Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Oon ollut aika pitkä pinnainen erään foorumin tukijäsenen kanssa, piti ostaa multa kasa ssd levyjä mutta tuli auton kanssa ongelmia hänellä, kumminkin samaan aikaa ja sen jälkeen osto ilmoituksia €€€ summaan , kyllä ihmettelen, jos olisi sanonut ettei osta niin ok, mutta en kyllä pidä enään näitä varattuna maaliskuun jälkeen. On aktiivi foorumilla ja tässäkin ketjussa. Mulle riitti.
Melkeen 8 kuukautta oot odotellut? :confused:
Oisko unohtunut, milloin viimeks laittanut/saanut viestiä?
 
Oon ollut aika pitkä pinnainen erään foorumin tukijäsenen kanssa, piti ostaa multa kasa ssd levyjä mutta tuli auton kanssa ongelmia hänellä, kumminkin samaan aikaa ja sen jälkeen osto ilmoituksia €€€ summaan , kyllä ihmettelen, jos olisi sanonut ettei osta niin ok, mutta en kyllä pidä enään näitä varattuna maaliskuun jälkeen. On aktiivi foorumilla ja tässäkin ketjussa. Mulle riitti.
jos minua meinaat niin täytyy kyllä nyt myöntää että mä olin unohtanut kokoasian! en todellakaan ole ajatellut että sä seivaisit näitä mua varten 8kk ku en mä edes muistanut koko asiaa ja nyt vasta tuli mieleen ku aloin lukemaan tätä palstaa ja mainitsit asiasta ja tuli sellanen ahaa elämys! toki mä ne voin sulta vielä ostaa vaikken niillä mitään enää teekkään jos niikseen pahalta tuntuu ja olen sinun mielesi pahoittanut. tosin oisin voinut kyllä kuvitella että tästä vois muistuttaakkin ihan myyjänkin puolesta. kuten varmaan kauppiaspalautteesta huomaa niin olen joo aktiivinen ja teen paljon kauppaa ja joskus sitä vaan unohtaa asioita, kuuluu vissiin ihmisluonteeseen joskus unohdella asioita?
 
jos minua meinaat niin täytyy kyllä nyt myöntää että mä olin unohtanut kokoasian! en todellakaan ole ajatellut että sä seivaisit näitä mua varten 8kk ku en mä edes muistanut koko asiaa ja nyt vasta tuli mieleen ku aloin lukemaan tätä palstaa ja mainitsit asiasta ja tuli sellanen ahaa elämys! toki mä ne voin sulta vielä ostaa vaikken niillä mitään enää teekkään jos niikseen pahalta tuntuu ja olen sinun mielesi pahoittanut. tosin oisin voinut kyllä kuvitella että tästä vois muistuttaakkin ihan myyjänkin puolesta. kuten varmaan kauppiaspalautteesta huomaa niin olen joo aktiivinen ja teen paljon kauppaa ja joskus sitä vaan unohtaa asioita, kuuluu vissiin ihmisluonteeseen joskus unohdella asioita?

:thumbsup:
Itsellä oli tässä vastaavanlainen keissi. Toisaalta aikaa ei ollut ihan noin paljon kulunut.

Olin myyjän roolissa ja ostaja teki tarjouksen ketjuun, jonka hyväksyin.
Ostaja pyysi että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin, jonka hyväksyin. Laitoin myöhemmin viestiä, johon ostaja ilmoitti, että on reissussa ja kysyi, että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin. Suostuin ja jälleen kului vähän reilummin aikaa. Laitoin uudelleen viestin ja ostaja kertoi rehellisesti, että ei tartte enää tuotetta, mutta ostaa tottakait pois, kun on huutanutkin.
Kaupat toteutui vaikka vähän aikaa kului :)

Joten kyllä tässä myyjälläkin jokin vastuu mielestäni on, jos aikaa kuluu paljon.
Jos ostaja olisi perääntynyt jossain vaiheessa, nii ehkä olisin siitä laittanut sitten palautetta kehiin.
 
:thumbsup:
Itsellä oli tässä vastaavanlainen keissi. Toisaalta aikaa ei ollut ihan noin paljon kulunut.

Olin myyjän roolissa ja ostaja teki tarjouksen ketjuun, jonka hyväksyin.
Ostaja pyysi että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin, jonka hyväksyin. Laitoin myöhemmin viestiä, johon ostaja ilmoitti, että on reissussa ja kysyi, että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin. Suostuin ja jälleen kului vähän reilummin aikaa. Laitoin uudelleen viestin ja ostaja kertoi rehellisesti, että ei tartte enää tuotetta, mutta ostaa tottakait pois, kun on huutanutkin.
Kaupat toteutui vaikka vähän aikaa kului :)

Joten kyllä tässä myyjälläkin jokin vastuu mielestäni on, jos aikaa kuluu paljon.
Jos ostaja olisi perääntynyt jossain vaiheessa, nii ehkä olisin siitä laittanut sitten palautetta kehiin.
tosiaan täälläkun paljon kauppaa tekee ja muutenkin hitusen hektinen elämänvaihe menossa pienten lapsien kanssa ja töissä niin välillä näitä unohduksia vaan sattuu. toki minä huutamani tuotteet ostan pois jos ne vielä on myyjällä, minä isken sitten ne uudelleen tänne samalla hinnalla myyntiin kun en tosiaan niillä enää mitään tee. näin ainakin saadaan unohtamani kaupat vietyä loppuun!
 
tosiaan täälläkun paljon kauppaa tekee ja muutenkin hitusen hektinen elämänvaihe menossa pienten lapsien kanssa ja töissä niin välillä näitä unohduksia vaan sattuu. toki minä huutamani tuotteet ostan pois jos ne vielä on myyjällä, minä isken sitten ne uudelleen tänne samalla hinnalla myyntiin kun en tosiaan niillä enää mitään tee. näin ainakin saadaan unohtamani kaupat vietyä loppuun!

Näin juuri :)
Ymmärrän tässä kyllä @jshki palautteenkin asiata, mutta ehkä olisi kannattanut laittaa ekana viestiä ostajalle, kun suoraan palaute tänne. Jos ostaja ei olisi mitenkään kommentoinut tai alkanut hankalaksi, nii sitten tilanne eri.
 
Näin juuri :)
Ymmärrän tässä kyllä @jshki palautteenkin asiata, mutta ehkä olisi kannattanut laittaa ekana viestiä ostajalle, kun suoraan palaute tänne. Jos ostaja ei olisi mitenkään kommentoinut tai alkanut hankalaksi, nii sitten tilanne eri.
no ei mua haittaa että se tänne iski viestiä, tulipahan huomattua asia ja jos tosiaan saadaan saatettua luvatut kaupat lukkoon niin jää kummallekkin sitten parempi mieli! :) tosin ois mut yv:llä myös tavottanut kun jokapäivä tätä foorumia selailen
 
no ei mua haittaa että se tänne iski viestiä, tulipahan huomattua asia ja jos tosiaan saadaan saatettua luvatut kaupat lukkoon niin jää kummallekkin sitten parempi mieli! :) tosin ois mut yv:llä myös tavottanut kun jokapäivä tätä foorumia selailen
Kyllä laitoin erillistä viestiäkin.. mutta en varaa enää, myyn muualle.
 
Kyllä laitoin erillistä viestiäkin.. mutta en varaa enää, myyn muualle.
31.3 tullut viestiketjuun viimesin viesti ja sen jälkeen ei mitään. ymmärrän että myyt muualle mutta olisinhan ne voinut tänään tulla hakemaan niin ei olisi tarvinnut mitään "varailla"
itse olisin jo myynyt nuo aikapäiviä sitten pois
 
:thumbsup:
Itsellä oli tässä vastaavanlainen keissi. Toisaalta aikaa ei ollut ihan noin paljon kulunut.

Olin myyjän roolissa ja ostaja teki tarjouksen ketjuun, jonka hyväksyin.
Ostaja pyysi että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin, jonka hyväksyin. Laitoin myöhemmin viestiä, johon ostaja ilmoitti, että on reissussa ja kysyi, että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin. Suostuin ja jälleen kului vähän reilummin aikaa. Laitoin uudelleen viestin ja ostaja kertoi rehellisesti, että ei tartte enää tuotetta, mutta ostaa tottakait pois, kun on huutanutkin.
Kaupat toteutui vaikka vähän aikaa kului :)

Joten kyllä tässä myyjälläkin jokin vastuu mielestäni on, jos aikaa kuluu paljon.
Jos ostaja olisi perääntynyt jossain vaiheessa, nii ehkä olisin siitä laittanut sitten palautetta kehiin.
Kyllä se vastuu on sillä ostajalla, jos kaupat on sovittu ja ostaja haluaa siirtää maksua/kauppoja.

Vähän sama ku saat laskun, maksajan vastuulla on maksaa lasku eräpäivään mennessä ja jos tuota vastuuta ei suorita tulee karhukirje ja joku sakko laskun päälle. Sama homma tässä tapauksessa eli ostajalle kuka ei hoita vastuutaan saa antaa huomautuksen eli negatiivisen palautteen.
 
Kyllä se vastuu on sillä ostajalla, jos kaupat on sovittu ja ostaja haluaa siirtää maksua/kauppoja.

Vähän sama ku saat laskun, maksajan vastuulla on maksaa lasku eräpäivään mennessä ja jos tuota vastuuta ei suorita tulee karhukirje ja joku sakko laskun päälle. Sama homma tässä tapauksessa eli ostajalle kuka ei hoita vastuutaan saa antaa huomautuksen eli negatiivisen palautteen.
kyllä mä sanoisin että jos sä tekisit täällä yhtä paljon kauppaa kuin minä ni näitä vaan valitettavasti sattuu aina välillä. kaikkien kanssa olen kyllä saanut kaupat hoidettua loppuun asti hyvällä yhteiymmärryksellä...
 
kyllä mä sanoisin että jos sä tekisit täällä yhtä paljon kauppaa kuin minä ni näitä vaan valitettavasti sattuu aina välillä. kaikkien kanssa olen kyllä saanut kaupat hoidettua loppuun asti hyvällä yhteiymmärryksellä...
Ihan samanlailla laiminlyöt velvoitteesi saattaa sovitut kaupat loppuun, teetkö sitten yhden vai sata kauppaa viikossa.
Paljon kauppaa tekevänä luulisi olevan jokin muistio/excel, eikä hommat olisi pelkästään muistin varassa?
 
Ihan samanlailla laiminlyöt velvoitteesi saattaa sovitut kaupat loppuun, teetkö sitten yhden vai sata kauppaa viikossa.
Paljon kauppaa tekevänä luulisi olevan jokin muistio/excel, eikä hommat olisi pelkästään muistin varassa?
sanoinko etten olisi hoitanut velvoitteita loppuun kun asia on huomattu ja erehdys korjattu? kuten aiemmin sanoin niin aina olen hoitanut kaupat loppuun asti vaikka unohdus olisikin sattunut.
mitäs se muistio/exel minulle kertoisi? niihin kun ei koneella saa muistutuksia vai olenko ihan hakuteillä?
 
Ihan samanlailla laiminlyöt velvoitteesi saattaa sovitut kaupat loppuun, teetkö sitten yhden vai sata kauppaa viikossa.
Paljon kauppaa tekevänä luulisi olevan jokin muistio/excel, eikä hommat olisi pelkästään muistin varassa?
nytkin kun tämä tuli näin ilmi niin tarjouduin ostamaan kyseiset tuotteet noudolla tänään ja tämä ei enää kelvannut. ymmärrän kyllä myyjää mutta ainakin yritin saattaa kaupat loppuun mistä joskus yv viestillä on sovittu
 
sanoinko etten olisi hoitanut velvoitteita loppuun kun asia on huomattu ja erehdys korjattu? kuten aiemmin sanoin niin aina olen hoitanut kaupat loppuun asti vaikka unohdus olisikin sattunut.
mitäs se muistio/exel minulle kertoisi? niihin kun ei koneella saa muistutuksia vai olenko ihan hakuteillä?
Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta.
Sovit kaupat -> unohdit sovitut kaupat = et suorittanut velvoitettasi. =epäonnistunut kauppa sinun takiasi.

Excel/muistioon kannattaa kirjoittaa kaikki sovitut kaupat, pvm, kauppahinta, onko maksusuoritus tehty ja onko esine postitettu/saapunut perille.
 
Ihan samanlailla laiminlyöt velvoitteesi saattaa sovitut kaupat loppuun, teetkö sitten yhden vai sata kauppaa viikossa.
Paljon kauppaa tekevänä luulisi olevan jokin muistio/excel, eikä hommat olisi pelkästään muistin varassa?
Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta.
Sovit kaupat -> unohdit sovitut kaupat = et suorittanut velvoitettasi. =epäonnistunut kauppa sinun takiasi.

Excel/muistioon kannattaa kirjoittaa kaikki sovitut kaupat, pvm, kauppahinta, onko maksusuoritus tehty ja onko esine postitettu/saapunut perille.
kyllä itsellä on aina tapana muistutella kaupoista jos ne on yv viestillä sovittu. joko ne peruutetaan tai hoidetaan loppuun. tässä tapauksessa kun minä unohdin ne voin myöntää kyllä oman mokani ja olin sitä yrittämässä korjata. olen kuitenkin hoitanut asiallisesti useammat kaupat kyseisen herrasmiehen kanssa onnistuneesti.
eiköhän tämän asian käsittely ollut nyt tässä. tarvitse sen enempää täällä tätä vatvoa vaan siirrytään elämässä eteenpäin kohti uusia pettymyksiä!
 
Voihan se myyjä muistuttaa vähän aikaisemmin kun tulla tänne 6kk päästä avautumaan... Kas kun ei 2v päästä. Saisko silloin ulista vielä enemmän kun mennyt peräti 2v? 10v niin ostajan sietäisi saada häkkiä?

Kyllä noita unohduksia sattuu puoleen ja toiseen. Tässäkin olisi pistänyt yv:tä viikon jälkeen niin kauppa maalissa? Tuskin olisi myyjälle edes jäänyt paha maku suuhun. Ikäväähän se on muistutella, mutta kyllä se vaan on fakta että yksityisten välisessä kaupankäynnissä joutuu todella monesti joustamaan suuntaan tai toiseen jos haluaa romuistaan eroon tai on ostamassa romuja. Ei nää hommat toimi kuten kaupan kassalla.

Nyt näyttää siltä, että myyjäkin on asian unohtanut ja herännyt 6kk jälkeen kun levyt jostain osuneet käteen että ei saamari nämäkin piti olla jo myytynä.
 
Myyjähän tässä ei ole tehnyt varsinaisesti mitään virhettä. Toki olisi kannattanut olla aktiivisempi ostajan suuntaan aiemmin mutta ostaja jätti kaupat sikseen lupauksista huolimatta. Eli siitä voi antaa ihan oikeutetusti negatiivisen palautteen. Asiasta ilmoittaminen tässä ketjussa monien kuukausien jälkeen ei ole järkevää mutta toisaalta myyjä ei maininnut ostajaa nimeltä. Asiasta puhuttiin siis ikään kuin yleisellä tasolla. Olisi eri asia, jos myyjä olisi ilmoittanut ostajan heti kättelyssä. Ostaja tuli itse käsittelemään asiaa julkisesti tähän ketjuun (ihan hyvä sinänsä, että saataisiin ratkaisu aikaiseksi).
 
Myyjähän tässä ei ole tehnyt varsinaisesti mitään virhettä. Toki olisi kannattanut olla aktiivisempi ostajan suuntaan aiemmin mutta ostaja jätti kaupat sikseen lupauksista huolimatta. Eli siitä voi antaa ihan oikeutetusti negatiivisen palautteen. Asiasta ilmoittaminen tässä ketjussa monien kuukausien jälkeen ei ole järkevää mutta toisaalta myyjä ei maininnut ostajaa nimeltä. Asiasta puhuttiin siis ikään kuin yleisellä tasolla. Olisi eri asia, jos myyjä olisi ilmoittanut ostajan heti kättelyssä. Ostaja tuli itse käsittelemään asiaa julkisesti tähän ketjuun (ihan hyvä sinänsä, että saataisiin ratkaisu aikaiseksi).
Kyllä myyjälläkin on vastuunsa. Sitä on aivan turha kieltää. Ja tässä kyseisessä tapauksessa on mennyt liian kauan aikaa, että voi enää sormella osoitella. Se on sitä maalaisjärkeä. Ja negatiivinen palaute olisi täyttä roskaa, sekin on maalaisjärkeä.
 
Kyseiset kaupat ovat rauenneet jo aikaa sitten. Jokin maalaisjärki pitäisi olla jo tässäkin tapauksessa.
Juurikin näin mutta se ei muuta sitä seikkaa, että ostaja jätti kaupat tekemättä. Siitä voi antaa sen negatiivisen palautteen. Fiksumpaa olisi ollut antaa se aiemmin mutta voi sen nytkin vielä antaa. Tässä ketjussa asian nostaminen esille ei ollut enää järkevää, kuten sanoin. Se kuitenkin tehtiin myyjään puolesta mainitsematta ostajaa nimeltä (tai tunnukselta), niin ei siinä ongelmaa ole.
Kyllä myyjälläkin on vastuunsa. Sitä on aivan turha kieltää. Ja tässä kyseisessä tapauksessa on mennyt liian kauan aikaa, että voi enää sormella osoitella. Se on sitä maalaisjärkeä. Ja negatiivinen palaute olisi täyttä roskaa, sekin on maalaisjärkeä.
Edelleen, myyjä toi asian esille anonyymisti. Ei osoittanut sormella ostajaa nimeltä.
 
Juurikin näin mutta se ei muuta sitä seikkaa, että ostaja jätti kaupat tekemättä. Siitä voi antaa sen negatiivisen palautteen. Fiksumpaa olisi ollut antaa se aiemmin mutta voi sen nytkin vielä antaa. Tässä ketjussa asian nostaminen esille ei ollut enää järkevää, kuten sanoin. Se kuitenkin tehtiin myyjään puolesta mainitsematta ostajaa nimeltä (tai tunnukselta), niin ei siinä ongelmaa ole.

Edelleen, myyjä toi asian esille anonyymisti. Ei osoittanut sormella ostajaa nimeltä.
ja edelleen rehellisyyden nimissä tulin itsekkin valaisemaan asiaa ja olin valmis kyseiset unohtuneet komponentit valmis ostamaan häneltä pois tänään noudolla mutta eipä hän niitä enään niitä minulle myy niin asia on minusta loppuunkäsitelty! ymmärrän jos negatiivinen palaute olisi annettu jo aikapäiviä sitten mutta nytkun asiasta on kulunut 8kk olisi se minusta melkoisen absurdia toimintaa. ja kuten aiemmin olen maininut niin olen myös tehnyt useammat onnistuneet kaupat myyjän kanssa ja ne meni juuri niinkuin kuuluukin. eikös sitä sanota että erehdyksistä oppii? otan tämän oppina itselleni. ja kuten näistä omista palautteistani näkee niin kovin usein en kauppoja unohtele vaan hoidan kaupat hyvin maaliin saakka.

eiköhän nyt lopeteta tämän jauhaminen ja siirrytä seuraavan keissin pariin kun sellainen ilmestyy
 
Myyjä olisi voinut toimia paremminkin tässä tapauksessa mutta ei se poista sitä, että ostaja jätti kaupat aluksi tekemättä. Siinä on saattanut mennä myyjällä jokin toinen kauppa sivuun aluksi. Tyhmyyttä on kuitenkin jäädä odottelemaan useampi kuukausi. Tässä välissä olisi voinut myydä muuallekin.

Sen vuoksi sen negatiivisen palautteen voi antaa vaikka viiveellä. Kyllähän yrityksillekin voi antaa palautetta myöhemmin.

Esimerkki: Tilasin puhelimen liikkeestä X. Kaupan päälle sovittiin suojakotelo. Kysyin kotelon perään pari viikkoa puhelimen ostamisesta ja lupasivat toimittaa. Näin puolen vuoden päästä koteloa ei ole vieläkään näkynyt. Vasta nyt laittoivat postiin, kun nostin asiasta metelin -> negatiivinen kokemus.
 
Kyllä se kokemus voi tietysti jäädä mieleen ja olla negatiivinen mutta vaikea uskoa että löytyisi yksilöä joka oikeasti päivittäin 8kk ajan katselee tuotetta ja voivottelee ehkä suureenkin ääneen elämän rankkuutta ja pilalle menneitä kauppoja ennenkuin saa otettua yhteyttä ostajaan.

Eli uskoisin että oikeasti myyjä unohti tuotteen ja kaupat kuten ostajakin. Nyt sitten 8kk jälkeen kun tuote tuli näkyviin muisti koko asian ja päätti tehdä postauksen. Lisäksi se että ostaja itse tunnisti itsensä ja kertoi asian sekä oli valmis myös ostamaan tuotteet vaikka ei niitä enää tarvinut ja myyjä KIELTÄYTYI siitä.

Eli ensin kerrotaan miten on huono kauppakokemus, laitetaan negatiivinen palaute ja sitten kun ostaja pyytää anteeksi ja yrittää ostaa tuotteen ei sitä saa.. ..ainakin itselleni tulee mieleen että purnataan turhasta. Kun kuitenkaan ostajalle ei olla asiasta muistutettu mitenkään vaan hän vahingossa huomasi maininnan täällä.
 
Kohtuullisuus suhteessa merkitykseen on välillä varsin vaikea käsite. Tälläisessä kirpputorikaupassa se kohtuus on luonnollisesti toinen kuin kaupan kanssa asioidessa. Mutta sen ymmärtäminen on varmaankin kiinni pitkälti tahtotilasta järkevään lopputulokseen. Nyt loppui omakin ajankäytön resurssi tähän asiaan. Hyvää päivän jatkoa.
 
Myyjä olisi voinut toimia paremminkin tässä tapauksessa mutta ei se poista sitä, että ostaja jätti kaupat aluksi tekemättä. Siinä on saattanut mennä myyjällä jokin toinen kauppa sivuun aluksi. Tyhmyyttä on kuitenkin jäädä odottelemaan useampi kuukausi. Tässä välissä olisi voinut myydä muuallekin.

Sen vuoksi sen negatiivisen palautteen voi antaa vaikka viiveellä. Kyllähän yrityksillekin voi antaa palautetta myöhemmin.

Esimerkki: Tilasin puhelimen liikkeestä X. Kaupan päälle sovittiin suojakotelo. Kysyin kotelon perään pari viikkoa puhelimen ostamisesta ja lupasivat toimittaa. Näin puolen vuoden päästä koteloa ei ole vieläkään näkynyt. Vasta nyt laittoivat postiin, kun nostin asiasta metelin -> negatiivinen kokemus.
En kyllä ymmärrä tätä logiikkaa yhtään nyt kun myyjäkään ei ole perään kysellyt. Vaikuttaa aika selkeästi siltä, että hänkin on asian unohtanut. Puhelinesimerkki on eri asia, jos perään on kyselty ja kyseessä joku kylkiäinen.

Oikeampi esimerkki olisi puhelinmyyjälle sanoa, joka myy puhelinta että joo ostan, jonka jälkeen molemmat lopettaa yhteydenpidon ja puhelinmyyjä nostaa jutun kuukausia jälkikäteen.

Ei todellakaan negan paikka tässä tapauksessa.
 
En kyllä ymmärrä tätä logiikkaa yhtään nyt kun myyjäkään ei ole perään kysellyt. Vaikuttaa aika selkeästi siltä, että hänkin on asian unohtanut. Puhelinesimerkki on eri asia, jos perään on kyselty ja kyseessä joku kylkiäinen.

Oikeampi esimerkki olisi puhelinmyyjälle sanoa, joka myy puhelinta että joo ostan, jonka jälkeen molemmat lopettaa yhteydenpidon ja puhelinmyyjä nostaa jutun kuukausia jälkikäteen.

Ei todellakaan negan paikka tässä tapauksessa.
Niin no oli tässä ilmeisesti enemmänkin vaihdettu viestiä, kun kuulemma auto rikkoutunut välissä. Siinä vaiheessa ostaja olisi voinut ilmoittaa, että nyt täytyy perääntyä kaupoista tms. Sen negatiivisen palautteen olisi voinut laittaa silloin paljon aiemmin. Mutta voi sen edelleen jälkijunassakin laittaa.
 
Niin no oli tässä ilmeisesti enemmänkin vaihdettu viestiä, kun kuulemma auto rikkoutunut välissä. Siinä vaiheessa ostaja olisi voinut ilmoittaa, että nyt täytyy perääntyä kaupoista tms. Sen negatiivisen palautteen olisi voinut laittaa silloin paljon aiemmin. Mutta voi sen edelleen jälkijunassakin laittaa.
on se jännä kun vielä pitää oikein yv viesteillä mennä utelemaan lisää. tämä keissihän ei vissiin koskenut sinua vai olitkos sinä näiden osien myyjä?
alkaa menemään jo mun mielestä pikkasen pitkälle tällänen @FlyingAntero toiminta

EDIT: Väärinlukemisen julmakohtalo kosketti minuakin syvästi rinnasta. sain väärän käsityksen ja anteeksi siitä @FlyingAntero
 
Viimeksi muokattu:
En ole keneltäkään YV:tä kysellyt :confused:
taisin sitten vain käsittää väärin. eikös tämä asia nyt voida jättää tähän ja jatkaa kaikki elämäämme ilman sen pahempaa mielensä pahoittamista?
alkaa saamaan jo aika mittavat suhteet yhet unohdetut kaupat ja sun kauhea meuhkaaminen negatiivisesta kauppiaspalautteesta että alkaa mulle jo riittää tuo sun toiminta
 
taisin sitten vain käsittää väärin. eikös tämä asia nyt voida jättää tähän ja jatkaa kaikki elämäämme ilman sen pahempaa mielensä pahoittamista?
alkaa saamaan jo aika mittavat suhteet yhet unohdetut kaupat ja sun kauhea meuhkaaminen negatiivisesta kauppiaspalautteesta että alkaa mulle jo riittää tuo sun toiminta
Sivusta huutelen että kukaan ei pakota sua vastaamaan lentävän anteron viesteihin ja tuskimpa hän yksin jaksaa keskustella.
 
En minä ole kenellekään vaatimassa negatiivista palautetta. Sanoin vain, että jos ostaja ghostaa myyjän eli tekee oharit, niin siitä voi antaa negatiivisen palautteen. Ei se viive palautteen antamisessa ole kaikkein oleellisin asia.
 
Jos kaupat sovittu perjantaina kannattaa odotella ainakin maanantai iltaan että saa seurantakoodia. Koska (oman käsitykseni mukaan) posti ei paljoa kulje viikonlopun aikana. Se on myös (yksi) syy miksi yleensä itsekään en odota saavani seurantakoodia / vie paketteja postiin viikonlopun aikana. Toinen on se että monesti viikonlopun aikana ei välttämättä olla kotona / hoidetaan muita asioita.

Eli en nyt ihan vielä alkaisi poliisia hätyyttämään tai tekemään muutenkaan hätiköityjä johtopäätöksiä. Toki sitten maanantaina olisi hyvä kuulla asiasta, viimeistään tiistaina.
 
Jos kaupat sovittu perjantaina kannattaa odotella ainakin maanantai iltaan että saa seurantakoodia. Koska (oman käsitykseni mukaan) posti ei paljoa kulje viikonlopun aikana. Se on myös (yksi) syy miksi yleensä itsekään en odota saavani seurantakoodia / vie paketteja postiin viikonlopun aikana. Toinen on se että monesti viikonlopun aikana ei välttämättä olla kotona / hoidetaan muita asioita.

Eli en nyt ihan vielä alkaisi poliisia hätyyttämään tai tekemään muutenkaan hätiköityjä johtopäätöksiä. Toki sitten maanantaina olisi hyvä kuulla asiasta, viimeistään tiistaina.
Ei kulje juu, mutta yleensä välitön vastailun loppuminen maksun jälkeen viittaa hankaluuksiin
 
Ei kulje juu, mutta yleensä välitön vastailun loppuminen maksun jälkeen viittaa hankaluuksiin

Nyt kun ketjua katsoo on tietysti hieman outoa ettei ole merkitty edes myydyksi ja vastattu tuolle viimeiselle että kaupat on jo tehty (koska raha on vaihtanut omistajaa, yleensä tuossa vaiheessa itse laitan myyntiketjuun että myyty. Koska ostaja on tehnyt jo kaiken ja loppu on itsestäni eli myyjästä kiinni). Kuitenkin 78 viestiä ja ~2½ vuotta ollut rekisteröitynyt käyttäjä joten en vielä panikoisi. Tosin ei yhtään kauppiaspalautetta, ei ole ilmeisesti aiemmin myynyt tai ostanut mitään? Vaikka viestihistorian mukaan välistä on ollut (12.6.2021 - viime perjantai) täysin hiljaa. Eli voi olla myös jonkun kypsytelty altteri mikä herätetty henkiin tuota kauppaketjua varten.. ..mutta miksi tyytyä vain yhteen kauppaan ja ainoastaan 25€, mikä ainakin minusta olisi kohtuullisen vähäinen summa.
 
Nyt kun ketjua katsoo on tietysti hieman outoa ettei ole merkitty edes myydyksi ja vastattu tuolle viimeiselle että kaupat on jo tehty (koska raha on vaihtanut omistajaa, yleensä tuossa vaiheessa itse laitan myyntiketjuun että myyty. Koska ostaja on tehnyt jo kaiken ja loppu on itsestäni eli myyjästä kiinni). Kuitenkin 78 viestiä ja ~2½ vuotta ollut rekisteröitynyt käyttäjä joten en vielä panikoisi. Tosin ei yhtään kauppiaspalautetta, ei ole ilmeisesti aiemmin myynyt tai ostanut mitään? Vaikka viestihistorian mukaan välistä on ollut (12.6.2021 - viime perjantai) täysin hiljaa. Eli voi olla myös jonkun kypsytelty altteri mikä herätetty henkiin tuota kauppaketjua varten.. ..mutta miksi tyytyä vain yhteen kauppaan ja ainoastaan 25€, mikä ainakin minusta olisi kohtuullisen vähäinen summa.
Emt, olen vielä toiveikas. Katsoin kuitenkin aiheelliseksi jakaa muille siltä varalta, että yv kauppaa käyty enemmänkin samasta kohteesta.
 
Sellainen ajatus itselle vaan tuli, että millä on maksettu? Jos hän vaan odottaa rahojen saapumista? Eihän mobilepay aina mene samantien. Itsekin juuri myin torissa tavaraa eikä rahat tulleet heti, vasta seuraavana arkipäivänä näkyi tilillä. Ja kyllä, maksuna oli mobilepay.
 
Sellainen ajatus itselle vaan tuli, että millä on maksettu? Jos hän vaan odottaa rahojen saapumista? Eihän mobilepay aina mene samantien. Itsekin juuri myin torissa tavaraa eikä rahat tulleet heti, vasta seuraavana arkipäivänä näkyi tilillä. Ja kyllä, maksuna oli mobilepay.
Mobile varmistaa katevarauksella tms et rahaa on ja saat sen kyllä vaikkei tilillä näkyisikään heti. Kuitin saat heti.
 
Pärskeles kiiressä luin väärin, turha paste. Mut itse en lähetä mitään tavaraa ennenkuin rahat näkyvät tilillä. Entä jos odottaa vain rahoja tililleen? Kuten sanoin vain ajatus, voin olla väärässä
 
Sellainen ajatus itselle vaan tuli, että millä on maksettu? Jos hän vaan odottaa rahojen saapumista? Eihän mobilepay aina mene samantien. Itsekin juuri myin torissa tavaraa eikä rahat tulleet heti, vasta seuraavana arkipäivänä näkyi tilillä. Ja kyllä, maksuna oli mobilepay.

Näin kävi minullekin joskus (seuraavana päivänä näkyi tilillä), mutta sitä maksua ei voi peruuttaa, niin kyllä se sieltä tulee.

En huolehtisi siitä, kunhan omassa MobilePayssä näkyy. Mieluummin ei säädä kauppatilanteessa hirveästi, niinkuin minä ensimmäisen MobilePayn kanssa. Kyllä se sieltä tulee.

--

En odottaisi MobilePayn takia postituksen kanssa... mutta olen tänä vuonna parikin kertaa sanonut, että "vien sunnuntaina tai maanantaina postiin", vaikka sain rahat perjantaina. Posti ei kulje viikonloppuisin ja silloin voin itse rentoutua vaikka syömällä ulkona ja en murehtimassa näitä kauppoja.

Ihan hyvin tuo @nnynas myyjä on vaan voinut käydä vaikka viikonloppumatkalla, pistänyt foorumin kiinni ja palaa sitten asiaan maanantaina. Ainoa huolestuttava merkki on radiohiljaisuus, joka on pahimmassa tapauksessa ammattihuijarin merkki. Mutta varsinkin nuoremmat kotona asuvat kaupustelijat voi hoitaa kauppoja "joo joo"-asenteella, varsinkin, kun rahat on jo saatu.

Ei silti kannata pommittaa viesteillä koko viikonloppua. Maanantaina seuraavan kerran kannattaa kysellä perään ja jos ei kuulu, niin tänne jatkot ja nähtävästi foorumin ylläpito haluaa tiedon, jos tästä tehdään rikosilmoitus. Semmoinen kannattaa tehdä, jos tavaraa ei saa ja myyjä ei vastaa viesteihin. Kuitenkin on kohtuullista antaa aikaa vastata niihin viesteihin.

edit: TL;DR: Kärsivällisyyttä, pari päivää on vähän ja vielä on viikonloppu. Maanantaina kyselisin seuraavan kerran lähetyksen perään.
 
Viimeksi muokattu:
Ei liity iotechiin mitenkään, mutta Torin kautta möin arvokkaan iphonen ja oli sovittu hinta ja varmistettu että hinta pysyy, siitä ei enää tingitä. Kaikki tämä englanniksi, koska kyseessä oli väittämän mukaan ukrainalainen.

Ostaja tuli asuntoni sisään kaverinsa kanssa ja laittoi rahat eteisen tuolille. Kun aloin laskemaan rahoja se äkkiä kirjoitti google translateen että joutui maksamaan kuskille 40e ja ei ole enempää rahaa. Vitutti ihan kunnolla, koska olisin saanut saman tarjouksen muualtakin.
Koin tilanteen jopa uhkaavaksi niin hyväksyin kaupan.

Tyyppi lupasi maksaa loput myöhemmin. Ei ole 3viikossa maksanut.

Tarinan opetus: tee kauppaa Iotechissä hyvien kauppakumppaneiden kanssa ja kaikki menee todennäköisesti ok.
Olisi tuokin kauppa pitänyt sopia vaikka läheiselle huoltoasemalle, niin olisi ollut helpompi hylätä tarjous ja lähteä menemään.

Edit: en halunnut harrastaa syrjintää kansallisuuden perusteella, mutta jatkossa jätän ulkomaalaisten viestit huomioimatta.
 
Ei liity iotechiin mitenkään, mutta Torin kautta möin arvokkaan iphonen ja oli sovittu hinta ja varmistettu että hinta pysyy, siitä ei enää tingitä. Kaikki tämä englanniksi, koska kyseessä oli väittämän mukaan ukrainalainen.

Ostaja tuli asuntoni sisään kaverinsa kanssa ja laittoi rahat eteisen tuolille. Kun aloin laskemaan rahoja se äkkiä kirjoitti google translateen että joutui maksamaan kuskille 40e ja ei ole enempää rahaa. Vitutti ihan kunnolla, koska olisin saanut saman tarjouksen muualtakin.
Koin tilanteen jopa uhkaavaksi niin hyväksyin kaupan.

Tyyppi lupasi maksaa loput myöhemmin. Ei ole 3viikossa maksanut.

Tarinan opetus: tee kauppaa Iotechissä hyvien kauppakumppaneiden kanssa ja kaikki menee todennäköisesti ok.
Olisi tuokin kauppa pitänyt sopia vaikka läheiselle huoltoasemalle, niin olisi ollut helpompi hylätä tarjous ja lähteä menemään.

Edit: en halunnut harrastaa syrjintää kansallisuuden perusteella, mutta jatkossa jätän ulkomaalaisten viestit huomioimatta.
Jatko-ot: Sama oli kun autoa myin, itselleni yllättävä 50€ tulkkaus/ auton etsintäpalkkio auton ostajan kaverille.
 
Ei liity iotechiin mitenkään, mutta Torin kautta möin arvokkaan iphonen ja oli sovittu hinta ja varmistettu että hinta pysyy, siitä ei enää tingitä. Kaikki tämä englanniksi, koska kyseessä oli väittämän mukaan ukrainalainen.

Ostaja tuli asuntoni sisään kaverinsa kanssa ja laittoi rahat eteisen tuolille. Kun aloin laskemaan rahoja se äkkiä kirjoitti google translateen että joutui maksamaan kuskille 40e ja ei ole enempää rahaa. Vitutti ihan kunnolla, koska olisin saanut saman tarjouksen muualtakin.
Koin tilanteen jopa uhkaavaksi niin hyväksyin kaupan.

Tyyppi lupasi maksaa loput myöhemmin. Ei ole 3viikossa maksanut.

Tarinan opetus: tee kauppaa Iotechissä hyvien kauppakumppaneiden kanssa ja kaikki menee todennäköisesti ok.
Olisi tuokin kauppa pitänyt sopia vaikka läheiselle huoltoasemalle, niin olisi ollut helpompi hylätä tarjous ja lähteä menemään.

Edit: en halunnut harrastaa syrjintää kansallisuuden perusteella, mutta jatkossa jätän ulkomaalaisten viestit huomioimatta.
Koskaan en päästä ostajaa kotiini. En vaikka olisi kantis. Elektroniikkakaupat muutenkin yleisissä tiloissa kauppakeskus tms.
 
Näin kävi minullekin joskus (seuraavana päivänä näkyi tilillä), mutta sitä maksua ei voi peruuttaa, niin kyllä se sieltä tulee.

En huolehtisi siitä, kunhan omassa MobilePayssä näkyy. Mieluummin ei säädä kauppatilanteessa hirveästi, niinkuin minä ensimmäisen MobilePayn kanssa. Kyllä se sieltä tulee.

--

En odottaisi MobilePayn takia postituksen kanssa... mutta olen tänä vuonna parikin kertaa sanonut, että "vien sunnuntaina tai maanantaina postiin", vaikka sain rahat perjantaina. Posti ei kulje viikonloppuisin ja silloin voin itse rentoutua vaikka syömällä ulkona ja en murehtimassa näitä kauppoja.

Ihan hyvin tuo @nnynas myyjä on vaan voinut käydä vaikka viikonloppumatkalla, pistänyt foorumin kiinni ja palaa sitten asiaan maanantaina. Ainoa huolestuttava merkki on radiohiljaisuus, joka on pahimmassa tapauksessa ammattihuijarin merkki. Mutta varsinkin nuoremmat kotona asuvat kaupustelijat voi hoitaa kauppoja "joo joo"-asenteella, varsinkin, kun rahat on jo saatu.

Ei silti kannata pommittaa viesteillä koko viikonloppua. Maanantaina seuraavan kerran kannattaa kysellä perään ja jos ei kuulu, niin tänne jatkot ja nähtävästi foorumin ylläpito haluaa tiedon, jos tästä tehdään rikosilmoitus. Semmoinen kannattaa tehdä, jos tavaraa ei saa ja myyjä ei vastaa viesteihin. Kuitenkin on kohtuullista antaa aikaa vastata niihin viesteihin.

edit: TL;DR: Kärsivällisyyttä, pari päivää on vähän ja vielä on viikonloppu. Maanantaina kyselisin seuraavan kerran lähetyksen perään.
Ei o mun puolelta pyyhe mitenkään kehässä, päätin jakaa tänne ns.red flagin johdosta. Kattelen 1-2pv vielä kuuluuko jotain ja mietin jatkot sitten. Ei o ongelmaa odotella vaikka viikko, jos niin sovittu, tässä ei kuitenkaan ollut. Myyjä antoi ymmärtää laittavansa lähetystä valmiiksi, mut heti kun rahat liikahti, ei ole tullut vastaustakaan vaikka foorumilla käynyt. Ehkä siellä vaan jonneillaan, emt, mutta normimeno olisi mielestäni ”kuitata maksu” tai heittää joku arvio postitusajankohdasta. Ehkä oli ekat kaupat ikinä myyjältä, pelisilmän puutetta tai mikä vaan järkisyy. Tai sitten juoksufyrkat, eiköhän se tässä lähipäivinä selviä.
 
Tässä taas yksi kyllä paskanmaun jättämä kauppiastoiminta.
Itsellä siis on am4 lankuista ostoilmoitus täällä foorumilla. Noh sain sitten sinne viestiä että ois kyseisiä lankkuja parikin kappaletta, vastasin että kiinnostaa ja alettiin vaihtamaan yv:llä inffoa. Selvisi että hänellä oli muutakin rautaa myynnissä ja kysyin pakettihintaa koko setille mitä ei koskaan tullut vaan seuraava viesti olikin että "nämä kaikki on jo myyty"
Aika paskaa kauppiastoimintaa mun mielestä että myydään ohi ilman että minulle edes kerrotaan hintaa millä koko paketti olisi vaihtanut omistajaa...

Jatkossa kaikki ostoilmoitukseen tarjoajat:
Älkää nyt menkö useammalle tarjoamaan niitä ja varsinkaan niin että jätät kertomatta sitä hintaa millä olisit valmis niistä luopumaan!

Sapettaa ihan pikkusen sanoisinko!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 060
Viestejä
4 879 862
Jäsenet
78 749
Uusin jäsen
Taipale

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom