Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Jep ei tässä mitään taloudellista vahinkoa päässyt käymään mutta onhan tuo ihmeellistä kun kolarissa rikki mennyt puhelin ilmestyy ehjänä takaisin myyntiin. Milloin laitat kuitit @Slavenski
Laitan kohta tulemaan

Jep, en itsekään ostajana kyllä maksaisi ennakkoon tai myyjänä myöskään edes tuollaista pyytäisi/vaatisi noutokaupoissa. Vaikka myyjän kertoma tapahtuneesta olisi totta niin onhan tässä myönnettävästi jo melko monta kummastusta ja sattumaa yhdessä tapauksessa:
  • Etukäteen maksu noutokaupassa
  • Tuotteen varaaminen noutajalle vasta tämän maksettua 100% tuotteesta etukäteen
  • Suora maininta, että etukäteen maksettua 450€ summaa ei palauteta mikäli kaupat peruuntuu ostajasta johtuen (aika jäätävää...)
  • Rahat palautuivat ilmeisesti perjantaina 14.6. mikä on yleinen palkkapäivä
  • Myöhemmin löytyy tismalleen samanlainen puhelin puolisolta myytäväksi kalliimmalla hinnalla (myyjän viestin perusteella hintaeroon on syy mutta se jätettiin avoimeksi)
  • Toisen puhelimen myymiseen käytettiin kuvia aiemmin myynnissä olleesta eri puhelimesta eikä otettu uudesta myyntituotteesta uusia kuvia
  • Ostajalle annettu kostonega vaikka ostaja vaikuttaisi toimineen hyvin varsinaisen kauppaprosessin aikana ja antoi itsekin negan vasta kun epäilys heräsi tämän uuden myynti-ilmon myötä

Sinänsä kyllä ymmärtää hyvin ostajan epäilykset asiasta ja myös turhautumisen. Hyvin ikävää tietysti, jos on tosiaan käynyt juuri niin kuin myyjä on selittänyt. Itsekin suhtautuisin kuitenkin varauksella tällaiseen oli myyjän kertoma sitten totta tai ei. Lisäksi olisihan tässä noita ostajan epäilyksiä mahdollisesti lieventänyt uuden puhelimen myyntiin tullessa sen tarjoaminen hänelle, vähän avoimempi selitys uudesta puhelimesta ja sen korkeammasta hinnasta, yleisesti ottaen neutraalimpana pysyminen sekä uudet myyntikuvat kerran tuote on eri. Kaksi ensimmäistä toki ovat enemmän hyvää kaupankäyntiä kuin mitään velvoitteita.
Olin myynti hetkellä Jyväskylässä työreissulla ja siellä oli toinen ostaja. Tämä ei ollut minun idea maksaa etukäteen ennen kuin tulen takaisin Joensuuhun, vaan ostajan. Sen lisäksi kuten muutama kirjoittaa että kaupat olisi tehty päivässä, niin ei, kesti 3 päivää muistaakseni.

Kuitti laitettu yv:llä. Mielestäni ihan turhaan tässä minua syytetään. Ainut mistä minua voisi syyttää on että laitoin vanhat kuvat menemään ilmoitukseen Torissa, kun luulin että se ei olisi ongelma kun väri on sama ja kunto uudenveroinen, sekä niitä ei ole julkaistu missään muualla kuin Torissa ja "ostajalle" yv:nä. Kaikki muu asiaton puhuminen minun puolisosta täällä on ihan turhaa, sekä kyseenalaistaminen minun vammasta. Tämmöisiäkin sattuu jollekkin, tällä kertaa olin minä ja oikeasti toivon että kaikki säilyisi asiallisena täällä, eikä vaan heitettäisi syytteitä ilman tarkkaa kuvaa miten kaikki oli tapahtunut.

Kiitos

@Slavenski Olet kiero kun korkkiruuvi. Kuitin oikea omistaja laittoi mulle viestiä jo iltapäivällä täällä techbbs kautta. Onhan se varmasti keljua kun egosi epätoivoinen pelastusoperaatio meni reisille ennenkuin se alkoikaan. :sclap:
@Sampsa @Juha Kokkonen Eikö täällä pitäisi saada banaania tälläisestä perseilystä?

1719862954711.png

1719863184780.png

1719863281094.png

Uutta altteria vain kypsymään. 8 positiivista nappikauppaa tekee hetkessä ja voi jatkaa siitä mihin viimeksi jäätiin.

Ostamalla verified loketin, pääsee kauppa-alueellekin hetkessä takaisin.

Kukaan muu kuin epärehellinen kauppias, ei kysele torissa kuitteja myyjiltä jatkamatta ostoa loppuun.

Suosittelen photoshoppaamaan (photopea.com) kuitit joista piilottaa tilausnumerot, lisää päälle oman nimen, kauppapaikan, ja päivämäärän, ja vielä vähän varjoa päälle, niin ne on vaikea sitten shopata pois siitä. Tähän tyyliin joskus folioin oman näyttiskuitin torissa, mainiten että alkuperäinen kyllä tulee kauppojen jälkeen:

1719866126277.png

Kuitti laitettu yv:llä. Mielestäni ihan turhaan tässä minua syytetään. Ainut mistä minua voisi syyttää on että laitoin vanhat kuvat menemään ilmoitukseen Torissa, kun luulin että se ei olisi ongelma kun väri on sama ja kunto uudenveroinen, sekä niitä ei ole julkaistu missään muualla kuin Torissa ja "ostajalle" yv:nä. Kaikki muu asiaton puhuminen minun puolisosta täällä on ihan turhaa, sekä kyseenalaistaminen minun vammasta. Tämmöisiäkin sattuu jollekkin, tällä kertaa olin minä ja oikeasti toivon että kaikki säilyisi asiallisena täällä, eikä vaan heitettäisi syytteitä ilman tarkkaa kuvaa miten kaikki oli tapahtunut.

Kiitos
Uskottava se on miehen puhetta, vaikka täällä kovin muut turhaan syyttävät ja puhuvat asiattomasti. :beye:

Hyvä oli yritys, mutta reisille meni. Miksei niitä virheitä voi vain myöntää, ennen kuin käy kuten nyt kävi?

@Slavenski Olet kiero kun korkkiruuvi. Kuitin oikea omistaja laittoi mulle viestiä jo iltapäivällä täällä techbbs kautta. Onhan se varmasti keljua kun egosi epätoivoinen pelastusoperaatio meni reisille ennenkuin se alkoikaan. :sclap:
@Sampsa @Juha Kokkonen Eikö täällä pitäisi saada banaania tälläisestä perseilystä?

1719862954711.png

1719863184780.png

1719863281094.png

Aikamoisia sankareita täällä on kyllä liikenteessä. Ihan hyvä peliveto kieltämättä odottaa, että saa kaverin niin sanotusti housut kintuissa kiinni.

Tää oli kyllä tähän astisista rottailuista härskein. :D :D :D Olen vaikuttunut kuinka ison vaivan joku voi nähdä vain saadakseen kusetettua pikavippejä. Miettikää nyt mitä nämä rotat voisivat saada aikaiseksi jos kohdistaisivat tuon vaivannäön ja luovuutensa johonkin muuhun.

Tää oli kyllä tähän astisista rottailuista härskein. :D :D :D Olen vaikuttunut kuinka ison vaivan joku voi nähdä vain saadakseen kusetettua pikavippejä. Miettikää nyt mitä nämä rotat voisivat saada aikaiseksi jos kohdistaisivat tuon vaivannäön ja luovuutensa johonkin muuhun.
Tuskin mitään ja siksi tämä jatkuu. Hyvä muistutus muille ja tyylikäs toteutus!

Ja vain kolmeksi päiväksi vippiä

Kiitos
Ihan tässä mies herkistyy lukiessaan tämmöistä elämäm kovaa kallustelua :cry:

Ihan hyvät pointit juheiltä.

Joten, @Tero83 , voit tulla itse nyt kertomaan miten mielestäsi on mennyt.
Kyseessä tämä ilmo; Myydään - ASUS ROG Strix X570-E Gaming

En tiedä, olenko nyt hätäinen. Mutta tosiaan neljä kokonaista päivää ollut aikaa postittaa. Etkä missään ole sanonut että jotain esteitä olisi miksi et lautaa kohtuuajassa, imo, postiin ole saanut.

Tämä hommahan "eteni" jo pari viikkoa sitten.
Kankaanpään Poliisista oltiin yhteydessä ja minun "kuuleminen" tehtiin sähköpostitse (sain toki valita, että voin lähimmälle laitoksellekin mennä). Poliisilta tuli selkeät kysymykset joihin sitten vastailin.
Nyt taitaakin sitten mennä vain odotteluksi :P

Myyjä kirjoitti ja sanoi, että tänne voi laittaa "Hävettää koko juttu. Oon alkoholisti ja oli pakko saada viinaa. Ei toi kyl sinäänsä mikää puolustus oo."

Muisteli, että kahdelta ihmiseltä olisi 10€ huijannut. Pyysi laittamaan hänelle viestiä ja vastailee whatsapissa. Mulla ja Luckilla ainakin hänen numeronsa. Ihan siis pikavippi toimintaa ollut, mutta mun puolesta ainakin ok jos vaan maksaa. Eri asia jos olisi kiistänyt ja valehdellut yms.

Jep, hienoa et osa on saanut rahansa takaisin. Mulle myös vastas palauttavansa rahat, mut eipä oo mitään kuulunut eikä enää vastaa viesteihin. Ilmeisesti bännännyt whatsappissa, eli ei edes kiinnosta keskustelun jatkot. Ei kyl kannata uskoa mitään nyyhkytarinoita, mitä häneltä tulee. Melkosella varmuudella kaikki on täysin keksittyä. Hänellä on huijattujen yhteystiedot, joten jos on haluja palauttaa rahat, niin itsekin voi aktivoitua ja kysyä tilinumeroa. Rikosilmoitusta kehiin vaan, jos kommunikaatio loppuu eikä rahoja kuulu.

Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta kysästävä mielipiteitä, oli muutama vko sitten kaupat sovittu kamppeesta, alkuun ostaja ehdotteli postiennakolla lähettelyä ja päädyttiin sopimaan lopulta toimittaen kaupat, viime hetkellä ostaja valitteli syytä x ja sympatiasta totesin että eipä mittään.

Yhden noutokaupan skippasin koska kaupat oli jo sovittu ja lopulta pakkoraossa laskin hintaa kun kerkesin 'varmojen' kauppojen nimissä ehätin tilailemaan hilut pöytäkoneeseen.

Kariutuneen kaupan jälkeen alle viikossa hommasikin kamppeen ja n. Viikon sisään sekin myyty.

Onko nega perusteltu?
Olet muutaman viikon myöhässä tän kanssa. Jos sillon jo hyväksyit kauppojen perumisen, etkä laittanut palautetta vireille kun asia oli tuore, niin vähän nihkee on nyt alkaa palautteita laittamaan. Minun mielipide...

Onko nega perusteltu?
No mun mielestä ei ole, koska teidän kahden välinen kaupankäynti päättyi käsittääkseni kuitenkin yhteisellä päätöksellä, vaikka ostajakandidaatti sen jälkeen sitten olisikin touhunnut mitä tahansa jonkun muun kanssa. Ei kai siinä palautteessa ihmisen muita toimia arvostella, vaan sitä teidän välistä kauppaa.

Eri mieltäkin voi varmasti olla, ja olisi tuosta itsellekin varmaan paska maku suuhun jäänyt noiden tietojen pohjalta.

No mun mielestä ei ole, koska teidän kahden välinen kaupankäynti päättyi käsittääkseni kuitenkin yhteisellä päätöksellä, vaikka ostajakandidaatti sen jälkeen sitten olisikin touhunnut mitä tahansa jonkun muun kanssa. Ei kai siinä palautteessa ihmisen muita toimia arvostella, vaan sitä teidän välistä kauppaa.

Eri mieltäkin voi varmasti olla, ja olisi tuosta itsellekin varmaan paska maku suuhun jäänyt noiden tietojen pohjalta.
Omilta kantimilta taivuin kerrotun stoorin osalta empatian vuoksi. Käsitykseksi jäi ettei kampetta sais kun on niin niheä tilanne jne.

Hieman nyt kyllä paskan maku jäi, kun seuraavalla käyttäjä vkolla oli kumminkin kamppeen hommannut ja viikon sisään senkin myynyt. Historian puolesta tavara on hänellä täällä varsin ahkeraan liikkunut.

Muttajoo, antaapi olla

Viimeksi muokattu:
@Kuikelooo kanssa tuli kaupat tehtyä ja tuote maksettua 21.7. Tämän jälkeen hän ei enää vastannut viesteihin vaikka foorumilla onkin käynyt. Myöskään ei vastaa puhelimeen. Nikillä @Nutcase vaikuttaisi olevan samanlaisia ongelmia myyjän kanssa.

Myyntipalautteen perusteella ei ole ensimmäistä kertaa tällaista tekemässä. En tiedä miksi en näitä palautteita huomannut, kun kännykällä selasin myyntipalautteita. Olisi kaupat jääneet tekemättä.

Saisiko joku yp jäsen poistettua tuon jättämäni toisen negatiivisen kauppiaspalautteen käyttäjälle @sarkikala esim. @Rantakemisti , kun tuli netin pätkäsyn takia duplikaattina :(
Sama neuvo ku aiemmin, tee asiasta raportti. Joko suoraan käyttäjätunnuksesta, omasta viestistä tai jostain ja kerro asia raportissa. Menee näppärästi ylläpidon työlistalle ja hoitavat kuten muutkin raportoinnit :) Näin ainaki Kokkonen on aikanaan neuvonut. e: vaikkakin @Rantakemisti taiskin jo ottaa kopin tässä tapauksessa ja olikin näemmä vähä vanhempi viesti..

@Kuikelooo kanssa tuli kaupat tehtyä ja tuote maksettua 21.7. Tämän jälkeen hän ei enää vastannut viesteihin vaikka foorumilla onkin käynyt. Myöskään ei vastaa puhelimeen. Nikillä @Nutcase vaikuttaisi olevan samanlaisia ongelmia myyjän kanssa.

Myyntipalautteen perusteella ei ole ensimmäistä kertaa tällaista tekemässä. En tiedä miksi en näitä palautteita huomannut, kun kännykällä selasin myyntipalautteita. Olisi kaupat jääneet tekemättä.
Silti et ole laittanut negatiivista palautetta, samoin myöskään @Nutcase ei ole laittanut.. :btooth:

Joo kyllä, tämä kaveri tehtailee näköjään näitä pikkupetoksia urakalla. Huijatuilla on nimi tiedossa, sillä kun hakee facen puolella, niin yrittää samoja huijauksia pc kirppiksillä...

Rikosilmoitusta tekemään, eipä siinä muu auta. Toivottavasti ei ollut iso summa

Käyttäjältä @tontsa14 yritin ostaa paria käytettyä SSD-levyä, rahat meni noin kuukausi sitten ja käyttäjästä ei sen jälkeen ole kuulunut mitään. Ei vastaa yksityisviesteihin eikä myynti-ilmoitukseen lähetettyihin viesteihin.

Käyttäjältä @tontsa14 yritin ostaa paria käytettyä SSD-levyä, rahat meni noin kuukausi sitten ja käyttäjästä ei sen jälkeen ole kuulunut mitään. Ei vastaa yksityisviesteihin eikä myynti-ilmoitukseen lähetettyihin viesteihin.

Suosittelen negatiivista palautetta ja tiukkaa viestiä: "jos ei ole tässä kuussa postitettu/rahat palautettu, teen rikosilmoituksen". Ja se rikosilmoitus sitten torstaina.

..mutta se palaute on aina aiheellinen laittaa ja estää muita sortumasta kusetukseen. Ja ei voi olla positiivinen kokemus, jos ei ole 1kk kuulunut mitään.

Suosittelen negatiivista palautetta ja tiukkaa viestiä: "jos ei ole tässä kuussa postitettu/rahat palautettu, teen rikosilmoituksen". Ja se rikosilmoitus sitten torstaina.

..mutta se palaute on aina aiheellinen laittaa ja estää muita sortumasta kusetukseen. Ja ei voi olla positiivinen kokemus, jos ei ole 1kk kuulunut mitään.
Just näin.

Perjantaina viimeksi kirjautunutkin, joten olisi ollut jo paljon aikaa kertoa miksi ei ole mitään tapahtunut.
Vahvaa vilpin makua siis.

Mikä sinulla tilanne tämän kanssa? Sain tänään tuotteen postilaatikkooni. Tämä vaati uhan rikosilmoituksesta ja sen, että myyjän työnantaja keskusteli asiasta tämän kanssa...lupasi työnantajalle hoitavansa ainakin tämän keissin maaliin ja niin tekikin. Mielestäni kaupankäynnin ei pitäisi olla tällaista. Kauppiaspalaute huomioiden, en suosittele tekemään kauppaa käyttäjän kanssa, koska ei hoida kauppoja kunnialla loppuun oma-aloitteisesti.

Viimeksi muokattu:
Mikä sinulla tilanne tämän kanssa? Sain tänään tuotteen postilaatikkooni. Tämä vaati uhan rikosilmoituksesta ja sen, että myyjän työnantaja keskusteli asiasta tämän kanssa...lupasi työnantajalle hoitavansa ainakin tämän keissin maaliin ja niin tekikin. Mielestäni kaupankäynnin ei pitäisi olla tällaista. Kauppiaspalaute huomioiden, en suosittele tekemään kauppaa käyttäjän kanssa, koska ei hoida kauppoja kunnialla loppuun oma-aloitteisesti.

Ei todellakaan pitäisi mennä niin, itsellä jos tulee viivästys jonkun syyn vuoksi niin olen yhteydessä jatkuvasti sekä pidän ajantasalla. Toki siksi itse välttelen posti kauppoja kun sairaanhoidossa työskentelen niin usein yötyöt venyy todella pitkälle ja kun pääsee kotiin niin simahtaa heti.

Monessa työpaikassa saat kenkää petoksien tehtailuista.

Valitettavasti asia ei ole myyjän kanssa selvinnyt. Antamani takaraja asian hoitamiseksi on kuitenkin täynnä, joten asia etenee rikosilmoituksella.

Monessa työpaikassa saat kenkää petoksien tehtailuista.
Petoksen tehtailusta saa kenkää, jos kyseessä on petos joka tapahtunut työpaikalla tahi työnantaja/työyhteisö on tässä petoksen uhrina. (tietääkseni). Eri juttu on jos joku Risto Random ilmoittaa pomolle että kusetti rahat tietotekniikka foorumilta. Se on sitten taas oma lukunsa, että kehtaisinko henkilökohtaisesti naamaa siellä työpaikassa enää näyttää tällaisten jälkeen (varsinkin jos väite pitää paikkaansa) tai että epärehellisyydestä yleisesti työnantaja keksii jonkun muun irtisanomisperusteen. Mutta käsittääkseni huhupuheiden perusteella ei voi suoraan irtisanoa.

Voi olla että puhun paskaa ja olen väärässä. Mutta joka tapauksessa kertoo kyllä aikamoisesta toiminnasta jos vasta silloin rupeaa asiat tapahtumaan kun työnantaja saa asiasta tietää :kahvi:

Petoksen tehtailusta saa kenkää, jos kyseessä on petos joka tapahtunut työpaikalla tahi työnantaja/työyhteisö on tässä petoksen uhrina. (tietääkseni). Eri juttu on jos joku Risto Random ilmoittaa pomolle että kusetti rahat tietotekniikka foorumilta. Se on sitten taas oma lukunsa, että kehtaisinko henkilökohtaisesti naamaa siellä työpaikassa enää näyttää tällaisten jälkeen (varsinkin jos väite pitää paikkaansa) tai että epärehellisyydestä yleisesti työnantaja keksii jonkun muun irtisanomisperusteen. Mutta käsittääkseni huhupuheiden perusteella ei voi suoraan irtisanoa.

Voi olla että puhun paskaa ja olen väärässä. Mutta joka tapauksessa kertoo kyllä aikamoisesta toiminnasta jos vasta silloin rupeaa asiat tapahtumaan kun työnantaja saa asiasta tietää :kahvi:

No jos työpaikalla sinäänsä moitteettomasti toiminut, rahaa käsittelevä henkilö, tehtailee rahapetoksia työn ulkopuolella niin ei se kyllä hyvältä näytä. Toisaalta jos kyseessä on aivan erilainen työ missä ei olla rahan kanssa tekemisissä niin vaikutus voi olla vähäisempi kun petokset tulee työnantajan tietoon.

Aika vaikeaa se kaupankäynti olisi muutenkin koska käyttäjä on jo bannattu täältä.

Olisi kyllä vähän erikoinen tilanne jos tulisi random puhelu/maili että sun alaises on huijannut minua nettikaupoissa. En kyllä osaa sanoa suorilta miten tuota reagoisi, tai mitä tekisi :)
Näimpä, tuossa kohtaa huijari varmaan odottaisi lopputiliä ja tämän jälkeen haastaisi sen oikeuteen, joka on puuttunut yksityiselämään ja työnantajana istuisi kiirellisenä, jonkun oikeuskäsittelyssä todistajana ja taas tulisi tappiota. Itselläni ei ole ainakaan aikaa, alkaa soittelemaan tai lähettelemään joitain viestejä ei osallisille. Niin koston himoinen minäkään en ole. Vaikka jokunen huono kauppa tullutkin kohdalle.

Olisi kyllä vähän erikoinen tilanne jos tulisi random puhelu/maili että sun alaises on huijannut minua nettikaupoissa. En kyllä osaa sanoa suorilta miten tuota reagoisi, tai mitä tekisi :)

Noh, kyllähän tuollainen petosviljely on irtisanomisperuste esimerkiksi jos työntekijä käsittelee rahoja työssään, eikä edes tarvitse odottaa tuomiota. Mutta kannattaa olla varma, ettäcse tuomio tulee, muuten pääsee makselemaan takautuvasti sitä puolen vuoden palkkaa

Näimpä, tuossa kohtaa huijari varmaan odottaisi lopputiliä ja tämän jälkeen haastaisi sen oikeuteen, joka on puuttunut yksityiselämään ja työnantajana istuisi kiirellisenä, jonkun oikeuskäsittelyssä todistajana ja taas tulisi tappiota. Itselläni ei ole ainakaan aikaa, alkaa soittelemaan tai lähettelemään joitain viestejä ei osallisille. Niin koston himoinen minäkään en ole. Vaikka jokunen huono kauppa tullutkin kohdalle.
En sitten myöskään tiedä että ylittääkö tämä kunnianloukkauksen tai maalittamisen tms. kriteeriä. Varsinkin kun ei ole varsinaisesti mistään rikoksesta edes virallisesti tuomittu...

Valitettavasti asia ei ole myyjän kanssa selvinnyt. Antamani takaraja asian hoitamiseksi on kuitenkin täynnä, joten asia etenee rikosilmoituksella.

Kannattaa aina rikosilmoitus tehdä, jos asia ei selviä. Edelleen antaisin ainakin pari päivää selvittää asian, mutta ne meni tässä tapauksessa jo - ja ei saanut asioita kuntoon, niin toteuta uhkaus.

--

Käsittääkseni myös käyttäjän @Hansupansu asettama deadline oletetulle huijarille ( @tontsa14 ) meni jo, jos noudatti ehdotustani, niin kannattaa myös sitä rikosilmoitusta väsäillä.

Me kaikki aloitimme myymisen/ostamisen täällä ilman palautetta. Yksi palaute ei riitä johtopäätösten tekemiseen.

Ei ole tarkoitus lyödä lyötyä mutta uskaltaisin väittää että suurimman osan mielestä kylläkin riittäisi, varsinkin kun se ainoa palaute on ollut negatiivinen.

Toivottavasti saat asian kuitenkin vielä selvitettyä, negatiivisella palautteella ja nostolla tänne oli hyvä aloittaa.

Ei ole tarkoitus lyödä lyötyä mutta uskaltaisin väittää että suurimman osan mielestä kylläkin riittäisi, varsinkin kun se ainoa palaute on ollut negatiivinen.

Toivottavasti saat asian kuitenkin vielä selvitettyä, negatiivisella palautteella ja nostolla tänne oli hyvä aloittaa.
Olen tehnyt paljon kauppoja tällä foorumilla. Tämä on ensimmäinen negatiivinen. Otin riski ja tämä oli tulos.

Me kaikki aloitimme myymisen/ostamisen täällä ilman palautetta. Yksi palaute ei riitä johtopäätösten tekemiseen.
Kyllä, kaikki aloittaa nollasta. Mutta jos se eka on nega, niin ei kyllä mitään järkeä ostaa etukäteismaksulla. Ja muutoinkin koska huijareita on niin paljon, niin aletaan kerätä sitä luottamusta esim kirjoittelemalla täällä, tekemällä ostoja sekä myymällä noudolla.

Joten ihan turha riski. Elämässä pääsee helpommalla, kun välttää turhia riskejä. Toivottavasti saat rahat takaisin. Ja suosittelen olemaan ensikerralla varovaisempi.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 018
Jäsenet
78 903
Uusin jäsen
Onsloww

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom