Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Mitähän vittua. Tällainen tullut mulle ja en tällaisen kaverin kanssa ole mitään kauppaa tehnyt.

katso liitettä 416396

Mulle ei ole yhtäkään yv:tä ole tullut tältä sankarilta ja tämä laittaa aiheetonta negaa vaikka ei mitään hajua kuka tämä tyyppi edes on. @Juha Kokkonen voisitko vilkaista mikä tässä on homman nimi?
Asia hoidettu (aiheeton palaute poistettu).
 
Viimeksi muokattu:
Ironisesti myös tämän ketjun aloittajalla "Ylläpito" on kanssa yksi negatiivinen palaute, joka on vaan huvikseen sinne laitettu :)
Palautteita on toki mahdollista aina laittaa, koska järjestelmä on avoin. Sitä se teettää, jos jotkut käyttäjät eivät halua noudattaa yhteisiä pelisääntöjä. Aiheettomista palautteista aina raportti ylläpidolle.

Jill Valentinen tapauksessa aiheeton sääntöjen vastainen palaute on siis nyt poistettu.
 
Niin mikä sulla nyt vetää tunteisiin??

No jos aamulla 8.00 aikaan toinen sanoo että pistää viestiä pian, että mihin aikaan tänään voi hakea tuotteen, eikä sen jälkeen ilmota mitään tai vastaa kyselyihin asiasta. Kuitenkin käyny täällä n. klo 10.00.. Kyllä se vetää tunteisiin.. Itse olisin ollu valmis lähteen jo klo 9.00 hakeen osaa ja ollu tässä lähtökuopissa koko päivän.

Onneks ei ole raha vaihtanu omistajaa sentään, joten nämä kaupat tais olla tässä mun osalta.
 
Tästä varmaan on kysymys:

Mielestäni ihan hyvä esimerkki tilanteesta, jossa saa jättää negatiivisen kauppiaspalautteen, vaikka kauppoja ei syntynytkään. Itse muistaisin neutraalilla.
 
@CallMeAdam jätti postiennakkopaketin noutamatta, kun ”oli vain käteistä” - eikä saanut viikossa muka järjestettyä asiaa. Kiva nyt maksaa omasta näytönohjaimesta. Välttäkää.
 
Postiennakolla voi lähettää myös automaattiin, jolloin ennakkosumma maksetaan verkossa Postille.
 
Lisäksi vaikka on vain käteistä aina sen voi käydä tallettamassa talletusautomaatilla, mitä löytynee kyseisen käyttäjän kaupungista.
 
Tämän takia sun pitää pyytää vähintään 2x postikulut ennakkomaksuna. Näin minä olisin tehnyt.

Yritin olla mukava tyyppi ja toimia vastoin vaistojani.

Menemättä sen enempää viestittelyymme, niin vaikka korttimaksu ei onnistunut, niin luulisi että paketin olisi saanut lunastettua vaikka kaverin tai kenen tahansa avustuksella viikossa. Ei tarvitse olla mikään Danny Ocean
 
Yritin olla mukava tyyppi ja toimia vastoin vaistojani.

Menemättä sen enempää viestittelyymme, niin vaikka korttimaksu ei onnistunut, niin luulisi että paketin olisi saanut lunastettua vaikka kaverin tai kenen tahansa avustuksella viikossa. Ei tarvitse olla mikään Danny Ocean

Perseestähän toi on, kaverilta vaan perit ne postikulut.
 
Perseestähän toi on, kaverilta vaan perit ne postikulut.

Ne postikulut siis tulee kahteen kertaan ja on lähemmäs 20€.. Kaikki myyjälle. Posti ei lähetä samoilla kuluilla takaisin, vaan ottaa erillisen maksun siitä, että tuo sinun pakettisi takaisin sinulle.

Tämän takia en ole varmaan 10 vuoteen suostunut postiennakkoon. Riitti se kerta, kun kävi näin.

Lisäksi kaverilla ei riittänyt raha tuotteeseen, niin ei sillä sitä pariakymppiä ole. Niin harmaalla alueella, että onko edes kysymys petoksesta. Voi olla, ettei poliisi tutki.

Oppirahojen lisäksi tässä meni aikaa, joka oli aikoinaan 2-3 viikkoa ja posti voi vielä pelata jalkapalloa sillä paketilla tai ajaa siitä trukin läpi.
 
Menemättä sen enempää viestittelyymme, niin vaikka korttimaksu ei onnistunut, niin luulisi että paketin olisi saanut lunastettua vaikka kaverin tai kenen tahansa avustuksella viikossa. Ei tarvitse olla mikään Danny Ocean
Olet oikeassa, jos on halua noutaa, kyllä saa noudettua. Ongelma tulee siinä että mieli voi muuttua eikä sitä pakettia halua lunastaa ja sitten keksitään hätävalhe tai/ja lopetetaan yhteydenpito.
Tämän takia ajattelen että:

Yritin olla mukava tyyppi ja toimia vastoin vaistojani.
Jos ostaja haluaa postiennakolla ja oikeasti haluaa sen tuotteen, silloin hän on myös valmis maksamaan sen 2x postikulut ( ≈ 20€ ) tilillesi etukäteen. Tämä jo itsessään motivoi hakemaan sen paketin, koska on siitä jo sen 20 € maksanut. Jos ei ole valmis maksamaan sitä 20 € etukäteen tilillesi, ei välttämättä sitä tuotetta myöhemmin halua tai kykene lunastamaan.
 
Tämän takia en ole varmaan 10 vuoteen suostunut postiennakkoon.
Itse voisin laittaa postiennakolla jos kaverilla kauppiaspalautteet kunnossa, tosin eipä tule mieleen ketään joka olisi postiennakkoa vaatinut io-techissä :joy:

Torin kautta tullut lähetettyä muutamaan otteeseen postiennakolla arvokkaampaa audiotavaraa, ostajat yleensä olleet vanhempia herrasmiehiä ja aivan soittamalla ottaneet yhteyttä, kyllä siinä puhelun aikana saa selville laittaako ennakolla vaiko ei.
 
Täytyy kehua poliisia, toissapäivänä laitoin ilmoituksen ja tänään pamahti luukusta jo kirjekuori.
 
Täytyy kehua poliisia, toissapäivänä laitoin ilmoituksen ja tänään pamahti luukusta jo kirjekuori.

Itse tein 15€ huijauksesta maaliskuussa ilmoituksen, huhtikuussa tuli ilmoitus et siirtyy sisä-suomen piiriin ja sen jälkeen mitään kuulunut :lol:
 
@CallMeAdam jätti postiennakkopaketin noutamatta, kun ”oli vain käteistä” - eikä saanut viikossa muka järjestettyä asiaa. Kiva nyt maksaa omasta näytönohjaimesta. Välttäkää.
Mähän sanoin myös sulle, että laita se perus postin tiskille ei automaattin, kun ei ole verkkotunnuksia ja sanoit että tulee normi tiskille mutta eipä mennyt joten ihan oma moka on
E: Tein asian myös selväksi ihan alussa, ja kerroin, että kerran jo kävi samalla tavalla joten katso että menee varmasti siihen missä voi maksaa käteisellä.
 
Mähän sanoin myös sulle, että laita se perus postin tiskille ei automaattin, kun ei ole verkkotunnuksia ja sanoit että tulee normi tiskille mutta eipä mennyt joten ihan oma moka on
E: Tein asian myös selväksi ihan alussa, ja kerroin, että kerran jo kävi samalla tavalla joten katso että menee varmasti siihen missä voi maksaa käteisellä.

En ala käymään viestittelyämme täällä julkisesti läpi. Tein kaiken voitavani OmaPosti-palvelussa. Eli valitsin Automaatin sijasta ”Lähimmän postin”.

Se, ettet saanut noutoa järjestettyä vaikka vaihtoehtoja ehdotitkin - kertoo siitä, ettei sinua edes kiinnostanut noutaa lähetystä.

Kuka tahansa saa sen kyllä järjestettyä jos haluaa ostamansa tuotteensa.

Lisäksi et halua edes tulla vastaan kuluissa.

Reilua? Jatketaan YV:llä.
 
Mähän sanoin myös sulle, että laita se perus postin tiskille ei automaattin, kun ei ole verkkotunnuksia ja sanoit että tulee normi tiskille mutta eipä mennyt joten ihan oma moka on
E: Tein asian myös selväksi ihan alussa, ja kerroin, että kerran jo kävi samalla tavalla joten katso että menee varmasti siihen missä voi maksaa käteisellä.

Pitääkö se maksaa nimenomaan verkkotunnuksilla vai kelpaako maksu kortilla? Jos korttimaksu käy, yritätkö sanoa ettei sinulla ole esim. yhtään kaveria jolle voisit antaa käteiset ja hän maksaa kortillaan lähetyksen?
 
Pitääkö se maksaa nimenomaan verkkotunnuksilla vai kelpaako maksu kortilla? Jos korttimaksu käy, yritätkö sanoa ettei sinulla ole esim. yhtään kaveria jolle voisit antaa käteiset ja hän maksaa kortillaan lähetyksen?
En ala käymään viestittelyämme täällä julkisesti läpi. Tein kaiken voitavani OmaPosti-palvelussa. Eli valitsin Automaatin sijasta ”Lähimmän postin”.

Se, ettet saanut noutoa järjestettyä vaikka vaihtoehtoja ehdotitkin - kertoo siitä, ettei sinua edes kiinnostanut noutaa lähetystä.

Kuka tahansa saa sen kyllä järjestettyä jos haluaa ostamansa tuotteensa.

Lisäksi et halua edes tulla vastaan kuluissa.

Reilua? Jatketaan YV:llä.
jos postiennakolla menee pakettiautomaattiin niin tulee txt linkki mikä pitää maksaa verkkopankissa ja tein heti alussa selväksi ettei niitä ole. ja toiseksi yritettiin 2h kaverin kanssa juuri tuota, mutta ei toiminut kun tunnistautuu ja hän ei ollut paketin vastaanottaja
E: Sä niinkuin, annat negatiivisen palautteen, ennenku ehdin edes vastata tottakai tulen vastaan kuluissa niinkuin aiemminkin...
 
jos postiennakolla menee pakettiautomaattiin niin tulee txt linkki mikä pitää maksaa verkkopankissa ja tein heti alussa selväksi ettei niitä ole. ja toiseksi yritettiin 2h kaverin kanssa juuri tuota, mutta ei toiminut kun tunnistautuu ja hän ei ollut paketin vastaanottaja
E: Sä niinkuin, annat negatiivisen palautteen, ennenku ehdin edes vastata tottakai tulen vastaan kuluissa niinkuin aiemminkin...
E. ja tuon kommentin jälkeen yv kysyt, että tuletko vastaan kuluissa ja täällä huudat etten tule hohhohoijaa
 
Vastasit kyllä. Ja palaute muuttuu mikäli korvausta ikinä näkyy.
 
Harmi homma, mutta ei lähettäjä voi mitään jos Posti laittaa paketin automaattiin. Asiamiesposteissa ne menee ihan kuun ja tähtien asennon mukaan. Itse ohjaan paketit 100% ajasta automaattiin, mutta lähimarketin postissa ne menee 100% ajasta silti tiskille. Riippunee asiamiespostin työntekijöistä, että jaksavatko täyttää automaattia vai eivät. Jos on kiireinen kauppa, niin laitetaan varmaan aina maattiin ettei yhden työntekijän tarvitse jatkuvasti rampata Postin tiskillä.
 
Harmi homma, mutta ei lähettäjä voi mitään jos Posti laittaa paketin automaattiin. Asiamiesposteissa ne menee ihan kuun ja tähtien asennon mukaan. Itse ohjaan paketit 100% ajasta automaattiin, mutta lähimarketin postissa ne menee 100% ajasta silti tiskille. Riippunee asiamiespostin työntekijöistä, että jaksavatko täyttää automaattia vai eivät. Jos on kiireinen kauppa, niin laitetaan varmaan aina maattiin ettei yhden työntekijän tarvitse jatkuvasti rampata Postin tiskillä.
Tai sitten vastaanottajalla ollut käytössä Oma noutopiste -palvelu aktiivisena jolloin paketit ohjataan automaattiin jos osoite/puhelinnumero täsmää OmaPostin tietoihin.

EDIT: Eikä ne asiamiespostin tai kaupan työntekijät yleisesti noita automaatteja täytä vaan ne tuele aivan eri kuljetuksille niihin automaattiehin (jos paketitt siis lähetetty tai ohjautuu automaattiin).
 
Tai sitten vastaanottajalla ollut käytössä Oma noutopiste -palvelu aktiivisena jolloin paketit ohjataan automaattiin jos osoite/puhelinnumero täsmää OmaPostin tietoihin.

EDIT: Eikä ne asiamiespostin tai kaupan työntekijät yleisesti noita automaatteja täytä vaan ne tuele aivan eri kuljetuksille niihin automaattiehin (jos paketitt siis lähetetty tai ohjautuu automaattiin).
olen sen ottanut pois silloin, kun ensimmäisen gtx 780 yritän noutaa. ja ei ollut silloinkaa käytössä, se on näköjään tuurista vaan kiinni koska asun kaupunkini keskustassa niin tiskejä ja automaatteja on lähellä montakin.
 
olen sen ottanut pois silloin, kun ensimmäisen gtx 780 yritän noutaa. ja ei ollut silloinkaa käytössä, se on näköjään tuurista vaan kiinni koska asun kaupunkini keskustassa niin tiskejä ja automaatteja on lähellä montakin.

Kannattasko jatkossa käydä kauppaa vaikka sen verkkopankillisen kaverin kautta? Maksat sille ja laitat sen ostattelemaan.
 
Kannattasko jatkossa käydä kauppaa vaikka sen verkkopankillisen kaverin kautta? Maksat sille ja laitat sen ostattelemaan.
siinä vaiheessa, ehkä etsin noudolla ja tästä tuli ainakin opittua se, että ei voi tietää mihinkä se paketti päätyy kun niitä paikkojaon 20 tässä ydin-keskustassa. ja sovttiin, että puoliksi kulut ja palautteet veke niin tää on taputeltu.
 
Mielestäni kyllä @hennef ei tässä ansaitse negatiivista palautetta, kun on nähtävästi koettanut ohjata postiin ostajan pyytämällä tavalla. Nyt minusta näyttää, että ostaja ei saanut järjesteltyä noutoa ja nyt on tuo palautekiristysmeininki molemmilla käynnissä. Kai tiesitte, ettei käyttäjät voi itse myöhemmin enää muuttaa antamaansa palautetta?
 
Mielestäni kyllä @hennef ei tässä ansaitse negatiivista palautetta, kun on nähtävästi koettanut ohjata postiin ostajan pyytämällä tavalla. Nyt minusta näyttää, että ostaja ei saanut järjesteltyä noutoa ja nyt on tuo palautekiristysmeininki molemmilla käynnissä. Kai tiesitte, ettei käyttäjät voi itse myöhemmin enää muuttaa antamaansa palautetta?
En tiedä olen pari kuukautta täällä ollut.. hän sanoi, että jos otan osaa kuluihin muuttaa omani niin tietysti myös minä hänen. mutta jos asia näin on sitten olkoon. Mutta hän antoi minulle eka, ilman että yritti edes kysyä maksanko kuluja tai mitään asiasta. Puh numero tiedossa, kun en ehdi joka pv täällä käydä. soittaakin olisi voinut ja sanoin vielä, että jos menee smartpostiin, kusessa ollaan ja ei pitänyt mennä.
 
siinä vaiheessa, ehkä etsin noudolla ja tästä tuli ainakin opittua se, että ei voi tietää mihinkä se paketti päätyy kun niitä paikkojaon 20 tässä ydin-keskustassa. ja sovttiin, että puoliksi kulut ja palautteet veke niin tää on taputeltu.

Miksi puoliksi? Sinun ryssimistähän tuo oli.
 
Eihän tuo ole kenenkään vika? Jos sovittu että pitää päätyä postiin että voi maksaa käteisellä ja kerrottu ettei onnistu mitenkään jos ohjautuu automaattiin...

Ostaja ilmoittanut kaiken ennakkoon ja myyjä toiminut sen mukaan... Posti vaan ollut eri mieltä asiasta.
 
@hennef

Lähettäjä on ainoa henkilö joka voi postiin vaikuttaa. Jos paketti menee väärään toimipaikkaan niin uudelleenlähetystä voi vaatia. Vaadittiinko tässä tapauksessa postilta mitään toimia?
 
@hennef

Lähettäjä on ainoa henkilö joka voi postiin vaikuttaa. Jos paketti menee väärään toimipaikkaan niin uudelleenlähetystä voi vaatia. Vaadittiinko tässä tapauksessa postilta mitään toimia?
Kokemuksella tuo siirtopyyntö voi ottaa useamman päivän. Omassa tapauksessa paketti lähti jo takaisin ennen kuin posti kerkesi siihen vaikuttamaan. :asif:
 
Kokemuksella tuo siirtopyyntö voi ottaa useamman päivän. Omassa tapauksessa paketti lähti jo takaisin ennen kuin posti kerkesi siihen vaikuttamaan. :asif:

Ei ole Posti vastannut viime viikon kyselyyni vieläkään. Asia on puolestani käsitelty.
Laitetaan kulut nyt puoliksi, ja pyydetään ylläpidolta korjausta palautteisiin.

Hyvä kuitenkin tiedostaa että tällaisiakin keissejä voi tulla vastaan.
 
Ei ole Posti vastannut viime viikon kyselyyni vieläkään. Asia on puolestani käsitelty.
Laitetaan kulut nyt puoliksi, ja pyydetään ylläpidolta korjausta palautteisiin.

Hyvä kuitenkin tiedostaa että tällaisiakin keissejä voi tulla vastaan.
Näissä kiireellisimmissä asioissa joutuu asioimaan tuon maksullisen numeron kautta. Tosin asioin sen kautta ja siltikään asia ei edennyt tarpeeksi nopeasti. Hyvä kuitenkin, että saitte homman sovittua.
 
Kiinnostaa tietää, mikä on syy olla hankkimatta verkkopankkitunnuksia? Muutamiin tällaisiin henkilöihin olen törmännyt, mutta en ole vielä saanut tähän mitään järkeenkäypää vastausta. Yksi tietysti voi olla, ettei moisia pankilta saa, mutta se lienee harvinaisempaa.
 
Ei ole Posti vastannut viime viikon kyselyyni vieläkään. Asia on puolestani käsitelty.
Laitetaan kulut nyt puoliksi, ja pyydetään ylläpidolta korjausta palautteisiin.

Hyvä kuitenkin tiedostaa että tällaisiakin keissejä voi tulla vastaan.

Pyydä toki rahat takaisin ensin sieltä. Onhan tuo nyt aivan persiistä, että lähettävät postiennakkopaketit konttorin sijasta automaattiin. Mutta se on posti.

Suosittelen Matkahuoltoa.
 
Kiinnostaa tietää, mikä on syy olla hankkimatta verkkopankkitunnuksia? Muutamiin tällaisiin henkilöihin olen törmännyt, mutta en ole vielä saanut tähän mitään järkeenkäypää vastausta. Yksi tietysti voi olla, ettei moisia pankilta saa, mutta se lienee harvinaisempaa.
Esim. alaikäinen henkilö, jolle ei ole hankittu verkkopankkitunnuksia vanhempien toimesta. Itsekin kerkesin vuoden kauppaa käydä postiennakoilla tuon takia.

Suosittelen Matkahuoltoa.
Matkahuollossa on kyllä puolensa, mutta se miten siellä paketteja käsitellään on kyllä väliajoin karmeaa. Joskus bussikuski latoi samalla laiturilla paketteja konttiin ja potkimalla työnsi laatikoita säiliöön, kun muuten ei luukku mennyt kiinni. Tuon näkemisen jälkeen olen kyllä karttanut matkahuoltoa.
 
Joskus bussikuski latoi samalla laiturilla paketteja konttiin ja potkimalla työnsi laatikoita säiliöön, kun muuten ei luukku mennyt kiinni. Tuon näkemisen jälkeen olen kyllä karttanut matkahuoltoa.

Et kai sä tosiaan luule että postin porukka kohtelee niitä jotenkin hellemmin? Ihan samanlaista runtua saavat sielläkin:tongue:
 
Jos postiennakon vastaanottaminen on tuurista kiinni, niin ostaja voisi asiaa itsekin tuumata. Myyjälle tuli joka tapauksessa "menopostit" tappiota. Eihä se nyt niin toimi, että kaupat on tuurista kiinni. Itse jättäisin myymättä tuollaiselle tulevaisuudessa.
 
Et kai sä tosiaan luule että postin porukka kohtelee niitä jotenkin hellemmin? Ihan samanlaista runtua saavat sielläkin:tongue:
Ei takuulla kohtele, mutta ei ole tullut vielä yhtäkään pannukakkua vastaan omalle kohdalle. :btooth:
 
Et kai sä tosiaan luule että postin porukka kohtelee niitä jotenkin hellemmin? Ihan samanlaista runtua saavat sielläkin:tongue:
riippuu kyllä paljon kuskista/alihankkijasta. kulkeeko matkahuollon kamat edelleen normibussien kyydissä? jos näin, niin en ihmettele että kuskin kiinnostus on heikko, päätehtävähän lienee viedä matkustajat a-->b
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 455
Viestejä
4 512 714
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom