- Liittynyt
- 02.11.2016
- Viestejä
- 432
En nähnyt että kukaan olis vielä laittanut tätä tähän lankaan, mutta kun lopetin asiakkuuden Jimmsin kanssa ja pyysin tietojen poistoa, he hoitivat sen asiallisesti ja nyt ilmoittivat emaililla erikseen niinkuin pitää. Laitoin siis syyksi asiakkuuden lopettamiseen "Venäjän kaupat." Copypastean sen tähän:
******
Hei.
Tällä viestillä vahvistan tietojenne poiston järjestelmästämme.
Vuonna 2022 tapahtunut kaupankäynti suomalaisen Luminor-yhtiön kanssa on opettanut meille, että kaikki se mikä on laillista, ei ole oikein. Vaikka pyrimme tuolloin kaikin eri tavoin varmistamaan, ettei kauppoihin liity mitään laitonta ja toimimme tuolloin omasta mielestämme harkitusti, emme toimineet oikein.
Jimm’s ei ole syyllistynyt mihinkään rikokseen, eikä sitä ole sellaisesta epäilty. Yhtiö ei myöskään ole myynyt yhtään droonia Venäjälle. Yhtiömme päättäjillä ei kuitenkaan ole ollut vuonna 2022 selkeää kokonaiskuvaa siitä, kuinka laajoista kaupoista oli kyse. Huolestuttavat seikat tulivat esiin pistemäisesti, emmekä kommunikoineet niistä riittävästi toistemme kanssa. Niinpä teimme päätöksen yhteistyön päättämisestä liian myöhään. Kaikesta huolimatta meidän olisi pitänyt olla tarkempia ja harkita kauppoja kokonaisuutena.
Vaikka tilanne onkin monella tapaa hankala, haluamme kiittää kaikkia, jotka välittävät ja ovat vaatineet vastauksia myös meiltä. Me Jimm’sillä tuomitsemme yksiselitteisesti Venäjän hyökkäyssodan. Vuoden 2022 jälkeen olemme tehneet ulkomaankauppaa vain erittäin tarkasti harkiten tai emme ollenkaan. Ja jotta tällainen tilanne ei koskaan enää toistuisi, olemme päättäneet tehdä yhtiölle vastuullisuusstrategian ulkopuolisen kumppanin kanssa.
Poikkeukselliset ajat edellyttävät yrityksiltä paljon tavanomaista parempaa harkintaa ja enemmän vastuunkantoa, tässä epäonnistuimme. Ymmärrämme, että asiakkaamme ovat pettyneitä meihin – sillä näin jälkikäteen arvioiden, niin olemme mekin.
Terveisin, Jimm’sin tiimi
Poistan myös tämän viestiketjun lähetyksen jälkeen.
**********
Nähtäväksi jää miten yritykselle käy, omasta puolestani harkitsen mahdollista asiakkuuteni uusimista vasta sen jälkeen kun Venäjä-Ukraina sota on päättynyt.
******
Hei.
Tällä viestillä vahvistan tietojenne poiston järjestelmästämme.
Vuonna 2022 tapahtunut kaupankäynti suomalaisen Luminor-yhtiön kanssa on opettanut meille, että kaikki se mikä on laillista, ei ole oikein. Vaikka pyrimme tuolloin kaikin eri tavoin varmistamaan, ettei kauppoihin liity mitään laitonta ja toimimme tuolloin omasta mielestämme harkitusti, emme toimineet oikein.
Jimm’s ei ole syyllistynyt mihinkään rikokseen, eikä sitä ole sellaisesta epäilty. Yhtiö ei myöskään ole myynyt yhtään droonia Venäjälle. Yhtiömme päättäjillä ei kuitenkaan ole ollut vuonna 2022 selkeää kokonaiskuvaa siitä, kuinka laajoista kaupoista oli kyse. Huolestuttavat seikat tulivat esiin pistemäisesti, emmekä kommunikoineet niistä riittävästi toistemme kanssa. Niinpä teimme päätöksen yhteistyön päättämisestä liian myöhään. Kaikesta huolimatta meidän olisi pitänyt olla tarkempia ja harkita kauppoja kokonaisuutena.
Vaikka tilanne onkin monella tapaa hankala, haluamme kiittää kaikkia, jotka välittävät ja ovat vaatineet vastauksia myös meiltä. Me Jimm’sillä tuomitsemme yksiselitteisesti Venäjän hyökkäyssodan. Vuoden 2022 jälkeen olemme tehneet ulkomaankauppaa vain erittäin tarkasti harkiten tai emme ollenkaan. Ja jotta tällainen tilanne ei koskaan enää toistuisi, olemme päättäneet tehdä yhtiölle vastuullisuusstrategian ulkopuolisen kumppanin kanssa.
Poikkeukselliset ajat edellyttävät yrityksiltä paljon tavanomaista parempaa harkintaa ja enemmän vastuunkantoa, tässä epäonnistuimme. Ymmärrämme, että asiakkaamme ovat pettyneitä meihin – sillä näin jälkikäteen arvioiden, niin olemme mekin.
Terveisin, Jimm’sin tiimi
Poistan myös tämän viestiketjun lähetyksen jälkeen.
**********
Nähtäväksi jää miten yritykselle käy, omasta puolestani harkitsen mahdollista asiakkuuteni uusimista vasta sen jälkeen kun Venäjä-Ukraina sota on päättynyt.