kylläSaakos tänne kertoa myyjän tunnuksen keneltä on tullut huijatuksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kylläSaakos tänne kertoa myyjän tunnuksen keneltä on tullut huijatuksi?
Ja silti palautteet pelkkää positiivista :/Jokaiselle sitten tiedoksi että varokaa käyttäjää techz. Ostin häneltä 7800xt:n mutta eipä ole ikinä paketti lähtenyt matkaan. Rikosilmoitus tänään tehty asiasta.
kyseinen julkasu on poistettu käyttäjän toimesta.
Ja silti palautteet pelkkää positiivista :/
Saakos tänne kertoa myyjän tunnuksen keneltä on tullut huijatuksi?
Jokaiselle sitten tiedoksi että varokaa käyttäjää techz. Ostin häneltä 7800xt:n mutta eipä ole ikinä paketti lähtenyt matkaan. Rikosilmoitus tänään tehty asiasta.
jep tämäpä
Tottakai. Oikeaa nimeä, eikä osoitetietoja/sähköpostia/puhelinnumeroa ei saa laittaa.
Tunnuksen saa laittaa, jos edes epäilee mitään vilppiä tapahtuneen. Parhaassa tapauksessa tulee tänne selvittämään asian.
Sanonut tätä jo miljoona kertaa ja vieläkin olen samaa mieltä:
Ensin se negatiivinen palaute. Sitten rikosilmoitus. Ja itse uhkailisin ensin rikosilmoituksella, ennenkuin tekisin.
Lisäksi ylläpito halunnee tiedot rikosilmoituksista edelleen, että voivat luovuttaa tietoja käyttäjästä poliisille. Eivät vahingossa esim. poista käyttäjää, ennenkuin tiedot saadaan talteen.
edit: @nonnzz98 ehti ensin.
Sinua me tässä vähän potkitaan laittamaan se negatiivinen palaute, että muut osaa varoa. Ei voida laittaa palautetta sinun puolestasi.
tein negatiivisen palautteen juuri. Pahoittelut kun en tiedä miten toimia kun ensimmäistä kertaa täällä näin käynyt. Laitoin sampsalle jo viestiä asiasta yv:nä. Sekä uhkailin häntä jo rikosilmoituksella.
Meniköhän palaute nyt väärään kohtaan? Eikös tämä huijari ole se myyjä eikä ostaja?tein negatiivisen palautteen juuri. Pahoittelut kun en tiedä miten toimia kun ensimmäistä kertaa täällä näin käynyt. Laitoin sampsalle jo viestiä asiasta yv:nä. Sekä uhkailin häntä jo rikosilmoituksella.
Samaa katsoin.Meniköhän palaute nyt väärään kohtaan? Eikös tämä huijari ole se myyjä eikä ostaja?
Meniköhän palaute nyt väärään kohtaan? Eikös tämä huijari ole se myyjä eikä ostaja?
Jatkotoimenpiteet seuraavat: teet rikosilmoituksen (muista vaatia rangaistusta). Odotat poliisin yhteydenottoa (voi mennä jopa vuosi)Eli jos nyt oikein ymmärsin niin jatkotoimenpiteet hoituvat ylläpidon kautta jos poliisi tarvitsee lisätietoa ym käyttäjästä?
Eli jos nyt oikein ymmärsin niin jatkotoimenpiteet hoituvat ylläpidon kautta jos poliisi tarvitsee lisätietoa ym käyttäjästä?
Jatkotoimenpiteet seuraavat: teet rikosilmoituksen (muista vaatia rangaistusta). Odotat poliisin yhteydenottoa (voi mennä jopa vuosi)
Siis hä? Ostitko sä siltä sen näyttiksen 420€:llä?Minulle myi samasen näyttiksen tossa parisen päivää sitten, eikä rahojen jälkeen oo paketista mitään kuulunut, vaikka luvannut useana päivänä postitella.
Muistakaa raportoida Mobilepaylle, jos sitä käytitte maksamiseen. Laittakaa myös rikosilmoitukseen, että olette raportoineet Mobilepaylle. Sitä kautta saa oikean tilin omistajan nimen nykyään, vaikka ainahan voidaan käyttää jonkin toisen osapuolen tiliä vastaanottamiseen.
Selvää taitaa nyt olla, ettei mitään näytönohjainta ole ollut myynnissä.
Soita sinne, nii ne antaa infoon ja sulkee sen mobilepayn.itse tein jo rikosilmoituksen päivällä.
mutta joo vois sitä mobilepäylle raportoida asiasta. Mitenköhän se vaan tapahtuu?
Soita sinne, nii ne antaa infoon ja sulkee sen mobilepayn.
Väliaikatieto, oma case meni sovitteluun (ihan ok vaihtoehto itselleni) ja sovittiin maksuohjelmasta. Noh, eka erä neljästä tuli, mutta ei sen jälkeen enää mitään eikä sovittelijakaan saanut @mertsi :ä kiinni, niin palasi takaisin rikoskäsittelyyn. Ihmetyttää toiminta, koska nyt se käy hänelle vielä kalliimaksi minulle päin tulevien korvausten (korkojen) osalta + rangaistusvaatimus tähän päälle.Morjes! Jos onnistuu, niin pistätkö ne tiedot mitä itse tiedät @mertsi :stä, niin pistän tuon rikosilmoituksen nyt tulille. Mielestäni oon antanu jo tarpeeksi siimaa hoitaa asia kuntoon.
Väliaikatieto, oma case meni sovitteluun (ihan ok vaihtoehto itselleni) ja sovittiin maksuohjelmasta. Noh, eka erä neljästä tuli, mutta ei sen jälkeen enää mitään eikä sovittelijakaan saanut @mertsi :ä kiinni, niin palasi takaisin rikoskäsittelyyn. Ihmetyttää toiminta, koska nyt se käy hänelle vielä kalliimaksi minulle päin tulevien korvausten (korkojen) osalta + rangaistusvaatimus tähän päälle.
itse kun olen turvallisuusalalla hommissa niin omasta näkökulmasta tuo ns sovittelu on ihan turhaa. Meet paikalle kuuntelemaan julkisesti anteeksipyynnön ja mahdollisesti sovitte just maksusta takaisinpäin. Mutta taas parempi olisi omasta näkökulmasta vaan viiä suoraan asia loppuun asti eli käräjäoikeuteen vai minne meneekään.
Siinä menee pidempi aika ja näin säästetään resursseja. Lisäksi edelleen jollain voi uhkailla: käsittääkseni sovittelusta ei tule rikosrekisteriä (korjatkaa, jos olen väärässä).
--
Siksi ei taas minun päähäni mahdu, että @mertsi sai kaksi mahdollisuutta hoitaa asia kunnialla ja failasi molemmat. Nyt tulee rikosrekisteri. Nyt vuokra-asunnon hankkiminen ja elämä hankaloituu. Oliko ihan pakko?
Tota loppua en ymmärtänyt että sun vai hänen elämä hankaloituu? Jos oikein ymmärsin niin hänen.

Mitä ihmettävuokra-asuntoa hankkiessa
Ei tule. Tulee, jos tuomio on vähintään ehdonalaista vankeutta.rikosrekisterillä (joka tulee oikeuden tuomiosta)
Mitä helvettiä![]()
Ei tule. Tulee, jos tuomio on vähintään ehdonalaista vankeutta.
Enpä olis varma. Ei ainakaa vuokraamisen ehtona saa olla.Minulta kysyttiin. Yksityisellä ainakin saa kysyä, mitä haluaa.
Enpä olis varma. Ei ainakaa vuokraamisen ehtona saa olla.
Enpä olis varma. Ei ainakaa vuokraamisen ehtona saa olla.
Luottotiedot on täysin eri asia kuin rikosrekisteri. Luottotiedot saa tarkistaa vuokraamista varten.Ehtona voi olla esim. se että pitäisi ottaa sitten vakuutus, mitä ei saa jos on perinnässä eli maksutiedot sössitty. Yllätyksenä voi tulla esim. se että vaikka tarjoaisi isollekin firmalle että maksaa vaikka vuoden etukäteen vakuutusmaksut niin sitä kotivakuutusta ei vaan saa...
Ehkä ei virallisena ehtona, mutta reaktio tällaiseen kysymykseen voi vaikuttaa siihen, kenet yksityinen ottaa vuokralaiseksi.
Vuokranantaja ei todellakaan saa kysellä mitään rikosrekisteriotteita. Ja ainakin omalla alalla työnantajalla ei ole kuin oikeus nähdä rikosrekisteriote. Se ei saa ottaa sitä itselleen haltuun tms.
Kai sitä yksityinen vuokranantaja saa vuokrata kenelle haluaa ilman sen kummempia perusteluja?Enpä olis varma. Ei ainakaa vuokraamisen ehtona saa olla.
Korkki kiinni, eihän noissa ollut mitään järjen hiventäkään ^^ eikä suomessa tälläsistä pikku hommista tuomioita jaella samat törpöt vuodesta toiseen pitkin jokasta foorumia ja alustaa jatkaa menojaan. saatika rahoja saa uhri odotella kymmenisen vuotta.Minulta kysyttiin. Yksityisellä ainakin saa kysyä, mitä haluaa.
Lisäksi minun työhöni kysyttiin rikosrekisteriä ihan ensimmäisessä työhaastattelussa. IT-firma. Tietenkin projekteja myös julkiselle sektorille, mutta en minä nyt lähtenyt tekemään mitään erikoisesti salassa pidettäviä projekteja.
Ok, käyn korjaamassa tekstejäni kohta, mutta nyt kauppaan. Ja petoksesta voi saada ehdonalaista, jos uhreja on monta ja se on laajamittaista.
Ulosottoon menee saatavat kuitenkin ja siitäkin tulee omat hankaluutensa.
Korkki kiinni, eihän noissa ollut mitään järjen hiventäkään ^^ eikä suomessa tälläsistä pikku hommista tuomioita jaella samat törpöt vuodesta toiseen pitkin jokasta foorumia ja alustaa jatkaa menojaan. saatika rahoja saa uhri odotella kymmenisen vuotta.
Jokaiselle sitten tiedoksi että varokaa käyttäjää techz. Ostin häneltä 7800xt:n mutta eipä ole ikinä paketti lähtenyt matkaan. Rikosilmoitus tänään tehty asiasta.
Vai tällainen tapaus, ostin minäkin SSD:n @Techz jo melkein pari viikkoa sitten ja ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Kuitin ko. vehkeestä kuitenkin toimitti jo pyydetysti. No, olen pyytänyt selvittämään asian tai sitten lähden tässä jatkotoimenpiteisiin.
edit: muokattu lainausta.
Vai tällainen tapaus, ostin minäkin SSD:n @Techz jo melkein pari viikkoa sitten ja ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Kuitin ko. vehkeestä kuitenkin toimitti jo pyydetysti. No, olen pyytänyt selvittämään asian tai sitten lähden tässä jatkotoimenpiteisiin.
edit: muokattu lainausta.
Ei ole montaakaan päivää siitä kun kyseinen herra myi 4070 näyttistä Torista ottamallaan kuvalla (eri paikkakunta torin ilmoituksessa), siitä kävi Sampsakin huomauttamassa ja myöhemmin ilmoitus poistettu.Tiedoksi: käyttäjä @Despootti ei ole viikon aikana saanut näytönohjainta toimitettua postiin. Viesteihin vastaaminen loppui 48h sitten, eikä ole ensimmäisten muutaman päivän toimitusviivästystekosyiden (en kerennyt, ei mahtunut postin tiputusluukusta yms.) jälkeen kuulunut mitään. Ilmoitin, että mikäli rahoja ei ole palautettu tilille ensi viikon alkuun mennessä, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Linkki myynti-ilmoitukseen: Myyty - Voi poistaa)
Voisi kuvitella, että positiivinen kauppiaspalaute + selfie henkilökortin kanssa riittäisi ja maksun uskaltaisi suorittaa tilille etukäteen, mutta näköjään ei. Jää kyllä meikäläisen viimeiseksi nettikaupaksi ja jatkossa ostan vaan kaiken uutena. Käytetyn tavaran heitän sitten varmaan roskiin. Kyllä tympii.
Kirjoittelen tänne, mikäli tässä nyt tapahtuukin jotain käsittämätöntä ja saan kuin saankin joko kortin tai rahat takaisin, mutta epäilen vahvasti. Ei voi kuin toivoa, ettei kyseessä ole jonkinlainen identiteettivarkaus-case, sillä silloin menee hankalaksi.
höpö höpö nyt ukko oikeesti vaikka olisit elisan tolppa vastaava et sää töissä ole ton viestin aikaan 23:00 hupi ukko nyt ihan oikeesti sovittelut on suuri läppä tottahan toki jos sulla on firma millä painaa oikeusteitse homma purkkiin noi sovittelutkin on suuri vitsi. elähän nyt, koodaile vaikka sukkia mutta tuo että ihmisten kämpän saanti on kiinni siitä että ovat tehneet parin satasen petoksen höpö höpö juttuja melkeen alkaa jo ottamaan tollaset jorinat aivoon.Olen oikeasti ollut sovittelussa. Kyllä sieltä mennään suoraan käräjäoikeuteen, jos ei onnistu asiat.
Se ei vaan onnistu heti, vaan pitää olla käsittelypäivä, mutta tässä vaiheessa ei enää voi tuolta välttyä.
Ja käräjäoikeus kyllä antaa tuomion. Käräjäoikeuden korvaukset on ulosottokelpoisia, ne saa sieltä (jos esim. saa sen perinnön tai veronpalautuksia, jne.). Täysin p*rsaukisilta ei välttämättä saa.
--
On kyllä se kolmas mahdollisuus: rikos on liian vähäinen, ja tutkinta lopetetaan. Näinkin on minulle käynyt ja siitä tulee uhrille (tässä tapauksessa minä) vaan paha mieli. Tässä ei mitään korvauksia maksella ja rötöstelijä voi jatkaa riehumistaan. En tästä keskustele enempää, enkä avaa enempää ja haluan unohtaa tämän omalta kohdaltani.
--
Korkki on kiinni kesken työpäivän ja suosittelen samaa![]()
mutta tuo että ihmisten kämpän saanti on kiinni siitä että ovat tehneet parin satasen petoksen höpö höpö juttuja melkeen alkaa jo ottamaan tollaset jorinat aivoon.
Palaan vielä sen verran, että siis hsalonen väitti ettei saa kämppää, jos on rikosrekisteri. Sitä kait kunzu tossa kans ihmetteli. Luottotiedot on toki iha oma asiansa, mut rikosrekisteriä tuskin on sallittua ees kysyä vuokranantajan asemassa.Ei kämpän saamiseen vaikuta se onko joku tehnyt muutaman satasen kuprun joskus. Mutta siihen se voi kaatua jos luottotiedot ovat menneet. Eli mietitään tilannetta nyt hieman: se henkilö on tehnyt varmaan useampiakin petoksia kuin tuon yhden ja ainoa. Koska en usko että kukaan muutaman satasen takia menee ensin sovitteluun ja sitten mokaa senkin jos oikeasti kyse olisi vain satasesta tai parista mikä olisi peräti mahdollista maksaa mitä? Neljässä erässä takaisin.
Olen aika varma että siellä on suurempia ongelmia takana kuin vain yksi ainoa petos. Luultavasti useita petoksia minkä takia nyt menee luottotiedot ja lähtee tuo perintään. Mikä taas hyvinkin tehokkaasti voi estää sen mainitun asunnon saamisen.
Taas se että rikosrekisteriä jotenkin alettaisiin selvittämään on asia erikseen (millä ihmeellä? Voihan ihmiseltä kysyä mutta mikä estää valehtelemasta? Ei yksityinen tai edes isompi firma kuten Sato varmaan pääse valtion tiedostoihin käsiksi, asia erikseen jos hakee töihin esim. kouluun, armeijaan tai vaikka poliisiksi). Tietysti voi tehdä geneerisen haun googlella mutta sillä tuskin kovin paljoa tuloksia tulee, ellei kyseessä ole joku isomman luokan rikollinen mistä on nimen ja kuvan kanssa kirjoiteltu lehtiin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.