Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Selitätkö vähän tätä tilannetta? Kun myyntiketjussa lahjakortit on (ehdollisesti) varannut käyttäjä A, sitten myyjä on vastannut niiden olevan varattuina käyttäjä B:lle ja lopulta käyttäjä C (sinä) olet ne ostanut?
Joo elikkäs itse laittanut hänelle yvtä myykö kortit HPlla johon hän vastasi että onnistuu ja selitti että ongelmaa oli varaajan kanssa kun hän olisi välittömästi tarvinnut koodit (varaaja) mutta hän ei kerennyt niitä heti toimittaa hetkellisten kiireiden takia joten ilmeisesti sitten siinä oli jokin este jommankumman puolesta . Laittoi mulle että voi myydä heti hplla ja siinä vaihdettiin muutamia viestejä ja mainistin että itsekkin kyllä haluan koodit heti että teen kaupat . Suostui tähän ja maksun jälkeen sanoi toimittavansa koodit heti mun spostiin ja pyytää että kerron heti ketjussa kun näkyy ( 2 min suunnilleen kertoi menevän kun korttien tiedot jo valmiina lähetystä varten otettu esille ) noh tuon jälkeen katosi kuin pieru saharaan eikä koodeja koskaan tullut . Siinä nyt suunnilleen miten tilanne meni

Edit. Todella asiallisen oloisesti esittäytyi ja kertoi korttien toiminnasta ja mihin kaikkeen niitä voi Gigantissa käyttää ja tällaista .. kaveri todellakin tiesi mitä on tekemässä
 
Viimeksi muokattu:
Näkyy olevan @admo99 kenelle myyjä ilmoittanut varanneensa lahjakortit myyntiketjussa, eihän mennyt rahat häneltäkin?
Varoitin häntä välittömästi yvllä tutkittuani tilannetta jälkikäteen . Kerroin menettäneeni rahat mutta hän ei ole vastannut viestiini joten kysymysmerkki miten asia mennyt heidän välillä .

Olen ollut yhteydessä myös muihin hänen kanssa kauppoja tehneisiin ja siellä on asiat mennyt hyvin ja ihan f2f kauppoja tehty että on kyllä kumma juttu tämä nyt
 
Jos myy noin selvällä alennuksella, niin en ikinä maksaisi ilman, että nuo koodit saisi ensin. Ja silloinkin heti tilaus sisään ja maksu sen jälkeen, jolloin lahjakortit saisi varmasti hyödynnettyä. Varsinkin, kun tarjosin tuossa vielä tuota maksutapaa, eikä se kelvannut, niin nosti mielestäni entisestään epäilyksiä.

e. Normaalisti lahjakortit menevät 80-85% hinnasta, niin pitäisi hälytyskellojen soida, jos myydään 70% hinnasta.
 
Onhan se ihan selvää, että jos myy paljon ja isojen summien lahjakortteja ja muuta vastaavaa digitaalista "omaisuutta" alle oletetun hankintahinnan, niin jotain hämärää siinä on taustalla. Jossain vaiheessa se sitten napsahtaa jollekin ostajalle, ihan sama miten hyvin on kaupat menneet aikaisemmin.
Teoriassa joku voi saada lahjaksi lahjakortteja, tosin mielenkiintoista olisi, että ne on kahdella koodilla. Toinen mihin itse olen törmännyt niin takuuasioissa on tarjottu lahjakorttia ja on itse pitänyt osaa pyytää euroja palautukseen.

Googlasin nimimerkin ja tämä osui silmään.
 
Teoriassa joku voi saada lahjaksi lahjakortteja, tosin mielenkiintoista olisi, että ne on kahdella koodilla. Toinen mihin itse olen törmännyt niin takuuasioissa on tarjottu lahjakorttia ja on itse pitänyt osaa pyytää euroja palautukseen.

Googlasin nimimerkin ja tämä osui silmään.
Olennaista on se, että niitä lahjakortteja on myynnissä jatkuvasti. Olen itsekin täällä myynyt yhden lahjakortin jonka voitin arvonnasta, eikä ollutkaan käyttöä sille. Ei mitään ihmeellistä.

Jotkut sitten myy 300€ edestä lahjakortteja joka kuukausi.
 
Teoriassa joku voi saada lahjaksi lahjakortteja, tosin mielenkiintoista olisi, että ne on kahdella koodilla. Toinen mihin itse olen törmännyt niin takuuasioissa on tarjottu lahjakorttia ja on itse pitänyt osaa pyytää euroja palautukseen.

Googlasin nimimerkin ja tämä osui silmään.
Mahdollista että sama kaveri kyseessä kuin laittamassasi linkissä nimittäin nuoren näköinen kaveri on , hänen kuva löytyy whatsapin kautta ja aiemmin hänen kanssa onnistuneesti kaupat käynyt henkilö varmisti yhteystiedot ja kuvauksen ulkonäöstä samaksi henkilöksi jona mulle esiintyi . Taidanpa laittaa pojalle suoraan whatsappiin viestiä ja mahdollisuutta vielä korjata tämä tilanne ennenkuin omaa tulevaisuuttaan alkaa pilata ..

Mitä nyt noihin lahjakortin myymisiin tulee niin ei se nyt nii ihmeelliseltä itselle kuulostanut kun hyvällä historialla oli täällä ollut ennen tätä . Vielä kun kaveri osasi niin asiallisesti keskustella asiasta että luotto kasvoi .. voi voi
 
Otin yhteyttä häneen suoraan whatsapissa ja tarjosin vielä mahdollisuuta tehdä oikein ennenkuin mitään peruuttamatonta tapahtuu .. toivottavasti hänen itsensäkin takia tähän tarttuu 🙏 katsotaan
 
Ja oikein ketku kun on niin voihan noita palautteitakin kikkailla helposti, kun tekee monta käyttäjätiliä ja antaa itselleen tekaistuja palautteita eli ne nyt ei kerro välttämättä profiilin luotettavuudesta mitään. Jos alkaa vähänkin epäilykset heräämään hinnan tai ylipäätään kusetuksen suhteen niin jättää maksamatta jos ei ole mahdollisuutta hoitaa kauppoja f2f.
 
Ja oikein ketku kun on niin voihan noita palautteitakin kikkailla helposti, kun tekee monta käyttäjätiliä ja antaa itselleen tekaistuja palautteita eli ne nyt ei kerro välttämättä profiilin luotettavuudesta mitään. Jos alkaa vähänkin epäilykset heräämään hinnan tai ylipäätään kusetuksen suhteen niin jättää maksamatta jos ei ole mahdollisuutta hoitaa kauppoja f2f.
Totta. Tämä kyseinen henkilö oli nyt kuitenkin tehnyt onnistuneita kauppoja rehellisesti ennen tätä jopa F2F . Jälkeenpäin tämän tosin selvitin mutta entistä enemmän siitä syystä ihmetyttää miksi lähteä tälläiseen toimintaan yllättäen.. no ei hän taida tajuta kuinka pitkäaikaiset seuraamukset tästä saattaapi tulla..


Tähän mennessä ainut update on se että poistanut kuvansa Whatsapissa lukematta viestiäni...
 
Ja oikein ketku kun on niin voihan noita palautteitakin kikkailla helposti, kun tekee monta käyttäjätiliä ja antaa itselleen tekaistuja palautteita eli ne nyt ei kerro välttämättä profiilin luotettavuudesta mitään. Jos alkaa vähänkin epäilykset heräämään hinnan tai ylipäätään kusetuksen suhteen niin jättää maksamatta jos ei ole mahdollisuutta hoitaa kauppoja f2f.
Itse kyllä sen verran vainoharhainen, että aikas usein katson läpi myös palautteiden antajien profiilit. Ei mene montaa minuuttia silmäillä muutamat profiilit läpi.
 
Itse kyllä sen verran vainoharhainen, että aikas usein katson läpi myös palautteiden antajien profiilit. Ei mene montaa minuuttia silmäillä muutamat profiilit läpi.
Se on varmasti parempi olla vainoharhainen kuin luottaa liikaa ihimisiin.. Olisi varmaan täälläkin hyvä idea miettiä mahdollisia parannuksia palautejärjestelmään. En edes ennen tätä ajatellut että täällä voi teoriassa käydä vain laittamassa palautteita toisille käyttäjille ilman että koskaan oikeasti on mitään kauppaa edes tehty
 
Se on varmasti parempi olla vainoharhainen kuin luottaa liikaa ihimisiin.. Olisi varmaan täälläkin hyvä idea miettiä mahdollisia parannuksia palautejärjestelmään. En edes ennen tätä ajatellut että täällä voi teoriassa käydä vain laittamassa palautteita toisille käyttäjille ilman että koskaan oikeasti on mitään kauppaa edes tehty
Tai sitten hieman kyseenalaistaa, miksi joku myisi Gigantin lahjakortteja 70 prosentilla täydestä arvosta, kun ne menevät kaupaksi myös 80 tai 85 prosentilla.
 
Kyllä @Belivion nyt valitsi sen tien että rikosilmoutusta saa lähteä täyttämään. Esti numeroni luultavasti whatsapissa kun viestit eivät enään merkkaannu edes toimitetuksi ja kuva katosi.. no omapahan on valintasa sille tielle
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 197
Viestejä
4 452 193
Jäsenet
73 672
Uusin jäsen
CommonMark

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom