Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Toki on tässä sekin että normaalilla henkilöllä joka (kuten varmaan suuri osa IT-puolen foorumilla kun ollaan) on enempi loogikko on vaikea käsittää syytä:
Eli JOS investoin johonkin (vaikka sen muutaman euron) että saan banneria ja pääsen kauppa-alueelle miksi huijaisin?
Tai jos käytän pidemmän aikaa jossain ja viihdyn siellä = kirjoittelen ja osallistun niin sama kysymys.
Tai JOS huijaisin olisiko se riittävän iso keikka että voisin elää niiden rahojen turvin toisessa maassa lopun elämääni?
Jos vastaus on ei niin normaali tyyppi ei muutaman kympin tai edes satojen tuhansien eurojen (mitä ei täältä toivottavasti saa, älkää nyt ostelko osakkeita Helsingin ydinkeskustasta jostain kauppapaikasta tilisiirrolla vaikka kuinka olisi kuvia tarjolla) takia ala pilaamaan luottotietojaan, menettämään asuntoaan, autoaan, työpaikkaansa jne jne.

Laitetaas tänne nyt ihan yleisesti:
Nyt on aika monta kertaa tullut eteen tilanne, jossa kaupat on sovittu ja sitten yhtäkkiä esim myyjä peruu kaupat. Yleinen syy tuntuu olevan se, ettei uuden kokoonpanon tai tilalle tulevien osien suhteen ole kaikki mennyt putkeen. Eli yleisenä ohjeena: miettikää nyt hetki, että oletteko oikeasti valmiita myymään tuotteen / tuotteet vai ette. Se ei ole peruste minun mielestäni perumiselle, että uusi osa ei ole tullut tms. Kannattaa siis myydä vasta sitten kun on oikeasti valmis siihen. Jatkossa annan jokaiselle tällaiselle vempuilijalle neutraalin palautteen. Tuhlataan vaan kaikkien aikaa.

Jatkossa annan jokaiselle tällaiselle vempuilijalle neutraalin palautteen. Tuhlataan vaan kaikkien aikaa.
Laita suoraan nega. Sulla on tähän täydet oikeudet. Loppuu nopeammin tollainen sopimusten rikkominen.

Hyvällä tuurilla saat negan takaisin ja tästä saavat huonoa mainetta kun ketjussa asiaa käsitellään
Lisäksi ylläpito voisi antaa turhista negoista varoitusta.

Laitetaas tänne nyt ihan yleisesti:
Nyt on aika monta kertaa tullut eteen tilanne, jossa kaupat on sovittu ja sitten yhtäkkiä esim myyjä peruu kaupat. Yleinen syy tuntuu olevan se, ettei uuden kokoonpanon tai tilalle tulevien osien suhteen ole kaikki mennyt putkeen. Eli yleisenä ohjeena: miettikää nyt hetki, että oletteko oikeasti valmiita myymään tuotteen / tuotteet vai ette. Se ei ole peruste minun mielestäni perumiselle, että uusi osa ei ole tullut tms. Kannattaa siis myydä vasta sitten kun on oikeasti valmis siihen. Jatkossa annan jokaiselle tällaiselle vempuilijalle neutraalin palautteen. Tuhlataan vaan kaikkien aikaa.
Tuo on juuri oikein. Itse toimisin täysin samoin, mutta laittaisin negatiivisen palautteen suoraan.

Nyt on aika monta kertaa tullut eteen tilanne, jossa kaupat on sovittu ja sitten yhtäkkiä esim myyjä peruu kaupat.
..
Jatkossa annan jokaiselle tällaiselle vempuilijalle neutraalin palautteen. Tuhlataan vaan kaikkien aikaa.

Minä annan myös negatiivisen palautteen, jos ostaja peruu sovitut kaupat. Usein tuntuu olevan semmoista, että sai halvemmalla muualta ja ei se minua lohduta, varsinkin jos varasin tuotetta.

Ja ei siis neutraalia kannata antaa - negatiivista suoraan, niinkuin muut onkin jo sanoneet. Mielestäni neutraali on sitä varten, että vaikka ostaja kokonaan unohti ensimmäisen ostotapaamisen, mutta saitte kuitenkin lopuksi kaupat maaliin.

Usein tuntuu olevan semmoista, että sai halvemmalla muualta ja ei se minua lohduta, varsinkin jos varasin tuotetta.
Eikö tässä tapauksessa ostaja voi linkata sinulle paikkaa jossa tuote on halvemmalla ja jos et pysty mätsäämään sitä hintaa voit pitää tunkkisi? Miksi ihmeessä kukaan maksaisi enempää jos sen saa halvemmalla jostain muualta...

Eikö tässä tapauksessa ostaja voi linkata sinulle paikkaa jossa tuote on halvemmalla ja jos et pysty mätsäämään sitä hintaa voit pitää tunkkisi? Miksi ihmeessä kukaan maksaisi enempää jos sen saa halvemmalla jostain muualta...

Jos kaupat on sovittu, niin tämän paikan sääntöjen mukaan ne pitää sillä hinnalla tehdä. Myyjä sitoutuu myymään ja ostaja ostamaan. Jos ei säännöt sovi, niin aina voi siirtyä tekemään kauppaa muualle.

Jos kaupat on sovittu, niin tämän paikan sääntöjen mukaan ne pitää sillä hinnalla tehdä. Myyjä sitoutuu myymään ja ostaja ostamaan. Jos ei säännöt sovi, niin aina voi siirtyä tekemään kauppaa muualle.
Mikäs sen oman tarjouksen muuttamisen estää? Ohan noita noi kauppa ketjut täynnä kun porukka editoinu kommentteja tai laittanut uusia - eikä kellään banneja. Miksi ei samaa käytäntöä voi käyttää yv puolella? (oletan että näissä hsalosen keisseissä ollaan pelkästään foorumiviestittelyvaiheessa eikä valuutta olla siirrelty)
Jos sen saa halvemmalla muualta, ei varmaan sovita kauppoja siitä toisesta alkuunkaan.
Hintatrendit muuttuu ja uusia tavaroita saattaa tulla myyntiin halvemmalla. Tuo olisi kauppiaalta reilua mätsätä se hinta kohdilleen mikäli nämä hintatrendit muuttuu kaupan teon aikana. Ei siellä säännöissä estetä reilua peliä.

Mikäs sen oman tarjouksen muuttamisen estää? Ohan noita noi kauppa ketjut täynnä kun porukka editoinu kommentteja tai laittanut uusia - eikä kellään banneja. Miksi ei samaa käytäntöä voi käyttää yv puolella? (oletan että näissä hsalosen keisseissä ollaan pelkästään foorumiviestittelyvaiheessa eikä valuutta olla siirrelty)

Hintatrendit muuttuu ja uusia tavaroita saattaa tulla myyntiin halvemmalla. Tuo olisi kauppiaalta reilua mätsätä se hinta kohdilleen mikäli nämä hintatrendit muuttuu kaupan teon aikana. Ei siellä säännöissä estetä reilua peliä.

Tarjousta saa toki muuttaa tai perua, jos myyjä ei ole sitä hyväksynyt. Nyt puhutaan sovituista kaupoista, jossa on yhteisymmärryksessä sovittu että tuote vaihtaa omistajaa tietyllä hinnalla. Ei siitä sen jälkeen sääntöjen mukaan voi luistaa. Ja kyllä, tuo "reilu peli" on nimenomaan ja yksiselitteisesti kielletty säännöissä. Jos ei ole valmis maksamaan tiettyä hintaa, niin jättää tarjoamatta. Jos haluaa jotain hintamätsäystä, niin ostaa Gigantista.

Sääntöjen mukaan jos sinä esim. kirjoitat minun myyntiketjuuni: "Maksan pyyntihinnan" <= kauppa on sillä sovittu. Se että huomaat esim. vastaavan PS3 maksavan vain 40€ viereisessä ketjussa ja olit juuri tarjonnut pyytämäni 120€ on voi, voi. Eli kaupan pitäisi nyt sitoa meitä molempia. Mikäli et maksa sinulle kuuluu tulla huomautus ja negatiivinen kauppiaspalaute.*

*Tässä kuvitteellisessä ketjussa siis myisin PS3 konsolia hintaan 120€ ja "Naapurin Jamppa"[TM] myisi sitä hintaan 40€, mutta kirjoittaisit ketjuuni että maksat pyyntihinnan jolloin sinun pitäisi se maksaa eikä se että laitat linkkiä "kaveri eri ketjussa myy vaan 40€ hintaan, ostankin häneltä" paljoa lämmitä.. olisi se silti negatiivinen kauppakokemus minulle.

Asia erikseen JOS kysyisit esim. ketjussa kävisikö minulle 110€ käteisellä ja tulisit lauantaina hakemaan, sitten ennenkuin ehtisimme lyödä kaupat lukkoon (eli ennenkuin ehtisin vastata "kyllä se käy") laittaisitkin "perun tarjouksen, ketjussa XXX samaa laitetta myydään 40€ hintaan, ostankin sen. Pahoittelut".

Sääntöjen mukaan jos sinä esim. kirjoitat minun myyntiketjuuni: "Maksan pyyntihinnan" <= kauppa on sillä sovittu.
Käytännössä olen ollut huomaavinani että tästä voi luistaa, jos ehtii perua tarjouksensa ennen kuin myyjä reagoi siihen. Olen itsekin tehnyt noin ainakin pari kertaa, kun olenkin löytänyt paremman vaihtoehdon. (Pahoittelut myyjille!)

Siitä, onko se tarkalleen ottaen sääntöjen mukaista, en osaa sanoa, mutta sellaista kuitenkin käy. Ja olisihan se kai vähän kohtuutonta sitoa tarjouksen tehnyt iäksi pitämään rahoja hollilla, jos myyjä sattuukin olemaan vaikka parin kuukauden digipaussilla tai jättänyt koko foorumin...

Käytännössä olen ollut huomaavinani että tästä voi luistaa, jos ehtii perua tarjouksensa ennen kuin myyjä reagoi siihen. Olen itsekin tehnyt noin ainakin pari kertaa, kun olenkin löytänyt paremman vaihtoehdon. (Pahoittelut myyjille!)

Siitä, onko se tarkalleen ottaen sääntöjen mukaista, en osaa sanoa, mutta sellaista kuitenkin käy. Ja olisihan se kai vähän kohtuutonta sitoa tarjouksen tehnyt iäksi pitämään rahoja hollilla, jos myyjä sattuukin olemaan vaikka parin kuukauden digipaussilla tai jättänyt koko foorumin...

Totta, tuon voi kyllä tehdä varsinkin jos (sellaisiakin tapauksia on ollut) missä myyjä ei useampaan päivään (tai ehkä viikkoon) edes kirjaudu foorumille tai vastaa ketjuun. Eli ei ostajankaan täydy kuitenkaan jäädä "jopa vuosikymmeniksi" odottamaan sitä tuotetta kun on kerran erehtynyt kirjoittamaan sen ostavansa.

Se on myös minusta OK että editoi viestinsä jos sitä ei olla "ehditty nähdä" eli juuri myyjä ehtinyt edes reagoida siihen. Toki myös joku selkeä näppäilyvirhekin on sellainen minkä saa korjata "tarjoan 10000" kun on tarkoitus tarjota 1000 näyttiksestä tms ja pyyntihinta esim. 1200€...

On se sääntöjen mukaista. Eikä myyjä ole ehtinyt tässä nähdä mitään vaivaa, tyyliin pakata tuotetta tai lähtenyt matkaan tapaamiseen tai poistanut tuotetta muilta alustoilta (esim. Tori). Siitä on ihan ylläpidon kannanotto.

Tämä on hyvä esim. sellaisiin tapauksiin, jossa pitää saada esim. näytönohjain tänään ja käy tarjoamassa kolmeen ketjuun ja ostaa sieltä, mistä ensiksi saa. Tai kuten sanottu, jos myyjä ei vaivaudu pitkiin aikoihin vastaamaan ja se tarve on akuutti.

--

Hyvin hinnoilteituhin tuotteisiin tulee kyllä "hp jono"-viestejä, niin sieltä voi vaan poimia seuraavan. Kuukausia myynnissä olleeseen tuskin.

eikä se että laitat linkkiä "kaveri eri ketjussa myy vaan 40€ hintaan, ostankin häneltä" paljoa lämmitä
En ole tämmöstä sanonutkaan.
Vähän vaikea keskustella asiasta kun ei tiedä missä vaiheessa nämä kaupat on tosiaan ollut.
Sääntöjen mukaan jos sinä esim. kirjoitat minun myyntiketjuuni: "Maksan pyyntihinnan" <= kauppa on sillä sovittu
Sillä tämä näyttää pahoin olevan sitä harmaata aluetta, itseltä kesti pari minuuttia löytää viestiä joissa oli editoitu tarjoukset pois samana päivänä kun kauppias oli sen hyväksynyt.
Jos kuitenkin säännöt suosii myyjää eikä anna armoa sille ostajalle niin siinä tapauksessa puhtaasti ostajan näkökulmasta ajatellen en usko että ketään kiinnostaa negatiivinen palaute mikäli sai tuotteen merkittävästi halvemmalla ja säästi ison pennin.
Ja tuo että ilmoitukset olisivat vierekkäin, millä ihmeen logiikalla kukaan valitsisi sen kalliimman jos on samat tuotteet vierekkäin eri hinnoilla...? En ymmärrä. Pakostakin se halvempi on tullut ilmi vasta sen jälkeen kun on siitä sinun SERristä tarjous tehty.

@Anddi2 Sovittu kaupat Myydään - Linksys LGS308P 8-porttinen kytkin (kmo) viikko takaperin. Rahat siirretty Mobilepaylla, ei vastaa viesteihin, puhelinnumeroon soittaessa "numero ei käytössä".

EDIT: Myyjä vastasi YV 4 minuuttia tämän viestin jälkeen. Päivittelen tähän kun/jos homma selviää.

EDIT: 10.4 klo 20.23 Seurantakoodi saatu, kuulemma huomenna lähtee paketti.

Viimeksi muokattu:
Nimim. @Janzamo :n kanssa tehtiin kaupat PS5 ohjaimesta ja telakasta, mut hän ei saanut viikkoon pakettia liikenteeseen. Sovittiin että jos paketti ei lähde maanantaina (eilen), niin perutaan kaupat ja hän palauttaa rahat, mutta rahoja ei ole vieläkään kuulunut. On kuitenkin aktiivinen foorumilla ja vastailee viesteihin, joten ei tämän luulisi niin iso homma olevan. Ei jaksais tehdä noin pienistä summista rikosilmoitustakaan, mutta ihan periaatteesta sen teen jos rahoja ei ala kuulumaan.

Nimim. @Janzamo :n kanssa tehtiin kaupat PS5 ohjaimesta ja telakasta, mut hän ei saanut viikkoon pakettia liikenteeseen. Sovittiin että jos paketti ei lähde maanantaina (eilen), niin perutaan kaupat ja hän palauttaa rahat, mutta rahoja ei ole vieläkään kuulunut. On kuitenkin aktiivinen foorumilla ja vastailee viesteihin, joten ei tämän luulisi niin iso homma olevan. Ei jaksais tehdä noin pienistä summista rikosilmoitustakaan, mutta ihan periaatteesta sen teen jos rahoja ei ala kuulumaan.

Pahoittelut uhrin syyllistämisestä, mutta en itse ainakaan tekisi yhtäkään kauppaa käyttäjän kanssa joka ei ole viestihistorian mukaan tehnyt mitään muuta kun tarjonnut kaikille ostohalukkaille omaa tavaraansa. Todella epäilyttävää toimintaa ja vielä ilman kauppiaspalautteita. Toivottavasti saat rahasi pikaisesti takaisin!

Tahtoisin nostaa tälläisen myyntitoiminnan ihan suoraan esille. Eli "yksityinen taho" (minapamina) on MYYNYT UKRAINALAISTEN KANSANMURHAN AVUSTAMISTA (suora lainaus) tällä foorumilla (ilmeisesti vielä) toimivalle yritykselle. Pitäisi tästä saada vähintään huomautus jos ei banneja?

1712661745429.png

Tahtoisin nostaa tälläisen myyntitoiminnan ihan suoraan esille. Eli "yksityinen taho" (minapamina) on MYYNYT UKRAINALAISTEN KANSANMURHAN AVUSTAMISTA (suora lainaus) tällä foorumilla (ilmeisesti vielä) toimivalle yritykselle. Pitäisi tästä saada vähintään huomautus jos ei banneja?

1712661745429.png

Ihan oikeasta asiasta, mutta ehkä väärään paikkaan, jimssiltä ei kyllä tule ostettua enään yhtään mitään, ennenkuin tulee virallinen anteeksipyyntö ja suurehko lahjoitus ukrainaan.

Pahoittelut uhrin syyllistämisestä, mutta en itse ainakaan tekisi yhtäkään kauppaa käyttäjän kanssa joka ei ole viestihistorian mukaan tehnyt mitään muuta kun tarjonnut kaikille ostohalukkaille omaa tavaraansa. Todella epäilyttävää toimintaa ja vielä ilman kauppiaspalautteita. Toivottavasti saat rahasi pikaisesti takaisin!
Jeps ei ollu kuin kolmen kympin ostoksesta kyse, joten päätin kopasta vaikka epäilykset tietty oli. Ton viestin ja negatiivisen palautteen jälkeen on tullut useampi kirosanoilla kuorrutettu viesti jossa lupaillaan rahoja takaisin, mutta ei ole kuulemma ehtinyt vielä palauttaa. Jännästi ehtii kirjoitella noita viestejä kuitenkin..

1712661745429.png

Turha viesti tähän ketjuun kun ei varsinaisesti mitenkään liity. Ei tuota Jimms-sekoilua nyt tarvitse joka ketjuun väkisin liittää. Tästäkin olisit voinut modeille vaan ilmoittaa että väärinkäytetään kauppiaspalaute-järjestelmää.

Jeps ei ollu kuin kolmen kympin ostoksesta kyse, joten päätin kopasta vaikka epäilykset tietty oli. Ton viestin ja negatiivisen palautteen jälkeen on tullut useampi kirosanoilla kuorrutettu viesti jossa lupaillaan rahoja takaisin, mutta ei ole kuulemma ehtinyt vielä palauttaa. Jännästi ehtii kirjoitella noita viestejä kuitenkin..
No nyt tuli viimein rahat takaisin.

PCamatööri95 koitti todennäköisesti huijata minua, nyttemmin jo bännätty epäilyttävän myynti-ilmoituksen vuoksi.

Itsellä siis Osto ilmoitus halvasta lga 1700 emosta ja hän sellaista tarjosi. Epäilin heti ukkelia, mutta helppohan se olisi harrastaa, kun vain kympeistä kyse. Tosiaan itseä ihmetyttää tämä, että lähdetään ryöstämään pienillä summilla. Pitää itsekin olla tarkempi nyt ja tulevaisuudessa, kun huijaukset siirtyneet jo jopa halpoihin tuotteisiin (40-100e).

PCamatööri95 koitti todennäköisesti huijata minua, nyttemmin jo bännätty epäilyttävän myynti-ilmoituksen vuoksi.

Itsellä siis Osto ilmoitus halvasta lga 1700 emosta ja hän sellaista tarjosi. Epäilin heti ukkelia, mutta helppohan se olisi harrastaa, kun vain kympeistä kyse. Tosiaan itseä ihmetyttää tämä, että lähdetään ryöstämään pienillä summilla. Pitää itsekin olla tarkempi nyt ja tulevaisuudessa, kun huijaukset siirtyneet jo jopa halpoihin tuotteisiin (40-100e).
Pienistä summista on isompi kynnys tehdä rikosilmoitus. Ei monet jaksa prosessia kympeistä.

Samaa yritti mulle tosin lga 1150 emolla ja hintaa just muutama kymppi. Pyysin kuvia nii jäi homma siihen. Ihme kyllä, että jaksaa muutaman kympin takia yrittää.

huijarit siirtynyt juuri sen takia pienempiin summiin kun ihmisillä ei ole motia tehdä rikosilmotuksia pienten summien takia, esim jonkun 20-30e takia ei jakseta nähdä vaivaa kun "ei se mun taloutta kaada" perjaatteella painellaan menemään. tämähän sitten edesauttaa koijareita koijjaamaan koska pienista summista se pieni puro kasvaa isoksi joeksi. jos esim huijailee noita 30e kauppoja vaikka 30 tai 40kpl ni siinä saa nisti jo muutamat vedot suht helposti, toki kyseessä voi olla muukin kuin nisti, eipä se tässä "hyvinvointi" valtiossa mene enää pelkästään niitten piikkiin.
itse teen aina rikosilmotuksen ihan vaan perjaatteesta vaikka olenkin näitä "ei se mun taloutta kaada" ihmisiä :D

huijarit siirtynyt juuri sen takia pienempiin summiin kun ihmisillä ei ole motia tehdä rikosilmotuksia pienten summien takia, esim jonkun 20-30e takia ei jakseta nähdä vaivaa kun "ei se mun taloutta kaada" perjaatteella painellaan menemään. tämähän sitten edesauttaa koijareita koijjaamaan koska pienista summista se pieni puro kasvaa isoksi joeksi. jos esim huijailee noita 30e kauppoja vaikka 30 tai 40kpl ni siinä saa nisti jo muutamat vedot suht helposti, toki kyseessä voi olla muukin kuin nisti, eipä se tässä "hyvinvointi" valtiossa mene enää pelkästään niitten piikkiin.
itse teen aina rikosilmotuksen ihan vaan perjaatteesta vaikka olenkin näitä "ei se mun taloutta kaada" ihmisiä :D

Kymppien huijauksiin ei tunnu myöskään poliisi mitenkään reagoivan vaikka antaisi henkilöstä kaikki tiedot. Muutama vastaava itsellä takana.

Eli käyttäjä joka on nyt poistanut tunnuksensa täältä huijasi minulta cs2 skinejä, joiden hinnaksi sovittiin 215 euroa. Ymmärränkö oikein että ylläpidolta ei voi saada apua hlötietojen selvittämiseen?

Viimeksi muokattu:
Eli Jani96 joka on nyt poistanut tunnuksensa täältä huijasi minulta cs2 skinejä, joiden hinnaksi sovittiin 215 euroa. Ymmärränkö oikein että ylläpidolta ei voi saada apua hlötietojen selvittämiseen?

Valitettavasti mitään tietoja käyttäjistä ei ole mahdollista luovuttaa kuin Poliisille rikosilmoituksen kautta.

Eli Jani96 joka on nyt poistanut tunnuksensa täältä huijasi minulta cs2 skinejä, joiden hinnaksi sovittiin 215 euroa. Ymmärränkö oikein että ylläpidolta ei voi saada apua hlötietojen selvittämiseen?
Et rikosilmoitusta varten tarvi ko. tietoja. Poliisi selvittää, kunhan annat tietosi mitä itse tiedät; tilinumero/puhelinumero. Vai maksoitko jollain eksoottisemmalla tavalla?

e: aa, ymmärsin väärin. Siis sinä olit myyjänä ja toimitit ennen maksua. Tee rikosilmoitus jossa mainitset mm. steam accountin ja nimimerkin täällä. Io-tech kyl poliisin kans tekee yhteistyötä, mutta ei muille voi alkaa jakeleen tietoja.

Viimeksi muokattu:
Et rikosilmoitusta varten tarvi ko. tietoja. Poliisi selvittää, kunhan annat tietosi mitä itse tiedät; tilinumero/puhelinumero. Vai maksoitko jollain eksoottisemmalla tavalla?
Hänestä ei oikein ole mitään tietoja muuta kuin steam account mutta täällä hänellä oli lukuisia asiakaspalautteita, sieltä sen uskoakseni saisi selville. Mutta jos oikein ymmärrän että hänen asiakastietonsa on täältä poistettu niin niitä ei siis taida löytyä enää.

Edit, laitoin siis tavaran ensin koska hän vetosi siihen ettei minulla ole täälä sivustolla palautteita joten ei voinut luottaa siihen että en huijaa ...
Ja hänen palautteistaan oletin hänen olevan ihan ''legit''

Hänestä ei oikein ole mitään tietoja muuta kuin steam account mutta täällä hänellä oli lukuisia asiakaspalautteita, sieltä sen uskoakseni saisi selville. Mutta jos oikein ymmärrän että hänen asiakastietonsa on täältä poistettu niin niitä ei siis taida löytyä enää.
Miten maksoit hänelle ?

Voihan sitä rikosilmoituksen silti tehdä. Steam acco sinne tiedoiksi ja iotekki kauppapaikaksi. Voipi olla liian vaikeaa/työlästä poliisille alkaa selvittää ettei tule mitään, mutta silti tekisin ilmoituksen.

Voihan sitä rikosilmoituksen silti tehdä. Steam acco sinne tiedoiksi ja iotekki kauppapaikaksi. Voipi olla liian vaikeaa/työlästä poliisille alkaa selvittää ettei tule mitään, mutta silti tekisin ilmoituksen.
Kiitos, teen sen, odotan nyt josko saisin henkilöllisyyden selville hänen aikaisemmista palautteistaan, ihan muistin mukaan yhden henkilön muistin nii josko siltä irtoais jotakin infoa.

Valitettavasti mitään tietoja käyttäjistä ei ole mahdollista luovuttaa kuin Poliisille rikosilmoituksen kautta.
Voitko tätä sen verran avata, että olisiko teillä mahdollisuus antaa tietoja poliisille tästä poistetusta nimimerkistä ja esim. mahdollisista yhteystiedoista, joita vaikka yksityisviesteissään jakanut?

Ymmärränkö oikein että kyseinen tapahtuma menee petoksena vai varkautena?

Voitko tätä sen verran avata, että olisiko teillä mahdollisuus antaa tietoja poliisille tästä poistetusta nimimerkistä ja esim. mahdollisista yhteystiedoista, joita vaikka yksityisviesteissään jakanut?

Poistetusta tunnuksesta ei luonnollisesti ole mahdollisuus enää antaa tietoja sillä jos tunnus poistetaan niin meille ei jää enää mitään tietoja siihen liittyen.

Tässä tapauksessa nimimerkki Jani96 oli eilen pyytänyt tunnuksensa poistoa, eikä mitään epäilyttävää ollut tuossa vaiheessa ilmaantunut, niin meni poistoon kun muitakin tunnuksia satuttiin poistamaan samaan aikaan. Harmillinen ajoitus.

Joo mulle tarjosi myös yvllä low profile näytönohjainta. En kyllä hetkeäkään epäillyt että kaverilla sellanen olisi myydä kun noi on kuitenkin vähän harvinaisempaa tavaraa ja uusi käyttäjä millä 0 viestiä kirjoitettuna. Halvallakin olisi myynyt. Kuitti ja kuvat kuulemma löytyi mutta ei niitä onnistunut toimittamaan.

Sama kyseinen tyyppi yritti huijata myös minua pari päivää sitten Ryzen 5800x kaupoilla. Ekaksi kyseli että tarvitsenko vielä x570 emoa ja muisteja, joista olin jo tehnyt kaupat erään toisen kanssa. Kun puhe kääntyi prossun puuttumiseen, niin olis myynyt minulle sadalla eurolla 5800x:n. Pyysin kuvia prossusta, niin tyyppi hiljeni eikä palannut enää asiaan :)

Ymmärränkö oikein että kyseinen tapahtuma menee petoksena vai varkautena?
Petos ja muista tehdä Steam ilmoitus vaihtokaupasta- jonka hän huijasi, niin hänen Steam acco jäädytetään selvityksen ajaksi- muista myös ilmoittaa steam samalla että olet rikosksesta ilmoittanut poliisille, niin nopeuttavat steam acco jäädytystä selvityksen ajaksi- loppuu se pelailu accolla siihen:geek:

Statistiikka

Viestiketjuista
284 973
Jäsenet
78 925
Uusin jäsen
sina.jr021

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom