- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 484
Itseä kans ihan uteliaisuudesta kiinnostaa että koska ne kaljat on siihen kaatunut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niinno, kastunut läppäri, ei mun mielestä ole minkään arvoinen.Laturin verran rahaa takaisin. 30e on sopiva
En osaa sanoa, enkä tota ala purkamaan. Kuitenkin tuolla alueella rungossa on paljon reikiä, koloja jne mistä periaatteessa myös emolevylle on voinut mennä nestettä, tuulettimen poistoaukkokin on tuolla alueella. Myös virtaliittimessä näkyi samoja kuivuneita jälkiä. Ja tuossa läppärissä on kuitenkin jonkulainen suojaus, jos näppikselle kaatuu nesteet, mutta niissä pohjan poistoaukoissa ei näkynyt että ois sitä samaa nestettä niistä valunut pois.Onko tuosta emolevy edes kastunut jos jäljet akun seudulla epäilen että ollut pöydällä ja vieressä lasikaatunut tai sitte laukunpohjalle poksahtanut juomapullo.
näytön+rungon välissä kaljan tms kuivuneet jäljet, myös akun alta runko samassa kuivuneessa töhnässä + akku myös
Yleisesti ottaen Lenovon koneet on tehty avattavaksi eikä takuu raukeaVähän epärehellistä toimintaa myyjältä. Kone on avattu jolloin menetät takuun.
Omasta Lenovo koneesta menee takuu kun avaan. Kaiken huipuksi minun Lenovo on tehty todella typerästi. Jos haluaa vaihtaa kovalevy, pitää purkaa koko kone että saa kovalevyn vaihdettua. Ei ole voitu tehdä kovolle luukkua mistä saa vaihdettua nopeasti.Yleisesti ottaen Lenovon koneet on tehty avattavaksi eikä takuu raukea
Niin riippuu tietysti mallista että millainen takuu on. Suurin osa on kuitenkin ihan luvalla avattavissa, vaikka yleensä koko takalevyn joutuu irroittamaan. Mutta ei tuo automaattisesti poista takuuta.Omasta Lenovo koneesta menee takuu kun avaan. Kaiken huipuksi minun Lenovo on tehty todella typerästi. Jos haluaa vaihtaa kovalevy, pitää purkaa koko kone että saa kovalevyn vaihdettua. Ei ole voitu tehdä kovolle luukkua mistä saa vaihdettua nopeasti.
Niin riippuu tietysti mallista että millainen takuu on. Suurin osa on kuitenkin ihan luvalla avattavissa, vaikka yleensä koko takalevyn joutuu irroittamaan. Mutta ei tuo automaattisesti poista takuuta.
En tiedä miten tuo Lenovon takuutarkistus toimii mutta se varmaan ei osaa katsoa mistään sitä oikeaa päivää koska kone ostettu/myyty asiakkaalle jos ei ole heidän verkkokaupastaanTästä mallista lähtee tuo koko takalevy irti, on nyt tosiaan muutamalla ruuvilla kiinni. Eli takuu voisi olla kunnossa, jos vain saan kuitin ja puuttuvat ruuvit. Se nyt tosin näyttää huonolta että niitä saisin. Tuo takuuaikakin ihmetyttää jos on ostettu 7/2017 miten takuu loppuisi huhtikuussa
En tiedä miten tuo Lenovon takuutarkistus toimii mutta se varmaan ei osaa katsoa mistään sitä oikeaa päivää koska kone ostettu/myyty asiakkaalle jos ei ole heidän verkkokaupastaan
@fixa
Ei ne tiedä myyntipvämäärää, ainoastaan valmistuspvämäärän, se on suurella todennäköisyydellä se, minkä Lenovon sivu kertoo. Näin ainakin aikoinaan Nokian järjestelmä toimi.
E: Tosiaan takuu loppuu huhtikuussa, ellei ole kuittia esittää, että olisi myöhempi ostopvämäärä.
Antoi itsestään vielä "paremman" kuvan myyjänä, miksi näitä epärehellisiä myyjiä tullut nyt lähiaikoina tietoon enemmän?Läppärin myyjä ilmoitti, ettei lähde perumaan kauppoja, koska otin asian esille tässä säikeessä, hänen nimeään huudellen. Vaikka en kyllä nimeä/nimimerkkiä maininnut, enkä reagoinut muiden käyttäjien arvailuihin.
Ja sitten myyjä katos johonkin vastaamatta viimeiseen viestiin, jonka lähetin lauantaina aamulla.
Läppärin myyjä ilmoitti, ettei lähde perumaan kauppoja, koska otin asian esille tässä säikeessä, hänen nimeään huudellen. Vaikka en kyllä nimeä/nimimerkkiä maininnut, enkä reagoinut muiden käyttäjien arvailuihin.
Ja sitten myyjä katos johonkin vastaamatta viimeiseen viestiin, jonka lähetin lauantaina aamulla.
Läppärin myyjä ilmoitti, ettei lähde perumaan kauppoja, koska otin asian esille tässä säikeessä, hänen nimeään huudellen. Vaikka en kyllä nimeä/nimimerkkiä maininnut, enkä reagoinut muiden käyttäjien arvailuihin.
Ja sitten myyjä katos johonkin vastaamatta viimeiseen viestiin, jonka lähetin lauantaina aamulla.
Ja mainitsi myyjä myös että olisi pitänyt asiallisesti pyytää kauppojen peruutusta, niin olisi suostunut välittömästi. Myönnän toki, että hieman vittuuntuneena tiukkaan sävyyn vaadin kauppojen purkua yhden(1) kirosanan kera. Tiistaihin asti annoin aikaa palauttaa rahat, sen jälkeen sit negatiiviset palautteet jne toimenpiteet.Pistähän myyjälle palaute tuonne myyntihistoriaan ainakin alustavasti. Sitten seuraavaksi rikosilmoitusta tekemään lievästä petoksesta. Ei sinun tarvitse tämän asian kanssa enempää tapella ja myyjä on jo aikeensa kertonut. Pitää vielä todeta, että melko säälittävä yritys kääntää asia niskoilleen kun jäi kiinni ja meni tunteisiin. Kehtaakin vielä syytellä
Pistähän myyjälle palaute tuonne myyntihistoriaan ainakin alustavasti. Sitten seuraavaksi rikosilmoitusta tekemään lievästä petoksesta. Ei sinun tarvitse tämän asian kanssa enempää tapella ja myyjä on jo aikeensa kertonut. Pitää vielä todeta, että melko säälittävä yritys kääntää asia niskoilleen kun jäi kiinni ja meni tunteisiin. Kehtaakin vielä syytellä
Ja mainitsi myyjä myös että olisi pitänyt asiallisesti pyytää kauppojen peruutusta, niin olisi suostunut välittömästi. Myönnän toki, että hieman vittuuntuneena tiukkaan sävyyn vaadin kauppojen purkua yhden(1) kirosanan kera. Tiistaihin asti annoin aikaa palauttaa rahat, sen jälkeen sit negatiiviset palautteet jne toimenpiteet.
Hain viikonloppuna korvaavan laitteen paikallisesta liikkeestä, kun oli kiire saada varmasti toimiva läppäri koulujuttuja varten.
Ja mainitsi myyjä myös että olisi pitänyt asiallisesti pyytää kauppojen peruutusta, niin olisi suostunut välittömästi. Myönnän toki, että hieman vittuuntuneena tiukkaan sävyyn vaadin kauppojen purkua yhden(1) kirosanan kera. Tiistaihin asti annoin aikaa palauttaa rahat, sen jälkeen sit negatiiviset palautteet jne toimenpiteet.
Onko toimenpiteet lähteneet jo, vai onko asia sovittu myyjän kanssa?Tiistaihin asti annoin aikaa palauttaa rahat, sen jälkeen sit negatiiviset palautteet jne toimenpiteet.
Nyt vasta kerkesin laittaan rikosilmoituksen, ja negatiivisen palautteen.Onko toimenpiteet lähteneet jo, vai onko asia sovittu myyjän kanssa?
Tässä on melko yleinen tapa kusettaa. Myyjältä ensialkuun voit tivata kuvaa kuitista tms. maksutapahtumasta postissa. Lähtökohtaisesti tuossa ei ole yhtä ainutta syyllistä, koska tuo postin hukkaamisriski on aina olemassa. Sen takia kannattaa aina maksaa kalliimmat postit ja ottaa se seuranta käyttöön näiden tilanteiden takia. Tuo rikosilmoituksen tekeminen on aina vähän niin ja näin. Toki, jos myyjällä ei ole mitään tositetta lähetetystä tuotteesta on sinulla ihan hyvät perusteet rikosilmoitukseen.Jos tori.fi:ssä suoritetun kaupankäynnin puiminen ei tänne kuulu, voi tämän viestin poistaa.
Sinisilmäisesti ostin tori.fi:n kautta ddr4 2133mhz 8gb x2, maksaen näistä tuotteista 80€ postikuluineen. Tilinumeroa toimittaessaan myyjä kertoi olevansa 16v ja etten ihmettelisi mikäli verkkopankki vaihtaisi maksunsaajan nimeksi xxxxxxxx xxxxxxx (hänen äitinsä), koska pankkitili on äidin nimissä. Suoritin maksun normaalisti, koska kyseinen skenaario kuulosti aivan uskottavalta ja maksun saaja vaihtuikin myyjän ilmoittamaan naisen nimeen. Sain myös myyjän 040-alkuisen puhelinnumeron siltä varalta "että postitukseen liittyen tulee jotain asiaa".
Postituksen myyjä on hoitanut (hänen mukaansa) sovitusti kirjepostilla tiistaina 15.1.19, eli huomenna kaksi viikkoa sitten. Muisteja ei siis ole vielä kuulunut ja myyjä kertoo postin hukanneen kuplamuovikirjeen. Yhteydenpito on ollut "postituksen" jälkeen melko niukkaa myyjän osalta, myös whatsapp kuulemma temppuilee. Sähköposteihin ei vastaa enää ollenkaan. Tänään vastasi kuitenkin vanhanliiton tekstiviestiin. Myyjä pahoitteli tilannetta ja sanoi, että voi perjantaina palauttaa puolet rahoista, koska ei voi asialle mitään. Vastasin, että olettaisin summan palautuvan kokonaisena, koska olen maksanut sovitun hinnan, enkä ole tuotetta ikinä saanut. Samassa viestissä sanoin myös, etten todellakaan viitsisi ruveta mokoman takia rikosilmoitustakaan tekemään. Tähän myyjä vastasi: "voit mun puolesta tehdä rikosilmoituksen vaikka saman tien, et tule penniäkään sitä kautta saamaan ja mistä tiedän ettet itse ole jo muisteja saanut ja kusetat vaan". Lopuksi kysyin vielä, että onko myyjä ottanut lähettämisestä kuitin, johon ei enää ole vastannut mitään.
Olenko tässä nyt itse vain munannut sinisilmäisyyttäni? Ja miten tällaisissa tilanteissa vastuu ylipäätään jakaantuu, onko minulla oikeasti edes perustetta rikosilmoituksen tekemiselle? What do.
Samaa mieltä, jos äitee pistäisi myyjäpojulleen vähän ryhtiliikettäVoisiko asiaa yrittää tiedustella myyjän äidiltä tms. kun kerta tilinumerokin on hänen?
Yli 50 euron hintaiset tavarat kannattaa suosiolla ottaa aina s-koon pakettina, vaikka sitten muutaman euron maksaakin ekstraa. Kirjelähetyksessä on aina pieni mahdollisuus katoamiseen ja kun ei siitä oikein mitään jälkiä jää mihinkään niin sitten on vain sana sanaa vastaan. Ei taida virkavaltakaan näille tehdä oikein mitään, ellei sitten myyjältä löydy menneisyyttä ja voidaan epäillä, että olisi tässäkin kohtaa ostajaa huijannut. Voisiko asiaa yrittää tiedustella myyjän äidiltä tms. kun kerta tilinumerokin on hänen?
Vähän OT mutta tuollaiset RAMit menisi aika näppärästi XXS pakettina. On siis käytännössä postiluukkuun toimitettava kirjepaketti mutta seurannalla. Maksaa 5,20€ eli ei juurikaan peruskirjettä enempää.
Lähtökohtaisesti tuossa ei ole yhtä ainutta syyllistä, koska tuo postin hukkaamisriski on aina olemassa. Sen takia kannattaa aina maksaa kalliimmat postit ja ottaa se seuranta käyttöön näiden tilanteiden takia.
Ai niinköOlivatko myyjän ja tilinhaltijan sukunimet samat? Rikosilmoitusta vaan tulille. Rehellisen myyjän on helppo todistaa lähettäneensä paketin.
Olivatko myyjän ja tilinhaltijan sukunimet samat? Rikosilmoitusta vaan tulille. Rehellisen myyjän on helppo todistaa lähettäneensä paketin.
Omaa munausta paljon kyllä ja ikävää etten voi edes olla varma onko tässä mitään epärehellistä käynyt.
Oli samat. Täytynee yrittää selvittää äidin yhteystietoja. Olen niin monet onnistuneet kaupat torinkin kautta tehnyt, että ei tuossa ostokiimassa tullut mieleen kysellä edes kuvia tuotteesta tms. Omaa munausta paljon kyllä ja ikävää etten voi edes olla varma onko tässä mitään epärehellistä käynyt.