Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
itse ihmettelen että tarviiko noita edes myydä tällä foorumilla
Tähänkin ketjuun postattu muutama esimerkkimyyjä, ketkä myyvät noita lahjakortteja tuhansilla euroilla kuukausittain. Tuo jos joku on hieman omituista, mutta kuvailemasi tapauksen kanssa ei varmaan kukaan täyspäinen nää mitään ongelmaa/hämärääIhan yksi validi oikeasti varmaan tapahtunutkin tapaus on, että foorumin käyttäjä pistää vaikka näytönohjaimen huoltoon. Sitten alkaa hirveä vääntö, kuka vian on aiheuttanut ja korjauskin kestää. Asiakkaalta menee hermo ja hän ostaa toisesta liikkeestä uuden näytönohjaimen. Alkuperäinen kauppa ei saa näytönohjainta korjattua, asiakas voittaa väännön ja saa lahjakortin. Kuitenkin jäänyt niin paha maku suuhun kaikesta ja uusi näytönohjain on jo hankittu, että lahjakortti menee myyntiin. Ja kun se on tietokoneaiheeseen liikkeeseen , niin missä sitä voi paremmin myydä, kuin täällä?
Lisäksi nimeltämainitsemattomalla liikkeellä on käytäntö antaa hyvitys lahjakorttina, vaikka asiakkaalla on laillinen oikeus vaatia sitä myös rahana, niin tässä sitä ollaan.
Tähänkin ketjuun postattu muutama esimerkkimyyjä, ketkä myyvät noita lahjakortteja tuhansilla euroilla kuukausittain. Tuo jos joku on hieman omituista, mutta kuvailemasi tapauksen kanssa ei varmaan kukaan täyspäinen nää mitään ongelmaa/hämärää
Käsitykseni oli, että tavaran hintapyyntö oli hinnoiteltu suhteellisesti oikein, mihin hintaan juuri kyseistä tavaraa oli eBay:ssä myyty ("sold items") vertailussani ja mitä tavaraan kuului (ei kuulunut alkuperäistä laatikkoa yms). En itse pitänyt vertailukelpoisena juuri tälle tavaralle, mitä uudemmat rattipoljinsetit PC:lle saattavat maksaa.Ehkä hieman OT, mutta yhdet kaupat on täällä tehty. Koska tuotteen hinta oli mielestäni yllättävän edullinen, varmistin vielä myyjältä YV:llä, ettei sen suhteen ollut virhettä tapahtunut.
Myyjä pyysi viestikenttään ei tuotteen nimeä, vaan numerosarjan. Mahdollisesti pitääkseen Excelillä tjms. kirjaa kuka on mistäkin mitä maksanut?
En viestikenttään ruvennut maksaessani lisäilemään mitään, mutta kaupat sujuivat kokolailla täydellisesti, joka myyjälle antamastani kauppiaspalautteesta käy selville.
Olisit tosin tuotteen nimen rajalliseen viestikenttään kirjoittanut, jos mitään viestiä ei olisi myyjän puolelta toivottu.
Näin se on. En ole yritys enkä yksityinen elinkeinonharjoittaja täällä.Itse olen vuonna 2020 tehnyt kaupat kyseisen käyttäjän kanssa (hemmetti jäi palaute antamatta, mutta ehdottomasti positiivinen!) ja mielestäni käyttäjä on vain tarkka yksityisyydestään, oikeuksistaan sekä vastuistaan. En sano juuta enkä jaata onko yritys, mutta oman kokemuksen perusteella ainoastaan tarkka asioistaan ja täältä pisteet sille!
Tämä pitää paikkansa, toki mitä sinne laittaa voi olla kahden kesken sovittu eli ei mitään kummallista siinä.Ymmärtääkseni SEPA-tilisiirtoon tarvitsee ilmoittaa joko viitenumero tai viesti.
Tässä ketjussa keskustellaan tän foorumin myyntikokemuksista. Gigantille ja muille kivijaloille on omat ketjunsa foorumilla. Tässä yllä olevassa tapauksessa sälytän kyllä henk. koht. aika reilusti vastuuta myös ostajalle joka ei ole viimestään kassalla kattonu et mitähän sinne yritetään kahvinkeittimen hinnan päälle kuittiin tunkea.Tämä nyt ei sattunut oamlle kohdalle, eikä olisi päästykään sattumaan. Mutta Vanhenpani kävivät ostamassa gigantista kodinkonetta, jotenkin sitten tulivat kotiin niin oli kahvinkeittimen lisäksi 5G liittymä. Isäpuolelle oli myyty sitten alekunpoki periatteella puhelin liittymä.
Ko henkilöllä ei edes ole edes luuria, joka tukisi 5G:tä. No saatiin onneksi "winback" tarjous vanhalta operaattorilta. Mutta vaati käynnin Elisan kivijalkamyymälässä. Mutta tällä kokemuksella, sanoin vanhemmilleni että tästä lähtien minä tuun mukaan, jos gigantissa pitää käydä.
Ei pitäisi ilkkua, mutta jos olisit miettinyt asiaa 5 min pidempään, niin olisit säästynyt huijaukselta. Jo pelkkä kirjoituksen ulkoasu kyseisellä myyjällä herättää epäilyksiä, saatikka sitten jos katsoo muut myynti-ilmoituksetJaggernautin kanssa sovittiin kaupat tuolista. Myyty - Herman Miller Aeron Uusi paketissa. Kuitit löytyi ja kuva paketista. Nimimerkki oli saanut kauppoja maaliin aikaisemmin kunnialla.
Maksun jälkeen tilanne hiljeni eikä pakettia tai seurantakoodia kuulunut. Kaveri on kumminkin foorumilla vieraillut tapahtuman jälkeen. Myynnissä tuotteita usealla paikkakunnalla, joka on epäilyttävää. Laitoin negatiivisen palautteen ja täytynee rikosilmoitus myöskin tehdä.
Ei pitäisi ilkkua, mutta jos olisit miettinyt asiaa 5 min pidempään, niin olisit säästynyt huijaukselta. Jo pelkkä kirjoituksen ulkoasu kyseisellä myyjällä herättää epäilyksiä, saatikka sitten jos katsoo muut myynti-ilmoitukset
itse ihmettelen että tarviiko noita edes myydä tällä foorumilla
Laitoin viestiä että rikosilmoitus tehty niin palautti kusetetut rahat korkojen kera. Voin rikosilmoituksen päättää jos joku joskus ottaa jotain yhteyttä. En kuitenkaan suosittele enää kauppakumppaniksi.Tein käyttäjän @hyvää_päivää kanssa 2 onnistunutta lahjakorttikauppaa mutta kolmannella kerralla 2.10 otti rahat eikä lähettänytkään sovittua lahjakorttia. Maksu Mobilepaylla ja ei vastaa tuohon antamaansa numeroon. Rikosilmoituksen olen tehnyt sunnuntaina.
Älä peru rikosilmoitusta. Kyseessä on petoksen yritys, joka on rangaistava teko. Petoksen yritys - MinilexLaitoin viestiä että rikosilmoitus tehty niin palautti kusetetut rahat korkojen kera. Voin rikosilmoituksen päättää jos joku joskus ottaa jotain yhteyttä. En kuitenkaan suosittele enää kauppakumppaniksi.
Jos jollain on antaa enemmän tietoja käyttäjästä @Jerzie muutakin kuin puhelinnumero niin voi vaikka privalla laittaa niin saapi rikosilmoitukseen täytettä. Ja jos se on foorumin sääntöjen mukaista.
Kolmas sankari tälle kesää, ostellaan jatkossa pelit ja vehkeet uutena niin tulee näköjään halvemmaksi. Aina oppii uutta. Ei edes moottorisahaa uskalla ostaa.
Älä peru rikosilmoitusta. Kyseessä on petoksen yritys, joka on rangaistava teko. Petoksen yritys - Minilex
Siis se on paha jos rikoksen tekijä saa rikosrekisterin?Kyllä, ja tästäkin saa rikosrekisterin. Itse ilmoittaisin poliisille, että olen saanut rahat ja ei ole enää asiassa vaateita ja rikosilmoituksen voi minun puolestani perua. Sitähän ei voi kai vieläkään perua suoraan internetissä, vaan pitää odottaa, että ottavat käsittelyyn ja saa komisarion yhteystiedot?
Enkä olisi näin pitkälle antanut asian mennä, vaan olisin uhkaillut rikosilmoituksella niin pitkään, että perumistakaan ei olisi tarvinnut tehdä. Noin pari viikkoa olisi ollut rajani.
--
Tietenkin aina voi mennä loppuun asti ja kertoa oikeudessa, kuinka sai tästä mielipahaa. Saa vielä jotain todistelijamaksua kaupanpäälle. Se on kuitenkin pikavippaajan kiusausta ja kun se rahaa akuutisti tartti, niin ei välttämättä ole taloudellinen tilannekaan hyvä. Sitten vielä pahimmassa tapauksessa oikeuteen, sieltä lisäkuluja (+merkintä rikosrekisteriin) ja elämä on enemmän pilalla.
Ihan oma valinta, mielestäni täällä vaan melkein lynkataan pikavippaajat. Oikea tapa on hankkia keinoja kaihtamatta rahansa takaisin (tässä siis enemmänkin on valmiina menemään oikeuteen 20€ lahjakortista) , eikä todellakaan jättää asian olla, mutta rikosilmoitus olisi niitä viimeisiä voimakeinoja ja samalla sillä kiristettäisiin myyjä maksamaan rahat takaisin.
Jos tulee ehdollista tai ehdotonta vankeutta.Kyllä, ja tästäkin saa rikosrekisterin.
Rikosrekisteriin tulee merkintä, kun henkilö tuomitaan:
Muista kuin edellä luetelluista sakkorangaistuksista ja sakon muuntorangaistuksista ei tule merkintää rikosrekisteriin.
- ehdottomaan tai ehdolliseen vankeusrangaistukseen
- valvontarangaistukseen
- ehdollisen vankeusrangaistuksen ohessa sakkoon (oheissakkoon), yhdyskuntapalveluun tai valvontaan
- ehdottoman vankeusrangaistuksen sijasta yhdyskuntapalveluun
- nuorisorangaistukseen tai nuorisorangaistuksen sijasta sakkoon
- viralta pantavaksi tai
- jätetään syyntakeettomana tuomitsematta.
Siis se on paha jos rikoksen tekijä saa rikosrekisterin?
Jos tulee ehdollista tai ehdotonta vankeutta.
Miten ihmeessä joku voi puolustella ja ymmärtää huijareita?Se on ylilyönti. Onko pakko kiusata jo todennäköisesti akuuttiin rahapulaan varastavaa ihmistä?
Tietenkin, sinulla on tähän oikeus, mutta itse jos esim. näin jonkun varastavan ruokaa, niin en nähnyt.
Hsalonen on puolustellut täällä aina kusettajia ja vippaajia, ihme jätkä kerrassaan
Toivon mukaan jatkossa jos taneli tai hsalonen joutuu huijatuiksi, niin ette tule tähän ketjuun asiasta mainitsemaan, vaan mieluiten pyydätte huijarilta anteeksi ja jätätte asian sikseen.
Onhan noissa eroa, kun toinen on rikos ja toinen lähinnä epäkohteliasta. Tulkitkoot kukin sitten itse, kumpi on kumpi...?Mutta minusta on kuitenkin olemassa harmaan eri sävyjä, se että viheltää naisen perään tai raiskaa naisen on täysin eri asia. Kumpikin varmasti väärin, mutta on noissa kuitenkin eroja.
Siis mistä oikein puhut? Ei kai kukaan täällä ole asianajajasta maksanut. Mihin sellaista tarvii rikosilmoitusta tehdessä?Itse en omista asianajajaa joka vaan odottelee että joku unohtaa postittaa esim. kaapelin tai kuitin tuotteesta minkä ostan että voisin heti alkaa käymään oikeutta.
Se on ylilyönti. Onko pakko kiusata jo todennäköisesti akuuttiin rahapulaan varastavaa ihmistä?
Juurikin näin.Mitä sitten jos on "akuutti rahapula"? Ei se oikeuta varkauteen/petokseen. Menkööt sitten vaikka sossun luukulle. Mitä kaikkea muuta saa tehdä akuutissa rahapulassa ilman seurauksia?
Vain koska itsellä ei mene hyvin, ei oikeuta aiheuttamaan vahinkoa toiselle. Suurempi ongelma tässä on, että kuka sen enempää tietää, mikä on mihinkin lopulta johtanut?
Mitä jos huijari huijasi joltakulta muulta rahaa palauttaakseen huijatut rahat "korkojen" kera? Kuka sai anteeksi?Tässä nyt ei edelleenkään oltu antamassa anteeksi rahojen vientiä, vaan jotkut paukapäät eivät osaa lukea. Tässä oltiin antamassa anteeksi tapaus, jossa huijaaja palautti rahat korkojen kera. Tässä on niin suuri ero, että jos ei sitä tajua, ei kannata ehkä postailla tänne ketjuun. Tai muuallekaan.
Tässä on minun sanojani väännetty ja ymmärretty tahallaan väärin.
Minulla on parempaakin tekemistä kuin olla puoli vuotta kiinni jossain oikeusjutussa, josta jo rahat tulivat takaisin anteeksipyynnön kera.
Mitä jos huijari huijasi joltakulta muulta rahaa palauttaakseen huijatut rahat "korkojen" kera? Kuka sai anteeksi?
En ihan ymmärrä tuota, että olisit "kiinni" jossain oikeusjutussa, vähän kuin @Taneli- puhui jo asianajajan puuttumisesta... Siis tiedättekö, miten rikosilmoituksia Suomessa käsitellään ja miten ne etenevät? Se ei ole muuta kuin lomakkeen täyttöä.
Maksimissaan tulee kirje kotiin ja soittoa poliisilta, ehkä tekstariakin joskus, kun kaipaavat lisätietoja. Ei muuta. Ei tarvitse asianajajaa, ei tarvitse olla "kiinni" missään, eikä tarvitse liikaa itse miettiä, kuka mitäkin ansaitsee.
Pienen lomakkeen täyttämällä voisit auttaa jotakuta muuta tulemasta huijatuksi. Mutta, jos nyt uskotaan rehellisiin huijareihin, niin ei mielipidettä voi muuttaa väkisinkään. Toivon, että ymmärtäisitte, että edesautatte huijareita.
Korkoja tulee ihan tarpeeksi yhteiskunnan tasolla. Yksi vähemmän on kaikkien etu.
Pienen lomakkeen täyttämällä voisit auttaa jotakuta muuta tulemasta huijatuksi. Mutta, jos nyt uskotaan rehellisiin huijareihin, niin ei mielipidettä voi muuttaa väkisinkään. Toivon, että ymmärtäisitte, että edesautatte huijareita.
Oikeusjuttu ei valitettavasti estä lisähuijauksia Suomessa millään tavalla, joten siinämielessä täysin sama.Mitä jos huijari huijasi joltakulta muulta rahaa palauttaakseen huijatut rahat "korkojen" kera? Kuka sai anteeksi?
En ihan ymmärrä tuota, että olisit "kiinni" jossain oikeusjutussa, vähän kuin @Taneli- puhui jo asianajajan puuttumisesta... Siis tiedättekö, miten rikosilmoituksia Suomessa käsitellään ja miten ne etenevät? Se ei ole muuta kuin lomakkeen täyttöä.
Maksimissaan tulee kirje kotiin ja soittoa poliisilta, ehkä tekstariakin joskus, kun kaipaavat lisätietoja. Ei muuta. Ei tarvitse asianajajaa, ei tarvitse olla "kiinni" missään, eikä tarvitse liikaa itse miettiä, kuka mitäkin ansaitsee.
Korkoja tulee ihan tarpeeksi yhteiskunnan tasolla. Yksi vähemmän on kaikkien etu.
Silloin se joku muu voi tehdä sen rikosilmoituksen. En usko että vaikka saisi ehdollisen, se muuttaisi yhtään mitään. Ehdotontahan näistä ei taida saada koskaan.Mitä jos huijari huijasi joltakulta muulta rahaa palauttaakseen huijatut rahat "korkojen" kera? Kuka sai anteeksi?
@hsalonen
Ei tarvitse mennä ihon alle, mutta on suurikin ero esim. kunnianloukkausta käsittelevässä jutussa ja foorumin kauppaosion huijarilla. Ehkä kannattaa lukea ne omat viestit tarkalla silmällä myöskin, niin huomaat, ettei nämä ole rinnastettavissa.
Minä sen kyllä ymmärrän että jos oma tilanne on kusinen ja jostain pitää saada rahaa hätätapaukseen, voidaan lähteä vetämään mutkia suoraksi ja pikavippaamaan tai jopa suoraan kusettamaan. Jos esimerkiksi vaikka tulee kiireinen käynti eläinlääkärillä eikä ole rahaa, käsitän kyllä epätoivon jos oma rakas lemmikki pitää pelastaa hinnalla millä hyvällä. En moraalisella tasolla tuomitse tällaista toimintaa. Toimisin äärimmäisessä epätoivossa samoin, vaikka katsoisin kyllä kaikki kortit ensin tai yrittäisin esimerkiksi myydä oikeaa tuotetta.
Kuitenkin kannattaa muistaa myös se kolikon toinen puoli, että tällaisilla teoilla on tai ainakin tulisi olla seuraamuksia ja hintansa. Ei ihmisiä jotka tällaista tekee kannata ruveta paapomaan tai tällaisia tekoja vähättelemään.
Olisin myös valmis lyömään vetoa että hyvin pieni osa kusetuksista ja pikavipeistä oikeasti menee lemmikeläimen epätoivoisiin pelastusoperaatioihin, vaan suurelta osin tukevat huonon elämänhallinnan omaavan henkilön addiktioita ja epäsuorasti syventävät niitä. Jos "pikavippaaminen" tai pienet muutaman kympin keppostelut nähdään hyväksyttävänä toimintana, niitä tapahtuu enemmän. Näillä ihmisillä on rahankäytön ja elämänhallinnan perusasioiden kanssa niin valtavia ongelmia että tuskin jää yhteen kertaan. Päinvastoin - huomataan että tämähän toimii ja voidaan tarpeen vaatiessa tehdä uudestaan kun pitää tehdä vaikeaa päätöstä baariin lähtemisen ja vuokranmaksun välillä.
Kun oikeita seuraamuksia ei ole ja ne luottotiedot ovat joka tapauksessa menneet, ulosotossa on neljä- tai viisinumeroinen summa ja pitäisi saada aski tupakkaa ja packi Pirkan kolmosolutta, kynnys uusia rikos on kovin matala.
Jos minua kusetetaan, teen poikkeuksetta rikosilmoituksen about 7-10 päivän päästä. Kusettajalla on tuon verran aikaa selitellä ja korjata tilannetta parhaansa mukaan, mutta jos rikosilmoitus on jo sisällä en sitä peru ja negapalaute lähtee. Tämä minimissään laskee sitä todennäköisyyttä että joku muu joutuu saman henkilön uhriksi.
Suuri syy miksi tätä tapahtuu päivä päivältä enemmän on se että sillä ei ole oikeita seuraamuksia. Oikeuslaitos on jo suurelta osin tehnyt tästä hyväksyttävää toimintaa koska vankilaan ei oikeasti joudu vaikka tätä harrastaisi jatkuvasti.
Rikosilmoitus ja foorumilynkkaus on vähintä mitä tällaisessa tapauksessa ansaitsee. On kaikkien rehellisten kaupankäyjien etu että pikavippaamisesta ja kusettamisesta tehdään niin iso "ei" että ainakin osa jättää sen tekemättä. Vaikka pitäisi olla koko viikonloppu selvin päin.
Täällä myös kyseisen käyttäjän uhri. Ostin bilteman lahjakortin ja jopa sain lahjakortin, mutta sama lahjakortti myyty myös jollekkin muullekkin. Rikosilmoitus lähtee tänään vetämään, koska ei ole kuulunut ukosta mitään.Mulle kelpaisi samat tiedot, oon just tekemässä rikosilmoitusta.
Sanon vaan , että minulla on oikeasti ollut oikeusjuttuja ja rikosilmoituksia. Useampia, kuin arvaatkaan. Täällä on porukkaa, jotka kertovat sitä totuutta, mitä ovat jossain youtubessa nähneet, vailla omakohtaista kokemusta.
Ei kyllä ole tällä vuosikymmenellä kusetettu, mutta tähän tapaukseen olisin itsekin voinut sortua.
Varmaan kannattaisi laittaa sitä negatiivista palautetta sitten myös…@Smaizii kusi kenkääni. Myi Finnkinon superlippuja 10€/kpl, tarjouduin ostaa yhden ja maksoin mobilpaylla hänelle hinnan. Olinhan joskus aiemminkin ostanut häneltä lippuja ja kaikki sujunut moitteetta. Mutta nyt hän heittäyty totaaliseen radiohiljaisuuteen, vaikka olen maksanut jo lipun. Jos ei maanataihin mennessä kuulunut mitään, täytyy tehdä rikosilmoitus. Ihmetyttää että jonkun 10€ takia tämmöistä pelleilyä.
Myönnetään että kiehahti aika herkästi. Syykin oli : elämä. Kaupat saatiin silti hoidettua ja ollaan tyytyväinen asiakas. Oltaisiin kuitenkin vältytty tältä jos olisi vain informoinut itsestään.