Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

1. Kyllä, ostaja oli hätäinen.
2. Ei tosiaan olisi sulta ollut iso vaiva sanoa että viet ke tai to postiin, kun olit saanut maksun.
3. Viimeistään siinä vaiheessa kun ostaja tähän ketjuun sut tagaa, olisi ollut asiallista kertoa missä mennään.

Eli kommunikaatio on kaiken ydin. Jos siinä epäonnistuu, niin tulee äkkiä draamaa.

Kyllä mua nyt ainakin alkais vituttaan jos sunnuntaina kaupat ja tiistaina joku tägäilee epärehelliset kauppiaat langassa.
 
Kyllä mua nyt ainakin alkais vituttaan jos sunnuntaina kaupat ja tiistaina joku tägäilee epärehelliset kauppiaat langassa.
Ihan varnasti, mutta edelleen kun ostaja ei kuullut mitään maksun jälkeen, niin olisiko ollut iso vaiva vastata siihen kysymykseen / kertoa vievänsä keskiviikkona postiin?

Eli ostajan hätäsyys (kyllä, ostaja oli aivan liian hätäinen, olisi pitänyt odottaa pidempään) ei muuta etteikö myyjä olisi voinut kommunikoida paremmin.

En ymmärrä miten tää tuntuu olevan monelle haastava konsepti, ikäänkuin myyjällä ei olisi mitään vastuuta kommunikoinnistaan.
 
Kyllä mua nyt ainakin alkais vituttaan jos sunnuntaina kaupat ja tiistaina joku tägäilee epärehelliset kauppiaat langassa.

Tämä. Tälläisen tapauksen kanssa toimisin niin, että jättäisin tarkoituksella postituksen kahden viikon aikaikkunan loppuun, odottakoon pakettia sitten jos alkaa kusipääksi heti alkuun.
 
Tämä. Tälläisen tapauksen kanssa toimisin niin, että jättäisin tarkoituksella postituksen kahden viikon aikaikkunan loppuun, odottakoon pakettia sitten jos alkaa kusipääksi heti alkuun.
Eiköhän se kusipää siinä tapauksessa löydy ihan peilistä. Itse en ainakaan kokisi oikeudekseni aloittaa radiohiljaisuutta sen jälkeen, kun omistusoikeus tuotteeseen on kauppojen myötä jo siirtynyt ostajalle ja tuote on edelleen mun hallussa.
 
Onko se nyt paha, jos ketjuun tägätään väärin perustein? Nopeasti puhdisti oman nimensä - ja tämä taas painotti sitä, että hyvä kommunikaatio on avain onnistuneisiin kauppoihin.
Ehkä vähän nopeasti tuli nimi ketjuun, mutta ei tässä kukaan tehnyt rikosilmoitusta kuitenkaan :D

Tämä. Tälläisen tapauksen kanssa toimisin niin, että jättäisin tarkoituksella postituksen kahden viikon aikaikkunan loppuun, odottakoon pakettia sitten jos alkaa kusipääksi heti alkuun.

Älä tee näin. Eikä tässä kai mitään kahden viikon aikaikkunaa ole?? Sitten kun vielä laitat radiohiljaisuusen päälle, niin joku sinusta vielä tekee sen rikosilmoituksen.
 
Kyllä mua nyt ainakin alkais vituttaan jos sunnuntaina kaupat ja tiistaina joku tägäilee epärehelliset kauppiaat langassa.
Niinku tuossa jo todettiin.
kommunikaatio, kommunikaatio, kommunikaatio.
Sitä ei yleensä voi olla liikaa näissä tapauksissa.

Tässäkin kun raha vaihtanut omistajaa, niin myyjä tyyliin olisi laittanut "rahat tuli, pääsen viemään paketin tiistaina postiin".
 
Niinku tuossa jo todettiin.
kommunikaatio, kommunikaatio, kommunikaatio.
Sitä ei yleensä voi olla liikaa näissä tapauksissa.

Tässäkin kun raha vaihtanut omistajaa, niin myyjä tyyliin olisi laittanut "rahat tuli, pääsen viemään paketin tiistaina postiin".

Mitäs luulette paljonko täällä tehdään kauppoja vaikka viikossa eri henkilöiden toimesta.
Uskon että luku on ihan kohtalainen (varmaan satoja).
Ei nyt ole ihan hatusta vedettyä olettaa että muutamissa kaupoissa myyjälle tulee jotain irl hommia ja hän ei
päivään tai siltä istumalta kun ostaja on maksanut, pysty vastaamaan hätäiselle kauppakumppanilleen.
Toki kommuniaatio, kommunikaatio, kommunikaatio, mutta myös maalaisjärki, maalaisjärki, maalaisjärki.
 
Mitäs luulette paljonko täällä tehdään kauppoja vaikka viikossa eri henkilöiden toimesta.
Uskon että luku on ihan kohtalainen (varmaan satoja).
Ei nyt ole ihan hatusta vedettyä olettaa että muutamissa kaupoissa myyjälle tulee jotain irl hommia ja hän ei
päivään tai siltä istumalta kun ostaja on maksanut, pysty vastaamaan hätäiselle kauppakumppanilleen.
Toki kommuniaatio, kommunikaatio, kommunikaatio, mutta myös maalaisjärki, maalaisjärki, maalaisjärki.
Niin, tässähän oli myyjä käynyt lukemassa tätä osiota ilmeisesti kahteenkin eri otteeseen vastaamatta mitään?
 
Niin, tässähän oli myyjä käynyt lukemassa tätä osiota ilmeisesti kahteenkin eri otteeseen vastaamatta mitään?

Niin tägäämisen jälkeen joka tapahtui päivä tai 2 maksun jälkeen.
Saitilla on nykyään niin paljon huijareita että täällä on päivystys ja kyttääminen karannut käsistä.
Jotkut päivystää ketjua ja ihmisiä, ja mitä tekevät.
 
Eli täällä on niinkuin huijari (tai vähiintään epäilty huijari) jos ei seuraavana päivänä postita tavaroita ja on velvoitettu siten puhdistamaan oma nimensä.
Onhan se omasta mielestä reilua olettaa, että jos myy jotain niin informoi ostajaa milloin saa paketin postiin tai jos kerran olet myymässä jotain, niin olet hyvän kauppamiehen etiikan perustein velvollinen postittamaan sen hyvissä ajoin.

En ymmärrä sellaista että myydään tavaraa ja sitten oletetaan, että kaikki muu menee sen postituksen edelle. Jos olet myymässä jotain, niin silloin olet itse laittanut sinne kalenteriin että nyt pitäisi paketti lähettää mahd. pikaisesti kun saat tuotteen myytyä.

Tietenkin tuo pari päivää on omasta mielestä vähän liian hätäinen tägäilläkseen tänne, ellei sovittu jotain postituspäivää.
 
Mitäs luulette paljonko täällä tehdään kauppoja vaikka viikossa eri henkilöiden toimesta.
Uskon että luku on ihan kohtalainen (varmaan satoja).
Ei nyt ole ihan hatusta vedettyä olettaa että muutamissa kaupoissa myyjälle tulee jotain irl hommia ja hän ei
päivään tai siltä istumalta kun ostaja on maksanut, pysty vastaamaan hätäiselle kauppakumppanilleen.
Toki kommuniaatio, kommunikaatio, kommunikaatio, mutta myös maalaisjärki, maalaisjärki, maalaisjärki.
Kyllä ainakin oma maalaisjärkeni sanoo, että jos rahat on saatu niin silloin se paketti luikahtaa postiin niin pian kuin mahdollista. Tämä on hyvää asiakaspalvelua ja jättää reilun kuvan sinusta ostajalle. Mikäli ei heti pääse viemään niin ilmoittaa asian ostajalle ja kertoo mahd. tarkasti milloin paketti menee postiin. Jos pitää homman läpinäkyvänä ja avoimena koko prosessin ajan niin kyllä ostajakin ymmärtää tilanteen ja ei tarvitse myyjänä käydä lukemassa terveisiä tästä ketjusta.
 
Kyllä ainakin oma maalaisjärkeni sanoo, että jos rahat on saatu niin silloin se paketti luikahtaa postiin niin pian kuin mahdollista. Tämä on hyvää asiakaspalvelua ja jättää reilun kuvan sinusta ostajalle. Mikäli ei heti pääse viemään niin ilmoittaa asian ostajalle ja kertoo mahd. tarkasti milloin paketti menee postiin. Jos pitää homman läpinäkyvänä ja avoimena koko prosessin ajan niin kyllä ostajakin ymmärtää tilanteen ja ei tarvitse myyjänä käydä lukemassa terveisiä tästä ketjusta.
Juuri näin. Tässä tapauksessa epäilyksiä herätti, että myyjä selailee ketjua mutta ei halua viestiä lähettää. Kommunikaatio.
 
Mitäs luulette paljonko täällä tehdään kauppoja vaikka viikossa eri henkilöiden toimesta.
Uskon että luku on ihan kohtalainen (varmaan satoja).
Ei nyt ole ihan hatusta vedettyä olettaa että muutamissa kaupoissa myyjälle tulee jotain irl hommia ja hän ei
päivään tai siltä istumalta kun ostaja on maksanut, pysty vastaamaan hätäiselle kauppakumppanilleen.
Toki kommuniaatio, kommunikaatio, kommunikaatio, mutta myös maalaisjärki, maalaisjärki, maalaisjärki.
Miten kauppojen lukumäärä tähän liittyy? Jos yks henkilö tekee satoja kauppoja, niin sit puhutaan jo trokaamisesta.

Ylhäällä hyvät vastaukset, mutta sen verran voisi täsmentää vielä, että suurimalla osalla meillä on älypuhelin mitä joka hetki muutenkin räpläilee. Käytännössä homma kestää yhden minuutin kun/jos olet kirjautuneena foorumeille ja laitat sen viestin ostajalle.
Jos kerkiää tuotetta kauppaamaan foorumeilla, niin hyvä se olisi saattaa myynnit loppuun saakka, jotta tällaisia tapauksia ei sattuisi.

Maalaisjärki = kommunikaatio
 
Kyllä ainakin oma maalaisjärkeni sanoo, että jos rahat on saatu niin silloin se paketti luikahtaa postiin niin pian kuin mahdollista.

Kyllä, mutta onko se että sunnuntain kauppojen jälkeen paketti luikahtaa postiin tiistaina tai keskiiviikkona jotenkin kyseenalaista ja myöhäistä ?
 
iten kauppojen lukumäärä tähän liittyy?

Siten että mitä enemmän kauppoja, sitä suurempi mahdollisuus että jollekkin kauppiaalle tulee IRL este ja hän ei voi päivä kauppojen jälkeen olla yhteydessä ostajaan.
Mitä luulet, kuinka monta tägäystä tänne tulisi jos aina heti seuraavana päivänä tägättäisiin tänne kauppias joka ei ole päivän sisällä ottanut yhteyttä siitä koska postittaa jne.
 
Kyllä, mutta onko se että sunnuntain kauppojen jälkeen paketti luikahtaa postiin tiistaina tai keskiiviikkona jotenkin kyseenalaista ja myöhäistä ?
On se ainakin hyvä kertoa ostajalle. Itse jos teen kauppaa niin puran, puhdistan ja kuvaan, joskus jopa pakkaan osan valmiiksi. Sitten laitan myyntiin (ellei kyseessä noutokauppa, testausmahdollisuutta tms).

Jos ei tuotetta ole valmis toimittamaan heti, miksi se pitäisi sitten heti myydäkään? Perusasiat kuntoon ja ainakin ilmoittaa heti, jos on jotain poikkeavaa. On erittäin kohteliasta pitää ostaja ajan tasalla.
 
Siten että mitä enemmän kauppoja, sitä suurempi mahdollisuus että jollekkin kauppiaalle tulee IRL este ja hän ei voi päivä kauppojen jälkeen olla yhteydessä ostajaan.
Mitä luulet, kuinka monta tägäystä tänne tulisi jos aina heti seuraavana päivänä tägättäisiin tänne kauppias joka ei ole päivän sisällä ottanut yhteyttä siitä koska postittaa jne.
Edelleen tässä oli nyt kysymys vähän liian hätäisesti ostajasta, niinku tääl on todettu.
 
Edelleen tässä oli nyt kysymys vähän liian hätäisesti ostajasta, niinku tääl on todettu.

Mutta mitä tässä nyt on tapahtunut? Ostaja sai potkittua myyjän lähettämään, vaikka myyjä suuttui , kun häntä epäiltiin huijariksi.

Ainoastaan myyjä joutui vähän kärsimään perättömästä epäilystä ja ostaja sai paketin matkaan. Sitten pari sivua kommentteja, kuinka asiat olisi hoituneet paremmin, tekemällä sitä ja tätä.

Tässä ei ole uhreja (ehkä myyjä vähän), asiat hoituivat ja ketään ei ole huijari. Tämä hirveän pieni asia on saanut suhteettoman paljon huomiota. Jos nyt keskityttäisiin niihin oikeisiin huijareihin tämän sijasta?
 
Edelleen tässä oli nyt kysymys vähän liian hätäisesti ostajasta, niinku tääl on todettu.

Juu ja siksi kritisoinkin. Myös ostaja voi olla huono kauppakokemus, ei vain myyjä.
Kuten sanoin, täällä on (verrattuna vaikka 4-5 vuoden takaiseen) huijareita todella paljon ja ihmiset ovat varpaillaan (mikä on ihan hyvä ja kun selkeät merkit on ilmassa niin tämä lanka on hyvä paikka siitä keskustelemseen ja ihmisten varoittamiseen jne.).
Mutta joku järki siinäkin touhussa pitää olla.
 
Myyjänä on ihan ok odottaa esimerkiksi että rahat näkyvät tilillä. Jos maksu tapahtunut sunnuntaina niin riippuen maksutavasta maanantaina ei välttämättä vielä edes näy maksu myyjän tilillä. Itse en ainakaan lähetä mitään vähänkään arvokkaampaa ennenkuin rahat näkyvät minulla, tästä kyllä ostajia informoinkin että paketti lähtee postiin heti kun maksu näkyy.
 
Kokemuksia @Bootstrap :n kanssa toiminnasta? Viime maanantaina laitettu prossusta rahat, jonka jälkeen pariin otteeseen kyselty postituksesta. Toisella kerralla kun kysyin, mainitsi itse, että voi myös palauttaa rahat, mikäli haluan, kun ei ole heti saamassa kiveä postiin. Pyysin palauttamaan rahat torstaina, ja sen jälkeen ollut radiohiljaisuutta. Jotenkin tullut aina oletettua, että kun rahat laittaa, niin pakettikin lähtisi kohtalaisen nopeaa liikkeelle..
Sain vastauksen yv:llä käyttäjältä, eli viimeistään kuun viimeinen päivä tulee rahat takaisin:rolleyes:

Pyysin tulla selvittämään asian myös tänne, jotta ei jää muille käyttäjille epäselvyyksiä.

Sanoin, että mulle on myös ok, mikäli laittaa prossun postiin, mutta tuskinpa tuota kiveä herralta edes löytyy. Pikavipille haisee.

Taidanpa ostaa tästälähin kaiken uutena, kun näitä helppoheikkejä näkyy joka paikassa. Tai sitten tutkin taustat tarkemmin :rofl:
 
Sain vastauksen yv:llä käyttäjältä, eli viimeistään kuun viimeinen päivä tulee rahat takaisin:rolleyes:

Pyysin tulla selvittämään asian myös tänne, jotta ei jää muille käyttäjille epäselvyyksiä.

Sanoin, että mulle on myös ok, mikäli laittaa prossun postiin, mutta tuskinpa tuota kiveä herralta edes löytyy. Pikavipille haisee.

Taidanpa ostaa tästälähin kaiken uutena, kun näitä helppoheikkejä näkyy joka paikassa. Tai sitten tutkin taustat tarkemmin :rofl:
Eli sosiaalitukien maksun jälkeen. On tää kyllä ihme touhua.

Missä palaute kaupoista?
 
Kyllä ainakin oma maalaisjärkeni sanoo, että jos rahat on saatu niin silloin se paketti luikahtaa postiin niin pian kuin mahdollista. Tämä on hyvää asiakaspalvelua ja jättää reilun kuvan sinusta ostajalle. Mikäli ei heti pääse viemään niin ilmoittaa asian ostajalle ja kertoo mahd. tarkasti milloin paketti menee postiin. Jos pitää homman läpinäkyvänä ja avoimena koko prosessin ajan niin kyllä ostajakin ymmärtää tilanteen ja ei tarvitse myyjänä käydä lukemassa terveisiä tästä ketjusta.

Ja monessa suuressa kaupungissa on tarjolla jopa 24h automaatteja postipaketin lähettämiseen. Esimerkiksi Helsingissä Triplassa ja Kaaressa on 24h auki olevia automaatteja, jolloin paketin voi pistää postiin iltalenkin yhteydessä tai pitkän ja kiireisen työpäivän jälkeen siten, että on ehtinyt syödä ruokaa ja vaikka saunoa ennen paketin postitusta.

Itsekin olen laittanut pari pakettia liikkelle yöaikaan, eli turha sitä on viivytellä kun se on kuitenkin postitettava.

Vaihtoehtoisesti myyjä voi paketoida paketin valmiiksi ja jättää sen esimerkiksi 6.30 ovensa avaavan lähikaupan postiin ja varmasti ehtinee töihin riittävän ajoissa.
 
Vaihtoehtoisesti myyjä voi paketoida paketin valmiiksi ja jättää sen esimerkiksi 6.30 ovensa avaavan lähikaupan postiin ja varmasti ehtinee töihin riittävän ajoissa.
Olipas oletukset... :x3:
Monet tekee kuule etätöitä ja minulla on jopa viikkoja jolloin en käy työpaikalla laisinkaan vaan työt tehdään kotoa käsin... Itse käyn töissä keskimäärin vajaat 2pv/vko ja vaimoni kerran viikossa... Ja ei, en asu postin naapurissa, vaan sinne on pari kilometriä. Joten se postille meno ei ole nyt ihan tosta vaan.
Mutta toki kun kauppoja tehnyt katsonut sitten että sopivasti "tarve" käydä asioilla...
 
Tämä. Tälläisen tapauksen kanssa toimisin niin, että jättäisin tarkoituksella postituksen kahden viikon aikaikkunan loppuun, odottakoon pakettia sitten jos alkaa kusipääksi heti alkuun.

Mikä tämä kahden viikon aikaikkuna oikein on? Olet myynyt tuotteen toiselle ja vastaanottanut rahat kaupoista, mutta päätät ruveta venkoilemaan sen takia, että ostaja oli hieman hätäinen.

Tätä ketjua on näköjään hyvä lukea myös sillä silmällä, että tietää jo etukäteen kenen kanssa välttää kauppaa. Ei tarvitse olla edes huijaus keskustelun kohteena. Toki en täällä muutenkaan pahemmin kauppaa käy, mutta se tässä tuli ensimmäisenä mieleen.

Sen verran pitää myös kompata muita, että kommunikaatio kaupankäynnin aikana on kaiken a ja o puolin ja toisin.
Terveellä järjellä pääsee yleensä myös aika pitkälle, kun miettii miten tilanteessa tulee toimia.
 
Viimeksi muokattu:
@Tuklei onkin jo palautetta kirjoitellut, sen pohjilta kehoitusta rikosilmoituksen tekoon ja sitä myöten ylläpitäjille viestiä niin koijari pääsee bannisaarille.

Ja alati ajankohtaisena muikkarina, varsinkin kun noitten koijaripeelojen virittelyt on tihentynyt, niin nollapalautteisten ja tuoreiden käyttäjien kanssa ei kannata postikauppoja viritellä, varsinkaan ennakkomaksuilla..
 
@juhani1988 vaikutti heti alkuun epäilyttävältä (uusi tili, halvalla haluttuja Switch-pelejä, vaati rahat ennen pelin lähettämistä) ja vähemmän yllättäen saanut nyt negatiivista palautetta juostessaan karkuun rahojen kanssa.

Eipä tullut yllätyksenä. Meni alle tunti kun kuukauden tilin kypsyttelyn jälkeen näytti olevan ensimmäinen myynti-ilmoitus tulilla.
 
Jos olisin uusi käyttäjä, niin en tiedä miksi maksaisin 8€, siitä että voisin myydä jotain juuri täällä. Mun kokemuksen mukaan torissa menee asiat paremmin kaupaksi muutenkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 269
Viestejä
4 719 660
Jäsenet
76 970
Uusin jäsen
HKS KITS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom