@escalibur
Jos yhdestä myyntitapahtumasta saadaan väännettyä pari sivua tekstiä, niin oletettavasti säännöt eivät ole täysin selvät. Kerros nyt vielä, että miten toimitaan seuraavissa tilanteissa.
1) Laitan tuoteen täällä myyntiin ja ilmoituksessa lukee "Ensisijaisesti noudolla". Sen jälkeen joku tarjoaa HP + PK ja seuraava kaveri HP & nouto. Tämä jälkimmäinen ostaja on sama tyyppi, joka jäi viime kerralla ½ tunniksi eteiseen höpisemään jonninjoutavia ja sen jälkeen pommitti vielä Whatsappin kautta kymennillä viesteillä, kun oletti, että ajureiden asennusapu, yms. sisältyy hintaa. Myyn mielummin kaverille, joka oli tarjonnut ensimmäisenä HP + PK.
Kysymys. Onko HP & nouto henkilö oikeutettu jättämään minulle negatiivisen palautteen?
2) Laitan tuoteen täällä myyntiin ja ilmoituksessa lukee "Myynnissä myös muualla". Kaveri tulee ihmettelemään mun uutta 3080ti korttia. Kyselee, että mitä tein sille vanhalle 1080ti kortille? Vastaan, että laitoin myyntiin, johon kaveri sanoo, että mihin hintaan myyn, jne. Kaveri lähtee himaan 1080ti kortin kanssa ja tulen foorumille merkkamaan tuotteen myydyksi. Mutta joku onkin ehtinyt tarjoamaan siitä HP:n.
Kysymys. Onko HP:n tarjonnut henkilö oikeutettu jättämään minulle negatiivisen palautteen?
Haen tässä vain sitä, että jos kerran kummassakaan tapauksessa en voi saada negaa, koska olen itse lisännyt nuo tekstit myynti-ilmoitukseen, niin miksi siinä myyntipohjassa ei voi lukea valmiiksi lopussa disclaimer "Ensisijaisesti nouto. Tuote saattaa olla myynnissä myös muualla." Näistä ei olisi myyjälle mitään haittaa, mutta vastaavasti antaisi paljon enemmän vapautta myyntiin.
Ja jos ylläpidon mielestä olen oikeutettu negaan kohdasta yksi, kaksi tai jopa molemmista, niin sitten keskustelu varmaankin jatkuu vielä muutaman sivun verran