makaa haavoittuneena mutta elossa maassa ja katselee kohti yläpuolella leijuvaa dronea joka kohta pudottaa kranaatin mikä repii pojan pään auki. Tämä on se asian vakavuus mitä ei minun ja monen muun mielestä voi mitenkään painaa villaisella kuten tapauksissa joissa on pahoitettu jonkun mieli tai muuta vastaavaa isossa kuvassa merkityksetöntä. Tähän päälle vielä Jimm'sin ylimielisyys kun mitään vastuuta ei oteta eikä edes anteeksi osata pyytää niin porukka vielä ihmettelee että ihmiset ovat vihaisia.
 
Toisaalta täällä foorumilla ollaan sitten spektrin toisessa ääripäässä. Aivan jäätävää vihaa Jimssiä kohtaan. Hirveästi ei näy neutraaleja kommentteja vaan ollaan heti toivomassa firman tuhoa eikä nähdä mitään tietä miten Jimms voisi parantaa toimintaansa ja jatkaa hyvää palvelua jatkossakin.
Nokun tässä ei ole kyse siitä että jimmz olisi myynyt huonoja kotelotuulettimia. Droneja myymällä jimmz on edistänyt maataansa puolustavien ihmisten räjäyttelyä. Miten tällaisen asian voi korjata? Lisäksi täällä on aika monessa viestissä nostettu esille, miten jimmz voisi ottaa tästä hommasta vastuun, mutta edelleen sitä välttelee.
 
Viimeksi muokattu:
Ja tätä ei jotkut jänkääjät täällä suostu ymmärtämään. Jos teknisesti on toimittu lain sallimissa rahoissa niin kaikki hyvin. Syyttäjä ei saanut aukottomasti näytettyä, että dronet päätyi venäjälle, niin kaikki ok. Ei tehty mitään väärää jimms paras best. Fiksuja kun saivat myyntiä.

Niimpä... Syyttäjällä on varmasti ollut pääsy materiaaleihin, useammasta suunnasta ja edes nyt paljon myöhemmin, kun tietoa on ollut hyvin saatavissa, EDES syyttäjä ei ole onnistunut todistamaan myyntiä Venäjälle..

Jossain oli puhetta, josta sai käsityksen, jotta se eka kauppa oli ennen varsinaista hyökkäystä (niistä kolmesta paperista), joten silloin ei ollut ainankaan pysäytelty juuri mitään kaupankäyuntiä. 2014 jälkeen tulleet rajoitteet olivat erittäi lieviä..

Tämä on juurikin tyypillinen sosiaalisessa mediassa levähtänyt typeryyden multihuipentuma, joka hyvän osoittaa ikivanhan sanonnan "joukoissa tyhmyys tiivistyy" (Enkä tarkoita nyt Jouko nimisiä henkilöitä..)
 
Niimpä... Syyttäjällä on varmasti ollut pääsy materiaaleihin, useammasta suunnasta ja edes nyt paljon myöhemmin, kun tietoa on ollut hyvin saatavissa, EDES syyttäjä ei ole onnistunut todistamaan myyntiä Venäjälle..
Onkohan tässä mennyt puurot ja vellit nyt vähän sekaisin? Vientirikoksistahan josta bulvaanille tuomio pamahtikin tässä keississä oli kyse, eikä tavaroiden myynnistä Venäjälle?

Jimms oli myynyt droonit Luminorille, jonka sisaryhtiö Siberica roudannut kamppeet "Turkkiin" ja "Kazakstaniin" Venäjän kautta. Rajan ylityksen jälkeen ei ole enää tietoa mihin droonit katosivat ja Venäjä ei ole puheväleissä selvittämässä miten tavaroille kävi. Ilman todisteita ei ole tuomiota, mutta maalaisjärkeä voi käyttää mihin 3500 droonia katosi kuin pieru saharaan, jos muut saman firman kamppeet meni Venäjälle.

Nuo tulli-ilmoitukset, missä Jimms on nimettynä kiinnostaa itseä, onko ne bulvaanin väärennöksiä, vai ihan Jimmsin virallisesti leimaamia asiakirjoja.
 
Jotenkin hämmentävää lukea naamakirjan puolelta kommentteja liittyen tähän viimeisimpään "anteeksi että jäätiin kiinni" nyyhkytiedotteeseen. Kommenteissa jengi on noussut varpailleen ja puolustaa tätä firmaa henkeen ja vereen, kuinka on maailman paras kauppa ja kuinka sinne lähtee nyt ja jatkossa lisää tilauksia ja kuinka sormella osoittelijat tukevat cancel kulttuuria. Siis mitä ihmettä? Merkkiuskollisuus on hieman hölmöä joissain tapauksissa, mutta siis kauppauskollisuus? Eivätkö ihmiset oikein tajua että he ovat vain asiakkaita? Heidän virkansa kyseisen kaupan asiakkaana on kantaa rahaa taloon, ei sieltä mitään helvetin joulukortteja lähetellä. Kyllä minäkin sieltä olen aina romuni tilaillut, mutta kun maailma tilanne on tämmöinen, niin pitää kyllä hetki miettiä kenelle ne rahansa antaa.
Eiköhän sielläkin ole ollut molempiin suuntiin kommenttia, jimm's vaan poistellut sellaiset jotka ei sovi omaan narratiiviin.
 
Eihän tuossa uudemmassa tiedotteessa ollut taas mitään uutta? Täysin samaa tekstiä missä vältellään vastuuta ja anteeksipyyntöä ei heru. Joku sanoi heidän pyytäneen anteeksi. Missä se on? "Emme syyllistyneet rikokseen, tehtiin taustatyötä ja oltiin Tulliin yhteydessä mutta ei riittävästi, oltiin myyntikiimassa, emme kylläkään myyneet Venäjälle".

Enemmän vaan alkaa vituttaa tuo sanoilla kiemurointi. Näin asiakkaana ainakin minulle on tullut vaan paskempi kuva firmasta näiden tiedotuksien seurauksena. Miten tuon firman PR on näin surkeaa? Miksi ei sanota asiakkaille mitä ne haluaisivat kuulla ja millä saisivat ehkä jokusen lisää pidettyä asiakkaana? Liian ylpeä herra johdossa myöntämään mitään?

Sitten tämä kommenttikenttä Instagramissa:

Screenshot_20240412_130141_Instagram.jpg

Missään vaiheessa ei tullut selville, että dronet olisi menossa Venäjälle? Eikö Tullin papereissa siis lukenut määränpäänä Venäjä? Venäjä tilaa ennen hyökkäyssotaa valtavan määrän droneja, tilaukset jatkuu sodan alettua ja sen myötä kääntyvät menemään Turkkiin? Missään vaiheessa esille ei tullut? Olisiko näille (plus muutamille täällä keskustelussa) pitänyt olla tilaajana Vladimir Putin ja tilauksen viestikentässä "drones for killing nazis in Ukraine", että sitten voi sanoa asian olleen varma?

Yllättävää myös tuo Jimmsin puolustajien määrä, tuollakin 140 tykkäystä jonkun amiksen kommentissa "naurettavaa että tälläisestä aletaan boikotoida, mutta kun pitää tiettyjen ihmisten päästä ääneen sanomaan että boikotoin, ja suurin osa näistä vielä semmosia jotka eivät ole koskaan Jimmsin kanssa asioineet".
 
Onkohan tässä mennyt puurot ja vellit nyt vähän sekaisin? Vientirikoksistahan josta bulvaanille tuomio pamahtikin tässä keississä oli kyse, eikä tavaroiden myynnistä Venäjälle?

Jimms oli myynyt droonit Luminorille, jonka sisaryhtiö Siberica roudannut kamppeet "Turkkiin" ja "Kazakstaniin" Venäjän kautta. Rajan ylityksen jälkeen ei ole enää tietoa mihin droonit katosivat ja Venäjä ei ole puheväleissä selvittämässä miten tavaroille kävi. Ilman todisteita ei ole tuomiota, mutta maalaisjärkeä voi käyttää mihin 3500 droonia katosi kuin pieru saharaan, jos muut saman firman kamppeet meni Venäjälle.

Nuo tulli-ilmoitukset, missä Jimms on nimettynä kiinnostaa itseä, onko ne bulvaanin väärennöksiä, vai ihan Jimmsin virallisesti leimaamia asiakirjoja.
Näinpä. Jos kerran laillisilla asioilla ollaan ja kauppa oli kannattavaa, niin varmaan tilaaja olisi toimittanut tarvittavat dokumentit ja todisteet kohteen laillisuudesta. Ja kaupankäynti voisi jatkua tänäkin päivänä. Luulisi kiinnostavan Luminoriakin, kun kyseinen asiakkuus muodosti melkein 20% liikevaihdosta. Kaupankäynti kuitenkin lopahti jostain syystä..
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 918
Viestejä
4 413 370
Jäsenet
73 268
Uusin jäsen
HassuHannu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom