Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Monien kirjoitus- tai lukutaidottomuus ei ole asia mitä itse nään täällä, mutta kyllähän tässä kerrottu tarina vaikuttaa niin tutulta, valitettavasti. Monet rahat on menetetty, vaikka miten on opetettu. Kyllä, ISO alkukirjain uupuu, näistä se maikka muistutti), mutta tuokaa risti tännekin. Keppiä tulisi myös yhdyssanasta "maksu kuvat”. Tässä on jo viitteitä ”yli-viikonlopun pikavipistä”. Toivottavasti rahat väliaikaisesti menettänyt/sijoittanut/lainannut Paha. saa ne tililleen maanantaina, kun pankki herää.

Näitä useamman kerran myytyjä tuotteita on jo nähty. Jos perheenjäsenten kesken myydään vaikkapa potkuhousuja, ja siis todella tietäen, että niitä myy myös joku muu, niin kerron, että housut meni, älä myy, älä ilmoita tilinumeroa äläkä vastaanota rahaa. Toisaalta se seikka, että miksi myisin jotakin, jota tietämättäni joku muu myy, kuka tahansa myy samaan aikaan? Myynti-ilmoitus, joka on voimassa, niin ei tullut mieleen kysyä perheenjäseneltä, että myitkö vai et? Ostajalle voi tällöin jo ihan viime metreillä vastata, että sori, meni jo, älä maksa.

Minulla on myös tavaroita, tosin vähemmän, eikä tuhansia, mutta ei niitä missään vaiheessa kukaan muu myy minun tietämättäni! Jos tuote on myyty jo jonkun toimesta, eikä sitä ollut "enää saatavilla", niin rahat kyllä hetkellisesti kelpasi. Ihmeellistä toimintaa, vaikka tällaisesta myynnistä ilmeisesti oli vuosikausien ajan kokemuksia. Se, että myydään tuotetta, jota ei olekaan saatavilla, on kyllä härskisti kopioitu eräiden yritysten huonosti organisoidusta tai suunnitellusta toimintamallista (eli myydään jotain, mitä ei olekaan saatavilla ja rahat palautetaan vähän myöhemmin). Jos tässä nyt on todellinen erehdys myyjän toimesta tapahtunut, toivon että rahat palautuvat.

Sitten epäluottamuslause myyjää koskien, joka tässäkin nyt korostuu: Myynti-ilmoituksia ei missään nimessä pitäisi tyhjentää, tämä herättää epäilyksiä ja onhan näitä täällä aiemminkin nähty. Lisäksi ilmoituksessa pitäisi aina selkeästi tulla selväksi se, mitä on myyty ja kenelle on myyty!
Oletettu maksu on 78€ jonka olen laittanut Paha.:lle, häneltä en ole vastaanottanut rahaa kuitenkaan.

Pikavipeistä en tiedä enkä niitä harrasta, taitaa olla jokin foorumin oma normaali tapahtuma, itse en seuraa kun pysyn omissa oloissani.

Minulla sattuu olemaan satunnaisesti enemmänkin tavaroita ja perheenjäsenillä on pääsy paikalle, yleensä ilmoittavat heti jos jotain on myyty, kuten aiemmin sanottu niin tämä on ensimmäinen kerta kun olen päätynyt myymään "Ei Oota", vaikkei tarkoitus ollutkaan, minä olen samana päivänä kun olen saanut tiedon siitä että tuote onkin jo myyty aiemmin niin ilmoittanut Paha.:lle että tuote onkin jo mennyt, maksua en ole nähnyt joten sitä en pysty varmistamaan että mitä tässä on yritetty.

Paha. voi sitten maanantaina (tai viimeistään tiistaina) ilmoitella vastaanotetusta rahasta, katsotaan toimiiko hänen pankkinsa vastaanottamisessa kun lähettämisessä on vaikeuksia ilmeisesti.

Myynti-ilmoitusten tyhjennys on oma mokani enkä tätä ajatellut tällä tavalla, oma oletukseni oli se että ostajat ovat saaneet tuotteensa, ilmoituksen voi poistaa kun voivat kuitenkin olla minuun yhteydessä jos jotain tapahtuu, tietysti kun mainitset että eivät kaikki näin tee niin se on totta ja jatkossa jos myyn tuotteita niin ne ilmoitukset jätetään sellaisiksi kuin kuuluu.
 
Ei, ei kukaan voi tällaista ymmärtää! Aivan sama vaikka olisi 5v myynnissä! En voi myydä sellaista, josta MINULLA ITSELLÄNI EI OLE VARMUUTTA. Eli kaivat se tavaran siihen nokan eteen siinä vaiheessa, kun ostaja lähestyy ja toteat, että "Hei, kappas, tässähän tämä myymäni tavara on, ja tässä on maksutiedot": Kiitos kaupoista ja näkemiin! Tässä myytiin jotain mitä ei oikeasti ollut ja tuli paha mieli kaikille.
Tässä myytiin jotain mikä oli jo myyty aiemmin pienen ajan sisällä, tuote oli olemassa.

Mutta ymmärrän kyllä ja virheeni omistan.
 
Oletettu maksu on 78€ jonka olen laittanut Paha.:lle, häneltä en ole vastaanottanut rahaa kuitenkaan.

Pikavipeistä en tiedä enkä niitä harrasta, taitaa olla jokin foorumin oma normaali tapahtuma, itse en seuraa kun pysyn omissa oloissani.

Minulla sattuu olemaan satunnaisesti enemmänkin tavaroita ja perheenjäsenillä on pääsy paikalle, yleensä ilmoittavat heti jos jotain on myyty, kuten aiemmin sanottu niin tämä on ensimmäinen kerta kun olen päätynyt myymään "Ei Oota", vaikkei tarkoitus ollutkaan, minä olen samana päivänä kun olen saanut tiedon siitä että tuote onkin jo myyty aiemmin niin ilmoittanut Paha.:lle että tuote onkin jo mennyt, maksua en ole nähnyt joten sitä en pysty varmistamaan että mitä tässä on yritetty.

Paha. voi sitten maanantaina (tai viimeistään tiistaina) ilmoitella vastaanotetusta rahasta, katsotaan toimiiko hänen pankkinsa vastaanottamisessa kun lähettämisessä on vaikeuksia ilmeisesti.

Myynti-ilmoitusten tyhjennys on oma mokani enkä tätä ajatellut tällä tavalla, oma oletukseni oli se että ostajat ovat saaneet tuotteensa, ilmoituksen voi poistaa kun voivat kuitenkin olla minuun yhteydessä jos jotain tapahtuu, tietysti kun mainitset että eivät kaikki näin tee niin se on totta ja jatkossa jos myyn tuotteita niin ne ilmoitukset jätetään sellaisiksi kuin kuuluu.
Miksi tyhjensit ilmoituksesi vielä sen jälkeen kun tästä sinulle täällä sanottiin että ei ole sääntöjen mukaista? Jatkoit silti sääntörikkomuksia. Ei siltä vaikuta että olisit ottanut tuosta opiksesi.
Lisäksi jos täällä jotain kaupustelet niin sinä olet siitä myyjänä vastuussa että tavara löytyy, sillä tavara on oltava ostettavissa ja jos tavara on muualla myynnissä niin siitä on ilmoituksessa ilmoitettava.
 
Miksi tyhjensit ilmoituksesi vielä sen jälkeen kun tästä sinulle täällä sanottiin että ei ole sääntöjen mukaista? Jatkoit silti sääntörikkomuksia. Ei siltä vaikuta että olisit ottanut tuosta opiksesi.
Lisäksi jos täällä jotain kaupustelet niin sinä olet siitä myyjänä vastuussa että tavara löytyy, sillä tavara on oltava ostettavissa ja jos tavara on muualla myynnissä niin siitä on ilmoituksessa ilmoitettava.
Mistä ilmoituksesta puhut? tuosta viimeisestä ilmoituksestani joka ei ole myyty (ei ole vastoin sääntöjä poistaa myymätöntä ilmoitusta), mitään muuta ilmoitusta en ole tyhjentänyt sen jälkeen kun Evil_E on minulle tuonut tietooni että säännöt kieltävät sen.

Jos tarkoitat tuota myymätöntä tuotetta niin tyhjensin sen sen takia ettei ihmiset rupea tekemään "tarjouksia" ja lähettämään viestejä jotka eivät liity millään tavalla ostamiseen.
 
Mites täs pitäis toimia kun ei oo kaverista viikkoon kuulunut.? Maksoin tilisiirrolla, sama pankki.
Taisi selvitä, mutta miten? Haluaisitko ostajana avata keissiä?
 
Voisiko olla että ostaja muisti s-paketin hinnan olevan tuon 5,9 €? Ei siitä ole ihan hirveesti aikaa, kun xxs oli 4,9 ja s oli 5,9.


Nääh, kivempaa ylitulkita ostajan viestejä ja uhriutua. Ainakin saatiin lisää draamaa.
Ja tuossahan oli kysymysmerkki perässä. Eli kysyi, että onko hinta sopiva. Ei siis vaatinut tms. mitään 5,9 euron postikuluja.

Pelkkää sumuverhoa ja yritetään siirtää omasta syyllisyydestä huomiota toiseen, aika huonosti tosin.
Veikkasin, että ehkä sillä (5.9) menisi oli kysymys muodossa tämä viesti kyllä ja en mitään valittanut kun kertoi ettei tällä mene :)
 
Mitä mieltä olisit siitä, että saisit auton hyvällä tarjouksella ja käsittelymaksut maksettuasi myyjä soittaisi sinulle, että "juuh elikkäs joku tarjosi tonnin enemmän niin eipäs myydäkään, palautellaan nuo maksut sitten parin viikon päästä kun jaksetaan nostaa persettä martelalogicista"? Ilmeisesti varmaan toteaisit, että shit happens ja nielisit paskakoktailin mukisematta, kerran suhtaudut asiaan tällaisella tavalla.

Lisäksi ostajakokelas ei vielä lähtenyt huutelemaan huijariksi, se tuli ihan kokonaan jäkiskatsomon puolelta ja tuollainen pitäisi nyt jo tässä vaiheessa internet-uraa osata sivuuttaa turhana mölinänä. Tuo kostonega mallia ulina on ihan yksiselitteisesti sääntöjen vastainen itkuparkukosto, ostajalla meni ostot pieleen myyjän hyvien kauppakäytäntöjen vastaisen kikkailun vuoksi ja siitä ansaitun negan takia sitten lähdetään säätämään jotakin "mutku mää en tykänny sen viesteistä kun se oli mulle ilkee" juuh jooh.
Ensimmäinen kysymykseni on että minkä takia et ostaisi autoa suoraan rahalla sen sijaan että maksaisit ensin käsittelymaksun ensiksi?
Viime vuonna ostin yksityiseltä auton, rahat tilille ja auto omiin nimiin kun lähetti koodin, pari vuotta takaperin ostin auton liikkeestä jonka sai alle samantien ja maksu täytyi vain lähettää heti.

Eli toisin sanottuna en ostaisi autoa tuolla tavalla jonka esitit, jos he haluavat rahan niin minulla täytyy olla joko auto ja/tai sen kakkos osa.

Myin myös toissa vuonna yhden auton erään autoliikkeen kautta, he saivat auton kun se oli myyty mutta omistajuus vaihtui vasta kun raha oli saapunut.

Pelaa oikein ja sääntöjen mukaan, jos toinen kusettaa, älä pelaa sellaisten kanssa.
 
Ja tuossahan oli kysymysmerkki perässä. Eli kysyi, että onko hinta sopiva. Ei siis vaatinut tms. mitään 5,9 euron postikuluja.

Pelkkää sumuverhoa ja yritetään siirtää omasta syyllisyydestä huomiota toiseen, aika huonosti tosin.
On siinä kysymysmerkki, ja tuo paketin hinta tosiaan oli 5.90 ei niin kauan sitten, mutta täytyy ostajan pysyä myös kartalla että paljon ne postikulut maksavat eikä koittaa mummonmarkka taktiikoita.

Tekstistä on huono saada selville että onko se ? tarkoitettu kysymykseksi vai onko siinä jotain muuta, itsehän tuohon vastasin niin kuin se olisi ollut kysymys, enkä missään vaiheessa väittänyt tai sanonut että hän olisi vaatinut 5.90 kuluja, vaan että hän ehdotti niitä.
 
Pelaa oikein ja sääntöjen mukaan, jos toinen kusettaa, älä pelaa sellaisten kanssa.
Ja näin ylitimme parodiahorisontin.

Eipä tässä paljoa muuta ole enää neuvottavissa, kuin että kun äiti tulee seuraavan kerran siivoamaan sun huonetta niin käske olla koskematta sun tavaroihin.

@Juha Kokkonen tai @Sampsa voi tulla jakamaan rangaistukset jokaiselle osallistuneelle.
 
Toivottavasti ostaja sai nyt rahansa takaisin. Oli sitten kyse pikavipistä tai rehellistä virheestä, niin kyllähän toi myyjän selittely on erikoista. Ensin se myytiin toiselle joka oli tarjonnut hp:n, ja ihan foorumin sääntöihin viitattiin, ja sitten sen olikin myynyt ihan joku muu jo aikaisemmin.

Sen takia kai täällä on jo pari sivua keskusteltu, kun tarina muuttuu ajan myötä, mikä on tavallista kun kusettajat ja pikavippaajat selittelevät (enkä väitä että nyt olisi siitä kyse).
 
Hänelle on nyt maksettu hänen "maksamansa" 78 euroa jota minä en ole vastaanottanut, jättäkää minut rauhaan ja löytäkää uusi kohde kiusattavaksi, ihmettelen että ylläpito ei puutu tuollaiseen kiusaamiseen.

1728769739607.png
Hän ihmetteli miksei hänelle ole tullut rahaa tilille, jos se on torstaina maksettu niin siinä on tasan yksi pankkipäivä edessä, ainoat maksut jotka näkyvät samana päivänä (tietääkseni) ovat saman pankin tilien välillä.

Joissakin maksuissa saattaa mennä kahdesta viiteen pankkipäivää.

"Pikavippi" niin että mikä?

Itseäni ihmetyttää että saako tuotteen ostaja nyt kahdet palautusrahat kun ensimmäinen maksettu torstaina ja toisen viime yönä?
 
Ostajalla näyttää olevan s pankki. Joka tukee sepa pikasiirtojen vastaanottoa, mutta ei vielä lähetystä. Eli ostajan lähettämät rahat ilmeisesti Osuuspankkiin tai danskeen eivät näy samantien.

Mutta jos myyjä oikeasti palautti rahat niin danske ja osuuspankki taas tukevat sepa pikasiirtojen lähettämistä, eli rahojen pitäisi näkyä s pankin tilillä aika lailla heti. Myös viikonloppuisin.

Eli jos ostajalla ei rahat vielä näy niin jotain hämärää kyllä on.

Screenshot_2024-10-13-08-16-43-35_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

 
Viimeksi muokattu:
Ihan kiitettävät sekoilut yön aikana, aika vaikeaksi on onnistuttu yhdet 78 euron kaupat saamaan aikaiseksi. Jokainen voi katsoa peiliin miten meni omasta mielestä.

:sdarra:

- maanantaina viimeistään näkyy kaikki rahat joita on siirretty tai ei ole siirretty

- kostonegatiivisesta annettu varoitus ja poistettu
 
Omasta mielestäni ei ole pahasta tuo jos myy oman oikeasti ylimääräisen lahjakortin tms, mutta kun tämä on lähes mahdoton varmistaa niin parempi vain kieltää kokonaan..
Toki kun täällä näitä kavereita joilta lahjakortteja löytyy kokoajan niin pakko jotain outoa olla meneillään & hälytys kellot soimaan =^)
Hieman tähän liittyen, eli ylimääräisten lahjakorttien jne myyntiin liittyen, olenko ainut kuka ihmettelee välillä näitä monen sadan euron Steam-saldojen myyntiä?

Ymmärrän jos myy Steam-lahjakorttia jota ei ole vielä Steamiin lunastettu, joku sukulainen antanut lahjaksi ja ei kiinnostakaan pelaaminen tms, tällöin myydään yhtä korttia jonka summan (5/10/25/50/100) voi lunastaa Steamiin.

Sitten kun myydään Steamin saldoa -20% tai -15% alennuksella ja sitä on 300-400 euroa, alkaa itsellä ainakin epäilyttämään mistä on kyse. Onko ostettu varastetuilla luottokorteilla Steam-lahjakortteja, saldot lunastettu Steamiin, ja nyt saadaan jäljet peitettyä kun saldo myydään pieninä summina eri ihmisille?

Jos jollain on looginen ja järkevä selitys niin mielelläni kuulen vastauksen.
 
omasta näkemyksestäni toimin oikein asiassa että ilmoitin heti kun asia minulle selvisi ja vaikken maksua ole vielä saanut niin maksoin sen jo takaisin vaikka viikonloppuna raha ei kuljekkaan.

Olet eri vuosituhannella. Kyllä se "raha kulkee" viikonloppuisin. Voit aivan hyvin tehdä ostoksia ja maksaa sähköisesti viikonlopun aikana. Oikeasti ne kyselyt onko Nigerialainen pankki kyseessä tulee siitä että ilmeisesti maksoit torstaina rahaa toiselle, jopa Suomen Posti (mikä on tunnetusti kankea yritys) on monesti yllättänyt positiivisesti ja torstaina tilattu tuote on saapunut perille maanantaiksi.

Nyt siis väität että pelkkä tilisiirto oman pankkisi kautta toimii hitaammin tai yhtä hitaasti kuin tilaus jostain Suomalaisesta verkkokaupasta nopeimmillaan missä torstaina suoritan maksun ja tuote tulee minulle kotiin jo maanantaina!

Samaten se että hän olisi ilmeisesti tiistaina tai keskiviikkona maksanut sinulle rahat mutta et olisi niitä saanut ilmesesti vieläkään mutta et ole tehnyt rikosilmoitusta vaikka olet palauttamassa rahoja mitä ei ole edes näkynyt? Lisäksi palautit niitä rahoja KAKSI KERTAA, ensin torstaina ja nyt la-su välisenä yönä. Ei kuulosta kovin uskottavalta eikö totta? Miksi lähetät kaksi kertaa samat rahat jos sinun mukaasi rahat eivät kuitenkaan liiku viikonlopuna???

Voit tehdä ihan empiirisin testin. Mene pankkikortin kanssa lähikauppaan ja yritä ostaa jotain (vaikka on sunnuntai ja "raha ei kulje") hämmästy suuresti kun raha kulkee ja tililtäsi on lähtenyt se summa + saat ostamasi tuotteet.
Tai testi 2, tilaa jotain verkkokaupasta ja maksa pankkisi kautta tilisiirrolla. OHO, saat samantien (jopa ulkomaalaisista kaupoista) vahvistuksen että rahat ovat tulleet perille ja tilausta aletaan käsittelemään. Monesti heti maanantai aamusta 07 pintaan tjsp. tulee toinen posti missä kerrotaan että tilauksesi on käsitelty ja postissa.

Eli aivan 100% varmasti pankit hoitavat raha-asioita myös viikonloppuisin. Ovat hoitaneet jo pitkään. Taakse ovat jääneet ne päivät kun täytyy jonottaa pankissa tiskille ja tehdä se tilisiirto latoen rahaa tiskiin ja odottaen että virkailija hoitaa siirtämisen.

Jos oikeasti tilanne on se mitä sanot ja sinulle ei ole tullut rahaa vaikka sitä sinulta vaaditaan miksi et ole tehnyt siitä rikosilmoitusta JA tehnyt siitä kauppiaspalautetta. En suostu uskomaan että oikeasti löytyisi aikuista ihmistä IO-Techin foorumilta joka on vuodesta 2018 rekisteröityneenä täällä ollut ja noin 170 viestin edestä myös keskusteluihin osallistunut ja tämä silti uskoisi että pankin internet ja rahansiirrot menevät täysin lukkoon perjantaina kello 16 kun työpäivä päättyy ja aukeavat vasta kello 08 maanantai aamusta... :og:
 
Viimeksi muokattu:
Hieman tähän liittyen, eli ylimääräisten lahjakorttien jne myyntiin liittyen, olenko ainut kuka ihmettelee välillä näitä monen sadan euron Steam-saldojen myyntiä?

Ymmärrän jos myy Steam-lahjakorttia jota ei ole vielä Steamiin lunastettu, joku sukulainen antanut lahjaksi ja ei kiinnostakaan pelaaminen tms, tällöin myydään yhtä korttia jonka summan (5/10/25/50/100) voi lunastaa Steamiin.

Sitten kun myydään Steamin saldoa -20% tai -15% alennuksella ja sitä on 300-400 euroa, alkaa itsellä ainakin epäilyttämään mistä on kyse. Onko ostettu varastetuilla luottokorteilla Steam-lahjakortteja, saldot lunastettu Steamiin, ja nyt saadaan jäljet peitettyä kun saldo myydään pieninä summina eri ihmisille?

Jos jollain on looginen ja järkevä selitys niin mielelläni kuulen vastauksen.


Rahaa tullut kun avannut salkkuja ja myynyt niistä saatuja skinejä?

Itse ainakin myin muutama vuosi takaperin n.150€ arvosta balancea. Kun olin muutaman vuoden pelaamatta CS GO:ta niin arvottomat n.10snt skinit olikin yllättäen nostaneet arvoaan ja näistä sai 1€-10€ per kpl. Nämä myymällä sain Steamiin saldoa ja kun en siellä oikeastaan mitään pelannut, niin päätin myydä balancea, koska oikealle rahalle oli enemmän käyttöä. Tässä siis yksi vaihtoehto, joka on rehellinen. Toki muitakin vaihtoehtoja on.
 
Edit. Danske näköjään vastaanottajalla.
e: hidas, oliki mainittu jo

Danske tukee pika-sepaa sekä vastaanottoon sekä lähetykseen. Rahat siis liikkuu viikonloppuisinkin minuuteissa kaikkiin pankkeihin, jotka tukee pikasepaa vastaanottoon (kaikki suomalaiset pankit?). Osuuspankki taitaa olla toinen, joka lähetystäkin tukee.

Jos ostajalla s-pankki, nii torstai aamuna tehty siirto pitäisi samana päivänä näkyä, viimeistään seuraavana aamuna.
 
Olet eri vuosituhannella. Kyllä se "raha kulkee" viikonloppuisin. Voit aivan hyvin tehdä ostoksia ja maksaa sähköisesti viikonlopun aikana. Oikeasti ne kyselyt onko Nigerialainen pankki kyseessä tulee siitä että ilmeisesti maksoit torstaina rahaa toiselle, jopa Suomen Posti (mikä on tunnetusti kankea yritys) on monesti yllättänyt positiivisesti ja torstaina tilattu tuote on saapunut perille maanantaiksi.
Rahat Danskesta ja Osuuspankista liikkuvat reaaliajassa muihin suomalaisiin pankkeihin, myös viikonloppuisin. Jotkut yksittäiset maksut voivat mennä ns. vanhoilla aikatauluilla näistäkin pankeista, eli esim. viikonloppuisin raha ei liiku mihinkään.

Muista suomalaisista pankeista (S-Pankki, Aktia, Nordea, etc.) raha ei liiku tilisiirrolla reaaliajassa muihin pankkeihin, ei edes Osuuspankkiin tai Danskeen. Viikonloppuisin tehdyt siirrot näkyvät vastaanottajan tilillä aikaisintaan maanantaina.

Et sä nyt lähde vertailemaan verkkokauppaostoksia yksityishenkilöiden välisiin tilisiirtoihin.
 
Toimiko tuo ilman mitään kikkailuja? Jos pankki tukee niin maksaa ja toisella kilahtaa rahat heti?

Koska tuntuu että vaikka puhutaan pikasiirrosta niin ei ole ainakaan osunut omalle kohdalle näitä. MobilePay toimii mallikkaasti.
 
Toimiko tuo ilman mitään kikkailuja? Jos pankki tukee niin maksaa ja toisella kilahtaa rahat heti?

Koska tuntuu että vaikka puhutaan pikasiirrosta niin ei ole ainakaan osunut omalle kohdalle näitä. MobilePay toimii mallikkaasti.
Toimii. Esim OP:

Miten saan SEPA-pikasiirron käyttööni?​

  • Saat SEPA-pikasiirrot käyttöösi ilman eri toimenpiteitä. Op.fi-palvelussa tai OP-mobiilissa heti maksuun hyväksytyt euromääräiset maksut välitetään OP:sta toiseen pankkiin reaaliaikaisesti aina, kun se on mahdollista. Välittömästi siirtyvän maksun edellytyksenä on, että myös vastaanottava pankki käsittelee maksuja reaaliaikaisesti.
 
Toimiko tuo ilman mitään kikkailuja? Jos pankki tukee niin maksaa ja toisella kilahtaa rahat heti?

Koska tuntuu että vaikka puhutaan pikasiirrosta niin ei ole ainakaan osunut omalle kohdalle näitä. MobilePay toimii mallikkaasti.
Joo, noi OP:n ja Dansken pikasiirrot lähtevät automaattisesti kun tekee normi tilisiirron, ei vaadi kikkailuja. Meillä on perheen sisällä S-Pankkia & Osuuspankkia, ensin mainitusta saa odotella tilisiirtoja päivän tai kaksi, kun taas OP:sta siirtyy heti takaisinpäin.
 
Joo, noi OP:n ja Dansken pikasiirrot lähtevät automaattisesti kun tekee normi tilisiirron, ei vaadi kikkailuja. Meillä on perheen sisällä S-Pankkia & Osuuspankkia, ensin mainitusta saa odotella tilisiirtoja päivän tai kaksi, kun taas OP:sta siirtyy heti takaisinpäin.
s-pankin sivuillaki mainittu, että viimeistään seuraavana (pankki) päivänä lähtee maksuun. Tietty poikkeuksiakin tapahtuu.
Arkisin klo 16.30 mennessä tehdyt tilisiirrot välitetään muiden pankkien tileille saman päivän kuluessa.
 
Ymmärrän jos myy Steam-lahjakorttia jota ei ole vielä Steamiin lunastettu, joku sukulainen antanut lahjaksi ja ei kiinnostakaan pelaaminen tms, tällöin myydään yhtä korttia jonka summan (5/10/25/50/100) voi lunastaa Steamiin.

Sitten kun myydään Steamin saldoa -20% tai -15% alennuksella ja sitä on 300-400 euroa, alkaa itsellä ainakin epäilyttämään mistä on kyse. Onko ostettu varastetuilla luottokorteilla Steam-lahjakortteja, saldot lunastettu Steamiin, ja nyt saadaan jäljet peitettyä kun saldo myydään pieninä summina eri ihmisille?
Tossa Steam saldon myymisessä peleinä ideana on se, että sillä saa vaihdettua pelinsisäiset tavarat (counter-strike, dota 2 yms) oikeaksi rahaksi. Koska Steam ei tietenkään salli saldon vaihtoa oikeaksi rahaksi, niin ainoaksi tavaksi jää joko myydä esine suoraan oikeaan rahaan tai likvitoida se ensin Steamin omalla markkinapaikalla, jonka jälkeen saldon voi myydä peleinä pois. En kyllä keksi syytä miksi Steam-lahjakortit olisi yhtään sen parempi tapa huijata varastetuilla luottokorteilla kun joku toinen lahjakortti, olettaen että sen alkuperän pystyy jäljittämään samalla tavalla. Jos käyttäjän omaksi ostettujen pelien suhde on liian pieni muille ostetuihin peleihin nähden (eli Steamissa lahjoitettuihin peleihin nähden), niin Steam estää lahjoittamisen kokonaan, kunnes "huijari" käyttää taas tarpeeksi paljon rahaa omaan käyttäjään. Siinä jää pöllittyjen rahojen hyötysuhde aika heikoksi, jos täytyy ostaa omalle tilille pelejä, joka vielä bännätään kun rahojen alkuperää tulee ilmi.

Nimenomaan noiden lunastamatta jätettyjen lahjakorttien kanssa olisi helpompi huijata.
 
Kaikelta tältä olisi vältytty, jos myyjä olisi nostanut käden ylös virheen merkiksi heti alkuvaiheessa. Selittelyihin tartuttiin heti, mikä johti yön yli kestäneeseen sanaharkkaan, jonka osapuolina olivat myyjä ja tekkiläiset. Vahinkojen minimointiyrityksen sijaan pahennettiin omaa tilannetta radikaalisti. Sen verran täytyy sanoa myyjän puolesta, että kaikki raha ei todellakaan liiku viikonloppuna. Siskoni lähetti Nordeasta S-Pankkiin toissa viikon torstaina rahaa, joka näkyi vasta maanantaina vastaanottajalla.

Inhoan kostonegoja, ne kertovat jo kaupankäyjästä paljon. Myyjä ahdistettiin nurkkaan, ja tässä puolustusmekanismi. Näin kyllä osittain vähän ylireagointia muiltakin keskusteluun osallistuneilta tahoilta, mutta itsepähän Etzor hautansa kaivoi. Olisin itse pyytänyt anteeksi, hyväksynyt negatiivisen palautteen, ilmoittanut maksavani takaisin heti, kun raha näkyy omalla tililläni ja hiljentynyt viikonlopuksi.
 
Et sä nyt lähde vertailemaan verkkokauppaostoksia yksityishenkilöiden välisiin tilisiirtoihin.

Juu, mutta JOS olet tehnyt tilisiirron (omien puheidensa mukaan) torstaina ja toisen la-su välisenä yönä niin on se kumma jos vasta maanantaina tulee perille molemmat siirrot. Lisäksi se että hän ei olisi vieläkään saanut alkuperäistä maksua tuotteesta mikä on siis maksettu joskus tiistai/keskiviikko. Ainakin itselläni se herättää ihmetystä...
 
Kyllähän tuosta alkuperäisestä yksityisviestin kuvankaappauksesta nyt ihan selvästi näkee, että tuote on maksettu torstaina, kun silloin on saatu maksutiedot. Myyjä taas kirjoitti epäselvästi torstain maksusta niinkuin suunta olisi myyjä -> ostaja, mutta eiköhän siinä ole vain ajatusvirhe tullut keskellä yötä.
 
Itseäni ihmetyttää että saako tuotteen ostaja nyt kahdet palautusrahat kun ensimmäinen maksettu torstaina ja toisen viime yönä?
Tuolla torstailla viitattiin siis siihen ostajan tekemään maksuun. Myyjä ei ollut kuulemma nähnyt maksua, kun torstaista oli ollut vain yksi pankkipäivä. Raha maksettu takaisin nyt sitten viikonloppuna.

Rahanpalautus on kuitenkin ihan toissijainen asia tässä tapauksessa. Huonoa kaupankäyntiä ollut alun alkaenkin.
  • Ensinnäkin myyty tavaraa, mikä paljastui jo aiemmin myydyksi
  • Toiseksi ei myytävissä olevasta tavarasta hyväksytty ensin alempi tarjous ja ilmoitettu maksutiedot mutta sitten peruttu kaupat korkeampaan tarjoukseen vedoten
    • A) Maksutietoja ei ilmoitella, jos ei olla varmistettu myytävän tavaran olevan kunnossa/saatavilla
    • B) Kauppoja ei enää peruta toisen tarjouksen perusteella, kun aiempi tarjous hyväksytty ja vielä maksutiedot ilmoitettu
Olipa sitten taustalla vain myyjän virheet tai epärehellinen toiminta, niin vihkoon on mennyt pahasti. Toivottavasti ostaja saa nyt rahansa takaisin, niin voidaan pistää vaan virheiden piikkiin. Niistä virheistä voi joka tapauksessa laittaa negatiivista palautetta.
 
Onhan tuossa aika sakeaa se, että "rahoja ei ole näkynyt" -> "palautan kuitenkin". Kuka palauttaisi rahoja joita ei ole tullut? Itse en ole siirtänyt S-Pankista toiseen pankkiin, mutta OP:sta S-Pankkiin ns. ruokakauppakortille ja mennyt viikonloppuna maksimissaan 2 tuntia. Kaiken järjen mukaan ostajalla pitäisi siis olla jo rahat kourassa.

Toinen asia yleisesti, että en enää osta mitään etänä jos myyjä ei käytä MobilePayta. Siellä kyseistä ongelmaa ei tule missään välissä ja ilmeisesti MobilePay onnistuu aika hyvin heittämään huijarit ulos palvelustaan.
 
Onhan tuossa aika sakeaa se, että "rahoja ei ole näkynyt" -> "palautan kuitenkin". Kuka palauttaisi rahoja joita ei ole tullut? Itse en ole siirtänyt S-Pankista toiseen pankkiin, mutta OP:sta S-Pankkiin ns. ruokakauppakortille ja mennyt viikonloppuna maksimissaan 2 tuntia. Kaiken järjen mukaan ostajalla pitäisi siis olla jo rahat kourassa.

Toinen asia yleisesti, että en enää osta mitään etänä jos myyjä ei käytä MobilePayta. Siellä kyseistä ongelmaa ei tule missään välissä ja ilmeisesti MobilePay onnistuu aika hyvin heittämään huijarit ulos palvelustaan.
Kuten täällä jo aikaisemmin sanottiin, niin OP:lta S-pankkiiin siirtyy about samantien. S-pankista lähettäessä toiseen pankkiin voi mennä yksi pankkipäivä. Omakohtaista kokemusta on, kun päätili on OP:ssa ja s-bonuksien takia maksukortin tili S-pankissa. Päätililtä kun siirtää s-pankkiin niin aina menee samantien. Joskus piti siirtää korttitililtä takaisinpäin, niin eipä tullutkaan heti vaan meni seuraavaan päivään.
 
Kuten täällä jo aikaisemmin sanottiin, niin OP:lta S-pankkiiin siirtyy about samantien. S-pankista lähettäessä toiseen pankkiin voi mennä yksi pankkipäivä. Omakohtaista kokemusta on, kun päätili on OP:ssa ja s-bonuksien takia maksukortin tili S-pankissa. Päätililtä kun siirtää s-pankkiin niin aina menee samantien. Joskus piti siirtää korttitililtä takaisinpäin, niin eipä tullutkaan heti vaan meni seuraavaan päivään.
Jep, mutta puhuinkin nimenomaan palautuksesta, että kaiken järjen mukaan viime yönä tehty palautus pitäisi jo näkyä ja tämä yhdistettynä "en ole saanut rahoja, mutta palautan kuitenkin".
 
Tähän tilisiirtosaagaan on lisättävä että miten on mahdollista että varmaan tuhat tuotetta myyneenä (omien sanojensa mukaan) käyttää vielä anno domini 2024 pelkästään tilisiirtoa eikä Mobilepayta tai vastaavaa? Silloin sen kuittauksenhan ainakin saa heti että rahat on tilillä.

Jotain hämäräähän tuossa nyt on niin kuten tässä on jo kohta kolmen sivun verran todettu :D
 
Tässä nyt vähän erikoisesti viitattiin foorumin kaupankäynnin sääntöihin hintapyynnön tarjoamisesta, kun tuote mitä ilmeisemmin oli perheenjäsenen toimesta myyty jossain muussa kanavassa. En tiedä muista, mutta varmaan itse kaupan toisena osapuolena olisin voinut ymmärtää heti kättelyssä tämän selityksen, jos tuote ollut pitkään myynnissä. Toki jos näin omalle kohdalle kävisi myyjänä niin palauttaisin rahat heti enkä jäisi odottelemaan, että toisen tilisiirto näkyy omalla tilillä. Ainakin jälkipuinti olisi toiseen suuntaan, jos rahoja ei koskaan tulisi perille, mutta oma tontti ns. hoidettu siinä tilanteessa parhaalla mahdollisella tavalla. Nyt tässä varmasti jäi ostajalle ja muille (ainakin itselle tämän langan perusteella) se kuva, että tavara myytiin jollekin toiselle foorumin käyttäjälle hintapyynnillä, kun samalla kauppaa käytiin toisen käyttäjän kanssa. Vähän muuttuvat selittelyt jälkikäteen ei yllättäen anna kovin luotettavaa kuvaa ja vaikea sanoa mikä totuus on. Toivottavasti tässä nyt lopputulos on se, että kaikki saa rahansa takaisin ja asia taputeltu.
 
Ihan kiitettävät sekoilut yön aikana, aika vaikeaksi on onnistuttu yhdet 78 euron kaupat saamaan aikaiseksi. Jokainen voi katsoa peiliin miten meni omasta mielestä.

:sdarra:

- maanantaina viimeistään näkyy kaikki rahat joita on siirretty tai ei ole siirretty

- kostonegatiivisesta annettu varoitus ja poistettu
Kiitos, että poistit alkuperäisen "kostonegan". Harmillisesti sain juuri toisen :think:
 
Tässä nyt vähän erikoisesti viitattiin foorumin kaupankäynnin sääntöihin hintapyynnön tarjoamisesta, kun tuote mitä ilmeisemmin oli perheenjäsenen toimesta myyty jossain muussa kanavassa. En tiedä muista, mutta varmaan itse kaupan toisena osapuolena olisin voinut ymmärtää heti kättelyssä tämän selityksen, jos tuote ollut pitkään myynnissä. Toki jos näin omalle kohdalle kävisi myyjänä niin palauttaisin rahat heti enkä jäisi odottelemaan, että toisen tilisiirto näkyy omalla tilillä. Ainakin jälkipuinti olisi toiseen suuntaan, jos rahoja ei koskaan tulisi perille, mutta oma tontti ns. hoidettu siinä tilanteessa parhaalla mahdollisella tavalla. Nyt tässä varmasti jäi ostajalle ja muille (ainakin itselle tämän langan perusteella) se kuva, että tavara myytiin jollekin toiselle foorumin käyttäjälle hintapyynnillä, kun samalla kauppaa käytiin toisen käyttäjän kanssa. Vähän muuttuvat selittelyt jälkikäteen ei yllättäen anna kovin luotettavaa kuvaa ja vaikea sanoa mikä totuus on. Toivottavasti tässä nyt lopputulos on se, että kaikki saa rahansa takaisin ja asia taputeltu.
Toisen tilisiirtoa on hankala / omaa hölmöyttä olla odottamatta, koska jos se ei sieltä tulekkaan missään vaiheessa niin silloinhan toinen on pettänyt sinulta sen sovitun summan.

Epäilykseen lisää se että heti kun asia on ilmoitettu ja selitetty yksityisesti niin mennään aseistamaan tämä threadi myyjää vastaan että saataisiin "rahat takaisin" sen sijaan että annetaan myyjälle edes päivä aikaa tehdä asialle mitään.

Mikäli hänen maksuaan ei näy (vaikka muka on torstaina maksanut) niin toivottavasti on tyytyväinen itseensä kun kusettanut 78 euroa myyjältä joka on painostettu maksamaan ennenaikaisesti, lisäksi kyseinen tyyppi huutelee täällä lauantaina ja sunnuntaina että raha ei ole vielä näkynyt, viikonloppuisin ei ole pankkipäiviä.
 
Mikäli hänen maksuaan ei näy (vaikka muka on torstaina maksanut) niin toivottavasti on tyytyväinen itseensä kun kusettanut 78 euroa myyjältä joka on painostettu maksamaan ennenaikaisesti, lisäksi kyseinen tyyppi huutelee täällä lauantaina ja sunnuntaina että raha ei ole vielä näkynyt, viikonloppuisin ei ole pankkipäiviä.
Moi. En ole huudellut että lauantaina/su ei ole näkynyt, ymmärrän ettei raha tällöin oikein liiku pankeissa.
Kunhan ihmettelin että torstaina klo 9:50 lähetetty raha ei ole näkynyt muka perjantaina iltapäivällä tms. :tup:
 
Tähän tilisiirtosaagaan on lisättävä että miten on mahdollista että varmaan tuhat tuotetta myyneenä (omien sanojensa mukaan) käyttää vielä anno domini 2024 pelkästään tilisiirtoa eikä Mobilepayta tai vastaavaa? Silloin sen kuittauksenhan ainakin saa heti että rahat on tilillä.

Jotain hämäräähän tuossa nyt on niin kuten tässä on jo kohta kolmen sivun verran todettu :D
Tilisiirto on tapa jolla olen myynyt alusta lähtien, postiennakko on myös ollut käytössä kunnes se oli liian ongelmallinen ja sitä käytän vain erikoistapauksissa, jos lasket että toistakymmentä vuotta myyty tavaraa ja MobilePay on tullut toimintaan 2013, siinä suhteessa validi mielipide että kyseinen palvelu on ollut saatavilla jo 11 vuotta, että tavallaan kuuluisi mennä ajan mukana ja olla ollut käyttämässä MobilePaytä kuin muutkin, mutta omalla kohdalla ei ole ollut tarvetta.

Tavaraa myös myyty nouto kaupalla noin 50% myynneistä niin käteinenhän siinä toimii parhaiten.

Autonkin olen myynyt tilisiirrolla jossain vaiheessa, eli ei se tilisiirto ole millään tavalla "väärä" tapa tehdä kauppaa, se on enemmän niin että siitä ei ole tarvinnut siirtyä, MobilePay:hyn täytyisi varmaan tutustua mutta jos jokin toimii jo valmiiksi niin sitä ei tarvitse muuttaa, kukaan ei ole valittanut että MobilePay:tä ei ole vaihtoehtona, eli se on tietysti ostajan oma päätös että haluaako ostaa tuotteita milläkin tavalla, ei sitä pakko ole ostaa.

Omalla kohdalla sillä ei ole merkitystä miten maksaa kunhan raha ja tuote vaihtavat käsiä samaan aikaan, tai maksu ennen toimitusta (tai sovitusti postiennakko), et sinä kaupastakaan saa mitään ilman maksua.
 
Kuten täällä jo aikaisemmin sanottiin, niin OP:lta S-pankkiiin siirtyy about samantien. S-pankista lähettäessä toiseen pankkiin voi mennä yksi pankkipäivä. Omakohtaista kokemusta on, kun päätili on OP:ssa ja s-bonuksien takia maksukortin tili S-pankissa. Päätililtä kun siirtää s-pankkiin niin aina menee samantien. Joskus piti siirtää korttitililtä takaisinpäin, niin eipä tullutkaan heti vaan meni seuraavaan päivään.
Minulla ei ole S-Pankissa, Danskessa tai Osuuspankissa tiliä, mutta OP on yllättävän nopea mitä itse olen seurannut, ymmärtääkseni joku sanoi että siellä olisi Danske toisessa päässä.

Oliko "Sepa Pika" kenties S-Pankin? näkyy usein maksuissa ja tulee myös nopeasti.
 
Miksi sinä @Etzor olet laittanut uuden kostonegan. Eikö olisi jo aika ruveta toimimaan sääntöjen puitteissa?
Minkäänlaista kostoa ei ole kyseessä, totuudesta ei kuitenkaan pääse, mutta muutan neutraaliksi ettei voi kostoksi kutsua ja kuitenkaan itseäni hän ei ole YV:ssä kiusannut muulla kuin ylivalppaalla viestittelyllä niin kuin asiat muuttuisivat kun sinne laittaa kymmenen viestiä.

Ostaja kuitenkaan ei ole positiivista ansainnut omalla toiminnallaan, Sampsakin sanoi että molemmissa ollut vikaa.

Muokkaus : Korjattu
 
Olet eri vuosituhannella. Kyllä se "raha kulkee" viikonloppuisin. Voit aivan hyvin tehdä ostoksia ja maksaa sähköisesti viikonlopun aikana. Oikeasti ne kyselyt onko Nigerialainen pankki kyseessä tulee siitä että ilmeisesti maksoit torstaina rahaa toiselle, jopa Suomen Posti (mikä on tunnetusti kankea yritys) on monesti yllättänyt positiivisesti ja torstaina tilattu tuote on saapunut perille maanantaiksi.

Nyt siis väität että pelkkä tilisiirto oman pankkisi kautta toimii hitaammin tai yhtä hitaasti kuin tilaus jostain Suomalaisesta verkkokaupasta nopeimmillaan missä torstaina suoritan maksun ja tuote tulee minulle kotiin jo maanantaina!

Samaten se että hän olisi ilmeisesti tiistaina tai keskiviikkona maksanut sinulle rahat mutta et olisi niitä saanut ilmesesti vieläkään mutta et ole tehnyt rikosilmoitusta vaikka olet palauttamassa rahoja mitä ei ole edes näkynyt? Lisäksi palautit niitä rahoja KAKSI KERTAA, ensin torstaina ja nyt la-su välisenä yönä. Ei kuulosta kovin uskottavalta eikö totta? Miksi lähetät kaksi kertaa samat rahat jos sinun mukaasi rahat eivät kuitenkaan liiku viikonlopuna???

Voit tehdä ihan empiirisin testin. Mene pankkikortin kanssa lähikauppaan ja yritä ostaa jotain (vaikka on sunnuntai ja "raha ei kulje") hämmästy suuresti kun raha kulkee ja tililtäsi on lähtenyt se summa + saat ostamasi tuotteet.
Tai testi 2, tilaa jotain verkkokaupasta ja maksa pankkisi kautta tilisiirrolla. OHO, saat samantien (jopa ulkomaalaisista kaupoista) vahvistuksen että rahat ovat tulleet perille ja tilausta aletaan käsittelemään. Monesti heti maanantai aamusta 07 pintaan tjsp. tulee toinen posti missä kerrotaan että tilauksesi on käsitelty ja postissa.

Eli aivan 100% varmasti pankit hoitavat raha-asioita myös viikonloppuisin. Ovat hoitaneet jo pitkään. Taakse ovat jääneet ne päivät kun täytyy jonottaa pankissa tiskille ja tehdä se tilisiirto latoen rahaa tiskiin ja odottaen että virkailija hoitaa siirtämisen.

Jos oikeasti tilanne on se mitä sanot ja sinulle ei ole tullut rahaa vaikka sitä sinulta vaaditaan miksi et ole tehnyt siitä rikosilmoitusta JA tehnyt siitä kauppiaspalautetta. En suostu uskomaan että oikeasti löytyisi aikuista ihmistä IO-Techin foorumilta joka on vuodesta 2018 rekisteröityneenä täällä ollut ja noin 170 viestin edestä myös keskusteluihin osallistunut ja tämä silti uskoisi että pankin internet ja rahansiirrot menevät täysin lukkoon perjantaina kello 16 kun työpäivä päättyy ja aukeavat vasta kello 08 maanantai aamusta... :og:
Postin vertaaminen pankkiin on erittäin huono esimerkki koska pankit eivät ole auki viikonloppuisin, terminaalit ovat, paketit kulkevat joka yö noin keskiyön ja kello aamukymmenen välillä eli vaikka ostaisit DHL:n kautta saksasta niin tuote kulkee myös viikonloppuna koska, yllätys yllätys, jos viikonloppuisin terminaali ei olisi auki niin toimitukset menisivät tukkoon.

Esimerkiksi kun näet lähetysseurannasta että paketti on vaikkapa kaupungissasi niin se on todennäköisesti skannattu vasta sinä päivänä ja paketti on ollut terminaalissa jo yksi / kaksi / kolme päivää.

Oman kokemuksen perusteella voin sanoa että jopa ylempää tulee määräyksiä että paketteja ei saa skannata perjantain ja lauantain välisenä yönä muuta kuin omaan järjestelmään.

Näin tietenkään ei kuuluisi tehdä mutta niin se vain menee.

Pankeista en pysty kokemuksesta puhumaan muuta kuin käyttäjän kokemuksesta, mutta virkailijoita tms ei siellä ole siirtämässä rahaa, raha lähtee liikkeelle ja automatisoidun järjestelmän kautta saattaa kulkea tiettyjen pankkien välillä.

Itselläni ei ole Dansken, S-Pankin tai OP:n tiliä, ja jos menen pankkikortilla ostamaan kaupasta niin se näkyy seuraavana pankkipäivänä, katteesta sen meneminen näkyy, oma arvaukseni on että sinulta puuttuu kaikkien pankkien tason ymmärrys, ja yrität käyttää oman pankkisi käytöstä verrannaisena muihin vaikka käytät vain tiettyjä.

Torstaina en ole ollut lähettämässä mitään rahaa, taidat sevottaa nyt päivämääriä, enkä minä ole mitään rahaa häneltä vastaanottanut jolloin "takaisin" tässä ei ole maksettu euroakaan, vaan tällä hetkellä hänellä on 78 euroa enemmän, siitä päätellen että ei häneltä ole tullut rahaa minun suuntaani.

Korjaus : Paketit kulkevat / Saapuvat siis terminaaliin keskiyön ja aamukymmenen välillä, ei niin että ne kulkevat vain tuolla välillä.
 
Onhan tuossa aika sakeaa se, että "rahoja ei ole näkynyt" -> "palautan kuitenkin". Kuka palauttaisi rahoja joita ei ole tullut? Itse en ole siirtänyt S-Pankista toiseen pankkiin, mutta OP:sta S-Pankkiin ns. ruokakauppakortille ja mennyt viikonloppuna maksimissaan 2 tuntia. Kaiken järjen mukaan ostajalla pitäisi siis olla jo rahat kourassa.

Toinen asia yleisesti, että en enää osta mitään etänä jos myyjä ei käytä MobilePayta. Siellä kyseistä ongelmaa ei tule missään välissä ja ilmeisesti MobilePay onnistuu aika hyvin heittämään huijarit ulos palvelustaan.
Minulle pommitettiin niin paljon viestejä että päätin että laitan rahan takaisin vaikken sitä olekkaan vastaanottanut, joku muukin sitä sanoi että tämä on oikein tehdä kun oma töppi kyseessä.

Pankit toimivat eri tavoilla josta minulla ei ole täyttä ymmärrystä joten en kykene sanomaan suuntaan enkä toiseen, tiedän vain oman pankkini toiminnan ja muistaakseni vain yhdellä ostajalla on ollut sama pankki kuin minulla, eli ei ilmeisesti suosittu.

MobilePay on ymmärtääkseni erittäin kätevä ostajana, mutta itse en osta tavaraa vaan myyn jolloin sen tarpeellisuus on jäänyt toissijaiseksi kun tuo myyminen ei kuitenkaan ole päivätyö kelläkään vaan enemmän harrastuksen tyylinen että voi sitten muualle laittaa sen rahan joka oli tuotteissa kiinni.

Oman käsitykseni mukaan MobilePay on vähän kuin PayPal niin että palvelu tarjoaa suojan molemmille kaupan osapuolille, eiköhän kaikki pikkuhiljaa siihen siirry, itseni mukaanlukien.
 
Toivottavasti ostaja sai nyt rahansa takaisin. Oli sitten kyse pikavipistä tai rehellistä virheestä, niin kyllähän toi myyjän selittely on erikoista. Ensin se myytiin toiselle joka oli tarjonnut hp:n, ja ihan foorumin sääntöihin viitattiin, ja sitten sen olikin myynyt ihan joku muu jo aikaisemmin.

Sen takia kai täällä on jo pari sivua keskusteltu, kun tarina muuttuu ajan myötä, mikä on tavallista kun kusettajat ja pikavippaajat selittelevät (enkä väitä että nyt olisi siitä kyse).
Ymmärrän että viesti on kirjoitettu väärällä tavalla ja äkkipikaisesti niin että siitä saa väärän ymmärryksen.

Säännöt toin esille sen takia että säännöissä lukee ylimmäisenä että tuote kuuluu myydä ensimmäiselle HP:n tarjonneelle, joka tässä tapauksessa oli toinen ostaja joka oli jo tuotteen lunastanut ja jolla oli "takaovi" tähän myyntiin, myyntiin joka tapahtui jo ennen kun ensimmäinen tarjous tuli käyttäjältä Sp3de joka olisi tuotteen noutanut samalla kun oli samalla suunnalla.

Eli tuote oli jo mennyt ja se oli sääntöjen mukaisesti myyty ensimmäiselle joka HP:n on tarjonnut, jolloin Sp3de sekä Paha. ovat olleet jo valmiiksi "myöhässä", oma virheeni olla pitämättä huolta siitä että tuotteet joita myyn on todellakin hyllyssä, oma virheeni myös se että ilmoitus oli jätetty tänne vaikka tuote olikin jo myyty, tästä ei päästä ja asian ilmoitin heti Paha.:lle YV:ssä ja pyysin tilinumeron valmiiksi rahan palautusta varten, rahaa en ole vastaanottanut, rahaa olen lähettänyt.

Ikävä tilanne mutta eipä ole samanlaista käynyt aiemmin.

Pikavipistä en ymmärrä että mikä siinä on pointtina kun 78 euroa jos on pulaa niin menee aika kipeäksi touhuksi, mutta kaikenlaisia rottiahan täällä on varmasti.
 
Onko se tuote nyt myyty tämän sivuston kautta vai jossain muualla? Jos se meni jossain muualla niin ei tietenkään tämän foorumin sääntöjä tarvitse soveltaa niihin tarjouksiin.
 
Onko se tuote nyt myyty tämän sivuston kautta vai jossain muualla? Jos se meni jossain muualla niin ei tietenkään tämän foorumin sääntöjä tarvitse soveltaa niihin tarjouksiin.
Tätä kautta on ymmärtääkseni löydetty ja yksityisesti oltu foorumin ulkopuolelta yhteydessä koska aiemminkin ostanut minulta tavaraa niin hänellä ollut tiedot valmiiksi.

Yritin sääntöjä soveltaa asiaan vaikka kuten sanoit niin menee varmaan harmaalle alueelle että kuuluuko niitä tässä soveltaa vaiko ei, mutta jo sääntöjen mukaisesti tämä menisi tietenkin oman käsitykseni mukaan niin että myynti on myyty oikein, ja virhe on siinä että ilmoitus on jätetty tänne ja luultu että tuote ei olekkaan vielä mennyt.
 
Onko se tuote nyt myyty tämän sivuston kautta vai jossain muualla? Jos se meni jossain muualla niin ei tietenkään tämän foorumin sääntöjä tarvitse soveltaa niihin tarjouksiin.
Tuote oli myyty myyjän mukaan kolmannen henkilön toimesta ennen kuin foorumilla alettiin edes tarjouksista keskustelemaan. Myyjä ei tätä kuulemma tiennyt. Joka tapauksessa vihkoon on mennyt kahdella tapaa ja nyt vielä kauppiaspalautetoimintoa käytetään väärin.

Mitä tulee maksuihin, niin kaiken järjen mukaan torstaina aamupäivällä S-Pankista tehty maksu olisi pitänyt näkyä millä tahansa suomalaisella pankilla samana päivänä. Mutta periaatteessa onhan käsittelyssä voinut tapahtua jokin häiriö, että menisikin pidempään. Se maksun palautus on kuitenkin ihan sivuseikka tässä casessa ja periaatteessa siinä ei ole mitään virhettä edes tapahtunut (ainakaan vielä ei voida sanoa).
Tilisiirto S-Pankista toisen pankin tilille (SEPA-alueella)

Maksu näkyy vastaanottajalla samana päivänä, jos olet vahvistanut sen ennen kello 16.30. Maksu näkyy vastaanottajalla seuraavana arkipäivänä, jos olet vahvistanut sen ennen kello 21.30.

Tuolla torstailla viitattiin siis siihen ostajan tekemään maksuun. Myyjä ei ollut kuulemma nähnyt maksua, kun torstaista oli ollut vain yksi pankkipäivä. Raha maksettu takaisin nyt sitten viikonloppuna.

Rahanpalautus on kuitenkin ihan toissijainen asia tässä tapauksessa. Huonoa kaupankäyntiä ollut alun alkaenkin.
  • Ensinnäkin myyty tavaraa, mikä paljastui jo aiemmin myydyksi
  • Toiseksi ei myytävissä olevasta tavarasta hyväksytty ensin alempi tarjous ja ilmoitettu maksutiedot mutta sitten peruttu kaupat korkeampaan tarjoukseen vedoten
    • A) Maksutietoja ei ilmoitella, jos ei olla varmistettu myytävän tavaran olevan kunnossa/saatavilla
    • B) Kauppoja ei enää peruta toisen tarjouksen perusteella, kun aiempi tarjous hyväksytty ja vielä maksutiedot ilmoitettu
Olipa sitten taustalla vain myyjän virheet tai epärehellinen toiminta, niin vihkoon on mennyt pahasti. Toivottavasti ostaja saa nyt rahansa takaisin, niin voidaan pistää vaan virheiden piikkiin. Niistä virheistä voi joka tapauksessa laittaa negatiivista palautetta.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä kautta on ymmärtääkseni löydetty ja yksityisesti oltu foorumin ulkopuolelta yhteydessä koska aiemminkin ostanut minulta tavaraa niin hänellä ollut tiedot valmiiksi.

Yritin sääntöjä soveltaa asiaan vaikka kuten sanoit niin menee varmaan harmaalle alueelle että kuuluuko niitä tässä soveltaa vaiko ei, mutta jo sääntöjen mukaisesti tämä menisi tietenkin oman käsitykseni mukaan niin että myynti on myyty oikein, ja virhe on siinä että ilmoitus on jätetty tänne ja luultu että tuote ei olekkaan vielä mennyt.
Hetkinen. Sinun yhteystiedot? Etkös sinä aikaisemmin sanonut että sen oli myynyt tietämättäsi joku perheenjäsen, vai muistanko nyt aivan väärin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 628
Viestejä
4 447 097
Jäsenet
73 562
Uusin jäsen
Neuman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom