Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

T
@Lohestaja taas saatuaan rahansa korvauksen ja anteeksi pyynnön kera voi lopettaa sormella osoittelun ja myöntää, että asia meni lopulta kuitenkin hyvin ja hän voi perua mahdolliset rikosilmoitukset. Mikäli tuossa nyt sitten on jotain muuta selkkausta ollut ovella niin pahoittelet tilannetta ja sovitte sen homman.

Joo asiat meni ihan hyvin, ei tarvinnu kun käydä oventakana. :rofl: Positiivinen kauppakokemus kaikenkaikkiaan.

En kyllä käsitä tätä täysien mätisäkkimyyjien puolustelua täällä.
 
Joo asiat meni ihan hyvin, ei tarvinnu kun käydä oventakana. :rofl: Positiivinen kauppakokemus kaikenkaikkiaan.

En kyllä käsitä tätä täysien mätisäkkimyyjien puolustelua täällä.
Minä en puolustele tässä kumpaakaan vaan esitän mielipiteeni jolla voisi saada edes jonkulaisen loppuratkaisun. Siitä ei tarvitse antaa positiivista kauppapalautetta vaan ihan suoraan palautteeseen miten hommat meni. Jos huomenna saa rahat korkojen kanssa takaisin niin mielestäni siinä vaiheessa voi olla toki tyytyväinen asian suhteen. Sen verran kannattaa kuitenkin monen malttaa mieltään, että me emme tiedä mikä myyjä case loppusalta oli vaan voimme vain arvailla. Enkä edelleenkään puolusta tätä tekoa, mutta jos siitä annetaan selkeä sovitusehdotus ja homma vedetään sitä kautta loppuun niin ei siinä ulkopuolisilla pitäisi nokan koputtamista olla.
 
Semmoinen välihuomautus tässä välissä, että kaikki tämä keskustelu on saanut mahdollisesti epärehellisen myyjän nimen katomaan tältä sivulta.

Myyjällä on useampi kauppa meneillään juuri nyt ja palaute on kaikki positiivista. Prosessorejakin löytyy vähintään kaksi :think:

Ihan vaan tiedoksi, jos joku tänne eksyy, niin kannattaa selata pari sivua taaksepäin..
 
Huono kokemus käyttäjän:
HarriKo89 kanssa. Ei toimittanut kaikkea kauppaan kuulunutta, vaikka kysyin juuri ennen kauppaa yksityiskohtaisesti että mukana tulee kaikki oleellinen, kuitenkin kaupan teon jälkeen huomasin osan puuttuvan minkä myyjä kertoi kaupassa mukana tulevan. Myyjä myönsi että tavara unohtui mutta nyt on loppunut yhteydenpito kokonaan ja ei ole ilmeisestikkään kiinnostunut hoitamaan kauppaa oikein loppuun. Kaupasta kun sovittiin ja ennen kuin raha vaihtoi omistajaa myyjä vastaili parin päivän aikana noin max. 10min viiveellä. Jos tilanne muuttuu ja puuttuva tavara löytyy niin päivitetään tämä palaute.
 
Huono kokemus käyttäjän:
HarriKo89 kanssa. Ei toimittanut kaikkea kauppaan kuulunutta...

Muistakaa laittaa näistä palautetta myös kyseisen henkilön profiilin, koska en ainakaan itse jaksa välttämättä selata tätä koko ketjua läpi, ennen kuin alan tekemään kauppoja jonkun kanssa. Tälläiset viestit hukkuu hieman liian helposti kaikkeen epäolelliseen keskusteluun, mitä tässä ketjussa välillä käydään. Joten hyödynnetään nyt foorumin ominaisuutta kauppa-alueen palautteesta :-)
 
Muistakaa laittaa näistä palautetta myös kyseisen henkilön profiilin, koska en ainakaan itse jaksa välttämättä selata tätä koko ketjua läpi, ennen kuin alan tekemään kauppoja jonkun kanssa. Tälläiset viestit hukkuu hieman liian helposti kaikkeen epäolelliseen keskusteluun, mitä tässä ketjussa välillä käydään. Joten hyödynnetään nyt foorumin ominaisuutta kauppa-alueen palautteesta :)
...myös ne positiiviset palautteet kannattaa muistaa jättää! Pitäisikö keskustelu ja raa'at faktat eriyttää täälläkin kuten hyvät tarjoukset-ketjussa? Tänne faktat lyhyesti ja öyhötys&popcorn-ketju erikseen, vai meneekö liian vaikeaksi? :D

Myyjä/ostaja: h.uijari
Ostopvm: 12.5.2018
Luvattu toimitusaika: 14.5.2018
Linkki ilmoitukseen:
Ongelman kuvaus (+pvm): 31.5. mennessä pakettia/seurantanumeroa ei näy eikä kuulu
 
Kuukauden säädön jälkeen Dimzen kanssa sain vihdoin rahat takaisin. VÄLTTÄKÄÄÄ kyseistä ihmistä. Hakee luultavimmin korotonta lainaa kaupoillaan.

edit: Hyvä juttu että kyseinen henkilö oli saanut jo banaania.
 
@Sateentekijä Ei kuulunut kyseisestä kaverista mitään, vaikka lupasi palauttavan rahat viimeistään 1.6 ja ilmoittavansa siitä vielä. Tyypille on annettu mahdollisuus hoitaa homma kunnialla maaliin ja helpoin keino kaikkien osapuolten osalta olisi palauttaa ne rahat, niin ei tarvitse niitä pisimmän lenkin kautta hakea.

Muutenkin ihmetyttää, että oikeilla tiedoilla ollaan liikenteessä ja numerokaan ei nyt prepaidilta vaikuttanut. On sitten varmaan hienoa parin satasen takia hommata itsensä kuseen. Vinkkinä vaan, että mieluummin tankkaa useemman kymppitonnin verran pahaa arvaamattomien ostajien rahoja itselleen ja lähtee sitten äkkilähdöllä kaukoitään nauttimaan.

Vieläkin olen asian kanssa sujut kunhan rahat palautuu - selityksiä en kaipaa, kysele tai oikeastaan kiinostakaan kuunnella.
 
@Sateentekijä Ei kuulunut kyseisestä kaverista mitään, vaikka lupasi palauttavan rahat viimeistään 1.6 ja ilmoittavansa siitä vielä. Tyypille on annettu mahdollisuus hoitaa homma kunnialla maaliin ja helpoin keino kaikkien osapuolten osalta olisi palauttaa ne rahat, niin ei tarvitse niitä pisimmän lenkin kautta hakea.

Muutenkin ihmetyttää, että oikeilla tiedoilla ollaan liikenteessä ja numerokaan ei nyt prepaidilta vaikuttanut. On sitten varmaan hienoa parin satasen takia hommata itsensä kuseen. Vinkkinä vaan, että mieluummin tankkaa useemman kymppitonnin verran pahaa arvaamattomien ostajien rahoja itselleen ja lähtee sitten äkkilähdöllä kaukoitään nauttimaan.

Vieläkin olen asian kanssa sujut kunhan rahat palautuu - selityksiä en kaipaa, kysele tai oikeastaan kiinostakaan kuunnella.

Heitä tuosta henkilöstä rikosilmoitusta jos et vielä oo tehny, kuvakaappauksineen keskusteluista yms mitä ootte käynyt ja ilmoita se myös hänelle.

Jos kyseisellä henkilöllä entuudestaan vaikka puhdas tausta niin luulis pistävän vauhtia takaisinmaksuun kun on rikosilmoitus päällä,jos taas persaukinen niin sitten antaa poliisin hoitaa asia.
 
...myös ne positiiviset palautteet kannattaa muistaa jättää! Pitäisikö keskustelu ja raa'at faktat eriyttää täälläkin kuten hyvät tarjoukset-ketjussa? Tänne faktat lyhyesti ja öyhötys&popcorn-ketju erikseen, vai meneekö liian vaikeaksi? :D

Minusta se kauppiaspalaute kohta on juurikin se raa'at fatkat ja tällä on sitten jatkot poppareiden kanssa :-) Ei vaan, jos kyseessä on vaikkapa viallinen emolevy, niin vaikea se on ulkopuolisen tietää, että onko kyseessä tumpelo ostaja, joka on asennuksen yhteydessä hajottanut emon ja yrittää saada myyjän maksamaan oma töppi vai joku huijari, joka on myynyt jo valmiiksi rikkinäisen emon.

Vaikea se on kauppiaspalautteen muodossakaan tuollaisesta mitään sanoa, mutta jos yhdellä käyttäjällä alkaa olla useita negoja eri ihmisiltä, niin kyllä se ainakin itselleni on vahva avoid merkki.
 
Heitä tuosta henkilöstä rikosilmoitusta jos et vielä oo tehny, kuvakaappauksineen keskusteluista yms mitä ootte käynyt ja ilmoita se myös hänelle.

Jos kyseisellä henkilöllä entuudestaan vaikka puhdas tausta niin luulis pistävän vauhtia takaisinmaksuun kun on rikosilmoitus päällä,jos taas persaukinen niin sitten antaa poliisin hoitaa asia.
Näin se on tehtävä, kun asiasta nyt oli selvästi sovittu. Ei paljoa järki päätä pakota, kun nimi, kotiosoite, puhelinnumero ja tilinumero on kaverista tiedossa.
 
Miten sellainen tilanne, että ostin täältä foorumilta jotain, jonka luvattiin olevan ensiluokkaisessa kunnossa, mutta kun sain tuotteen postista kävikin ilmi, että tuote on rikki. Kauppahinta ei nyt ollut sen kummempi kuin 200€, en vain saa myyjää asian tiimoilta kiinni. Miten tilanteessa pitäisi toimia?
 
Miten sellainen tilanne, että ostin täältä foorumilta jotain, jonka luvattiin olevan ensiluokkaisessa kunnossa, mutta kun sain tuotteen postista kävikin ilmi, että tuote on rikki. Kauppahinta ei nyt ollut sen kummempi kuin 200€, en vain saa myyjää asian tiimoilta kiinni. Miten tilanteessa pitäisi toimia?

Hieman hankala sanoa. Olet ostanut kortin noin ½kk sitten joten myyjä voi todeta että hänellä kortti toimi oikein hyvin. Tosin kun lukee myyjän viestejä täällä hän tuntuu hieman sähläävän noiden korttien kanssa (esim. pohdiskelee onko 1080ti täysin hajalla kun ruuvi oli tippunnu cooleria vaihdettaessa kortin sisään ja ku valley benchmark pyöri tuli artifactit ja ja poweri hyppi 100w - 300w sitte simahti. Kohta tulikin jo toimintasavut pihalle) ja on myynyt / myymässä aika paljonkin kaikkea.

Tosin se ei tarkoita että hänessä olisi vielä mitään hämärää vaikka kohtuullisen uusi käyttäjä onkin foorumilla. Tosin itse ihmettelisin sitä miksi hän poistaa aina kaikkien myynti-ilmoitusten tiedot tapahtui myynti sitten tai ei ja ne mistä jotain tietoa näkee näyttää siltä että kortti on aina ostettu noin päivää tai paria viikkoa aiemmin ja myydään nyt kun testi tai vastaava on tehty ja yrittänee niille tehdä bios modia sisälle? Tiedä sitten miten hyvin onnistunut niissä.
 
Hieman hankala sanoa. Olet ostanut kortin noin ½kk sitten joten myyjä voi todeta että hänellä kortti toimi oikein hyvin. Tosin kun lukee myyjän viestejä täällä hän tuntuu hieman sähläävän noiden korttien kanssa (esim. pohdiskelee onko 1080ti täysin hajalla kun ruuvi oli tippunnu cooleria vaihdettaessa kortin sisään ja ku valley benchmark pyöri tuli artifactit ja ja poweri hyppi 100w - 300w sitte simahti. Kohta tulikin jo toimintasavut pihalle) ja on myynyt / myymässä aika paljonkin kaikkea.

Tosin se ei tarkoita että hänessä olisi vielä mitään hämärää vaikka kohtuullisen uusi käyttäjä onkin foorumilla. Tosin itse ihmettelisin sitä miksi hän poistaa aina kaikkien myynti-ilmoitusten tiedot tapahtui myynti sitten tai ei ja ne mistä jotain tietoa näkee näyttää siltä että kortti on aina ostettu noin päivää tai paria viikkoa aiemmin ja myydään nyt kun testi tai vastaava on tehty ja yrittänee niille tehdä bios modia sisälle? Tiedä sitten miten hyvin onnistunut niissä.

Ahaa no, kaivelitkin juuri kaverin esille, ajatukseni oli ettei liian aikaisin lähdetä ketään raahaamaan jalkapuuhun, mutta tuota myyjää juuri tarkoitin. Tosiaan postitushan kesti melkein kaksi viikkoa ja kaikenlaisia selityksiä miksi ei lähtenyt aikaisemmin. Kyselin kaverin kanssa aiemmin kauppaa käyneiltä tyypeiltä millaiset oli kokemukset ja kuulemma aika säätämistä oli. Esim ei kuulemma kertonut kaikkia oleellisia tietoja myytävistä tuotteista. Sitten tosiaan tuo vanhojen ilmoitusten pyyhkiminen tyhjäksi - miksi? Jos ei ole mitään salattavaa niin en näe syytä tehdä tuota säännöllisesti monille ilmoituksille. Itsellänihän ei ole nyt ole tuolle kortille muuta käyttöä kuin verkonpainoksi. Onko sitten joku muistiohjain tuosta kärähtänyt mikä aiheuttaa täydellisen epävakauden bootatessa. Kaipa tämä lukeutuu omaksi tappiokseni. Odotan vielä jos saan myyjän kiinni ja miten hommat etenee. Muuten joudun kyllä ehkä varoittelemaan täällä, että harkitsee mahdolliset ostajat tarkkaan tehdäkkö kauppoja kun tuotteet saatta olla ihan mitä vain. Lisäksi aika erikoista tuo trokaaminen, ostaako sitten jostain eBaysta tms halvalla vialliseksi ilmoitettuja tuotteita ja myy niitä täällä kehuen ehjäksi.
 
Onko mikä kortti kyseessä, liekö siellä biosmodi sisällä ja kellot päin honkia?

Evga GTX 980 ACX 2.0. On biosmodi sisällä, kysyi oikein vielä että haluanko, että fläshää kaikki kolme eri biosia (normaali, OC ja LN2) alkuperäisiksi ja sanoin, että haluan. Niin kuulemma teki, mutta tiedä sitten...
 
Evga GTX 980 ACX 2.0. On biosmodi sisällä, kysyi oikein vielä että haluanko, että fläshää kaikki kolme eri biosia (normaali, OC ja LN2) alkuperäisiksi ja sanoin, että haluan. Niin kuulemma teki, mutta tiedä sitten...
Ootko kokeillu vaihtaa toiselle biokselle, olettaen että tuossa oli se "rulla"kytkin?
 
Ootko kokeillu vaihtaa toiselle biokselle, olettaen että tuossa oli se "rulla"kytkin?

Ryzen-kokoonpanolla ei postannut lainkaan OC- ja LN2-BIOSeilla, normal-BIOS valittuna boottasi ehkä tosiaan joka 5.-10. käynnistyskerta. Kertomansa mukaan ei ollut koskenut muuhun kuin OC-BIOSiin ja senkin fläshäsi pyynnöstä alkuperäiseksi.
 
Näin se on tehtävä, kun asiasta nyt oli selvästi sovittu. Ei paljoa järki päätä pakota, kun nimi, kotiosoite, puhelinnumero ja tilinumero on kaverista tiedossa.
Juuh. Kylläpä tuo alkaa olemaan varmaan nähty. Katso vielä ensi viikon alkuun, jos sattunutkin pankkiliikenteeseen joku viivästys, mutta muuten rikosilmoa menemään. Nuo saa kuitenkin peruttua, jos tilanne muuttuu.

Miten sellainen tilanne, että ostin täältä foorumilta jotain, jonka luvattiin olevan ensiluokkaisessa kunnossa, mutta kun sain tuotteen postista kävikin ilmi, että tuote on rikki. Kauppahinta ei nyt ollut sen kummempi kuin 200€, en vain saa myyjää asian tiimoilta kiinni. Miten tilanteessa pitäisi toimia?
Mielestäni myyjä on vastuuvelvollinen tälläisessa tilanteessa. Kannattaa yrittää flashata itse tuo alkuperäinen bios uusiksi siihen korttiin. Muutoin tuosta kannattaa kyllä ainakin jotain hinnan alennusta tms sopia.
 
Juuh. Kylläpä tuo alkaa olemaan varmaan nähty. Katso vielä ensi viikon alkuun, jos sattunutkin pankkiliikenteeseen joku viivästys, mutta muuten rikosilmoa menemään. Nuo saa kuitenkin peruttua, jos tilanne muuttuu.

En kyllä ite lähtis odottelee enää jos 1.6 oli sovittu, mielummin rikosilmoituksen tekee pois päiväjärjestyksestä ja odottelee joko asian etenemistä tai rahojen paluuta.
 
En kyllä ite lähtis odottelee enää jos 1.6 oli sovittu, mielummin rikosilmoituksen tekee pois päiväjärjestyksestä ja odottelee joko asian etenemistä tai rahojen paluuta.
Nähtävästi jo rikosilmoitus tehty. Kauppa-alueella edelleen aktiivisena, joten eikö tuolle jotain estoa saa myyntialueelle ennen kuin tämä case on kunnossa @Sampsa
 
@Sateentekijä Ei kuulunut kyseisestä kaverista mitään, vaikka lupasi palauttavan rahat viimeistään 1.6 ja ilmoittavansa siitä vielä. Tyypille on annettu mahdollisuus hoitaa homma kunnialla maaliin ja helpoin keino kaikkien osapuolten osalta olisi palauttaa ne rahat, niin ei tarvitse niitä pisimmän lenkin kautta hakea.

Muutenkin ihmetyttää, että oikeilla tiedoilla ollaan liikenteessä ja numerokaan ei nyt prepaidilta vaikuttanut. On sitten varmaan hienoa parin satasen takia hommata itsensä kuseen. Vinkkinä vaan, että mieluummin tankkaa useemman kymppitonnin verran pahaa arvaamattomien ostajien rahoja itselleen ja lähtee sitten äkkilähdöllä kaukoitään nauttimaan.

Vieläkin olen asian kanssa sujut kunhan rahat palautuu - selityksiä en kaipaa, kysele tai oikeastaan kiinostakaan kuunnella.

Eipä ole näkynyt rahoja tilillä täälläkään. En silti yllättynyt. Ja tosiaan vielä annettiin mahdollisuus hoitaa homma kuntoon, mutta ei näköjään kelpaa.

Tottakai itsekin olisin toivonut, että oltaisi saatu asia hoidettua ilman mitään rikosilmoituksia, mutta ei tässä sitten enää muutakaan vaihtoehtoa ole.
 
Juuh. Kylläpä tuo alkaa olemaan varmaan nähty. Katso vielä ensi viikon alkuun, jos sattunutkin pankkiliikenteeseen joku viivästys, mutta muuten rikosilmoa menemään. Nuo saa kuitenkin peruttua, jos tilanne muuttuu.


Mielestäni myyjä on vastuuvelvollinen tälläisessa tilanteessa. Kannattaa yrittää flashata itse tuo alkuperäinen bios uusiksi siihen korttiin. Muutoin tuosta kannattaa kyllä ainakin jotain hinnan alennusta tms sopia.

GPU-Z näytti vakiokelloja kortille, kokeilin kuitenkin flashata muokkaamattoman vakio-BIOSin kortille, ei mitään vaikutusta. Ei edelleenkään suostu postaamaan koko kone kuin satunnaisesti tuolla näytönohjaimella.
 
Ei edelleenkään suostu postaamaan koko kone kuin satunnaisesti tuolla näytönohjaimella.

Yksi mitä voisit testata, jos mahdollista, on yrittää tuota näytönohjainta eri koneeseen (missä on eri prosessori). Tosin tuntuu hieman oudolta (en sano että mahdottomalta) että tuo näytönohjain oireilee ainoastaan sinun / AMD 1600 + Asrock AB350-Pro4 laudalla mutta ei sitten esim. Intelin kokoonpanolla (jolloin tietysti vika ei ole myyjän vaan teoriassa valmistajan, jos muissakin valmistajan korteissa sama vika?).

Muuten kyllä sanoisin että myyjässä vikaa, varsinkin jos kortti eroaa ilmoituksesta jonkun verran (esim. se priimakunnossa olo ja noin 2 viikon postitus maksusta voisi viitata jopa siihen että korttia alettiin hankkimaan vasta kun olit maksanut rahat).
 
Yksi mitä voisit testata, jos mahdollista, on yrittää tuota näytönohjainta eri koneeseen (missä on eri prosessori). Tosin tuntuu hieman oudolta (en sano että mahdottomalta) että tuo näytönohjain oireilee ainoastaan sinun / AMD 1600 + Asrock AB350-Pro4 laudalla mutta ei sitten esim. Intelin kokoonpanolla (jolloin tietysti vika ei ole myyjän vaan teoriassa valmistajan, jos muissakin valmistajan korteissa sama vika?).

Muuten kyllä sanoisin että myyjässä vikaa, varsinkin jos kortti eroaa ilmoituksesta jonkun verran (esim. se priimakunnossa olo ja noin 2 viikon postitus maksusta voisi viitata jopa siihen että korttia alettiin hankkimaan vasta kun olit maksanut rahat).

Hyvä idea, korttia testattu AMD 1600 + Asus PRIME B350-PLUS -kombolla (samat ongelmat kuin nykyisellä ASRock-setillä) sekä Intel Haswell i3-4130 + ASRock B85 Pro4 kokoonpanolla (ei postausongelmaa, tuottaa satunnaisesti bluescreenin bootatessa Windowsiin ja korruptoi osittain Windows käynnistysosion, live-Fedoralla toimi vakaasti). Joo kysyin vielä erikseen ostovaiheessa useamman kerran, että toimiihan kortti normaalisti ja siinä ei kuulemma pitänyt olla ongelmaa. Coolerin ruuveista piirilevyn taustapuolelta näkee, että selvästi auottu ruuveja ja osa itseasiassa puuttuukin kokonaan. En ihmettelisi, vaikka tosiaan olisi ollut tuollainen kuvio tuon näyttiksen lähettämisen suhteen.

Edit: tämä on niin mutua kuin voi mutu olla, mutta tuossa Intel-kokoonpanossahan on integroitu näytönohjain, mutta Ryzen-setissä ei. Voiko tuo jotenkin selittää eroa toimivuudessa. Vaikka kyllähän kone kokonaan ilman näytönohjaintakin postaa. En oikein keksi mitä muuten eroa noilla sitten olisi.

Edit2: viitsisikö joku vahvistaa, että flashasin tuon nyt oikein (ei ole ennen oikein tullut tätä harrastettua):

Ennen bios-flashia:
original.gif

Flashattu kokeilumielessä hieman modattuun biosiin:
possiblymoddedBIOS.gif

Flashattu takaisin alkuperäiseen:
flashedBack.gif

Ja siis edelleen jatkuu nuo käynnistymisongelmat tällä GTX980:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole näkynyt rahoja tilillä täälläkään. En silti yllättynyt. Ja tosiaan vielä annettiin mahdollisuus hoitaa homma kuntoon, mutta ei näköjään kelpaa.

Tottakai itsekin olisin toivonut, että oltaisi saatu asia hoidettua ilman mitään rikosilmoituksia, mutta ei tässä sitten enää muutakaan vaihtoehtoa ole.
Olihan tuossa kyllä merkkejä ettei aijo maksaa.

01. Ajan pelaaminen.
02. Agressiivinen käytös, jopa uhkailu.
03. Valehtelu asunnon sijainnista. (Kyllä se siellä asuu. Ei vaan haluaisi ketään oven taakse.)
04. Tuntui vähän paistavan elämämkoulu tuosta kirjoitusasusta ja verrattomista jutuista muutenkin.
 
Eipä ole näkynyt rahoja tilillä täälläkään. En silti yllättynyt. Ja tosiaan vielä annettiin mahdollisuus hoitaa homma kuntoon, mutta ei näköjään kelpaa.

Tottakai itsekin olisin toivonut, että oltaisi saatu asia hoidettua ilman mitään rikosilmoituksia, mutta ei tässä sitten enää muutakaan vaihtoehtoa ole.

Saiko kumpikaan rahoja, jos vaikka maksoi eri pankista?
 
Viimeksi muokattu:
Miten sellainen tilanne, että ostin täältä foorumilta jotain, jonka luvattiin olevan ensiluokkaisessa kunnossa, mutta kun sain tuotteen postista kävikin ilmi, että tuote on rikki. Kauppahinta ei nyt ollut sen kummempi kuin 200€, en vain saa myyjää asian tiimoilta kiinni. Miten tilanteessa pitäisi toimia?

Tuosta lainauksen juttuun liittyvästä myyjästä ei nyt ole kuulunut mitään, eikä ole viime torstain jälkeen käynyt foorumillakaan. Joten laitan nyt oman varoitukseni silti: käyttäjä @Nikkeri123 . Ostin häneltä Evga GTX980 ACX2.0 ja maksoin tuotteen tilisiirrolla ja jäin odottamaan postitusta. Postiin laittamisessa kesti sellainen viikko. Kun tuote vihdoin saapui, alkoi uudessa koneessa ilmetä käynnistymisongelmia, melkein kaikkien muiden komponenttien tarkastamisen jälkeen vian syyksi paikallistui kyseinen näytönohjain, jonka vaihtamalla kaikki ongelmat katosivat. Nyt en saa myyjään yhteyttä asian tiimoilta.

Toinen juttu on se, että tekikö myyjä tämän tahallaan? En tiedä, mutta toisaalta kun ostan komponentin, jonka ilmoitetaan olevan "Kortti on priimakunnossa, Coolerissa on vielä muovit päällä" niin tällöin oletan että se myös toimii. Kyselin vähän tyypin kanssa aiemmin kauppaa käyneiltä käyttäjiltä miten oli kaupat sujuneet, niin kuulemma kaikenlaista säätämistä ja tuotteiden kunnosta ei kerrottu kaikkea. Toinen juttu on myös (mitenkään nyt erityisemmin puuttumatta kenenkään kauppatapoihin), että hän tekee jotain myynti-ilmoituksia ja sitten jälkeenpäin pyyhkii ne viestit kokonaan, jolloin ne eivät ole enää luettavissa. En keksi miksi näin pitäisi tehdä, jos ei ole mitään salattavaa.

TL;DR: jos teet kauppaa @Nikkeri123 kanssa, varaudu ainakin odottamaan lähetystä jonkin aikaa ja siihen, että tuote ei aivan ole sitä mitä ehkä odotat.

Olen valmis ottamaan sanani takaisin jos tilanne saadaan jotenkin järjestymään.

Edit 20.6.2018: Vielä tästä tapauksesta, ei tainnut olla ihan puhtoinen kaveri tosiaan kun lakkasi käymästä foorumilla heti kun ongelmia alkoi ilmetä (viimeksi käynyt 31.5.2018). Toivottavasti ei nyt jatka samaa juttua jollain altterinimellä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta lainauksen juttuun liittyvästä myyjästä ei nyt ole kuulunut mitään, eikä ole viime torstain jälkeen käynyt foorumillakaan. Joten laitan nyt oman varoitukseni silti: käyttäjä @Nikkeri123 . Ostin häneltä Evga GTX980 ACX2.0 ja maksoin tuotteen tilisiirrolla ja jäin odottamaan postitusta. Postiin laittamisessa kesti sellainen viikko. Kun tuote vihdoin saapui, alkoi uudessa koneessa ilmetä käynnistymisongelmia, melkein kaikkien muiden komponenttien tarkastamisen jälkeen vian syyksi paikallistui kyseinen näytönohjain, jonka vaihtamalla kaikki ongelmat katosivat. Nyt en saa myyjään yhteyttä asian tiimoilta.

Toinen juttu on se, että tekikö myyjä tämän tahallaan? En tiedä, mutta toisaalta kun ostan komponentin, jonka ilmoitetaan olevan "Kortti on priimakunnossa, Coolerissa on vielä muovit päällä" niin tällöin oletan että se myös toimii. Kyselin vähän tyypin kanssa aiemmin kauppaa käyneiltä käyttäjiltä miten oli kaupat sujuneet, niin kuulemma kaikenlaista säätämistä ja tuotteiden kunnosta ei kerrottu kaikkea. Toinen juttu on myös (mitenkään nyt erityisemmin puuttumatta kenenkään kauppatapoihin), että hän tekee jotain myynti-ilmoituksia ja sitten jälkeenpäin pyyhkii ne viestit kokonaan, jolloin ne eivät ole enää luettavissa. En keksi miksi näin pitäisi tehdä, jos ei ole mitään salattavaa.

TL;DR: jos teet kauppaa @Nikkeri123 kanssa, varaudu ainakin odottamaan lähetystä jonkin aikaa ja siihen, että tuote ei aivan ole sitä mitä ehkä odotat.

Olen valmis ottamaan sanani takaisin jos tilanne saadaan jotenkin järjestymään.
Laita profiiliin ihan puhtaasti negatiivisena palaute. Muutat sitten sen, jos tilanteeseen tulee muutoksia. Parhaiten tavoittaa porukkaa tuollatavoin.
 
Laita profiiliin ihan puhtaasti negatiivisena palaute. Muutat sitten sen, jos tilanteeseen tulee muutoksia. Parhaiten tavoittaa porukkaa tuollatavoin.
Kauppa-alueen palautteita ei tietääkseni pysty mitenkään muokkaamaan? Toki voisi laittaa uuden, tilanteen selittävän positiivisen/neutraalin siihen perään, mutta nega sinne taitaa jäädä kuitenkin.
 
Kauppa-alueen palautteita ei tietääkseni pysty mitenkään muokkaamaan? Toki voisi laittaa uuden, tilanteen selittävän positiivisen/neutraalin siihen perään, mutta nega sinne taitaa jäädä kuitenkin.
YP poistaa tarvittaessa.
 
Eipä ole näkynyt rahoja tilillä täälläkään. En silti yllättynyt. Ja tosiaan vielä annettiin mahdollisuus hoitaa homma kuntoon, mutta ei näköjään kelpaa.

Tottakai itsekin olisin toivonut, että oltaisi saatu asia hoidettua ilman mitään rikosilmoituksia, mutta ei tässä sitten enää muutakaan vaihtoehtoa ole.
Kirjoittakaa näistä epärehellisyyksistä selkeä tiivistelmä nimimerkin osalta ja erityisesti jos on rikosilmoitus tehty ja raportoikaa viesti ylläpitoon niin laitetaan tunnus banniin
 
Mulla meni kauppa pikavippi hommiksi. Kaveri lähti viikoksi toiseen kaupunkiin töihin ja ei pystynyt postittamaan tuotetta. Aikaa siihen kyllä oli.

Tarjoutui maksamaan takaisin, jos en jaksa odottaa viikkoa. Lupasi korvaukseksi odotus ajasta pari peliä.

Pistiin pelin poikki ja halusin rahat takaisin.

Pikasiirolla rahat piti saada itsellensä. Nyt odotetaan kauan mulla menee, että saan rahat takaisin.

Voinko jo parin päivän päästä mennä poliisille vai pitääkö se viikko odottaa ?
 
Mulla meni kauppa pikavippi hommiksi. Kaveri lähti viikoksi toiseen kaupunkiin töihin ja ei pystynyt postittamaan tuotetta. Aikaa siihen kyllä oli.

Tarjoutui maksamaan takaisin, jos en jaksa odottaa viikkoa. Lupasi korvaukseksi odotus ajasta pari peliä.

Pistiin pelin poikki ja halusin rahat takaisin.

Pikasiirolla rahat piti saada itsellensä. Nyt odotetaan kauan mulla menee, että saan rahat takaisin.

Voinko jo parin päivän päästä mennä poliisille vai pitääkö se viikko odottaa ?

Mitään sääntöä siihen ei ole koska rikosilmoituksen teet... Poliisi suosittelee että pariviikkoa mutta mikään ei estä tekemästä sitä vaikka päivän päästä.
 
Mulla meni kauppa pikavippi hommiksi. Kaveri lähti viikoksi toiseen kaupunkiin töihin ja ei pystynyt postittamaan tuotetta. Aikaa siihen kyllä oli.

Tarjoutui maksamaan takaisin, jos en jaksa odottaa viikkoa. Lupasi korvaukseksi odotus ajasta pari peliä.

Pistiin pelin poikki ja halusin rahat takaisin.

Pikasiirolla rahat piti saada itsellensä. Nyt odotetaan kauan mulla menee, että saan rahat takaisin.

Voinko jo parin päivän päästä mennä poliisille vai pitääkö se viikko odottaa ?
Kannattaa siinä kuitenkin odottaa hetki. Voihan siellä ihan oikeasti olla jokin oikea meno.
 
Kaikki olisi toisin jos olisi postittanut maanantaina kuten lupasi. Uskoisin että omistaa kyseisen laitteen, mutta kun sanoo, että saat rahat takaisin ja toinen tarttuu siiihen rahat takaisin mahdollisuuteen, niin en silloin enään odota 2 viikkoa, en ymmärrä ihmisiä.
 
"Remppamiäs" laittoi prosessorin i7 7700k tulemaan kirjeellä ja laittoi kuvat ja prosessorista todisteet ennen kaupan sitomista tästä on jo seitsemän arkipäivää + viikonloppu ja kirjettä ei näy. Voi olla ettei ole hänen vikansa ja on nyt tarjoutunut maksamaan rahat takaisin jos prosessorista ei kuulu mitään, hänen piti ottaa tänään yhteyttä postiin ja minulle, mutta jälleen taas kestää. Vähän alkaa pikavippitouhulta kuullostaan. Aikaisempia ilmoituksia tuossa nyt luin niin vähän klarnat rahoiksi meininkiä tuossa on saattanut olla. Päivitän tilannetta sitten tarkemmin, kun selviää mikä tämö juttu on.
Kuulemma on hänellä muitakin kirjeitä hukassa niin olisi kiva tietää onko kukaan käynyt kauppaa kyseisen herran kanssa?
 
Mun tapauksessa, pistin viestiä ja kysyin koska rahat tilillä, niin huomiseksi lupas. Sanoin samassa että perjantaina on sitten kyttiksen vuoro.

Tämä on ihan kruuna ja klaava peliä ostaa käytettynä "hyvään hintaan" minkään +20 vuotiaan kanssa joka on työttömänä ei pitäisi käydä kauppaa... ( smilet tähän )
 
Niin ottaa nyt joka kerta selvää, minkä ikäinen ja onko työssä oleva kaveri. Ainoa asia minkä kaverista voit tietää on foorumi-identiteetti ja tilinumero.
 
Kyllä mä nyt kuitenkin väittäisin, että suurin osa alle kolmekymppisistä työttömistäkin (=> suurin osa opiskelijoita) on ihan rehellisiä. Vähän tylyn kuuloista ennakkoluuloa vaikka tietysti ymmärrän pointin. Olen mäkin tehnyt jo alle 18 vuotiaasta asti kauppaa enkä kertaakaan ole vielä saanut haukkuja tai kussut kauppoja. Toki meitä on moneen lähtöön.. :think:

Millä rikosnimikkeellä tuommoinen perus myynti ja ei tuotetta menee ? Onko kyseessä petos ?

Petokset | Rikosuhripäivystys.fi

"Petokset

Petosrikokset liittyvät hyvin usein maksuvälineiden käyttöön. Petoksia verkossa voivat olla esimerkiksi olemattoman tai toimittamattoman tuotteen myynti ja huijausviestien lähettäminen tavoitteena saada haltuun verkkopankkitunnuksia tai salasanoja."
"Petosrikosten määrä on 2000-luvulla lähes kaksinkertaistunut ja petoksen uhreiksi joutuvat kaikenikäiset ihmiset. Kasvuun on vaikuttanut verkkoasiointien ja verkossa tehtävien kaupankäyntien määrän runsas nousu."

Eli juu, ihan petos on.
 
"Remppamiäs" laittoi prosessorin i7 7700k tulemaan kirjeellä ja laittoi kuvat ja prosessorista todisteet ennen kaupan sitomista tästä on jo seitsemän arkipäivää + viikonloppu ja kirjettä ei näy. Voi olla ettei ole hänen vikansa ja on nyt tarjoutunut maksamaan rahat takaisin jos prosessorista ei kuulu mitään, hänen piti ottaa tänään yhteyttä postiin ja minulle, mutta jälleen taas kestää. Vähän alkaa pikavippitouhulta kuullostaan. Aikaisempia ilmoituksia tuossa nyt luin niin vähän klarnat rahoiksi meininkiä tuossa on saattanut olla. Päivitän tilannetta sitten tarkemmin, kun selviää mikä tämö juttu on.
Kuulemma on hänellä muitakin kirjeitä hukassa niin olisi kiva tietää onko kukaan käynyt kauppaa kyseisen herran kanssa?

Postin toiminnan tuntien on äärettömän tyhmää ostaa tai myydä toimituksella mitään ilman seurantanumeroa! Siinä taitaa jopa se 5€ säästyä.
 
Postin toiminnan tuntien on äärettömän tyhmää ostaa tai myydä toimituksella mitään ilman seurantanumeroa! Siinä taitaa jopa se 5€ säästyä.

Tämä, en tiedä voiko edes tuosta yksittäisessä tapauksessa tulla mitään oikeita seuraamuksia.

Eli teoriassa postissa jää varmaankin jokin kopio joten näkevät ehkä sieltä onko kaveri oikeasti käynyt postissa mutta jos paketti on hukkunut en tiedä mitä pitäisi tehdä. Eli eihän se ole myyjän vika jos ostaja erikseen haluaa että mahdollisimman halvalla lähetetään postitse ilman seurantaa (eli myyjälle ei seuraamuksia) ja toisaalta ei se ole ostajan vika JOS myyjä ei (kun ostaja erikseen pyytää) laita postin seurantakoodia (mikä pitäisi kyllä saada) <= myyjän pitäisi saada korvaukset.

Miten tuollaisessa tapauksessa muuten pitäisi toimia jos siis ostaja maksaa tuotteen, myyjä lähettää sen ja seurantakoodin. Ostaja joko ei saa tuotetta tai posti on täysin tuhonnut sen. Eli tuolloinhan syy on täysin postissa eikä kauppaa käyvissä henkilöissä. Ilmeisesti ns. kukaan ei korvaa? Tai posti maksaa luokkaa 10€/kg tms. mikä ei oikeasti riitä mitenkään.
 
Miten tuollaisessa tapauksessa muuten pitäisi toimia jos siis ostaja maksaa tuotteen, myyjä lähettää sen ja seurantakoodin. Ostaja joko ei saa tuotetta tai posti on täysin tuhonnut sen. Eli tuolloinhan syy on täysin postissa eikä kauppaa käyvissä henkilöissä. Ilmeisesti ns. kukaan ei korvaa? Tai posti maksaa luokkaa 10€/kg tms. mikä ei oikeasti riitä mitenkään.

Riippuu siitä mitä toimituksesta on sovittu. Kauppalaissa määritellään kuljetuskaupassa tapahtuvasta tavaran luovutuksesta tietyissä tapauksissa. (Kauppalaki 2. luku 7 §)

Posti ei tosiaan käytännössä korvaa juuri mitään, ja ainakin omasta mielestä reiluin lähestymistapa on (etenkin tuhoutuneen paketin tapauksessa) laittaa vahingot puoliksi myyjän ja ostajan kesken, vaikka lain mukaan luovutus olisikin jo tapahtunut ja vahinko silloin täysin ostajan. Etenkin tuosta vaaranvastuusta kertoo vielä kauppalain luku 3.
 
Niin tuossa nyt sen verran otan itseeni, että tarjosin summan sisältäen postikulut ja en tarkentanut mikä postimuoto niin myyjä laittoi kuplakirjeellä tulemaan eli aika isohko kirje hukkumista ajatellen ja tosiaan sitä koodia ei oke ja aivan kardinaalivirhe itseltä.
Mutta kuten sanoin myyjä on luvannut palauttaa rahat ja rikoshan on tapahtunut jos hän ei sovitusti niin tee, on vika sitten hänen tai postin.
@Quha sen verran vähän tuo lohtua tuo seurantakoodi, kun on myös käynyt niin että on postituskin ostettu, mutta ei ikinä viety postiin. Toki tässätapauksessa näkisi onko paketti matkalla vai ei.
Hupaisaa vaan kun kerran kesässä jotain tilaa niin jää tulematta.

Mitään rikosta ei siis ole vielä tapahtunut
 
Viimeksi muokattu:
Diglo1 mikäli mulle sanotaan tämmöisessä tapauksessa, että mä maksan sulle takaisin jos posti on hukannut niin karahtaa kyllä korvaan niin hemmetin paljon. Myyjä myös sanonut, että ei olisi eka kirje mikä häneltä hukkuu. Jokin tuossa ei nyt täsmää. Jotenkin noi veijarit ajattelevat eri tavalla kun itse. Mutta loppujen lopuksi lopullinen tieto on vasta silloin kun kaveri on maksanut sulle rahat takaisin....

Paitsi ettet saa tietää oliko pikavippi kyseessä.
 
Diglo1 mikäli mulle sanotaan tämmöisessä tapauksessa, että mä maksan sulle takaisin jos posti on hukannut niin karahtaa kyllä korvaan niin hemmetin paljon. Myyjä myös sanonut, että ei olisi eka kirje mikä häneltä hukkuu. Jokin tuossa ei nyt täsmää. Jotenkin noi veijarit ajattelevat eri tavalla kun itse. Mutta loppujen lopuksi lopullinen tieto on vasta silloin kun kaveri on maksanut sulle rahat takaisin....

Paitsi ettet saa tietää oliko pikavippi kyseessä.
Niin kuin sanoin, mitään rikosta ei ole vielä tapahtunut. Jos myyjä lupaa maksaa takaisin niin tällöin hänen se on tehtävä ja tämä oli hänen oma ideansa, koska nyt maksamatta jättäminen on todella helppo kytkeä petokseen ja siihen ettei tavara ikinä lähtenyt. Nyt toki on juhannus tuloillaan ja kirjeitä sekä postia ylipäätänsä liikkuu varmasti paljon, että on täysin mahdollista siellä saattaa olla viivettä. Kerran kesti yhden kirjeen tulla 3 viikkoa, tosin myyjä valehteli, että oli lähettänyt kirjeen, vaikka teki sen vasta viikkoa myöhemmin ja josko sittenkään. Tavara ihme ja kumma saapui.
Olen vain varoittamassa kyseisestä käyttäjästä, ettei muut mene lankaan. Se joka haluaa päteä, että miksi teit näin ja noin voivat pitää itsellään, kun ns. varmatkin diilit voivat kusta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 193
Viestejä
4 861 964
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom