Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
12.08.2020
Viestejä
919
Ei myyjän mukaan.
Eiköhän tuo jankkaaminen jo riitä tuon sällin osalta.
Epärehellisyydestä kyse tässä langassa, ja jos kaveri ei sitä pakettia ole saanut postiin, ilmoittanut siitä taikka palauttanut rahoja (edes yhtä näistä asioista omatoimisesti), niin kuuluu tälle langalle hänestä maininta.

E: Myöskään myyjän osallistuminen keskusteluun kommentilla " et pyytäny rahoja takas ", kertoo sen verta, että mieluusti näen hänestä tägin tällä langalla, niin voin itse jättää tuollasen vetelyksen kaa kaupat tekemättä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
Eiköhän tuo jankkaaminen jo riitä tuon sällin osalta.
Epärehellisyydestä kyse tässä langassa, ja jos kaveri ei sitä pakettia ole saanut postiin, ilmoittanut siitä taikka palauttanut rahoja (edes yhtä näistä asioista omatoimisesti), niin kuuluu tälle langalle hänestä maininta.
Kyllä, hän on täysi huijari, en mitään muuta väittänytkään. Epärehellinen ja nyt bännitty, niin ei pääse enää puolustelemaan itseään, mutta keskustelu meni siihen, kun häntä täällä "kuulusteltiin". Niin puhui itsensä pussiin. Ei tästä hänen petoksestaan ja huijauksestaan ollut kuitenkaan kysymys.

Kyse oli alunperin siitä, että laitoin viestin ketjuun: "rikosilmoituksen tekeminen kesken kauppojen viikon päästä kauppaketjuun on huonoa tapaa, koska..". Sitten kukaan ei vieläkään lukenut viestiä loppuun ja jotenkin joillekin jäi kuva, että olen myyjän puolella. En edelleenkään ole. Olen vaan poliisin turhaa työllistämistä vastaan edelleen - ja milläs saat rahat takaisin, kun ainoa kiristystyökalusi on mennyt? En minä ainakaan palauttaisi, jos/kun ilmoitus on sisässä - odottelee vaan ne viikot , kun poliisi saa sen tutkittavaksi ja sitten kuittaa sen ensimmäisessä kuulustelussa ja voi voittaa vielä arvonnankin - poliisi ei tutki kaikki pikkurikoksia.

--

Tähän lankaan toisin edelleen ihan kaikki epäilytkin. Joskus ei ole huijareista edes kysymys. Tässä kyllä useammin on huijari, ja varmaan kerran vuodessa ei ole..

..ja ketju on myös huonoille kauppakokemuksille, jota tämä em. tapaus selvästi oli. Saa täällä niistäkin avautua.

Pyydän kyllä kaikilta anteeksi, jos jotenkin olen nostanut kynnystä laittaa mitään tähän ketjuun. Tänne vaan, tämä on paras paikka näiden käsittelyyn - ei se rikosilmoitus.
 
Liittynyt
25.10.2020
Viestejä
29
Miten suhtautua, jos olen myynyt suoraan käytöstä omien tietojeni mukaan toimivan tavaran, mutta ostaja ilmoittaa kolmen viikon jälkeen, että tavara on hänen mielestään myyty viallisena?
 
Liittynyt
29.06.2023
Viestejä
156
Omasta mielestä 3 viikkoa on melko pitkä aika ilmoittaa tavaran olevan viallinen. Itse ainakin pitäisin omana virheenäni, jos olisin ostanut jotakin ja testaan sitä vasta kolmen viikon jälkeen ja totean vialliseksi tai olisin tietoinen viasta aikaisemmin, mutta ilmoittaisin siitä vasta näin myöhään. Kertoiko ostaja viasta mitenkään tarkemmin, kuin että tavarassa on joku vika?
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Miten suhtautua, jos olen myynyt suoraan käytöstä omien tietojeni mukaan toimivan tavaran, mutta ostaja ilmoittaa kolmen viikon jälkeen, että tavara on hänen mielestään myyty viallisena?
No jos on viallinen tuote ollut niin kyllähän kauppojen purku se oikea ratkaisu on. Tuossa nyt tosiaan kyllä 3 viikkoa kaupoista mennyt joten on omasta mielestä ehkä hieman liian pitkä aika. Jos tuotteessa on takuuta jäljellä niin sitten laittaisin vaan viestiä ostajalle että hoitaa homman sitä kautta itse. Mikä tuote kyseessä ja mikä vika?
 
Liittynyt
25.10.2020
Viestejä
29
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.
Onko keskustelua käyty ettei ostajan omassa kokoonpanossa ole jäähdytyksen kanssa ongelmia? Vai pyöriikö ne tuulettimet kovaa lämmöistä huolimatta? Jokatapauksessa 3 viikkoa on mielestäni liian pitkä aika ilmoittaa tuollaisesta ongelmasta. Ei siis ole mielestäni sinun ongelma.
 
Liittynyt
29.06.2023
Viestejä
156
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.
Kuten sanottu, kolme viikkoa on mielestäni vähän liian pitkä aika, että kauppoja alettaisiin sen jälkeen purkamaan. Jos kuitenkin haluaa kauppoja lähteä purkamaan, kannattaa ainakin ennen sitä pyytä jonkinlainen video, jossa käy ilmi vika (jos ei paikanpäälle pääse toteamaan vikaa).
 

Hanzibal

NahkaKeisari
Tukijäsen
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
554
Miten suhtautua, jos olen myynyt suoraan käytöstä omien tietojeni mukaan toimivan tavaran, mutta ostaja ilmoittaa kolmen viikon jälkeen, että tavara on hänen mielestään myyty viallisena?
Kyllä se niin on näissä kuluttajien välisissä hommeleissa, että hyvän tavan mukaan, jos laite on viallinen heti, niin onhan se hyvä vaihtaa, mutta tyytyväisenä, jos toinen viikko kaupalla käyttää ensin, niin onhan se vika hänen vastuulla.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
979
Kiitoksia mielipiteistä! Jatkan keskustelua ostajan kanssa.
Aina voi olla myös tuotteen ostajan väärinkäyttö mahdollista. Esim puhdistelu paineilmalla ja laakeri pyörinyt ylikierroksia. Tapauskohtaisia asioita, mutta kyllä kolme viikkoa käyttöä on jo pitkä aika tuhota ostettu laite miten vain.
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
205
Kuinka kovilla kierroksilla siellä sitä ohjainta pyöritetään? Riippuu täysin käyttäjästä miten ohjainta ylipäätään ajetaan ja missä tilanteessa itse vika ilmenee. Itse tykkään pitää kierrokset mahdollisimman alhaalla, koska äänitasot jolloin mahdollista laakerivikaa on aika paljon vaikeampi havaita versus ohjainta ajetaan 70-100% kierroksilla. Sen verran itselläkin noita käytettyjä näyttiksiä ollut, että kyllä kaikista jotain napinaa saa aikaiseksi jos niin haluaa. Kolme viikkoa yksityisten välisistä kaupoista on todella pitkä aika reklamoida, joten mielestäni et ole velvollinen mitään korvaamaan ostajalla. Sana sanaa vastaan tilanne, joten kolmannen osapuolen pitäisi todeta vika esim. testien tai videoiden tms. kautta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 922
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.
Tulee myös mieleen että jokainen kone on ns. yksilö. Eli varmaan eri kotelo, eri määrä tuulettimia (kotelossa) ja monta muutakin vaihtuvaa asiaa. Ei se tarkoita laakerivikaa jos kierrokset nousevat korkealle. Lähes kaikki näytönohjaimet (ilmalla jäähdytetyt) pitävät suurempaa ääntä jos maksimaalisesti kuormittaa. Ajelee karvarinkulaa jne (furmark).

Jos kolme viikkoa on normaalisti saanut pelata ilman ongelmia mutta nyt tehnyt jonkun testin missä lämmöt käyvät korkealla ja "kortti pitää ääntä" (tietysti pitää vs normaalit lämmöt ja käyttö) ei se minusta ole ongelma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
Siis onko siinä nyt "laakerivika", kun tuulettimet käyvät kovilla kierroksilla. Eli se on äänekäs?

Sori nyt vaan, mutta en edes näe tässä vikaa. Jos tuulettimet on äänekkäitä, se on mallivika tai kotelosta (ilmankierto) kiinni. Lisäksi, onko se vika, jos kortti on äänekäs? Sillä ei välttämättä saa suurista suomalaisista tietokoneliikkeistä takuuta... Eli jos laittaa takuuseen "tuulettimet pyörivät kovaa", niin joutunee maksamaan 50€ käsittelymaksun ja mitään ei korjata.

Siis mielestäni kaupan purkuun pitäisi olla oikea vika, tyyliin näytönohjain ei toimi. Tai siinä on joku vika, joka menisi takuuseen, jos sellainen on. Ja jos on takuu, niin ostaja voi sen kanssa asioida, varsinkin, kun 3 viikkoa on jo mennyt.

Tässä tosin vaan myyjän kertomus, mutta tuntuu siltä, että ostaja ei vaan halua kuunnella uutta, äänekkäämpää korttia. Jos haluaa jotain kädenojennusta, niin voi hyvittää postikulut tai yhden kotelotuulettimen hinnan, mutta siihen ei ole mielestäni tarvetta. Mielenkiintoinen moraalinen dilemma tästä tulee, jos ostaja sitten pistää negatiivisen kauppiaspalautteen. Periaatteessa, sai itselleen "huonon" tuotteen, mutta käytännössä sieltä varmaan tuli ihan toimiva, moderni kortti, joka vaan on äänekäs.

Tietenkin, toispuolisilla kommenteilla tätä kommentoin, mutta kortti näyttäisi pelittävän, eikä kuumene, ja pelit toimii, eikä tuulettimet kai pidä mitään epäilyttävää ääntä. Näillä selityksillä tuntuu siltä, että vedotaan myyjän moraaliin, vaikka ei ole mitään syytä ja taas on erittäin hyvä, että tuotiin asia tänne - kun täällä on todettu tuo kaupan purku kohtuuttomaksi tästä "viasta" kolmen viikon jälkeen.

--

edit: jos ostaja sitten haluaa ongelmaa itse ratkaista, niin MSI Afterburnerilla saa tuuletinkäyriä säädettyä ja halutessaan voi ottaa sen näytönohjaimen auki ja vaihtaa lämpötahnat. Vanhemmissa näytönohjaimissa ne voi olla kuivuneet ja sillä saa juuri sen semmoisen viilennyksen, että tuulettimet pyöriii hitaammin. Ja tahnojen kuivuminen on mielestäni normaalia kulumista, josta ei voi syyttää myyjää.

edit2: virheestä kuulisin kyllä mielelläni lisää, kun se on korjattavissa todennäköisesti ja varsinkin tällä foorumilla ei pitäisi jäädä yksin huonosti toimivan tietotekniikan kanssa..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
784
Myyjäkin on saanut jo positiivisen palautteen, ja ostaja näköjään veivaa näytönohjaimia "työkseen" täällä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
Myyjäkin on saanut jo positiivisen palautteen, ja ostaja näköjään veivaa näytönohjaimia "työkseen" täällä
Nyt kun mainitset, niin kävin katsomassa - ja nähtävästi niitä 5700 XT:tä tarvitaan usempi..
(tuo siis ostajan ilmoitus, ja ostaa muitakin näytönohjaimia)

Et välttämättä ole tällä kertaa väärässä, kun vihjailet, että joku trokaa näytönohjaimia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 310
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.
Itselläni tuli mainausaikana vastaan ko Torista ostin näytönohjaimen, jolloin tosiaan toinen tuuletin ei toiminut lainkaan. Hänen mukaansa tämä toimi. Otin videon ja pienen viestittelyn jälkeen tuli ilmi, että posti oli "runnonut" päältä sen verran, että näytönohjain ottanut pienen osuman. Muistaakseni paketin päällä oli pieni painauma. Peruttiin kaupat ja lähetin näyttiksen myyjälle takaisin joka vaihtoi uudet ropellit (tai koko tuuletinsetin, en tarkemmin muista). Nyt en muista lähettikö hän sen mulle takaisin vai peruuntuko koko kaupat, siitä sen verran aikaa. Mutta tosiaan ei tainnut päivääkään mennä ku otin yhteyttä. Kolmisen viikkoa on aika pitkä aika havaita ongelma. Todnäkösesti käynyt vaan hemmetin huono säkä ja juuri tälle ostajalle on levähtänyt joku laakeri.

Aikanaa myin jonku 5v vanhan pelinäytön ja 3kk käytöstä oli lahonnut. Palautin puolet rahoista.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
276

@Lierdex

Koodi kyllä kelpasi mutta 15e maksaminen oli liikaa näköjään vaadittu Tesla "mieheltä". Väittää että koodi ei toiminut, jännä homma kun itsellä se toimi tasan siihen saakka että toimitin koodin hänelle (aikoi maksaa heti tilauksen jälkeen).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
@Jannerontti , kauppasi samsungin -20% etukoodia mikä ei toiminut.


Alle pari kuukautta vanha käyttäjä ja ainoastaan 1 kauppiaspalaute , en uskaltanu laittaa mitään rahaa ennen kuin saan koodin ja tehtyä tilauksen läpi.
Tottakai kun sitä koodia yritin käyttää niin oli virheellinen.

Tästä sain negatiivisen kauppiaspalautteen ja henkilön kanssa yhteistyö kyvytön.

 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 041

@Lierdex

Koodi kyllä kelpasi mutta 15e maksaminen oli liikaa näköjään vaadittu Tesla "mieheltä". Väittää että koodi ei toiminut, jännä homma kun itsellä se toimi tasan siihen saakka että toimitin koodin hänelle (aikoi maksaa heti tilauksen jälkeen).

Onko varmaa ettei koodi ole linkattu sun samsung-tiliin? Myynti-ilmon screenshotissa lukee ”vain sinulle”, siksi kysyn
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
276
Onko varmaa ettei koodi ole linkattu sun samsung-tiliin? Myynti-ilmon screenshotissa lukee ”vain sinulle”, siksi kysyn
Ei nämä oo linkitettyjä tiliin. Tullut myytyä näitä varmaan kymmenkunta kun ei itse tarvi niin laittanut pientä korvausta vastaan tarvitsevalle ja aina on toimineet. Tuokin koodi toimi uloskirjautuneena eli en tilillä ollessa, tasan siihen saakka kun heppu oli kerennyt sen käyttää tuossa vajaa tunti sitten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Tässä Samsungin chatissa käyty keskustelu asiakaspalvelijan kanssa kun kyselin tuosta koodista,
nämä lähetin myös myyjälle , mutta ei näihin vastannut mitään.
Paitsi että ylhäällä näkyy tesla appin kuva ja sen perusteella olen Teslapelle :D
WhatsApp Image 2024-01-16 at 17.39.12.jpegWhatsApp Image 2024-01-16 at 18.25.59.jpegWhatsApp Image 2024-01-16 at 18.25.58.jpeg
 

suppotaalasmaa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.12.2023
Viestejä
35
Ottaen huomioon Lierdexin kauppahistorian niin kovin on hankala uskoa, että olisi nyt kusettanut noinkin pienen alennuksen itselleen. Jos kerran Teslakin löytyy tallista :D. Toivottavasti saatte asian selvitettyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Ottaen huomioon Lierdexin kauppahistorian niin kovin on hankala uskoa, että olisi nyt kusettanut noinkin pienen alennuksen itselleen. Jos kerran Teslakin löytyy tallista :D. Toivottavasti saatte asian selvitettyä.
Annoin myyjälle puhelin numeroni ja olen valmis tästä keskustelemaan hänen kanssa ihan puhelin välityksellä mutta ei taida kiinnostaa :D
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Vaikea tästä nyt on mitään sanoa, mutta Jannerontti on näköjään täällä tavaraa merkinnyt myydyksi useamman kappaleen ilman että kukaan on ketjuun kommentoinut tai antanut kauppiaspalautetta. Voihan se olla että ostajat eivät vaan ole jaksaneet palautetta antaa, mutta vähän herättää epäilyksiä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
979
Vaikea tästä nyt on mitään sanoa, mutta Jannerontti on näköjään täällä tavaraa merkinnyt myydyksi useamman kappaleen ilman että kukaan on ketjuun kommentoinut tai antanut kauppiaspalautetta. Voihan se olla että ostajat eivät vaan ole jaksaneet palautetta antaa, mutta vähän herättää epäilyksiä.
En ota muuten kantaa tilanteeseen. Mutta sen verran että itselleni ainakin todella moni ostaja (ja itsekkin olen näin ostanut) että ilman mitää postailuja suoraan YV:n puolella lyödään kaupat. Eli ei kannata pelkästään tuon syyn perusteella heittää bussin alle.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 311
En ota muuten kantaa tilanteeseen. Mutta sen verran että itselleni ainakin todella moni ostaja (ja itsekkin olen näin ostanut) että ilman mitää postailuja suoraan YV:n puolella lyödään kaupat. Eli ei kannata pelkästään tuon syyn perusteella heittää bussin alle.
Joo sama, mutta niistäkin aina käydään antamassa palaute puolin ja toisin.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
En ota muuten kantaa tilanteeseen. Mutta sen verran että itselleni ainakin todella moni ostaja (ja itsekkin olen näin ostanut) että ilman mitää postailuja suoraan YV:n puolella lyödään kaupat. Eli ei kannata pelkästään tuon syyn perusteella heittää bussin alle.
Tämä on totta. Itse pyrin aina antamaan palauttteen, mutta tiedän myös että aina se toinen osapuoli ei ole palautetta antanut, enkä itsekään jaksa sen palautteen perään huudella. Mutta tässä on tuore tunnus, kauppaa tuntuu syntyvän ketjujen perusteella, palautetta ei tule, ja nyt kiistanalainen tilanne. Yksittäinen asia ei kiinnittäisi huomiota, mutta kun kaikki osuu kohdalleen niin kyllähän se ihmetyttää.

Mutta en siltikään ole heti tuomitsemassa, ihmetyttää vaan ja jos noi muut kaupat on menneet putkeen niin tässä voisi myyjä tägätä ostajat ja pyytää heiltä palautetta.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
276
Joo mulla vaan yks palaute kun tuore tunnus täällä, mutta sekin sentään ainoasta vähänkään arvokkaammasta kauppakohteesta eli Galaxy Tab S6 Litestä:


@PeteLilla oli ostaja.

Esim sitten sampparin kake meni vaimon siskolle joka ei ole foorumilla niin siitä palaute siksi saamatta ja antamatta. "Peruttu" etuliitettä kun ei ole niin "Myyty" on ainoa millä kauppa ns suljetaan.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Joo mulla vaan yks palaute kun tuore tunnus täällä, mutta sekin sentään ainoasta vähänkään arvokkaammasta kauppakohteesta eli Galaxy Tab S6 Litestä:


@PeteLilla oli ostaja.

Esim sitten sampparin kake meni vaimon siskolle joka ei ole foorumilla niin siitä palaute siksi saamatta ja antamatta.
Tägää tähän ne ostajat joilta et saanut palautetta, niin selkenee tilanne. Ja ehkä antavat sitä palautetta sitten lopulta, niin minunlaiseni sivustahuutelijat ei huutele turhaan.
 
Liittynyt
16.09.2017
Viestejä
2 473
Joo mulla vaan yks palaute kun tuore tunnus täällä, mutta sekin sentään ainoasta vähänkään arvokkaammasta kauppakohteesta eli Galaxy Tab S6 Litestä:


@PeteLilla oli ostaja.

Esim sitten sampparin kake meni vaimon siskolle joka ei ole foorumilla niin siitä palaute siksi saamatta ja antamatta. "Peruttu" etuliitettä kun ei ole niin "Myyty" on ainoa millä kauppa ns suljetaan.
Huomasin keskustelun ja omalta osaltani kaupat sujuivat @Jannerontti kanssa erittäin hyvin. Yhteydenpito oli hyvää, nopea lähetys ja ostamani Galaxy TabS6 uusi ja avaamaton niin kuin ilmoituksessa oli. Eli täältä pelkkää plussaa myyjästä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 041
Tässä Samsungin chatissa käyty keskustelu asiakaspalvelijan kanssa kun kyselin tuosta koodista,
nämä lähetin myös myyjälle , mutta ei näihin vastannut mitään.
Paitsi että ylhäällä näkyy tesla appin kuva ja sen perusteella olen Teslapelle :D
Ei selvinnyt että milloin koodi oli käytetty?
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
581
Koodi kyllä kelpasi mutta 15e maksaminen oli liikaa näköjään vaadittu Tesla "mieheltä". Väittää että koodi ei toiminut, jännä homma kun itsellä se toimi tasan siihen saakka että toimitin koodin hänelle (aikoi maksaa heti tilauksen jälkeen).
Mitä tarkoittaa "itsellä toimi" tässä yhteydessä? Onko mahdollista että koodi merkkaantuu käytetyksi jo siinä kun se laitetaan verkkokaupan ALENNUSKOODI-kohdan laatikkoon? Itselläni kävi Starcartin kanssa hiljattain niin, että puolivakavissani pistin 20 euron alennuskoodin paikalleen ostoskorissa mutta en sitten vienyt kauppa-aktia loppuun, ja seuraavalla kerralla yrittäessäni käyttää koodin ostoskori sitten ilmoittelikin että olen jo käyttänyt kyseisen koodin.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
276
Mitä tarkoittaa "itsellä toimi" tässä yhteydessä? Onko mahdollista että koodi merkkaantuu käytetyksi jo siinä kun se laitetaan verkkokaupan ALENNUSKOODI-kohdan laatikkoon? Itselläni kävi Starcartin kanssa hiljattain niin, että puolivakavissani pistin 20 euron alennuskoodin paikalleen ostoskorissa mutta en sitten vienyt kauppa-aktia loppuun, ja seuraavalla kerralla yrittäessäni käyttää koodin ostoskori sitten ilmoittelikin että olen jo käyttänyt kyseisen koodin.
Sitä voi testata toimivaksi ostoskorissa vaikka kymmenen kertaa. Ainoastaan kauppa-aktin vieminen koodin kera loppuun saakka polttaa koodin ja sen jälkeen tulee koodia syötettäessä "Virheellinen koodi".

Edit1: Sähköinen rikosilmoitus tehty niin käytetään nyt verorahoja näinkin järkevästi että työllistetään 15e takia Poliisia. Eiköhän nuo kytät saa sampalta tiedot mitä eivät voineet yksityishenkilölle antaa kun 30min tarkkuudella ja oletetulla ostoskorin sisällölläkin tiedustelin mutta henkilötietojahan ei toki luovuteta nuinvain.
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Sitä voi testata toimivaksi ostoskorissa vaikka kymmenen kertaa. Ainoastaan kauppa-aktin vieminen koodin kera loppuun saakka polttaa koodin ja sen jälkeen tulee koodia syötettäessä "Virheellinen koodi".

Edit1: Sähköinen rikosilmoitus tehty niin käytetään nyt verorahoja näinkin järkevästi että työllistetään 15e takia Poliisia. Eiköhän nuo kytät saa sampalta tiedot mitä eivät voineet yksityishenkilölle antaa kun 30min tarkkuudella ja oletetulla ostoskorin sisällölläkin tiedustelin mutta henkilötietojahan ei toki luovuteta nuinvain.
Minulla ei edelleenkään ole mitään sisäpiirin tietoa tähän, eikä mitään varsinaista mielipidettä kun ei tiedä kaikkea, mutta voisitko tägätä tähän ne ostajat noista myymistäsi tuotteista. Ihan omaksi hyödyksesi, lisäisi uskottavuutta myyjään.
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
146
Miksi valtio sen maksaisi? En ole saanut valtiolta penniäkään, ulosotosta kyllä veronpalautuksista. Tusinan verran tuomioihin johtaneita rikosilmoituksia takana.
Valtionkonttorilta sen kun hakee.

eikun jaa, ei ne korvaakkaan tämmösiä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
276
Minulla ei edelleenkään ole mitään sisäpiirin tietoa tähän, eikä mitään varsinaista mielipidettä kun ei tiedä kaikkea, mutta voisitko tägätä tähän ne ostajat noista myymistäsi tuotteista. Ihan omaksi hyödyksesi, lisäisi uskottavuutta myyjään.
Ei tällä alustalla ole ketään tägättäväksi. Mulla on aiempia ilmotuksia:
1.kaukosäädin joka meni vaimon siskolle joka ei ole foorumilla.
2. 50e koodi -> käytin Buds2:iin lopulta itse koska budsit oli isossa alessa sampalla.
3. Buds2 myyty lopulta torin puolella Katri nimiselle naiselle Vantaalle 51e sis postit hintaan.
4. S6 Lite PeteLillalle täällä foorumilla.
5. Samsung kännykkäkoodi on myymättä ja sen prime-time aika on varmaan huomenna kun uudet sampan S24 lippulaivamallit julkaistaan, mutta liekö tuota nyt kukaan ostaa kun meni tällaiseksi pelleilyksi tämän yhden kanssa.

Myyty tagit tuotteissa mitä minulla ei enää ole myydä, Peruttu etuliite olisi siis oikeampi esim 50e lahjakorttiin, mutta tällä alustalla ei se ole käytössä, vaan "Myyty" on se mikä sulkee kaupankäynnin.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Ei tällä alustalla ole ketään tägättäväksi. Mulla on aiempia ilmotuksia:
1.kaukosäädin joka meni vaimon siskolle joka ei ole foorumilla.
2. 50e koodi -> käytin Buds2:iin lopulta itse koska budsit oli isossa alessa sampalla.
3. Buds2 myyty lopulta torin puolella Katri nimiselle naiselle Vantaalle 51e sis postit hintaan.
4. S6 Lite PeteLillalle täällä foorumilla.
5. Samsung kännykkäkoodi on myymättä ja sen prime-time aika on varmaan huomenna kun uudet sampan S24 lippulaivamallit julkaistaan, mutta liekö tuota nyt kukaan ostaa kun meni tällaiseksi pelleilyksi tämän yhden kanssa.
Kannattaisi siis noissa ilmoituksissa lisätä tieto, että poistettu myynnistä tai myyty toisella alustalla. Jälkimmäisen osalta taitaa olla myös sääntö, että pitää ilmoittaa jos on muuallakin myynnissä. Ja edelleen, en syytä sinua mistään, mutta tuoreena käyttäjänä kannattaa kiinnittää huomiota siihen että hoidetaan hommat oikein.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 041
Sitä voi testata toimivaksi ostoskorissa vaikka kymmenen kertaa. Ainoastaan kauppa-aktin vieminen koodin kera loppuun saakka polttaa koodin ja sen jälkeen tulee koodia syötettäessä "Virheellinen koodi".

Edit1: Sähköinen rikosilmoitus tehty niin käytetään nyt verorahoja näinkin järkevästi että työllistetään 15e takia Poliisia. Eiköhän nuo kytät saa sampalta tiedot mitä eivät voineet yksityishenkilölle antaa kun 30min tarkkuudella ja oletetulla ostoskorin sisällölläkin tiedustelin mutta henkilötietojahan ei toki luovuteta nuinvain.
Ehkä nyt olis aika vähän ottaa tsillisti ensin ja miettiä, oisko hommassa voinut käydä joku fiba sampan päässä? Tai jossain muualla? Sampan aspan mukaan koodeja ei olis saanut ees kaupitella, joten en nyt tiedä kenen etua palvelee selvitellä asiat sampan kanssa? :D

En tiedä kuka tässä keississä on oikeassa ja kuka väärässä, mutta poliisin vaivaaminen ei kyllä ole oikea ratkaisu ilmaiseksi saadun henk.koht.käyttöön tarkoitetun alennuskoodikaupan mentyä ketoon
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 913
Valtionkonttorilta sen kun hakee.

eikun jaa, ei ne korvaakkaan tämmösiä
e: hidas.

Onko näin? Mitä tässä lukaisin (jos oikeaa asiaa luin?), nii yleensä ei:
Esinevahingosta voidaan maksaa korvausta, jos rikoksen tekijänä on

  • rikoksen vuoksi vapautensa menettänyt henkilö,
  • tahdostaan riippumatta laitokseen sijoitettu tai säilöön otettu henkilö tai
  • lastensuojelulain nojalla huostaan otettu ja laitoshuoltoon sijoitettu lapsi
ja rikos on aiheutettu

  • laitoksessa ollessa tai sijoitettuna laitoksen ulkopuolelle taikka
  • lomalla tai karkumatkalla laitoksesta.
Rikosvahinkolain perusteella sinulle voidaan maksaa korvausta rikoksella aiheutetusta
1. henkilövahingosta
2. kärsimyksestä
3. poikkeustapauksessa esinevahingosta ja taloudellisesta vahingosta
4. kun rikoksella on aiheutettu kuolema
5. oikeudenkäynti- ja hakemuskuluista
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
276
Ehkä nyt olis aika vähän ottaa tsillisti ensin ja miettiä, oisko hommassa voinut käydä joku fiba sampan päässä? Tai jossain muualla? Sampan aspan mukaan koodeja ei olis saanut ees kaupitella, joten en nyt tiedä kenen etua palvelee selvitellä asiat sampan kanssa? :D

En tiedä kuka tässä keississä on oikeassa ja kuka väärässä, mutta poliisin vaivaaminen ei kyllä ole oikea ratkaisu ilmaiseksi saadun henk.koht.käyttöön tarkoitetun alennuskoodikaupan mentyä ketoon
Joo siis toki jos tuo on tekninen vika sampalla niin sitten otan hatun nöyränä päästäni ja pahoittelen sekä ilmoituksen perun heti virkavallalta.
Todennäköisyys edellä mennään ja se miten koodi lakkasi toimimasta ~30min päästä sen luovuttamisesta ostajalle, niin oma vainukoirani sanoo että ostaja käytti koodin hyödykseen ja tilasi tuotteet, jonka jälkeen käytetyllä koodilla ihmetellään että hei miten tämä ei toimi ei sitten ollenkaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 728
Viestejä
4 277 506
Jäsenet
71 521
Uusin jäsen
Cirre16

Hinta.fi

Ylös Bottom