Rohkenen kuitenkin olla hieman erimieltä tuosta neutraalista palautteesta. Ymmärrän että jossain kohtaa se on varmasti ihan paikallaan. Esim. sellaisessa tilanteessa, että sovit kaupat jonkun kanssa ja sitten ostaja tekee oharit ja jättää tuotteen ostamatta. Ihan tästä lähihistoriastakin muistan yhden tälläisen tapauksen
Mitä myyjän sinusta olisi pitänyt tehdä toisin, että hän ei olisi saanut tuosta em. tilanteesta vain neutraalia palautetta vaan positiivisen palautteen? Minusta tuossa neutraalissakin palautteessa pitää olla taustalla jotain sellaista, mitä myyjä tai ostaja olisi ehkä voinut tehdä paremmin.
Tässä em. tapauksessa ei ollut mitään sellaista, mitä myyjä olisi voinut tehdä toisin. Hän on hoitanut kaikki velvoitteet, jolloin siitä ei minusta voi seurata muuta kuin korkeintaan positiivinen palaute
Mitä tulee huuto.nettiin, niin minulla oli siellä joskus hieman vastaava tapaus. Myin tuotteen, jota ostaja ei sitten lunastanut. Annoin aiheesta negatiivisen palautteen ja sain itselleni kostopalautteen ilman kommenttia. Lähetin viestiä ylläpitoon ja vastaus oli "katson kohteen jääneen aiheetta lunastamatta, joten poistin palautteen." Minusta ihan samaa pitäisi noudattaa tässä ohjaajan tapauksessa ja poistaa tuo kostopalaute.