Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Monien kirjoitus- tai lukutaidottomuus ei ole asia mitä itse nään täällä, mutta kyllähän tässä kerrottu tarina vaikuttaa niin tutulta, valitettavasti. Monet rahat on menetetty, vaikka miten on opetettu. Kyllä, ISO alkukirjain uupuu, näistä se maikka muistutti), mutta tuokaa risti tännekin. Keppiä tulisi myös yhdyssanasta "maksu kuvat”. Tässä on jo viitteitä ”yli-viikonlopun pikavipistä”. Toivottavasti rahat väliaikaisesti menettänyt/sijoittanut/lainannut Paha. saa ne tililleen maanantaina, kun pankki herää.

Näitä useamman kerran myytyjä tuotteita on jo nähty. Jos perheenjäsenten kesken myydään vaikkapa potkuhousuja, ja siis todella tietäen, että niitä myy myös joku muu, niin kerron, että housut meni, älä myy, älä ilmoita tilinumeroa äläkä vastaanota rahaa. Toisaalta se seikka, että miksi myisin jotakin, jota tietämättäni joku muu myy, kuka tahansa myy samaan aikaan? Myynti-ilmoitus, joka on voimassa, niin ei tullut mieleen kysyä perheenjäseneltä, että myitkö vai et? Ostajalle voi tällöin jo ihan viime metreillä vastata, että sori, meni jo, älä maksa.

Minulla on myös tavaroita, tosin vähemmän, eikä tuhansia, mutta ei niitä missään vaiheessa kukaan muu myy minun tietämättäni! Jos tuote on myyty jo jonkun toimesta, eikä sitä ollut "enää saatavilla", niin rahat kyllä hetkellisesti kelpasi. Ihmeellistä toimintaa, vaikka tällaisesta myynnistä ilmeisesti oli vuosikausien ajan kokemuksia. Se, että myydään tuotetta, jota ei olekaan saatavilla, on kyllä härskisti kopioitu eräiden yritysten huonosti organisoidusta tai suunnitellusta toimintamallista (eli myydään jotain, mitä ei olekaan saatavilla ja rahat palautetaan vähän myöhemmin). Jos tässä nyt on todellinen erehdys myyjän toimesta tapahtunut, toivon että rahat palautuvat.

Sitten epäluottamuslause myyjää koskien, joka tässäkin nyt korostuu: Myynti-ilmoituksia ei missään nimessä pitäisi tyhjentää, tämä herättää epäilyksiä ja onhan näitä täällä aiemminkin nähty. Lisäksi ilmoituksessa pitäisi aina selkeästi tulla selväksi se, mitä on myyty ja kenelle on myyty!
Oletettu maksu on 78€ jonka olen laittanut Paha.:lle, häneltä en ole vastaanottanut rahaa kuitenkaan.

Pikavipeistä en tiedä enkä niitä harrasta, taitaa olla jokin foorumin oma normaali tapahtuma, itse en seuraa kun pysyn omissa oloissani.

Minulla sattuu olemaan satunnaisesti enemmänkin tavaroita ja perheenjäsenillä on pääsy paikalle, yleensä ilmoittavat heti jos jotain on myyty, kuten aiemmin sanottu niin tämä on ensimmäinen kerta kun olen päätynyt myymään "Ei Oota", vaikkei tarkoitus ollutkaan, minä olen samana päivänä kun olen saanut tiedon siitä että tuote onkin jo myyty aiemmin niin ilmoittanut Paha.:lle että tuote onkin jo mennyt, maksua en ole nähnyt joten sitä en pysty varmistamaan että mitä tässä on yritetty.

Paha. voi sitten maanantaina (tai viimeistään tiistaina) ilmoitella vastaanotetusta rahasta, katsotaan toimiiko hänen pankkinsa vastaanottamisessa kun lähettämisessä on vaikeuksia ilmeisesti.

Myynti-ilmoitusten tyhjennys on oma mokani enkä tätä ajatellut tällä tavalla, oma oletukseni oli se että ostajat ovat saaneet tuotteensa, ilmoituksen voi poistaa kun voivat kuitenkin olla minuun yhteydessä jos jotain tapahtuu, tietysti kun mainitset että eivät kaikki näin tee niin se on totta ja jatkossa jos myyn tuotteita niin ne ilmoitukset jätetään sellaisiksi kuin kuuluu.
 
Ei, ei kukaan voi tällaista ymmärtää! Aivan sama vaikka olisi 5v myynnissä! En voi myydä sellaista, josta MINULLA ITSELLÄNI EI OLE VARMUUTTA. Eli kaivat se tavaran siihen nokan eteen siinä vaiheessa, kun ostaja lähestyy ja toteat, että "Hei, kappas, tässähän tämä myymäni tavara on, ja tässä on maksutiedot": Kiitos kaupoista ja näkemiin! Tässä myytiin jotain mitä ei oikeasti ollut ja tuli paha mieli kaikille.
Tässä myytiin jotain mikä oli jo myyty aiemmin pienen ajan sisällä, tuote oli olemassa.

Mutta ymmärrän kyllä ja virheeni omistan.
 
Oletettu maksu on 78€ jonka olen laittanut Paha.:lle, häneltä en ole vastaanottanut rahaa kuitenkaan.

Pikavipeistä en tiedä enkä niitä harrasta, taitaa olla jokin foorumin oma normaali tapahtuma, itse en seuraa kun pysyn omissa oloissani.

Minulla sattuu olemaan satunnaisesti enemmänkin tavaroita ja perheenjäsenillä on pääsy paikalle, yleensä ilmoittavat heti jos jotain on myyty, kuten aiemmin sanottu niin tämä on ensimmäinen kerta kun olen päätynyt myymään "Ei Oota", vaikkei tarkoitus ollutkaan, minä olen samana päivänä kun olen saanut tiedon siitä että tuote onkin jo myyty aiemmin niin ilmoittanut Paha.:lle että tuote onkin jo mennyt, maksua en ole nähnyt joten sitä en pysty varmistamaan että mitä tässä on yritetty.

Paha. voi sitten maanantaina (tai viimeistään tiistaina) ilmoitella vastaanotetusta rahasta, katsotaan toimiiko hänen pankkinsa vastaanottamisessa kun lähettämisessä on vaikeuksia ilmeisesti.

Myynti-ilmoitusten tyhjennys on oma mokani enkä tätä ajatellut tällä tavalla, oma oletukseni oli se että ostajat ovat saaneet tuotteensa, ilmoituksen voi poistaa kun voivat kuitenkin olla minuun yhteydessä jos jotain tapahtuu, tietysti kun mainitset että eivät kaikki näin tee niin se on totta ja jatkossa jos myyn tuotteita niin ne ilmoitukset jätetään sellaisiksi kuin kuuluu.
Miksi tyhjensit ilmoituksesi vielä sen jälkeen kun tästä sinulle täällä sanottiin että ei ole sääntöjen mukaista? Jatkoit silti sääntörikkomuksia. Ei siltä vaikuta että olisit ottanut tuosta opiksesi.
Lisäksi jos täällä jotain kaupustelet niin sinä olet siitä myyjänä vastuussa että tavara löytyy, sillä tavara on oltava ostettavissa ja jos tavara on muualla myynnissä niin siitä on ilmoituksessa ilmoitettava.
 
Miksi tyhjensit ilmoituksesi vielä sen jälkeen kun tästä sinulle täällä sanottiin että ei ole sääntöjen mukaista? Jatkoit silti sääntörikkomuksia. Ei siltä vaikuta että olisit ottanut tuosta opiksesi.
Lisäksi jos täällä jotain kaupustelet niin sinä olet siitä myyjänä vastuussa että tavara löytyy, sillä tavara on oltava ostettavissa ja jos tavara on muualla myynnissä niin siitä on ilmoituksessa ilmoitettava.
Mistä ilmoituksesta puhut? tuosta viimeisestä ilmoituksestani joka ei ole myyty (ei ole vastoin sääntöjä poistaa myymätöntä ilmoitusta), mitään muuta ilmoitusta en ole tyhjentänyt sen jälkeen kun Evil_E on minulle tuonut tietooni että säännöt kieltävät sen.

Jos tarkoitat tuota myymätöntä tuotetta niin tyhjensin sen sen takia ettei ihmiset rupea tekemään "tarjouksia" ja lähettämään viestejä jotka eivät liity millään tavalla ostamiseen.
 
Mites täs pitäis toimia kun ei oo kaverista viikkoon kuulunut.? Maksoin tilisiirrolla, sama pankki.
Taisi selvitä, mutta miten? Haluaisitko ostajana avata keissiä?
 
Voisiko olla että ostaja muisti s-paketin hinnan olevan tuon 5,9 €? Ei siitä ole ihan hirveesti aikaa, kun xxs oli 4,9 ja s oli 5,9.


Nääh, kivempaa ylitulkita ostajan viestejä ja uhriutua. Ainakin saatiin lisää draamaa.
Ja tuossahan oli kysymysmerkki perässä. Eli kysyi, että onko hinta sopiva. Ei siis vaatinut tms. mitään 5,9 euron postikuluja.

Pelkkää sumuverhoa ja yritetään siirtää omasta syyllisyydestä huomiota toiseen, aika huonosti tosin.
Veikkasin, että ehkä sillä (5.9) menisi oli kysymys muodossa tämä viesti kyllä ja en mitään valittanut kun kertoi ettei tällä mene :)
 
Mitä mieltä olisit siitä, että saisit auton hyvällä tarjouksella ja käsittelymaksut maksettuasi myyjä soittaisi sinulle, että "juuh elikkäs joku tarjosi tonnin enemmän niin eipäs myydäkään, palautellaan nuo maksut sitten parin viikon päästä kun jaksetaan nostaa persettä martelalogicista"? Ilmeisesti varmaan toteaisit, että shit happens ja nielisit paskakoktailin mukisematta, kerran suhtaudut asiaan tällaisella tavalla.

Lisäksi ostajakokelas ei vielä lähtenyt huutelemaan huijariksi, se tuli ihan kokonaan jäkiskatsomon puolelta ja tuollainen pitäisi nyt jo tässä vaiheessa internet-uraa osata sivuuttaa turhana mölinänä. Tuo kostonega mallia ulina on ihan yksiselitteisesti sääntöjen vastainen itkuparkukosto, ostajalla meni ostot pieleen myyjän hyvien kauppakäytäntöjen vastaisen kikkailun vuoksi ja siitä ansaitun negan takia sitten lähdetään säätämään jotakin "mutku mää en tykänny sen viesteistä kun se oli mulle ilkee" juuh jooh.
Ensimmäinen kysymykseni on että minkä takia et ostaisi autoa suoraan rahalla sen sijaan että maksaisit ensin käsittelymaksun ensiksi?
Viime vuonna ostin yksityiseltä auton, rahat tilille ja auto omiin nimiin kun lähetti koodin, pari vuotta takaperin ostin auton liikkeestä jonka sai alle samantien ja maksu täytyi vain lähettää heti.

Eli toisin sanottuna en ostaisi autoa tuolla tavalla jonka esitit, jos he haluavat rahan niin minulla täytyy olla joko auto ja/tai sen kakkos osa.

Myin myös toissa vuonna yhden auton erään autoliikkeen kautta, he saivat auton kun se oli myyty mutta omistajuus vaihtui vasta kun raha oli saapunut.

Pelaa oikein ja sääntöjen mukaan, jos toinen kusettaa, älä pelaa sellaisten kanssa.
 
Ja tuossahan oli kysymysmerkki perässä. Eli kysyi, että onko hinta sopiva. Ei siis vaatinut tms. mitään 5,9 euron postikuluja.

Pelkkää sumuverhoa ja yritetään siirtää omasta syyllisyydestä huomiota toiseen, aika huonosti tosin.
On siinä kysymysmerkki, ja tuo paketin hinta tosiaan oli 5.90 ei niin kauan sitten, mutta täytyy ostajan pysyä myös kartalla että paljon ne postikulut maksavat eikä koittaa mummonmarkka taktiikoita.

Tekstistä on huono saada selville että onko se ? tarkoitettu kysymykseksi vai onko siinä jotain muuta, itsehän tuohon vastasin niin kuin se olisi ollut kysymys, enkä missään vaiheessa väittänyt tai sanonut että hän olisi vaatinut 5.90 kuluja, vaan että hän ehdotti niitä.
 
Pelaa oikein ja sääntöjen mukaan, jos toinen kusettaa, älä pelaa sellaisten kanssa.
Ja näin ylitimme parodiahorisontin.

Eipä tässä paljoa muuta ole enää neuvottavissa, kuin että kun äiti tulee seuraavan kerran siivoamaan sun huonetta niin käske olla koskematta sun tavaroihin.

@Juha Kokkonen tai @Sampsa voi tulla jakamaan rangaistukset jokaiselle osallistuneelle.
 
Toivottavasti ostaja sai nyt rahansa takaisin. Oli sitten kyse pikavipistä tai rehellistä virheestä, niin kyllähän toi myyjän selittely on erikoista. Ensin se myytiin toiselle joka oli tarjonnut hp:n, ja ihan foorumin sääntöihin viitattiin, ja sitten sen olikin myynyt ihan joku muu jo aikaisemmin.

Sen takia kai täällä on jo pari sivua keskusteltu, kun tarina muuttuu ajan myötä, mikä on tavallista kun kusettajat ja pikavippaajat selittelevät (enkä väitä että nyt olisi siitä kyse).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 520
Viestejä
4 443 748
Jäsenet
73 556
Uusin jäsen
aerrae

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom