Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Onkohan korttia edes lähetetty jimm'sille vai pelkästään yritetty saada 800€ RX6800XT, jonka voi vaikka torissa trokata kivaan hintaan eteenpäin? Tosi kummallinen ceissi kyllä :D

Tuli tästä mieleen että petoksen yritys on kanssa rikos. Rikoslaki 1 § (13.6.2003/515)
Eli jos se näyttis ei ole mennyt takuu käsittellyyn.

Voisit hieman avata
Olin avautumassa kun 30min odotellut sovitussa paikassa ja varattua tuutttaa... Nyt taitaa kaupat toteutua niin eipä tässä mitään.

e: lähinnä pointti että täällä kirjoittaa heti kohta pian joku voi tietää jonkun ja viesti kulkeutua toista reittiä ennen kuin ehdin vaihtaa maisemaa. Ja nyt kannatti odotella. Jostain syystä soitot ei menneet perille.

e2: Joskus on minuutti aikatualu niin ei ole mahdollista odotella pitempiä aikoja ja miettiä miten saisi kiinni vai mikä homman nimi. Nytkin onni onnettomuudessa, että toisen noutopaikan kaveri laittoi viestiä, että onkin aikasemmassa ja kävin siellä ensin. Muuten olisi kyllä pitänyt luistaa tästä kun piti tulla tänne ensin. Nyt oli aikaa odotella vähän aikaa kun en ajatellut huomenna ajella uudestaan 160km... Onhan se vähän nihkeetä jos siitä kun auto kurvaa pihaan ja yrittää soittaa ekan kerran menee 45min ennenkuin tavara ja raha vaihtanut omistajaa. Mutta näitä sattuu, että puhelin menee johonkin tilttiin eikä puhelut mene läpi. Ei voi mitään joten ei jäänyt mitään myyjää vastaan hampaankoloon, mutta olin juuri ehtinyt lähetä nappia tähän triidiin painaa kun soitti takaisin :).

Viimeksi muokattu:
Kannattaa välttää kaupantekoa käyttäjän @arsidaa kanssa. Myi minulle kolme viallista kovalevyä, yhdestä SATA-portti paskana, toinen jumittaa koko koneen ja kolmas pitää helvetinmoista naksutusääntä. Lupasi palauttaa mulle rahat jo viime viikolla mutta eipä ole rahoja näkynyt. Kovot viety kierrätykseen ja eipä se 20€ menetys kovin kummoinen ole.. mutta olisin noilla rahoilla mielummin ostanut pari kebua. :)

Kesällä myös tehty kauppaa saman kaverin kanssa, silloin ostin torin kautta näytönohjaimen. Paikan päällä tulikin todettua että näytönohjaimessa oli Low-profile bracket kiinni, sovittiin että hän jälkitoimittaa minulle sen toisen bracketin että saisin omaan koteloon kiinni. Noh.. sitä toista bracketia ei koskaan näkynyt.

Kannattaa välttää kaupantekoa käyttäjän @arsidaa kanssa. Myi minulle kolme viallista kovalevyä, yhdestä SATA-portti paskana, toinen jumittaa koko koneen ja kolmas pitää helvetinmoista naksutusääntä. Lupasi palauttaa mulle rahat jo viime viikolla mutta eipä ole rahoja näkynyt. Kovot viety kierrätykseen ja eipä se 20€ menetys kovin kummoinen ole.. mutta olisin noilla rahoilla mielummin ostanut pari kebua. :)

Kesällä myös tehty kauppaa saman kaverin kanssa, silloin ostin torin kautta näytönohjaimen. Paikan päällä tulikin todettua että näytönohjaimessa oli Low-profile bracket kiinni, sovittiin että hän jälkitoimittaa minulle sen toisen bracketin että saisin omaan koteloon kiinni. Noh.. sitä toista bracketia ei koskaan näkynyt.
Kaks kertaa tullut lunta tupaan ja edelleen kaverilla vain positiivisia palautteita

@heimo_vesa on epäilyttävä kaupankävijä, huusin hp:n hänen myymäänsä tuotteeseen ja laitoin pariinkin kertaan yksityisviestiä, joihin herra ei vastaa yhtään mitään vaikka profiilista näkee että on jatkuvasti aktiivinen foorumilla.

@heimo_vesa on epäilyttävä kaupankävijä, huusin hp:n hänen myymäänsä tuotteeseen ja laitoin pariinkin kertaan yksityisviestiä, joihin herra ei vastaa yhtään mitään vaikka profiilista näkee että on jatkuvasti aktiivinen foorumilla.
Jep, on kyllä erikoista käytöstä. Ei henkilökohtaisesti tekisi mieli käydä kauppaa hänen kanssaan. Vaikka kyse on pienestä asiasta, niin tämä olisi äärimmäisen helppo hoitaa asiallisesti, eikä vain jättää ostajaehdokas täysin huomiotta.

Viimeksi muokattu:

Käsi pystyyn virheen merkiksi. Etukäteen oli sovittuna kokonaisen GTX-rigin osto tämän tilalle, mutta ostaja myyjä teki katoamistempun, joten nyt lienee paikallaan tilanteen uudelleenarviointi. Konetta ei ole myyty yv:llä hp:n yli tms kepulikonsteja. Olisi ehdottomasti pitänyt pitää hp:n tarjoaja kartalla, eikä odotuttaa useaa vuorokautta - tai laittaa pelikone eteenpäin ja ottaa ite takkiin. Pahoittelut, ja otetaan opiksi!

Viimeksi muokattu:
Käsi pystyyn virheen merkiksi. Etukäteen oli sovittuna kokonaisen GTX-rigin osto tämän tilalle, mutta ostaja teki katoamistempun, joten nyt lienee paikallaan tilanteen uudelleenarviointi. Konetta ei ole myyty yv:llä hp:n yli tms kepulikonsteja. Olisi ehdottomasti pitänyt pitää hp:n tarjoaja kartalla, eikä odotuttaa useaa vuorokautta - tai laittaa pelikone eteenpäin ja ottaa ite takkiin. Pahoittelut, ja otetaan opiksi!
Jos laitat tuotteen myyntiin ja joku tarjoaa hp:n, niin kaupat on syntyneet ja on molempien velvollisuus saattaa ne loppuun asti.

Jos tuntuu ettei haluakkaan myydä tai ei pystykkään myymään, niin heti vain ilmoitusta poistamaan tai merkkaamaan myydyksi vaihtamalla sen etuliitteen. Ilmoituksen voi aina luoda tarpeen vaatiessa uudelleen tai vaihtaa etuliitteen. Tech-bbs ei ole tori.fi

Peukut siitä että tulit sentään selittämään tilannetta ja ymmärsit virheesi.

Etukäteen oli sovittuna kokonaisen GTX-rigin osto tämän tilalle, mutta ostaja teki katoamistempun, joten nyt lienee paikallaan tilanteen uudelleenarviointi.
Eli olit sopinut ostavasi henkilöltä X kokonaisen GTX-rigin sinun myynnissä olevan tilalle, mutta henkilö X katosi? Etkö sinä ole siinä tapauksessa ostaja, ja myyjä katosi? Vai onko sinulla jotain muuta myynnissä, jonka ostaja katosi, ja nyt myynnissä olevalle koneelle tulikin tarve? Nyt ei jotenkin mene aivoissa bitit kohdalleen :hmm:

Eli olit sopinut ostavasi henkilöltä X kokonaisen GTX-rigin sinun myynnissä olevan tilalle, mutta henkilö X katosi? Etkö sinä ole siinä tapauksessa ostaja, ja myyjä katosi? Vai onko sinulla jotain muuta myynnissä, jonka ostaja katosi, ja nyt myynnissä olevalle koneelle tulikin tarve? Nyt ei jotenkin mene aivoissa bitit kohdalleen :hmm:

Typo korjattu. Olet aivan oikeassa, rigin myyjä (Techin ulkopuolelta), ei ostaja (eli minä), katosi jo sovituille kaupoille. Olisi selvästi pitänyt odottaa tavaran saanti käteen ennen omaa, Acer-koneen myynti-ilmoituksen julkaisua. Ironisesti oma toiminta meni jäihin muutamiksi vuorokausiksi, kun pyrin tavoittamaan rigin myyjää (/hakemaan pikaista, korvaavaa ratkaisua), minkä johdosta itse myyjänä sorruin samaan syntiin toista ostajaa kohtaan. Näin jälkiviisana helppo todeta, että toimintani oli tyylitön, ja olisi ehdottomasti pitänyt olla aktiivisesti ostajaan yhteydessä selkeyden vuoksi. Ymmärrettävästi muutaman vuorokauden hiljaisuus/tietämättömyys voi olla turhauttavaa, vaikka aikomukseni oli tietenkin viedä kaupat maaliin.

Negatiivista palautetta ei kuitenkaan näy, joten potentiaalisella ostajalla ei lopulta ollut pahaa sanottavaa kaupankäynnistä ylläolevassa tapauksessa:hmm:

Tekstistä voi päätellä hp-huutajan saaneen tiedon kolmannen osapuolen touhusta, joka jostain syystä sitten vaikutti huutajankin kauppoihin.
Juu, se on totta. Lähinnä pohdin että jäikö ostaja odottelemaan myyjän vastinetta ennen kuin antaa palautteen. Näin itse ainakin tekisin.

Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.

Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.

Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.

Ajatuksia tästä?

Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.
Et olisi, eikä noista kannata välittää. Vahingonkorvauksia hakiessa pitää kyetä näyttämään toteutuneet vahingot, joita tommosessa tapauksessa ei ole tullut.

Ehkä hieman v-mäistä lähteä myymään tuotetta, josta on jo sovittu kaupat, mutta eipä tommosesta mitään korvauksia kyllä joudu maksamaan.

Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.

Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.

Ajatuksia tästä?

Huonoa kauppiastapaa myydä peli konsolin kanssa, kun siitä on kaupat jo sovittu. Täällä ansaitsisit negatiivisen kauppiaspalautteen ja ostaja voisi aiheesta haukkua vähän..

..mutta ei näistä mielipahoista rahallista korvausta saa. Kyllä teillä oli sopimus, mutta teit oharit ja olit ryökäle, mutta et huijannut rahaa, niin ansaitset vaan huomatuksen huonoista tavoistasi.

Ajatuksia tästä?

Hyvien kauppiastapojen mukaan sun olisi pitänyt myydä se peli erikseen kun kaupat jo sovitte, mutta kun päätit perua kaupat yksipuolisesti oli se törkeä temppu, mutta se on vähän voi voi ja leuka vain rintaa vasten ja kohti uusia pettymyksiä, näin ostajan näkökulmasta ajatellen, koska kaupat oli sovittu torissa. @hsalonen kertoikin mitä täällä olisi seurannut.

Aika jännä ettei Tori poista tunnuksia, näyttää luotettavalta kun on vanha käyttäjä.

Ajatuksia tästä?
Kannattaa noille muutaman päivän päästä tulijoille sanoa, että sopii jos tuote on vielä silloin myynnissä. Näin teen itse ja ehkä 1/100 varmasta ostajasta lopulta saapuu.

Ajatuksia tästä?

Vähän kaksipiippuinen juttu toi. Toisaalta juu teit väärin kun möit pelin ohi ekan ostajan, mutta tosiaan kun joku 90% näistä "mä tuun hakemaan parin päivän päästä" ei sitten ikinä tulekaan ostamaan sitä tavaraa, niin välillä käy näin.

Ajatuksia tästä?

Vastaan nyt vielä tähän, koska näitä tapauksia tuntuu olevan aika paljon joka foorumilla. Mielipahaa ei tarvitse korvata, mutta mikäli hän olisi ehtinyt ajamaan 50km takiasi, niin olisit korvausvelvollinen bensoista. Aiheesta löytyy myös YLE:n artikkeli: Myitkö tavaraa nettikirpputorilla eikä ostaja pitänyt lupaustaan? Sinulla on oikeus korvaukseen

Vastaan nyt vielä tähän, koska näitä tapauksia tuntuu olevan aika paljon joka foorumilla. Mielipahaa ei tarvitse korvata, mutta mikäli hän olisi ehtinyt ajamaan 50km takiasi, niin olisit korvausvelvollinen bensoista. Aiheesta löytyy myös YLE:n artikkeli: Myitkö tavaraa nettikirpputorilla eikä ostaja pitänyt lupaustaan? Sinulla on oikeus korvaukseen
Tokihan periaatteen tasolla noin, mutta mites käytännössä meinasit saada rahat? Ei tuossa ole rikosta, vaan yksityinen riita-asia->Markinaoikeus nuo hoitaa. Pelkkä haasteen teko, niin 2k€ jo omia kuluja:dead:

@hemmodoge ei vastaa viesteihin, ei puheluihin. Maksoin lauantaina Mobile Pay:llä ja lupasi postittaa viimeistään maanantaina. Eilen viimeisin viesti jossa lupasi vielä postittaa, nyt täysi hiljaisuus Ymmärrän et joskus tulee esteitä mutta silloin olisi reilua edes ilmoittaa.

@hemmodoge ei vastaa viesteihin, ei puheluihin. Maksoin lauantaina Mobile Pay:llä ja lupasi postittaa viimeistään maanantaina. Eilen viimeisin viesti jossa lupasi vielä postittaa, nyt täysi hiljaisuus Ymmärrän et joskus tulee esteitä mutta silloin olisi reilua edes ilmoittaa.

Tänään tiistai. Odota pari päivää vaikka kiehuu. :)

Joo, numerollani löytyy googlesta näköjään tänään kirjoitettu kommentti. Yv:tä laitettu jifille ja homma hoidossa.

Joo, numerollani löytyy googlesta näköjään tänään kirjoitettu kommentti. Yv:tä laitettu jifille ja homma hoidossa.

Nyt kannattais @hemmodoge viedä ne paketit postiin kuten on myös minunkin kanssa sovittuna... Selityksiä kuultu jo tarpeeksi
Tällä hetkellä ilmeisesti 2 muutakin ostajaa odottelee tuotteita tältä myyjältä mitkä on maksettu ja ei postitettu vaikka luvattu maanantaina.

Viimeksi muokattu:
Nyt kannattais @hemmodoge viedä ne paketit postiin kuten on myös minunkin kanssa sovittuna... Selityksiä kuultu jo tarpeeksi
mikähän siinä on niin vaikeaa viedä paketit postiin? itse kun teen melkosen paljon kauppaa on todella tärkeää hoitaa oma osuus kunnialla loppuun jos jotain myy, oma periaate on se että vien viimeistään seuraavana päivänä maksun näkymisestä tavaran postin kuljetettavaksi. toiset taas panttaa päivätolkulla paketin viemistä, ei pidä myydä postituksella sitten jos on niin vaikeaa sen tavaran lähettäminen.

Ja jos ei nyt jostain syystä pääse postiin viemään, niin päälle kympillä hakevat kotootakin. Itse käyttänyt isompien pakettien kanssa.

Toisilla vaan kestää. Itse ostin pari viikkoa sitten täältä kortin. Piti lähteä seuraavana aamuna, mutta meni 1,5vk päähän postitus ja sekin suoraan myyntipaketissa mikä oli ns. auki eli olisi ilman kuka vaan käsittelijä voinut avata ilman jälkiä. Neutraalia tuosta aattelin laittaa, mutta nyt odottelen takuu kuittia niin saa nähdä jos ei pariin viikkoon kuulu niin varmaan pitää laittaa nega.

En tosiaan itse ymmärrä kanssa kansaa joka jaksaa laittaa romuaan myyntiin ja kirjeenvaihto vilkasta siihen asti kun rahat, mutta sen jälkeen siirrytään saamattomaan moodiin. Toki aina löytyy ties mitä selityksiä, mutta jos kerran myy jotain kyllä se sinne postiin päivässä tai parissa pitäisi viimeistään saada. Ilmoitukseen voisi muuten laittaa suoraan, että olen laiska postittaja rahat otan mielellään heti ja postitan kun jaksan 1-2vk sisällä, koska mulla on muutakin elämää kuten työt, perhe, harrastukset jne. jne. Niin tietää sitten mistä tarjoaa.

Toisilla vaan kestää. Itse ostin pari viikkoa sitten täältä kortin. Piti lähteä seuraavana aamuna, mutta meni 1,5vk päähän postitus ja sekin suoraan myyntipaketissa mikä oli ns. auki eli olisi ilman kuka vaan käsittelijä voinut avata ilman jälkiä. Neutraalia tuosta aattelin laittaa, mutta nyt odottelen takuu kuittia niin saa nähdä jos ei pariin viikkoon kuulu niin varmaan pitää laittaa nega.

En tosiaan itse ymmärrä kanssa kansaa joka jaksaa laittaa romuaan myyntiin ja kirjeenvaihto vilkasta siihen asti kun rahat, mutta sen jälkeen siirrytään saamattomaan moodiin. Toki aina löytyy ties mitä selityksiä, mutta jos kerran myy jotain kyllä se sinne postiin päivässä tai parissa pitäisi viimeistään saada. Ilmoitukseen voisi muuten laittaa suoraan, että olen laiska postittaja rahat otan mielellään heti ja postitan kun jaksan 1-2vk sisällä, koska mulla on muutakin elämää kuten työt, perhe, harrastukset jne. jne. Niin tietää sitten mistä tarjoaa.

Tuo takuukuitin panttauskin on siitä mielenkiintoista, että siitä voisi kuitenkin napata kuvan puhelimella/skannerilla samointein ja pistää yv:llä tai sähköpostilla tulemaan. Eli kyllä näissä keisseissä tulee ensimmäisenä mieleen se, että onko sitä ollenkaan.

Kommunikaatiohan se avainsana on. Kyllähän sitä välillä voi käydä niin että tulee jotain yllättävää ja ei ehdi postiin, mutta silloin infotaan kauppakumppania siitä. Sillähän ne yleensä selviää. Täysi radiohiljaisuus rahojen saannin jälkeenhän se paskin vaihtoehto on. Tosin meitä on moneksi.

Aika klassiselta pikavipiltähän tämä vaikuttaa, jos olisi puhdas kusetus niin tuskin Doge täällä olisi enää vastailemassa viesteihin.

593.png

Statistiikka

Viestiketjuista
283 168
Jäsenet
78 613
Uusin jäsen
zipi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom