Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 672
Miksi kukaan edes yrittäisi väittää mitään, että toinen oli ensin, jos sen kuitenkin saa tarvittaessa selvitettyä? Loppupeleissä tässä ei kuitenkaan ole tuosta edes kyse. Myyjä itse jo sopi kaupat yv:llä, kunnes sitten kuitenkin perui ne.
Ei kai tässä ihmeempää. Laitat negatiivisen kauppiaspalautteen luokkaa: "Ostin tuotteen, sovittiin kaupoista. Ei antanut tilinumeroa ja kieltäytyy lähettämästä tuotetta minkä myi toiselle." Ilmeisesti näin tapahtui ja sinulle jäi huono kauppakokemus tästä kaupanteostasi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Sehän olisi kun noita näyttiksiä olisi turuilla ja toreilla jaeltavana, mutta ei ole. Se on veristä taistelua niistä vähistä mitä tänne eksyy. Sen takia täällä foorumilla on myydessä säännöt joita on suotava noudattaa. Jos ei noudateta tulee härväämistä ja mielipahaa. Ei tämä mikään facenmarketplace ole yv,av jne. säätöjensä kanssa. Jokaisella on oma tulkintansa maalaisjärjestä, jotta sen takia täällä pyritään menemään ylläpidon maalaisjärjen mukaan mitkä on kirjoitettu ylös.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Sehän olisi kun noita näyttiksiä olisi turuilla ja toreilla jaeltavana, mutta ei ole. Se on veristä taistelua niistä vähistä mitä tänne eksyy. Sen takia täällä foorumilla on myydessä säännöt joita on suotava noudattaa. Jos ei noudateta tulee härväämistä ja mielipahaa. Ei tämä mikään facenmarketplace ole yv,av jne. säätöjensä kanssa. Jokaisella on oma tulkintansa maalaisjärjestä, jotta sen takia täällä pyritään menemään ylläpidon maalaisjärjen mukaan mitkä on kirjoitettu ylös.
Siksi lähtökohtaisesti sitä kauppaa tehdään MYYNTIKETJUSSA. Tässä tapauksessa sitä vielä erikseen pyydettiin MYYNTIKETJUUN, mut ehti tulla parempi tarjous MYYNTIKETJUUN. Kyynel.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Itselläni on yleensä tapana laittaa myyntiketjuun ostajana viesti: Ostan tuotteen pyydetyllä hinnalla ja laitan sinulle yksityisviestin.

Silloin muut halukkaat jäävät kakkoseksi, eikä tarvitse arpoa kuka on tarjonnut mitäkin, eikä osa viestittelystä katoa yksityisviestien puolelle mitä muut eivät näe.

Sitten taas jos haluan tarjota alempaa hintaa kuin pyydetty, laitan yksityisviestillä varovaisesti kyselyä suostuisiko myymään alemmalla ehdotetulla hinnalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Jatkossa kannattaa oikeasti laittaa ne tarjoukset sinne myyntiketjuun, niin pysyy kaupankäynti avoimena ja kaikki osapuolet tietää, että mitä on tarjottu ja millä toimitustavalla.

Nouto on ymmärrettävästi etusijalla, sehän on ihan ostajan sekä myyjän etu, vaikka tässä tapauksessa Olkkis ei ollut ketjussaan maininnut että nouto etusijalla. Maalaisjärki kuitenkin.
Jos nouto on etusijalla, niin kyllä siitä pitää erikseen mainita. Mitä järkeä kuluttaa ulkopaikkakuntalaisten aikaa siihen, että turhaan tarjoavat mitään kun kuka tahansa noudolla ottava voi tulla väliin. Sitten ei mitään ongelmaa jos asia mainitaan.

Kaupankäynti on avointa, jos myyjä päivittää ketjuunsa, että myyty yksityisviestillä tai kaupat sovittu yksityisviestillä. Tarvittaessa ostaja voi sitten ketjussa ilmaista näin todella käyneen, mikäli kiistaa tulee vaikka siitä, että kuka oli ensin. Yksityisviestinä tehtävä kauppa on sallittua siihen asti kunnes se kielletään tai selvästi kerrotaan myyntiketjujen viestien menevän yksityisviestien edelle.

Tärkeimpänä pointtina kuitenkin on tuo, että myyjä jo sopi kaupat. Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Itselläni on yleensä tapana laittaa myyntiketjuun ostajana viesti: Ostan tuotteen pyydetyllä hinnalla ja laitan sinulle yksityisviestin.

Silloin muut halukkaat jäävät kakkoseksi, eikä tarvitse arpoa kuka on tarjonnut mitäkin, eikä osa viestittelystä katoa yksityisviestien puolelle mitä muut eivät näe.

Sitten taas jos haluan tarjota alempaa hintaa kuin pyydetty, laitan yksityisviestillä varovaisesti kyselyä suostuisiko myymään alemmalla ehdotetulla hinnalla.
Juurikin näin. Myyjä toimi täysin oikein myydessään myyntiketjussa hp:n tarjonneelle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Jos nouto on etusijalla, niin kyllä siitä pitää erikseen mainita. Mitä järkeä kuluttaa ulkopaikkakuntalaisten aikaa siihen, että turhaan tarjoavat mitään kun kuka tahansa noudolla ottava voi tulla väliin. Sitten ei mitään ongelmaa jos asia mainitaan.

Kaupankäynti on avointa, jos myyjä päivittää ketjuunsa, että myyty yksityisviestillä tai kaupat sovittu yksityisviestillä. Tarvittaessa ostaja voi sitten ketjussa ilmaista näin todella käyneen, mikäli kiistaa tulee vaikka siitä, että kuka oli ensin. Yksityisviestinä tehtävä kauppa on sallittua siihen asti kunnes se kielletään tai selvästi kerrotaan myyntiketjujen viestien menevän yksityisviestien edelle.

Tärkeimpänä pointtina kuitenkin on tuo, että myyjä jo sopi kaupat. Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää.
Kyse ei ole postituksesta/noudosta, vaan siitä, että joku muu ehti samaan aikaan tehdä myyntiketjussa hp-tarjouksen. Kyllä yv-kaupat jää mun kirjoissa kakkoseksi, ku ei ole ehditty tietoja vaihtaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Siksi lähtökohtaisesti sitä kauppaa tehdään MYYNTIKETJUSSA. Tässä tapauksessa sitä vielä erikseen pyydettiin MYYNTIKETJUUN, mut ehti tulla parempi tarjous MYYNTIKETJUUN. Kyynel.
Sanotaanko säännöissä noin? Ei tietääkseni. Mulle sopis aivan mainiosti, että vaan triidiin tarjoukset jos ylläpito niin päättäisi. Itse tarjoan 95%:sesti aina ketjuun. Ja olen hävinnyt 3080 kaupat 30 sekunnilla yv tarjoukselle. Mutta kun siellä säännöissä ei tuota lue, että pitäisi tarjota vain ketjuun tai ketjun tarjoukset menisi ohi...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Sanotaanko säännöissä noin? Ei tietääkseni. Mulle sopis aivan mainiosti, että vaan triidiin tarjoukset jos ylläpito niin päättäisi. Itse tarjoan 95%:sesti aina ketjuun. Ja olen hävinnyt 3080 kaupat 30 sekunnilla yv tarjoukselle. Mutta kun siellä säännöissä ei tuota lue, että pitäisi tarjota vain ketjuun tai ketjun tarjoukset menisi ohi...
Sehän tästä puuttuis, että sääntöihin pitäisi jokainen maailmankaikkeuden mahdollinen tilanne merkata.. Mun mielestä kaupat meni ihan oikein. Ketjuun ne tarjoukset! Yv:llä voi kokeilla pimeesti tarjota, mut jos joku ehtii ketjuun tarjota hp:n kesken kaupankäynnin, nii kyynel. edit: tässä tapauksessahan ei oltu edes ehditty tietoja vaihtaan, vaan ehtona oli ketjuun tarjouksen lisääminen => KAUPPOJA EI OLLUT SYNTYNYT.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
983
Jos nouto on etusijalla, niin kyllä siitä pitää erikseen mainita. Mitä järkeä kuluttaa ulkopaikkakuntalaisten aikaa siihen, että turhaan tarjoavat mitään kun kuka tahansa noudolla ottava voi tulla väliin. Sitten ei mitään ongelmaa jos asia mainitaan.
Noudon suosimista voi kyllä pitää oletusarvoisena, vaikka se sieltä ilmoituksesta jäisikin puuttumaan. Myytkö itse tavaraa mielummin noudolla, vai postittamalla?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Noudon suosimista voi kyllä pitää oletusarvoisena, vaikka se sieltä ilmoituksesta jäisikin puuttumaan. Myytkö itse tavaraa mielummin noudolla, vai postittamalla?
Ei siirretä maalitolppaa. Toi ei ollut "the pointti" asiassa, vaan se että ostaja vinkuu, ku ei pyynnöstä huolimatta tehnyt myynti-ilmoitukseen tarjousta, jonka teki yv:llä. Sit joku muu teki ja osti tuotteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Sehän tästä puuttuis, että sääntöihin pitäisi jokainen maailmankaikkeuden mahdollinen tilanne merkata.. Mun mielestä kaupat meni ihan oikein. Ketjuun ne tarjoukset! Yv:llä voi kokeilla pimeesti tarjota, mut jos joku ehtii ketjuun tarjota hp:n kesken kaupankäynnin, nii kyynel.
Mikä jokainen tilanne tämä aihe on aikasemminkin käsitelty. Perustelu taisi olla se, että koska voi myydä muualla niin tällöin ei voida edellyttää vain ketjuun tarjoamista.

- Tuote on myytävä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle ostajalle. Kiistatilanteissa ensimmäinen tarjous on pystyttävä tarvittaessa todentamaan ylläpidon jäsenelle.

Boldattu kohta on vielä erikseen lisätty tuonne juuri sen takia, että homma olisi selkeä. Sulla nyt vaan on omia tulkintoja selkeistä säännöistä jotka varmaan kannattaisi kerrata.

Toki myyjä saa tehdä ihan mitä tykkää kunhan pysytään Suomen lain puitteissa. Mitäpä siitä kun korkeintaan nega kauppapalaute ja varoitus tai vastaava ylläpidolta. Ei se sen kummempaa. Mutta siinä Lassi on aivan oikeassa, että homma ei mennyt tämän foorumin sääntöjen mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Kyse ei ole postituksesta/noudosta, vaan siitä, että joku muu ehti samaan aikaan tehdä myyntiketjussa hp-tarjouksen.
Ennen tätä toista myyntiketjun tarjousta myyjä kuitenkin ehti jo sopia kaupat minun kanssani. Katsotaan mitä ylläpito sanoo kun tänne ennättävät. Jos tein väärin, niin myönnän kyllä sitten virheeni. Toivottavasti sinäkin (ja myyjä) pystytte samaan tarvittaessa.

Sanotaanko säännöissä noin? Ei tietääkseni. Mulle sopis aivan mainiosti, että vaan triidiin tarjoukset jos ylläpito niin päättäisi. Itse tarjoan 95%:sesti aina ketjuun. Ja olen hävinnyt 3080 kaupat 30 sekunnilla yv tarjoukselle. Mutta kun siellä säännöissä ei tuota lue, että pitäisi tarjota vain ketjuun tai ketjun tarjoukset menisi ohi...
Tämä kävisi minullekin oikein hyvin. En näe enää tulkinnanvaraa mistään maalaisjärjestä siinä tilanteessa kun myyjä hyväksyi kaupat. Ei ollut mitään, että jos seisot päälläsi, kaupat viedään loppuun.

Maalaisjärjen käyttö sopii sellaiseen tilanteeseen, että jos myyjä myynti-ilmoituksessaan kertoo suosivansa noutoa, niin postilla ostava ei enää siinä vaiheessa ala tappelemaan tarjonneensa ensin kun joku noutotarjouksen tekevä ilmoittautuukin. Näitäkin on ollut.
Noudon suosimista voi kyllä pitää oletusarvoisena, vaikka se sieltä ilmoituksesta jäisikin puuttumaan. Myytkö itse tavaraa mielummin noudolla, vai postittamalla?
Ei kyllä mielestäni voi pitää vaan siitä ilmoitetaan. Näin on ylläpidon toimesta ilmoitettukin? Itse myyn molemmilla tavoilla. Enemmän myynyt postittamalla ja oikeastaan aivan sama itselleni. JOS kuitenkin myisin ennemmin noudolla, niin ilmoittaisin kyllä siitä ilmoituksessa, että kukaan ulkopaikkakuntalainen ei turhaan kuluttaisi aikaansa tai saisi pelätä, että joku noutaja tulisikin väliin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Ehkäpä se myyjä ei tiennyt että YV:nä tehdyt kaupat ovat yhtä sitovia kuin myyntiketjuun sovitut kaupat. Ei myyjän olisi tarvinnut pyytää ostajaa laittamaan myyntiketjuun vielä erikseen samaa tarjousta minkä on jo YV:nä tehnyt.
Eli ylläpidon pitää tästälähtien alkaa kyylään jokaisen käyttäjän ykistyisviestejä, jotta tällaiset lapsellisuudet saadaan ratkaistua? Joo ei kiitos.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 529
Eli ylläpidon pitää tästälähtien alkaa kyylään jokaisen käyttäjän ykistyisviestejä, jotta tällaiset lapsellisuudet saadaan ratkaistua? Joo ei kiitos.
No ei se nyt automaattisesti tuota tarkoita. Ihan hyvin niitä yv kauppoja tehdään kokoajan ja tehdään varmasti jatkossakin ilman mitään ongelmia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Ennen tätä toista myyntiketjun tarjousta myyjä kuitenkin ehti jo sopia kaupat minun kanssani. Katsotaan mitä ylläpito sanoo kun tänne ennättävät. Jos tein väärin, niin myönnän kyllä sitten virheeni. Toivottavasti sinäkin (ja myyjä) pystytte samaan tarvittaessa.
En tule kantaani muuttaan. YV-tarjoilu on pimeetä ja poissa silmistä, ei sitä säännöt pitäis koskea. Toki, jos henkilötiedot (ja raha) liikkuu, nii sit on kaupat syntynyt.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
No ei se nyt automaattisesti tuota tarkoita. Ihan hyvin niitä yv kauppoja tehdään kokoajan ja tehdään varmasti jatkossakin ilman mitään ongelmia.
Tottakai. Mut tässä tapauksessa kauppoja ei ollu viel solmittu. TOTTAKAI myyjä saa laittaa ehdon, että tee tarjous myyntiketjuun. En ymmärrä mikä tossa on ongelma.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
983
Ei siirretä maalitolppaa. Toi ei ollut "the pointti" asiassa, vaan se että ostaja vinkuu, ku ei pyynnöstä huolimatta tehnyt myynti-ilmoitukseen tarjousta, jonka teki yv:llä. Sit joku muu teki ja osti tuotteen.
Uskoisin kuitenkin, että toimitustapa vaikutti myyjän motivaatioon toimia kuten toimi.

Silti olen sitä mieltä, että kauppaa kuuluisi käydä myyntiketjussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
En tule kantaani muuttaan. YV-tarjoilu on pimeetä ja poissa silmistä, ei sitä säännöt pitäis koskea. Toki, jos henkilötiedot (ja raha) liikkuu, nii sit on kaupat syntynyt.
Ole mitä mieltä itse haluat sitten. Itse ainakin haluan toimia sääntöjen puitteissa. Sanotaan sitten niin, että jos ylläpito tässä tapauksessa sattuisikin minun eli ostajan puolelle kääntymään, niin toivottavasti et ainakaan enää tule toisessa vastaavassa tilanteessa asiasta jankuttamaan ja sanomaan, että myyjä toimi ihan oikein.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Ostajan lainauksessa ei edelleenkään ollut ehtona sitä ketjuun laitettua tarjousta, ymmärrä nyt jo. Ei tuollaista ehtoa säännötkään salli.
Kaikki mikä ei erikseen ole sallittu, on automaattisesti kielletty? Tämähän on ihan yleinen suosituskin, että tarjoukset ketjuun eikä yksityisviestillä.

Myyjähän voi ihan hyvin tehdä myös niin, että ei reagoi yhteenkään YV -tarjoukseen, jättää vain yksityisviestit lukematta niin taas joku pahoittaa mielensä kun tarjosi YV:llä mutta kaupat meni ohi suun..? Mitäs arvon tuomari siinä kohtaa tekee, kuka on oikeassa ja kuka saa varoituksen?
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
Kaikki mikä ei erikseen ole sallittu, on automaattisesti kielletty? Tämähän on ihan yleinen suosituskin, että tarjoukset ketjuun eikä yksityisviestillä.

Myyjähän voi ihan hyvin tehdä myös niin, että ei reagoi yhteenkään YV -tarjoukseen, jättää vain yksityisviestit lukematta niin taas joku pahoittaa mielensä kun tarjosi YV:llä mutta kaupat meni ohi suun..? Mitäs arvon tuomari siinä kohtaa tekee, kuka on oikeassa ja kuka saa varoituksen?
Niin, ja vaikka samalla olisi mainittu että "myynnissä muualla", niin jättää vaan lukematta ne torista tulleet viestit, vain täällä ja siinä ketjussa olevat tarjoukset on valideja, niinkö :confused:

jos myynti-ilmoituksessa on puhelinnumero ja puhelimitse myyjä sanoo että "tämä sopii", kauppa on sillä vahvistettu vaikka juuri io-techin myyntipalstalla yhdessä ketjussa ei sitä lue.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Niin, ja vaikka samalla olisi mainittu että "myynnissä muualla", niin jättää vaan lukematta ne torista tulleet viestit, vain täällä ja siinä ketjussa olevat tarjoukset on valideja, niinkö :confused:

jos myynti-ilmoituksessa on puhelinnumero ja puhelimitse myyjä sanoo että "tämä sopii", kauppa on sillä vahvistettu vaikka juuri io-techin myyntipalstalla yhdessä ketjussa ei sitä lue.
No jos ketjuun tulee hp-tarjous, niin hälle pitäis myydä.. olis sit torissa tai yv:llä tarjottu jotain (edelleenkään kauppoja ei ollut keskustelun mukaan syntynyt). Tämänkin paskamyrskyn aloittanut olisi voinut ihan hyvin ketjuun tehdä tarjouksen vinkumisen sijaan. Mutta ko itketti..
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
No jos ketjuun tulee hp-tarjous, niin hälle pitäis myydä..
Ei säännöissä sanota, että on myytävä ensimmäiselle ketjuun hp:n tarjonneelle, vaan ensimmäiselle hp:n tarjonneelle. Se on ihan yks lysti onko se hp tarjottu yv:llä vai ketjuun. PAITSI, jos myyjä erikseen sanoo että tarjoukset ketjuun kun en viitti lukea yv:itä.

EDIT: Ei tää jankkaamalla miksikään muutu, olkoon. Tsemppiä Lassi, sä oot kuitenkin oikeessa.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
567
Voi niitä vanhoja hyviä aikoja kun ehti laittaa hp+postit tarjouksen myynti-ilmoon ekana niin tiesi että sai tuotteen. Nykyään y-kaupustelu sekottaa tän pakan täysin. Jos et parissa minsassa oo vastaamassa myyjälle mene kaupat sivu suun...
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Niin, ja vaikka samalla olisi mainittu että "myynnissä muualla", niin jättää vaan lukematta ne torista tulleet viestit, vain täällä ja siinä ketjussa olevat tarjoukset on valideja, niinkö :confused:
Näin voi myyjä toimia halutessaan, niin kauan kuin on sallittua myydä samaan aikaan muualla, on kenenkään tällaista mahdoton valvoa.

Et vastannut tuohon aikaisempaan kysymykseen, eli kuka on "oikeassa" jos lukee vain viestiketjua ja tekee siellä kaupat samalla kun viisi kaveria tarjoaa YV:llä HP?
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
Näin voi myyjä toimia halutessaan, niin kauan kuin on sallittua myydä samaan aikaan muualla, on kenenkään tällaista mahdoton valvoa.

Et vastannut tuohon aikaisempaan kysymykseen, eli kuka on "oikeassa" jos lukee vain viestiketjua ja tekee siellä kaupat samalla kun viisi kaveria tarjoaa YV:llä HP?
Pointti tässä on se, että myyjä oli siihen yv:hen vastannut jo, että "tämä käy", ja silti 2min tuon jälkeen myynyt toiselle.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
Tiedän kyllä, siksi tartuinkin tähän väittämääsi: "Ei tuollaista ehtoa säännötkään salli."
Noh, ylläpito ratkaissee. Mun järkeeni ei vaan mahdu se, että "tarjosit hp:n mutta en myy sulle ellet tee niinku haluun." Kun säännöt kerran sanovat että ensimmäiselle hp:n tarjonneelle on myytävä, ei ensimmäiselle hp:n ketjuun tarjonneelle.
 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
276
Itse näin ulkopuolisen silmin voisin verrata tätä keissiä siihen että joku myy autoaan lehti-ilmoituksella. Lehti-ilmoituksessa on sekä puhelinnumero että osoite. @Lassi soittaa numeroon ja kertoo että "moro, ostan auton pyytämääsi hintaan". Myyjä vastaa että "tämä sopii, tuuhan vielä paikan päälle rahojen kanssa niin homma on ok.". Tästä puhelusta kuluu kaksi minuuttia jonka aikana @Lassi ehtii vetämään housut jalkaan, mutta toisaalla automyyjän pihaan on ilmestynyt toinen ostaja joka iskee myyjälle rahat kouraan välittömästi ja kurvaa uudella autollaan kohti auringonlaskua.

Kuinka moni näkee/kokee/aistii että auto olisi kuitenkin tullut myydä Lassille?
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 284
Eikö tuo ole ihan sama vaikka oman hp tarjouksen morsettaa myyjälle, jos myyjä hyväksyy tarjouksen kauppojen pitäisi olla sovittu. Myyjä voi itsekkin käydä ketjuunsa sanomassa "kaupat sovittu morse viestin kautta käyttäjän @morsemiehen kanssa" tms. Jos haluaa että myyntiketjuun jää jälki kaupoista .
Tässä taisi vain myyjän mukavuuden halu voittaa ja sai myytyä noudolla.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
Itse näin ulkopuolisen silmin voisin verrata tätä keissiä siihen että joku myy autoaan lehti-ilmoituksella. Lehti-ilmoituksessa on sekä puhelinnumero että osoite. @Lassi soittaa numeroon ja kertoo että "moro, ostan auton pyytämääsi hintaan". Myyjä vastaa että "tämä sopii, tuuhan vielä paikan päälle rahojen kanssa niin homma on ok.". Tästä puhelusta kuluu kaksi minuuttia jonka aikana @Lassi ehtii vetämään housut jalkaan, mutta toisaalla automyyjän pihaan on ilmestynyt toinen ostaja joka iskee myyjälle rahat kouraan välittömästi ja kurvaa uudella autollaan kohti auringonlaskua.

Kuinka moni näkee/kokee/aistii että auto olisi kuitenkin tullut myydä Lassille?
just näin. Tuo, että myyjä sanoo "tämä sopii" on se piste sille, että kaupat syntyi.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
567
Eikö tuo ole ihan sama vaikka oman hp tarjouksen morsettaa myyjälle, jos myyjä hyväksyy tarjouksen kauppojen pitäisi olla sovittu. Myyjä voi itsekkin käydä ketjuunsa sanomassa "kaupat sovittu morse viestin kautta käyttäjän @morsemiehen kanssa" tms. Jos haluaa että myyntiketjuun jää jälki kaupoista .
Tässä taisi vain myyjän mukavuuden halu voittaa ja sai myytyä noudolla.
Mulle kävi kerran vähä samoin, oltiin jo sovittu kaupat ja vaiheltiin tilitietoja yms. niin sitten ilmotti että menikin noudolla tällä aikaa tarjonneelle :/
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Noh, ylläpito ratkaissee. Mun järkeeni ei vaan mahdu se, että "tarjosit hp:n mutta en myy sulle ellet tee niinku haluun." Kun säännöt kerran sanovat että ensimmäiselle hp:n tarjonneelle on myytävä, ei ensimmäiselle hp:n ketjuun tarjonneelle.
Kyllä mä tuon ymmärrän, ja tuossa kohtaa olisi ollut ihan herrasmiessääntöjenkin mukaista myydä ensimmäiselle HP:n tarjonneelle varsinkin koska viestejä oli jo vaihdettu...

Tartuin lähinnä tuohon YV -tarjousasiaan vs. ketjuun tarjottu.
 
Liittynyt
10.09.2018
Viestejä
121
Jos tässä mitään nyt on oppinut niin sen, että lisäämällä ilmoitukseen "myynnissä myös lähikaupan ilmoitustaululla savumerkkien välityksellä" ja jättämällä yksityisviestit huomioimatta on mahdollista kiertää kaikki säännöt liittyen kenelle tuote on myytävä. Kuulostaa kyllä vähän hassulta jos näin todella on mutta mikäs minä olen sääntöjä kritisoimaan. :kahvi:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Eikö tuo ole ihan sama vaikka oman hp tarjouksen morsettaa myyjälle, jos myyjä hyväksyy tarjouksen kauppojen pitäisi olla sovittu. Myyjä voi itsekkin käydä ketjuunsa sanomassa "kaupat sovittu morse viestin kautta käyttäjän @morsemiehen kanssa" tms. Jos haluaa että myyntiketjuun jää jälki kaupoista .
Tässä taisi vain myyjän mukavuuden halu voittaa ja sai myytyä noudolla.
Se vaan, että myyjä toimi sääntöjen hengen mukaan. Jos ei oliskin myynyt yv-henkilölle, niin täällä olisi ketjussa tarjonnut antanut negaa. Noi kuitenki tapahtu "samaan aikaan", nii en ymmärrä itkua. Ihan oikein myydä sille, joka samaan aikaan myyntiketjuun tekee hp-tarjouksen. Myyjä vielä pyysi tekeen tarjouksen ketjuun, ei se ole mikää outo "ehto". Hän vaa halusi pysyä avoimena mynnin suhteen. edit: ja edelleenkään ei käsittääkseni ehditty henkilö-/maksutietoja vaihtaan.

edit: Yhtä hyvin olisi tosiaan voinut "sopia" kaupat torissa, mut ketjuun tehty tarjous pitää.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Jos tässä mitään nyt on oppinut niin sen, että lisäämällä ilmoitukseen "myynnissä myös lähikaupan ilmoitustaululla savumerkkien välityksellä" ja jättämällä yksityisviestit huomioimatta on mahdollista kiertää kaikki säännöt liittyen kenelle tuote on myytävä. Kuulostaa kyllä vähän hassulta jos näin todella on mutta mikäs minä olen sääntöjä kritisoimaan. :kahvi:
No jos mietit ihan käytännössä, niin näinhän ne säännöt sallivat? Jos jollain Torissa näyttis myynnissä ja poka soittaa että "mä ostan sen", niin kuinka moni siinä kohtaa sanoo että "Odotas kun käyn katsomassa IO-Techin myyntipalstan..."
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
edit: ja edelleenkään ei käsittääkseni ehditty henkilö-/maksutietoja vaihtaan.
Ei ehditty ei. Mutta tuo onkin jokin sinun oma keksintösi, että kaupat vahvistuisi vasta tässä vaiheessa. Säännötkin sanovat, että kaupat vahvistuvat siinä vaiheessa kun myyjä hyväksyy tarjouksen, ja "tämä käy" tarkoittaa että tarjous on hyväksytty.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Ei ehditty ei. Mutta tuo onkin jokin sinun oma keksintösi, että kaupat vahvistuisi vasta tässä vaiheessa. Säännötkin sanovat, että kaupat vahvistuvat siinä vaiheessa kun myyjä hyväksyy tarjouksen, ja "tämä käy" tarkoittaa että tarjous on hyväksytty.
No jos irroitat sen asiayhteydestä.. Mut jos ei leikittäis tyhmää.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Ei ehditty ei. Mutta tuo onkin jokin sinun oma keksintösi, että kaupat vahvistuisi vasta tässä vaiheessa. Säännötkin sanovat, että kaupat vahvistuvat siinä vaiheessa kun myyjä hyväksyy tarjouksen, ja "tämä käy" tarkoittaa että tarjous on hyväksytty.
Säännöt sanovat myös näin, mutta silti tarjouksia perutaan vähän väliä..?

"Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla"
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
No jos irroitat sen asiayhteydestä..
Irrotan tai en, se on silti joku sun oma keksintö. Itte asiassa alle hp:n tarjotussa tapauksessa kauppa vahvistuu vasta siinä vaiheessa kun myyjä hyväksyy, hp:n tarjoamalla kauppa vahvistuu samantien, koska on myytävä ensimmäiselle hp:n tarjonneelle, ja Lassi sen tarjosi ensimmäisenä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Irrotan tai en, se on silti joku sun oma keksintö. Itte asiassa alle hp:n tarjotussa tapauksessa kauppa vahvistuu vasta siinä vaiheessa kun myyjä hyväksyy, hp:n tarjoamalla kauppa vahvistuu samantien, koska on myytävä ensimmäiselle hp:n tarjonneelle, ja Lassi sen tarjosi ensimmäisenä.
"joo, eiku joo. Ei, juu mites se meni". Hyväksyinko jotain? Toki, jos nappaat vain " joo". Tottakai koko lause ja asiayhteys merkkaa. Se kun otetaan huomioon, niin myyjä ei lyöny kauppoja lukkoon. Hän halus ketjuun tarjouksen. Suomea ymmärtävänä sinäkin sen ymmärrät. Ostaja ei sitä tehnyt alunperin, eikä pyydettäessä. Joku ehti sit ensin ja paremmalla tarjouksella. Ostajalla kiukutti ja jostain kumman syystä sai kannattajia täällä.. säännöissä selkeesti viilattavaa. Mulle iha normijärjellä myyjä toimi ihan oikein.

edit: summasummarum, myyjä ei kuulu tähän ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 207
"joo, eiku joo. Ei, juu mites se meni". Hyväksyinko jotain? Toki, jos nappaat vain " joo".
Joo o, nyt on taas sen verran rautaista argumentointia että sun pointti on tullut kyllä selväksi.

Lassi nyt kuitenkin tarjosi sen hp:n ensimmäisenä, ja ensimmäiselle hp:n tarjonnelle on myytävä. Siitä tässä koko casessa nyt vaan ei ole epäselvää. Ylläpito saa jatkaa.

over and out.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Tää on taas niitä tapauksia, että pitäisi olla millintarkat natsisäännöt olemassa joka ikistä skenaariota varten ettei jotkut keksi alkaa tappelemaan sanamuodoista, mutta se taas on sitten ongelmallista kun samaan aikaan jengi huutaa miksi aikuisten ihmisten välisessä kaupankäynnissä tarvitsee millintarkat säännöt olla, osaavathan aikuiset ihmiset keskenään asiat sopia..

Toki itsekkin olen "tarjoukset ketjuun" miehiä, pysyisi asiat selkeämpinä. En myöskään ymmärrä miksi helvetissä kukaan tarjoaisikaan hp yksityisviestillä, eiköhän se olisi selkeämpi ketjuun tarjota jokatapauksessa..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 864
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom