Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Annoinkin asian olla, mutta annan kuitenkin oman palautteeni jos minulle annetaan palautetta. Ei se mene niin, että ainoastaan toisella osapuolella on oikeus antaa palautetta. Palautteeni olisi ollut positiivinen, mikäli minulle ei olisi annettu neutraalia palautetta.

Mutta kun täällä ei anneta palautetta siitä sinun saamasta palautteesta, vaan itse myyntitapahtumasta. Eli kyseessä on ihan puhdas kostopalaute, jonka itsekkin myönnät. Tuo sinun antama palaute ei siis liity mitenkään siihen myyntitapahtumaan, jotä siinä palautteessa pitäisi arvioida.

Onhan tää ollut taas todellista poppariviihdettä, kiitoksia siitä. No ylläpito voi pohtia asiaa ja sitten me kaikki muut paitsi totalnoob ollaan tooodella yllättyneitä, kun tuo hänen antama kostopalaute taas kerran häviää sieltä ohjaajan palautteesta :-)
 
Sinun ei olisi pitänyt tehdä mitään muuta kuin ottaa vastaan aiheellinen neutraali palaute ja jatkaa elämääsi. Ei sinun tarvitse väkisin ostaa tarpeetonta tavaraa, mutta tämän neutraalin palautteen tulisi olla sinulle muistutuksena siitä, että kaupat kannattaa sopia siinä vaiheessa kun on varma, tarvitseeko tuotetta vai ei.
Ei sinun tuosta palautteesta kannata sen enempää suuttua etenkin kun palaute tuli neutraalina, eikä suoraan negatiivisena. Myyjä käsitteli sitä paitsi asiaa tässä ketjussa asiallisesti, mutta päätit silti ilmoittaa ylpeänä antamastasi kostopalautteesta.

Ja palautettahan ei muuten ole pakko antaa ilman mitään perustetta, vaikka siihen oikeus olisikin. Taidat olla sellainen henkilö, joka kiusaa muita ihan vain sen vuoksi, että siihen on mahdollisuus tai oikeus.

Myyjä käytti oikeuttaan antaa palaute ja minä tein samoin. Ei tässä sen kummempaa.
 
Saanko tämän pykälän?

Yksityisten välinen kauppa noudattaa hyvin pitkälti kuluttansuojalain säännöksiä. Perumisoikeus on aina. Ei tietenkään hyvän maun mukaista, mutta enpä huvikseni vääntänyt hinnasta ensin paria viikkoa ja sitten perunut kauppaa.
 
Eikö vähemmästäkin ole päässyt lomalle? Tässä vielä myönnetty varsin suoraan, että toimitaan omien halujen eikä foorumien sääntöjen mukaisesti. Lisäksi on osoitettu henkilölle sääntöjen rikkominen eikä se mene jakeluun.
 
Eikö vähemmästäkin ole päässyt lomalle? Tässä vielä myönnetty varsin suoraan, että toimitaan omien halujen eikä foorumien sääntöjen mukaisesti. Lisäksi on osoitettu henkilölle sääntöjen rikkominen eikä se mene jakeluun.

Olen kyllä toiminut täysin moderaattorin ohjeiden mukaisesti. Mode iomoittanut, että asia käsitrlty, joten etkö sinä riko tässä sääntöjä?
 
Yksityisten välinen kauppa noudattaa hyvin pitkälti kuluttansuojalain säännöksiä. Perumisoikeus on aina. Ei tietenkään hyvän maun mukaista, mutta enpä huvikseni vääntänyt hinnasta ensin paria viikkoa ja sitten perunut kauppaa.

Ei noudata kuluttajansuojalakia miltään osin. Yksityisten välinen kauppa noudattaa kauppalakia. Perumisoikeutta ei yksityisten välisessä kaupassa ole. Purkamisoikeus sen sijaan voi syntyä muutamalla tavalla, mutta tässä tapauksessa ei täytetä niitäkään ehtoja.
 
Ei noudata kuluttajansuojalakia miltään osin. Yksityisten välinen kauppa noudattaa kauppalakia. Perumisoikeutta ei yksityisten välisessä kaupassa ole.

"Kauppalain säännökset vastaavat pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä"

Perumisoikeus luonnollisesti on, varsinkin kun kaupat eivät edes tapahtuneet.
 
Varaan ravintolasta pöydän, en saavu paikalle ja jätän ravintolalle neutraalin palautteen "en pystynyt saapumaan paikalle". Maken järki.

Ei kyllä mahdu päähän mitä "harkittavaa" tässä keississä on, ostaja ihan 100% selkeästi väärässä ja myyjä ok. Ehkei myyjän neutraali palaute olisi ollut aivan välttämätön koska sai sen laitteen myytyä seuraavalle heti, muttei se ainakaan väärin ole.
 
Yksityisten välinen kauppa noudattaa hyvin pitkälti kuluttansuojalain säännöksiä. Perumisoikeus on aina. Ei tietenkään hyvän maun mukaista, mutta enpä huvikseni vääntänyt hinnasta ensin paria viikkoa ja sitten perunut kauppaa.

Myös täällä foorumilla on omat säännöt, joita pitää noudattaa. Eikö tässä olisi tullut jo ihan riittävät hyvät perusteet myös sille, että tälläistä kauppamiesta ei välttämättä täällä foorumilla kaivata?
 
Viimeksi muokattu:
"Kauppalain säännökset vastaavat pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä"

Perumisoikeus luonnollisesti on, varsinkin kun kaupat eivät edes tapahtuneet.

Eivät vastaa. Perumisoikeutta ei ole. Kun olet sopinut kaupasta yksityisen kanssa, on se sopimus pitävä, eikä kummallakaan ole perumisoikeutta. Sen sijaan voitte yhteisymmärryksessä purkaa kaupan, mutta se EI ole mahdollista yksipuolisella ilmoituksella. Kaupalle on myös muita purkamisperusteita, niihin kukin voi tutustua kauppalaista.
 
Myös täällä foorumilla on omat säännöt, joita pitää noudattaa. Eikö tässä olisi tullut jo ihan riittävät hyvät perusteet myös sille, että tälläistä kauppamista ei välttämättä täällä foorumilla kaivata?

Taitaa Suomen laki päteä myös täällä. Huuto.netistä en tiedä.
 
Eivät vastaa. Perumisoikeutta ei ole. Kun olet sopinut kaupasta yksityisen kanssa, on se sopimus pitävä, eikä kummallakaan ole perumisoikeutta. Sen sijaan voitte yhteisymmärryksessä purkaa kaupan, mutta se EI ole mahdollista yksipuolisella ilmoituksella. Kaupalle on myös muita purkamisperusteita, niihin kukin voi tutustua kauppalaista.

Minilex toteaa, että vastaa, mutta joudumme ilmeisesti vain luottamaan sanaasi.
 
Minilex toteaa, että vastaa, mutta joudumme ilmeisesti vain luottamaan sanaasi.

Kyseisessä Minilexin artikkelissa johon viittaat, puhutaan kaupan purkamisesta tapauksessa jossa tavarassa on virhe. Sen lisäksi valikoit sieltä täysin irrallisen lauseen, tekstihän jatkuu näin:
Kauppalain säännökset vastaavat pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä. Kahden yksityishenkilön välisessä kaupassa ostajan velvollisuudet ovat kuitenkin laajemmat kuin kuluttajankaupassa. Koska kahden yksityishenkilön väliseen kaupankäyntiin ei sovelleta kuluttajansuojalain säännöksiä, ei ostaja myöskään voi turvautua kuluttajaneuvonnan puoleen. Ostajan tulee siis tehdä ensin virheestä valitus myyjälle. Jos valitus ei johda mihinkään lopputulokseen, ostaja voi myös saattaa asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Tämä artikkeli käsittelee yrityksen tai elinkeinoharjoittajan ja yksityisen henkilön välistä kauppaa, johon sovelletaan kuluttajansuojalakia.

Kaupan purku käytetyn tavaran kaupassa - Minilex (Huomatkaa siis artikkelin itsensä asettama aihepiirirajaus, eli nimenomaan ei koske yksityisten välistä kauppaa.)
 
Kyseisessä Minilexin artikkelissa johon viittaat, puhutaan kaupan purkamisesta tapauksessa jossa tavarassa on virhe. Sen lisäksi valikoit sieltä täysin irrallisen lauseen, tekstihän jatkuu näin:
Kauppalain säännökset vastaavat pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä. Kahden yksityishenkilön välisessä kaupassa ostajan velvollisuudet ovat kuitenkin laajemmat kuin kuluttajankaupassa. Koska kahden yksityishenkilön väliseen kaupankäyntiin ei sovelleta kuluttajansuojalain säännöksiä, ei ostaja myöskään voi turvautua kuluttajaneuvonnan puoleen. Ostajan tulee siis tehdä ensin virheestä valitus myyjälle. Jos valitus ei johda mihinkään lopputulokseen, ostaja voi myös saattaa asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Tämä artikkeli käsittelee yrityksen tai elinkeinoharjoittajan ja yksityisen henkilön välistä kauppaa, johon sovelletaan kuluttajansuojalakia.

"Jos taas tavara on ostettu yksityiseltä henkilöltä eli kyseessä on kahden yksityisen henkilön välinen kauppa, kauppaan sovelletaan kauppalakia. Kauppalain säännökset vastaavat pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä. "

Kuluttajaneuvontaan ei toki voi eikä tarvitse puuttua, kun kaupat ei toteutuneet.
 
"Jos taas tavara on ostettu yksityiseltä henkilöltä eli kyseessä on kahden yksityisen henkilön välinen kauppa, kauppaan sovelletaan kauppalakia. Kauppalain säännökset vastaavat pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä. "

Kuluttajaneuvontaan ei toki voi eikä tarvitse puuttua, kun kaupat ei toteutuneet.

Suosittelen nyt ihan oikeasti lukemaan sen kauppalain ennen kuin teet itsestäsi yhtään enempää naurunalaista.
 
Olet nyt pari sivua kertonut oikeudestasi laittaa palautetta. Entäpä ne perustelut palautteelle? Mitä myyjä teki ansaitakseen neutraalin palautteen? Vai perusteletko palautettasi oikeudella antaa palautetta?

:sdarra:

Valitsin neutraalin palautteen, koska kaupat eivät toteutuneet, enkä tässä tapauksessa halua positiivista antaa. Ehkä jos myyjä olisi esim vastannut viestiini, olisi palaute ollut erilainen. Näin tällä kertaa.
 
Hauskinta tässä on se, että totalnoobi oli huolissaan miltä se yksi neutraali palaute siellä profiilissa näyttää. Nämä sun kirjoittelut kun joku bongaa ketä haluaa kanssasi kauppaa käydä on se yksi neutraali palaute siellä pienin murheesi. Olisiko ollu helpompaa vaan myöntää että kosto palaute oli aiheeton ja pahoitella? Tämän episoodin jälkeen en usko että hirveän moni täältä haluaa kauppaa sun kanssa käydä.
 
Valitsin neutraalin palautteen, koska kaupat eivät toteutuneet, enkä tässä tapauksessa halua positiivista antaa. Ehkä jos myyjä olisi esim vastannut viestiini, olisi palaute ollut erilainen. Näin tällä kertaa.

Olisi parempi, ettet antaisi mitään palautetta. Ei noilla näytöillä.

Lyhyesti: Sinä olet se tämän tarinan konna. Koeta ymmärtää se.
 
Hauskinta tässä on se, että totalnoobi oli huolissaan miltä se yksi neutraali palaute siellä profiilissa näyttää. Nämä sun kirjoittelut kun joku bongaa ketä haluaa kanssasi kauppaa käydä on se yksi neutraali palaute siellä pienin murheesi. Olisiko ollu helpompaa vaan myöntää että kosto palaute oli aiheeton ja pahoitella? Tämän episoodin jälkeen en usko että hirveän moni täältä haluaa kauppaa sun kanssa käydä.

Kyllä tästä episodista jää aika tehokas leima kaverista, taitaa harvempi kauppakumppani jatkossa varailla tavaraa jos näkee viestit.

Noh, itsepähän aiheutti. Ei tuollaiset kostopalautteet omasta tuuhioinnista johtuen oikein kuulu tänne tai minnekkään muuallekkaan.
 
Hauskinta tässä on se, että totalnoobi oli huolissaan miltä se yksi neutraali palaute siellä profiilissa näyttää. Nämä sun kirjoittelut kun joku bongaa ketä haluaa kanssasi kauppaa käydä on se yksi neutraali palaute siellä pienin murheesi. Olisiko ollu helpompaa vaan myöntää että kosto palaute oli aiheeton ja pahoitella? Tämän episoodin jälkeen en usko että hirveän moni täältä haluaa kauppaa sun kanssa käydä.

Varmasti moni haluaa, olen hoitanut velvoitteeni myyjänä täydellisesti, joten miksi ei? Senkö takia että mielestäni myös minä olen oikeutettu antamasn palautetta?
 
Tuo nykyinen palaute taitaa nyt olla kolmas versio. Ne kaksi ekaa ei mennyt ihan nappiin, ja modet kävi ne poistamassa.

Tietenkin tuo, että minusta tullaan itkemään epärehelliset kaupankävijät ketjuun pilaten mahdollisuuteni tehdä jatkossa kauppaa saattaa vähintään muuttaa antamani palautteen negatiiviseksi.
 
Tietenkin tuo, että minusta tullaan itkemään epärehelliset kaupankävijät ketjuun pilaten mahdollisuuteni tehdä jatkossa kauppaa saattaa vähintään muuttaa antamani palautteen negatiiviseksi.

Ihan itse sinä sitä kuoppaasi täällä kaivat, parempaan lopputulokseen olisit päässyt ottamalla hatun kouraan ja tuumaamalla "nyt kävi näin" kuin tuo vänkäys.
 
Ensimmäisen kerran täytyy kyllä sanoa että valoja päälle siellä ylläpidossa ja ohjaajalle totalnoobin laittamat kostopalautteet (vaikka oisivat missä muodossa) roskakoriin.

Sehän on täysin hyvällä kirjoitettu ja siinä myös mainitaan, että minä en voinut suorittaa kauppoja, joten miten se on kostopalaute? :D
 
Tässä alkaa oikeasti ihmetyttämään enää lähinnä se, että miksi @totalnoobi ei ole saanut tästä sekoilustaan, aivan lapsellisesta toiminnastaan ja totaalisesta foorumin toimintatapojen ja sääntöjen välinpitämättömyydestä edes varoitusta tai huomautusta. Tyyppihän oikein leveilee sillä, kuinka foorumin säännöt eivät häntä koske ja antaa ylpeästi aiheettomia kostopalautteita. Moni muu käyttäjä olisi jo lomilla miettimässä mitä tuli tehtyä ja etsimässä sitä kuuluisaa maalaisjärkeä..
 
Tietenkin tuo, että minusta tullaan itkemään epärehelliset kaupankävijät ketjuun pilaten mahdollisuuteni tehdä jatkossa kauppaa saattaa vähintään muuttaa antamani palautteen negatiiviseksi.

Anna nyt hyvä mies jo olla. Sait ja annat palautetta tuosta kauppatapahtumasta, et sen jälkipyykistä. Vittu että on typerää jankkaamista.
 
Tässä alkaa oikeasti ihmetyttämään, että miksi @totalnoobi ei ole edes saanut tästä sekoilusta, aivan lapsellisesta toimintamallista ja totaalisesta foorumin toimintatapojen ja sääntöjen välinpitämättömyydestä edes varoitusta tai huomautusta. Moni käyttäjä olisi jo lomilla miettimässä mitä tuli tehtyä ja etsimässä sitä kuuluisaa maalaisjärkeä..

Olisiko syy se, että en ole tehnyt tässä mitään väärää. Jouduin vain perumaan kaupan, koska tuote ei olisi toiminut.
 
Olisiko syy se, että en ole tehnyt tässä mitään väärää. Jouduin vain perumaan kaupan, koska tuote ei olisi toiminut.

Kyllä muutkin ihmiset peruvat kauppoja mutta siitä ei seuraa tällaista jälkipyykkiä. Olisit vain hyväksynyt sen ansaitsemasi neutraalin palautteen kuin aikuinen ihminen. Se ettet ymmärrä vieläkään minkään menneen pieleen (ei kaupoissa vaan tämä koko vääntö täällä) vahvistaa entisestään pointtiani siitä, että pieni loma olisi paikallaan. Samaa ne muut loman saaneet jauhaa, mitään väärää eivät tehneet vaan yhtälailla samaa jääräpäistä (ja kieroutunutta) agendaansa jauhoivat.

Lähtökohtaisesti jo sen kostopalautteen antaminen on väärin. Ja itse ihan suoraan ilmoitit palautteesi olevan sellainen. Toinen vääryys on täysi piittaamattomuus foorumin sääntöjä kohtaan. Tässä on kyse muustakin, kuin siitä yhdestä peruutuksesta. Ei se peruminen tätä aiheuttamut vaan se oikeutettu palaute, jota et kestänyt.
 
Mitään paskamyrskyähän ei olisi syntynyt, jos @totalnoobi olisi ottanut täysin aiheellisen palautteen nöyrästi vastaan. Mutta ei, pakko oli käydä antamassa kostopalaute ja tämän jälkeen vielä ruveta ulisemaan asiasta :facepalm:
 
@Jezme hyväksyin, myyjälle samat terveiset.
@selbi asiallinen palaute. Ja myyjä ulisi, en minä.

Ei oo kovin paljon myyjää näkyny täällä ulisemassa, toisin kuin sinua.

Asiallinen ja rehellinen palaute olisi sinulta positiivinen myyjälle, vaikkapa sanoilla "peruin sovitut kaupat pari tuntia ennen toimitusta ja myyjä antoi minulle VAIN neutraalin"
 
Olisiko syy se, että en ole tehnyt tässä mitään väärää.

Ostat foorumin kautta tuotteen, mutta sitten et ostakkaan sitä. Jos nyt yhtään olet seurannut tätä keskustelua mitä täällä on käyty, niin aika monenkin käyttäjän mielestä se nyt vaan ei ole ihan ok harrastaa tuollaista kaupankäyntiä, että perutaan ne kaupat paria tuntia ennen noutoa.

Mutta jos nyt vedetään vielä yhteen, että mihin kaikkeen sinun kanssa siis kannattaa varautua, jos haluaa tehdä kauppoja, niin ainakin:

- Sinun mielestäsi sinulla on laillinen oikeus perua sovitut kaupat ihan koska vain.
- Sinulta voi saada mielivaltaisia kostopalautteita.
- Sinun kanssa kauppatapahtumaa voi päätyä lopulta ratkomaan käräjäoikeuteen.

En ainakaan muista, että ketään olisi vielä esittänyt sitä kaikkein tärkeintä kysymystä. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
 
Viimeksi muokattu:
@outonaapuri myyjähän sen ensimmäisen virstin tähän ketjuun laittoi.

Valitettavasti en anna positiivista palautetta myyjälle, joka ei vastaa esim. Viestiin vaan antaa palautteensa puhua puolestaan. Mielestäni ei hyvin eikä asiallisesti hoidettu.
 
Kävisin myyjänä muuttamassa palautteen negatiiviseksi jo ihan pelkän kostopalautteen takia.

Se ei onnistu jälkikäteen, vaan palaute menee lukkoon lyhyen ajan päästä.

--

Myyjähän tästä eniten kärsii. Nyt on sympatiat siellä puolella ja toivottavasti saat parempia ostajia tulevaisuudessa.
 
Mitenkäs muuten pelkät yv ilmoitus myynnit. Itellä myytiin "ohi" vaikka olisin maksanut hp ja noudolla
 
@Tapio_75 kauppoja ei tullut, koska jouduin perumaan ne. Syy perumiseen ei ollut minun. Onko tässä sinulle jokin ongelma? Minä en voinut tietää, että tuote ei toimi asunnossani, koska pääsin tutustumaan asiaan vasta eilen.

Palautteeni ei ollut mielivaltainen eikä kostopalaute.

Kaikki minulta tuotteita ostaneet ovat olleet tyytyväisiä, ei siis tarvetta oikeustoimille.

Oliko muuta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 275
Viestejä
4 502 500
Jäsenet
74 376
Uusin jäsen
wookie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom