Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 418
Joo, laitoin juuri viestiä. Maksoin itsekin tosin tilisiirrolla kuten ilmeisesti kaikki muutkin, joten tietoja ei voi sanoa varmuudella oikeiksi. Misterhyde1204 oli antanut ne toiselle käyttäjälle noutokauppoja varten, jotka oli sitten kuitenkin perunut.
Ainakin numerosta tuli vastaus ja sanoi maksavansa takaisin maanantaina. Omien sanojensa mukaan 100% varmuudella. Sanoi, ettei pääse tänne kirjoittamaan kun olisi ip bannit. Ainakin normi huijaukseen verrattuna eroa ettei väitä lähettävänsä tavaraa tmv.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 982
Ainakin numerosta tuli vastaus ja sanoi maksavansa takaisin maanantaina. Omien sanojensa mukaan 100% varmuudella. Sanoi, ettei pääse tänne kirjoittamaan kun olisi ip bannit. Ainakin normi huijaukseen verrattuna eroa ettei väitä lähettävänsä tavaraa tmv.
Maanantaina on Kelan toimeentulo- ja asumistuen maksupäivä, joten vaikuttaa vahvasti pikavipiltä :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 418
Maanantaina on Kelan toimeentulo- ja asumistuen maksupäivä, joten vaikuttaa vahvasti pikavipiltä :hmm:
Myyjä kirjoitti ja sanoi, että tänne voi laittaa "Hävettää koko juttu. Oon alkoholisti ja oli pakko saada viinaa. Ei toi kyl sinäänsä mikää puolustus oo."

Muisteli, että kahdelta ihmiseltä olisi 10€ huijannut. Pyysi laittamaan hänelle viestiä ja vastailee whatsapissa. Mulla ja Luckilla ainakin hänen numeronsa. Ihan siis pikavippi toimintaa ollut, mutta mun puolesta ainakin ok jos vaan maksaa. Eri asia jos olisi kiistänyt ja valehdellut yms.
 
Liittynyt
05.02.2022
Viestejä
107
Käyttäjä @Nofreenames ei saa tuotetta matkaan. Viikko sitten maksettu ja sovittiin, että maanantaina postittaa. Tiistaina soittelin kaverille ja pahoitteli ettei kerinnyt maanantaina, kertoi syyn tähän ja lupasi laittaa lähes heti sen matkaan. Keskiviikkona tiedustelin viestillä kun ei lähtenyt tiistaina ja tuli uutta syytä ja lupasi ensitöikseen postittaa. Noh ei se sieltä mihinkään lähtenyt eilenkään joten ehkä varovaisuutta kaverin kanssa jos postikaupoille lähtee.

Kutina on että kaverilla tavara on ja postitukseenkin saattaa kyetä kunhan saa aikaa tarpeeksi.
Sama homma. Virtalähdettä tässä odottelen. Eilen piti jälleen mennä postiin, mutta ei nävy.

Pahoittelut todella epäonnistuneesta lehetyksistä.

Syy on se että ostin sähkölaudan ja nyt on silmä ummessa ja naama ruvella..

En todellakaan ole huijari ja jokainen paketti lähtee kyllä. Toivon saavani ne hoidettua tänään.

Olen todella pahoillani.
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
149

Tarjoaa aina ensin jo käytössä olevaa avainta, melkosen tappelut jlk sain vaimon officeen oikean avaimen viime vuonna, windowsiin olen aikaisempina vuosina saanut aidon avaimen, mutta nyt yritetään myydä siihenkin jo käytössä olevaa avainta. Ei voi suositella tätä kauppaa. Jos joku tietää toimivan avain kaupan voisi vinkata :)

edit; tuolta tuli heti ja toimiva avain melkein puoleen hintaankin :thumbsup: GoDeal24 - Best Keys, Game Cards and Software Deals!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
849

Tarjoaa aina ensin jo käytössä olevaa avainta, melkosen tappelut jlk sain vaimon officeen oikean avaimen viime vuonna, windowsiin olen aikaisempina vuosina saanut aidon avaimen, mutta nyt yritetään myydä siihenkin jo käytössä olevaa avainta. Ei voi suositella tätä kauppaa. Jos joku tietää toimivan avain kaupan voisi vinkata :)
Tuolta olen ostanut kaksi yhä toimivaa avainta Gta V:hen viime syksynä. Näyttää niillä olevan Windowsiakin myynnissä.

 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 138

Tarjoaa aina ensin jo käytössä olevaa avainta, melkosen tappelut jlk sain vaimon officeen oikean avaimen viime vuonna, windowsiin olen aikaisempina vuosina saanut aidon avaimen, mutta nyt yritetään myydä siihenkin jo käytössä olevaa avainta. Ei voi suositella tätä kauppaa. Jos joku tietää toimivan avain kaupan voisi vinkata :)
Tuolta olen ostanut kaksi yhä toimivaa avainta Gta V:hen viime syksynä. Näyttää niillä olevan Windowsiakin myynnissä.

Väärä ketju. Tämä on foorumin kauppa-aluetta koskeva ketju. Jatkakaa täällä:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
721
Pahoittelut todella epäonnistuneesta lehetyksistä.

Syy on se että ostin sähkölaudan ja nyt on silmä ummessa ja naama ruvella..

En todellakaan ole huijari ja jokainen paketti lähtee kyllä. Toivon saavani ne hoidettua tänään.

Olen todella pahoillani.
Paketti rekisteröity automaattiin seurannan mukaan, hyvä niin. Ajallisesti ei edes mahdoton aika mennyt postitukseen mutta mielestäni on parempi sanoa vaikka että "lähtee viimestään ens viikon pe" jos on vähän epävarma onnistuuko kun se, että päiväkerralla luvataan ja seuraavana selitellään.

Noh pääasia että paketti on matkalla. Editoin ensimmäiseen viestiini kun paketti saapuu. Sama homma palautteen suhteen, korjautan sen kun homma paketissa.
 
Liittynyt
05.02.2022
Viestejä
107
Käyttäjä @Nofreenames ei saa tuotetta matkaan. Viikko sitten maksettu ja sovittiin, että maanantaina postittaa. Tiistaina soittelin kaverille ja pahoitteli ettei kerinnyt maanantaina, kertoi syyn tähän ja lupasi laittaa lähes heti sen matkaan. Keskiviikkona tiedustelin viestillä kun ei lähtenyt tiistaina ja tuli uutta syytä ja lupasi ensitöikseen postittaa. Noh ei se sieltä mihinkään lähtenyt eilenkään joten ehkä varovaisuutta kaverin kanssa jos postikaupoille lähtee.

Kutina on että kaverilla tavara on ja postitukseenkin saattaa kyetä kunhan saa aikaa tarpeeksi.
Sama homma. Virtalähdettä tässä odottelen. Eilen piti jälleen mennä postiin, mutta ei nävy.
Pahoittelut todella epäonnistuneesta lehetyksistä.

Syy on se että ostin sähkölaudan ja nyt on silmä ummessa ja naama ruvella..

En todellakaan ole huijari ja jokainen paketti lähtee kyllä. Toivon saavani ne hoidettua tänään.

Olen todella pahoillani.
Paketti rekisteröity automaattiin seurannan mukaan, hyvä niin. Ajallisesti ei edes mahdoton aika mennyt postitukseen mutta mielestäni on parempi sanoa vaikka että "lähtee viimestään ens viikon pe" jos on vähän epävarma onnistuuko kun se, että päiväkerralla luvataan ja seuraavana selitellään.

Noh pääasia että paketti on matkalla. Editoin ensimmäiseen viestiini kun paketti saapuu. Sama homma palautteen suhteen, korjautan sen kun homma paketissa.

Tähän saagaan tiedoksi kaikille että nyt on jokaisen paketti päässyt matkaan ja ostajat seuranta-koodit saaneet.

Olen kaikille tapahtuneesta anteeksi pyynnön velkaa, anteeksi.

Tuossa meni omat asiat yhtäaikaa niin solmuun etten niitä ala selvitellä, tuon e-laudan oston ja nama asfalttiin 40km/h jo jollekkin mainitsin.

Huijari, varas tai petkuttaja en kuitenkaan ole.

Ensikaupat taas paremmin ja kiitos heille joiden kanssa kaupat jo tehtynä!
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
158
Laitoin juuri tuohon annettuun mobilepay numeroon postitus tietoni. Eli saas nähä miten jatkuu, ei ku jännäämään

edit. tekstiviesti vastaus saapui tyyliin "banaani vasara heilui ja en kerennyt ottaa osoitetta ylös. alan nyt pakkaus kautta postitus hommiin" , joten jospa tässä nyt olisi loppujen lopuksi mahdollista saada maksettu tuote ihan perille asti ja pääsisi viettämään nostalgisia hetkiä vanhan z170 pohjan kera.
ja tämä tarina sai tänään onnellisen lopun. Tuotteet saapuivat ja olivat luvatunlaiset.
 
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
70
@Slavenski
Tein kaupat kyseisen käyttäjän kanssa 11.6 S24 Ultrasta. Tässä muutama lainaus keskusteluistamme 11.6 yv puolella:

Minä: Sopiiko sulle että maksan 450€ mobilepaylla tänään ja loput 400€ saat torstaina samalla kun viimeistellään kaupat joensuussa?
Slavenski: Kyllä sekin käy, lähinnä jos kauppoja ei synny esimerkiksi muutat mieltä, niin tuo 450e ei ole palautuskelpoinen. Jos maksat kerralla sen 850e, niin sovitaan jo kaupat 100% varmasti
Maksoin tämän viestin saatuani koko kauppahinnan 850€ ennakkoon


Perjantaina 14.06 Slavenski laittoi seuraavan viestin: "Hei, palautin sinulle rahat. Vasta nyt pääsin puhelimelle. Jäin auton alle ja makailen tässä keskussairaalalla nyt, odottelen lääkäriä. Kaaduin selälleni, sampan puhelin meni rikki... Pahoittelut että näin nyt kävi..."

Rahat tuli takaisin ja ostin toiselta saman puhelimen ja unohdin tämän

Nyt 1.7 Slavenski myy samaa puhelinta mikä rikkoutui auton alle jäädessä 1000€ hintaan techbbs ja tori.fi
1719830933666.png
1719830945161.png
1719831004910.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 418
Myyjä kirjoitti ja sanoi, että tänne voi laittaa "Hävettää koko juttu. Oon alkoholisti ja oli pakko saada viinaa. Ei toi kyl sinäänsä mikää puolustus oo."

Muisteli, että kahdelta ihmiseltä olisi 10€ huijannut. Pyysi laittamaan hänelle viestiä ja vastailee whatsapissa. Mulla ja Luckilla ainakin hänen numeronsa. Ihan siis pikavippi toimintaa ollut, mutta mun puolesta ainakin ok jos vaan maksaa. Eri asia jos olisi kiistänyt ja valehdellut yms.
Tämäkin sai onnellisen lopun ja maksoi rahat takaisin.

Edit: Misterhyde1204 siis maksoi velkansa.
 
Liittynyt
19.01.2019
Viestejä
153
@Slavenski
Tein kaupat kyseisen käyttäjän kanssa 11.6 S24 Ultrasta. Tässä muutama lainaus keskusteluistamme 11.6 yv puolella:

Minä: Sopiiko sulle että maksan 450€ mobilepaylla tänään ja loput 400€ saat torstaina samalla kun viimeistellään kaupat joensuussa?
Slavenski: Kyllä sekin käy, lähinnä jos kauppoja ei synny esimerkiksi muutat mieltä, niin tuo 450e ei ole palautuskelpoinen. Jos maksat kerralla sen 850e, niin sovitaan jo kaupat 100% varmasti
Maksoin tämän viestin saatuani koko kauppahinnan 850€ ennakkoon


Perjantaina 14.06 Slavenski laittoi seuraavan viestin: "Hei, palautin sinulle rahat. Vasta nyt pääsin puhelimelle. Jäin auton alle ja makailen tässä keskussairaalalla nyt, odottelen lääkäriä. Kaaduin selälleni, sampan puhelin meni rikki... Pahoittelut että näin nyt kävi..."

Rahat tuli takaisin ja ostin toiselta saman puhelimen ja unohdin tämän

Nyt 1.7 Slavenski myy samaa puhelinta mikä rikkoutui auton alle jäädessä 1000€ hintaan techbbs ja tori.fi :mad:
HUOM! Ihmisiä EI näköjään enään kiinnosta että puolisoilla voi olla samanlaisia puhelimia. Ja varmaankin on syy miksi yksi oli myynnissä 150e halvemmalla kun toinen. Tämä on mielestäni ihan lapsellinen kommentti jossa hän ei edes jaksanut lukea Tori viestejäni loppuun jossa selitin että on ihan eri puhelin kyseessä :sholiday:

Mutta ketäpä se kiinnostaa. Voin toki laittaa kuvaa kipsijalastakino_O
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 436
@Slavenski
Tein kaupat kyseisen käyttäjän kanssa 11.6 S24 Ultrasta. Tässä muutama lainaus keskusteluistamme 11.6 yv puolella:

Minä: Sopiiko sulle että maksan 450€ mobilepaylla tänään ja loput 400€ saat torstaina samalla kun viimeistellään kaupat joensuussa?
Slavenski: Kyllä sekin käy, lähinnä jos kauppoja ei synny esimerkiksi muutat mieltä, niin tuo 450e ei ole palautuskelpoinen. Jos maksat kerralla sen 850e, niin sovitaan jo kaupat 100% varmasti
Maksoin tämän viestin saatuani koko kauppahinnan 850€ ennakkoon


Perjantaina 14.06 Slavenski laittoi seuraavan viestin: "Hei, palautin sinulle rahat. Vasta nyt pääsin puhelimelle. Jäin auton alle ja makailen tässä keskussairaalalla nyt, odottelen lääkäriä. Kaaduin selälleni, sampan puhelin meni rikki... Pahoittelut että näin nyt kävi..."

Rahat tuli takaisin ja ostin toiselta saman puhelimen ja unohdin tämän

Nyt 1.7 Slavenski myy samaa puhelinta mikä rikkoutui auton alle jäädessä 1000€ hintaan techbbs ja tori.fi :mad:
Ja sitten? Korjauttanut esimerkiksi vakuutukseen tms ja nyt uudelleen myyntiin toivuttuaan. Onko tässä jotain väärää, rahatkin sait takaisin?

@Slavenski pikaista paranemista.

Edit. Selityskin jo näköjään tuli. Case closed..
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 621
Epäilen vahvasti että kyseessä olisi eri puhelimet. 11.6 minulle laittamasi kuvat ovat täysin samat (imei tarra takakannessa mukaanlukien) mitkä ilmoituksessasi torissa tällä hetkellä.
Negatiivinen kauppiaspalaute on täysin ansaittu tästä.
Huomasitko että sait myös kosto palautteen itsellesi? Varmaan kannattaa modeille se ilmoittaa jos on mielestäsi aiheeton palaute.
 
Liittynyt
15.08.2023
Viestejä
185
@Slavenski
Tein kaupat kyseisen käyttäjän kanssa 11.6 S24 Ultrasta. Tässä muutama lainaus keskusteluistamme 11.6 yv puolella:

Minä: Sopiiko sulle että maksan 450€ mobilepaylla tänään ja loput 400€ saat torstaina samalla kun viimeistellään kaupat joensuussa?
Slavenski: Kyllä sekin käy, lähinnä jos kauppoja ei synny esimerkiksi muutat mieltä, niin tuo 450e ei ole palautuskelpoinen. Jos maksat kerralla sen 850e, niin sovitaan jo kaupat 100% varmasti
Maksoin tämän viestin saatuani koko kauppahinnan 850€ ennakkoon


Perjantaina 14.06 Slavenski laittoi seuraavan viestin: "Hei, palautin sinulle rahat. Vasta nyt pääsin puhelimelle. Jäin auton alle ja makailen tässä keskussairaalalla nyt, odottelen lääkäriä. Kaaduin selälleni, sampan puhelin meni rikki... Pahoittelut että näin nyt kävi..."

Rahat tuli takaisin ja ostin toiselta saman puhelimen ja unohdin tämän

Nyt 1.7 Slavenski myy samaa puhelinta mikä rikkoutui auton alle jäädessä 1000€ hintaan techbbs ja tori.fi
Vaikuttaa lähinnä sinulta kostonegalta kun et saanutkaan puhelinta ja @Slavenski palautti rahat selityksen kanssa. Ei muuta kuin leukarintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Ylläpidon pitäs toi nega @Slavenski korjata ku nakkaat niille viestiä :)
 
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
70
Huomasitko että sait myös kosto palautteen itsellesi? Varmaan kannattaa modeille se ilmoittaa jos on mielestäsi aiheeton palaute.
Niinpäs näkyykin, todella lapsellista käyttäytymistä..
Ainoa asia mikä saisi minut uskomaan että kyseessä on kaksi eri puhelinta olisi ostokuitit joiden aitouden varmistan ostoliikkeestä. Pystytkö laittamaan minulle yv nämä pyytämäni todisteet @Slavenski
 
Liittynyt
19.01.2019
Viestejä
153
Epäilen vahvasti että kyseessä olisi eri puhelimet. 11.6 minulle laittamasi kuvat ovat täysin samat (imei tarra takakannessa mukaanlukien) mitkä ilmoituksessasi torissa tällä hetkellä.
Negatiivinen kauppiaspalaute on täysin ansaittu tästä.
Nappaan sulle vaikka kuitista kuvan kun olen kotona jos se helpottaa mieltä
 
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
70
Tämä olisi ollut ok mikäli slavenski olisi myöntänyt "pikavipin" anteeksipyynnön kera mutta ei kehtaa myöntää tehneensä väärin vaan pitää alkaa keksimään uusia valheita.
 
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
70
Laita kummankin puhelimen kuiteista kuvat mulle yvnä niin soitattelen ostoliikkeeseen ja varmistan vielä. Mikäli asia on kuin väität niin pahoittelut ja nopeaa paranemista :)
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 138
Palaute on ihan asiallinen jonka jätin kyllä ja täysin paikkansa pitävä, alkuun en sitä jättänyt kun itselläkin ei mennyt ihan nappiin tuon jalan kanssa
Kaupat onnistui vissii saman päivän aikana ja ostaja maksoi puhelimen kokonaisuudessaan etukäteen ja tämä oli negatiivisen kauppiaspalautteen arvoista toimintaa?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 621
Palaute on ihan asiallinen jonka jätin kyllä ja täysin paikkansa pitävä, alkuun en sitä jättänyt kun itselläkin ei mennyt ihan nappiin tuon jalan kanssa
No kosto negalta se teksti enemmän vaikuttaa.. Siitä en tiedä olisiko neutraali palaute ollut riittävä, mutta negatiivinen ei oikein tässä tapauksessa näyttäisi aiheelliselta.
 
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
70
Vastausaikani on ollut varsin maltillinen maksimissaan muutama tunti. Laitan mielelläni kuvankaappaukset tähän jossa blurraan nimet puhelinnumerot yms yksityisyyttä loukkaavat tiedot mikäli se ei sivun käyttöehtoja riko.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 418
Kylläpä nyt porukka jää autojen alle ja kaatuilee potkulaudoilla
En ota kantaa juuri tähän tapaukseen vaan yleisesti jos oikeasti paljastuukin, että pitää paikkansa, mutta itellekin muutama näitä tullut vastaan ja ootellut sitä päivää kun jonkun "puoliso" laittaa kuolemasta tiedon minkä takia ei kauppoja saada tehtyä. Tuli myös mieleen, että käyttääkö ihmiset kauppojen jälkeen tavaroita? Eihän se silloin pakosti enää ole kuvien mukaisessa kunnossa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 541
Ehkä olen ainoa mutta kyllä minusta tuntuu vähän erikoiselta kaupankäynniltä tuollainen, että kuvat eivät ole siitä kaupattavasta tuotteesta. Viitaten siis tuohon, että uuden myyntiin laitetun laitteen kanssa käytettiin vanhan laitteen kuvia. Oli sitten oikeasti kaksi eri puhelinta tai ei. Ainakin itse ottaisin myyntikuvat siten, että ne ovat oikeasti aina siitä myynnissä olevasta laitteesta vaikka myisin myöhemmin uutta samanlaista laitetta. Varsinkin kun kyseessä on tuollainen tonnin laite ja etenkin jos näytetään tuolla tavoin IMEI tarra, jossa on sitten eri laitteen tiedot kuin mitä aikanaan vastaanotetaan.

EDIT: En toki käynyt katsomassa noita myynti-ilmoituksia niin en tiedä onko mainintaa "kuvien uusiokäytöstä". Lähtökohtaisesti kuitenkin odottaisin, että kuvat on räpsitty siitä kaupattavasta tuotteesta. Eipä niillä muuten oikeastaan mitään tee.
 
Viimeksi muokattu:

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 515
Itse kylläkin olisin jo tässä vaiheessa kieltäytynyt kaupoista, on kyllä täysin kohtuuttomat ehdot.

Minä: Sopiiko sulle että maksan 450€ mobilepaylla tänään ja loput 400€ saat torstaina samalla kun viimeistellään kaupat joensuussa?
Slavenski: Kyllä sekin käy, lähinnä jos kauppoja ei synny esimerkiksi muutat mieltä, niin tuo 450e ei ole palautuskelpoinen. Jos maksat kerralla sen 850e, niin sovitaan jo kaupat 100% varmasti
Maksoin tämän viestin saatuani koko kauppahinnan 850€ ennakkoon
 
Liittynyt
27.04.2019
Viestejä
498
Oliko tässä kyseessä noutokaupat missä rahat piti maksaa etukäteen? :confused: siinä on jo kusetuksen merkit ilmassa, aika ison riskin ottanut ostaja :nb:
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 310
Oliko tässä kyseessä noutokaupat missä rahat piti maksaa etukäteen? :confused: siinä on jo kusetuksen merkit ilmassa, aika ison riskin ottanut ostaja :nb:
Tämä postaus ilmeisesti
@Slavenski
Tein kaupat kyseisen käyttäjän kanssa 11.6 S24 Ultrasta. Tässä muutama lainaus keskusteluistamme 11.6 yv puolella:

Minä: Sopiiko sulle että maksan 450€ mobilepaylla tänään ja loput 400€ saat torstaina samalla kun viimeistellään kaupat joensuussa?
Slavenski: Kyllä sekin käy, lähinnä jos kauppoja ei synny esimerkiksi muutat mieltä, niin tuo 450e ei ole palautuskelpoinen. Jos maksat kerralla sen 850e, niin sovitaan jo kaupat 100% varmasti
Maksoin tämän viestin saatuani koko kauppahinnan 850€ ennakkoon

.....
Eli vapaaehtoisesti maksanut kokosumman, eli puolikas olisi kelvannut, mutta päätti maksaa koko summan etukäteen.

Ilmeisesti vedottu siihen että joku muu vie, jos ei maksa käsirahaa, tämä siis arvaus.
 
Liittynyt
27.04.2019
Viestejä
498
Eli vapaaehtoisesti maksanut kokosumman, eli puolikas olisi kelvannut, mutta päätti maksaa koko summan etukäteen.

Ilmeisesti vedottu siihen että joku muu vie, jos ei maksa käsirahaa, tämä siis arvaus
Noin itsekin käsitin, en silti noutokaupoilla ikinä siirtäs mitään satasia etukäteen, ehkä korkeintaan jonkun 50€ varausmaksun, jos jostain kalliimmasta tavarasta kyse, ettei myyjälle tule suurta harmitusta, jos omalta osalta kaupat peruuntuisi. Tuokin varausmaksu laskettaisiin mukaan tuotteen hintaan. :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 541
Noin itsekin käsitin, en silti noutokaupoilla ikinä siirtäs mitään satasia etukäteen, ehkä korkeintaan jonkun 50€ varausmaksun, jos jostain kalliimmasta tavarasta kyse, ettei myyjälle tule suurta harmitusta, jos omalta osalta kaupat peruuntuisi. Tuokin varausmaksu laskettaisiin mukaan tuotteen hintaan. :rolleyes:
Jep, en itsekään ostajana kyllä maksaisi ennakkoon tai myyjänä myöskään edes tuollaista pyytäisi/vaatisi noutokaupoissa. Vaikka myyjän kertoma tapahtuneesta olisi totta niin onhan tässä myönnettävästi jo melko monta kummastusta ja sattumaa yhdessä tapauksessa:
  • Etukäteen maksu noutokaupassa
  • Tuotteen varaaminen noutajalle vasta tämän maksettua 100% tuotteesta etukäteen
  • Suora maininta, että etukäteen maksettua 450€ summaa ei palauteta mikäli kaupat peruuntuu ostajasta johtuen (aika jäätävää...)
  • Rahat palautuivat ilmeisesti perjantaina 14.6. mikä on yleinen palkkapäivä
  • Myöhemmin löytyy tismalleen samanlainen puhelin puolisolta myytäväksi kalliimmalla hinnalla (myyjän viestin perusteella hintaeroon on syy mutta se jätettiin avoimeksi)
  • Toisen puhelimen myymiseen käytettiin kuvia aiemmin myynnissä olleesta eri puhelimesta eikä otettu uudesta myyntituotteesta uusia kuvia
  • Ostajalle annettu kostonega vaikka ostaja vaikuttaisi toimineen hyvin varsinaisen kauppaprosessin aikana ja antoi itsekin negan vasta kun epäilys heräsi tämän uuden myynti-ilmon myötä

Sinänsä kyllä ymmärtää hyvin ostajan epäilykset asiasta ja myös turhautumisen. Hyvin ikävää tietysti, jos on tosiaan käynyt juuri niin kuin myyjä on selittänyt. Itsekin suhtautuisin kuitenkin varauksella tällaiseen oli myyjän kertoma sitten totta tai ei. Lisäksi olisihan tässä noita ostajan epäilyksiä mahdollisesti lieventänyt uuden puhelimen myyntiin tullessa sen tarjoaminen hänelle, vähän avoimempi selitys uudesta puhelimesta ja sen korkeammasta hinnasta, yleisesti ottaen neutraalimpana pysyminen sekä uudet myyntikuvat kerran tuote on eri. Kaksi ensimmäistä toki ovat enemmän hyvää kaupankäyntiä kuin mitään velvoitteita.
 
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
70
Jep, en itsekään ostajana kyllä maksaisi ennakkoon tai myyjänä myöskään edes tuollaista pyytäisi/vaatisi noutokaupoissa. Vaikka myyjän kertoma tapahtuneesta olisi totta niin onhan tässä myönnettävästi jo melko monta kummastusta ja sattumaa yhdessä tapauksessa:
  • Etukäteen maksu noutokaupassa
  • Tuotteen varaaminen noutajalle vasta tämän maksettua 100% tuotteesta etukäteen
  • Suora maininta, että etukäteen maksettua 450€ summaa ei palauteta mikäli kaupat peruuntuu ostajasta johtuen (aika jäätävää...)
  • Rahat palautuivat ilmeisesti perjantaina 14.6. mikä on yleinen palkkapäivä
  • Myöhemmin löytyy tismalleen samanlainen puhelin puolisolta myytäväksi kalliimmalla hinnalla (myyjän viestin perusteella hintaeroon on syy mutta se jätettiin avoimeksi)
  • Toisen puhelimen myymiseen käytettiin kuvia aiemmin myynnissä olleesta eri puhelimesta eikä otettu uudesta myyntituotteesta uusia kuvia
  • Ostajalle annettu kostonega vaikka ostaja vaikuttaisi toimineen hyvin varsinaisen kauppaprosessin aikana ja antoi itsekin negan vasta kun epäilys heräsi tämän uuden myynti-ilmon myötä

Sinänsä kyllä ymmärtää hyvin ostajan epäilykset asiasta ja myös turhautumisen. Hyvin ikävää tietysti, jos on tosiaan käynyt juuri niin kuin myyjä on selittänyt. Itsekin suhtautuisin kuitenkin varauksella tällaiseen oli myyjän kertoma sitten totta tai ei. Lisäksi olisihan tässä noita ostajan epäilyksiä mahdollisesti lieventänyt uuden puhelimen myyntiin tullessa sen tarjoaminen hänelle, vähän avoimempi selitys uudesta puhelimesta ja sen korkeammasta hinnasta, yleisesti ottaen neutraalimpana pysyminen sekä uudet myyntikuvat kerran tuote on eri. Kaksi ensimmäistä toki ovat enemmän hyvää kaupankäyntiä kuin mitään velvoitteita.
Jep ei tässä mitään taloudellista vahinkoa päässyt käymään mutta onhan tuo ihmeellistä kun kolarissa rikki mennyt puhelin ilmestyy ehjänä takaisin myyntiin. Milloin laitat kuitit @Slavenski
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 150
Annetaan aikaa että kuitit valmistuu.

Jalan kipsaaminen kotona on myös aikaa vievää.
Jalka paketissa ei varmaan pääse loppunutta kuittipaperiakaan ostamaan ja kun puhelin on mäsänä ei voi myöskään soittaa ketään hakemaan sitä kaupasta. Puolisokin varmaan joutunut skuuttionnettomuuteen ja saikulla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 758
Viestejä
4 291 445
Jäsenet
71 719
Uusin jäsen
Temetsku

Hinta.fi

Ylös Bottom