- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 152
Kaverihan myönsi jo aikaisemmin, että antoi palautteen kostaakseen.
Taisi myyjä laittaa kostopalautteen, kun peruin kaupat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaverihan myönsi jo aikaisemmin, että antoi palautteen kostaakseen.
Eikö vähemmästäkin ole päässyt lomalle? Tässä vielä myönnetty varsin suoraan, että toimitaan omien halujen eikä foorumien sääntöjen mukaisesti. Lisäksi on osoitettu henkilölle sääntöjen rikkominen eikä se mene jakeluun.
Yksityisten välinen kauppa noudattaa hyvin pitkälti kuluttansuojalain säännöksiä. Perumisoikeus on aina. Ei tietenkään hyvän maun mukaista, mutta enpä huvikseni vääntänyt hinnasta ensin paria viikkoa ja sitten perunut kauppaa.
Ei noudata kuluttajansuojalakia miltään osin. Yksityisten välinen kauppa noudattaa kauppalakia. Perumisoikeutta ei yksityisten välisessä kaupassa ole.
Yksityisten välinen kauppa noudattaa hyvin pitkälti kuluttansuojalain säännöksiä. Perumisoikeus on aina. Ei tietenkään hyvän maun mukaista, mutta enpä huvikseni vääntänyt hinnasta ensin paria viikkoa ja sitten perunut kauppaa.
"Kauppalain säännökset vastaavat pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä"
Perumisoikeus luonnollisesti on, varsinkin kun kaupat eivät edes tapahtuneet.
Myös täällä foorumilla on omat säännöt, joita pitää noudattaa. Eikö tässä olisi tullut jo ihan riittävät hyvät perusteet myös sille, että tälläistä kauppamista ei välttämättä täällä foorumilla kaivata?
Eivät vastaa. Perumisoikeutta ei ole. Kun olet sopinut kaupasta yksityisen kanssa, on se sopimus pitävä, eikä kummallakaan ole perumisoikeutta. Sen sijaan voitte yhteisymmärryksessä purkaa kaupan, mutta se EI ole mahdollista yksipuolisella ilmoituksella. Kaupalle on myös muita purkamisperusteita, niihin kukin voi tutustua kauppalaista.
Minilex toteaa, että vastaa, mutta joudumme ilmeisesti vain luottamaan sanaasi.
Kyseisessä Minilexin artikkelissa johon viittaat, puhutaan kaupan purkamisesta tapauksessa jossa tavarassa on virhe. Sen lisäksi valikoit sieltä täysin irrallisen lauseen, tekstihän jatkuu näin:
Kauppalain säännökset vastaavat pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä. Kahden yksityishenkilön välisessä kaupassa ostajan velvollisuudet ovat kuitenkin laajemmat kuin kuluttajankaupassa. Koska kahden yksityishenkilön väliseen kaupankäyntiin ei sovelleta kuluttajansuojalain säännöksiä, ei ostaja myöskään voi turvautua kuluttajaneuvonnan puoleen. Ostajan tulee siis tehdä ensin virheestä valitus myyjälle. Jos valitus ei johda mihinkään lopputulokseen, ostaja voi myös saattaa asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Tämä artikkeli käsittelee yrityksen tai elinkeinoharjoittajan ja yksityisen henkilön välistä kauppaa, johon sovelletaan kuluttajansuojalakia.
"Jos taas tavara on ostettu yksityiseltä henkilöltä eli kyseessä on kahden yksityisen henkilön välinen kauppa, kauppaan sovelletaan kauppalakia. Kauppalain säännökset vastaavat pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä. "
Kuluttajaneuvontaan ei toki voi eikä tarvitse puuttua, kun kaupat ei toteutuneet.
Olet nyt pari sivua kertonut oikeudestasi laittaa palautetta. Entäpä ne perustelut palautteelle? Mitä myyjä teki ansaitakseen neutraalin palautteen? Vai perusteletko palautettasi oikeudella antaa palautetta?
![]()
Valitsin neutraalin palautteen, koska kaupat eivät toteutuneet, enkä tässä tapauksessa halua positiivista antaa. Ehkä jos myyjä olisi esim vastannut viestiini, olisi palaute ollut erilainen. Näin tällä kertaa.
Olisi parempi, ettet antaisi mitään palautetta. Ei noilla näytöillä.
Hauskinta tässä on se, että totalnoobi oli huolissaan miltä se yksi neutraali palaute siellä profiilissa näyttää. Nämä sun kirjoittelut kun joku bongaa ketä haluaa kanssasi kauppaa käydä on se yksi neutraali palaute siellä pienin murheesi. Olisiko ollu helpompaa vaan myöntää että kosto palaute oli aiheeton ja pahoitella? Tämän episoodin jälkeen en usko että hirveän moni täältä haluaa kauppaa sun kanssa käydä.
Hauskinta tässä on se, että totalnoobi oli huolissaan miltä se yksi neutraali palaute siellä profiilissa näyttää. Nämä sun kirjoittelut kun joku bongaa ketä haluaa kanssasi kauppaa käydä on se yksi neutraali palaute siellä pienin murheesi. Olisiko ollu helpompaa vaan myöntää että kosto palaute oli aiheeton ja pahoitella? Tämän episoodin jälkeen en usko että hirveän moni täältä haluaa kauppaa sun kanssa käydä.
Eihän toi @ohjaaja saamana palaute niin paha oo(vaikka onkin ilman syytä annettu) @totalnoobi on kyllä täällä noilla kommenteillaan todennäköisesti aiheuttanu enemmän vahinkoa itselleen kuin yksikään palaute.
Tuo nykyinen palaute taitaa nyt olla kolmas versio. Ne kaksi ekaa ei mennyt ihan nappiin, ja modet kävi ne poistamassa.
Tietenkin tuo, että minusta tullaan itkemään epärehelliset kaupankävijät ketjuun pilaten mahdollisuuteni tehdä jatkossa kauppaa saattaa vähintään muuttaa antamani palautteen negatiiviseksi.
Ensimmäisen kerran täytyy kyllä sanoa että valoja päälle siellä ylläpidossa ja ohjaajalle totalnoobin laittamat kostopalautteet (vaikka oisivat missä muodossa) roskakoriin.
Tietenkin tuo, että minusta tullaan itkemään epärehelliset kaupankävijät ketjuun pilaten mahdollisuuteni tehdä jatkossa kauppaa saattaa vähintään muuttaa antamani palautteen negatiiviseksi.
Tässä alkaa oikeasti ihmetyttämään, että miksi @totalnoobi ei ole edes saanut tästä sekoilusta, aivan lapsellisesta toimintamallista ja totaalisesta foorumin toimintatapojen ja sääntöjen välinpitämättömyydestä edes varoitusta tai huomautusta. Moni käyttäjä olisi jo lomilla miettimässä mitä tuli tehtyä ja etsimässä sitä kuuluisaa maalaisjärkeä..
Olisiko syy se, että en ole tehnyt tässä mitään väärää. Jouduin vain perumaan kaupan, koska tuote ei olisi toiminut.
Olisiko syy se, että en ole tehnyt tässä mitään väärää.
Kävisin myyjänä muuttamassa palautteen negatiiviseksi jo ihan pelkän kostopalautteen takia.
@outonaapuri myyjähän sen ensimmäisen virstin tähän ketjuun laittoi.
Valitettavasti en anna positiivista palautetta myyjälle, joka ei vastaa esim. Viestiin vaan antaa palautteensa puhua puolestaan. Mielestäni ei hyvin eikä asiallisesti hoidettu.
@Tapio_75 kauppoja ei tullut, koska jouduin perumaan ne. Syy perumiseen ei ollut minun. Onko tässä sinulle jokin ongelma? Minä en voinut tietää, että tuote ei toimi asunnossani, koska pääsin tutustumaan asiaan vasta eilen.
Palautteeni ei ollut mielivaltainen eikä kostopalaute.
Kaikki minulta tuotteita ostaneet ovat olleet tyytyväisiä, ei siis tarvetta oikeustoimille.
Oliko muuta?
Se ei onnistu jälkikäteen, vaan palaute menee lukkoon lyhyen ajan päästä.
--
Myyjähän tästä eniten kärsii. Nyt on sympatiat siellä puolella ja toivottavasti saat parempia ostajia tulevaisuudessa.
Miksi ostat tavaraa josta et ole varma käykö se sulle?
Olisi pitänyt käydä, asunto telian vdsl piirissä.
Niin? Oisit sit ostanut sen mitä olet sopinut ostavasi. Tai sitten odotellut sen verran että olet varma mitä tarvitset, koska nyt et selkeästikkään ollut.
En ole niin rikas, että voisin ostaa tuotteita jotka eivät toimi minulla. Juu niin olisi pitänyt odotella.
Ja silti meinaat ettei neutraaliin palautteeseesi ollut mitään syytä?
Varmaan siksi että myyjä ei ole tehnyt mitään väärin ja toiminut foorumin kauppaohjeiden mukaisestiTässä kovasti ymmärretään vain myyjää