Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

No nyt on taas ihan oma syy, jos rahasi menetit. Tässäkin ketjussa herrasta keskustelua ja tyypiin myynti-ilmoituksissakin varoituksia ettei tälle kannata etukäteen mitään maksella.
Jätetäänpäs nämä pätemiset ja jeesustelut sitten taas pois tästä ketjusta - asiasta on sanottu ennenkin. Tämä ketju on tarkoitettu huonoista kauppakokemuksista ja epärehellisistä kaupankävijöistä raportoimiseen, ei asian ulkopuolisten käyttäjien moraalipätemiseen aiheen tiimoilta. Ja saman asian voi myös esittää rakentavasti ja asiallisesti, jos siihen on oikeasti halua.

@mikkimäkki näissä rikosilmoitustapauksissa aina yhteydenotto ylläpitoon, että pystytään tarvittaessa ryhtymään jatkotoimenpiteisiin :thumbsup: Edit: Jaskall pistetty banniin.
 
Viimeksi muokattu:
Lapin poliisista soiteltiin tuosta Jerzien lahjakorttihommasta. Kuulemma on useita rikosilmoituksia tehty.

Elikkä jos vielä löytyy joku huijattu, joka ei ole tehnyt ilmoa, niin laittakaa nyt ihmeessä rikosilmoitusta menemään!


Tännekkin soittelivat, kuulema rikosnimike muuttunut lievästä petoksesta petokseksi. Sen verta hyvin ilmeisesti kauppa käynyt.
 
Tilannepäivitys: Sain hänet nopeasti kiinni Whatsapin kautta, ja suoraan sanottuna hyvin rehellinen vaikutelma. Sanoi saaneensa bannit kun oli toiselle ostajalle lupaamastaan postituspäivästä muutaman päivän myöhästynyt

Hieman outoa, koska käyttäjän ilmoituksissa ei ole aktiviteettia, käyttäjällä ei ole viimeaikaisia palautteita eikä käyttäjästä ole käyty keskustelua täällä.
 
Koska bannit loppui juuri. e: vissii toi päivittyy myös, jos kirjautuu bannautuneena. Kirjautumaanhan pääsee, mutta saa näkyville vain ilmoituksen banneista.
Ah, ei oo tullu ainakaan muistaakseni banneja saatua, niin jotenkin oletin, että bannit on pysyvät, kun esim. Juhan eilen banniman Jaskallin kohdalla foorumi toteaa vaan että "Oho! Törmäsimme ongelmaan. Tämän käyttäjän profiili ei ole saatavilla."
 
Ah, ei oo tullu ainakaan muistaakseni banneja saatua, niin jotenkin oletin, että bannit on pysyvät, kun esim. Juhan eilen banniman Jaskallin kohdalla foorumi toteaa vaan että "Oho! Törmäsimme ongelmaan. Tämän käyttäjän profiili ei ole saatavilla."
Juu, on väliaikaisia ja pysyviä banneja. Profiilin voi piilottaa ilman bannejakin (jolloin näkyy "Tämä käyttäjä on rajoittanut profiilinsa katselua."), mutta esim. @Jaskall modaalista pääsee edelleen viestit ja palautteet lukeen.

Vakavammista tai toistuvista rikkeistä käyttäjille voidaan antaa tarvittaessa väliaikainen tai pysyvä käyttökielto foorumille. Ehdot ja säännöt
 
Olen pari vuotta yhteensä käynyt kauppaa komponenttien käytetyssä marketissa mutta nyt epäilen tulleeni huijatuksi ensimmäistä kertaa koskaan.
Ostin kyseiseltä myyjältä @Jk1234 muistit hintaan 65€ (ei aivan pikkuraha itselleni) kirjepostin kautta. Luotin myyjään kymmenien positiivisten palautteiden ja kevyen kommunikoinnin perusteella, mutta 12.11 tehtyjen kauppojen jälkeen mitään ei ole laatikkoon tullut.

Huomasin että käyttäjä onkin bannattu ihan lähipäivinä, eli kenties saanut jo runtua muilta? Minkälaista tietoa ylläpidolla on jakaa bannauksen syystä?

Nyt kokemattomana kyselisin miten tällainen hoidetaan jos yhteydenotto ei onnistu. Sain häneltä vain puhelinnumeron Pivo-maksua varten. Whatsapp näkyisi olevan linkitettynä tähän numeroon, eli parasta kai vaan toivoa että hänet saa sieltä kiinni.
Päivitän että täysin rehellinen ukko, muistit saapuivat vihdoin tänään mutta saapuivat kuitenkin:thumbsup:
 
Morjensta,

Täällä paljonkin tehnyt kauppaan ja nyt ekaa kertaa tuli vastaan vähän huonot kaupat.

Tuli ostettua tämä kannettava: Myyty - Legion 5 15IMH05H i5 16GB 512GB RTX 2060 huom näyttö (Luvia)

Kaupat tein sen takia, että oletin saavani kannettavan ilman näyttöpaneelia ja itse ostamalla näyttöpaneelin, niin kannettavasta saisi täysin toimivan pelin.

Kannettava saapui minulle ja ensimmäiseksi osui silmään, että näytön bezel puuttuu. Lisäksi huomasin, että tuulettimet ja pohjakuoren tuuletinaukot ovat aika tahmaisen pölyiset ja selvästi jossain röökikämpässä tuo oli ollut. Tämän kumminkin ajattelin, että ne putsaamalla kaikki olisi hyvin.
Lisäksi positiivisena asiana huomasin, että koneessa on Lenovon sivujen mukaan 11kk takuuta jäljellä.

No siitä bezelistä laitoin myyjälle viestiä, että kun ilmoituksessa ei ollut tämän puuttumisesta mitään mainintaa.
Myyjä sanoi tutkivansa asiaa ja myöhemmin kertoi, että tuo löytyi ja laittaa sen tulemaan.

Tässä vaiheessa ajattelin, että ei muuta kun paneeli ostoon ja minulla on paneelin saapuessa täysin ehjä kone.

Paneeli saapui ja löin sen koneeseen kiinni. Kone hurahti käyntiin, mutta paneelin kuva oli hyvin himmeä.
Omasta kokemusta tiesin, että kyseessä on noin 90% varmuudella emolevy viallinen laite. Välillä nuo saattaa olla paneelivikaisia, mutta koko ajan oli tunne, että se on emolevy.
Purin talouden toisen kannettavan ja siitä löin näytön tuohon kannettavaan kiinni. Sama vika. Himmeä kuva.
Kokeilin vielä uutta ostamaani paneelia tuossa talouden toisessa koneessa ja siinä se toimi täysin normaalisti. Eli vika oli emolevyssä.

Otin Lenovon tukeen yhteyttä ja sieltä sainkin keikan auki.
Kumminkin näiden kanssa jonkin verran tekemisissä olleena ajattelin, että avaanpa vielä tuon kannettavan ja katson emolevyn läpi.
No sieltä paljastuikin kosteusvaurio tuon näytön liittimessä (emolevyn päässä)
Tästä myyjälle laitoinkin viestiä, mutta ja vastauksena oli: "Paneelin hintatieto oli ihan vaan tiedoksi eikä siinä lukenut että sen vaihtamalla kone on kuin uusi. Myös hintapyyntikin ja varsinkin tarjottu hinta kuvastavat hyvin että kannettavassa ei ole näyttöä."

NÄIN OLLEN KYSYISIN FOORUMILAISILTA:
Tämä lause ("Ebayssä näyttäisi paneeli maksavan 50-60€ (40 pin edp-liitin)") olettaa mielestäni, että paneeli hankkimalla kone olisi kunnossa? Vai minkä takia tuota edes mainitsisi sitten myynti-ilmoituksessa?

Saatteko tuosta myynti-ilmoituksesta sellaisen kuvan, että paneelin hankkimalla kone olisi täysin kunnossa?

Kiitoksia tulevista vastauksista!

Tämä keissi sai sellaisen lopun, että sain palautettua kannettavan ja sain rahat takaisin.

Tappioksi jäi yhdet postikulut ja tuo ostettu paneeli.
 
Tuli sitä näköjään itsekkin ensimmäistä kertaa täällä huijatuksi ja vieläpä 280€ edestä @TekkiDek tuli kaupittelemaan 3070 näyttistä yvllä 23.11 maksun laitoin samana päivänä pivolla, viikko odoteltiin että postiin saisi paketin mutta eipä näkynyt, kun kortista kysyin lisää kuvia olikin jo paketoitu, ja 15min myöhemmin tuli nopeasto hutaistu kuva postipaketista. 1.12 lupasi maksavansa rahat takaisin viimeistään torstaina, tänään ei ole kuulunut mitään puhelinnumerosta eikä yvllä. Palautetta häneltä löytyi mutta ei yhtään negatiivista jonka takia kortin osto tuntuikin kohtuu turvalliselta kun positiivistä palautetta löytyi.
Mitä myöhemmin tutkin tarkemmin hänen aikaisempaa taustaa löytyi aikaisempia huonoja kokemuksia pikavipeistä, mutta ei näyttäneet pikavipit enään riittävän, useammalle oli myynyt tätä samaa näytönohjainta, josta ollaan muutaman muun foorumilaisen kanssa keskusteltukkin.
Rikosilmoituksen laitan huomenna kun pääsen kotiin.
 
280€ 3070 yv:llä pitäisi kyllä hälyttää valtavasti
Ei sinänsä mikään niin ihmeellinen hinta, 300€ ovat halvimmat menneet ja blackfriday oli samana päivänä joten ajattelin että haluaa eroon nopeasti, palautteet oli suurimmaksi osaksi positiivistä pois lukien 2 neutraalia joka vähensi epäilyjä, myyjä myös laittoi kuvan nimilapulla tuotteesta, joka ilmeisesti olikin joku vanha aito kuva
 

Liitteet

  • Rtx3070_2.jpg
    Rtx3070_2.jpg
    147,4 KB · Luettu: 240
  • rtx3070.jpg
    rtx3070.jpg
    130 KB · Luettu: 242
Arpaonni osui myös tänne @TekkiDek kanssa, 1080ti:stä sovittiin kaupat ja äsken kävin rikosilmoituksen tekemässä.
 

Liitteet

  • 20211215_170533.jpg
    20211215_170533.jpg
    219,4 KB · Luettu: 185
  • 20211215_170543.jpg
    20211215_170543.jpg
    128,2 KB · Luettu: 182
Käyttäjä TekkiDek on nyt myynyt olemattomia näytönohjaimia useille foorumilaisille, saanut rahat etukäteen ja jättänyt kauppasummat lopulta palauttamatta. Rikosilmoitus on tehty ja pyytäisin ylläpitoa estämään hänen tunnuksensa.
 
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
 
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
Kyllähän tuo ois pitäny myynti ilmossa selkeästi kertoa että edellisellä omistajalla ollut ongelmia X, mutta itsellä toiminut moitteetta tms. Myyjä ollut tieto aikaisemmista ongelmista ja jos niistä ei ole millän tavalla kertonut niin onhan tuo minusta tahallaan harhaanjohtamista.
 
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
Haiskaahtaahan tämä pikkasen. En voi uskoa, että 2. omistajalla ei samoja vikoja ole ollut kuin 1. omistajalla jos samat viat palasivat nyt 3. omistajan eli sinun käytön yhteydessä. Kaikkihan on aina mahdollista, mutta silti melko epätodennäköistä mielestäni.

E: hauskaahan tässä on, että 2. omistaja olisi saanut kätensä pestyä jos olisi vain maininnut myynti-ilmoituksessa, että 1. omistajalla kortti ei ole toiminut kuten on pitänyt, mutta hänellä ei ongelmia ollut. @fr0zen ottaa kortin takaisin ja palauttaa Junnulle rahat. Tämän jälkeen @fr0zen voi myydä kortin eteenpäin sisällyttäen maininnan, että kortti ei välttämättä toimi kuten pitää ja hän ei ota vastuuta kortin toimivuudesta. Case closed.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
Näemmä myynyt sulle vieläpä reilusti korkeemmalla hinnalla kuin itse täältä ostaneena? Jos nyt viestihistoriat oikein katsoin.
 
Näemmä myynyt sulle vieläpä reilusti korkeemmalla hinnalla kuin itse täältä ostaneena? Jos nyt viestihistoriat oikein katsoin.
Näin minäkin ymmärtäisin. kun sai rikkinäisenä edullisesti. otti tietysti riskin siinä ja hänellä kävi hyvin.
 
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
Näin minäkin ymmärtäisin. kun sai rikkinäisenä edullisesti. otti tietysti riskin siinä ja hänellä kävi hyvin.

Hmm, harvinaisen mielenkiintoinen tapaus tämä jo tuon sinun myynti-ilmoituksesi perusteella;
Kokoonpanot joissa ollut.

1. I7 7700k - pelit ei toimi,
2. Ryzen 2700x - pelit ei toimi,
3. Ryzen 5600x, msi b550 - toimii ilman mitään ongelmia
4. i5 11400, h510 - pelit ei köynnisty. Amd ohjelma sanoo virheeksi ohjaimen aikakatkaisu tai muu vastaava.

Eli sinulla toiminut tasan yhden kokoonpanon kanssa? Ihmeen ronkeli näytönohjain.

Näytönohjaimen 2. omistaja ja myyjä on näköjään täällä käyttäjä @fr0zen ja ihan ensimmäinen omistaja @Markus R, joka oli omassaan myynti-ilmoituksessa maininnut: "Myydään AMD kortti joka ei vain lähde toimimaan minun kokoonpanolla.", siinä missä @fr0zen ei ollut aiemman omistajan kokemuksista maininnut mitään.
 
Hmm, harvinaisen mielenkiintoinen tapaus tämä jo tuon sinun myynti-ilmoituksesi perusteella;


Eli sinulla toiminut tasan yhden kokoonpanon kanssa? Ihmeen ronkeli näytönohjain.

Näytönohjaimen 2. omistaja ja myyjä on näköjään täällä käyttäjä @fr0zen ja ihan ensimmäinen omistaja @Markus R, joka oli omassaan myynti-ilmoituksessa maininnut: "Myydään AMD kortti joka ei vain lähde toimimaan minun kokoonpanolla.", siinä missä @fr0zen ei ollut aiemman omistajan kokemuksista maininnut mitään.

Tuo toimiva kokoonpano on 2 omistajan kone.

1 ja 2 on 1 omistajan
4 on minun koneeni
 
Eniten ihmetyttää, että miksi kukaan aiemmista omistajista ei ole laittanut tuota takuuseen, jos se on kerta voimassa vuoteen 2025 asti?
 
Tuo toimiva kokoonpano on 2 omistajan kone.

1 ja 2 on 1 omistajan
4 on minun koneeni

Kyllä sinulla pitäisi tässä tapauksessa olla palautusoikeus. Itse ainakin ottaisin takaisin vastaan koska ongelma on ollut jo ensimmäisellä käyttäjällä ja hän oli jättänyt sen täysin mainitsematta
@fr0zen herätys
 
sen verran positiivista päivitystä että saimme sovittua yhteisen suunnan asian hoidolle/testaukselle. Joko tulee lisää koneita missä ei toimi tai sitten löytyy kokoonpanoja missä toimii :lol:
 
kokeilitko laittaaa biosista sitä pcie gen 3 pakotusta päälle?
Kokeilen laittaa kortin vielä koneeseen kiinni ja testaan.

Nyt on kiinni laina 1660super joka toimii ilman ongelmia.

Tein tästä ongelma osioon paremman paikan jatko keskusteluun.

 
Mites foorumin innokkaat tuomarit näkee seuraavan casen:

Laitoin kaverille viestiä Torissa hänen myymäänsä näytönohjaimeen liittyen ja sanoin, että voin ko. kortin ostaa. Kyselin vähän lisätietoja ja kävikin ilmi, että hänellä on tänne foorumille tunnarit ja useampi positiivinen kauppiaspalaute, jotka voisi antaa luottoa siihen, että en tule huijatuksi. Alettiinkin sitten viestittelemään täällä foorumin puolella kaupoista, vaikka itse näyttis ei ollutkaan tällä foorumilla myynnissä.

Kaveri sanoi viime perjantaina, että tuli terveysmurheita ja sitten lauantaina valitteli oloaan niin kurjaksi, että haluaisi palata asiaan maanantaina (eilen) ja sanoi pitävänsä korttia minulle varattuna. Ei mitään, homma ok.

Eilen ei sitten kaverista kuulunut mitään, vaikka laitoin uuttakin viestiä perään. Hän on käynyt kuitenkin foorumilla useita kertoja ja ihan sujuvasti kommentoinut myyntiosiolla toista ilmoitusta, eli terveysmurheet eivät varmaankaan olisi estäneet myös tämän meidän kaupankäynnin edistämistä jollain tavalla, vaikkapa infoamalla lisäviivästyksestä tms. Laitoin nyt sitten tänään aamulla viestiä kaverille, että unohdetaan koko juttu enkä tähänkään saanut mitään vastausta, vaikka kaveri pyörii foorumilla jatkuvasti.

Kysymys - Voiko / onko tarpeen laittaa kaverille täällä kauppiaspalautetta em. perusteella, vaikka itse näyttis ei ollutkaan täällä myynnissä? Vähän kakka makuhan tuosta kaverin kauppiastoiminnasta jäi.
 
On kyllä taas erikoinen tapaus, en lähtökohtaisesti sotkisi eri kauppa-alustoja mutta kerta täällä keskustelitte asiasta ja kaverilla on kuitenkin ollut myyntitoimintaa täällä niin kai tuosta voi tänne laittaa palautteen.

Jos taas käyttäjä olisi täällä aktiivinen mutta ei harrastaisi kaupankäyntiä ja palautteet olisi nolla niin jättäisin laittamatta. En tiiä, vähän rajatapaus.
 
En laittaisi tänne varsinkaan negatiivista palautetta koska kauppaa käydään selvästi toisella alustalla (tori.fi) ja tämä iotech ollut vain viitteenä.
Etenkin kun kauppaa ei ole edes syntynyt niin että tuote/raha vaihtaisi omistajaa.
 
Tottakai tänne palaute, jos iotechin kauppiaspalautteella on ratsastettu kauppoja tehdessä ja iotechin tunnuksella on kauppaa tehty millää lailla.

E: siis ei tietenkää iotechin säännöt päde tässä tapauksessa. mut jos huijatuksi tulisi vastaavassa tilanteessa, nii sit palautetta. Luin alkuperäisen huonosti eka.
 
Viimeksi muokattu:
En laittaisi tänne varsinkaan negatiivista palautetta koska kauppaa käydään selvästi toisella alustalla (tori.fi) ja tämä iotech ollut vain viitteenä.
Etenkin kun kauppaa ei ole edes syntynyt niin että tuote/raha vaihtaisi omistajaa.
Sitten taas, positiivisen itse laittaisin kyllä, tosin vasta toiselta osapuolelta siihen suostumuksen kysyttyäni, jos ilmenee että torista ostettu tuote on ollut myynnissä myös täällä ja kaupat on mennyt onnistuneesti. Eli nega kyllä melkein jäisi laittamatta.
 
Olennaista taitaa olla se, onko kaupat sovittu vai vasta keskusteltu hinnasta, toimituksesta, tuotteen kunnosta jne.
Mielestäni ei rahan tarvitse vaihtaa omistajaa, vaan jos on esimerkiksi noutokaupat sovittu, eikä ostajasta sitten kuulukaan mitään pariin viikkoon niin selvä negatiivisen paikka.

Itselleni tuli kerran vastaan tuollainen hupihuutelija, ja taisi sitten bannia saada kun tuota ohareiden tekemistä jatkoi muillekin, ja siitä palautetta laitettiin.
 
Olennaista taitaa olla se, onko kaupat sovittu vai vasta keskusteltu hinnasta, toimituksesta, tuotteen kunnosta jne.
Itse sanoisin, että voisi se ehkä olla vähintään neutraalin paikka, jos sinänsä tosimielellä on oltu kauppaa jo sopimassa, mutta se loppuunsaattaminen sitten ei vaan tapahdu ja lopulta aiottu kauppa kariutuu kun se toinen osapuoli lopulta nostaa kädet pystyyn kun hommasta ei vaan tule mitään. Muille kaupankävijöillehän nuo palautteet on tarkoitettu informaatioksi.

mqdefault.jpg


Vähän saa toki rengasta potkaista ja pari kysymystä kysyä, mutta esimerkissä oli jo varattu tuotetta halukkaalle ostajalle joka sitten mahdollisesti ei voinut muualla sopia vastaavasta tuotteesta kauppaa.
 
Itse sanoisin, että voisi se ehkä olla vähintään neutraalin paikka, jos sinänsä tosimielellä on oltu kauppaa jo sopimassa, mutta se loppuunsaattaminen sitten ei vaan tapahdu ja lopulta aiottu kauppa kariutuu kun se toinen osapuoli lopulta nostaa kädet pystyyn kun hommasta ei vaan tule mitään. Muille kaupankävijöillehän nuo palautteet on tarkoitettu informaatioksi.

mqdefault.jpg


Vähän saa toki rengasta potkaista ja pari kysymystä kysyä, mutta esimerkissä oli jo varattu tuotetta halukkaalle ostajalle joka sitten mahdollisesti ei voinut muualla sopia vastaavasta tuotteesta kauppaa.

Tarkoitin siis sitä, että renkaanpotkimisprosessista ei vielä voi oikein palautetta antaa, saahan sitä kysellä ja ehdotella hintoja. Sitten kun on kaupat sovittu, niin pos/neut/neg sen mukaan, mikä oli lopputulos. Tuohon esimerkin tapaukseen en ota kantaa, kun itselleni ei oikein auennut miten pitkälle asiat on sovittu.
 
Mites foorumin innokkaat tuomarit näkee seuraavan casen:

Laitoin kaverille viestiä Torissa hänen myymäänsä näytönohjaimeen liittyen ja sanoin, että voin ko. kortin ostaa. Kyselin vähän lisätietoja ja kävikin ilmi, että hänellä on tänne foorumille tunnarit ja useampi positiivinen kauppiaspalaute, jotka voisi antaa luottoa siihen, että en tule huijatuksi. Alettiinkin sitten viestittelemään täällä foorumin puolella kaupoista, vaikka itse näyttis ei ollutkaan tällä foorumilla myynnissä.

Kaveri sanoi viime perjantaina, että tuli terveysmurheita ja sitten lauantaina valitteli oloaan niin kurjaksi, että haluaisi palata asiaan maanantaina (eilen) ja sanoi pitävänsä korttia minulle varattuna. Ei mitään, homma ok.

Eilen ei sitten kaverista kuulunut mitään, vaikka laitoin uuttakin viestiä perään. Hän on käynyt kuitenkin foorumilla useita kertoja ja ihan sujuvasti kommentoinut myyntiosiolla toista ilmoitusta, eli terveysmurheet eivät varmaankaan olisi estäneet myös tämän meidän kaupankäynnin edistämistä jollain tavalla, vaikkapa infoamalla lisäviivästyksestä tms. Laitoin nyt sitten tänään aamulla viestiä kaverille, että unohdetaan koko juttu enkä tähänkään saanut mitään vastausta, vaikka kaveri pyörii foorumilla jatkuvasti.

Kysymys - Voiko / onko tarpeen laittaa kaverille täällä kauppiaspalautetta em. perusteella, vaikka itse näyttis ei ollutkaan täällä myynnissä? Vähän kakka makuhan tuosta kaverin kauppiastoiminnasta jäi.
Neutraali palaute mielestäni ok
 
Mites foorumin innokkaat tuomarit näkee seuraavan casen:

Laitoin kaverille viestiä Torissa hänen myymäänsä näytönohjaimeen liittyen ja sanoin, että voin ko. kortin ostaa. Kyselin vähän lisätietoja ja kävikin ilmi, että hänellä on tänne foorumille tunnarit ja useampi positiivinen kauppiaspalaute, jotka voisi antaa luottoa siihen, että en tule huijatuksi. Alettiinkin sitten viestittelemään täällä foorumin puolella kaupoista, vaikka itse näyttis ei ollutkaan tällä foorumilla myynnissä.

Kaveri sanoi viime perjantaina, että tuli terveysmurheita ja sitten lauantaina valitteli oloaan niin kurjaksi, että haluaisi palata asiaan maanantaina (eilen) ja sanoi pitävänsä korttia minulle varattuna. Ei mitään, homma ok.

Eilen ei sitten kaverista kuulunut mitään, vaikka laitoin uuttakin viestiä perään. Hän on käynyt kuitenkin foorumilla useita kertoja ja ihan sujuvasti kommentoinut myyntiosiolla toista ilmoitusta, eli terveysmurheet eivät varmaankaan olisi estäneet myös tämän meidän kaupankäynnin edistämistä jollain tavalla, vaikkapa infoamalla lisäviivästyksestä tms. Laitoin nyt sitten tänään aamulla viestiä kaverille, että unohdetaan koko juttu enkä tähänkään saanut mitään vastausta, vaikka kaveri pyörii foorumilla jatkuvasti.

Kysymys - Voiko / onko tarpeen laittaa kaverille täällä kauppiaspalautetta em. perusteella, vaikka itse näyttis ei ollutkaan täällä myynnissä? Vähän kakka makuhan tuosta kaverin kauppiastoiminnasta jäi.

Tämä on sinun näkemys.

Myyjän näkemys voi olla vaikka: "Keskusteltiin kaupoista, Torin puolella ja täällä. Ei päästy kauppoihin. Varasin hetken hänelle näytönohjainta, mutta terveyshuolistani johtuen en saanut toimitettua. Koko ajan se kuitenkin minua häiritsee viesteillä ja kohta pistän ignoreen. En halua kirjekumppania."

--

Jos kaupat oli syntyneet tämän foorumin keskusteluissa, voit laittaa palautteen. Tässä on taas tori-tyyliin "voisin ostaa" ja "viestiteltiin kaupoista" ja "varasin tuotetta". Kuitenkaan raha ei liikkunut ja oliko teillä edes hinta sovittu?
Jos kaupat on syntyneet Torissa, et voi laittaa palautetta.
Jos kaupat oli kesken, älä silloinkaan jätä mitään palautetta.

Torissa ja täällä on ihmisiä, jotka vaan viestittelevät koko ajan ja sitten lopussa tarjoavat jotain ja olettavat, että se hyväksytään. Tässä voi olla ihan hyvin käydä niin, että myyjä myi sitä näytönohjainta vaikka 300€ ja tarjosit 250€ - ja myyjä mietti vielä ja sitten tuli tulokseen, että ei kannata. Sitten lähdit laittamaan perusteluita YV:nä, miksi myyjän pitäisi hyväksyä tarjouksesi ja myyjä jätti viestisi huomiotta ja nyt haluat kostaa täällä.
 
Hmm, harvinaisen mielenkiintoinen tapaus tämä jo tuon sinun myynti-ilmoituksesi perusteella;


Eli sinulla toiminut tasan yhden kokoonpanon kanssa? Ihmeen ronkeli näytönohjain.

Näytönohjaimen 2. omistaja ja myyjä on näköjään täällä käyttäjä @fr0zen ja ihan ensimmäinen omistaja @Markus R, joka oli omassaan myynti-ilmoituksessa maininnut: "Myydään AMD kortti joka ei vain lähde toimimaan minun kokoonpanolla.", siinä missä @fr0zen ei ollut aiemman omistajan kokemuksista maininnut mitään.

Päivitystä taas.
@fr0zen otti näytönohjaimen tosiaan takaisin testiin ja testasi sitä 2 eri koneella. Kortti toimi hänellä molemmissa koneissa ilman ongelmia eli kortissa olevaa vikaa tai syytä sille ei edelleenkään löytynyt.

Joten vaikka hän paremmin olisi voinut kertoa kortin taustatietoja niin ainakin hän hoiti mallikkaasti kortin kunnon selvittelyn. Nyt pitää sitten jatkaa ihmettelyä (ja ehkä takuu asioita)
 
Tämä on sinun näkemys.

Myyjän näkemys voi olla vaikka: "Keskusteltiin kaupoista, Torin puolella ja täällä. Ei päästy kauppoihin. Varasin hetken hänelle näytönohjainta, mutta terveyshuolistani johtuen en saanut toimitettua. Koko ajan se kuitenkin minua häiritsee viesteillä ja kohta pistän ignoreen. En halua kirjekumppania."

--

Jos kaupat oli syntyneet tämän foorumin keskusteluissa, voit laittaa palautteen. Tässä on taas tori-tyyliin "voisin ostaa" ja "viestiteltiin kaupoista" ja "varasin tuotetta". Kuitenkaan raha ei liikkunut ja oliko teillä edes hinta sovittu?
Jos kaupat on syntyneet Torissa, et voi laittaa palautetta.
Jos kaupat oli kesken, älä silloinkaan jätä mitään palautetta.

Torissa ja täällä on ihmisiä, jotka vaan viestittelevät koko ajan ja sitten lopussa tarjoavat jotain ja olettavat, että se hyväksytään. Tässä voi olla ihan hyvin käydä niin, että myyjä myi sitä näytönohjainta vaikka 300€ ja tarjosit 250€ - ja myyjä mietti vielä ja sitten tuli tulokseen, että ei kannata. Sitten lähdit laittamaan perusteluita YV:nä, miksi myyjän pitäisi hyväksyä tarjouksesi ja myyjä jätti viestisi huomiotta ja nyt haluat kostaa täällä.

Tarjosin hp + 15 e postituksia. Okei, kaveri ei sanonut erikseen, että "hyväksyn tämän". Sitten kysyin onko mobilepay ok ja kaveri sanoi, että on ok. Sitten kaveri kysyi, että haluanko furmark-videota ja sanoin joo ja kysyin lisäksi kuvia, joita hän laittoi. Sitten hän tosiaan sanoi, että palataan asiaan maanantaina ja "ei hätää" + voidaan ottaa viel videopuheluu et nään kortin ja myyjän ja hän pitää sitä minulle varattuna.

Eli joo, jotenkin itse ajattelin, että oltiin kaupat sovittu, mutta se on toki vain minun näkemys :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 302
Viestejä
4 867 758
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom