Jos tori.fi:ssä suoritetun kaupankäynnin puiminen ei tänne kuulu, voi tämän viestin poistaa.
Sinisilmäisesti ostin tori.fi:n kautta ddr4 2133mhz 8gb x2, maksaen näistä tuotteista 80€ postikuluineen. Tilinumeroa toimittaessaan myyjä kertoi olevansa 16v ja etten ihmettelisi mikäli verkkopankki vaihtaisi maksunsaajan nimeksi xxxxxxxx xxxxxxx (hänen äitinsä), koska pankkitili on äidin nimissä. Suoritin maksun normaalisti, koska kyseinen skenaario kuulosti aivan uskottavalta ja maksun saaja vaihtuikin myyjän ilmoittamaan naisen nimeen. Sain myös myyjän 040-alkuisen puhelinnumeron siltä varalta "että postitukseen liittyen tulee jotain asiaa".
Postituksen myyjä on hoitanut (hänen mukaansa) sovitusti kirjepostilla tiistaina 15.1.19, eli huomenna kaksi viikkoa sitten. Muisteja ei siis ole vielä kuulunut ja myyjä kertoo postin hukanneen kuplamuovikirjeen. Yhteydenpito on ollut "postituksen" jälkeen melko niukkaa myyjän osalta, myös whatsapp kuulemma temppuilee. Sähköposteihin ei vastaa enää ollenkaan. Tänään vastasi kuitenkin vanhanliiton tekstiviestiin. Myyjä pahoitteli tilannetta ja sanoi, että voi perjantaina palauttaa puolet rahoista, koska ei voi asialle mitään. Vastasin, että olettaisin summan palautuvan kokonaisena, koska olen maksanut sovitun hinnan, enkä ole tuotetta ikinä saanut. Samassa viestissä sanoin myös, etten todellakaan viitsisi ruveta mokoman takia rikosilmoitustakaan tekemään. Tähän myyjä vastasi: "voit mun puolesta tehdä rikosilmoituksen vaikka saman tien, et tule penniäkään sitä kautta saamaan ja mistä tiedän ettet itse ole jo muisteja saanut ja kusetat vaan". Lopuksi kysyin vielä, että onko myyjä ottanut lähettämisestä kuitin, johon ei enää ole vastannut mitään.
Olenko tässä nyt itse vain munannut sinisilmäisyyttäni? Ja miten tällaisissa tilanteissa vastuu ylipäätään jakaantuu, onko minulla oikeasti edes perustetta rikosilmoituksen tekemiselle? What do.