Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

En tee yhdenkään kanssa kauppaa jos ei puhelimitse käy kommunikointi, saati sitten jos ei livenä onnistu. Tuli mieleen yhdet super moto vanteet jotka oli torissa myynnissä, puh numeroa ei saanut ja noutokaan ei käynyt kun oli kuulemma muutto menossa! No pistin google hakuun samanlaiset/samoilla väreillä olevat vanteet sieltä löytyikin jonkun projekti kuvia jotka tämä huijari oli pöllinyt huijaukseensa. Sen jälkeen pistin viestin että tämä näyttääkin olevan poliisi asia ja kun koijari sen luki häipyi ilmoituskin. Huijareita oli jo ennen nettiä ja netti edes auttanut niiden toimintaa, ilmaisia lounaita ei edelleenkään ole.

Mitä jos joku laittaa "laita numero ja keskustellaan?" ja sitten puhuu 30min, sanoo jonkun täysin naurettavan tarjouksen ja siinä on vaan tuhlattu molempien aikaa. Torissa varsinkin on näitä , ja en anna numeroani ennen tarjousta.

Täällä taas olen satunnaisesti antanut tiedot myyjänä, varsinkin, jos on myynnissä oli kalliimpaa tavaraa. Ja nouto onnistuu aina, mutta edelleen hinta lukkoon ennen noutoa ja ei mitään puolen tunnin testaamisia ja tinkimisiä noudon yhteyteen. Myöskään postiennakko ei toimi minulle.

Eli en halua, että soitat minulle ja neuvotellaan kaupat. Ymmärrän, jos tämä ei käy sinulle, mutta sitten vaan täytyy myydä muille.
 
Mitä jos joku laittaa "laita numero ja keskustellaan?" ja sitten puhuu 30min, sanoo jonkun täysin naurettavan tarjouksen ja siinä on vaan tuhlattu molempien aikaa. Torissa varsinkin on näitä , ja en anna numeroani ennen tarjousta.

Täällä taas olen satunnaisesti antanut tiedot myyjänä, varsinkin, jos on myynnissä oli kalliimpaa tavaraa. Ja nouto onnistuu aina, mutta edelleen hinta lukkoon ennen noutoa ja ei mitään puolen tunnin testaamisia ja tinkimisiä noudon yhteyteen. Myöskään postiennakko ei toimi minulle.

Eli en halua, että soitat minulle ja neuvotellaan kaupat. Ymmärrän, jos tämä ei käy sinulle, mutta sitten vaan täytyy myydä muille.
Kyllä hinta mistä tingitä ja vinguta pitää olla selvä jo ennen numeroiden vaihtoa, jos ei numeroa siinä vaiheessa saa tai omaan ei oteta yhteyttä hällärit soi :thumbsup:
 
Sen verran suoraselkäisyyttä löytyi, että palautti rahat äskettäin. Eli case closed.

Siellä on palautteissa toinenkin henkilö saanut rahansa takaisin. Onneksi uhkailu auttoi.

Eli kelasta tuli eurot tilille niin pääsi korottoman pikavipin maksamaan pois. Vieläkö tuommoisen jälkeen saa tehdä kauppaa täällä?

Onkohan täällä joku raja, jonka jälkeen bannataan kauppa-alueelta? Nyt on kaikki kaksi myyntipalautetta negatiivisia.

Rikosilmoitukseen johtaneet kai menee banneihin, kun ylläpidolle kerrotaan, mutta tässä rahat tuli kuitenkin takaisin. Toivottavasti kaikissa tapauksissa.
 
Onkohan täällä joku raja, jonka jälkeen bannataan kauppa-alueelta? Nyt on kaikki kaksi myyntipalautetta negatiivisia.
Jos ei vielä ole niin tällaisen jälkeen soisi olevan. Jos jo tässä vaiheessa 100% palautteista on negatiivisia niin eiköhän tuo ole melko selvä tapaus.
 
Käyttäjä @turle vaikuttaa nyt kovin epärehelliseltä. On ilmeisesti myynyt minulle sekä toiselle käyttäjälle osittain samaa tuotetta eikä nyt vastaa viesteihin tai whatsapp -viesteihin. Raha on vaihtanut omistajaa molemmissa tapauksissa.

Raportoikaa nämä käyttäjät ylläpidolle tai tägätkää minut/juha viestiinne, niin pystymme reagoimaan nopeammin. Kiitos.

Kyseessä jo kesällä kauppa-alueelta bannitun altteri.
 
Kannattaa myyjän muut yhteystiedot selvittää, ennenkuin Sampsalle raportoi, kun bannissä olevan käyttäjän kanssa ei kai pysty enää viestittelemään. Toki ne kannattaa myyjältä pyytää muutenkin kaupanteon yhteydessä.
 
Olen pari vuotta yhteensä käynyt kauppaa komponenttien käytetyssä marketissa mutta nyt epäilen tulleeni huijatuksi ensimmäistä kertaa koskaan.
Ostin kyseiseltä myyjältä @Jk1234 muistit hintaan 65€ (ei aivan pikkuraha itselleni) kirjepostin kautta. Luotin myyjään kymmenien positiivisten palautteiden ja kevyen kommunikoinnin perusteella, mutta 12.11 tehtyjen kauppojen jälkeen mitään ei ole laatikkoon tullut.

Huomasin että käyttäjä onkin bannattu ihan lähipäivinä, eli kenties saanut jo runtua muilta? Minkälaista tietoa ylläpidolla on jakaa bannauksen syystä?

Nyt kokemattomana kyselisin miten tällainen hoidetaan jos yhteydenotto ei onnistu. Sain häneltä vain puhelinnumeron Pivo-maksua varten. Whatsapp näkyisi olevan linkitettynä tähän numeroon, eli parasta kai vaan toivoa että hänet saa sieltä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
numero on pivossa ollut käytössä, niin kyllä poliisi ne henkilötiedot pankilta saa. Suosittelisin kuitenkin ottamaan yhteyttä sillä whatsapilla, vaikka tilanne vähän huonolta näyttää hiljaisuuden osalta. Mikäli ei sieltä tule vastausta /reagointia niin sitten rikosilmoitus kehiin. Bannit voi tänne saada muustakin syystä, kun huijaamisesta.
 
Olen pari vuotta yhteensä käynyt kauppaa komponenttien käytetyssä marketissa mutta nyt epäilen tulleeni huijatuksi ensimmäistä kertaa koskaan.
Ostin kyseiseltä myyjältä @Jk1234 muistit hintaan 65€ (ei aivan pikkuraha itselleni) kirjepostin kautta. Luotin myyjään kymmenien positiivisten palautteiden ja kevyen kommunikoinnin perusteella, mutta 12.11 tehtyjen kauppojen jälkeen mitään ei ole laatikkoon tullut.

Huomasin että käyttäjä onkin bannattu ihan lähipäivinä, eli kenties saanut jo runtua muilta? Minkälaista tietoa ylläpidolla on jakaa bannauksen syystä?

Nyt kokemattomana kyselisin konkareilta; miten tällainen hoidetaan? Sain häneltä vain puhelinnumeron Pivo-maksua varten. Whatsapp näkyisi olevan linkitettynä tähän numeroon, eli olisiko parasta vaan toivoa että hänet saa sieltä kiinni? Myös mietin, että miten rikosilmoitus systeemit toimii kun yhteystietoja ei käytännössä ole?

Ei rikosilmoitukseen tarvita sen kummempia yhteystietoja. Riittää että ilmoitat että maksu meni Pivon kautta ko. numerolla. Poliisi sitten saa Pivolta (=Siirto) tarvitsemansa tiedot jos niitä kaipaavat.

Mutta jos nyt miettii että 12.11. sunnuntaina on kaupat tehty, ja posti olisi aikaisintaan lähtenyt siis maanantaina iltapäivästä liikkeelle jos vienyt saman tien, niin eipä tässä vielä ole kuin 5 kokonaista arkipäivää kulunut. Ei olisi mitenkään poikkeuksellista että Postilla kestäisi kauemminkin saada kirje toimitetuksi.
 
Olen pari vuotta yhteensä käynyt kauppaa komponenttien käytetyssä marketissa mutta nyt epäilen tulleeni huijatuksi ensimmäistä kertaa koskaan.
Ostin kyseiseltä myyjältä @Jk1234 muistit hintaan 65€ (ei aivan pikkuraha itselleni) kirjepostin kautta. Luotin myyjään kymmenien positiivisten palautteiden ja kevyen kommunikoinnin perusteella, mutta 12.11 tehtyjen kauppojen jälkeen mitään ei ole laatikkoon tullut.

Huomasin että käyttäjä onkin bannattu ihan lähipäivinä, eli kenties saanut jo runtua muilta? Minkälaista tietoa ylläpidolla on jakaa bannauksen syystä?

Nyt kokemattomana kyselisin konkareilta; miten tällainen hoidetaan? Sain häneltä vain puhelinnumeron Pivo-maksua varten. Whatsapp näkyisi olevan linkitettynä tähän numeroon, eli olisiko parasta vaan toivoa että hänet saa sieltä kiinni? Myös mietin, että miten rikosilmoitus systeemit toimii kun yhteystietoja ei käytännössä ole?
Tilannepäivitys: Sain hänet nopeasti kiinni Whatsapin kautta, ja suoraan sanottuna hyvin rehellinen vaikutelma. Sanoi saaneensa bannit kun oli toiselle ostajalle lupaamastaan postituspäivästä muutaman päivän myöhästynyt (banhammer vai ostajan pinna herkässä?). Bannien takia ei ollut siis saanut minun yhteystietojani joten kysyi niitä nyt uudestaan ja sanoi laittavansa postiin huomenna, pitää siis toivoa että tupsahtavat laatikkoon viimeistään ensi viikolla. En voi kuitenkaan vielä tämän perusteella tuomita hyväksi tai pahaksi eli pidetään asiaa silmällä.
 
Tilannepäivitys: Sain hänet nopeasti kiinni Whatsapin kautta, ja suoraan sanottuna hyvin rehellinen vaikutelma. Sanoi saaneensa bannit kun oli toiselle ostajalle lupaamastaan postituspäivästä muutaman päivän myöhästynyt (banhammer vai ostajan pinna herkässä?). Bannien takia ei ollut siis saanut minun yhteystietojani joten kysyi niitä nyt uudestaan ja sanoi laittavansa postiin huomenna, pitää siis toivoa että tupsahtavat laatikkoon viimeistään ensi viikolla. En voi kuitenkaan vielä tämän perusteella tuomita hyväksi tai pahaksi eli pidetään asiaa silmällä.
Eikös ne yhteystiedot ole jo silloin annettu kun olet maksanutkin tuotteet , haiskahtaa kyllä taas seli seli jutuille jotka nämä pikavippaajat kyllä osaavat
 
Eikös ne yhteystiedot ole jo silloin annettu kun olet maksanutkin tuotteet , haiskahtaa kyllä taas seli seli jutuille jotka nämä pikavippaajat kyllä osaavat

No siis, jos on bannit foorumille ja se osoite on foorumin viesteissä ei se paljoa lohduta. En tosin tiedä koska hän banninsa sai mutta jos hän esim. tänään aikoi sen paketin laittaa postiin tuskin hän sitä vielä (peruslaiska ihminen) teki heti sunnuntaina valmiiksi vaikka silloin sen osoitteen saikin.

EDIT: tosin ainakin itselleni ne YV:t tulevat myös sähköpostiin että tiedän reagoida. Mutta kait se on asetuksista kiinni...
 
Tilannepäivitys: Sain hänet nopeasti kiinni Whatsapin kautta, ja suoraan sanottuna hyvin rehellinen vaikutelma. Sanoi saaneensa bannit kun oli toiselle ostajalle lupaamastaan postituspäivästä muutaman päivän myöhästynyt (banhammer vai ostajan pinna herkässä?). Bannien takia ei ollut siis saanut minun yhteystietojani joten kysyi niitä nyt uudestaan ja sanoi laittavansa postiin huomenna, pitää siis toivoa että tupsahtavat laatikkoon viimeistään ensi viikolla. En voi kuitenkaan vielä tämän perusteella tuomita hyväksi tai pahaksi eli pidetään asiaa silmällä.
Hmmh.. hällä oli kuite sinun numero tiedossa (pivo)? Voi sen kyl olla huomaamattaki pankkiappia käyttäessä.
 
Eikös ne yhteystiedot ole jo silloin annettu kun olet maksanutkin tuotteet , haiskahtaa kyllä taas seli seli jutuille jotka nämä pikavippaajat kyllä osaavat
No siis, jos on bannit foorumille ja se osoite on foorumin viesteissä ei se paljoa lohduta. En tosin tiedä koska hän banninsa sai mutta jos hän esim. tänään aikoi sen paketin laittaa postiin tuskin hän sitä vielä (peruslaiska ihminen) teki heti sunnuntaina valmiiksi vaikka silloin sen osoitteen saikin.
Hmmh.. hällä oli kuite sinun numero tiedossa (pivo)? Voi sen kyl olla huomaamattaki pankkiappia käyttäessä.
Tässä mun tilannepäivityksessa oli siis hyvin pieni osa todellisesta käydystä keskustelusta. Tiedossa on hyvin miten huijarit taitaa ton selittelyn, siksi vasta itsellä ensimmäinen "tilanne". Mutta kertoi siis erittäin yksityiskohtaisesti miksi joutui bannatuksi, ja miksi ei saanut postiin jne. Omasta mielestä aika 50/50 tilanteelta vaikuttaa, enkä sano enempää ennen kuin muistit näkyy/ei näy postilaatikossa.
 
Lapin poliisista soiteltiin tuosta Jerzien lahjakorttihommasta. Kuulemma on useita rikosilmoituksia tehty.

Elikkä jos vielä löytyy joku huijattu, joka ei ole tehnyt ilmoa, niin laittakaa nyt ihmeessä rikosilmoitusta menemään!
 
Jaskall on aktiviinen edelleen foorumissa. (Nähty viimeksi eilen) Hän on huijari.

Myyntihetkellä sanoo, että postittaa seuraavana päivänä kun saa tiedot. Annoin tiedot seuraavana aamuna ei kuulunut mitään yli 24 tuntiin. Eikä tuote lähtenyt. Sanoi että lähtee samalla viikolla. Ei lähtenyt, eikä kommunikoi. Tekosyyksi armeijan ja ettei naisystävä osaa lahettää postia. Sanoi että lähtee perjantaina, että käy itse laittamassa postiin. Ei lähtenyt postiin. Sanoi ettei käy täällä, mutta aktiviteetti ja kommentit näytti että on aktiivinen joka päivä täällä. Sanoi että lähtee maanantaina. Ilmoitin jo viikonloppuna että palauttaa rahat.

Rikosilmotus tehty.

päivitys, sanoo että hänen pitää siirtää takaisin tilillensä rahaa. Rahoja ei ole edelleenkään palautettu.

Jos joku epäilee, että tulee huijatuksi Turun suunnassa, niin voi ottaa meikäläiseen yhteyttä, niin voidaan matchata vaikka puhelinnumerot/tilinumerot/nimet, jos sama heppu esiintyykin toisella nimellä.
 
Jaskall on aktiviinen edelleen foorumissa. (Nähty viimeksi eilen) Hän on huijari.

Myyntihetkellä sanoo, että postittaa seuraavana päivänä kun saa tiedot. Annoin tiedot seuraavana aamuna ei kuulunut mitään yli 24 tuntiin. Eikä tuote lähtenyt. Sanoi että lähtee samalla viikolla. Ei lähtenyt, eikä kommunikoi. Tekosyyksi armeijan ja ettei naisystävä osaa lahettää postia. Sanoi että lähtee perjantaina, että käy itse laittamassa postiin. Ei lähtenyt postiin. Sanoi ettei käy täällä, mutta aktiviteetti ja kommentit näytti että on aktiivinen joka päivä täällä. Sanoi että lähtee maanantaina. Ilmoitin jo viikonloppuna että palauttaa rahat.

Rikosilmotus tehty.

päivitys, sanoo että hänen pitää siirtää takaisin tilillensä rahaa. Rahoja ei ole edelleenkään palautettu.

Jos joku epäilee, että tulee huijatuksi Turun suunnassa, niin voi ottaa meikäläiseen yhteyttä, niin voidaan matchata vaikka puhelinnumerot/tilinumerot/nimet, jos sama heppu esiintyykin toisella nimellä.

No nyt on taas ihan oma syy, jos rahasi menetit. Tässäkin ketjussa herrasta keskustelua ja tyypiin myynti-ilmoituksissakin varoituksia ettei tälle kannata etukäteen mitään maksella.
 
No nyt on taas ihan oma syy, jos rahasi menetit. Tässäkin ketjussa herrasta keskustelua ja tyypiin myynti-ilmoituksissakin varoituksia ettei tälle kannata etukäteen mitään maksella.
Edit: katsoin näköjään väärin Jaskallin palautteet, olihan niitä negatiivisia ennestään siellä (hyvä niin, monissa tapauksissa kun ei ole ollut). Toki täälläkin hänestä keskusteltu, muttei tätä viestiketjua kaikki seuraa.

Tosin ostajaa syyttäminen tuntuu ikävältä, mutta saahan sitä aika tarkkana olla nykyään.
 
Viimeksi muokattu:
Jaskall on aktiviinen edelleen foorumissa. (Nähty viimeksi eilen) Hän on huijari.

Myyntihetkellä sanoo, että postittaa seuraavana päivänä kun saa tiedot. Annoin tiedot seuraavana aamuna ei kuulunut mitään yli 24 tuntiin. Eikä tuote lähtenyt. Sanoi että lähtee samalla viikolla. Ei lähtenyt, eikä kommunikoi. Tekosyyksi armeijan ja ettei naisystävä osaa lahettää postia. Sanoi että lähtee perjantaina, että käy itse laittamassa postiin. Ei lähtenyt postiin. Sanoi ettei käy täällä, mutta aktiviteetti ja kommentit näytti että on aktiivinen joka päivä täällä. Sanoi että lähtee maanantaina. Ilmoitin jo viikonloppuna että palauttaa rahat.

Rikosilmotus tehty.

päivitys, sanoo että hänen pitää siirtää takaisin tilillensä rahaa. Rahoja ei ole edelleenkään palautettu.

Jos joku epäilee, että tulee huijatuksi Turun suunnassa, niin voi ottaa meikäläiseen yhteyttä, niin voidaan matchata vaikka puhelinnumerot/tilinumerot/nimet, jos sama heppu esiintyykin toisella nimellä.
Viime perjantaina on ainaki onnistuneet noutokaupat tehnyt antamansa palautteen perusteella Wile_E:lle, että kotona on ainakin ollut. Vai oliko tyttöystävä vastassa, @Wile_E ?
 
No nyt on taas ihan oma syy, jos rahasi menetit. Tässäkin ketjussa herrasta keskustelua ja tyypiin myynti-ilmoituksissakin varoituksia ettei tälle kannata etukäteen mitään maksella.
Jätetäänpäs nämä pätemiset ja jeesustelut sitten taas pois tästä ketjusta - asiasta on sanottu ennenkin. Tämä ketju on tarkoitettu huonoista kauppakokemuksista ja epärehellisistä kaupankävijöistä raportoimiseen, ei asian ulkopuolisten käyttäjien moraalipätemiseen aiheen tiimoilta. Ja saman asian voi myös esittää rakentavasti ja asiallisesti, jos siihen on oikeasti halua.

@mikkimäkki näissä rikosilmoitustapauksissa aina yhteydenotto ylläpitoon, että pystytään tarvittaessa ryhtymään jatkotoimenpiteisiin :thumbsup: Edit: Jaskall pistetty banniin.
 
Viimeksi muokattu:
Lapin poliisista soiteltiin tuosta Jerzien lahjakorttihommasta. Kuulemma on useita rikosilmoituksia tehty.

Elikkä jos vielä löytyy joku huijattu, joka ei ole tehnyt ilmoa, niin laittakaa nyt ihmeessä rikosilmoitusta menemään!


Tännekkin soittelivat, kuulema rikosnimike muuttunut lievästä petoksesta petokseksi. Sen verta hyvin ilmeisesti kauppa käynyt.
 
Tilannepäivitys: Sain hänet nopeasti kiinni Whatsapin kautta, ja suoraan sanottuna hyvin rehellinen vaikutelma. Sanoi saaneensa bannit kun oli toiselle ostajalle lupaamastaan postituspäivästä muutaman päivän myöhästynyt

Hieman outoa, koska käyttäjän ilmoituksissa ei ole aktiviteettia, käyttäjällä ei ole viimeaikaisia palautteita eikä käyttäjästä ole käyty keskustelua täällä.
 
Koska bannit loppui juuri. e: vissii toi päivittyy myös, jos kirjautuu bannautuneena. Kirjautumaanhan pääsee, mutta saa näkyville vain ilmoituksen banneista.
Ah, ei oo tullu ainakaan muistaakseni banneja saatua, niin jotenkin oletin, että bannit on pysyvät, kun esim. Juhan eilen banniman Jaskallin kohdalla foorumi toteaa vaan että "Oho! Törmäsimme ongelmaan. Tämän käyttäjän profiili ei ole saatavilla."
 
Ah, ei oo tullu ainakaan muistaakseni banneja saatua, niin jotenkin oletin, että bannit on pysyvät, kun esim. Juhan eilen banniman Jaskallin kohdalla foorumi toteaa vaan että "Oho! Törmäsimme ongelmaan. Tämän käyttäjän profiili ei ole saatavilla."
Juu, on väliaikaisia ja pysyviä banneja. Profiilin voi piilottaa ilman bannejakin (jolloin näkyy "Tämä käyttäjä on rajoittanut profiilinsa katselua."), mutta esim. @Jaskall modaalista pääsee edelleen viestit ja palautteet lukeen.

Vakavammista tai toistuvista rikkeistä käyttäjille voidaan antaa tarvittaessa väliaikainen tai pysyvä käyttökielto foorumille. Ehdot ja säännöt
 
Olen pari vuotta yhteensä käynyt kauppaa komponenttien käytetyssä marketissa mutta nyt epäilen tulleeni huijatuksi ensimmäistä kertaa koskaan.
Ostin kyseiseltä myyjältä @Jk1234 muistit hintaan 65€ (ei aivan pikkuraha itselleni) kirjepostin kautta. Luotin myyjään kymmenien positiivisten palautteiden ja kevyen kommunikoinnin perusteella, mutta 12.11 tehtyjen kauppojen jälkeen mitään ei ole laatikkoon tullut.

Huomasin että käyttäjä onkin bannattu ihan lähipäivinä, eli kenties saanut jo runtua muilta? Minkälaista tietoa ylläpidolla on jakaa bannauksen syystä?

Nyt kokemattomana kyselisin miten tällainen hoidetaan jos yhteydenotto ei onnistu. Sain häneltä vain puhelinnumeron Pivo-maksua varten. Whatsapp näkyisi olevan linkitettynä tähän numeroon, eli parasta kai vaan toivoa että hänet saa sieltä kiinni.
Päivitän että täysin rehellinen ukko, muistit saapuivat vihdoin tänään mutta saapuivat kuitenkin:thumbsup:
 
Morjensta,

Täällä paljonkin tehnyt kauppaan ja nyt ekaa kertaa tuli vastaan vähän huonot kaupat.

Tuli ostettua tämä kannettava: Myyty - Legion 5 15IMH05H i5 16GB 512GB RTX 2060 huom näyttö (Luvia)

Kaupat tein sen takia, että oletin saavani kannettavan ilman näyttöpaneelia ja itse ostamalla näyttöpaneelin, niin kannettavasta saisi täysin toimivan pelin.

Kannettava saapui minulle ja ensimmäiseksi osui silmään, että näytön bezel puuttuu. Lisäksi huomasin, että tuulettimet ja pohjakuoren tuuletinaukot ovat aika tahmaisen pölyiset ja selvästi jossain röökikämpässä tuo oli ollut. Tämän kumminkin ajattelin, että ne putsaamalla kaikki olisi hyvin.
Lisäksi positiivisena asiana huomasin, että koneessa on Lenovon sivujen mukaan 11kk takuuta jäljellä.

No siitä bezelistä laitoin myyjälle viestiä, että kun ilmoituksessa ei ollut tämän puuttumisesta mitään mainintaa.
Myyjä sanoi tutkivansa asiaa ja myöhemmin kertoi, että tuo löytyi ja laittaa sen tulemaan.

Tässä vaiheessa ajattelin, että ei muuta kun paneeli ostoon ja minulla on paneelin saapuessa täysin ehjä kone.

Paneeli saapui ja löin sen koneeseen kiinni. Kone hurahti käyntiin, mutta paneelin kuva oli hyvin himmeä.
Omasta kokemusta tiesin, että kyseessä on noin 90% varmuudella emolevy viallinen laite. Välillä nuo saattaa olla paneelivikaisia, mutta koko ajan oli tunne, että se on emolevy.
Purin talouden toisen kannettavan ja siitä löin näytön tuohon kannettavaan kiinni. Sama vika. Himmeä kuva.
Kokeilin vielä uutta ostamaani paneelia tuossa talouden toisessa koneessa ja siinä se toimi täysin normaalisti. Eli vika oli emolevyssä.

Otin Lenovon tukeen yhteyttä ja sieltä sainkin keikan auki.
Kumminkin näiden kanssa jonkin verran tekemisissä olleena ajattelin, että avaanpa vielä tuon kannettavan ja katson emolevyn läpi.
No sieltä paljastuikin kosteusvaurio tuon näytön liittimessä (emolevyn päässä)
Tästä myyjälle laitoinkin viestiä, mutta ja vastauksena oli: "Paneelin hintatieto oli ihan vaan tiedoksi eikä siinä lukenut että sen vaihtamalla kone on kuin uusi. Myös hintapyyntikin ja varsinkin tarjottu hinta kuvastavat hyvin että kannettavassa ei ole näyttöä."

NÄIN OLLEN KYSYISIN FOORUMILAISILTA:
Tämä lause ("Ebayssä näyttäisi paneeli maksavan 50-60€ (40 pin edp-liitin)") olettaa mielestäni, että paneeli hankkimalla kone olisi kunnossa? Vai minkä takia tuota edes mainitsisi sitten myynti-ilmoituksessa?

Saatteko tuosta myynti-ilmoituksesta sellaisen kuvan, että paneelin hankkimalla kone olisi täysin kunnossa?

Kiitoksia tulevista vastauksista!

Tämä keissi sai sellaisen lopun, että sain palautettua kannettavan ja sain rahat takaisin.

Tappioksi jäi yhdet postikulut ja tuo ostettu paneeli.
 
Tuli sitä näköjään itsekkin ensimmäistä kertaa täällä huijatuksi ja vieläpä 280€ edestä @TekkiDek tuli kaupittelemaan 3070 näyttistä yvllä 23.11 maksun laitoin samana päivänä pivolla, viikko odoteltiin että postiin saisi paketin mutta eipä näkynyt, kun kortista kysyin lisää kuvia olikin jo paketoitu, ja 15min myöhemmin tuli nopeasto hutaistu kuva postipaketista. 1.12 lupasi maksavansa rahat takaisin viimeistään torstaina, tänään ei ole kuulunut mitään puhelinnumerosta eikä yvllä. Palautetta häneltä löytyi mutta ei yhtään negatiivista jonka takia kortin osto tuntuikin kohtuu turvalliselta kun positiivistä palautetta löytyi.
Mitä myöhemmin tutkin tarkemmin hänen aikaisempaa taustaa löytyi aikaisempia huonoja kokemuksia pikavipeistä, mutta ei näyttäneet pikavipit enään riittävän, useammalle oli myynyt tätä samaa näytönohjainta, josta ollaan muutaman muun foorumilaisen kanssa keskusteltukkin.
Rikosilmoituksen laitan huomenna kun pääsen kotiin.
 
280€ 3070 yv:llä pitäisi kyllä hälyttää valtavasti
Ei sinänsä mikään niin ihmeellinen hinta, 300€ ovat halvimmat menneet ja blackfriday oli samana päivänä joten ajattelin että haluaa eroon nopeasti, palautteet oli suurimmaksi osaksi positiivistä pois lukien 2 neutraalia joka vähensi epäilyjä, myyjä myös laittoi kuvan nimilapulla tuotteesta, joka ilmeisesti olikin joku vanha aito kuva
 

Liitteet

  • Rtx3070_2.jpg
    Rtx3070_2.jpg
    147,4 KB · Luettu: 237
  • rtx3070.jpg
    rtx3070.jpg
    130 KB · Luettu: 239
Arpaonni osui myös tänne @TekkiDek kanssa, 1080ti:stä sovittiin kaupat ja äsken kävin rikosilmoituksen tekemässä.
 

Liitteet

  • 20211215_170533.jpg
    20211215_170533.jpg
    219,4 KB · Luettu: 182
  • 20211215_170543.jpg
    20211215_170543.jpg
    128,2 KB · Luettu: 179
Käyttäjä TekkiDek on nyt myynyt olemattomia näytönohjaimia useille foorumilaisille, saanut rahat etukäteen ja jättänyt kauppasummat lopulta palauttamatta. Rikosilmoitus on tehty ja pyytäisin ylläpitoa estämään hänen tunnuksensa.
 
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
 
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
Kyllähän tuo ois pitäny myynti ilmossa selkeästi kertoa että edellisellä omistajalla ollut ongelmia X, mutta itsellä toiminut moitteetta tms. Myyjä ollut tieto aikaisemmista ongelmista ja jos niistä ei ole millän tavalla kertonut niin onhan tuo minusta tahallaan harhaanjohtamista.
 
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
Haiskaahtaahan tämä pikkasen. En voi uskoa, että 2. omistajalla ei samoja vikoja ole ollut kuin 1. omistajalla jos samat viat palasivat nyt 3. omistajan eli sinun käytön yhteydessä. Kaikkihan on aina mahdollista, mutta silti melko epätodennäköistä mielestäni.

E: hauskaahan tässä on, että 2. omistaja olisi saanut kätensä pestyä jos olisi vain maininnut myynti-ilmoituksessa, että 1. omistajalla kortti ei ole toiminut kuten on pitänyt, mutta hänellä ei ongelmia ollut. @fr0zen ottaa kortin takaisin ja palauttaa Junnulle rahat. Tämän jälkeen @fr0zen voi myydä kortin eteenpäin sisällyttäen maininnan, että kortti ei välttämättä toimi kuten pitää ja hän ei ota vastuuta kortin toimivuudesta. Case closed.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
Näemmä myynyt sulle vieläpä reilusti korkeemmalla hinnalla kuin itse täältä ostaneena? Jos nyt viestihistoriat oikein katsoin.
 
Näemmä myynyt sulle vieläpä reilusti korkeemmalla hinnalla kuin itse täältä ostaneena? Jos nyt viestihistoriat oikein katsoin.
Näin minäkin ymmärtäisin. kun sai rikkinäisenä edullisesti. otti tietysti riskin siinä ja hänellä kävi hyvin.
 
Mitenkähän pitäisi suhtautua seuraavaan? itseä ainakin ärsyttää tälläinen.

Osan 2 omistaja on ostanut sen täältä "rikkinäisenä" tai ongelmallisena.
omistajalla 2 se on kuitenkin toiminut ilman mitään ongelmia.

Hän myi osaa ilman mitään tietoa ongelmista eli täysin toimivana normi tuotteena. koska sellainen se oli hänelle. Ja vielä perus hinnalla mikä minulle toki kävi kun oli halvempi kuin kaupassa.

Vaikka valitin ongelmista niin missään vaiheessa ei itse paljastanut ongelmallisuutta. Sattumalta löysin alkuperäisen myyjän ilmoituksen missä kerrotaan samat viat kuin minulla...
Näin minäkin ymmärtäisin. kun sai rikkinäisenä edullisesti. otti tietysti riskin siinä ja hänellä kävi hyvin.

Hmm, harvinaisen mielenkiintoinen tapaus tämä jo tuon sinun myynti-ilmoituksesi perusteella;
Kokoonpanot joissa ollut.

1. I7 7700k - pelit ei toimi,
2. Ryzen 2700x - pelit ei toimi,
3. Ryzen 5600x, msi b550 - toimii ilman mitään ongelmia
4. i5 11400, h510 - pelit ei köynnisty. Amd ohjelma sanoo virheeksi ohjaimen aikakatkaisu tai muu vastaava.

Eli sinulla toiminut tasan yhden kokoonpanon kanssa? Ihmeen ronkeli näytönohjain.

Näytönohjaimen 2. omistaja ja myyjä on näköjään täällä käyttäjä @fr0zen ja ihan ensimmäinen omistaja @Markus R, joka oli omassaan myynti-ilmoituksessa maininnut: "Myydään AMD kortti joka ei vain lähde toimimaan minun kokoonpanolla.", siinä missä @fr0zen ei ollut aiemman omistajan kokemuksista maininnut mitään.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 526
Viestejä
4 475 628
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom