Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Löysin pitkään etsimäni tuotteen juuri sopivalla hinnalla kauppa-alueelta. Olen viestejä lukemalla ymmärtänyt, että epärehellisten henkilöiden vuoksi säännöt ovat tiukat, mutta itseäni harmittaa suuresti, että joudun uutena rekisteröityneenä odottamaan 30 päivää, että saan yhteyden myyjään. En ole huijari, ja jos tuote on kuvauksen mukainen, ostan sen. Ensimmäinen viesti ohjeketjussa vihjasi, että 8 euron verifioinnilla tämän viipeen saa pois, mutta en löydä sellaisen ostomahdollisuutta; muita tukimahdollisuuksia on tarjolla, mutta eivät näytä tarjoavan nopeampaa reittiä. Siis: tätä ostajaa harmittaa, ja ehkä myyjää harmittaisi myös, jos tietäisi, että ostaja on näin lähellä.

Pahoittelut valituksesta. Sääntöjä on varmasti mietitty pitkään. Mutta, jos joku osaa auttaa minua tässä eteenpäin, olisin todella kiitollinen. Mukavaa päivänjatkoa.
8 euron verified ei ole enää käytössä.

Löysin pitkään etsimäni tuotteen juuri sopivalla hinnalla kauppa-alueelta. Olen viestejä lukemalla ymmärtänyt, että epärehellisten henkilöiden vuoksi säännöt ovat tiukat, mutta itseäni harmittaa suuresti, että joudun uutena rekisteröityneenä odottamaan 30 päivää, että saan yhteyden myyjään. En ole huijari, ja jos tuote on kuvauksen mukainen, ostan sen. Ensimmäinen viesti ohjeketjussa vihjasi, että 8 euron verifioinnilla tämän viipeen saa pois, mutta en löydä sellaisen ostomahdollisuutta; muita tukimahdollisuuksia on tarjolla, mutta eivät näytä tarjoavan nopeampaa reittiä. Siis: tätä ostajaa harmittaa, ja ehkä myyjää harmittaisi myös, jos tietäisi, että ostaja on näin lähellä.

Pahoittelut valituksesta. Sääntöjä on varmasti mietitty pitkään. Mutta, jos joku osaa auttaa minua tässä eteenpäin, olisin todella kiitollinen. Mukavaa päivänjatkoa.
Vähän väärä ketju tälle, mut sanotaan nyt, että toi verified poistettiin juuri vastikkään. Kauppa-alue on foorumin käyttäjille tarkoitettu.

Löysin pitkään etsimäni tuotteen juuri sopivalla hinnalla kauppa-alueelta. Olen viestejä lukemalla ymmärtänyt, että epärehellisten henkilöiden vuoksi säännöt ovat tiukat, mutta itseäni harmittaa suuresti, että joudun uutena rekisteröityneenä odottamaan 30 päivää, että saan yhteyden myyjään.
Pääpointtina varmaan se, että kauppa-alue on tarkoitettu foorumin käyttäjille, ei satunnaisille googlaajille, jotka etsivät käytettyjä tuotteita halvalla.

Tähän viestiin liittyen:
Ei tuo vahva tunnistautuminen ole käytännössä edes mahdollinen tai siis tähän Xenforoon järkevästi lisättävissä tai edes tarkoituksen mukainen.

Verified on otettu toistaiseksi pois myynnistä.

Johtuen siitä että mitä pöyristyttävimmin jotkut käyttäjät eivät lukeneet (tai jopa välittäneet) säännöistä vaan tekivät (uuden) käyttäjätunnuksen sen jälkeen kun he mitä törkeimmin Suomen lakia rikottuaan olivat myyneet tavaroita joita ei edes ollut tarjolla (ottaen rahat kuitenkin vastaan) ja saaneet (pysyvät) bannit foorumilta.

Luonnollisesti heidän tietonsa (varsinkin jos ja kun ovat ostaneet tuon verifioinnin) on poliisille lähetetty mutta juuri nyt tilanne on tämä.. Valitettavasti lähes 80 000 rekisteröityneestä käyttäjästä löytyy siis se pieni osa jonka takia tähän on päädytty...

Luonnollisesti heidän tietonsa (varsinkin jos ja kun ovat ostaneet tuon verifioinnin) on poliisille lähetetty mutta juuri nyt tilanne on tämä.. Valitettavasti lähes 80 000 rekisteröityneestä käyttäjästä löytyy siis se pieni osa jonka takia tähän on päädytty...
Lieköhän poliisin yhtä ainutta kertaa on tarvinnut iotechiltä tietoja pyytää, ku tyylii "napinpainalluksella" pankilta saaneet tiedot. Tähänhän olisi kelakin halunnu päästä käsiksi, mut ei sentää. Edlleen joutuvat pyytään asiakkaalta tiliotteita.

Jos tunnistautuminen ois mahdollista, niin se ei olisi poliisia varten, vaan että ei voisi tunnistautua uudestaan. Edes tietojen poistopyyntö ei vaikuttais, koska jonku hashin henkilötunnuksesta saa kyl tallettaa mustalle listalle.

Teoriassa iotechin ei tarttis joka tilanteessa edes suostua tietojen (ainakaa kaikkien tietojen) poistoon, jos on ollut kauppa-alueella toimintaa. Tällöin voisi olla mahis pitää tietoja kauemman aikaa, ehkä. Mut ehkä varmempi heille vaa poistaa, ku arpoa näiden juttujen kans.

Itse ainakin olen hyvin vainoharhainen ja syystäkin kun ostan jotain täältä tai tori.fi kautta.
Pyydän aina videon/kuvan ja pyydän näyttämään oikeaa etusormea tai vasemman käden peukaloa vaakatasossa tai pystyssä, jos isompi ostos pyydän toisen kerran varmuuden vuoksi.
Jos myyjällä on puhtaat jauhot pussissa ei ole mikään ongelma ottaa kuvia jotka pyydän.
images (5).jpeg

Teet vaan jonnekin huuhaa alueelle oman ketjun ja tagaat myyjän siihen ":D" minecraftissa teet näin tietenkin, etkä tällä foorumilla

Pyydän aina videon/kuvan ja pyydän näyttämään oikeaa etusormea tai vasemman käden peukaloa vaakatasossa tai pystyssä, jos isompi ostos pyydän toisen kerran varmuuden vuoksi.

Ei ole aiemmin tullut moista vastaan. Jotenkin naurahdin idealle siitä miten joku setämies pyytelee (varmaankin FB kirppiksellä) kuvia vaatteista myös myyjän päällä. Tosin jos täällä joku pyytelisi kuvia ja videota käsistä ja sormista en sitten tiedä tulisiko keskisormea vastaan ja mitä se random video sormesta tai kädestä sitten kertoisi ostajalle...

Ei ole aiemmin tullut moista vastaan. Jotenkin naurahdin idealle siitä miten joku setämies pyytelee (varmaankin FB kirppiksellä) kuvia vaatteista myös myyjän päällä. Tosin jos täällä joku pyytelisi kuvia ja videota käsistä ja sormista en sitten tiedä tulisiko keskisormea vastaan ja mitä se random video sormesta tai kädestä sitten kertoisi ostajalle...
Myös videopuhelu whatsapin yms kautta kätevä, sillä selviää nopeasti onko myyjä myymässä tavaraa jota ei ole oikeasti olemassa.

Itse en rupeaisi ostajalle mitään kuvia itsestäni laittamaan, varsinkaan videopuhelua tuntemattomalle. Alkaisi liian pitkälle menemään huijarihysteria.

Itse en rupeaisi ostajalle mitään kuvia itsestäni laittamaan, varsinkaan videopuhelua tuntemattomalle. Alkaisi liian pitkälle menemään huijarihysteria.

jep aika hullun hommaa pyydellä tommosia, katsoo ennemmin keneltä ostaa, itse ainakin just ostin postilla koneen asia ja myyjällä meriitit hyvät.

jos ei palautteita, niin noutoa voi kokeilla ja jos ei mahdollista niin skippaa sen suosiolla.

Juu, jotenkin itse olen lähinnä hämmästellyt luokkaa "kuka suostuu?" ajatuksella kun olen lukenut miten osa ostajista pyytää myyjiltä kuvaa ajokortista tai passista. Tosin omat myynnit ja ostot ovatkin oikeasti käytettyä tavaraa missä ne hinnat eivät todellakaan liiku tuhansissa euroissa vaan yleensä kympeissä tai ehkä satasessa tai parissa.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 376
Jäsenet
78 577
Uusin jäsen
JuhoLindfors

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom