Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 785
Kyllähän itseäni myös kyseiset seikat epäilytti. Yhteystiedot kuitenkin antoi, joilla löytyi myös muita ilmoituksia muilta kauppapaikoilta, osa noudolla, toki noitakin voi feikata...

Noh katsotaan vastaako mitään, ellei niin tosiaan rikosilmoitusta seuraavaksi.
Tee jo se rikosilmoitus. Jos vaikka palauttaisikin rahat, niin voit sen perua. En näe tässä tilanteessa vitkuttelun hyödyttävän mitään.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
Nimimerkki Jerzee24 on tehnyt kuprun. Ostin häneltä näytöohjaimen, jonka jätti lähettämättä. Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen odotettuani riittävästi asian korjaamista.
Olen laittanut myös banniehdotuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Nimimerkki Jerzee24 on tehnyt kuprun. Ostin häneltä näytöohjaimen, jonka jätti lähettämättä. Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen odotettuani riittävästi asiankorjaamista.
Olen laittanut myös banniehdotuksen.
Ja tästä huolimatta käyttäjällä komeilee tasan 0 kauppapalautetta? Ne kannattaa aina jättää, niin muutkin osaa varoa vastaisuudessa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Jättäkää hyvät ihmiset ne postikaupat näitten sankarien kanssa tekemättä/älkääkä maksako ennakkoon. Katsokaa palautteet ja koska tunnarit tehty, onko ollut millaista aktiivisuutta ym.
Muuten samaa mieltä mutta miten sitten sääntöjen mukaan menee tilanne jossa henkilö X ostaa jotain ja saa uudelta käyttäjältä Y viestin missä tarjotaan tuotetta?
Eli tuleeko negatiivista palautetta jos ei suostuta ostamaan tuotetta maksaen rahoja etukäteen. Voiko kieltäytyä kaupoista todeten "olet uusi käyttäjä eikä sinulla ole kauppiaspalautteita vielä. En maksa rahoja etukäteen".

@Sampsa miten menee foorumi käytäntö tälläisessä?

Eli jos laitan vaikka ilmoituksen missä etsin 5950X tai 5900X ja samantien joku laittaa viestiä missä lupaa pistää postiin paketin 200€ hintaan missä molemmat prosessorit kertoen että ei voi vastata kauppapaikalla koska on niin uusi käyttäjä mutta luotettava on.. ..sitten jos sanon "en maksa etukäteen, voidaan hoitaa kauppa myös kasvotusten ja haluan testata prosessorit" tulee negatiivinen kauppiaspalaute?
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Muuten samaa mieltä mutta miten sitten sääntöjen mukaan menee tilanne jossa henkilö X ostaa jotain ja saa uudelta käyttäjältä Y viestin missä tarjotaan tuotetta?
Eli tuleeko negatiivista palautetta jos ei suostuta ostamaan tuotetta maksaen rahoja etukäteen. Voiko kieltäytyä kaupoista todeten "olet uusi käyttäjä eikä sinulla ole kauppiaspalautteita vielä. En maksa rahoja etukäteen".

@Sampsa miten menee foorumi käytäntö tälläisessä?

Eli jos laitan vaikka ilmoituksen missä etsin 5950X tai 5900X ja samantien joku laittaa viestiä missä lupaa pistää postiin paketin 200€ hintaan missä molemmat prosessorit kertoen että ei voi vastata kauppapaikalla koska on niin uusi käyttäjä mutta luotettava on.. ..sitten jos sanon "en maksa etukäteen, voidaan hoitaa kauppa myös kasvotusten ja haluan testata prosessorit" tulee negatiivinen kauppiaspalaute?
Ei ole ostopakkoa...
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
423
emagdnim nimimerki myi yksityisviestillä PS4 jonka maksoin heti kun oli ihan markkinahintainen konsoli ilman oheiskrääsää. 6 päivän jälkeen kyselin missä paketti menee johon ilmoitti lähettäneensä. Kysyin posti vai matkahuolto johon seuraavana päivänä vastaus matkahuolto. Noh tsekkasin matkahuollon sivuilta onko minulle lähetetty mitään eikä näkynyt pakettia järjestelmässä. Kysyin seurantakoodia johon ei tullut vastausta ja seuraavassa viestissä ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen johon vastasi että laittaa rahat takaisin jos paketti onkin saapunut hänelle. Rahat sain tänään mutta en missään tapauksessa voi suositella.

Selkeä pikavippi oli siis hakusessa eikä pleikkaria ole olemassakaan.

Joku täällä on aiemminkin tehnyt mulle saman kuprun täysin identtisesti. Ettei olisi jopa sama henkilö eri nimimerkin takana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
emagdnim nimimerkillä jamppa myi yksityisviestillä PS4 jonka maksoin heti kun oli ihan matkkinahintainen konsoli ilman oheiskrääsää. 6 päivän jälkeen kyselin missä paketti menee johon ilmoitti lähettäneensä. Kysyin posti vai matkahuolto johon seuraavana päivänä vastaus matkahuolto. Noh tsekkasin matkahuollon sivuilta onko minulle lähetetty mitään eikä näkynyt pakettia järjestelmässä. Kysyin seurantakoodia johon ei tullut vastausta ja seuraavassa viestissä ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen johon vastasi että laittaa rahat takaisin jos paketti onkin saapunut hänelle. Rahat sain tänään mutta en missään tapauksessa voi suositella.

Selkeä pikavippi oli siis hakusessa eikä pleikkaria ole olemassakaan.

Joku täällä on aiemminkin tehnyt mulle saman kuprun täysin identtisesti. Ettei olisi jopa sama henkilö eri nimimerkin takana.
Kannattaisiko laittaa myös kauppiaspalaute? EDIT ja väärin luettu, sry.
 
Viimeksi muokattu:

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
emagdnim nimimerkillä jamppa myi yksityisviestillä PS4 jonka maksoin heti kun oli ihan matkkinahintainen konsoli ilman oheiskrääsää. 6 päivän jälkeen kyselin missä paketti menee johon ilmoitti lähettäneensä. Kysyin posti vai matkahuolto johon seuraavana päivänä vastaus matkahuolto. Noh tsekkasin matkahuollon sivuilta onko minulle lähetetty mitään eikä näkynyt pakettia järjestelmässä. Kysyin seurantakoodia johon ei tullut vastausta ja seuraavassa viestissä ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen johon vastasi että laittaa rahat takaisin jos paketti onkin saapunut hänelle. Rahat sain tänään mutta en missään tapauksessa voi suositella.

Selkeä pikavippi oli siis hakusessa eikä pleikkaria ole olemassakaan.

Joku täällä on aiemminkin tehnyt mulle saman kuprun täysin identtisesti. Ettei olisi jopa sama henkilö eri nimimerkin takana.
Sama jamppa myi mulle joku 2vk sit muistikittejä koneeseen kaksinkappalein eikä niitä tähänpäiväänkään mennessä ole kuulunut ja maksoi sitten rahani takaisin tänään tilisiirrolla. Varmaan vippas vaan rahaa ja tänään sit tuli rahaa maksaa vippi takaisin
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 424
Sama jamppa myi mulle joku 2vk sit muistikittejä koneeseen kaksinkappalein eikä niitä tähänpäiväänkään mennessä ole kuulunut ja maksoi sitten rahani takaisin tänään tilisiirrolla. Varmaan vippas vaan rahaa ja tänään sit tuli rahaa maksaa vippi takaisin
Tämän takia ne kauppiaspalautteet on arvokkaita varmasti @FuLL olisi välttynyt omalta kokemukseltaan, jos olisi jo palautetta ollut.
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Käyty kiskasemassa myös palautetta omista kaupoista. Vaihdellaan sitten jos muistit nyt onkin lähetetty ja ne mulle kolahtaa luukusta sisään
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291
Käyty kiskasemassa myös palautetta omista kaupoista. Vaihdellaan sitten jos muistit nyt onkin lähetetty ja ne mulle kolahtaa luukusta sisään
Tulivatko muistit jo, vai mikäli tulevat niin vaihdat palautteen neutraaliksi tai negatiiviseksi? Kun nyt siellä on positiivinen palaute...
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
536
@jollewaltteri möi mulle ps5:n. Maksoin rahat mobilepaylla. Seuraavana päivänä möi torissa samaa pleikkaria. Kaiken maailman selitysten jälkeen lupasi maksaa rahat takaisin. Väitti vielä ilmoittavansa itse poliisille jos rahoja ei tule 24 tunnin kuluessa. Nyt loppui viestittely. Yhteystiedot on tiedossa ja rikosilmoituksen teen huomenna. Myös torin ylläpidolle tehty ilmoitus. Jatkakoon selvittelyä poliisin kanssa. Mulla ei riitä enää mielenkiinto chattailla moisten pentujen kanssa.
 
Liittynyt
20.02.2021
Viestejä
65
@jollewaltteri möi mulle ps5:n. Maksoin rahat mobilepaylla. Seuraavana päivänä möi torissa samaa pleikkaria. Kaiken maailman selitysten jälkeen lupasi maksaa rahat takaisin. Väitti vielä ilmoittavansa itse poliisille jos rahoja ei tule 24 tunnin kuluessa. Nyt loppui viestittely. Yhteystiedot on tiedossa ja rikosilmoituksen teen huomenna. Jatkakoon selvittelyä poliisin kanssa. Mulla ei riitä enää mielenkiinto chattailla moisten pentujen kanssa.
Oli myymässä mullekkin, mutta en ostanut kun löysin toisen läheltä.
 

Liitteet

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Kyse @jollewaltteri sta?

Ostin Aorus näytön näytön. Maksoin mobilepayn kanssa ja luvatusti seuranta tunnus tuli samana päivänä.

Eilen hain tuotteen MHoosta ja toimii. Kuittia tosin en saanut ja sen perään kysellyt :hmm:
Kuitin saat ostajan (myyjän) nimellä ja ostopäivämäärällä Verkkokaupan asiakaspalvelusta.

Veijari vaikuttaa alaikäiseltä, joten kannattaa kirjata rikosilmoitus heti ja aikaisempaa kompaten esim. yrittää selvittää vanhempien yhteystiedot.
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
56
Kuitin saat ostajan (myyjän) nimellä ja ostopäivämäärällä Verkkokaupan asiakaspalvelusta.

Veijari vaikuttaa alaikäiseltä, joten kannattaa kirjata rikosilmoitus heti ja aikaisempaa kompaten esim. yrittää selvittää vanhempien yhteystiedot.
No joo minä sain tuotteen ja se oli sitä mitä luvattiin. Täytty kysellä tuota kuittia noin
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Kuitin saat ostajan (myyjän) nimellä ja ostopäivämäärällä Verkkokaupan asiakaspalvelusta.

Veijari vaikuttaa alaikäiseltä, joten kannattaa kirjata rikosilmoitus heti ja aikaisempaa kompaten esim. yrittää selvittää vanhempien yhteystiedot.
Miksi rikosilmoitusta? Eli jos tuote on saatu mutta ei vielä kuittia, onko tuote ehkä varastettu Verkkokaupasta vai mikä on tässä takana?

Se että alle 18 vuotias myy tavaraa ei itsessään liene väärin jos se tavara myös tulee ostajalle kuten tässä tapauksessa. Toki luulisi että esim. sähköisessä muodossa kuitin lähetys ei olisi ylivoimaista (PDF tms minkä esim. Verkkokaupan ostoksesta saa kyllä helposti)
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Miksi rikosilmoitusta? Eli jos tuote on saatu mutta ei vielä kuittia, onko tuote ehkä varastettu Verkkokaupasta vai mikä on tässä takana?

Se että alle 18 vuotias myy tavaraa ei itsessään liene väärin jos se tavara myös tulee ostajalle kuten tässä tapauksessa. Toki luulisi että esim. sähköisessä muodossa kuitin lähetys ei olisi ylivoimaista (PDF tms minkä esim. Verkkokaupan ostoksesta saa kyllä helposti)
Jos luet ylempää niin ps5 saamatta ja siitä sitä rikosilmoitusta käsketään tehdä ei tuosta puuttuvasta kuitista. Sama myyjä kummassakin tapauksessa.
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
56
Miksi rikosilmoitusta? Eli jos tuote on saatu mutta ei vielä kuittia, onko tuote ehkä varastettu Verkkokaupasta vai mikä on tässä takana?

Se että alle 18 vuotias myy tavaraa ei itsessään liene väärin jos se tavara myös tulee ostajalle kuten tässä tapauksessa. Toki luulisi että esim. sähköisessä muodossa kuitin lähetys ei olisi ylivoimaista (PDF tms minkä esim. Verkkokaupan ostoksesta saa kyllä helposti)
Kuitti itseasiassa löytyi oli laitettu paketin muovitaskuun joten sekin oli kunnossa.

20220812_154726.jpg
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
536
Nyt on rikosilmoitus tehty. Toivottavasti käsittelisivät asian nopsaan.
Ihmettelen kyllä kun myyjän käyttäjänimellä löytyy googlesta paljon tietoa ja kuviakin sekä vanhoja myynti ilmoituksiakin. Mikähän on kaveriin menny, kun pilaa elämänsä yhtäkkiä. Luulisin että ikää on yli 20. Ainakin itse on ilmoittanut omissa tiedoissaan. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Nyt on rikosilmoitus tehty. Toivottavasti käsittelisivät asian nopsaan.
Ihmettelen kyllä kun myyjän käyttäjänimellä löytyy googlesta paljon tietoa ja kuviakin sekä vanhoja myynti ilmoituksiakin. Mikähän on kaveriin menny, kun pilaa elämänsä yhtäkkiä. Luulisin että ikää on yli 20. Ainakin itse on ilmoittanut omissa tiedoissaan. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Joku on aina huijarin eka uhri. Muista kysellä välillä perään, jottei asia hautaudu ja vanhene tms. sen seurauksena. Laita vaikka muistutus pari kk päähän, poliisi vastailee mailitse tiedusteluihin.
 

tab

Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
2
Nyt on rikosilmoitus tehty. Toivottavasti käsittelisivät asian nopsaan.
Ihmettelen kyllä kun myyjän käyttäjänimellä löytyy googlesta paljon tietoa ja kuviakin sekä vanhoja myynti ilmoituksiakin. Mikähän on kaveriin menny, kun pilaa elämänsä yhtäkkiä. Luulisin että ikää on yli 20. Ainakin itse on ilmoittanut omissa tiedoissaan. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Minulla on yksi vireille laitettu rikosilmoitus tammikuulta 2022 ja juttu on edelleen käsittelyssä, eli en pidättäisi hengitystäni. Kyseessä myös samankaltaiselta tapaukselta kuulostava parikymppinen sarjakusettaja.
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
992
Itsellä myös tammikuun -22 alusta laitettu rikosilmoitus, noin pari viikkoa ilmoituksesta poliisi soitteli ja kertoi että liittyy isompaan vyyhtiin mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Summa ei loppupeleissä ollut kauhean iso, joten suuremmin en jaksa aikaani käyttää asian vahtaamiseen. En myöskään oleta että rahoja tulen koskaan näkemään mutta jos vippailija jotakin tuomiota sais niin olisin tyytyväinen.

Näissä jutuissahan menee usein vuosia, ennen kuin edes istahtavat käräjien penkille.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
418
2018 kesällä tapahtunut petossarja menossa nyt syksyllä käräjäoikeuteen. Neljä vuotta. Kyse pienestä summasta (n. 30e) itselleni. Että älkää pidättäkö hengitystä noiden kanssa, hidasta on. Tuon jälkeen rahat saa joskus.
Toivottavasti Joelin tarina selviää ilman käräjäoikeuden käsittelyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Voikos täällä julkaista trokarin nimimerkin, jos joku esim ostaa täältä jotain ja laittaa sen samantien myyntiin toisella foorumilla korkeammalla hinnalla?
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
113
Voikos täällä julkaista trokarin nimimerkin, jos joku esim ostaa täältä jotain ja laittaa sen samantien myyntiin toisella foorumilla korkeammalla hinnalla?
Onko se sinusta ketjun aiheen mukaista ”Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset”?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
418
Voikos täällä julkaista trokarin nimimerkin, jos joku esim ostaa täältä jotain ja laittaa sen samantien myyntiin toisella foorumilla korkeammalla hinnalla?
Jos henkilö tietää esim. puhelimen arvon ja ostaa sen täältä halvalla (sinulta). Laittaa sen jälkeen toiselle foorumille myyntiin kalliimmalla, niin tekeekö se hänestä trokaria? Kyseinen henkilö vaihtaa puhelinta useita kertoja kuukaudessa. Tällaisia henkilöitä on Suomessa kymmeniä, nimimerkit on tunnettuja tuolla toisella foorumilla kyllä. Ei kuulu mielestäni iotechin puolelle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 361
Viestejä
4 158 387
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom