Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

En nyt suoraan pastee, kun en muista mitä säännöt sanoo yksityisviestien julkaisusta. Läppäri tosiaan lähti käyntiin ja toimi sen 8 minuuttia, mitä akun varauksesta oli enää jäljellä. En kyllä mitään tikittävää aikapommia ala käyttään, joka voi kesken käytön hajota.

Mutta myyjä ilmoittaa, ettei hänellä ainakaan ole kastunut, ja voi olla että tuolla läppärillä on ollut useampi omistaja, peitelevyä ei ollut itse tajunnut, ja ettei erikseen luvannut laturia, "mutta olisi varmaan pitänyt mainita ettei tule mukaan"
 
Kyllähän tossa hitusen kusi haisee ja sen mukaisen palautteen voisi ostaja käydä laittamassa.
 
Kyllä tuollaiset em. puutteet pitää mainita aina jo myynti-ilmossa.
 
On kyllä vähän erikoista myyntiä...

Kesäks vois laittaa toisen kannettavan myyntiin, esimerkiksi.
 
Onko tuosta emolevy edes kastunut jos jäljet akun seudulla epäilen että ollut pöydällä ja vieressä lasikaatunut tai sitte laukunpohjalle poksahtanut juomapullo.

näytön+rungon välissä kaljan tms kuivuneet jäljet, myös akun alta runko samassa kuivuneessa töhnässä + akku myös
 
Onko tuosta emolevy edes kastunut jos jäljet akun seudulla epäilen että ollut pöydällä ja vieressä lasikaatunut tai sitte laukunpohjalle poksahtanut juomapullo.

näytön+rungon välissä kaljan tms kuivuneet jäljet, myös akun alta runko samassa kuivuneessa töhnässä + akku myös
En osaa sanoa, enkä tota ala purkamaan. Kuitenkin tuolla alueella rungossa on paljon reikiä, koloja jne mistä periaatteessa myös emolevylle on voinut mennä nestettä, tuulettimen poistoaukkokin on tuolla alueella. Myös virtaliittimessä näkyi samoja kuivuneita jälkiä. Ja tuossa läppärissä on kuitenkin jonkulainen suojaus, jos näppikselle kaatuu nesteet, mutta niissä pohjan poistoaukoissa ei näkynyt että ois sitä samaa nestettä niistä valunut pois.
 
Huomenta!

Mitäs mieltä seuraavasta toiminnasta: Tein kaupat pelikannettavasta 12.12.2018 ja sain koneen melko nopeasti 14.12.2018 hyvin pakattuna. Totesin koneen toimivaksi ja annoin positiivista palautetta myyjälle.

Tuli kuitenkin huomattua että takuukuittia ei ollut mukana, edellytykset oli kuitenkin että läppärillä minkä ostan olisi takuuta jäljellä. Takuuta luvattiin vajaa vuosi ja ilmoituksessa luki ostoajankohta 7/2017. Lenovon tuen kautta sarjanumerolla katsottuna näyttäisi että takuuta on 7.4.2019 asti.

Lisäksi läppärin pohjasta puuttuu 9kpl ruuveja. Pohjakansi on siis muutamalla ruuvilla laitettu kiinni.

Olen tuota takuuta ja ruuveja pyytänyt ja kysellyt ainakin kolmena eri kertana ja luvannut ne minulle kirjeenä lähettää. Kahtena kertana on luvannut seuraavana maanantaina postittaa ja kolmantena kertana kertoi että ei ole ehtinyt laittaa postiin vaikka on ollut yli kuukausi aikaa. Vie kuulemma kun menee seuraavan kerran postiin. Kuulostaa oudolta?

Pohjasta puuttuvat ruuvitkin varmasti vaikuttaa takuuseen? :(

Ilmoitukseen linkki.
 
Yleisesti ottaen Lenovon koneet on tehty avattavaksi eikä takuu raukea
Omasta Lenovo koneesta menee takuu kun avaan. Kaiken huipuksi minun Lenovo on tehty todella typerästi. Jos haluaa vaihtaa kovalevy, pitää purkaa koko kone että saa kovalevyn vaihdettua. Ei ole voitu tehdä kovolle luukkua mistä saa vaihdettua nopeasti.
 
Omasta Lenovo koneesta menee takuu kun avaan. Kaiken huipuksi minun Lenovo on tehty todella typerästi. Jos haluaa vaihtaa kovalevy, pitää purkaa koko kone että saa kovalevyn vaihdettua. Ei ole voitu tehdä kovolle luukkua mistä saa vaihdettua nopeasti.
Niin riippuu tietysti mallista että millainen takuu on. Suurin osa on kuitenkin ihan luvalla avattavissa, vaikka yleensä koko takalevyn joutuu irroittamaan. Mutta ei tuo automaattisesti poista takuuta.
 
Niin riippuu tietysti mallista että millainen takuu on. Suurin osa on kuitenkin ihan luvalla avattavissa, vaikka yleensä koko takalevyn joutuu irroittamaan. Mutta ei tuo automaattisesti poista takuuta.

Tästä mallista lähtee tuo koko takalevy irti, on nyt tosiaan muutamalla ruuvilla kiinni. Eli takuu voisi olla kunnossa, jos vain saan kuitin ja puuttuvat ruuvit. Se nyt tosin näyttää huonolta että niitä saisin. Tuo takuuaikakin ihmetyttää jos on ostettu 7/2017 miten takuu loppuisi huhtikuussa
 
Tästä mallista lähtee tuo koko takalevy irti, on nyt tosiaan muutamalla ruuvilla kiinni. Eli takuu voisi olla kunnossa, jos vain saan kuitin ja puuttuvat ruuvit. Se nyt tosin näyttää huonolta että niitä saisin. Tuo takuuaikakin ihmetyttää jos on ostettu 7/2017 miten takuu loppuisi huhtikuussa
En tiedä miten tuo Lenovon takuutarkistus toimii mutta se varmaan ei osaa katsoa mistään sitä oikeaa päivää koska kone ostettu/myyty asiakkaalle jos ei ole heidän verkkokaupastaan
 
En tiedä miten tuo Lenovon takuutarkistus toimii mutta se varmaan ei osaa katsoa mistään sitä oikeaa päivää koska kone ostettu/myyty asiakkaalle jos ei ole heidän verkkokaupastaan

@fixa

Ei ne tiedä myyntipvämäärää, ainoastaan valmistuspvämäärän, se on suurella todennäköisyydellä se, minkä Lenovon sivu kertoo. Näin ainakin aikoinaan Nokian järjestelmä toimi.

E: Tosiaan takuu loppuu huhtikuussa, ellei ole kuittia esittää, että olisi myöhempi ostopvämäärä.
 
@fixa

Ei ne tiedä myyntipvämäärää, ainoastaan valmistuspvämäärän, se on suurella todennäköisyydellä se, minkä Lenovon sivu kertoo. Näin ainakin aikoinaan Nokian järjestelmä toimi.

E: Tosiaan takuu loppuu huhtikuussa, ellei ole kuittia esittää, että olisi myöhempi ostopvämäärä.

Aivan okei, kiitoksia tiedosta.
 
Läppärin myyjä ilmoitti, ettei lähde perumaan kauppoja, koska otin asian esille tässä säikeessä, hänen nimeään huudellen. :confused: Vaikka en kyllä nimeä/nimimerkkiä maininnut, enkä reagoinut muiden käyttäjien arvailuihin.
Ja sitten myyjä katos johonkin vastaamatta viimeiseen viestiin, jonka lähetin lauantaina aamulla. :tdown:
 
Läppärin myyjä ilmoitti, ettei lähde perumaan kauppoja, koska otin asian esille tässä säikeessä, hänen nimeään huudellen. :confused: Vaikka en kyllä nimeä/nimimerkkiä maininnut, enkä reagoinut muiden käyttäjien arvailuihin.
Ja sitten myyjä katos johonkin vastaamatta viimeiseen viestiin, jonka lähetin lauantaina aamulla. :tdown:
Antoi itsestään vielä "paremman" kuvan myyjänä, miksi näitä epärehellisiä myyjiä tullut nyt lähiaikoina tietoon enemmän?
 
Läppärin myyjä ilmoitti, ettei lähde perumaan kauppoja, koska otin asian esille tässä säikeessä, hänen nimeään huudellen. :confused: Vaikka en kyllä nimeä/nimimerkkiä maininnut, enkä reagoinut muiden käyttäjien arvailuihin.
Ja sitten myyjä katos johonkin vastaamatta viimeiseen viestiin, jonka lähetin lauantaina aamulla. :tdown:

Jos ei ihan älyttömän kaukana asu, niin kiikuta läppäri takaisin, eiköhän se naamatusten rupea mielipide vaihtumaan, tiedät varmaan osoitteenkin jos kerran on lähetetty.
 
Läppärin myyjä ilmoitti, ettei lähde perumaan kauppoja, koska otin asian esille tässä säikeessä, hänen nimeään huudellen. :confused: Vaikka en kyllä nimeä/nimimerkkiä maininnut, enkä reagoinut muiden käyttäjien arvailuihin.
Ja sitten myyjä katos johonkin vastaamatta viimeiseen viestiin, jonka lähetin lauantaina aamulla. :tdown:

Pistähän myyjälle palaute tuonne myyntihistoriaan ainakin alustavasti. Sitten seuraavaksi rikosilmoitusta tekemään lievästä petoksesta. Ei sinun tarvitse tämän asian kanssa enempää tapella ja myyjä on jo aikeensa kertonut. Pitää vielä todeta, että melko säälittävä yritys kääntää asia niskoilleen kun jäi kiinni ja meni tunteisiin. Kehtaakin vielä syytellä :D
 
Pistähän myyjälle palaute tuonne myyntihistoriaan ainakin alustavasti. Sitten seuraavaksi rikosilmoitusta tekemään lievästä petoksesta. Ei sinun tarvitse tämän asian kanssa enempää tapella ja myyjä on jo aikeensa kertonut. Pitää vielä todeta, että melko säälittävä yritys kääntää asia niskoilleen kun jäi kiinni ja meni tunteisiin. Kehtaakin vielä syytellä :D
Ja mainitsi myyjä myös että olisi pitänyt asiallisesti pyytää kauppojen peruutusta, niin olisi suostunut välittömästi. Myönnän toki, että hieman vittuuntuneena tiukkaan sävyyn vaadin kauppojen purkua yhden(1) kirosanan kera. :D Tiistaihin asti annoin aikaa palauttaa rahat, sen jälkeen sit negatiiviset palautteet jne toimenpiteet.

Hain viikonloppuna korvaavan laitteen paikallisesta liikkeestä, kun oli kiire saada varmasti toimiva läppäri koulujuttuja varten.
 
Pistähän myyjälle palaute tuonne myyntihistoriaan ainakin alustavasti. Sitten seuraavaksi rikosilmoitusta tekemään lievästä petoksesta. Ei sinun tarvitse tämän asian kanssa enempää tapella ja myyjä on jo aikeensa kertonut. Pitää vielä todeta, että melko säälittävä yritys kääntää asia niskoilleen kun jäi kiinni ja meni tunteisiin. Kehtaakin vielä syytellä :D

Jos en ihan väärin muista, niin meillähän on AltEndin kanssa kokemusta hieman vastaavasta tapauksesta. Ostin siis bout satasen virtalähteen, jossa piti olla takuu voimassa ja ostokuitti mukana. Useista pyynnöistä huolimatta sitä ostokuittia ei minulle koskaan toimitettu, eikä myyjä suostuttu hinnan alennukseen ---> rikosilmoitus ja sen jälkeen myyjä oli lopulta Pirkanmaan käräjäoikeudessa syytettynä petoksesta, josta olisi selvinnyt muistaakseni 20 euron alennuksella, jota hänelle ehdotin. Nyt maksettavaa tuli useampi satanen ja merkintä rikosrekisteriin.

Jos siis myyjä sattuu lukemaan tätä ketjua, niin suosittelen vahvasti asioiden hoitamista kuntoon ennen kuin on syytettynä käräjäoikeudessa petoksesta. Tässä kun on vielä aika paljon kalliimmasta tuotteesta kyse, kuin siitä satasen virtalähteestä, josta myyjä päätyi käräjäille omassa tapauksessa.

Edit:

Ja tarkennetaan nyt vielä sen verran, että virtalähteen myyjä ei siis todellakaan ollut AltEnd, ettei kenellekkään tästä vahingossa sellainen kuva jäänyt :)

Edit2:

Jos jollekkin tulee omalle kohdalle tapaus, jossa sinulle on myyty tuote, missä olisi pitänyt olla takuu voimassa ja kuitti tulla mukana, mutta näin ei jostain syystä olekkaan, niin sekä poliisi & käräjäoikeus pitivät myyjälle ehdottamaani 20 prosentin hinnanalennusta hyvinkin kohuullisena hyvityksenä. Tuote itsessään oli aivan toimiva, mutta onhan se aivan selvää, että sen hinta on aivan eri, jos se myydään niin että siinä on takuu voimassa ja ostokuitti löytyy vs. niitä ei sitten löydykkään.
 
Viimeksi muokattu:
Ja mainitsi myyjä myös että olisi pitänyt asiallisesti pyytää kauppojen peruutusta, niin olisi suostunut välittömästi. Myönnän toki, että hieman vittuuntuneena tiukkaan sävyyn vaadin kauppojen purkua yhden(1) kirosanan kera. :D Tiistaihin asti annoin aikaa palauttaa rahat, sen jälkeen sit negatiiviset palautteet jne toimenpiteet.

Hain viikonloppuna korvaavan laitteen paikallisesta liikkeestä, kun oli kiire saada varmasti toimiva läppäri koulujuttuja varten.

Älä murehdi. Myyjä epätoivoisesti yrittää suurennella asioita omaksi eduksi jotta välttäisi takaisin makselut. Voisit lainata tuosta ylempää Tapion tekstiä ja laittaa myyjälle. Toivon mukaan hoitaa homman tiistaihin mennessä, niin ei tarvitse korkojen kera änkyttää :vihellys:
 
Ja mainitsi myyjä myös että olisi pitänyt asiallisesti pyytää kauppojen peruutusta, niin olisi suostunut välittömästi. Myönnän toki, että hieman vittuuntuneena tiukkaan sävyyn vaadin kauppojen purkua yhden(1) kirosanan kera. :D Tiistaihin asti annoin aikaa palauttaa rahat, sen jälkeen sit negatiiviset palautteet jne toimenpiteet.

Ihan vaan mielenkiinnosta. Voisitko pastettaa tänne sen viestisi niin voitaisiin katsoa se viesti onko asiallinen vai ei? Jotenkin nyt tuntuu että ei tainnut olla niin?

Ihan selvä kusetusyrityshän tuo kauppa on mutta jäi kiinostamaan tuo ylläoleva.
 
Jos tori.fi:ssä suoritetun kaupankäynnin puiminen ei tänne kuulu, voi tämän viestin poistaa.

Sinisilmäisesti ostin tori.fi:n kautta ddr4 2133mhz 8gb x2, maksaen näistä tuotteista 80€ postikuluineen. Tilinumeroa toimittaessaan myyjä kertoi olevansa 16v ja etten ihmettelisi mikäli verkkopankki vaihtaisi maksunsaajan nimeksi xxxxxxxx xxxxxxx (hänen äitinsä), koska pankkitili on äidin nimissä. Suoritin maksun normaalisti, koska kyseinen skenaario kuulosti aivan uskottavalta ja maksun saaja vaihtuikin myyjän ilmoittamaan naisen nimeen. Sain myös myyjän 040-alkuisen puhelinnumeron siltä varalta "että postitukseen liittyen tulee jotain asiaa".

Postituksen myyjä on hoitanut (hänen mukaansa) sovitusti kirjepostilla tiistaina 15.1.19, eli huomenna kaksi viikkoa sitten. Muisteja ei siis ole vielä kuulunut ja myyjä kertoo postin hukanneen kuplamuovikirjeen. Yhteydenpito on ollut "postituksen" jälkeen melko niukkaa myyjän osalta, myös whatsapp kuulemma temppuilee. Sähköposteihin ei vastaa enää ollenkaan. Tänään vastasi kuitenkin vanhanliiton tekstiviestiin. Myyjä pahoitteli tilannetta ja sanoi, että voi perjantaina palauttaa puolet rahoista, koska ei voi asialle mitään. Vastasin, että olettaisin summan palautuvan kokonaisena, koska olen maksanut sovitun hinnan, enkä ole tuotetta ikinä saanut. Samassa viestissä sanoin myös, etten todellakaan viitsisi ruveta mokoman takia rikosilmoitustakaan tekemään. Tähän myyjä vastasi: "voit mun puolesta tehdä rikosilmoituksen vaikka saman tien, et tule penniäkään sitä kautta saamaan ja mistä tiedän ettet itse ole jo muisteja saanut ja kusetat vaan". Lopuksi kysyin vielä, että onko myyjä ottanut lähettämisestä kuitin, johon ei enää ole vastannut mitään.

Olenko tässä nyt itse vain munannut sinisilmäisyyttäni? Ja miten tällaisissa tilanteissa vastuu ylipäätään jakaantuu, onko minulla oikeasti edes perustetta rikosilmoituksen tekemiselle? What do.
 
Jos tori.fi:ssä suoritetun kaupankäynnin puiminen ei tänne kuulu, voi tämän viestin poistaa.

Sinisilmäisesti ostin tori.fi:n kautta ddr4 2133mhz 8gb x2, maksaen näistä tuotteista 80€ postikuluineen. Tilinumeroa toimittaessaan myyjä kertoi olevansa 16v ja etten ihmettelisi mikäli verkkopankki vaihtaisi maksunsaajan nimeksi xxxxxxxx xxxxxxx (hänen äitinsä), koska pankkitili on äidin nimissä. Suoritin maksun normaalisti, koska kyseinen skenaario kuulosti aivan uskottavalta ja maksun saaja vaihtuikin myyjän ilmoittamaan naisen nimeen. Sain myös myyjän 040-alkuisen puhelinnumeron siltä varalta "että postitukseen liittyen tulee jotain asiaa".

Postituksen myyjä on hoitanut (hänen mukaansa) sovitusti kirjepostilla tiistaina 15.1.19, eli huomenna kaksi viikkoa sitten. Muisteja ei siis ole vielä kuulunut ja myyjä kertoo postin hukanneen kuplamuovikirjeen. Yhteydenpito on ollut "postituksen" jälkeen melko niukkaa myyjän osalta, myös whatsapp kuulemma temppuilee. Sähköposteihin ei vastaa enää ollenkaan. Tänään vastasi kuitenkin vanhanliiton tekstiviestiin. Myyjä pahoitteli tilannetta ja sanoi, että voi perjantaina palauttaa puolet rahoista, koska ei voi asialle mitään. Vastasin, että olettaisin summan palautuvan kokonaisena, koska olen maksanut sovitun hinnan, enkä ole tuotetta ikinä saanut. Samassa viestissä sanoin myös, etten todellakaan viitsisi ruveta mokoman takia rikosilmoitustakaan tekemään. Tähän myyjä vastasi: "voit mun puolesta tehdä rikosilmoituksen vaikka saman tien, et tule penniäkään sitä kautta saamaan ja mistä tiedän ettet itse ole jo muisteja saanut ja kusetat vaan". Lopuksi kysyin vielä, että onko myyjä ottanut lähettämisestä kuitin, johon ei enää ole vastannut mitään.

Olenko tässä nyt itse vain munannut sinisilmäisyyttäni? Ja miten tällaisissa tilanteissa vastuu ylipäätään jakaantuu, onko minulla oikeasti edes perustetta rikosilmoituksen tekemiselle? What do.
Tässä on melko yleinen tapa kusettaa. Myyjältä ensialkuun voit tivata kuvaa kuitista tms. maksutapahtumasta postissa. Lähtökohtaisesti tuossa ei ole yhtä ainutta syyllistä, koska tuo postin hukkaamisriski on aina olemassa. Sen takia kannattaa aina maksaa kalliimmat postit ja ottaa se seuranta käyttöön näiden tilanteiden takia. Tuo rikosilmoituksen tekeminen on aina vähän niin ja näin. Toki, jos myyjällä ei ole mitään tositetta lähetetystä tuotteesta on sinulla ihan hyvät perusteet rikosilmoitukseen.
 
^^Ei se ole sinun velvollisuutesi todistaa, että lähettäjän paketti on lähtenyt liikenteeseen. Jos myyjä ei ole vaivautunut kuittia postilta ottamaan, niin täysin oma vikansa. Josko pojan äitiin saisi yhteyden ja sitä kautta asian hoidettua? Tai sitten vaan rikosilmoitusta kyhäämään. Poliisin yhteydenotto voi hyvin säikäyttää ja lisätä maksuhalukkuutta (vaikka miten uhoaisi viesteissään).
 
Yli 50 euron hintaiset tavarat kannattaa suosiolla ottaa aina s-koon pakettina, vaikka sitten muutaman euron maksaakin ekstraa. Kirjelähetyksessä on aina pieni mahdollisuus katoamiseen ja kun ei siitä oikein mitään jälkiä jää mihinkään niin sitten on vain sana sanaa vastaan. Ei taida virkavaltakaan näille tehdä oikein mitään, ellei sitten myyjältä löydy menneisyyttä ja voidaan epäillä, että olisi tässäkin kohtaa ostajaa huijannut. Voisiko asiaa yrittää tiedustella myyjän äidiltä tms. kun kerta tilinumerokin on hänen?
 
myöhästä sanoa mutta ei nuin kalliita kirjepostina ikinä,järkevää säästää 3euroa ja menettää 80euroa
 
Kyllähän tuo haiskahtaa, etenkin jos ei löydy kuittia. Itse ainakin kysyisin tuollaisia RAMeja/SSD tms. myydessä ostajalta haluaako hän säästää posteissa (=maksaa vain kirjeestä ja ottaa vastuun lähetyksestä) vai maksaako sen muutaman euroa ylimääräistä, että molemmat saa seurannan avulla mielenrauhan. Jos ei nyt erikseen ole sovittu, että vastaanottaja ottaa vastuun Postin toiminnasta niin silloin syyttäisin lähettäjää. Erityisesti jos lähettäjällä ei ole todisteita, että kirje on tosiaan lähetetty. Lähettäjän vastuullahan se on todistaa tuo lähetystapahtuma, ei ostaja siinä mitään voi. Sitten toki ikävämpi homma, jos on lähetetty ja Posti oikeasti hukannut paketin mutta eihän sekään edelleenkään voi olla ostajan vastuulla ellei toisin ole sovittu.

Mutta jos nyt on alaikäinen niin alottaisin siitä äidistä. Todennäköisesti hoituu jo sitä kautta niin ei tarvitse sotkea poliiseja kuvioon. Sitten toki rikosilmoitusta jos äitiäkään ei kiinnostaisi.

Yli 50 euron hintaiset tavarat kannattaa suosiolla ottaa aina s-koon pakettina, vaikka sitten muutaman euron maksaakin ekstraa. Kirjelähetyksessä on aina pieni mahdollisuus katoamiseen ja kun ei siitä oikein mitään jälkiä jää mihinkään niin sitten on vain sana sanaa vastaan. Ei taida virkavaltakaan näille tehdä oikein mitään, ellei sitten myyjältä löydy menneisyyttä ja voidaan epäillä, että olisi tässäkin kohtaa ostajaa huijannut. Voisiko asiaa yrittää tiedustella myyjän äidiltä tms. kun kerta tilinumerokin on hänen?

Vähän OT mutta tuollaiset RAMit menisi aika näppärästi XXS pakettina. On siis käytännössä postiluukkuun toimitettava kirjepaketti mutta seurannalla. Maksaa 5,20€ eli ei juurikaan peruskirjettä enempää.
 
Vähän OT mutta tuollaiset RAMit menisi aika näppärästi XXS pakettina. On siis käytännössä postiluukkuun toimitettava kirjepaketti mutta seurannalla. Maksaa 5,20€ eli ei juurikaan peruskirjettä enempää.

Jatkan OT:a. Joo, tuohon saa seurannan kans mutta kovin nopea tuo ei muutaman lähetyksen perusteella ole. 70 sentin erolla saa tavaran melkeinpä joka kerta seuraavaksi päiväksi postiin tai automaattiin. XXS-paketti saattaa ottaa viikon. Toki tämänkin voi sitten ostajan kanssa sopia ja jos ei kiire ole niin sitten on fine.
 
Lähtökohtaisesti tuossa ei ole yhtä ainutta syyllistä, koska tuo postin hukkaamisriski on aina olemassa. Sen takia kannattaa aina maksaa kalliimmat postit ja ottaa se seuranta käyttöön näiden tilanteiden takia.

Kahden hukatun kirjeen (toisessa pari muistikampaa ja toisessa prossu) jälkeen päätin, että en lähetä enää mitään muuta kuin pakettina (seuranta). Kirje jossa oli prossu tosin ilmestyi ostajalle noin kk päästä :D Onneksi näissä oli vain kymppejä kyseessä niin ei tullut mitään käräjäkeikkoja
 
Eipä kuittia postista saa jos postimerkeillä laittaa lootaan. Olitteko sopineet postitustavasta? Olitko pyytänyt kuvan tms? Jos lähettäjä on laittanut esim liian vähän merkkejä, voi postilla mennä pidempi aika että asia selviää. Mutta toki, vaikea todistaa suuntaan tai toiseen, ikävä homma.
 
Olivatko myyjän ja tilinhaltijan sukunimet samat? Rikosilmoitusta vaan tulille. Rehellisen myyjän on helppo todistaa lähettäneensä paketin.
 
Olivatko myyjän ja tilinhaltijan sukunimet samat? Rikosilmoitusta vaan tulille. Rehellisen myyjän on helppo todistaa lähettäneensä paketin.

Oli samat. Täytynee yrittää selvittää äidin yhteystietoja. Olen niin monet onnistuneet kaupat torinkin kautta tehnyt, että ei tuossa ostokiimassa tullut mieleen kysellä edes kuvia tuotteesta tms. Omaa munausta paljon kyllä ja ikävää etten voi edes olla varma onko tässä mitään epärehellistä käynyt.
 
Omaa munausta paljon kyllä ja ikävää etten voi edes olla varma onko tässä mitään epärehellistä käynyt.

Niin, mun logiikka taipuu siihenkin että kusettaja ei tarjoaisi puolta summasta takaisin (siis jos ihan oikeasti palauttaa sen). Kuitenkin melko pienestä summasta kyse. Tietty jos tuota tekee epärehellisesti jatkuvasti, niin silloin osalta saa 40 eur ja osalta saa 80 eur mutta siitäkin ennen pitkää tehtäisiin rikosilmoitus. Äiti on ihan hyvä idea ja ehkä osaa paremmin tulkita kusettaako vai ei (ja onko ollut vastaavia keissejä). Jos ei kuseta, niin on se 16-vuotiaalle paska mäihä ja iso raha.
 
Oli samat. Täytynee yrittää selvittää äidin yhteystietoja. Olen niin monet onnistuneet kaupat torinkin kautta tehnyt, että ei tuossa ostokiimassa tullut mieleen kysellä edes kuvia tuotteesta tms. Omaa munausta paljon kyllä ja ikävää etten voi edes olla varma onko tässä mitään epärehellistä käynyt.

Oletko googlettanut nimen , puh.numeron ja tilinumeron? Tuolta aika nopeasti kyllä löytyy jotain jos sällillä on historiaa petostelussa
 
2019 vuoden alusta ei ole voinut enää Postin paketteja maksaa postimerkeillä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 296
Viestejä
4 503 263
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Jani Vuorinen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom