Voi räkä. Olen tehnyt kauppaa auto-, fillari-, muro- ja nyt myös io-techin foorumeilla, sekä Torissa. Aina rahat ensin, sitten posti -periaatteella. Nyt ensimmäistä kertaa jouduin huijatuksi Tori.fi:ssä. Kohteena 1050 ti. Hinta ei ollut edes mikään sikahalpa vaan ihan järkevä. Pyysin myyjältä lisää kuvia itse tuotteesta ja sainkin kuvia tuotteesta ja kuitista varustettuna käsinkirjoitetulla, päivämäärällä varustetulla paperilapulla. Googlettelin nimen ja puhelinnumeron etukäteen, enkä löytänyt mitään negatiivista. Pyysin tilinumeroa ja annoin omat yhteystietoni. Sain tilinumeron ja samalla myyjä kysyi mahdollisuutta maksaa mobilepaylla, se kävi minulle, maksoin ja samalla päättyi yhteys myyjään. Numeroon ei saa yhteyttä ja sähköpostiin ei vastata. Sen lisäksi myynti-ilmoitus oli Torissa vielä pitkään (varmaan "myynyt" saman näyttiksen vielä monelle muulle). Ilmoitus poistui kun ilmiannoin ilmoituksen 5pv maksamisen jälkeen. Oulusta muuten tämäkin herra. Sen verran harvinainen sukunimi, että sain ihan 0100100 numeropalvelusta hänen isänsä kiinni, joka lupasi selvitellä asiaa, mutta eipä onnistunut sitäkään kautta. Odottelin muutaman päivän, jonka jälkeen kerroin sähköpostilla tekeväni rikosilmoituksen, odottelin vielä pari päivää ja tänään tein viimein rikosilmoituksen
Mites se meni, saako tämmöisissä tapauksissa nimiä mainita? Eli onko tällä foorumilla tuttu tapaus? Ja varoituksena muille, ettei saman herran kanssa kauppoja tekisi.