Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Eli joo, jotenkin itse ajattelin, että oltiin kaupat sovittu, mutta se on toki vain minun näkemys :)

Juu, nyt siis näyttää siltä, että tarjosit hintapyynnön+postikulut - ja täällä pitäisi olla kaupat syntyneet sillä. Nyt on kuitenkin vieläkin epäselvää, tapahtuiko ne kaupat ja kumman kautta - iotech vai tori?

En kyllä vieläkään laittaisi tänne palautetta kaupoista, mutta voisin piruuttani kyllä mainita henkilön käyttäjätunnuksen, täällä tai Tori-ketjussa. Huono kauppakokemus on näillä tiedoilla nyt, mutta onko se kokemus Torin vastuulla vai tämän foorumin? Minä sanoisin Tori. Mitä muut on mieltä?

Juu, nyt siis näyttää siltä, että tarjosit hintapyynnön+postikulut - ja täällä pitäisi olla kaupat syntyneet sillä. Nyt on kuitenkin vieläkin epäselvää, tapahtuiko ne kaupat ja kumman kautta - iotech vai tori?

En kyllä vieläkään laittaisi tänne palautetta kaupoista, mutta voisin piruuttani kyllä mainita henkilön käyttäjätunnuksen, täällä tai Tori-ketjussa. Huono kauppakokemus on näillä tiedoilla nyt, mutta onko se kokemus Torin vastuulla vai tämän foorumin? Minä sanoisin Tori. Mitä muut on mieltä?
Aika turhaa tuo tunnarin maininta langoissa. Hyöty olematon.

Ei kuulu palaute tänne. Torin kaupat ja hankalat sellaiset. Itsekin olisin myyjänä jättäytynyt pois kaupoista liiallisen vaivan vuoksi. Ehkä joku toinen osti torista sen pyynnillä ja noudolla, helpoilla kaupoilla.

Pointtina oli se, että kun tietää kaverilla olevan täällä käyttäjä ja hän viettää kauppa-alueella paljon aikaa ja (minun mielestä) oli kaupat sopinut ja sen jälkeen kaveri aloitti radiohiljaisuuden samaan aikaan foorumilla aikaansa kuluttaen, niin onko tämä ok kauppiaskäytöstä ja pitäisikö siitä infota muitakin :) Postituksen piti olla kaverille ok, joten ei nyt pelkästään "liiallisen vaivan" taaksekaan voi mielestäni piiloutua.

"Tässä viestiketjussa voi keskustella foorumilla tehdyistä epäonnistuneista kaupoista, epärehellisistä käyttäjätunnuksista sekä varoittaa muita käyttäjiä"

Jos tuota lukee kuin piru raamattua niin "tämä foorumi" käsittäisi vaan tuon epäonnistuneet kaupat ja epärehellististä käyttäjätunnuksista voisi varoittaa muita riippumatta siitä, mitä kautta siihen tulkintaan on päätynyt, että joku foorumin käyttäjä olisi epärehellinen - Esim. joku yrittäisi Torin kauttaa huijata ja selviäisi, että on tunnarit täälläkin niin voisi tulla muita varoittamaan. Ja tämä olisi minun mielestä ok tulkinta ja palvelisi myös foorumia. Ei tämän minun tapauksen käyttäjä ole varmaankaan epärehellinen ollut, vaan pelkästään (minun mielestäni) "huono kauppiaskokemus" kaikkien mainittujen seikkojen ansiosta.

Mutta, jätän nyt kaverin nimimerkin piiloon ja kauppiaspalautteen piippuun, kun ei ole porukka selkeästi niiden suuntaan nojaamassa, ainakaan vielä. Kiitos ja näkemiin.

Foorumin ulkopuolisille kauppatapahtumille löytyy oma keskustelu täältä:

Myydään - Steamista mitä vaan -15% | TechBBS (io-tech.fi)
Myyjä juuhku muuttaa HP hintaa +10%.
" Tänään myöhemmin onnistuu kaupat muutin ale hintaa -15% tullut niin paljon kyselyitä "
"Niin se vaan menee täällä julmassa maailmassa että kysyntä määrittää hinnan :/"

Ketjussa kommenttina:
"Jos ei kelpaa -15% ale niin harmi ei mua kiinnosta teidän reikaanpotkinta menkää muualle itkemään köyhät"

Eipä oikeen hyvää kaupankäyntiä tällainen, eikä kuulu mielestäni IO-tech:iin.

Tää on ainut mitä oon tehnyt, koska katumapäälle tulin mitä katselin millä hinnoilla muut on laittanut eteenpäin 10-20% alennuksella vain yhdet kaupat sopinut ja hänen kanssaan menee kaupat tähän 25%alennukseen

Olin poissa paikalta ja sittenkun tulin vaihtamaan hintoja oli tullut muutamat ostajat YV:eellä ehdottelemaan kauppoja niitten kanssa ei oltu mtn aijemmin sovittu..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olin poissa paikalta ja sittenkun tulin vaihtamaan hintoja oli tullut muutamat ostajat YV:eellä ehdottelemaan kauppoja niitten kanssa ei oltu mtn aijemmin sovittu..
Teknisesti ottaen he olivat hyväksyneet esittämäsi tarjouksen esittämilläsi ehdoilla, ja sit kävi näin:

B9gFVt1IMAA02Bj.jpg

on kyllä jotenkin hölmö juttu esimerkiksi väärin laitetussa hinnassa yksi nolla jäänyt pois ja pakko myydä :D

Vähän eri asia laittaa vahingossa väärä hinta kuin tarkoituksella nostaa "kysynnän takia"

No aika monta päivää tais herralla olla hinnassa "virhe" ennenkun muokkasit ilmoitusta. Vielä voit pelastaa nahkasi myymällä sovitulla alennuksella kaikille ennen muokkausta viesti laittaneille
juu en tarkottanut kyseisellä itseeni :D niinku aijemmin sanoin muutin hinnan kun kattelin millä diileillä muut ovat laittaneet steam rahaa eteenpäin kaikki sovitut kaupat mennyt hintapyynnön mukasena mutta ei uudet mitkä olivat poissa oloni aikana tullut.. eivät ole tekemässä kauppaa minun kanssani enään niinkun ilmoittivat selvästi ilmotuksessa :)

@juuhku nyt alkaa sun toiminta menemään semmoiseksi että saisi modet puuttua.
Antoi minulle negatiivisen myyntipalautteen "Vaikuttaa epäilyttävältä selitteli ihmejuttuja" en ole ollut mitään myymyässä eli tämä on ihan pelkkä kosto siitä että nostin esille hänen asiattoman toimintansa myyntitilanteessa.
Tämmöiset ihmeelliset perseilijät pitäisi välittömästi bannata koko IO-techistä...

1. En ole myynyt tai yrittänyt myydä sinulle mitään joten palautteesi minusta myyjänä on asiaton.
2. Itse olet koettanut kusettaa kaupoissa muuttamalla hintaa minun lähettämän ostoilmoituksen jälkeen "kysynnän takia"

Huomautus - Perusteettoman kauppiaspalautteen antaminen on kielletty. Lue säännöt.
Olitko sopinut käyttäjän the amok kanssa kaupat? Jos et, niin asiaton palaute. Muutenhan täällä voisi antaa fiilispohjalla palautteita ja "yllättäen" sulle ilmestyisi aika monta negaa.
en ollut sopinut

Jos on oikeasti noin vaikeaa ymmärtää täällä tapahtuvan kaupankäynnnin ja kauppiaspalautteen sääntöjä, niin ehkä olisi kaikkien kannalta parempi että modet antavat bannit.
bannit siitä että muutin hintaa + kirjotin palautteeni väärään kategoriaan ?

Leipää ja sirkushuveja työpäivän ratoksi. Vähän kyseenalaista toimintaa myyjältä, ehkä neutraalin palaute alun perin olisi ollut ok tuosta hinnan muuttamisesta lennosta. Vähän lähti käsistä taas homma noin yleisesti ottaen tapahtuneeseen nähden.

Leipää ja sirkushuveja työpäivän ratoksi. Vähän kyseenalaista toimintaa myyjältä, ehkä neutraalin palaute alun perin olisi ollut ok tuosta hinnan muuttamisesta lennosta. Vähän lähti käsistä taas homma noin yleisesti ottaen tapahtuneeseen nähden.
Käyt Gigantista ostamassa televisiota. Myyjä siellä pisteellä antaa sulle hinnan 999€, joka lukee myös telkkarin alla lapussa, mutta kun pääset kassalle, niin ilmotetaan uudeksi hinnaksi 1200€. Kyllä tuo heilahtaa negatiivisen puolelle kirkkaasti, ja jos joku on ehtinyt hyväksymään "virheellisen" alkuperäisen hinnan, niin ei sitä ihan tuosta vaan muutella lennosta. Pois lukien selkeät hinnotteluvirheet, eli tonnin laitteessa unohtunu nolla pois, jne.

En nyt tiedä, itse ainakin kokisin sen negatiivisena, jos myynti-ilmoitukseen lähettämääni viestiin vastataan hinnan nousseen. Eikös noin yleisesti kannata tehdä hintatutkimukset ennen, kuin laittaa ilmoituksen listoille..?

Edit. Samalla logiikallahan jokainen myynti menee huutokaupaksi, jos kiinnostuneita on enemmän kuin 1.

Käyt Gigantista ostamassa televisiota. Myyjä siellä pisteellä antaa sulle hinnan 999€, joka lukee myös telkkarin alla lapussa, mutta kun pääset kassalle, niin ilmotetaan uudeksi hinnaksi 1200€. Kyllä tuo heilahtaa negatiivisen puolelle kirkkaasti, ja jos joku on ehtinyt hyväksymään "virheellisen" alkuperäisen hinnan, niin ei sitä ihan tuosta vaan muutella lennosta. Pois lukien selkeät hinnotteluvirheet, eli tonnin laitteessa unohtunu nolla pois, jne.

Ja kun myyjälle sanot tuosta, niin vastaa että "lol se on kova maailma mitä köyhä siinä itket", ja sitten se myyjä käy etsimässä sun facebook-tilin tms. ja kirjoittaa sinne että "paska asiakas vinkuu turhasta".

Ketjussa näyttää taas olevan täysin asian ulkopuolisia käyttäjiä kirjoittelemassa nollaviestejä ja sotkemassa keskustelua. Jos ette liity asiaan, eikä ole mitään asiallista rakentavaa sanottavaa, älkää kirjoittako ketjuun.
Foorumin sääntöjen mukaan myyjä on velvoitettu myymään tuote asettamallaa hintapyynnöllä. Toisin sanoen jos ostaja on tarjoutunut ostamaan silloin, kun vanha hinta oli vielä voimassa, olet siihen hintaan velvoitettu myymään. Ei tässä ole mitään epäselvää. Jos perut kaupat yksipuolisesti, ovat ostajat oikeutettu antamaan kauppiaspalautteen.
on kyllä jotenkin hölmö juttu esimerkiksi väärin laitetussa hinnassa yksi nolla jäänyt pois ja pakko myydä :D
Se on jotenkin hölmö juttu, jos myyjä ei noudata siinä määrin huolellisuutta, että laittaisi myymänsä tuotteen hinnan oikein. Vastuu pitää omista tekemisistä kantaa.
en ollut sopinut
Aiheeton kauppiaspalaute poistettu.

Käyttäjälle @juuhku annettu myös allekirjoittaneen osalta negatiivinen kauppias-palaute. Kuten moderaattorikin tokaisi, kanna vastuusi, äläkä missään nimessä anna enään allekirjoittaneellekin kostopalautetta koska tuhlaisit tällöin vain moderaattorien kallisarvoista aikaa. Omasta mielestäni bannit tälläisestä perseilystä pitäisi kylläkin jo antaa, jälkimmäinen kuvakaappaus (J.Kokkosen poistattama viesti) kertoo kaiken tarvittavan.

Screenshot 2023-12-14 151853 oma.jpg Screenshot 2023-12-14 151609.jpg

Morjes! Jos onnistuu, niin pistätkö ne tiedot mitä itse tiedät @mertsi :stä, niin pistän tuon rikosilmoituksen nyt tulille. Mielestäni oon antanu jo tarpeeksi siimaa hoitaa asia kuntoon.
Hmm.. onkoha Oulun poliisi hidas tai jotain, eivät ole ottaneet asian kanssa yhteyttä eivätkä ole vastaneet myöskään maileihini. Rikosilmoitus @mertsi :stä ollut heillä jo noin kuukauden ajan.

Käyttäjä Ninjaaa saanut maksun osista 1,5 viikkoa sitten ja sen jälkeen ei ole vastanut enää mihinkään viestiin. Rikosilmoitus tehty ja raportoitu ylläpidolle.

Palautti minulle juuri rahat takaisin, kun sain yhteyden muuta kautta. Tuo pikavippaaja saattaa hyvinkin pitää paikkaansa.

Jokunen vuosihan siinä menikin ja nyt taisi ensimmäinen huijari osua täällä foorumilla eteen. Tuli privassa kaupittelemaan virtalähdettä, maksoin MobilePaylla ja lupasi lähettää eilen, mutta ei ole tyypistä kuulunut mitään.

No laitoin sitten kaverin nimen ja puhelinnumeron googleen ja sieltähän tuli huijaushistoriaa eri kauppapaikoilta ainakin 10 vuoden ajalta.

Laitoin nyt WhatsAppissa kyselyä, että palautteleeko rahoja vai teenkö suoraan rikosilmoituksen. Summahan ei ollut suuri, mutta virtalähteelle olisi ollut oikeasti tarve. Nollapalautteiden ja kohtuullisen tuoreen profiilin olisi pitänyt soittaa hälytyskelloja, mutta taisin olla liian hätänen tällä kertaa.

Käyttäjätunnus: @SamiAvulias

Edit: tämä asia ratkesi ja myyjä päätyi laittamaan loppupelissä virtalähteen postiin 6 päivää väittämäänsä päivämäärää myöhemmin ja se myös saapui toimivana.

Viimeksi muokattu:
Jokunen vuosihan siinä menikin ja nyt taisi ensimmäinen huijari osua täällä foorumilla eteen. Tuli privassa kaupittelemaan virtalähdettä, maksoin MobilePaylla ja lupasi lähettää eilen, mutta ei ole tyypistä kuulunut mitään.

No laitoin sitten kaverin nimen ja puhelinnumeron googleen ja sieltähän tuli huijaushistoriaa eri kauppapaikoilta ainakin 10 vuoden ajalta.

Laitoin nyt WhatsAppissa kyselyä, että palautteleeko rahoja vai teenkö suoraan rikosilmoituksen. Summahan ei ollut suuri, mutta virtalähteelle olisi ollut oikeasti tarve. Nollapalautteiden ja kohtuullisen tuoreen profiilin olisi pitänyt soittaa hälytyskelloja, mutta taisin olla liian hätänen tällä kertaa.

Käyttäjätunnus: @SamiAvulias
1703823516729.png

höhö :D

Joo, ei kannata kovinkaan pitkään odotella, eikun rikosilmotusta sisään.

Nyt kävi kyllä erikoisen surkeasti epärehellisen myyjän kanssa. Ostelin tuossa pari päivää sitten @kl4us pelikoneen maksu mobilepay ja toimitus postilla. Syy miksi luotin ostamaan postilla oli se, että käyttäjällä oli yksi positiivinen palaute tosi kokeneelta foorumin käyttäjältä. Maksun jälkeen @kl4us lupaili laittaa pakettia postiin eilen lounas-aikaan. Tämän jälkeen hiljeni viestintä kokonaan. Tutkin tämän jälkeen hieman tarkemmin käyttäjän aikaisempia viestejä ja huomasin, että hän oli myynyt tuossa kuukausi takaperin toiselle foorumin käyttäjälle koneen täysin samoilla spekseillä. (r5 3600/gtx 1060 6g/asus a520/coolermaster 460W/16Gb 3200Mhz ram) Viimeinen toivo katosi, kun huomasin hänen laittaneen minulle täysin samat kuvat koneesta, mitä löytyy tuolta hänen aikaisemmalta myynti-ilmoitukselta. Olen vuosia sitten tehnyt päätöksen, että en enää koskaan osta postilla mitään mistään muualta kun täältä koska myyjiltä löytyy palautteet. Tällä kertaa sekään ei auttanut, kun myyjä oli hankkinut itselleen yhden hyvän palautteen ennen kun alkoi kusettamaan porukkaa. On tämä surkeaa nykypäivänä kun ei voi keneenkään enää luottaa. Tämä olisi varmaan jäänyt ostamatta jos olisin huomannut tuon aikaisemman myynti-ilmoituksen jo ennemmin. No ei voi enää mitään. Tänään menee rikosilmoitus. Moderaattorit varmasti pääsee tutkimaan viestiketjut läpi.

Edit: Kävin myös asiasta eilen keskustelua tämän koneen aikaisemmin ostaneen käyttäjän @dmn kanssa ja silloin kaupat oli mennyt maaliin ja tuote sitä mitä piti.

Hyvää uutta vuotta! :)

Viimeksi muokattu:
Nyt kävi kyllä erikoisen surkeasti epärehellisen myyjän kanssa. Ostelin tuossa pari päivää sitten @kl4us pelikoneen maksu mobilepay ja toimitus postilla. Syy miksi luotin ostamaan postilla oli se, että käyttäjällä oli yksi positiivinen palaute tosi kokeneelta foorumin käyttäjältä. Maksun jälkeen @kl4us lupaili laittaa pakettia postiin eilen lounas-aikaan. Tämän jälkeen hiljeni viestintä kokonaan. Tutkin tämän jälkeen hieman tarkemmin käyttäjän aikaisempia viestejä ja huomasin, että hän oli myynyt tuossa kuukausi takaperin toiselle foorumin käyttäjälle koneen täysin samoilla spekseillä. (r5 3600/gtx 1060 6g/asus a520/coolermaster 460W/16Gb 3200Mhz ram) Viimeinen toivo katosi, kun huomasin hänen laittaneen minulle täysin samat kuvat koneesta, mitä löytyy tuolta hänen aikaisemmalta myynti-ilmoitukselta. Olen vuosia sitten tehnyt päätöksen, että en enää koskaan osta postilla mitään mistään muualta kun täältä koska myyjiltä löytyy palautteet. Tällä kertaa sekään ei auttanut, kun myyjä oli hankkinut itselleen yhden hyvän palautteen ennen kun alkoi kusettamaan porukkaa. On tämä surkeaa nykypäivänä kun ei voi keneenkään enää luottaa. Tämä olisi varmaan jäänyt ostamatta jos olisin huomannut tuon aikaisemman myynti-ilmoituksen jo ennemmin. No ei voi enää mitään. Tänään menee rikosilmoitus. Moderaattorit varmasti pääsee tutkimaan viestiketjut läpi.

Hyvää uutta vuotta! :)
Ja jälleen:

1703837755714.png

@kl4us : mitä vittuja?

Häntä ei näkynyt paikalla yli vuorokauteen vaikka laitoin yksityisviestejä ja myös whatsappissa. Heti kun kirjoitin tuon viestini, niin ilmestyi online.
Tais olla hänelläkin tarve saada merkintöjä rikosrekisteriinsä päivätyksi ennen vuodenvaihdetta, suotakoon hänelle se ilo...

Ihan vaan toistuvana muistutuksena. Elkää ostako postilla jos ei useampia positiivisia palautteita ja ei negoja. silloinkin kehottaisin käymään viesti historiaa läpi. Muut myynti ilmot, onko niissä mitään hämärää ja myös katsella että onko aktiivisena pelkästään myynti palstoilla, vai muutenkin aktiivi käyttäjä. Jos ei jaksa pientä salapoliisi työtä ja 1+1 laskuja tehdä niin aina voi myös peiliin vähän katsoa, vaikkei se nyt oikeutakkaan tulla kusetetuksi. Helpottaa toki koijareiden työtä huomattavasti

Ihan vaan toistuvana muistutuksena. Elkää ostako postilla jos ei useampia positiivisia palautteita ja ei negoja. silloinkin kehottaisin käymään viesti historiaa läpi. Muut myynti ilmot, onko niissä mitään hämärää ja myös katsella että onko aktiivisena pelkäsrään myynti palstoilla, vai muutenkin aktiivi käyttäjä. Jos ei jaksa pientä salapoliisi työtä ja 1+1 laskuja tehdä niin aina voi myös peiliin vähän katsoa, vaikkei se nyt oikeutakkaan tulla kusetetuksi. Helpottaa toki koijareiden työtä huomattavasti
Juuri näin. Tämän oppi kyllä nyt kantapään kautta. Täällä ei ole itsellä koskaan ollut ongelmia. Syy miksi lähdin ostamaan postila oli se, että hyvät palautteet oli saanut ja vielä pitkä-aikaiselta käyttäjältä. Muuten en olisi missään nimessä ostanut postilla. Jatkossa pitää lukea myyjän aikaisemmat viestit läpi ja jättää ostamatta jos palautteita ei ole useampia.

Ihan vaan toistuvana muistutuksena. Elkää ostako postilla jos ei useampia positiivisia palautteita ja ei negoja. silloinkin kehottaisin käymään viesti historiaa läpi. Muut myynti ilmot, onko niissä mitään hämärää ja myös katsella että onko aktiivisena pelkästään myynti palstoilla, vai muutenkin aktiivi käyttäjä. Jos ei jaksa pientä salapoliisi työtä ja 1+1 laskuja tehdä niin aina voi myös peiliin vähän katsoa, vaikkei se nyt oikeutakkaan tulla kusetetuksi. Helpottaa toki koijareiden työtä huomattavasti
Tällä taktiikalla olen pärjännyt tähän asti, mutta lapsellisesti ja sinisilmäisesti ajattelin, ettei kukaan jaksa alkaa petkuhuiputtamaan parin kympin takia, kun vielä MobilePayssa näkyi oma nimi. Kait tuollakin rahalla saa uudeksi vuodeksi sitten vaikka papatteja.

Tuossa vaan sit hankala päässä joihinkin työpaikkoihin ja tietääkseni myös yhtään yksilöityimpiin tehtäviin armeijassakin, kun tuommosen parin kympin veivauksen takia näkyy petosmerkintä rikosrekisterissä vähintään sen 5 vuotta. ...mutta monet "pikavippaajat" ei tuommosesta edes välitä.

Nuo pari viimeistä otaksuttua huijaajaa ovat rekisteröityneet 21.9.2023 ja 26.9.2023. Ensimmäisellä viestejä 3, jälkimmäisellä 36.
Itse pyrkisin varomaan tuoreita käyttäjiä. Harvempi 2016 rekisteröitynyt ja jo aikoinaan Murossa toiminut viitsii alkaa edes hieman suuremmasta rahasta huijaamaan.
Toisaalta läheskään kaikilla edes 2016 rekisteröityneillä ei ole kymmeniä (puhumattakaan sadoista) kauppiaspalautteita. Ihan siksi että niitä kauppoja ei tule välttämättä joka vuosi tehtyä eikä sitten myöskään pyydettyä kauppiaspalautetta (ja esim. Kokkonen ei viimevuoden huutokaupasta antanut positiivista palautetta, vink. vink). Eli moni ei myöskään anna niitä palautteita eikä niitä kehtaa alkaa kinuamaan.

Viimeksi muokattu:
Itselläni noin 10% omista toteutuneista kaupoista vastapuoli ei ole antanut kauppiaspalautetta vaikka olen sitä erikseen vielä pyytänyt jos ei viikkoon kahteen palautetta pyytämättä tule. En millään jaksa oikein ymmärtää kun ei ole kyse suuresta vaivasta ja tämä kuitenkin hyödyttää kumpaakin. Jatkossa pitää varmaan itsekin jäädä odottelemaan että toinen antaa ensin ja vasta tämän jälkeen antaisi myös itsekin. Onneksi kuitenkin suurin osa oivaltaa tämän pyytämättäkin.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 302
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom