Millä rikosnimikkeellä tuommoinen perus myynti ja ei tuotetta menee ? Onko kyseessä petos ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millä rikosnimikkeellä tuommoinen perus myynti ja ei tuotetta menee ? Onko kyseessä petos ?
"Remppamiäs" laittoi prosessorin i7 7700k tulemaan kirjeellä ja laittoi kuvat ja prosessorista todisteet ennen kaupan sitomista tästä on jo seitsemän arkipäivää + viikonloppu ja kirjettä ei näy. Voi olla ettei ole hänen vikansa ja on nyt tarjoutunut maksamaan rahat takaisin jos prosessorista ei kuulu mitään, hänen piti ottaa tänään yhteyttä postiin ja minulle, mutta jälleen taas kestää. Vähän alkaa pikavippitouhulta kuullostaan. Aikaisempia ilmoituksia tuossa nyt luin niin vähän klarnat rahoiksi meininkiä tuossa on saattanut olla. Päivitän tilannetta sitten tarkemmin, kun selviää mikä tämö juttu on.
Kuulemma on hänellä muitakin kirjeitä hukassa niin olisi kiva tietää onko kukaan käynyt kauppaa kyseisen herran kanssa?
Postin toiminnan tuntien on äärettömän tyhmää ostaa tai myydä toimituksella mitään ilman seurantanumeroa! Siinä taitaa jopa se 5€ säästyä.
Miten tuollaisessa tapauksessa muuten pitäisi toimia jos siis ostaja maksaa tuotteen, myyjä lähettää sen ja seurantakoodin. Ostaja joko ei saa tuotetta tai posti on täysin tuhonnut sen. Eli tuolloinhan syy on täysin postissa eikä kauppaa käyvissä henkilöissä. Ilmeisesti ns. kukaan ei korvaa? Tai posti maksaa luokkaa 10€/kg tms. mikä ei oikeasti riitä mitenkään.
Niin kuin sanoin, mitään rikosta ei ole vielä tapahtunut. Jos myyjä lupaa maksaa takaisin niin tällöin hänen se on tehtävä ja tämä oli hänen oma ideansa, koska nyt maksamatta jättäminen on todella helppo kytkeä petokseen ja siihen ettei tavara ikinä lähtenyt. Nyt toki on juhannus tuloillaan ja kirjeitä sekä postia ylipäätänsä liikkuu varmasti paljon, että on täysin mahdollista siellä saattaa olla viivettä. Kerran kesti yhden kirjeen tulla 3 viikkoa, tosin myyjä valehteli, että oli lähettänyt kirjeen, vaikka teki sen vasta viikkoa myöhemmin ja josko sittenkään. Tavara ihme ja kumma saapui.Diglo1 mikäli mulle sanotaan tämmöisessä tapauksessa, että mä maksan sulle takaisin jos posti on hukannut niin karahtaa kyllä korvaan niin hemmetin paljon. Myyjä myös sanonut, että ei olisi eka kirje mikä häneltä hukkuu. Jokin tuossa ei nyt täsmää. Jotenkin noi veijarit ajattelevat eri tavalla kun itse. Mutta loppujen lopuksi lopullinen tieto on vasta silloin kun kaveri on maksanut sulle rahat takaisin....
Paitsi ettet saa tietää oliko pikavippi kyseessä.
Ja tässähän kannattaa huomata, että Postikin voi oikeasti tehdä maksimaallisen suorituksen. Omalle kohdalle on esimerkiksi osunut postikortti joka kulki vajaan 200km väliä todistetusti melkein kaksi viikkoa.Niin kuin sanoin, mitään rikosta ei ole vielä tapahtunut. Jos myyjä lupaa maksaa takaisin niin tällöin hänen se on tehtävä ja tämä oli hänen oma ideansa, koska nyt maksamatta jättäminen on todella helppo kytkeä petokseen ja siihen ettei tavara ikinä lähtenyt. Nyt toki on juhannus tuloillaan ja kirjeitä sekä postia ylipäätänsä liikkuu varmasti paljon, että on täysin mahdollista siellä saattaa olla viivettä. Kerran kesti yhden kirjeen tulla 3 viikkoa, tosin myyjä valehteli, että oli lähettänyt kirjeen, vaikka teki sen vasta viikkoa myöhemmin ja josko sittenkään. Tavara ihme ja kumma saapui.
Olen vain varoittamassa kyseisestä käyttäjästä, ettei muut mene lankaan. Se joka haluaa päteä, että miksi teit näin ja noin voivat pitää itsellään, kun ns. varmatkin diilit voivat kusta.
Juu ja osa on ikuisesti matkalla.Ja tässähän kannattaa huomata, että Postikin voi oikeasti tehdä maksimaallisen suorituksen. Omalle kohdalle on esimerkiksi osunut postikortti joka kulki vajaan 200km väliä todistetusti melkein kaksi viikkoa.
Itsellä häviää n joka toinen ilmoituskortti (Joensuun seutu) (tai ainankin niin kävi parisen vuotta sitten) Siksi olen aina pyytänyt seurantanumeron.Ja tässähän kannattaa huomata, että Postikin voi oikeasti tehdä maksimaallisen suorituksen. Omalle kohdalle on esimerkiksi osunut postikortti joka kulki vajaan 200km väliä todistetusti melkein kaksi viikkoa.
Näitä tuntuu olevan liikenteessä valitettavan paljon nykyään. Itsellekin sattunut monta tarjoajaa jotka joko häviävät kun pieru saharaan kun sovittu kaupanteko ajankohta lähenee, tai vaihtoehtoisesti peruvat sovitut kaupat joko kokonaan ilman syytä tai johonkin naurettavaan syyhyn vedoten. Toinen surullinen case on nämä arpojat, viikon leikkivät juupas eipäs leikkiä ja välillä on jo alustavasti kaupat sovittuna, kunnes 15min päästä tulee viestiä & taas ollaankin sitä mieltä että pitää miettiä lisääVaroitus ja huomautus käyttäjästä @rikukoippa
Tarjosi hintapyynnön konepaketista ilman näytönohjainta perjantaina, varaten sen noudolla maanantai-illaksi.
Eilen illalla (sunnuntaina) varmisti koneen olevan sovitusti testikunnossa, sekä yritti tinkiä näytönohjaimesta samaan pakettiin. Ilmoitin näytönohjaimen olevan varattu muualle, mutta kerroin lisänneeni koneeseen hyvyyttäni hieman kaapista löytynyttä muistia. Heti tämän jälkeen peruutti kaupat vedoten noutovaikeuksiin.
Tarjouduin ajamaan koneen maanantaina Espoosta Tampereelle naurettavalla parinkympin korvauksella. Ostaja suostui tarjoukseen. Nyt aamulla kysyttyäni ostajalta varmistusta näyttöpiuhojen omaamisesta koneen testausta varten, peruutti kaupat toisen kerran vedoten henkilökohtaiseen syyhyn, sekä epäselvyyksiin "pyydettyään veljeään tekemään tarjouksen ilman näytönohjainta."
Hemmetisti vaivaa ja säätöä tyhjästä.
Oon vähän miettinyt noiden varailijoiden motiivia. Yrittääkö ne saada siinä arvonta-aikana sovittua niistä kaupat eteenpäin voitolla, ja sit käyvät ostamassa vaan jos saavat riittävästi siihen väliä, vai mikä muu järki on hukata kaikkien aikaa tuolla toiminnalla?
Oon vähän miettinyt noiden varailijoiden motiivia. Yrittääkö ne saada siinä arvonta-aikana sovittua niistä kaupat eteenpäin voitolla, ja sit käyvät ostamassa vaan jos saavat riittävästi siihen väliä, vai mikä muu järki on hukata kaikkien aikaa tuolla toiminnalla?
Kyllähän tuohon ajan pelaamisen taustalle löytää nipun muitakin suht loogisia syitä.Oon vähän miettinyt noiden varailijoiden motiivia. Yrittääkö ne saada siinä arvonta-aikana sovittua niistä kaupat eteenpäin voitolla, ja sit käyvät ostamassa vaan jos saavat riittävästi siihen väliä, vai mikä muu järki on hukata kaikkien aikaa tuolla toiminnalla?
@remppamiäs Viitaten aikaisempaan keskusteluun, niin luonnollisesti rahoja ei ole näkynyt, vaikka ollut viikko aikaa maksaa. Eikä liioin sitä "kirjettä".
Lähtee tänään rikosilmoitus illalla jos ei kaveri vastaa.
Eli siis ostin i7 7700k prosessorin ja toimitus oli kirjeellä. Kirjettä ei ole kahteen viikkoon kuulunut ja lupasi laittaa rahat mukisematta takaisin, mutta ei ole viikkoon sitä saanut aikaiseksi.
Edit: ei ole vastannut ja rikosilmoitus tehty
Bannattu epärehellisyydestä.Miksi tähän ei kukaan modu reagoi? YV myös laitettu @Sampsa
Miksi tähän ei kukaan modu reagoi? YV myös laitettu @Sampsa
Kirjoittakaa näistä epärehellisyyksistä selkeä tiivistelmä nimimerkin osalta ja erityisesti jos on rikosilmoitus tehty ja raportoikaa viesti ylläpitoon niin laitetaan tunnus banniin
On tehty jo viikko sitten ja asia on nyt selväOletko tehnyt ohjeen mukaan?
Mikäli on niin esim. viikon päästä uutta muistutusta / kyselyä ylläpidolle että ovatko huomanneet viestin.
Eikö se olisi helpompaa vaan lahjoittaa nuo kalliimmat tavarat, säästyisi vaiva ja mielenrauha pysyisi. Ei tarvitsisi rikosilmoja tehdä. Ostaja maksakoon jos jaksaa.
Voin ottaa lahjoituksena vastaan 8600K, en tarvitse välttämättä i9 tai tuota 8700K kiveä, mutta otan nekin vastaan jos ei tuota ensinmainittua ole lahjoittaa.
Vaikuttaa joltain jonka olet suututtanut, kauppa mennyt vituilleen j.n.e. mahd. viallinen kone t.m.s.
Eipä nuo aina edes tarvitse mitään henkilökohtaista kokemusta kaupoista kanssasi.
Jotkut ihmiset vain ovat niin kateellisia toisten touhuista.
Itsekkin kun joskus 2000 luvun alussa tuota koneiden kasausta ja myyntiä harrasteli niin naapuri tuli ilmeisesti autosta tai jostain kateelliseksi
sepä just kun puolikkaita /viallisia kone raatoja ostaa ja laittaa rahaa että saa kuntoon voittoa noin 20euroa niin joku on siitä kateellinen
eniten kiinnostaa onko tällä henkilöllä tänne nimimerkki tai murolla,ja onko muut saanut vastaavia viestejä
-Kateellinen kilpailija....?Vaikuttaa joltain jonka olet suututtanut, kauppa mennyt vituilleen j.n.e. mahd. viallinen kone t.m.s.
Tee testi peanpe, laita myynti-ilmoitus reilulla ylihinnalla ja katso kuka taas tulee yv:llä ulisemaan.-Kateellinen kilpailija....?
Jollain hassulla syyllä lienet suututanut ko. hemmon tai jotain muuta vastaavaa.
@peanpe Muistutus! Ketjussa ei saa julkaista henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai tilinumeroa! Tämä kielletään ihan keskustelupalstan säännöissä ja lukee myös ketjun ensimmäisessä viestissä.
@peanpe Muistutus! Ketjussa ei saa julkaista henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai tilinumeroa! Tämä kielletään ihan keskustelupalstan säännöissä ja lukee myös ketjun ensimmäisessä viestissä.
Nimenomaan tämä on minusta se suurin ongelma, että saatetaan esiintyä väärällä nimellä ja tätä sitten jaetaan jossain keskustelupalstoilla ja näin loataan jonkun oikean ihmisen nimi. Huijauksissakin on aika tyypillistä käyttää jonkun oikeasti paikkakunnalla asuvan henkilön nimeä ja ihan oikeana esimerkkinä ystäväni nimeä käytettiin useammassa huijauksessa ja tämän henkilötiedot sitten kiersivät Suomi24:n ketjuissa sekä muilla foorumeilla. Viimeisenä yllätyksenä huijatut soittelivat uhkauspuheluita ja lopulta asiaa puitiin käräjillä.Ainoat asiat jotka saa miehen suuttumaan että vajoaa noin alas on raha ja naiset
Kyseinen tapaus tuskin on omalla nimellään lähtenyt tuollaista tekemään ( äijien äijä hoitais tilanteen kasvotusten, siinä missä vinkuvat pelkurit piiloutuu tekaistun nimen taakse )
Nimenomaan tämä on minusta se suurin ongelma, että saatetaan esiintyä väärällä nimellä ja tätä sitten jaetaan jossain keskustelupalstoilla ja näin loataan jonkun oikean ihmisen nimi. Huijauksissakin on aika tyypillistä käyttää jonkun oikeasti paikkakunnalla asuvan henkilön nimeä ja ihan oikeana esimerkkinä ystäväni nimeä käytettiin useammassa huijauksessa ja tämän henkilötiedot sitten kiersivät Suomi24:n ketjuissa sekä muilla foorumeilla. Viimeisenä yllätyksenä huijatut soittelivat uhkauspuheluita ja lopulta asiaa puitiin käräjillä.
Turhaa spekulaatiota. Jos et ole mielestäsi mitään rikosta tehnyt niin anna kaverille vihreää valoa ja laittakoot tiedot "miten tarkat nyt onkaan" verottajalle. Verottajankin pitää ymmärtää, että monen ATK harrastus perustuu tavaroiden keruuseen ja sitten projektin pois myymiseen ja joskus siitä voi joku kymppi jäädä käteen.Hei tuossa voi olla yks juttu mistä tämä vois olla alkanut, olen 5v sisällä tehnyt ainakin 12kpl rikoilmoituksia huijareista jotka eivät lähettäneet tavaraa, olisko jokin niistä ja nyt haluaa minulle kostaa että joudun verottajalle selvittämään tekemiset.
Hei tuossa voi olla yks juttu mistä tämä vois olla alkanut, olen 5v sisällä tehnyt ainakin 12kpl rikoilmoituksia huijareista jotka eivät lähettäneet tavaraa, olisko jokin niistä ja nyt haluaa minulle kostaa että joudun verottajalle selvittämään tekemiset.
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy
kohde. Myyty - 16Gb m.2 ssd 2.5" kotelossa. oulu
Olisit tosin tuon liimatamppusi mainita, sillä on sangen mahdollista, että ostaja halusi vain osakokonaisuuden, jolloin sen pitää purkautua.Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Mielestäni tuosta olisi pitänyt mainita ihan myynti-ilmoituksessa, että levy on liimattu eikä sitä voi enää nätisti irroittaa. Kaupan purku tai hyvitys ostajalle ja negatiivinen palaute neutraaliksi niin mielestäni ihan ok case molemmille, vaikkakin kumpaakin harmittaa.Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.