Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

@Vitaljek kannattaisi varmaan pyytää kauppiaspalautteita noista aikaisemmin myydyistä tuotteista niin tuo prossumyynti-ilmoitus ei vaikuttaisi niin epäilyttävältä. Myöskään 5 viestiä ja pelkästään kauppaosiossa ei herätä kanssakeskustelijoissa suurta luottamusta. Ihan vain vinkkinä jos tätä haluaa onnistuneesti kauppapaikkana käyttää.
Mulla taisi lukea aikaisemmissa ilmoituksissa ett nouto pelkästään.
 
Mulla taisi lukea aikaisemmissa ilmoituksissa ett nouto pelkästään.

Nouto mielellään niissä taitaa useimmissa lukea. Ja säännöissä mainitaan myös että on suositeltavaa kertoa jos tuote on muuallakin myynnissä. Ilmeisesti nyt tori.fi:ssä myyty, mutta nyt vaikuttaa että on tekaistu tänne myynti-ilmoituksia luottamuksen herättämiseksi.
 
Tein kaupat, rahoja ei palautettu eikä peliäkään ole näkynyt. Rikosilmoitus tehty viime viikonloppuna

Tännekin vielä tiedoksi tämä Janzamon keissi. Viime viikon torstaina soitteli poliisista ja oli saanut tämän henkilön puhelimitse kiinni ja oli vielä kuulemma poliisille väittänyt, että olisi lähettänyt pelin. Sovittu poliisin kautta että homma ok kun maksettu 25e palautetaan ja tänään rahat sitten viimein palautui :thumbsup:
 
Tämän lisäksi samaisen sankarin FB profiilikin hävisi näkyvistä aikalailla siinä vaiheessa, kun maksupolitiikasta alettiin puhumaan.

Eikös Facebook profiilin luominen nykyään vaadi vahvoja tunnistautumisia eli ei noita periaatteessa liukuhihnalta voi tehdä?
 
@Anddi2 kanssa käytiin kauppaa läppäristä, maksun laitoin viime viikon perjantaina aikaisin mobilepaylla ja tämän jälkeen ei ole kuulunut yhtään mitään. Voi toki olla, että ukko on vain kiireinen, mutta olisi kyllä ihan hyvän kauppatavan mukaista vähintään tästä ilmoittaa ja antaa joku aika-arvio siitä milloin postitus tapahtuu.
 
@Anddi2 kanssa käytiin kauppaa läppäristä, maksun laitoin viime viikon perjantaina aikaisin mobilepaylla ja tämän jälkeen ei ole kuulunut yhtään mitään. Voi toki olla, että ukko on vain kiireinen, mutta olisi kyllä ihan hyvän kauppatavan mukaista vähintään tästä ilmoittaa ja antaa joku aika-arvio siitä milloin postitus tapahtuu.

Kun hänen palautteitaan lukee, niin näin on käynyt aikaisemminkin. Kuitenkin tavarat on (palautteiden perusteella) joskus tulleet.

Lähtisin uhkailemaan rikosilmoituksella tässä vaiheessa. Voisin myös jättää jo valmiiksi negatiivisen palautteen.

--

Myös voidaan keskustella, kuinka monta tämmöistä pitää tapahtua, että niillä jotain oikeita seurauksia?
 
Kun hänen palautteitaan lukee, niin näin on käynyt aikaisemminkin. Kuitenkin tavarat on (palautteiden perusteella) joskus tulleet.
Täh? Kaverin palautteet on lähes moitteettomat? Jotain erikoista on tapahtunut tälläkertaa. e: no on siellä 1-2 kauppaa, josta annettu positiivinen, vaikka ei kaiketi menny nappiin?
 
Kun hänen palautteitaan lukee, niin näin on käynyt aikaisemminkin. Kuitenkin tavarat on (palautteiden perusteella) joskus tulleet.

Lähtisin uhkailemaan rikosilmoituksella tässä vaiheessa. Voisin myös jättää jo valmiiksi negatiivisen palautteen.

--

Myös voidaan keskustella, kuinka monta tämmöistä pitää tapahtua, että niillä jotain oikeita seurauksia?
nopeasti vilkaistuna ei siellä ainakaan pitkää riviä ole semmosia palautteita
 
Täh? Kaverin palautteet on lähes moitteettomat? Jotain erikoista on tapahtunut tälläkertaa. e: no on siellä 1-2 kauppaa, josta annettu positiivinen, vaikka ei kaiketi menny nappiin?

Pari vuotta aikaa kun kyseisen henkilön kanssa tein kauppoja muutamaan otteeseen eikä ne koskaan tainnut mennä odotusten mukaisesti. Onhan se nyt vähän ihmeellistä jos samalla nimimerkillä on vuodesta toiseen viivästyksiä postituksien kanssa, eikä vieläkään ole oppinut kommunikoimaan viivästyksistä ja mahdollisista ongelmista ostajien kanssa.

Aikoinaan jätin negatiivisen palautteen kun sovittiin kaupat tietokoneesta, postitus yllättäen viivästyi (täysi radiohiljaisuus joka kesti yli 10 päivää), taisi olla jotain sairastelua ja sitten kaupan kohteena olleesta koneesta olikin kylkipaneeli kadonnut. Jännää ja mielenkiintoista, miten sairastelun aikana jo myydystä koneesta katoaa osia.
 
Aikoinaan jätin negatiivisen palautteen kun sovittiin kaupat tietokoneesta, postitus yllättäen viivästyi (täysi radiohiljaisuus joka kesti yli 10 päivää), taisi olla jotain sairastelua ja sitten kaupan kohteena olleesta koneesta olikin kylkipaneeli kadonnut. Jännää ja mielenkiintoista, miten sairastelun aikana jo myydystä koneesta katoaa osia.
oliko siitä ollut kuva josta selviää että kylkipaneeli oli alunperin tallessa?
 
oliko siitä ollut kuva josta selviää että kylkipaneeli oli alunperin tallessa?

Jos joku myy tietokonetta ja tehdään siitä kaupat niin kyllä se (ehjä) kotelo siihen kauppaan kuuluu. Mieti itse tilannetta missä ostat täältä tietokoneen ja saatkin muut osat sekä pahvi/muovilaatikon ja myyyjä tuumaa että laatikkoa voi käyttää kotelona...

Sama se on jos ostaisit ehjää ja toimivaa tietkonetta, kaikki osat olisi lueteltu ja sitten se tulisi mutta ilman mitään ruuveja.. ..koska niitä ei ole lueteltu.

Eli ihmeellistä perseilyä ja varmasti aiheuttaisi ihan aiheellista negatiivista palautetta.
 
Jos joku myy tietokonetta ja tehdään siitä kaupat niin kyllä se (ehjä) kotelo siihen kauppaan kuuluu. Mieti itse tilannetta missä ostat täältä tietokoneen ja saatkin muut osat sekä pahvi/muovilaatikon ja myyyjä tuumaa että laatikkoa voi käyttää kotelona...

Sama se on jos ostaisit ehjää ja toimivaa tietkonetta, kaikki osat olisi lueteltu ja sitten se tulisi mutta ilman mitään ruuveja.. ..koska niitä ei ole lueteltu.

Eli ihmeellistä perseilyä ja varmasti aiheuttaisi ihan aiheellista negatiivista palautetta.

olet tietysti oikeassa mutta aina kannattaa vaatia myös kuvaa tuotteesta
ja jos puuttuu jotain mitä kuvan mukaan piti olla niin sehän on huonompi homma
 
Näille suhareille, ketkä ei saa tavaraa viikossa postitettua tai muuten hoidettua kauppoja loppuun, pitäisi antaa suoraan bannit ja lähettää jonnekkin uudelleenkolutusleirille. Edelleen ihmettelen, että miten em. henkilöt seliytyvät tavallisesta arjesta saatikka työstä, jos noinkin yksinkertainen asia tuottaa ongelmia
 
Näille suhareille, ketkä ei saa tavaraa viikossa postitettua tai muuten hoidettua kauppoja loppuun, pitäisi antaa suoraan bannit ja lähettää jonnekkin uudelleenkolutusleirille. Edelleen ihmettelen, että miten em. henkilöt seliytyvät tavallisesta arjesta saatikka työstä, jos noinkin yksinkertainen asia tuottaa ongelmia

Niin, ja postitushan tehdään yleensä omalla ajalla, eli kyseessä on oikeasti motivaatio- ja ajankäyttöasia. Jos henkilö päättää lähettävänsä paketin postiin kahden päivän sisällä niin kyllä tapahtuu. Puuttuvat pakkausmateriaalit saa hätätapauksessa roskakatokselta tai kaupan purkamista tuotelaatikoista kasaan.

Kaupunkialueilla toimittaessa osa pakettiautomaateista on saatavilla jopa kellon ympäri, eli paketin voi laittaa matkaan virkistävän yökävelyn päätteeksi. Olen itsekin joskus laittanut paketin matkaan keskiyöllä tai kahden maissa.

Eli liian paljon on nähty selittelyjä sairaanaolosta, pakettitarvikkeiden puutteesta tai muista kiireistä. Sairaanakin voi pyytää paketin vientiä Postiin tai pakettiautomaattiin omien ystävien, naapurin tai sisarusten toimesta. Millaisella ihmisellä ei ole ketään, joka ei voisi pakettia viedä postiin?
 
Niin, ja postitushan tehdään yleensä omalla ajalla, eli kyseessä on oikeasti motivaatio- ja ajankäyttöasia. Jos henkilö päättää lähettävänsä paketin postiin kahden päivän sisällä niin kyllä tapahtuu. Puuttuvat pakkausmateriaalit saa hätätapauksessa roskakatokselta tai kaupan purkamista tuotelaatikoista kasaan.

Kaupunkialueilla toimittaessa osa pakettiautomaateista on saatavilla jopa kellon ympäri, eli paketin voi laittaa matkaan virkistävän yökävelyn päätteeksi. Olen itsekin joskus laittanut paketin matkaan keskiyöllä tai kahden maissa.

Eli liian paljon on nähty selittelyjä sairaanaolosta, pakettitarvikkeiden puutteesta tai muista kiireistä. Sairaanakin voi pyytää paketin vientiä Postiin tai pakettiautomaattiin omien ystävien, naapurin tai sisarusten toimesta. Millaisella ihmisellä ei ole ketään, joka ei voisi pakettia viedä postiin?

Ei kyllä täällä ole kellon ympäri auki, pelkästään 7-21 (tai kauempana 7-23). Eikä kaikki asu vanhempiensa luona, eikä vaivaa tuttuja jollain paketinviemisellä. Tosin tässä(kin) lienee kyse tekosyistä, eikä olla oikeasti mitenkään estyneitä.

Mutta vastasin tähän sen takia, että älkää nyt hakeko pakkausmateriaalia roskiksista. Postista saa:

Ja jos on Puuilo lähellä, sieltä vielä halvemmalla:

--

Itse kävin ostamassa omakustanteisesti 50€ PC-kaiuttimille 5.20€ boxin postista, kun ne ei muuten myyneet. Kerran se vain kirpaisee.

Veikkaisin, että siinä samalla saa ostettua postituksenkin ja kyllä ne antaa kassalta teippiä ja sakset. Pointtina ehkä enemmäkin tässä, että yhdellä reissulla saa tuon postiin ja oikeassa paketissa. Noita paketteja on myös asiamiesposteissa (esim. Citymarketissa). Tähän on ihan turha keksiä tekosyitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei sitä postitusta tarvitse heti hoitaa mutta jos oikeasti se venyy sinne 1+ viikkoon on syytä katsoa peiliin. Eikä se että kerrotaan syinä "ei ole pakkausteippia" oikein mene lävitse. Uskallan väittää että jokaisesta Postin toimipaikasta löytyy kyllä sitä teippiä eli sitä ei tarvitse itse ostaa. Samaten löytyy kynää millä kirjoittaa se osoite.

Voin ihan 100% rehellisesti sanoa että jos nyt heti joku menisi ja ostaisi myynti-ilmoitukseni mukaiset modeemit en minä niitä tänään lähtisi postittamaan. Mutta koska tiedän että posti lähtisi niitä jo maanantaina viemään hoitaisin ne (vaikka ihan katsomalla aukioloaikoja eli myös lauantaina 08-22 ja sunnuntaina 10-22) viikonlopun aikana postiin.
 
Jokaiselle sitten tiedoksi että varokaa käyttäjää techz. Ostin häneltä 7800xt:n mutta eipä ole ikinä paketti lähtenyt matkaan. Rikosilmoitus tänään tehty asiasta.

kyseinen julkasu on poistettu käyttäjän toimesta.
 

Liitteet

  • IMG_1035.png
    IMG_1035.png
    336 KB · Luettu: 573
Saakos tänne kertoa myyjän tunnuksen keneltä on tullut huijatuksi?

Tottakai. Oikeaa nimeä, eikä osoitetietoja/sähköpostia/puhelinnumeroa ei saa laittaa.
Tunnuksen saa laittaa, jos edes epäilee mitään vilppiä tapahtuneen. Parhaassa tapauksessa tulee tänne selvittämään asian.

Jokaiselle sitten tiedoksi että varokaa käyttäjää techz. Ostin häneltä 7800xt:n mutta eipä ole ikinä paketti lähtenyt matkaan. Rikosilmoitus tänään tehty asiasta.

kyseinen julkasu on poistettu käyttäjän toimesta.

Sanonut tätä jo miljoona kertaa ja vieläkin olen samaa mieltä:

Ensin se negatiivinen palaute. Sitten rikosilmoitus. Ja itse uhkailisin ensin rikosilmoituksella, ennenkuin tekisin.
Lisäksi ylläpito halunnee tiedot rikosilmoituksista edelleen, että voivat luovuttaa tietoja käyttäjästä poliisille. Eivät vahingossa esim. poista käyttäjää, ennenkuin tiedot saadaan talteen.

edit: @nonnzz98 ehti ensin.


Sinua me tässä vähän potkitaan laittamaan se negatiivinen palaute, että muut osaa varoa. Ei voida laittaa palautetta sinun puolestasi.
 
Tottakai. Oikeaa nimeä, eikä osoitetietoja/sähköpostia/puhelinnumeroa ei saa laittaa.
Tunnuksen saa laittaa, jos edes epäilee mitään vilppiä tapahtuneen. Parhaassa tapauksessa tulee tänne selvittämään asian.



Sanonut tätä jo miljoona kertaa ja vieläkin olen samaa mieltä:

Ensin se negatiivinen palaute. Sitten rikosilmoitus. Ja itse uhkailisin ensin rikosilmoituksella, ennenkuin tekisin.
Lisäksi ylläpito halunnee tiedot rikosilmoituksista edelleen, että voivat luovuttaa tietoja käyttäjästä poliisille. Eivät vahingossa esim. poista käyttäjää, ennenkuin tiedot saadaan talteen.

edit: @nonnzz98 ehti ensin.



Sinua me tässä vähän potkitaan laittamaan se negatiivinen palaute, että muut osaa varoa. Ei voida laittaa palautetta sinun puolestasi.

tein negatiivisen palautteen juuri. Pahoittelut kun en tiedä miten toimia kun ensimmäistä kertaa täällä näin käynyt. Laitoin sampsalle jo viestiä asiasta yv:nä. Sekä uhkailin häntä jo rikosilmoituksella.
 
tein negatiivisen palautteen juuri. Pahoittelut kun en tiedä miten toimia kun ensimmäistä kertaa täällä näin käynyt. Laitoin sampsalle jo viestiä asiasta yv:nä. Sekä uhkailin häntä jo rikosilmoituksella.

Juu, sori, ei ollut mitenkään tarkoitus syyllistää uhria. Me muut vaan tarvitaan se negatiivinen palaute, että osataan varoa.
Ja ei tässä väärin ole tehty , ehkä vähän hätiköidysti näytti menneen rikosilmoitus edellä. Mutta kaikki nyt ok ja toivottavasti huijari jää kiinni ja joutuu maksamaan teoistaan.

--

Tämän palautteen jälkeen tuskin enää kaupat onnistuu täällä huijarille ja se on foorumin käyttäjille parempi näin.

--

Edelleen, tänne ketjuun vaan, jos vaikka epäileekin jostain, eikä ole varma, miten edetä.
 
Viimeksi muokattu:
tein negatiivisen palautteen juuri. Pahoittelut kun en tiedä miten toimia kun ensimmäistä kertaa täällä näin käynyt. Laitoin sampsalle jo viestiä asiasta yv:nä. Sekä uhkailin häntä jo rikosilmoituksella.
Meniköhän palaute nyt väärään kohtaan? Eikös tämä huijari ole se myyjä eikä ostaja?
 
Eli jos nyt oikein ymmärsin niin jatkotoimenpiteet hoituvat ylläpidon kautta jos poliisi tarvitsee lisätietoa ym käyttäjästä?
 
Eli jos nyt oikein ymmärsin niin jatkotoimenpiteet hoituvat ylläpidon kautta jos poliisi tarvitsee lisätietoa ym käyttäjästä?
Jatkotoimenpiteet seuraavat: teet rikosilmoituksen (muista vaatia rangaistusta). Odotat poliisin yhteydenottoa (voi mennä jopa vuosi)

Edit: poliisi on yhteydessä sinuun ja kusettajaan (tässä voi käydä säkä ja kusettaja voi tulla katumapäälle ja voi palauttaa rahat viimeistään sitten, kun poliisi on yhteydessä häneen(muista pyytää myöhästymiskorko koko kusetusajalta). Muussa tapauksessa asia menee sitten oikeuteen jne jne
 
Eli jos nyt oikein ymmärsin niin jatkotoimenpiteet hoituvat ylläpidon kautta jos poliisi tarvitsee lisätietoa ym käyttäjästä?
Jatkotoimenpiteet seuraavat: teet rikosilmoituksen (muista vaatia rangaistusta). Odotat poliisin yhteydenottoa (voi mennä jopa vuosi)

Jep, jos ei käyttäjät @Techz nyt mitään enää vastaile, oletettavasti ei niin rikosilmoitusta vaan poliisille ja tunnus bannataan. Valitettavia nämä ovat ja turhan paljon näitä kyllä nykyään on.
 
Näemmä yrittää peitellä jälkiään... "Viimeksi muokattu: tänään klo 14:49 ja 14:48."
 
Viimeksi muokattu:
Minulle myi samasen näyttiksen tossa parisen päivää sitten, eikä rahojen jälkeen oo paketista mitään kuulunut, vaikka luvannut useana päivänä postitella.
 
Muistakaa raportoida Mobilepaylle, jos sitä käytitte maksamiseen. Laittakaa myös rikosilmoitukseen, että olette raportoineet Mobilepaylle. Sitä kautta saa oikean tilin omistajan nimen nykyään, vaikka ainahan voidaan käyttää jonkin toisen osapuolen tiliä vastaanottamiseen.

Selvää taitaa nyt olla, ettei mitään näytönohjainta ole ollut myynnissä.
 
Muistakaa raportoida Mobilepaylle, jos sitä käytitte maksamiseen. Laittakaa myös rikosilmoitukseen, että olette raportoineet Mobilepaylle. Sitä kautta saa oikean tilin omistajan nimen nykyään, vaikka ainahan voidaan käyttää jonkin toisen osapuolen tiliä vastaanottamiseen.

Selvää taitaa nyt olla, ettei mitään näytönohjainta ole ollut myynnissä.

itse tein jo rikosilmoituksen päivällä.

mutta joo vois sitä mobilepäylle raportoida asiasta. Mitenköhän se vaan tapahtuu?
 
Morjes! Jos onnistuu, niin pistätkö ne tiedot mitä itse tiedät @mertsi :stä, niin pistän tuon rikosilmoituksen nyt tulille. Mielestäni oon antanu jo tarpeeksi siimaa hoitaa asia kuntoon.
Väliaikatieto, oma case meni sovitteluun (ihan ok vaihtoehto itselleni) ja sovittiin maksuohjelmasta. Noh, eka erä neljästä tuli, mutta ei sen jälkeen enää mitään eikä sovittelijakaan saanut @mertsi :ä kiinni, niin palasi takaisin rikoskäsittelyyn. Ihmetyttää toiminta, koska nyt se käy hänelle vielä kalliimaksi minulle päin tulevien korvausten (korkojen) osalta + rangaistusvaatimus tähän päälle.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 973
Viestejä
4 891 076
Jäsenet
78 925
Uusin jäsen
sina.jr021

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom