Tässä esimerkkejä rahojen palautumisesta rikosilmoituksen avulla tältä vuodelta. Hakutoimintoa on vaikea käyttää, joten varmasti en löytänyt kaikkia.
Ihan totta, että se 24h on liian lyhyt aika. Poliisi suosittaa 2 viikkoa. Meni hermo, kun tuli mieleen kopla, joka osteli minun tiedoilla tavaraa, joista sitten perintätoimistolle + poliisille + yrityksille + kuluttajaneuvontaan piti tehdä joka kerta sepustukset. Ei liity tähän muuten kuin että asenne muuttui jyrkemmäksi sen jälkeen.
Ihan totta, että se 24h on liian lyhyt aika. Poliisi suosittaa 2 viikkoa. Meni hermo, kun tuli mieleen kopla, joka osteli minun tiedoilla tavaraa, joista sitten perintätoimistolle + poliisille + yrityksille + kuluttajaneuvontaan piti tehdä joka kerta sepustukset. Ei liity tähän muuten kuin että asenne muuttui jyrkemmäksi sen jälkeen.
Kaveri sen sijaan ei oikein ottanut vastuuta, venkoili vastauksissaan ja panttasi rahojani viikon mutta palautti lopulta kun tein rikosilmoituksen.
Tämä tapaus päättyi suhteellisen onnellisesti, kun myyjä oli yllättäen hyväksynyt minun laittaman MobilePay-pyynnön ja palautti lopulta rahat usean kuukauden hiljaiselon jälkeen. Rikosilmoitus ei edennyt mihinkään, mutta sillä saattoi toki olla vaikutusta asiassa.
Laitoin viestiä että rikosilmoitus tehty niin palautti kusetetut rahat korkojen kera. Voin rikosilmoituksen päättää jos joku joskus ottaa jotain yhteyttä. En kuitenkaan suosittele enää kauppakumppaniksi.
Viimeksi muokattu: