Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Kyllä mä laittaisin negatiivisen. Kauppa se sinällään on mutta hinta vain on nollat. Ilman muuta huono kokemus tuollainen, ja jos nollahintaisissa kaupoissa ei pidä sovituista kiinni, ei ole kyllä mitään takeita, että "oikeissa" kaupoissa menisi asiat sen paremmin.

EDIT: Ja tähän samaan hengenvetoon, kannustan ilman muuta kaikkia antamaan myös sitä positiivista palautetta myös noista lahjoituskaupoista, molempiin suuntiin. Niille, joille postitus on erinäisistä syistä käytännössä ainut vaihtoehto, tuollaiset palautteet ovat niitä rahakauppoja varten erittäin arvokkaita.
Olen samaa mieltä, lähinnä siksi koska muistan miten jotkut käytännössä trollasivat nyt jo edesmenneen Muropaketin lahjoitetaan osastolla, välistä kun (otaksuma) ottivat hieman enempi miestä väkevämpää lahjoittivat vanhaa autoa ja ties mitä, sitten eivät koskaan kuitenkaan mitään lahjoittaneet. Toki myös sopivat noutoja mutta eivät olleet paikalla tai "ehtineet paikalle" eikä tavaraa ikinä lahjoitettu. Koska kyseessä ei ollut kauppa (vaan lahjoitus) alue saivat perseillä rauhassa. En tahtoisi samanlaista menoa tänne.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Olipa lahjoitus, osto tai myynti niin mielestäni samalla tapaa negat ja posit. Tapauskohtaista toki, jos lahjoitustavara ei ollutkaan ihan priimaa ja pränikkää niin siitä ei negaa kuulu laittaa, mutta totaalinen ohimarssi kyllä siihen oikeuttaa. Mielestäni.
Ai tämmöistäkin on ollut? :D Ajatella että jos joku "myyjä" sopisi jostain suositusta tuotteesta kaupat vaikka 5-10hlö kanssa, ajeluttaisi ne kaikki samaan pisteeseen tekemään bisneksiä noutona. :'D
Kohta joku saa mahti-idean järjestää tällä tapaa jonkun K&K-miitingin :smoke:
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Tapauskohtaista toki, jos lahjoitustavara ei ollutkaan ihan priimaa ja pränikkää niin siitä ei negaa kuulu laittaa
Paitsi jos on sanottu niiden olevan priimaa, sitten ainakin itse laittaisin negaa. Ilmaista tai ei, kyllä tavaran pitää sellaista olla kuin ilmoitus antaa ymmärtää.
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
101
Jos olin itse käsittänyt oikein, niin täällä pitää vain myydä sille ensimmäiselle joka tarjoaa hintapyynnön. Minäpäs olinkin tässä lahjoittamassa, tuntui että tämän yhden kanssa homma meni vähän turhaksi säätämiseksi ja tuossa oli toinenkin halukas, joka oli heti valmis maksamaan, niin päätinkin lahjoittaa hänelle kun homma kävi helpommin ja nopeammin. Kai minä saan päättää kenelle mitäkin lahjoitan. Taidanpa jättää lahjoittamiset sikseen, pääsee helpommalla kun käy tavarat viemässä suoraan kierrätykseen tai sitten vie vaikkapa paikalliseen kierrätyskeskukseen, josta sitten joku voi käydä ostamassa itselleen. Vähän ikävää tällainen huutelu täällä...

Sitä paitsi kun on jotain lahjoittamassa, niin silloin olisi mukava päästä myös vähällä vaivalla. Jos on jotain myymässä, niin sitten on parempi olla valmis näkemään enemmän vaivaa. Toki olen nyttenkin yrittänyt todella hyvin pakata jne., ettei lahjoittamani tavarat kuitenkaan menisivät rikki postituksen aikana - koska silloin lahjoituksesta ei olisi mitään hyötyäkään.

Ugh, olen puhunut.
Jos sinulta on kysytty että olisiko kuitenkin mahdollista pistää se prosessori pakettina tulemaan, niin kuuluisi kyllä hyviin tapoihin vastata ensin tälle joka on ensimmäisenä tavaraa kysellyt, oli kyseessä sitten lahjoitettava tai myytävä tuote. Postin tuntien ja tietäen voi se prosessori kokea kovia jos sen laittaa pelkkänä kirjeenä tulemaan, siellä kuitenkin kirjeet lajitellaan usein koneilla ja ne ei kato onko siinä särkyvää vai ei. Sitäpaitsi, xs-paketin voi jättää postilaatikkoon ja se kulkee lähetystunnuksella ja ei maksa paljoa normaalia kirjettä enempää, toki postikulut tulevat kokonaisuudessaan sitten vastaanottajan maksaa mutta tässä nyt ei siitä ollut kyse.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Tuota väitettä turhasta säätämisestä en ihan sulata. Pyysin lähettämään prosessorin kirjeen sijaan XXS-pakettina ja siitä käytiin keskustelua. Posti kun on hävittänyt jo pari minulle tulossa ollutta kirjelähetystä, niin siksi halusin mieluummin toimituksen pakettina, koska niissä on seurantakoodi.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Eikä sinun olisi tarvinut vetää hernettä nenään siitä, että halusinkin lahjoittaa toiselle - saatika alkaa täällä nostamaan äläkkää asiasta.
Entä jos asetelma olisi toisinpäin? Miltä sinusta tuntuisi, jos olisin ollut lahjoittamassa sinulle prosessoria, mutta kesken käytännön järjestelyistä sopimisen ilmoittaisin, että olenkin antanut sen jollekin toiselle?
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
101
Eikä sinun olisi tarvinut vetää hernettä nenään siitä, että halusinkin lahjoittaa toiselle - saatika alkaa täällä nostamaan äläkkää asiasta.
Sulla on kuitenkin ollut siinä hintapyyntönä posteista 5 euroa jolloin se tuote ei ole ollut täysin ilmainen ja pitäisi "lahjoittaa" ensimäiselle joka sen hintapyynnön tarjoaa.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 790
Ei se pakkaaminenkaan aivan ilmaista ole tai paketin vieminen postiin jos siihen pitää autoa käyttää.
Johonkin pahvilootaan laittaa sen prossun ja sanomalehteä prosun ympärille. Jos ei muka ole mitään pientä pahvilootaa, niin ärräpaketti on sun ratkaisu. Ja noita asianmiesposteja ja r kioskeja on melkeimpä kaikkialla.

Lisäksi kun puhut kustannuksista, niin miksi ei voi noutaa, kun se ei maksaisi sulle mitään.

Tässä haiskataa enemmänkin että sä vain keksit tekosyitä.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Epätietoisuus toimituskuluista oli se syy miksi en voinut maksaa välittömästi maksutiedot saatuani. Heti ensimmäisessä viestissä pe-la yönä sain kyllä tietää maksutiedot, mutta siinä puhuttiin vain kirjelähetyksestä. Kirjelähetykselle oli mainittu toimituskuluiksi 5 € ja se oli ihan selkeä homma, mutta ei se vitonen riitä XXS-pakettiin. Olisin kyllä maksanut mahdollisimman pian, jos vain olisin tiennyt paljonko pitää maksaa. Luonnollisesti odotin, että myyjä / lahjoittaja ilmoittaa summan minulle. Huomionarvoista on mielestäni sekin, että viestejä laiteltiin lauantainakin, eli ei ole kyse siitäkään, että olisin pitänyt monen päivän radiohiljaisuutta, jonka sitten jo voisi tulkita niin että hommasta ei tule mitään.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Jos pyydetään 5€ posteihin ja toinen alkaa pyytämään että saisiko pakettina niin homma tietysti hankaloituu (maksaa enemmän kuin jonkun ikimerkin & esim. kelalta ilmaiseksi saadun kirjekuoren tms).
Tosin jos joka tapauksessa on sitä postiin viemässä niin ei se nyt paljoa lisää vaadi että katsoo hinnan ja pyytää esim. 10€ mikä luultavimmin kattaa sen pakkauksen (jos sitä tarvitsee ostaa) sekä postit.

Tietysti tästä tulee enempi säätämistä ja ainakin itse toteaisin siinä vaiheessa jos toinen vastaa "laita oma osoitteesi ja lähetän sinulle pakkausmateriaalit ja 5,9€ että voit laittaa minulle sen paketin" että menee liian vaikeaksi ja myyn toiselle. Mutta jos toiselle esim. se 10€ hinta käy niin ei se liian suuri vaiva ole muuttaa kirjettä paketiksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Ja asia on tällä selvä. :):thumbsup:

Muut voivat sitten jatkaa tästä eteenpäin jos sattuu huijareita ja muita huonoja kauppakokemuksia tulemaan. Toivotaan ettei.
Kyllä tässä ketjussa myös sääntölinjauksia haetaan. Ei sitä lahjoittaessakaan voi miten vaa toimia. Joku voi sopia jo menoja esim. noudon vuoksi ja sit annetaanki toiselle. Näin niinku kärjistettynä. Säännöt on sääntöjä. Jos kysyy, että voiko kirjeen sijasta pakettina laittaa ja kertomasi perusteella muutenki postissa käyt, niin kiinnostais tietää mikä tossa oli "vaivaa"? Lahjoituksen vastaanottaja oli kuitenki maksamassa kulut käsittääkseni.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Kyllä tässä ketjussa myös sääntölinjauksia haetaan. Ei sitä lahjoittaessakaan voi miten vaa toimia. Joku voi sopia jo menoja esim. noudon vuoksi ja sit annetaanki toiselle. Näin niinku kärjistettynä. Säännöt on sääntöjä. Jos kysyy, että voiko kirjeen sijasta pakettina laittaa ja kertomasi perusteella muutenki postissa käyt, niin kiinnostais tietää mikä tossa oli "vaivaa"? Lahjoituksen vastaanottaja oli kuitenki maksamassa kulut käsittääkseni.
Käsittääkseni alkuperäisessä ilmoituksessa oli puhe kirjeestä. Jos tyyppi alkoi pakettia vaatimaan niin kyllä silloin homman voi perua. Myyjä voi valita miten tuote toimitetaan. Tietty olisi pitänyt vain ilmoittaa, että homma perutaan, koska kirje ei kelvannut.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Onko vielä liian aikaista valittaa? Kaupat tehtiin perjantaina, ja siirsin rahat jonka jälkeen alkoi radiohiljaisuus. Myyjä on käynyt foorumilla muutama minuutti sitten ja luki viestini, mutta ei vastannut. Hänellä on myynnissä muitakin tavaroita.

Myyjä ei vaikuta huijarilta, mutta olisi ihan kohteliasta vastata kyselyihin edes muutaman päivän viiveellä, varsinkin kun hänellä on rahani.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Onko vielä liian aikaista valittaa? Kaupat tehtiin perjantaina, ja siirsin rahat jonka jälkeen alkoi radiohiljaisuus. Myyjä on käynyt foorumilla muutama minuutti sitten ja luki viestini, mutta ei vastannut. Hänellä on myynnissä muitakin tavaroita.

Myyjä ei vaikuta huijarilta, mutta olisi ihan kohteliasta vastata kyselyihin edes muutaman päivän viiveellä, varsinkin kun hänellä on rahani.
No on aika aikaista kyllä. Vaikka olisit käyttänyt jotain välitöntä maksutapaa, niin silloinkaan nyt tuskin on kohtuullista odottaa myyjän lähtevän just tasan heti viemään pakettia postiin, etenkään viime viikonlopun kaltaisena vappuviikonloppuna. Saati sitten jos maksussa on käytetty mitään yhtään hitaampaa (esim. tavallinen tilisiirto), jolloin rahatkin lienee vasta näkynyt eilen tilillä.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
No on aika aikaista kyllä. Vaikka olisit käyttänyt jotain välitöntä maksutapaa, niin silloinkaan nyt tuskin on kohtuullista odottaa myyjän lähtevän just tasan heti viemään pakettia postiin, etenkään viime viikonlopun kaltaisena vappuviikonloppuna. Saati sitten jos maksussa on käytetty mitään yhtään hitaampaa (esim. tavallinen tilisiirto), jolloin rahatkin lienee vasta näkynyt eilen tilillä.
Sama pankki ja rahat meni heti. Asia kuitenkin selvisi. Oli tapahtunut väärinkäsitys ja kauppa peruuntui.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
510
Viime lauantaina sain tarjouksen ostaa myymäni tuote yv:llä. "Voisin ostaa molemmat. Pääsisin noutamaan nyt viikonloppuna päiväsaikaan, tai arkena iltaisin 18 jälkeen."

Ei siis mitään tinkimistä ja itse tulkitsin tuon HP:n tarjoamiseksi. Itse en kuitenkaan ollut koneella viikonloppuna ja kerkesin vastaamaan vasta maanantaina aamupäivästä ja laitoin yhteystietoni hänelle, että voisi ottaa yhteyttä. Ostajaehdokas ei ole kuitenkaan vastannut yv tai ottanut yhteyttä antamaani numeroon. Ostajalla ei näy milloin käynyt viimeksi paikalla, mutta voisi olettaa, että on kuitenkin nähnyt viestini.

Todisteitahan ei ulkopuolisille tuosta "hp:n" tarjoamisesta ole, koska yv-tarjous, mutta mitä mieltä muut ovat tuosta torimaisesta "hupihuutelusta"? Itse varmaan laittaisin neutraalia palautetta.

edit. Ettei kukaan nyt vastaa tähän "no kyllähän sullakin kesti vastata". Odotin pidempään kuin mitä minulla kesti vastata.
 
Viimeksi muokattu:

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 002
Viime lauantaina sain tarjouksen ostaa myymäni tuote yv:llä. "Voisin ostaa molemmat. Pääsisin noutamaan nyt viikonloppuna päiväsaikaan, tai arkena iltaisin 18 jälkeen."

Ei siis mitään tinkimistä ja itse tulkitsin tuon HP:n tarjoamiseksi. Itse en kuitenkaan ollut koneella viikonloppuna ja kerkesin vastaamaan vasta maanantaina aamupäivästä ja laitoin yhteystietoni hänelle, että voisi ottaa yhteyttä. Ostajaehdokas ei ole kuitenkaan vastannut yv tai ottanut yhteyttä antamaani numeroon. Ostajalla ei näy milloin käynyt viimeksi paikalla, mutta voisi olettaa, että on kuitenkin nähnyt viestini.

Todisteitahan ei ulkopuolisille tuosta "hp:n" tarjoamisesta ole, koska yv-tarjous, mutta mitä mieltä muut ovat tuosta torimaisesta hupihuutelusta? Itse varmaan laittaisin neutraalia palautetta.
Ette ole sopineet mitään, niin en itse laittaisi mitään palautetta.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
563
Ette ole sopineet mitään, niin en itse laittaisi mitään palautetta.
Entäs jos myynnissä olisi jokin kiinnostavampi tavara, jossa ketjuun huudettaisiin hp+nouto ja yksityisviestillä aikaisemmin tullut "Voisin ostaa tämän, pääsen noutamaan ajankohtina x".

Kumpi näistä on sitova? Vai tuleeko niistä sitovia sen mukaan, kumman kanssa sovit ensin.

Mielestäni ostotarjous on voimassa ja sitova, mikäli sitä ei sitten peru, ennen kuin myyjä sen hyväksyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
Entäs jos myynnissä olisi jokin kiinnostavampi tavara, jossa ketjuun huudettaisiin hp+nouto ja yksityisviestillä aikaisemmin tullut "Voisin ostaa tämän, pääsen noutamaan ajankohtina x".

Kumpi näistä on sitova? Vai tuleeko niistä sitovia sen mukaan, kumman kanssa sovit ensin.

Mielestäni ostotarjous on voimassa ja sitova, mikäli sitä ei sitten peru, ennen kuin myyjä sen hyväksyy.
Tietääkseni vain ketjun HP:t sitovia. Eli voit sanoa pelkän yv:n heittelijälle että nyt kävi näin jollei kauppoja ole lyöty lukkoon.
 
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
812
Viime lauantaina sain tarjouksen ostaa myymäni tuote yv:llä. "Voisin ostaa molemmat. Pääsisin noutamaan nyt viikonloppuna päiväsaikaan, tai arkena iltaisin 18 jälkeen."

Ei siis mitään tinkimistä ja itse tulkitsin tuon HP:n tarjoamiseksi. Itse en kuitenkaan ollut koneella viikonloppuna ja kerkesin vastaamaan vasta maanantaina aamupäivästä ja laitoin yhteystietoni hänelle, että voisi ottaa yhteyttä. Ostajaehdokas ei ole kuitenkaan vastannut yv tai ottanut yhteyttä antamaani numeroon. Ostajalla ei näy milloin käynyt viimeksi paikalla, mutta voisi olettaa, että on kuitenkin nähnyt viestini.

Todisteitahan ei ulkopuolisille tuosta "hp:n" tarjoamisesta ole, koska yv-tarjous, mutta mitä mieltä muut ovat tuosta torimaisesta "hupihuutelusta"? Itse varmaan laittaisin neutraalia palautetta.
Itse olit viikonlopun poissa koneelta niin mitä jos tämä osataja on arkipäivät poissa koneelta? En nyt ainakaan vielä laittais mitään palautetta.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
510
Itse olit viikonlopun poissa koneelta niin mitä jos tämä osataja on arkipäivät poissa koneelta? En nyt ainakaan vielä laittais mitään palautetta.
Niin no... Jos luit viestini, huomaat varmaan, että siinä ostajaehdokkaalle nouto olisi sopinut myös arkisin. Kummallista väittää, että hän olisi pois koneen ääreltä, jos noutaminen mahdollista.

Täällä on nyt tullut monenlaista mielipidettä asiasta, mutta mielestäni kyllähän YV-tarjoustenkin pitäisi olla sitovia ihan yhtälailla kuin lankaan tulleet. Tuollahan kierrettäisiin sääntöjä jos ei olisi.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291
Täällä on nyt tullut monenlaista mielipidettä asiasta, mutta mielestäni kyllähän YV-tarjoustenkin pitäisi olla sitovia ihan yhtälailla kuin lankaan tulleet. Tuollahan kierrettäisiin sääntöjä jos ei olisi.
En kyllä ymmärrä miksei annettu ostotarjous olisi tarjoajaa sitova, myös tämän foorumin yv-viestinä annettu.
Yhtä typerältä kuulostaisi sopia kaupat yv:llä ja sitten perua koska yv :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
Täällä on nyt tullut monenlaista mielipidettä asiasta, mutta mielestäni kyllähän YV-tarjoustenkin pitäisi olla sitovia ihan yhtälailla kuin lankaan tulleet. Tuollahan kierrettäisiin sääntöjä jos ei olisi.
On jos tarjonnut HP. Mutta eri asia nämä "voisin ostaa nönnönnöö...". Ei se ainakaan itselle ole sitova ihan sama kumpi osapuoli olen.

Mitä tulee tuohon sinun keissiin niin sulla on itsellä kestänyt useampi päivä vastata, eipä tuo ostaja täällä silti ole huutelemassa hupimyyjäksi. Eli aika turhaa siinä mielessä laittaa negatiivista rapsaa. Parissa päivässä saattaa hyvinkin unohtua tuollainen eikä tule käytyä paikalla.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
510
On jos tarjonnut HP. Mutta eri asia nämä "voisin ostaa nönnönnöö...". Ei se ainakaan itselle ole sitova ihan sama kumpi osapuoli olen.

Mitä tulee tuohon sinun keissiin niin sulla on itsellä kestänyt useampi päivä vastata, eipä tuo ostaja täällä silti ole huutelemassa hupimyyjäksi. Eli aika turhaa siinä mielessä laittaa negatiivista rapsaa. Parissa päivässä saattaa hyvinkin unohtua tuollainen eikä tule käytyä paikalla.
Eihän sillä ole mitään merkitystä onko kyseessä HP vai ei, tarjous on sitova, ellei sitä peru. Olkoonkin, että tässä minun keississä tarjoajan viestistä pitää tulkita, että hp on tarjottu.
Säännöissä lukee "- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla"

En ollut negaa laittamassa vaan neutraalia.

Yleisesti:
Joka tapauksessa, en tiedä minne asti tässä nyt sitten pitäisi hyvien tapojen mukaisesti odottaa ennen palautteen jättämistä. Ei tässä onneksi mitään isoa vahinkoa ole tapahtunut, mutta jos kyseinen henkilö paljonkin tarjoilee yv:llä ja peruu radiohiljaisuudella, niin alkaa varmaan käymään monen hermoille. Minun puolesta asia on tällä palautevyöryllä selvä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
812
Eihän sillä ole mitään merkitystä onko kyseessä HP vai ei, tarjous on sitova, ellei sitä peru.
Olkoonkin, että tässä minun keississä tarjoajan viestistä pitää tulkita, että hp on tarjottu.
Säännöissä lukee "- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla"

Yleisesti:
Joka tapauksessa, en tiedä minne asti tässä nyt sitten pitäisi hyvien tapojen mukaisesti odottaa ennen palautteen jättämistä. Ei tässä onneksi mitään isoa vahinkoa ole tapahtunut, mutta jos kyseinen henkilö paljonkin tarjoilee yv:llä ja peruu radiohiljaisuudella, niin alkaa varmaan käymään monen hermoille.

Minun puolesta asia on tällä palautevyöryllä selvä.
Samaa mieltä olen ettei tarjouksia voi miten vain huudella ja jättää sitten ostamatta. Mutta ei tässä vielä hirveästi ole aikaa mennyt joten ehkä ostaja vielä vastaa.

Se toiminto millä saa piilotettua käynnit foorumilla pitäisi poistaa niin tässäkin tapauksessa olisi tieto onko ostaja käynyt täällä vai ei.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Itse sen paremmin kyseiseen tapaukseen kantaa ottamatta. Jos tarjoan jostain tuotteesta täältä hp+nouto tms niin yleensä toiveissa on hoitaa kaupat melkolailla heti, jos on radiohiljaisuutta toiselta puolelta 1-2päivää niin monesti jätän kaupat tekemättä. Toki silloin on tapana kyllä itselläkin pistää viesti että jätetään kaupat välistä, kun yhteyttä ei saa. Aina ei toki näin kiire aikataulu ole, mutta joskus näitäkin käynyt. Isoin osa täällä kuitenkin vastaa vuorokauden sisään.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
159
Käyttäjän @Niso kanssa pieniä haasteita. Ostin häneltä tiistaina 3.5. mikrofonin, mutta ei meinaa löytää paketti tietä postiin. Kommunikointi melko verkkaista. Lupaili viedä paketin postiin eilen illalla, ja OmaPosti-palveluun olikin eilen 21:31 ilmestynyt ennakkoilmoitus pelkällä naisen etunimellä. Ei ole vielä tämän viestin aikaleimaan mennessä kuitenkaan luovutettu postin toimipisteeseen.

Kaikki varmasti vielä kääntyy parhain päin, mutta ihan muille tietona. Ei kovin läpinäkyvää toimintaa, ja esimerkiksi MobilePay-nimenä ei ole henkilön nimeä vaan nimimerkki joka ei suoranaisesti herätä ainakaan minussa luottamusta. Tainnut olla hänestä aiemminkin puhetta täällä.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 002
Käyttäjän @Niso kanssa pieniä haasteita. Ostin häneltä tiistaina 3.5. mikrofonin, mutta ei meinaa löytää paketti tietä postiin. Kommunikointi melko verkkaista. Lupaili viedä paketin postiin eilen illalla, ja OmaPosti-palveluun olikin eilen 21:31 ilmestynyt ennakkoilmoitus pelkällä naisen etunimellä. Ei ole vielä tämän viestin aikaleimaan mennessä kuitenkaan luovutettu postin toimipisteeseen.

Kaikki varmasti vielä kääntyy parhain päin, mutta ihan muille tietona. Ei kovin läpinäkyvää toimintaa, ja esimerkiksi MobilePay-nimenä ei ole henkilön nimeä vaan nimimerkki joka ei suoranaisesti herätä ainakaan minussa luottamusta. Tainnut olla hänestä aiemminkin puhetta täällä.
Melko herkkä liipaisinsormi, itsellänikin saattaa välillä mennä muutama päivä että saan paketoitua tai lähetettyä jonkin tuotteen eteenpäin.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
159
Melko herkkä liipaisinsormi, itsellänikin saattaa välillä mennä muutama päivä että saan paketoitua tai lähetettyä jonkin tuotteen eteenpäin.
Täysin ymmärrettävää, ja varmasti myös pidät ostajan kartalla että missä mennään aikataulullisesti. Tässä nyt itseäni huolettaa että ei pelata omalla nimellä rahaliikenteen osalta, sekä että postitus poikkeaa puhutusta eikä tilannetta ole minulle ostajana avattu vaikka olen asiasta myyjältä kysynyt.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 424
Melko herkkä liipaisinsormi, itsellänikin saattaa välillä mennä muutama päivä että saan paketoitua tai lähetettyä jonkin tuotteen eteenpäin.
Tämä on kyllä huonoa kauppatapaa näin toimia. Jos itse olen jotain myymässä niin yleensä kyllä laitan tuotteet myyntivalmiiksi jo ennen ilmoituksen laatimista, siis hankin sopivan pakkausmateriaalin yms. Tietenkään kaiken kanssa ei ymmärrettävästi näin voi toimia, esim. täytyy joku tuote saada myytyä ennen uuden hankkimista, eikä käyttökatkoja saisi tulla mutta kuitenkin. Kyllä nykypäivänä on kaiken a ja o postittaa tavara mahdollisimman pian maksun jälkeen. Herättää huomattavasti enemmän luottamusta myös ostajassa nyt kun huijareita ja vippaajia näyttää olevan taas kasapäin liikkeessä.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
658
Itselläkin oli luotettavan oloinen myyjä ja lupaili viedä postiin. Nyt menny päälle kuukausi eikä jätkästä kuulu mitään.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 002
Tämä on kyllä huonoa kauppatapaa näin toimia. Jos itse olen jotain myymässä niin yleensä kyllä laitan tuotteet myyntivalmiiksi jo ennen ilmoituksen laatimista, siis hankin sopivan pakkausmateriaalin yms. Tietenkään kaiken kanssa ei ymmärrettävästi näin voi toimia, esim. täytyy joku tuote saada myytyä ennen uuden hankkimista, eikä käyttökatkoja saisi tulla mutta kuitenkin. Kyllä nykypäivänä on kaiken a ja o postittaa tavara mahdollisimman pian maksun jälkeen. Herättää huomattavasti enemmän luottamusta myös ostajassa nyt kun huijareita ja vippaajia näyttää olevan taas kasapäin liikkeessä.
Tottakai parempi mitä nopeammin tavara lähtee liikkeelle, mutta aina se ei ole mahdollista. Ihmisillä on menoja ja tämä tuskin on kenenkään päivätyö, jolloin ollaan asemissa 24/7 että saadaan lähetys heti maksun jälkeen postiin. Tällöin asia paikataan kommunikoimalla ja tietysti lupauksista on pidettävä kiinni.
En kuitenkaan ihan heti olisi @Niso lynkkaamassa jos tiistaina tehty kaupat ja kuitenkin lähetys on jo ostettu paketille. Postin toimipisteillä on ennenkin paketit odottaneet niiden rekisteröintiä tai muuten vain jumittaneet paikallaan.
Minulla ainakin oli ihan onnistunut kauppakokemus vasta hänen kanssaan.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Joo on tehty. Kauvan yleensä muilla kestänyt, että on käsitelty?
Olisiko mennyt vajaa kuukausi, että poliisi otti yhteyttä. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään (muutama kuukausi), kuulemma sarjarötöstelijä ja jo vuosien ajalta menossa näitä samanlaisia tapauksia yhtenä vyyhtinä käräjille, joten onhan tuossa pengottavaakin.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
658
Olisiko mennyt vajaa kuukausi, että poliisi otti yhteyttä. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään (muutama kuukausi), kuulemma sarjarötöstelijä ja jo vuosien ajalta menossa näitä samanlaisia tapauksia yhtenä vyyhtinä käräjille, joten onhan tuossa pengottavaakin.
Onkohan tämä nopeampi tapaus? Kumminkin ennen vissiin onnistunut kaupat muilla, eli varmaan tällä henkilöllä yksittäistapaus. Jostain syystä minun rahat kelpasivat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Tämä on kyllä huonoa kauppatapaa näin toimia. Jos itse olen jotain myymässä niin yleensä kyllä laitan tuotteet myyntivalmiiksi jo ennen ilmoituksen laatimista, siis hankin sopivan pakkausmateriaalin yms. Tietenkään kaiken kanssa ei ymmärrettävästi näin voi toimia, esim. täytyy joku tuote saada myytyä ennen uuden hankkimista, eikä käyttökatkoja saisi tulla mutta kuitenkin. Kyllä nykypäivänä on kaiken a ja o postittaa tavara mahdollisimman pian maksun jälkeen. Herättää huomattavasti enemmän luottamusta myös ostajassa nyt kun huijareita ja vippaajia näyttää olevan taas kasapäin liikkeessä.
Tämä taas on sitä hyvää kauppatapaa. Itse pakkaan tuotteen postipakettiin ja postitan vasta, kun rahat näkyy tilillä. MobilePayllä tietenkin heti, tai viimeistään seuraavana päivänä. Itsellä on semmoinen, että myyn mieluiten noudolla, varsinkin kalliimmat/isot tavarat, niin se on siinä noutoa odottamassa. Poikkeuksena nykyinen B450/3700X-myynti, joka odotti sisällä koneessa, että saan asennettua tämän 5800X3D:n. Mutta siitä oli maininta ilmoituksessa ja missasin hyvät kaupat, kun ei ollut heti tarjolla. Eli sain rangaistukseni.

Onkohan tämä nopeampi tapaus? Kumminkin ennen vissiin onnistunut kaupat muilla, eli varmaan tällä henkilöllä yksittäistapaus. Jostain syystä minun rahat kelpasivat.
Öööh.. se voi olla pahempi. Poliisi ei välttämättä tutki yksittäistapauksia, joissa on pienet määrät kyseessä. Sarjarötöstelijät sen sijaan jäävät kiinni lähes aina ja menevät käräjille. Tämä on kiinni siitä, että kuinka iso poliisipiiri asiaa tutkii ja miten heillä on resursseja. Yksittäinen ilmoitus, jossa poliisi joutuu tekemään paljon tutkintaa voi jäädä tutkimatta. Täällä Helsingissä eivät edes tutki kaikkia pyörävarkauksia.

Merkintä toki jää jokaiselle huijaajalle poliisin järjestelmiin, mutta voi olla, että siitä pääsee kuin koira veräjästä, jos on pikkutekijä.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Viime lauantaina sain tarjouksen ostaa myymäni tuote yv:llä. "Voisin ostaa molemmat. Pääsisin noutamaan nyt viikonloppuna päiväsaikaan, tai arkena iltaisin 18 jälkeen."

Ei siis mitään tinkimistä ja itse tulkitsin tuon HP:n tarjoamiseksi. Itse en kuitenkaan ollut koneella viikonloppuna ja kerkesin vastaamaan vasta maanantaina aamupäivästä ja laitoin yhteystietoni hänelle, että voisi ottaa yhteyttä. Ostajaehdokas ei ole kuitenkaan vastannut yv tai ottanut yhteyttä antamaani numeroon. Ostajalla ei näy milloin käynyt viimeksi paikalla, mutta voisi olettaa, että on kuitenkin nähnyt viestini.

Todisteitahan ei ulkopuolisille tuosta "hp:n" tarjoamisesta ole, koska yv-tarjous, mutta mitä mieltä muut ovat tuosta torimaisesta "hupihuutelusta"? Itse varmaan laittaisin neutraalia palautetta.

edit. Ettei kukaan nyt vastaa tähän "no kyllähän sullakin kesti vastata". Odotin pidempään kuin mitä minulla kesti vastata.
Ei ole hp-tarjous, kun siinä ei sitä lue. Tuollaisen epäselvän tarjouksen jälkeen vasta alkaa neuvottelu hinnasta. Jos joku tuon tarjouksen jälkeen laittaa ketjuun tai yv, että hp, niin silloin se menee tuolle jälkimmäiselle. Aika yksinkertaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Ei ole hp-tarjous, kun siinä ei sitä lue. Tuollaisen epäselvän tarjouksen jälkeen vasta alkaa neuvottelu hinnasta. Jos joku tuon tarjouksen jälkeen laittaa ketjuun tai yv, että hp, niin silloin se menee tuolle jälkimmäiselle. Aika yksinkertaista.
Ei näin.

Jos ilmoittaa ostavansa, mainitsematta ehtoja, niin se on silloin HP-tarjous. Ei muuta kuin negaa kauppiaspalautteeseen niin tietää muutkin ettei tarvitse ko. käyttäjän hupihuuteluilta odottaa mitään.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Ei ole hp-tarjous, kun siinä ei sitä lue. Tuollaisen epäselvän tarjouksen jälkeen vasta alkaa neuvottelu hinnasta. Jos joku tuon tarjouksen jälkeen laittaa ketjuun tai yv, että hp, niin silloin se menee tuolle jälkimmäiselle. Aika yksinkertaista.
Ei todellakaan näin, tarjotaan selkeästi hinta ja jos ilmoittaa ostavansa tuotteen niin se tarkoittaa HP eikä mitään epäselviä tarjouksia.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 376
Joo on tehty. Kauvan yleensä muilla kestänyt, että on käsitelty?
Itsellä meni n. 2 vuotta kunnes käräjäoikeudesta tuli kirje, oli melkosta luettavaa huijarin osalta, kun oli jotai melkei 50 ihmistä huijannut eri tavoilla, ei ole mitään kuulunut että miten meni istunto, eikös se niin mene, että koskaan rahojaan ei takaisin saa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ulosottoa uusii vuosittain niin joskus voi saadakin. Jos siis huijari joskus saa tuloja tai muuta varallisuutta.
Mulla on joku 200€ perittävää kanssa, mutta olen hukannut kaikki oikeudesta tulleet laput. Saako noita jostain selville? On siinä ja siinä olenko myöhästynyt ulosoton uusinnasta...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 435
Viestejä
4 161 652
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom