Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ikäviä tapahtumia nämä, mutta mun mielestä tämän bbs:n kauppapaikka on vain lisäpalvelu, eikä sen takia kannata siihen ylläpidon enempää panostaa aikaa/rahaa. Ostajien pitää olla todella tarkkana jokapaikassa.
Ylläpito näkee käyttäjien aktiivisuuden. Jos tunnus on auki voi käyttäjä vielä mahdollisesti vastata, jos on vaikka jotain selitettävää tai tulee katumapäälle ja jos päättää olla vastaamatta, niin laitetaan sitten banniin ja sen jälkeen kommunikointi varmasti katkeaa.Yp, miksei chisaita ole edelleenkään bannittu?
Ikäviä tapahtumia nämä, mutta mun mielestä tämän bbs:n kauppapaikka on vain lisäpalvelu, eikä sen takia kannata siihen ylläpidon enempää panostaa aikaa/rahaa. Ostajien pitää olla todella tarkkana jokapaikassa.
Juurikin näin. Tämä on foorumialustan mahdollistama keino yhteisön väliselle kaupankäynnille.Ikäviä tapahtumia nämä, mutta mun mielestä tämän bbs:n kauppapaikka on vain lisäpalvelu, eikä sen takia kannata siihen ylläpidon enempää panostaa aikaa/rahaa. Ostajien pitää olla todella tarkkana jokapaikassa.
Yp, miksei chisaita ole edelleenkään bannittu?
Näkisin, että kyllä se jotain auttaa. Vaikea nähdä näiden pikkupetosten tehtailijoita minään mastermindeina, jotka olisivat niin suunnitelmallisia että laittavat tunnuksia hautumaan. Eli osa varmasti saadaan pois.No mitäs se sitten auttaisi? Onhan täälläkin ollut noita ketkä tehnyt tunnuksia, jättänyt hautumaan, sitten ottanut käyttöön kun pääsi Kauppa-alueelle.
Aikarajat ei auta mitään.
Näkisin, että kyllä se jotain auttaa. Vaikea nähdä näiden pikkupetosten tehtailijoita minään mastermindeina, jotka olisivat niin suunnitelmallisia että laittavat tunnuksia hautumaan. Eli osa varmasti saadaan pois.
No mitäs se sitten auttaisi? Onhan täälläkin ollut noita ketkä tehnyt tunnuksia, jättänyt hautumaan, sitten ottanut käyttöön kun pääsi Kauppa-alueelle.
Aikarajat ei auta mitään.
Mikäs tolkku tässä olisi? Keskustelupalsta, jolla ei saa keskustella? Jos jotain aikaraja- tai muita rajoituksia haluaa tehdä, niin ehkä ne ihan foorumin elinvoimaisuuden takia kannattaa rajoittaa kauppa-alueelle.Mun mielestä uusille tunniksille voisi aivan hyvin laittaa eston että mitään ei voi MIHINKÄÄN kirjoittaa esim 14pv aikana.
Tekisi mieli käydä tämä ketju läpi tämän vuoden osalta, tai vaikka kesäkuusta 2023 läpi, ja katsoa kuinka moni tänne ilmoitettu tapaus on sellainen, jossa uusi nollapalautteinen käyttäjä on kusettanut vs. sellainen jossa muihinkin foorumin osioihin edes puoliaktiivisesti osallistunut on kusettanut. Luulen että se on jotain 90%-10% tasoa
Huh huh, melkonen lista kuraperse rotta-apinoita.Ihan nyt piruillakseni kävin läpi aiheessa mainitut jo bannitut kauppiaat läpi vuoden alusta eteenpäin:
@Polleliini
@Pcnörö
@Tero83
@Miro Backman
@esjokke
@SamiAvulias
@CallmeJohnson
@Chisai
@Meteoriitti
(Voi olla että heitä on enemmänkin jos osa on raportoitu suoraan ylläpidolle)
Juuri niin kuin sanoit... Suurin osa uunituoreina bannittuja tunnuksia joista useimmilla korkeintaan kymmenen viestiä jos sitäkään ja niistäkin varmaan suurin osa kauppa-alueelle. Olkaa siis tarkkana pojat.
Olisi täällä taas tämä ketju olemassa näille teidän höpötyksille.
Yleinen Kauppa-alueen keskustelu
Täällä voi keskustella yleisesti kauppa-alueeseen liittyvistä asioista.bbs.io-tech.fi
Ihan jonnin joutavia asioita näytätte keskustelevan eikä teitä ole edes nyt huijattu viimeaikoina.Aihe on tarkoitettu epärehellisistä kauppiaista ja huonoista kauppakokemuksista keskustelulle? Ehkä näitä juttuja lukevat jälkipolvet oppivat muiden tekemistä virheistä. Enemmän tätä aihetta varmasti myös luetaan kuin tuota.
Ihan jonnin joutavia asioita näytätte keskustelevan eikä teitä ole edes nyt huijattu viimeaikoina.
Eli juurikin sitä yleistä keskustelua mikä sopii paremmin tuohon toiseen ketjuun.Ihan asiasta tässä keskustellaan, eli miten välttää kusetetuksi joutuminen, ja millaisia käyttäjä nuo kusettejat on.
Eli juurikin sitä yleistä keskustelua mikä sopii paremmin tuohon toiseen ketjuun.
Öö häh? Vasta meni minulta 285€Ihan jonnin joutavia asioita näytätte keskustelevan eikä teitä ole edes nyt huijattu viimeaikoina.
Sinua ei nyt tässä tarkoitettu.Öö häh? Vasta meni minulta 285€
Sinua ei nyt tässä tarkoitettu.
No minä voisin huijata sinua, jos passaa. Saadaan sitten tää lanka oikeaan malliin sun mielestä?
No oikeasti, en käsitä nyt pointtiasi... sorry
Jokaisen kauppa-alueen ketjussa voisi olla pinnattuna "ohjeet" mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon ennenkun lähtee foorumilla kauppoja hieromaan. Mutta luulenpa ettei tuommoistakaan kukaan viitsisi lukea, ja jatkot saisi lukea täältä
Laita suoraan nega. Sulla on tähän täydet oikeudet. Loppuu nopeammin tollainen sopimusten rikkominen.Jatkossa annan jokaiselle tällaiselle vempuilijalle neutraalin palautteen. Tuhlataan vaan kaikkien aikaa.
Tuo on juuri oikein. Itse toimisin täysin samoin, mutta laittaisin negatiivisen palautteen suoraan.Laitetaas tänne nyt ihan yleisesti:
Nyt on aika monta kertaa tullut eteen tilanne, jossa kaupat on sovittu ja sitten yhtäkkiä esim myyjä peruu kaupat. Yleinen syy tuntuu olevan se, ettei uuden kokoonpanon tai tilalle tulevien osien suhteen ole kaikki mennyt putkeen. Eli yleisenä ohjeena: miettikää nyt hetki, että oletteko oikeasti valmiita myymään tuotteen / tuotteet vai ette. Se ei ole peruste minun mielestäni perumiselle, että uusi osa ei ole tullut tms. Kannattaa siis myydä vasta sitten kun on oikeasti valmis siihen. Jatkossa annan jokaiselle tällaiselle vempuilijalle neutraalin palautteen. Tuhlataan vaan kaikkien aikaa.
Ääni tälle. Tokihan ylläpito aina ne kostonegat poistaa pyynnöstä, mutta tämä olisi silti erittäin hyväLisäksi ylläpito voisi antaa turhista negoista varoitusta.
Nyt on aika monta kertaa tullut eteen tilanne, jossa kaupat on sovittu ja sitten yhtäkkiä esim myyjä peruu kaupat.
..
Jatkossa annan jokaiselle tällaiselle vempuilijalle neutraalin palautteen. Tuhlataan vaan kaikkien aikaa.
Eikö tässä tapauksessa ostaja voi linkata sinulle paikkaa jossa tuote on halvemmalla ja jos et pysty mätsäämään sitä hintaa voit pitää tunkkisi? Miksi ihmeessä kukaan maksaisi enempää jos sen saa halvemmalla jostain muualta...Usein tuntuu olevan semmoista, että sai halvemmalla muualta ja ei se minua lohduta, varsinkin jos varasin tuotetta.
Eikö tässä tapauksessa ostaja voi linkata sinulle paikkaa jossa tuote on halvemmalla ja jos et pysty mätsäämään sitä hintaa voit pitää tunkkisi? Miksi ihmeessä kukaan maksaisi enempää jos sen saa halvemmalla jostain muualta...
Eikö tässä tapauksessa ostaja voi linkata sinulle paikkaa jossa tuote on halvemmalla ja jos et pysty mätsäämään sitä hintaa voit pitää tunkkisi? Miksi ihmeessä kukaan maksaisi enempää jos sen saa halvemmalla jostain muualta...
Mikäs sen oman tarjouksen muuttamisen estää? Ohan noita noi kauppa ketjut täynnä kun porukka editoinu kommentteja tai laittanut uusia - eikä kellään banneja. Miksi ei samaa käytäntöä voi käyttää yv puolella? (oletan että näissä hsalosen keisseissä ollaan pelkästään foorumiviestittelyvaiheessa eikä valuutta olla siirrelty)Jos kaupat on sovittu, niin tämän paikan sääntöjen mukaan ne pitää sillä hinnalla tehdä. Myyjä sitoutuu myymään ja ostaja ostamaan. Jos ei säännöt sovi, niin aina voi siirtyä tekemään kauppaa muualle.
Hintatrendit muuttuu ja uusia tavaroita saattaa tulla myyntiin halvemmalla. Tuo olisi kauppiaalta reilua mätsätä se hinta kohdilleen mikäli nämä hintatrendit muuttuu kaupan teon aikana. Ei siellä säännöissä estetä reilua peliä.Jos sen saa halvemmalla muualta, ei varmaan sovita kauppoja siitä toisesta alkuunkaan.
Mikäs sen oman tarjouksen muuttamisen estää? Ohan noita noi kauppa ketjut täynnä kun porukka editoinu kommentteja tai laittanut uusia - eikä kellään banneja. Miksi ei samaa käytäntöä voi käyttää yv puolella? (oletan että näissä hsalosen keisseissä ollaan pelkästään foorumiviestittelyvaiheessa eikä valuutta olla siirrelty)
Hintatrendit muuttuu ja uusia tavaroita saattaa tulla myyntiin halvemmalla. Tuo olisi kauppiaalta reilua mätsätä se hinta kohdilleen mikäli nämä hintatrendit muuttuu kaupan teon aikana. Ei siellä säännöissä estetä reilua peliä.
Mikäs sen oman tarjouksen muuttamisen estää? Ohan noita noi kauppa ketjut täynnä kun porukka editoinu kommentteja tai laittanut uusia - eikä kellään banneja. Miksi ei samaa käytäntöä voi käyttää yv puolella? (oletan että näissä hsalosen keisseissä ollaan pelkästään foorumiviestittelyvaiheessa eikä valuutta olla siirrelty)
Hintatrendit muuttuu ja uusia tavaroita saattaa tulla myyntiin halvemmalla. Tuo olisi kauppiaalta reilua mätsätä se hinta kohdilleen mikäli nämä hintatrendit muuttuu kaupan teon aikana. Ei siellä säännöissä estetä reilua peliä.
Käytännössä olen ollut huomaavinani että tästä voi luistaa, jos ehtii perua tarjouksensa ennen kuin myyjä reagoi siihen. Olen itsekin tehnyt noin ainakin pari kertaa, kun olenkin löytänyt paremman vaihtoehdon. (Pahoittelut myyjille!)Sääntöjen mukaan jos sinä esim. kirjoitat minun myyntiketjuuni: "Maksan pyyntihinnan" <= kauppa on sillä sovittu.
Käytännössä olen ollut huomaavinani että tästä voi luistaa, jos ehtii perua tarjouksensa ennen kuin myyjä reagoi siihen. Olen itsekin tehnyt noin ainakin pari kertaa, kun olenkin löytänyt paremman vaihtoehdon. (Pahoittelut myyjille!)
Siitä, onko se tarkalleen ottaen sääntöjen mukaista, en osaa sanoa, mutta sellaista kuitenkin käy. Ja olisihan se kai vähän kohtuutonta sitoa tarjouksen tehnyt iäksi pitämään rahoja hollilla, jos myyjä sattuukin olemaan vaikka parin kuukauden digipaussilla tai jättänyt koko foorumin...
Käytännössä olen ollut huomaavinani että tästä voi luistaa, jos ehtii perua tarjouksensa ennen kuin myyjä reagoi siihen. Olen itsekin tehnyt noin ainakin pari kertaa, kun olenkin löytänyt paremman vaihtoehdon. (Pahoittelut myyjille!)
Siitä, onko se tarkalleen ottaen sääntöjen mukaista, en osaa sanoa, mutta sellaista kuitenkin käy. Ja olisihan se kai vähän kohtuutonta sitoa tarjouksen tehnyt iäksi pitämään rahoja hollilla, jos myyjä sattuukin olemaan vaikka parin kuukauden digipaussilla tai jättänyt koko foorumin...
En ole tämmöstä sanonutkaan.eikä se että laitat linkkiä "kaveri eri ketjussa myy vaan 40€ hintaan, ostankin häneltä" paljoa lämmitä
Sillä tämä näyttää pahoin olevan sitä harmaata aluetta, itseltä kesti pari minuuttia löytää viestiä joissa oli editoitu tarjoukset pois samana päivänä kun kauppias oli sen hyväksynyt.Sääntöjen mukaan jos sinä esim. kirjoitat minun myyntiketjuuni: "Maksan pyyntihinnan" <= kauppa on sillä sovittu
Nimim. @Janzamo :n kanssa tehtiin kaupat PS5 ohjaimesta ja telakasta, mut hän ei saanut viikkoon pakettia liikenteeseen. Sovittiin että jos paketti ei lähde maanantaina (eilen), niin perutaan kaupat ja hän palauttaa rahat, mutta rahoja ei ole vieläkään kuulunut. On kuitenkin aktiivinen foorumilla ja vastailee viesteihin, joten ei tämän luulisi niin iso homma olevan. Ei jaksais tehdä noin pienistä summista rikosilmoitustakaan, mutta ihan periaatteesta sen teen jos rahoja ei ala kuulumaan.
Turhasta negasta varoitusta, kuten aiemmin ehdotin.Tahtoisin nostaa tälläisen myyntitoiminnan ihan suoraan esille. Eli "yksityinen taho" (minapamina) on MYYNYT UKRAINALAISTEN KANSANMURHAN AVUSTAMISTA (suora lainaus) tällä foorumilla (ilmeisesti vielä) toimivalle yritykselle. Pitäisi tästä saada vähintään huomautus jos ei banneja?