• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Epävirallinen Jimm's PC-Store -ketju

Loputtomasta vänkäämisestä ja sen myötä keskustelun häiriköinnistä tässä ketjussa on varoitettu useampaan otteeseen.
 
Valitettavasti kyseiselle firmalle ei varmaan mitään isompaa ongelmaa tästä heidän perseilystä koidu, kuten nähdään tässä ketjussa kuinka näitä omanapamoraalinvenyttäjiä on jo nyt paikalla. Rahan alttarilla kaikki uhrataan.


4070 super ja 4080 super pro artit 100€ halvempia kuin muualla, joten itselle ainakin se on sama vaikka rahat menisi suoraan putinille. Sen verran selvä säästö tuo on. Ja tavara lähti heti postiin.

Tietysti kaiken muun ostin datatronicista boikotoiden sen verran mitä pystyy joutumatta itse maksumieheksi tai häviämällä paria kybää enempää 2k ostoissa.
Itselleni on ainakin Black Friday sellainen ajankohta, että jos silloin on pukinkonttiin tarjolla tavaraa muihin nähden reilulla alennuksella, ja tavaraa tarvitsee, niin kyllä silloin ostosormi heilahtaa.
 
Joo, vapaaehtoiset boikotit ei ole kovin tehokkaita. Muistelisin että Teboilin myynti sakkasi ehkä jotain max 50% sodan alussa, mutta näyttäisi sittemmin tasaantuneen. Ehkä 20% menettivät pysyvästi myyntiään? Mutta ehdottomasti 100%:ia eivät menettäneet.

Sama Jimm’sillä, nyt aluksi isku on ehkä vähän isompi, sitten vuoden-parin aikajänteellä varmaan tasaantuu jonnekin vain piirun verran alemmalle tasolle. Sellaista se on.
 
Eniten tässä vaikuttaa se, minkälaiset tuomiot/rangaistukset Jimms saa näistä kikkailuistaan. Boikotit eivät vaikuta kuin vähän aikaa.
 
Joo, vapaaehtoiset boikotit ei ole kovin tehokkaita. Muistelisin että Teboilin myynti sakkasi ehkä jotain max 50% sodan alussa, mutta näyttäisi sittemmin tasaantuneen. Ehkä 20% menettivät pysyvästi myyntiään? Mutta ehdottomasti 100%:ia eivät menettäneet.

Sama Jimm’sillä, nyt aluksi isku on ehkä vähän isompi, sitten vuoden-parin aikajänteellä varmaan tasaantuu jonnekin vain piirun verran alemmalle tasolle. Sellaista se on.
Jos edes vuodeksi tipahtaa Jimmzillä liikevaihto 20 pinnaa, niin todennäköisesti menettävät enemmän rahaa kuin saivat dronekaupoista, tehden kaupoista suoraan täysin typerät, ilman brändihaittaakin.

50 pinnaa jos tippuisi vuodelle niin kaataisi useimmat yritykset, 20 pinnaa kaataa jotkut ja on katasrofi. Jos tolla boikotilla saa aikaiseksi edes näkyvän eron niin boikotti on jo varsin onnistunut.
 
Eikös ne tullissa sanonut että tää on ok toimittaa niitä droneja? Tullilla oli siitä ihan mustaa valkoisella.
Mikä lie heidän tausta tai ammattitaito...

Joten ei Jimms tehnyt rikosta, ei siitä ainakaan ole syytettä nostettu.
Me ei tiedetä mitä ne on tullista sanonut, tai ainakaan ole omiin silmiin osunut.

Iso ero mitä kysytty ja mitä vastattu. Onko ok toimittaa pakettia Venäjän kautta Turkkiin vai täytyyko Euroopan kautta toimittaa? / Bulvaani ostaa mahdollisesti pakotteiden alla olevaa droonia Venäjälle, jos laitetaan paketteihin kohteeksi Turkki ja kuljetetaan Venäjän kautta, niin onko ok?

Byrokratia nyt sössinyt jokatapauksessa, olisi tuon kuorman pitänyt pysähtyä rajalle, oli kuinka laillista tahansa. Vieressä sotaa käyvä maa niin täytyisi toiminnan mennä kansallinen intressi edellä, eikä aina pykälien mukaan, kuten rauhan aikana kyetään.
 
Eikös ne tullissa sanonut että tää on ok toimittaa niitä droneja? Tullilla oli siitä ihan mustaa valkoisella.
Mikä lie heidän tausta tai ammattitaito...

Joten ei Jimms tehnyt rikosta, ei siitä ainakaan ole syytettä nostettu.
Me ei tiedetä mitä ne on tullista sanonut, tai ainakaan ole omiin silmiin osunut.

Iso ero mitä kysytty ja mitä vastattu. Onko ok toimittaa pakettia Venäjän kautta Turkkiin vai täytyyko Euroopan kautta toimittaa? / Bulvaani ostaa mahdollisesti pakotteiden alla olevaa droonia Venäjälle, jos laitetaan paketteihin kohteeksi Turkki ja kuljetetaan Venäjän kautta, niin onko ok?

Byrokratia nyt sössinyt jokatapauksessa, olisi tuon kuorman pitänyt pysähtyä rajalle, oli kuinka laillista tahansa. Vieressä sotaa käyvä maa niin täytyisi toiminnan mennä kansallinen intressi edellä, eikä aina pykälien mukaan, kuten rauhan aikana kyetään.
Onko pakko aloittaa sama vänkääminen ja valkopesu taas uudelleen. Juuri mode varoitti. Lukekaa ennen kuin kommentoitte.
 
Eniten tässä vaikuttaa se, minkälaiset tuomiot/rangaistukset Jimms saa näistä kikkailuistaan. Boikotit eivät vaikuta kuin vähän aikaa.

Jimm'siä ei ole syytetty mistään rikoksesta, joten mitään tuomioita/rangaistuksiakaan ei ole tulossa.

Syyttäjän valittaessa hovioikeudessa käsitellään, vietiinkö Jimm'sin Luminor Oy:lle myymät 3500 dronea Venäjälle vai ei. Jos tuomio tulee ja todetaan, että drone ovat päätyneet Venäjälle niin rangaistuksen saa Luminor Oy:n toimitusjohtaja törkeästä säännöstelyrikoksesta ja puolustustarvikkeiden maastavientirikoksesta ei Jimm's.
 
Jimm'siä ei ole syytetty mistään rikoksesta, joten mitään tuomioita/rangaistuksiakaan ei ole tulossa.

Syyttäjän valittaessa hovioikeudessa käsitellään, vietiinkö Jimm'sin Luminor Oy:lle myymät 3500 dronea Venäjälle vai ei. Jos tuomio tulee ja todetaan, että drone ovat päätyneet Venäjälle niin rangaistuksen saa Luminor Oy:n toimitusjohtaja törkeästä säännöstelyrikoksesta ja puolustustarvikkeiden maastavientirikoksesta ei Jimm's.
Ilman rangaistustakin Jimm's ottaisi ison mainehaitan. Varmasti media uutisoisi aiheesta näkyvästi.
 
Moni varmaan unohtaa, että vaikka täällä TechBBS:n sisällä tämä Jimm’sin tapaus kuohuttaa ja on elämää suurempi asia (ihan syystä, ei siinä mitään), niin ei tämän meidän kuplan ulkopuolella keskiverto ihmiset enää muista mitään drone-skandaalia. Tai ole alunperinkään kuulleet koko asiasta, uutisissahan se oli nopeasti vain pari kertaa. ”Jimm’s onko se joku dronenauppa? Mitkä hiton Havu ja Ence? TechBBS, nevöhöörd…”

Toki itsekin mielenkiinnolla seuraan tilannetta ja katson 2024 taloustiedoista jos aikanaan tulee julki, että paljonko liikevaihto ja -voitot tippui. Veikkaan että ehkä max 10% => Kyllä, voivat jäädä kokonaisuutena tappiolle kun otetaan huomioon aiemmat drone-voitot ja nyt tulevat tappiot. Mutta muutoin isku firmalle jäänee lopulta rajalliseksi, ehkä säästömielessä joutuvat antamaan potkut muutamalle tyypille, mutta ei suinkaan kaikille. Vähän vaikea nähdä että esim. koko pulju nyt tämän takia menisi konkkaan. Ei mennyt Teboilkaan.
 
Moni varmaan unohtaa, että vaikka täällä TechBBS:n sisällä tämä Jimm’sin tapaus kuohuttaa ja on elämää suurempi asia (ihan syystä, ei siinä mitään), niin ei tämän meidän kuplan ulkopuolella keskiverto ihmiset enää muista mitään drone-skandaalia. Tai ole alunperinkään kuulleet koko asiasta, uutisissahan se oli nopeasti vain pari kertaa. ”Jimm’s onko se joku dronenauppa? Mitkä hiton Havu ja Ence? TechBBS, nevöhöörd…”

Toki itsekin mielenkiinnolla seuraan tilannetta ja katson 2024 taloustiedoista jos aikanaan tulee julki, että paljonko liikevaihto ja -voitot tippui. Veikkaan että ehkä max 10% => Kyllä, voivat jäädä kokonaisuutena tappiolle kun otetaan huomioon aiemmat drone-voitot ja nyt tulevat tappiot. Mutta muutoin isku firmalle jäänee lopulta rajalliseksi, ehkä säästömielessä joutuvat antamaan potkut muutamalle tyypille, mutta ei suinkaan kaikille. Vähän vaikea nähdä että esim. koko pulju nyt tämän takia menisi konkkaan. Ei mennyt Teboilkaan.
Ei sitä kukaan unohda.

Sillä vaan ei ole mitään merkitystä omille moraalisille valinnoille, mitä "kuplan ulkopuolella" ihmiset ajattelevat. Eikä tässä myöskään ole tarkoituskaan ajaa firmaa konkurssiin, vaan nimenomaan tehdä niitä moraalisia valintoja.
 
Oman ”kuplan” ulkopuolella ei kyllä kukaan tiedä mitään sen enempää tästä foorumista kuin Jimmsistäkään. Jostain Havusta ja Encestä on turha edes aloittaa. Verkkiksestä ja Gigantista ne atk-kamat haetaan maailman tappiin.

Kai se on jokaisen oma asia ostaa ne kamat Putinia hovihankkijalta tai olla ostamatta. Ei täällä kukaan ole mitään boikottia Jimmsiä vastaan ollut ajamassa. Useat eri käyttäjät vain ovat ilmoittaneet, että eivät enää henkilökohtaisesti asioi Jimmsissä. Ei täällä omasta mielestä kuitenkaan ole yksittäisiä käyttäjiä vaadittu ostojaan muualle suuntaamaan.
 
Ei sitä kukaan unohda.

Sillä vaan ei ole mitään merkitystä omille moraalisille valinnoille, mitä "kuplan ulkopuolella" ihmiset ajattelevat. Eikä tässä myöskään ole tarkoituskaan ajaa firmaa konkurssiin, vaan nimenomaan tehdä niitä moraalisia valintoja.
Kyllä nää vaan valitettavan nopeasti tuppaa unohtumaan. Moni esim. vaikuttaa jo unohtaneen (itseni mukaan lukien), että mikä oli se isosti uutisissa ollut Vantaalainen yritys, joka päätyi USA:n pakotelistalle? Sen toimitusjohtaja totesi vaan pokkana että "me ei lähdetty politisoimaan tätä sotaa", ja veivät miljoonilla kuorma-autojen osia Venäjälle.
 
Kyllä nää vaan valitettavan nopeasti tuppaa unohtumaan. Moni esim. vaikuttaa jo unohtaneen (itseni mukaan lukien), että mikä oli se isosti uutisissa ollut Vantaalainen yritys, joka päätyi USA:n pakotelistalle? Sen toimitusjohtaja totesi vaan pokkana että "me ei lähdetty politisoimaan tätä sotaa", ja veivät miljoonilla kuorma-autojen osia Venäjälle.
Jos on oikeasti tehnyt moraalisen päätöksen, ei se unohdu. Jos unohtuu, jotain päätöksiä on sitten tehty ihan muista syistä.
 
Jos on oikeasti tehnyt moraalisen päätöksen, ei se unohdu. Jos unohtuu, jotain päätöksiä on sitten tehty ihan muista syistä.
Niin ei toki varmaan foorumilaisilta unohdu, mutta tarkoitin niitä jotka ei ihan niin paljon ole tekemisissä tietotekniikan kanssa. Moni ei varmaan edes tiedä koko Jimm's -kohua.
 
Yllättävästi tuosta tietoa kuitenkin levisi muidenkin keskuuteen, kuin pelkkien harrastajien. Täällä ainakin yksi sukulainen joka ei pahemmin/juurikaan seuraa PC skeneä laittoi itselleni viestiä kun asia oli uutisissa, että tuolta firmasta ei ainakaan enää tilata toimistolle laitteita.

Tuskin liike mihinkään konkkaan on näiden boikottien takia menossa, mutta itse ainakin nukun yöni paremmin, moraalisesta näkökantista ajatellen.
 
Niin ei toki varmaan foorumilaisilta unohdu, mutta tarkoitin niitä jotka ei ihan niin paljon ole tekemisissä tietotekniikan kanssa. Moni ei varmaan edes tiedä koko Jimm's -kohua.
Joo tämä on kyllä totta.
Mutta ne jotka eivät edes tiedä koko kohua, eivät varmaankaan siis myöskään tee niitä moraalisia valintoja. Jos tekevät nimenomaan moraalien perusteella valintoja, ei se heiltäkään unohdu.
 
Tämä, yllättävän moni muistaa Talvisodan eikä siedä jotain JimmZZ:n kaltaista "raha on tärkeintä eikä tullut edes syytettä" moraalia.
Toki yllättävän moni ei edes tiedä mikä on Jimms. Jos menee kadulle kyselemään, että mikä on Jimms, niin uskon, että 90% ei ole ikinä kuullutkaan. Eli kaipa tässä ollaan juuri sen äärellä, että monikaan ei tiedä suurinta osaa Suomen 550 tuhannesta yrityksestä tai siitä mitä ne on tehnyt oikein tai väärin.
 
Toki yllättävän moni ei edes tiedä mikä on Jimms. Jos menee kadulle kyselemään, että mikä on Jimms, niin uskon, että 90% ei ole ikinä kuullutkaan. Eli kaipa tässä ollaan juuri sen äärellä, että monikaan ei tiedä suurinta osaa Suomen 550 tuhannesta yrityksestä tai siitä mitä ne on tehnyt oikein tai väärin.
Toki henkilö joka ei Jimmssiä tiedä tuskin vaikuttaa Jimmssin liikevaihtoon.
 
Vaikea pistää Jimssiä mihinkään moraaliseen boikottiin kun pelaa lentosimuja tai jotain Tarkovia. Kaikki firmat ovat venäläisiä (vaikka paperilla ovatkin Euroopassa) eikä vaihtoehtoja ole ja osa on jopa ilmaissut suoran tukensa Venäjän hyökkäyssotaan. Jimssin tapauksessa sentään on vaihtoehtoja. En näe kuitenkaan kovin vahvaksi periaatteeksi sitä että boikotoisi Jimssiä, mutta silti tukisi venäläisiä firmoja koska silloin joutuisi oikeasti luopumaan jostain toisin kuin Jimssin tapauksessa ei tarvitse luopua mistään vaikka boikotoisi.
 
Toki henkilö joka ei Jimmssiä tiedä tuskin vaikuttaa Jimmssin liikevaihtoon.
Toki moni autoton on varmasti levittänyt sanaa, että Tebikalla tankatut eurot kilisee Venäjän sotakassaan.

Eli kyllä ainakin itse näen, että boikotissa myös niillä henkilöillä on suuri vaikutus, jotka ei välttämättä osta mitään sieltä Jimmsiltä. Eli vaikka ihminen ei yritystä edes nyt tietäisi (tai olisi asiakas), niin silti voisi hyvin edesauttaa boikotissa ja vaikuttaa myös tätä kautta liikevaihtoon.
 
Hei! En tänne enää ole aikoihin kirjoitellut muuta kuin kaupanteon tarkoituksessa, mutta haluan varoittaa Jimmsistä seuraavaa (aika pitkä joten siksi spoilereissa, jos ei valitusvirret kiinnosta):

Iski jossain määrin mutkikas keissi Jimmsin kanssa, missä ostin emolevyn (valitettavasti kyllä droonikohun jälkeen vielä, omaa typeryyttäni tämä), mutta saatuani sen huomasin että sisäisessä USB3-liitännässä on pinni löysä ja irrallinen, mutta kasasin koneen siitä huolimatta, valitettavasti myös ottamatta kuvia tai muuten dokumentoimatta pinnivikaa. Samalla joko asennuksen tiimellyksessä aiheutuneena, tai sekin jo valmiina, en todella ole varma, emolevyn kantaan oli ilmaantunut muutama vino pinni, mutta vain niin vähän vinoja, että kaikki toimii niiden suhteen normaalisti. Kuitenkaan USB3-liitäntä ei toimi laisinkaan, vaikka koitin oikein varovasti laittaa liittimen kiinni, mutta luultavasti turhaan, sillä sen pinni oli niin kehnosti kiinni, että se ei voinut muuta kuin taipua ja nyt se on aivan vinksallaan siitä asti ollut, eli täysin kelvoton. Noh, koitan saada takuuseen emolevyä tuon USB3-liitännän tähden, mutta Jimms tivaa yhtä ja samaa: Fyysisiä vikoja ei korvata, koska kuulemma Asuksella on niin täydellinen laadunvalvonta (ei ole oikeasti tietenkään!). On myös mainittu että ei voi korvata jos on pinnejä prosessorikannassa vinossa, koska ne voivat aiheuttaa mitä tahansa ongelmia, ja näinhän toki on, mutta omassa tapauksessani syy ja seuraus on kiistaton, eikä liity mitenkään tuohon kantaan, mutta Jimms ei välitä.
Olen tivannut esimiehen numeroa ja ottanut yhteyttä kuluttajaneuvojaan: esimiehen numeroa en saa, eikä kuluttajaneuvonnan minua puoltanut vastaus kiinnosta, ei edes ole vastattu sähköpostiin enää sen tiimoilta (onneksi sentään puhelimeen). Lyhykäisyydessään vastaus kuluttajaneuvojalta oli että myyjäliikkeellä on vastuu osoittaa että asiakas on aiheuttanut itse vian ja vian korjaamista ei voi evätä toisen vian olemassaololla, jos vikojen välillä ei ole syy-yhteyttä (siis kannalla missä hivenen vinoja pinnejä muutama, mutta mikä toimii normaalisti). Maalaisjärkeä siis, jotta ei voida myydä romua Suomessa suomalaisille, kuten nyt on käynyt.
Jimmsillä on vielä mahdollisuus olla oikeudenmukainen, koska odotan juuri nyt kuluttajaneuvojan apuuntuloa uudemman kerran, joten kenties he vielä tapauksen hyvittävät, mistä toki kerron jos niin tekevät, mutta jo tällä ikävällä pitkäpiimäisellä kokemuksella voin varoittaa, että Jimms ei välitä lainkaan oikeuksistasi asiakkaana ja jopa välttelee kontaktia jottei joutuisi kantamaan vastuuta. Puhelimessa asiakaspalvelija vieläpä arveli että Asuksen suuntaan ovat sanoneet että "kuluttajan vika", joten kyse ei ymmärtääkseni ole edes Asuksesta tässä tapauksessa, minkä valmistama emolevy on kyseessä (B650-PLUS TUF GAMING). Syytä kuitenkin tähän väliin huomauttaa että Asuksella on nyt hiljattain ollut ala-arvoista toimintaa kuluttajien suhteen, jonka raportoimisesta annan ison peukun linkin Youtube-kanavalle! Kuluttajan oikeuksia pitää puollustaa, eikä pelkästään tehdä kaupallista yhteistyötä, kummatkin tulee siis muistaa.

Loppusanoina, kenties ajattelet, jos luit, ja kiitos jos luit, että katkeruudestani täällä paasaan ja haluan Jimmsin häviävän Suomesta, johon myönnän että väliin moinen käy mielessä, mutta todellisuudessa elämäni ei tähän kaadu (vaikka sisäisen USB3:n huolto voi maksaa jopa 100 €, olen kysynyt), eikä katkeruus ole motiivinani; on kuitenkin oikein varoittaa muita että nyt on toiminta todella hähmäistä ja kähmäistä, ettei kannata edes harkita Jimmsiltä ostamista missään tapauksessa, jos ei halua pitkiä vääntöjä käydä ilmiselvästä myyjän virheestä, oli sitten emon kosauttanut itse Asus, joku kuljetuspalvelu tai mikä tahansa välikäsi, mikä on mahdollista pelkästään siksi, ettei Asuksen emojen pakkauksissa enää ole sinettejä - tämän vahvisti itse Asus minulle sähköpostissa, ettei välttämättä ole sinettiä pakkauksessa, eikä ollut omassanikaan. Olkaa siis todella varovaisia myyjäliikkeen valinnassa, älkääkä turhaan säästäkö muutamaa euroa tai kiirehtikö saadaksenne tuotteen supernopeasti, viitaten siis Jimmsiin, kun seurauksena voi olla pahempikin taloudellinen menetys ja vähintäänkin stressaavaa vääntämistä. En toivo pahaa Jimmsille, mutta niin kauan kuin toiminta ei peilaa katumusta/parannusta droonikeissinkään jälkeen, en voi varsinaisesti toivoa tällaisen puljun asiakkaita täällä vaanivan. En tuomitse jos ostat, en tuomitse yhtään ketään yhtään mistään, mutta en voi suositellakaan, sanoisin että se ei ole eettisesti fiksua - itse en enää luonnollisesti osta, mutta joudun asioimaan kun on tuotteita aiemmin ostettu heiltä.

Muutoin mukavaa kesää itse kullekin, jopa Jimmsin väelle!
 
Hei! En tänne enää ole aikoihin kirjoitellut muuta kuin kaupanteon tarkoituksessa, mutta haluan varoittaa Jimmsistä seuraavaa (aika pitkä joten siksi spoilereissa, jos ei valitusvirret kiinnosta):

Iski jossain määrin mutkikas keissi Jimmsin kanssa, missä ostin emolevyn (valitettavasti kyllä droonikohun jälkeen vielä, omaa typeryyttäni tämä), mutta saatuani sen huomasin että sisäisessä USB3-liitännässä on pinni löysä ja irrallinen, mutta kasasin koneen siitä huolimatta, valitettavasti myös ottamatta kuvia tai muuten dokumentoimatta pinnivikaa. Samalla joko asennuksen tiimellyksessä aiheutuneena, tai sekin jo valmiina, en todella ole varma, emolevyn kantaan oli ilmaantunut muutama vino pinni, mutta vain niin vähän vinoja, että kaikki toimii niiden suhteen normaalisti. Kuitenkaan USB3-liitäntä ei toimi laisinkaan, vaikka koitin oikein varovasti laittaa liittimen kiinni, mutta luultavasti turhaan, sillä sen pinni oli niin kehnosti kiinni, että se ei voinut muuta kuin taipua ja nyt se on aivan vinksallaan siitä asti ollut, eli täysin kelvoton. Noh, koitan saada takuuseen emolevyä tuon USB3-liitännän tähden, mutta Jimms tivaa yhtä ja samaa: Fyysisiä vikoja ei korvata, koska kuulemma Asuksella on niin täydellinen laadunvalvonta (ei ole oikeasti tietenkään!). On myös mainittu että ei voi korvata jos on pinnejä prosessorikannassa vinossa, koska ne voivat aiheuttaa mitä tahansa ongelmia, ja näinhän toki on, mutta omassa tapauksessani syy ja seuraus on kiistaton, eikä liity mitenkään tuohon kantaan, mutta Jimms ei välitä.
Olen tivannut esimiehen numeroa ja ottanut yhteyttä kuluttajaneuvojaan: esimiehen numeroa en saa, eikä kuluttajaneuvonnan minua puoltanut vastaus kiinnosta, ei edes ole vastattu sähköpostiin enää sen tiimoilta (onneksi sentään puhelimeen). Lyhykäisyydessään vastaus kuluttajaneuvojalta oli että myyjäliikkeellä on vastuu osoittaa että asiakas on aiheuttanut itse vian ja vian korjaamista ei voi evätä toisen vian olemassaololla, jos vikojen välillä ei ole syy-yhteyttä (siis kannalla missä hivenen vinoja pinnejä muutama, mutta mikä toimii normaalisti). Maalaisjärkeä siis, jotta ei voida myydä romua Suomessa suomalaisille, kuten nyt on käynyt.
Jimmsillä on vielä mahdollisuus olla oikeudenmukainen, koska odotan juuri nyt kuluttajaneuvojan apuuntuloa uudemman kerran, joten kenties he vielä tapauksen hyvittävät, mistä toki kerron jos niin tekevät, mutta jo tällä ikävällä pitkäpiimäisellä kokemuksella voin varoittaa, että Jimms ei välitä lainkaan oikeuksistasi asiakkaana ja jopa välttelee kontaktia jottei joutuisi kantamaan vastuuta. Puhelimessa asiakaspalvelija vieläpä arveli että Asuksen suuntaan ovat sanoneet että "kuluttajan vika", joten kyse ei ymmärtääkseni ole edes Asuksesta tässä tapauksessa, minkä valmistama emolevy on kyseessä (B650-PLUS TUF GAMING). Syytä kuitenkin tähän väliin huomauttaa että Asuksella on nyt hiljattain ollut ala-arvoista toimintaa kuluttajien suhteen, jonka raportoimisesta annan ison peukun linkin Youtube-kanavalle! Kuluttajan oikeuksia pitää puollustaa, eikä pelkästään tehdä kaupallista yhteistyötä, kummatkin tulee siis muistaa.

Loppusanoina, kenties ajattelet, jos luit, ja kiitos jos luit, että katkeruudestani täällä paasaan ja haluan Jimmsin häviävän Suomesta, johon myönnän että väliin moinen käy mielessä, mutta todellisuudessa elämäni ei tähän kaadu (vaikka sisäisen USB3:n huolto voi maksaa jopa 100 €, olen kysynyt), eikä katkeruus ole motiivinani; on kuitenkin oikein varoittaa muita että nyt on toiminta todella hähmäistä ja kähmäistä, ettei kannata edes harkita Jimmsiltä ostamista missään tapauksessa, jos ei halua pitkiä vääntöjä käydä ilmiselvästä myyjän virheestä, oli sitten emon kosauttanut itse Asus, joku kuljetuspalvelu tai mikä tahansa välikäsi, mikä on mahdollista pelkästään siksi, ettei Asuksen emojen pakkauksissa enää ole sinettejä - tämän vahvisti itse Asus minulle sähköpostissa, ettei välttämättä ole sinettiä pakkauksessa, eikä ollut omassanikaan. Olkaa siis todella varovaisia myyjäliikkeen valinnassa, älkääkä turhaan säästäkö muutamaa euroa tai kiirehtikö saadaksenne tuotteen supernopeasti, viitaten siis Jimmsiin, kun seurauksena voi olla pahempikin taloudellinen menetys ja vähintäänkin stressaavaa vääntämistä. En toivo pahaa Jimmsille, mutta niin kauan kuin toiminta ei peilaa katumusta/parannusta droonikeissinkään jälkeen, en voi varsinaisesti toivoa tällaisen puljun asiakkaita täällä vaanivan. En tuomitse jos ostat, en tuomitse yhtään ketään yhtään mistään, mutta en voi suositellakaan, sanoisin että se ei ole eettisesti fiksua - itse en enää luonnollisesti osta, mutta joudun asioimaan kun on tuotteita aiemmin ostettu heiltä.

Muutoin mukavaa kesää itse kullekin, jopa Jimmsin väelle!
Otamatta tähän tapaukseen kantaa niin yleisenä ohjeena jos huomaa että uudessa emolevyssä on prosessorikannassa pinnejä vinossa tai rikkinäisen näköisiä liittimiä niin heti yhteys myyjään eikä asenna emolevylle mitään ja yritä ottaa sitä käyttöön!
 
kuka muu toimittaa postiennakolla suomessa? voin harkita jos vastaava löytyy :)

Niitä on pilvin pimein, eikä meidän tehtävä ole ohjata sinua kohti moraalisia valintoja. Jokainen valitsee ihan niinkuin itsestä tuntuu. Tämä vaan kommenttina, että tekosyysi eivät päde: vaikka Multitronic ja Tietokonekauppa toimittaa postiennakolla.

--

Käyttäjän @BOT kokemukset on vaan karmaa. Teit noin ja onneksi kostautui. Tietenkin tässä olisi lisäsyitä boikotoida Jimm'siä, mutta en niitä ainakaan itse tarvitse.
 
Niitä on pilvin pimein, eikä meidän tehtävä ole ohjata sinua kohti moraalisia valintoja. Tämä vaan kommenttina, että tekosyysi eivät päde: vaikka Multitronic ja Tietokonekauppa toimittaa postiennakolla.
Noita en oikeesti tienny, pitää käydä kattoo valikoima. Joskus etin ja etin ja etin... xD
 
Hei! En tänne enää ole aikoihin kirjoitellut muuta kuin kaupanteon tarkoituksessa, mutta haluan varoittaa Jimmsistä seuraavaa (aika pitkä joten siksi spoilereissa, jos ei valitusvirret kiinnosta):

Iski jossain määrin mutkikas keissi Jimmsin kanssa, missä ostin emolevyn (valitettavasti kyllä droonikohun jälkeen vielä, omaa typeryyttäni tämä), mutta saatuani sen huomasin että sisäisessä USB3-liitännässä on pinni löysä ja irrallinen, mutta kasasin koneen siitä huolimatta, valitettavasti myös ottamatta kuvia tai muuten dokumentoimatta pinnivikaa. Samalla joko asennuksen tiimellyksessä aiheutuneena, tai sekin jo valmiina, en todella ole varma, emolevyn kantaan oli ilmaantunut muutama vino pinni, mutta vain niin vähän vinoja, että kaikki toimii niiden suhteen normaalisti. Kuitenkaan USB3-liitäntä ei toimi laisinkaan, vaikka koitin oikein varovasti laittaa liittimen kiinni, mutta luultavasti turhaan, sillä sen pinni oli niin kehnosti kiinni, että se ei voinut muuta kuin taipua ja nyt se on aivan vinksallaan siitä asti ollut, eli täysin kelvoton. Noh, koitan saada takuuseen emolevyä tuon USB3-liitännän tähden, mutta Jimms tivaa yhtä ja samaa: Fyysisiä vikoja ei korvata, koska kuulemma Asuksella on niin täydellinen laadunvalvonta (ei ole oikeasti tietenkään!). On myös mainittu että ei voi korvata jos on pinnejä prosessorikannassa vinossa, koska ne voivat aiheuttaa mitä tahansa ongelmia, ja näinhän toki on, mutta omassa tapauksessani syy ja seuraus on kiistaton, eikä liity mitenkään tuohon kantaan, mutta Jimms ei välitä.
Olen tivannut esimiehen numeroa ja ottanut yhteyttä kuluttajaneuvojaan: esimiehen numeroa en saa, eikä kuluttajaneuvonnan minua puoltanut vastaus kiinnosta, ei edes ole vastattu sähköpostiin enää sen tiimoilta (onneksi sentään puhelimeen). Lyhykäisyydessään vastaus kuluttajaneuvojalta oli että myyjäliikkeellä on vastuu osoittaa että asiakas on aiheuttanut itse vian ja vian korjaamista ei voi evätä toisen vian olemassaololla, jos vikojen välillä ei ole syy-yhteyttä (siis kannalla missä hivenen vinoja pinnejä muutama, mutta mikä toimii normaalisti). Maalaisjärkeä siis, jotta ei voida myydä romua Suomessa suomalaisille, kuten nyt on käynyt.
Jimmsillä on vielä mahdollisuus olla oikeudenmukainen, koska odotan juuri nyt kuluttajaneuvojan apuuntuloa uudemman kerran, joten kenties he vielä tapauksen hyvittävät, mistä toki kerron jos niin tekevät, mutta jo tällä ikävällä pitkäpiimäisellä kokemuksella voin varoittaa, että Jimms ei välitä lainkaan oikeuksistasi asiakkaana ja jopa välttelee kontaktia jottei joutuisi kantamaan vastuuta. Puhelimessa asiakaspalvelija vieläpä arveli että Asuksen suuntaan ovat sanoneet että "kuluttajan vika", joten kyse ei ymmärtääkseni ole edes Asuksesta tässä tapauksessa, minkä valmistama emolevy on kyseessä (B650-PLUS TUF GAMING). Syytä kuitenkin tähän väliin huomauttaa että Asuksella on nyt hiljattain ollut ala-arvoista toimintaa kuluttajien suhteen, jonka raportoimisesta annan ison peukun linkin Youtube-kanavalle! Kuluttajan oikeuksia pitää puollustaa, eikä pelkästään tehdä kaupallista yhteistyötä, kummatkin tulee siis muistaa.

Loppusanoina, kenties ajattelet, jos luit, ja kiitos jos luit, että katkeruudestani täällä paasaan ja haluan Jimmsin häviävän Suomesta, johon myönnän että väliin moinen käy mielessä, mutta todellisuudessa elämäni ei tähän kaadu (vaikka sisäisen USB3:n huolto voi maksaa jopa 100 €, olen kysynyt), eikä katkeruus ole motiivinani; on kuitenkin oikein varoittaa muita että nyt on toiminta todella hähmäistä ja kähmäistä, ettei kannata edes harkita Jimmsiltä ostamista missään tapauksessa, jos ei halua pitkiä vääntöjä käydä ilmiselvästä myyjän virheestä, oli sitten emon kosauttanut itse Asus, joku kuljetuspalvelu tai mikä tahansa välikäsi, mikä on mahdollista pelkästään siksi, ettei Asuksen emojen pakkauksissa enää ole sinettejä - tämän vahvisti itse Asus minulle sähköpostissa, ettei välttämättä ole sinettiä pakkauksessa, eikä ollut omassanikaan. Olkaa siis todella varovaisia myyjäliikkeen valinnassa, älkääkä turhaan säästäkö muutamaa euroa tai kiirehtikö saadaksenne tuotteen supernopeasti, viitaten siis Jimmsiin, kun seurauksena voi olla pahempikin taloudellinen menetys ja vähintäänkin stressaavaa vääntämistä. En toivo pahaa Jimmsille, mutta niin kauan kuin toiminta ei peilaa katumusta/parannusta droonikeissinkään jälkeen, en voi varsinaisesti toivoa tällaisen puljun asiakkaita täällä vaanivan. En tuomitse jos ostat, en tuomitse yhtään ketään yhtään mistään, mutta en voi suositellakaan, sanoisin että se ei ole eettisesti fiksua - itse en enää luonnollisesti osta, mutta joudun asioimaan kun on tuotteita aiemmin ostettu heiltä.

Muutoin mukavaa kesää itse kullekin, jopa Jimmsin väelle!
Pistä korjaukseen ja vie kuluttajariitalautakuntaan. Ehkä jimms vielä kunnioitaa kuluttajariitalautakuntaa.
 
Noita en oikeesti tienny, pitää käydä kattoo valikoima. Joskus etin ja etin ja etin... xD

Katsoin vähän tarkemmin, kun sanoit etsineesi, niin ehkä minullakin oli liian ruusuinen kuva näistä:
  • Datatronic ei toimita
  • Verkkokauppa.com ei toimita
  • Proshop ei toimita
  • Mikromafia ei toimita
  • Dustin ei toimita
..muut ei ole hinta.fi:ssä mukana tai eivät ole varsinaisesti tietokonekauppoja, niin jätin pois. Mutta harvassa on nämä postiennakolla toimittavat. Siis itse olen tilannut luottokortilla ja koen saavani saman turvan.

Ainoa tapaus, jossa olisin tilaamassa postiennakolla (ja olen näin tehnytkin), on se, että toimituksesta ei ole takeita. Jimm's (ketjun aiheeseen liittyen) kerran toimitti 3kk koteloani, eikä saanut toimitettua. Ja minulla oli 3-4kk olleet rahat sisällä yhdestä tilauksesta, kun droonikohu tuli. Sain ne takaisin perumalla tilauksen (ja lahjoitin eteenpäin), mutta tässä juuri olisi helpompaa, kun ei olisi ollut omaa rahaa sisällä ollenkaan.
 
Katsoin vähän tarkemmin, kun sanoit etsineesi, niin ehkä minullakin oli liian ruusuinen kuva näistä:
  • Datatronic ei toimita
  • Verkkokauppa.com ei toimita
  • Proshop ei toimita
  • Mikromafia ei toimita
  • Dustin ei toimita
..muut ei ole hinta.fi:ssä mukana tai eivät ole varsinaisesti tietokonekauppoja, niin jätin pois. Mutta harvassa on nämä postiennakolla toimittavat. Siis itse olen tilannut luottokortilla ja koen saavani saman turvan.

Ainoa tapaus, jossa olisin tilaamassa postiennakolla (ja olen näin tehnytkin), on se, että toimituksesta ei ole takeita. Jimm's (ketjun aiheeseen liittyen) kerran toimitti 3kk koteloani, eikä saanut toimitettua. Ja minulla oli 3-4kk olleet rahat sisällä yhdestä tilauksesta, kun droonikohu tuli. Sain ne takaisin perumalla tilauksen (ja lahjoitin eteenpäin), mutta tässä juuri olisi helpompaa, kun ei olisi ollut omaa rahaa sisällä ollenkaan.
itelläni taas elämäntilanne sellanen että postiennakolla pitää tilata ku osa käteisenä ku myyny jotain osia noudolla ym ja pompin sairauspäivärahan ja toimeentulotuen välillä, niin kinkkinen tilanne tilausten suhteen.
Niitä on pilvin pimein, eikä meidän tehtävä ole ohjata sinua kohti moraalisia valintoja. Jokainen valitsee ihan niinkuin itsestä tuntuu. Tämä vaan kommenttina, että tekosyysi eivät päde: vaikka Multitronic ja Tietokonekauppa toimittaa postiennakolla.

--

Käyttäjän @BOT kokemukset on vaan karmaa. Teit noin ja onneksi kostautui. Tietenkin tässä olisi lisäsyitä boikotoida Jimm'siä, mutta en niitä ainakaan itse tarvitse.

ultitronic.jpg
 
Pistä korjaukseen ja vie kuluttajariitalautakuntaan. Ehkä jimms vielä kunnioitaa kuluttajariitalautakuntaa.

Ensinnäkin, tässä ei ole aukottomasti selvää, ettei ole oma asennusvirhe. Ennen asennuksia olisi pitänyt lähettää takaisin, kuten Sampsa sanoikin.

Jos merkit pitävät paikkansa, tästä tulee huoltokustannukset päälle ja/tai niitä rahoja joutuu odottelemaan takaisin pahimmassa tapauksessa vuoden. Tai voisin valistuneella mutulla veikata, että jos haluaa edes emolevynsä huollosta takaisin, se maksaa sen 50€ (Jimm's, "aiheeton" takuuhuolto). Siinä edellisessä ketjussa oli näitä.

Olen ollut pari kertaa riitelemässä kuluttajaneuvonnan/KRIL kanssa. Ne on kaikkea, paitsi nopeita. Tätä tulosta voi joutua odottamaan, tässä vaiheessa vuotta ainakin kesän jälkeen.

Lisäksi Jimm'sillä voi olla "asiantuntijatodistajia", ja ei tavallisen pulliaisen sana siinä paljoa paina. Toki nekin varmaan ymmärtää, että tämän foorumin käyttäjät ovat tavallista taitavampia, mutta Jimm'sin myyjä myy tietokoneita/komponentteja ammatikseen/korjaa niitä.

Ei ole tarkoitus suuresti pelotella, mutta worst case on 50€ tai se emolevy jää sinne. Best case on saat korjatun emolevyn joskus syksyllä / pääset purkamaan kaupan. Todennäköisemmin ensimmäinen vaihtoehto.

Tilaa laskulla.

Näin olisi pitänyt tehdä.. :rolleyes:
 
itelläni taas elämäntilanne sellanen että postiennakolla pitää tilata ku osa käteisenä ku myyny jotain osia noudolla ym ja pompin sairauspäivärahan ja toimeentulotuen välillä, niin kinkkinen tilanne tilausten suhteen.


ultitronic.jpg

Pitänee jatkaa muualla, mutta:
1715808739564.png



edit: jatketaan tuolla, jos Multitronicia koskee:
 
@sheikkki Multitronicilta voi tilata myös siten että tilaat verkkokaupassa, noutona myymälästä ja maksat vasta tuotetta hakiessasi. Toki jos sattuu kivijalkaliike omassa kaupungissa olemaan :).

Nojuu, ketjun aiheen ohi vähän menee mutta toisaalta liittyykin, kun kyseltiin onko muilla kuin Jimssillä postiennakkoa.
 
@sheikkki Multitronicilta voi tilata myös siten että tilaat verkkokaupassa, noutona myymälästä ja maksat vasta tuotetta hakiessasi. Toki jos sattuu kivijalkaliike omassa kaupungissa olemaan :).

Nojuu, ketjun aiheen ohi vähän menee mutta toisaalta liittyykin, kun kyseltiin onko muilla kuin Jimssillä postiennakkoa.

Ei ole täällä :) +30km päässä on, mutta en itse pääse liikkumaan terveyteni takia. Sori offtopic
 
Ensinnäkin, tässä ei ole aukottomasti selvää, ettei ole oma asennusvirhe. Ennen asennuksia olisi pitänyt lähettää takaisin, kuten Sampsa sanoikin
Toki, mutta myyjän pitää osoittaa tuo yhteys, kuten kuluttajaneuvonta linjasi.
Jos merkit pitävät paikkansa, tästä tulee huoltokustannukset päälle ja/tai niitä rahoja joutuu odottelemaan takaisin pahimmassa tapauksessa vuoden. Tai voisin valistuneella mutulla veikata, että jos haluaa edes emolevynsä huollosta takaisin, se maksaa sen 50€ (Jimm's, "aiheeton" takuuhuolto). Siinä edellisessä ketjussa oli näitä.
Juu, lähtökohtaisesti varaudu 18-24 kk odotteluun ja omat rahat on kiinni. Mutta jos koen olevani oikeassa, niin veisin ihan vain periaatteesta.
Lisäksi Jimm'sillä voi olla "asiantuntijatodistajia", ja ei tavallisen pulliaisen sana siinä paljoa paina. Toki nekin varmaan ymmärtää, että tämän foorumin käyttäjät ovat tavallista taitavampia, mutta Jimm'sin myyjä myy tietokoneita/komponentteja ammatikseen/korjaa niitä.
No sen pitää osoittaa miten on yhteydessä. Ja tämä tapahtuu antamalla vastine, jonka sinä voit kumota perusteluilla, jos tiedät asiasta. Lisäksi voi vääntää ettei he perustelleet ekalla kerralla, niin tästä syystä eivät voi jälkikäteen sanoa että niillä oli joku yhteys josta ei kerrottu aiemmin.

Mutta suosittelen että @BOT arvioit kätesi vahvuuden ja viet sitten asian kuluttajariitalautakuntaan. Ehkäpä kannattaa viedä niin että vaadit jimssiä korjaamaan emolevyn.
 
Toki, mutta myyjän pitää osoittaa tuo yhteys, kuten kuluttajaneuvonta linjasi.

Juu, lähtökohtaisesti varaudu 18-24 kk odotteluun ja omat rahat on kiinni. Mutta jos koen olevani oikeassa, niin veisin ihan vain periaatteesta.

No sen pitää osoittaa miten on yhteydessä. Ja tämä tapahtuu antamalla vastine, jonka sinä voit kumota perusteluilla, jos tiedät asiasta. Lisäksi voi vääntää ettei he perustelleet ekalla kerralla, niin tästä syystä eivät voi jälkikäteen sanoa että niillä oli joku yhteys josta ei kerrottu aiemmin.

Mutta suosittelen että @BOT arvioit kätesi vahvuuden ja viet sitten asian kuluttajariitalautakuntaan. Ehkäpä kannattaa viedä niin että vaadit jimssiä korjaamaan emolevyn.

Jimm's voi myös pistää sen Asukselle. Sieltä tulee mikroskooppikuvat, kuinka emolevyssä on lommo jossain toisessa nurkassa ja takuu evätään :D


Videolla Asuksen vähintään epäilyttäviä takuukäytäntöjä, käyttäjien rahastusta ja lopulta ainakin GN:n tahtoon suostuminen ja tapauksen saattaminen maaliin .. no niinkuin sen olisi pitänytkin mennä.

--

En todellakaan ole Jimm'sin puolella edelleenkään, sanon vaan, että on suuri saavutus, jos tuolta saa takuuta/rahojaan takaisin risalla ASUS-emolevyllä.
 
Jimm's voi myös pistää sen Asukselle. Sieltä tulee mikroskooppikuvat, kuinka emolevyssä on lommo jossain toisessa nurkassa ja takuu evätään :D
Juu, mutta suomessa on virhevastuu ja myyjän tehtävä on osoittaa asiakkaan aiheuttaneen sen vahingon.
En todellakaan ole Jimm'sin puolella edelleenkään, sanon vaan, että on suuri saavutus, jos tuolta saa takuuta/rahojaan takaisin risalla ASUS-emolevyllä.
Pitää vedota virhevastuuseen ja hyödyntää viranomaisia. Vai oletko sillä linjalla että jimms ei kunnioita kuluttajariitalautakunnan mielipidettä?
 
Droonikauppiaalla taitaa olla vahva luottamus kuluttajariitalautakuntaan vääntyneiden pinnien kanssa. Ainakin allaolevan keissin voittanut sata nolla:

Kuluttajalla on alan koulutus ja kokemusta kymmenien koneiden kasaamisesta. Kuluttaja kiistää rikkoneensa emolevyjä.

Silti kyseinen tohelo sai tuhottua kaksi (2!) emolevyä, joten kyllä itsekin tuossa tapauksessa kallistuisin ennemminkin käyttäjävirheeseen kuin kahteen eri emoon, jossa valmistajan toimesta on pinnit solmussa.
 
MUTTA, kokeilin kirjautua tämän jälkeen tunnuksilla sisään kauppaan (teen aina tämän vahvistuksen kun joku taho väittää poistaneen tiedot) ja sivusto ilmoittaa "Käyttäjätunnuksen asiakas ei ole aktiivinen, kirjautuminen ei ole mahdollista". Jos kokeilee kirjautumista jollain keksityllä tunnuksella, niin tuo virheviesti on "Virheellinen käyttäjätunnus tai salasana". Eli tietoja EI ole poistettu kuten pyydetty, vaan tili on selvästi vain disabloitu.
Nyt ~1kk jälkeen (kuten sanoin tsekkaavani) näyttäisi siltä, että tiedot ovat poistuneet. Tulee vain tuo "virheellinen" viesti kun yrittää kirjautua. Eikä "unohdin salasanani" toiminto lähetä mitään emailia.
 
Jimmsin ostanut firmahan oli saksalainen Case King, eli tämmöiset jutut oli vain ajan kysymys. Siitä maasta tulisi olla huolissaan, eikä sinne kannata myydä eikä kertoakaan niille mitään jolla on jotain merkitystä kansallisesti. Jimms oli sen luokan firma alkuaikoinaan että pidän sitä kansallisesti merkittävänä, monia hyviä kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Droonikauppiaalla taitaa olla vahva luottamus kuluttajariitalautakuntaan vääntyneiden pinnien kanssa. Ainakin allaolevan keissin voittanut sata nolla:

Kuluttajalla on alan koulutus ja kokemusta kymmenien koneiden kasaamisesta. Kuluttaja kiistää rikkoneensa emolevyjä.

Silti kyseinen tohelo sai tuhottua kaksi (2!) emolevyä, joten kyllä itsekin tuossa tapauksessa kallistuisin ennemminkin käyttäjävirheeseen kuin kahteen eri emoon, jossa valmistajan toimesta on pinnit solmussa.
Tai sitten Jimm's laittaa uudelleen kiertoon rikkoituneilla pinneillä olevia emoja. Kaverille saapui vuosia sitten jimssiltä emo, jossa taisi olla jokunen CPU pinni vino ja sitten oli emolevyn sisäisestä USB liitännästä yksi pinni vino. Kaveri joutui ostamaan uuden emon, koska aika vaikea todistaa ettei itse ole vääntänyt. Toki nämä ovat yksittäistapauksia ja niistä vaikea tehdä johtopäätöksiä. Mutta tässä yksi syy, miksi en jimssiltä ole vuosikausiin mitään kallista ostanut. Jos todella huono tuuri käy ja tavara tulee Jimmsiltä sillä tavalla rikki, että sinun on itse vaikea todistaa sen olleen jo rikki tullessaan, joudut Jimssin kanssa asioidessa ostamaan uuden tuotteen. Tuuripeliä.

Toki tuo linkin keissi hiukan haiskahtaa asiakkaan mokalta
 
tuossa linkatussa tapauksessa asiakas teki sen virheen että keksi huono valheen. Ei olisi kannattanut mainita testanneensa toimivaa lankkua vaan kertoa sen olleen heti hajalla.
Tuonkin pystyy todistamaan valheeksi jos löytyy asennuksen aikana tapahtuneita kolhuja ja naarmuja emolevystä.

Itse ostin jimssistä vuosi takaperin ek:n pumppusäiliö kombon jonka varasto saldo oli 0 joten jimssistä ilmoittivat että avattu pakkaus löytyisi hyllystä ja siitä saisi vähän alennusta jos ei halua odotella että saapuu uusi satsi tukkureille.
ihan rehellistä touhua oli kun kertoivat testanneensa sopiiko pumppu fyysisesti kokoonpanoon mitä olivat kasanneet ja laittaneet pumpun takaisin laatikkoon.

asiakaspalvelukin on tullu testattua useampaankertaan ja hienosti hoitunut homma.
Joissain puljuissa selitellään ja kerrotaan että tilaus on jo viimeistelty eikä voi peruttaa tai vaihtaa osia. Muutaman tunnin päästä kilahtaa lähetystunnus sähköpostiin ja joutuu sitten palauttelemaan turhaan.

Takuu puolen jutut on sitten ihan oma juttunsa mitä ei ole onneksi tarvinnut testata tähän mennessä.
 
Tilaatteko Jimm’ssistä koneen osia?
Löysin itselleni mieleiset osat kohtuuhinnalla ja kasauskin -50% näyttäisi nyt olevan?
 
ei täst pitkä aika ku hommasin nykysee tuoliin. Memory pehmusteet. ja uudet muisti 32gb ja nestejäähyn.. yms
 
Tilaatteko Jimm’ssistä koneen osia?
Löysin itselleni mieleiset osat kohtuuhinnalla ja kasauskin -50% näyttäisi nyt olevan?

En enää vuosiin. Löytyy parempiakin paikkoja, joissa hinnat halvemmat ja takuuasiat toimivat.

Edellisiltä sivuilta voi lukea yrityksen moraalisista valinnoista ja myyntikiimasta, eli siitä miten ja millä periaatteilla (arvoilla) yritystä johdetaan. Jos kyseinen toiminta on omasta mielestä ok, luottaa mahdollisten takuuasioiden hoitumiseen ja ei omaa moraalista selkärankaa niin siitä vaan tilaamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 004
Viestejä
4 498 463
Jäsenet
74 321
Uusin jäsen
Voihitsivaltteri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom