Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 505
Teoriassa, kyllä. Todennäköisyys, että noin tuoretta threadia lukee vierailija lienee pieni, mutta mahdollinen.
Itse muistelisin että sivustolla on monasti ollut jaossa kertakäyttöisiä peli- ym. tarjouskoodeja jjotka ovatkin aktivoituneet hyvinkin äkkinäisesti ilman palsta kiitosta, toki kirjautunutkin on voinut omata koodin ilman kiitosta.

Tämänkaltaiset olisi hyvä jakaa yv:n kautta jotta menisi varmuudella tekkiläiselle, tästä toki aiheutuisi pientä vaivaa joten kaikille tämä ei ymmärrettävästi sovi.

Tämä tapaus oli myös hyvä muistutus itselleni ja meille kaikille asian ulkopuolisille lukijoille että pitäisi aina yrittää muistaa että syytön kunnes toisin todistetaan, sitä helposti lähtee vain sormella osoittamaan jos "todisteet" hieman vain viittaavatkin johonkin suuntaan tai jos toisen osapuolen argumentointi on selvästikin toista vahvempaa ja tällä viimeisellä en tarkoittanut sitten kumpaakaan osapuolta tässä tapauksessa.
 
Liittynyt
12.08.2020
Viestejä
919
Itse muistelisin että sivustolla on monasti ollut jaossa kertakäyttöisiä peli- ym. tarjouskoodeja jjotka ovatkin aktivoituneet hyvinkin äkkinäisesti ilman palsta kiitosta, toki kirjautunutkin on voinut omata koodin ilman kiitosta.

Tämänkaltaiset olisi hyvä jakaa yv:n kautta jotta menisi varmuudella tekkiläiselle, tästä toki aiheutuisi pientä vaivaa joten kaikille tämä ei ymmärrettävästi sovi.

Tämä tapaus oli myös hyvä muistutus itselleni ja meille kaikille asian ulkopuolisille lukijoille että pitäisi aina yrittää muistaa että syytön kunnes toisin todistetaan, sitä helposti lähtee vain sormella osoittamaan jos "todisteet" hieman vain viittaavatkin johonkin suuntaan tai jos toisen osapuolen argumentointi on selvästikin toista vahvempaa ja tällä viimeisellä en tarkoittanut sitten kumpaakaan osapuolta tässä tapauksessa.
Jep. Viestini olikin toiveajattelua asian päättyvän niin, että käyttäjänä oli jäsen jonka tiedot eksyvät ylläpidon käsiin, niin saa edes vähäistä sanktiota.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
581
Itse kyl lakiteknisesti asian näkisin niin, että koodi on saatettu julkisesti jakoon.
Tietotekniikkaharrastajan, suomalaisen syyttäjävirkamiehen ja suomalaisen tuomarivirkamiehen näkemykset asiasta saattavat poiketa toisistaan voimakkaastikin. Ne viralliseksi jäävät tulkinnat voivat joskus olla vähän "aha... just".
 
Liittynyt
20.11.2019
Viestejä
52
Jos haluat varma olla, niin suttaamisen sijaan valitse alue ja leikkaa/poista alue kuvasta. Jos ei ole mahdollista, niin katso tarkkaan, että valitset 100% peitolla olevan työkalun eikä mitään vesiväriä tai vastaavaa :)


Ei tämä välttis auta, ku ne pienet sävyerot voi silti jäädä, vaikka kuva uudelleen pakattais, ku ei ole täysin peittävää työkalua käytetty eikä kyseessä ole eri tasot läpinäkyvyydellä. Blurrauksiin toi voisi olla toimiva kikka, kun niitä joillain algoritmeillä voi un-blurrata kaiketi, ainaki teoriassa.
Hyvä pointti. Voi toki laittaa editorista jonkun tarran koodin päälle, sitä on vaikea siirtää pois. Tai ei vaan laittele kuvakaappauksia.
Oli kyllä villi tapahtuma. Tässä kertauksena, mitä tässä kai tapahtui:

  1. Jannerontti laittaa ilmoituksen, että on koodi myynnissä.
  2. Teomo laittaa hyvän tarjouksen Samsung älyimurista.
  3. Jannerontti laittaa tarjousketjuun kuvan alennuksesta, koodi sutattuna. Mutta koodi voidaan pienellä kikkailulla siitä palauttaa. Joku näin teki.
  4. Jannerontti myy koodin Lierdexille, mutta Lierdex sopii maksavansa, kunhan pääsee töistä kotiin ja testaa koodin.
  5. Lierdex pääsee töistä kotiin ja testaa koodin. Se ei toimi. Joku ryökäle on lunastanut sen Jannerontin kuvasta.
  6. Jannerontti on mielestään myynyt toimivan koodin ja suuttuu siitä, että ei saa rahojaan. Jannerontti tekee rikosilmoituksen ja laittaa viestiä tähän ketjuun. (tästä edelleen: ketjuun saa aina tuoda, mutta rikosilmoituksen kanssa vähän malttia)
  7. Lierdex ei saanut toimivaa koodia ja on sitä mieltä, että Jannerontti tässä kusettaa.
  8. Molemmat ovat yhteydessä Samsungin asiakaspalveluun, jossa ei auteta kumpaakaan. Tai Lierdexille vahvistetaan, että koodi on käytetty. Käyttäjää ei kerrota Jannerontille.
  9. Täällä pyöritellään asiaa ympäriinsä ja jotkut tarkistaa kauppiashistoriatkin, kumpi on luotettavampi.. Molemmat vaikuttavat kyllä puhuvan totta.
  10. Aattsshhuu huomaa tuon koodin olevan näkyvissä kuvassa. Sitten asiat alkavat selviämään.
  11. Nyt on saavutettu konsensus siitä, että koodin nappasi joku kuvasta tarjousketjussa ja käytti sen ennen Lierdexiä.

On jo viihdearvoa tällä jutulla. Lisäksi, "foorumietsivät" käänsivät kyllä kaikki kivet , että asia ratkesi. Villi tarina, jossa ei kukaan arvannut loppuratkaisua, vaikka näin väittäisivätkin.
Kyllä M. Night Shyamalan kalpenee tämän tarinan käsikirjoituksen rinnalla, tästä vain puuttuu käänne jossa loppuunsa paljastuu että se olin minä joka koodin käytti tai sitten vaihtoehtoisesti se ettei mitään koodia ole ikinä ollut olemassakaan.
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
342
Miksi poliisin pitäisi selvittää kuka tuon koodin on käyttänyt, kun se on itse julkiselle foorumille jaettu vastoin Samsungin käyttäjäehtoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 445
Samsungin käyttöehdot eivät ole suomenlain yläpuolella?
Ei käyttöehdot ikinä ole lain yläpuolella, mutta tässä ei kyllä poliisia enää tarvita.

(Tai sitten koodin varasti minä - siksi olen kovasti poliisia ja rikosilmoituksia vastaan! Ette saa minua koskaan kiinni!)
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
581
Joo ei, mutta sanotko vielä mitä lakia tässä on rikkonut ja kuka?
KKO xx/2028: A oli kaupitellut internetin keskustelupalstalla S:n verkkokauppaan saamaansa henkilökohtaista alennuskoodia jonka A oli käsitellyt sitä esittävään kuvaan siten ettei se ollut välittömästi luettavissa. B oli teknisellä asiantuntemuksellaan saattanut koodin lukukelpoiseen muotoon ja käyttänyt sen S:n verkkokaupassa ostamalla tuotteen, jonka normaalin ostohinnan B alensi ostotapahtumaa varten käyttämällä alennuskoodia. Korkeimman oikeuden ratkaistavana oli oliko B menettelyllään syyllistynyt lievään petokseen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Ei käyttöehdot ikinä ole lain yläpuolella, mutta tässä ei kyllä poliisia enää tarvita.

(Tai sitten koodin varasti minä - siksi olen kovasti poliisia ja rikosilmoituksia vastaan! Ette saa minua koskaan kiinni!)
No jos haluaa selvittää kuka sen koodin käytti, kuten tuossa yllä esimerkissä niin se on lievä petos. Tai ei näköjään sanota mutta muistikuva että joskus tommoisesta on saanut tuomion( en jaksa kaivaa lähdettä tähän hätään )
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 445
No jos haluaa selvittää kuka sen koodin käytti, kuten tuossa yllä esimerkissä niin se on lievä petos. Tai ei näköjään sanota mutta muistikuva että joskus tommoisesta on saanut tuomion( en jaksa kaivaa lähdettä tähän hätään )
Kyllä se on rikos, mutta se on rikos, jossa ei ole selvää tekijää. Poliisi pyytää listan kaikista IP-osoitteista, joilla ketjua on luettu päivän aikana? Sitten Samsungilta vastaava lista ja verrataan niitä ? Sitten operaattorilta IP-osoitteen takana ollut henkilö? Ja sitten kuulustellaan naapurit, viedään koneet poliisin labraan, että varmasti on tämä henkilö tehnyt tämän karmean rikoksen? Sitten kolme oikeusastetta ja maksetaan noille todistajillekin nelinumeroisia summia, että pääsevät sanomaan "koodi ei toiminut, kun koetin". Sitten parin vuoden päästä on pistetty tähän kuusinumeroinen summa veronmaksajien rahaa ja jannerontti saa 15€ hyvitystä.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
581
Kyllä se on rikos, mutta se on rikos, jossa ei ole selvää tekijää. Poliisi pyytää listan kaikista IP-osoitteista, joilla ketjua on luettu päivän aikana? Sitten Samsungilta vastaava lista ja verrataan niitä ? Sitten operaattorilta IP-osoitteen takana ollut henkilö? Ja sitten kuulustellaan naapurit, viedään koneet poliisin labraan, että varmasti on tämä henkilö tehnyt tämän karmean rikoksen? Sitten kolme oikeusastetta ja maksetaan noille todistajillekin nelinumeroisia summia, että pääsevät sanomaan "koodi ei toiminut, kun koetin". Sitten parin vuoden päästä on pistetty tähän kuusinumeroinen summa veronmaksajien rahaa ja jannerontti saa 15€ hyvitystä.
Vitsailet, mutta kyllähän Samsung nyt tietää kuka alennuskoodin on käyttänyt ja kenelle ja mihin osoitteeseen alennuskoodilla tilattu tuote on toimitettu. Poliisi käy tekijän sieltä sitten noukkimassa ja murtaa hänet kuulustelussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 445
Vitsailet, mutta kyllähän Samsung nyt tietää kuka alennuskoodin on käyttänyt ja kenelle ja mihin osoitteeseen alennuskoodilla tilattu tuote on toimitettu. Poliisi käy tekijän sieltä sitten noukkimassa ja murtaa hänet kuulustelussa.
Ok, ehkä vähän liiottelin. Mutta tässä on nyt kovasti vaivaa 15€ alennuskoodin takia (saatu alennus toki suurempi, mutta tässä oli myynnissä tuohon hintaan). Ehkä vähän liiottelin vaivaa, mutta tuskin kyse on sarjahuijarista kuitenkaan.
Ei se kyllä minulta ole pois, jos tämä "hyväksikäyttäjä" joutuu vankilaan ja poliisit hakkaavat hänestä tunnustuksen irti. On vaan kovin pieni rikos tällä kertaa.

edit: kävin tuonne tarjousketjuun pistämässä viestin, vaikka en ole tässä osallisena:
(jos se ryökäle nyt hoitaisi tämän asian itse loppuun, eikä poliisia tarvitsisi vaivata)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
581
Ok, ehkä vähän liiottelin. Mutta tässä on nyt kovasti vaivaa 15€ alennuskoodin takia (saatu alennus toki suurempi, mutta tässä oli myynnissä tuohon hintaan). Ehkä vähän liiottelin vaivaa, mutta tuskin kyse on sarjahuijarista kuitenkaan.
Ei se kyllä minulta ole pois, jos tämä "hyväksikäyttäjä" joutuu vankilaan ja poliisit hakkaavat hänestä tunnustuksen irti. On vaan kovin pieni rikos tällä kertaa.
Juu siis jos tuossa jotain oikeasti saattaisi olla selvitettävää (nimenomaan asian yhteiskunnallisen merkityksen ja modernin vaihdannan kannalta) niin se olisi uskoakseni lähinnä tuo koodivoron ja Samsungin välinen kauppasuhde. Jannerontin osuus asiassa ei varmaankaan missään tapauksessa aiheuttaisi toimenpiteitä mihinkään suuntaan kun lähtöjäänkin on jonkinlaista perusteetonta etua se spekulatiivinen myyntivoitto mitä Jannerontti olisi mahdollisesti saanut.

edit: ja sitten taas tosielämässä Samsungia ei vältti kiinnosta vähääkään ostiko tuotteen Jannerontti vai joku muu, koska tuskin myivät tappiolla kumminkaan. On se aina ainakin asiakas kilpailijalta pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
407
Teoriassa, kyllä. Todennäköisyys, että noin tuoretta threadia lukee vierailija lienee pieni, mutta mahdollinen.
Jos saan omat tikut laittaa tähän kekoon myös niin on mahdollista että kyseessä on ollut botti joka sen on voinut myös napata. Vaikkakin useimmiten nämä ovat jotain Steam ym koodeja metsästeleviä en laskisi pois sitä mahdollisuutta että joku Samsunginkin ale koodi näille maistuisi. Tuosta kuvasta kun tunnisti merkit melko hyvin ilman mitään photoshoppailujakin kaiken hyvän lisäksi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 934
Joku myyjä huijaa 15€ niin rikosilmoitus on melkein itsestään selvyys. Nyt tässä tapauksessa se on vain poliisin resurssien tuhlausta. Vähän tapaus kohtaista tuntuu olevan
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
627
Mielestäni ihan ok laittaa rikosilmoitus tuosta, ei kuitenkaan luulisi olevan mahdottoman työlästä poliisille kysyä Samsungilta tilaajan tiedot ja homma selvä. Onhan tuo melkoista perseilyä alkaa pöllimään tarkoituksella piiloitettu koodi kuvasta, joka on vain auttamisen takia laitettu ketjuun. Ihan hyvä vaan, että perseilystä sakotetaan. Lisäksi ymmärtääkseni ”varkaalle” on vielä tarjottu mahdollisuus korvata rahallisesti tuo vääryys ja korjata tilanne.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
27
Case alekoodi on nyt sovittu. Alla allekirjoittaneen anteeksipyyntö yv:llä @Jannerontti :lle noin pari tuntia sitten.

Hei,

Tulin juuri foorumin äärelle ja huomasin millaisen härdellin olin saanut aikaan. Nyt täytyy nostaa käsi ylös virheen merkiksi ja kertoa, että minä käytin sen alennuskoodin.

Luulin että kyseinen koodi on uudelleenkäytettävä, koska samsungin ehdoissa lukee "tarjous on voimassa kerran henkilöä kohden". Siksi ajattelin, että se toimii kerran yhdellä käyttäjällä ja sen jälkeen toisella joka on saanut saman koodin sovellukseensa, mutta ei uudestaan samalla käyttäjällä. Luulin, että ainut kehen koodin käyttäminen vaikuttaisi olisi siis samsung ja heidän katteensa.

Minulla ei myöskään käynyt mielessä, että tälläisillä koodeilla käytäisiin kauppaa. Tarkoituksenani ei ollut sinulta viedä mitään ilman maksua

Olen pahoillani ajattelemattomasta toiminnastani johtuneesta harmista ja vaivasta. Vähintä mitä voin tehdä on, että hyvittäisin sinulle koodista pyytämäsi hinnan.

Olen ollut samsungin asiakaspalveluun yhteydessä yrittäen perua tehtyä tilausta. Heidän mukaansa koodia ei voi palauttaa käyttämisen jälkeen. Luultavasti tuotettakaan eivät lähetä, koska koodi ei ole jaettavaksi tarkoitettu. Kysyin heiltä myös, että eikö tuo "kerran henkilöä kohden" ole hyvin harhaanjohtava ilmaisu, johon he vastasivat, että on ja hän vie asian eteenpäin.

Vielä kerran: olen erittäin pahoillani ja toivoisin, että voisin sinulle tapahtuneen jotenkin korvata.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
276
Case alekoodi on nyt sovittu. Alla allekirjoittaneen anteeksipyyntö yv:llä @Jannerontti :lle noin pari tuntia sitten.

Hei,

Tulin juuri foorumin äärelle ja huomasin millaisen härdellin olin saanut aikaan. Nyt täytyy nostaa käsi ylös virheen merkiksi ja kertoa, että minä käytin sen alennuskoodin.

Luulin että kyseinen koodi on uudelleenkäytettävä, koska samsungin ehdoissa lukee "tarjous on voimassa kerran henkilöä kohden". Siksi ajattelin, että se toimii kerran yhdellä käyttäjällä ja sen jälkeen toisella joka on saanut saman koodin sovellukseensa, mutta ei uudestaan samalla käyttäjällä. Luulin, että ainut kehen koodin käyttäminen vaikuttaisi olisi siis samsung ja heidän katteensa.

Minulla ei myöskään käynyt mielessä, että tälläisillä koodeilla käytäisiin kauppaa. Tarkoituksenani ei ollut sinulta viedä mitään ilman maksua

Olen pahoillani ajattelemattomasta toiminnastani johtuneesta harmista ja vaivasta. Vähintä mitä voin tehdä on, että hyvittäisin sinulle koodista pyytämäsi hinnan.

Olen ollut samsungin asiakaspalveluun yhteydessä yrittäen perua tehtyä tilausta. Heidän mukaansa koodia ei voi palauttaa käyttämisen jälkeen. Luultavasti tuotettakaan eivät lähetä, koska koodi ei ole jaettavaksi tarkoitettu. Kysyin heiltä myös, että eikö tuo "kerran henkilöä kohden" ole hyvin harhaanjohtava ilmaisu, johon he vastasivat, että on ja hän vie asian eteenpäin.

Vielä kerran: olen erittäin pahoillani ja toivoisin, että voisin sinulle tapahtuneen jotenkin korvata.
Tämä tosiaan puolestani myös tällä selvä. Pyyntihinta maksettu minulle ja asiasta käyty asiallinen keskustelu. Poliisille sekä Samsungille ilmoitettu asian ajantasaiset tiedot myös ja minulla ei ole mitään vaatimuksia. Täällä asia ylläpidon tietoon myös täten tuotu. @Juha Kokkonen
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
581
Case alekoodi on nyt sovittu. Alla allekirjoittaneen anteeksipyyntö yv:llä @Jannerontti :lle noin pari tuntia sitten.

Hei,

Tulin juuri foorumin äärelle ja huomasin millaisen härdellin olin saanut aikaan. Nyt täytyy nostaa käsi ylös virheen merkiksi ja kertoa, että minä käytin sen alennuskoodin.

Luulin että kyseinen koodi on uudelleenkäytettävä, koska samsungin ehdoissa lukee "tarjous on voimassa kerran henkilöä kohden". Siksi ajattelin, että se toimii kerran yhdellä käyttäjällä ja sen jälkeen toisella joka on saanut saman koodin sovellukseensa, mutta ei uudestaan samalla käyttäjällä. Luulin, että ainut kehen koodin käyttäminen vaikuttaisi olisi siis samsung ja heidän katteensa.

Minulla ei myöskään käynyt mielessä, että tälläisillä koodeilla käytäisiin kauppaa. Tarkoituksenani ei ollut sinulta viedä mitään ilman maksua

Olen pahoillani ajattelemattomasta toiminnastani johtuneesta harmista ja vaivasta. Vähintä mitä voin tehdä on, että hyvittäisin sinulle koodista pyytämäsi hinnan.

Olen ollut samsungin asiakaspalveluun yhteydessä yrittäen perua tehtyä tilausta. Heidän mukaansa koodia ei voi palauttaa käyttämisen jälkeen. Luultavasti tuotettakaan eivät lähetä, koska koodi ei ole jaettavaksi tarkoitettu. Kysyin heiltä myös, että eikö tuo "kerran henkilöä kohden" ole hyvin harhaanjohtava ilmaisu, johon he vastasivat, että on ja hän vie asian eteenpäin.

Vielä kerran: olen erittäin pahoillani ja toivoisin, että voisin sinulle tapahtuneen jotenkin korvata.
Olen ollut samsungin asiakaspalveluun yhteydessä yrittäen perua tehtyä tilausta. Heidän mukaansa koodia ei voi palauttaa käyttämisen jälkeen. Luultavasti tuotettakaan eivät lähetä, koska koodi ei ole jaettavaksi tarkoitettu. Kysyin heiltä myös, että eikö tuo "kerran henkilöä kohden" ole hyvin harhaanjohtava ilmaisu, johon he vastasivat, että on ja hän vie asian eteenpäin.
No nyt olen kyllä mieltä että saisi Samsung lähettää tuotteen, koska onhan tuo "tarjous on voimassa kerran henkilöä kohden" ihan mustaa paskaa jos oikeasti kyseessä onkin yksilöllinen ja kertakäyttöinen koodi. Kertakäyttöinen koodi on voimassa kerran, piste, ei kerran henkilöä kohti. Nyt meni kyllä väärän miehen vahingoksi jos jäit 15 euroa miinukselle ja ilman tavaraa.

Saako kysyä mitä/minkäarvoista tilasit ja paljonko alennus oli/olisi ollut?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
27
No nyt olen kyllä mieltä että saisi Samsung lähettää tuotteen, koska onhan tuo "tarjous on voimassa kerran henkilöä kohden" ihan mustaa paskaa jos oikeasti kyseessä onkin yksilöllinen ja kertakäyttöinen koodi. Kertakäyttöinen koodi on voimassa kerran, piste, ei kerran henkilöä kohti. Nyt meni kyllä väärän miehen vahingoksi jos jäit 15 euroa miinukselle ja ilman tavaraa.

Saako kysyä mitä/minkäarvoista tilasit ja paljonko alennus oli/olisi ollut?
Oon kyllä ihan tyytyväinen kävi miten kävi. Otetaan omaksi tappioksi jos niin käy. Tuota anteeksipyyntöä kirjoittaessa olin siinä uskossa, että ovat lukinneet tilauksen selvitykseen kun se ei ollut edennyt, 3 ihmistä oli kysellyt tuon perään ja sanovat että koodeja ei saisi jakaa. Tunti tuon lähettämisen jälkeen tila oli kuitenkin muuttunut tilaan "matkalla". Eli saa nähdä miten käy. Aspalle myös totesin silloin aiemmin tätä selvitellessä että kannattaisi tehdä niin ettei koodia voi joku muu käyttää niin vastaus oli:
Screenshot_20240117_204045_Photos.jpg
Tilauksessa oli mm. hyvät tarjoukset osion robotti-imuri. Puhutaan alle 500€ tilauksesta ja alle 100€ alennuksesta. Hyvityksenä koodin käytöstä maksoin 20€
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
581
Oon kyllä ihan tyytyväinen kävi miten kävi. Otetaan omaksi tappioksi jos niin käy. Tuota anteeksipyyntöä kirjoittaessa olin siinä uskossa, että ovat lukinneet tilauksen selvitykseen kun se ei ollut edennyt, 3 ihmistä oli kysellyt tuon perään ja sanovat että koodeja ei saisi jakaa. Tunti tuon lähettämisen jälkeen tila oli kuitenkin muuttunut tilaan "matkalla". Eli saa nähdä miten käy. Aspalle myös totesin silloin aiemmin tätä selvitellessä että kannattaisi tehdä niin ettei koodia voi joku muu käyttää niin vastaus oli:

Tilauksessa oli mm. hyvät tarjoukset osion robotti-imuri. Puhutaan alle 500€ tilauksesta ja alle 100€ alennuksesta. Hyvityksenä koodin käytöstä maksoin 20€
Toisaalta tuo käyttämänsä konditionaalimuoto "saISI" antaisi ymmärtää, että etteivät hirveällä vigorilla tuota valvo, ja miksi kyllä valvoisivatkaan. Myynti on myyntiä. Eiköhän tuossa ole joku esihenkilö tuon tunnin aikana todennut että ihan hyvän pointin kaveri esitti ja käskenyt laittaa tilauksen liikkeelle.

Jotenkin nyt vähän arvailisin noista Samsungin tuen vastauksista, että siellä ehkäpä on jonkinlainen talon politiikka että firman aikaa ei hukata ihmisten omatoimisten koodinvaihdantasotkujen selvittelyyn, koska niitä takuuvarmasti on, mutta asiaan ei myöskään erityisesti puututa asiakkaan vahingoksi ellei touhu ihan räikeäksi mene. Kyseessä on kumminkin promo, jonka tarkoituksena on myydä tavaraa, ja kun tavaraan myydään ei vahinkoa varmaankaan ole kovin paljoa tapahtunut.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
503
Perseilyn puolellehan tuo menee, että kuvanmuokkauksella kairataan se koodi esille ja käytetään vähin ääniin. Ilmeisesti koodinkäyttäjä pelästyi haloota ja ilmiantoi tästä syystä itsensä.

Toisaalta, jos laitat nettiin jotain mikä on digitaalisesti varastettavissa, niin totta helvetissä sen joku varastaa. Näin se maailma vain toimii :D Eli "Myyjässäkin" vikaa.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
129
No en varsinaisesti nyt tässä mitään iske mutta itse tiedän jo tausta kitaran ja seurannan jälkeen että on 100% sama jeepeli minne omat rahat meni. mutta mutta eli bännätty käyttäjä --> Myyty - Nintendo DS + Muutama peli "Pöytyä" ja no varmasti monia käyttäjiä lisää tehnyt --> Myydään - Samsung Galaxy A53 5G (SM-A536B) "Pöytyä" sama herra jälleen täälä. tosiaan itsellä täysin varma homma kaverista tosin sitähän en tähän voi laittaa mutta mutta bännin arvostahan tämä on ? :grumpy:

Ikävästi joutuu muokkamaan mutta @Juha Kokkonen tää on kuitenkin aika selvä tapaus.
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
No en varsinaisesti nyt tässä mitään iske mutta itse tiedän jo tausta kitaran ja seurannan jälkeen että on 100% sama jeepeli minne omat rahat meni. mutta mutta eli bännätty käyttäjä --> Myyty - Nintendo DS + Muutama peli "Pöytyä" ja no varmasti monia käyttäjiä lisää tehnyt --> Myydään - Samsung Galaxy A53 5G (SM-A536B) "Pöytyä" sama herra jälleen täälä. tosiaan itsellä täysin varma homma kaverista tosin sitähän en tähän voi laittaa mutta mutta bännin arvostahan tämä on ? :grumpy:

Ikävästi joutuu muokkamaan mutta @Juha Kokkonen tää on kuitenkin aika selvä tapaus.
Tuo tyyppihän oli hetken banneissa kun tavaran lähetyksessä kesti ja suoraan valehteli että olisi jo lähettänyt. Tuli kuitenkin lopulta perille niin bannitkin näköjään poistui. Varmaan ylläpidon ja tuon yhden virtalähteen ostaneen tyypin kanssa voi viestiä, että onko esim. samat maksu- tai yhteystiedot, jos on niin eiköhän siinä ole tarpeeksi aihetta toimenpiteisiin.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 065
toivotaan että samsungilla läpsytellään naamaa ja postitetaan tuote:rofl2:

ehkä myös hieman tarkennusta koodien käyttöön ja hallintaan
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
129
Tuo tyyppihän oli hetken banneissa kun tavaran lähetyksessä kesti ja suoraan valehteli että olisi jo lähettänyt. Tuli kuitenkin lopulta perille niin bannitkin näköjään poistui. Varmaan ylläpidon ja tuon yhden virtalähteen ostaneen tyypin kanssa voi viestiä, että onko esim. samat maksu- tai yhteystiedot, jos on niin eiköhän siinä ole tarpeeksi aihetta toimenpiteisiin.
Kyllä se tavaran yleensä myykin mutta, moneen kertaan ja tosiaan ite tuon kellon kanssa otin takkiin kaupoista. samanen kaveri se on jos vaan olisi lakien puitteiss päräyttää tähän linjaa ^^ tekee tätä niin torissa facebookissa täälä ja myös kirppis sivuilla. tullu käytettyä tovi tähän jeepeliin tosiaan ihan mielenkiinnon perusteella nähdä miten tällänen siima häntä soittelee sooloja ja kuinka pitkään. se se oikeestaan on että koska tulee ns virkavalta ja tietoliikenne loppuu :rolleyes: ( ei ainakaan ripiään)
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Kyllä se tavaran yleensä myykin mutta, moneen kertaan ja tosiaan ite tuon kellon kanssa otin takkiin kaupoista. samanen kaveri se on jos vaan olisi lakien puitteiss päräyttää tähän linjaa ^^ tekee tätä niin torissa facebookissa täälä ja myös kirppis sivuilla. tullu käytettyä tovi tähän jeepeliin tosiaan ihan mielenkiinnon perusteella nähdä miten tällänen siima häntä soittelee sooloja ja kuinka pitkään. se se oikeestaan on että koska tulee ns virkavalta ja tietoliikenne loppuu :rolleyes: ( ei ainakaan ripiään)
Ei tosiaan ole suositeltavaa jakaa yhteystietoja julkisesti. Mutta laita ylläpidolle viestiä ja vaikka jotain kuvankaappauksia yv:Stä missä näkyyä maksutiedot siihen kaupantekoon liittyen, niin eiköhän asiaa saa etenemään.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
27
Perseilyn puolellehan tuo menee, että kuvanmuokkauksella kairataan se koodi esille ja käytetään vähin ääniin.
Joo ei ole tätä tarkoitus puolustellakaan. Tilausta tehdessä olin siinä uskossa, että teolla ei ole "uhria" (muuta kuin samsung) kun ehdoissa sanotaan että käytettävissä kerran henkilöä kohden. Jälkeenpäin ajatellen olihan toimintani väärin ja tyhmästi tehty. Eihän tuo koodi minun silmille ollut tarkoitettu ja koodin toiminnasta olisi varmaan jostain saanut parempaa tietoa.

Ilmeisesti koodinkäyttäjä pelästyi haloota ja ilmiantoi tästä syystä itsensä.
Säikähdin kyllä että mitä sitä nyt on tullu tehtyä. En tosiaan tiennyt koodin olevan myynnissä vaan bongasin sen tarjousketjusta. Ensimmäinen reaktioni ostajan ja myyjän väliseen kahinaan oli että jotainhan tässä täytyy tehdä asian oikaisemiseksi. Toki täällä nousseeseen kohuun törmätessäni oli yleinen mielipide jo se, että joku kaupan ulkopuolinen on asialla. Ei kyllä omatunto olisi antanut myöten antaa asian olla, vaikka kuinka pieni mahdollisuus asian eskaloitumiselle olisikaan ollut. Yritin ensin aspan kautta saada asiaa korjattua/peruttua ja kun sieltä ei tärpännyt niin ei mielestäni oikein jää muuta vaihtoehtoa kuin yrittää korvata tuottamani tappio ja mielipaha jotenkin muuten. Keräsin hetken rohkeutta ja otin niin sanotusti hatun kouraan.

Kaikkiaan tapauksesta on pakko ottaa opiksi. Jospa sitä ensikerralla vaikka laittaisi kuvan postaajalle yvllä tiedon että kuvassa oleva koodi on helposti saatavilla.

Toivottavasti tämä postaus ei vaikuta pelkältä selittelyltä. Otan täyden vastuun tapahtuneesta, ja halusin vain avata omaa ajatuksenkulkuani.

Että ihminen voi olla tyhmä...
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
494
Ei pidä kyllä jugi55:n liikaakaan ruoskia itseään ja ainakin mun silmiin vaikuttaa vilpittömältä ja eiköhän tässä lopulta kaikki osapuolet ole tyytyväisiä veronmaksajiin ja ketjua seuraaviin asti.

Toivottavasti jugi55 saa tuotteensa Samsungilta, heidän alkup. mokahan toi on, että koodin voi lunastaa kuka vaan, mutta ei he kyllä tällä kamppiksella tappiotakaan tee että kärsijöitä ei tässä casessa ole. Myyjäkin sai rahansa ja alkup. ostaja ei mitään menettänyt..

Kaikkiaan tapauksesta on pakko ottaa opiksi. Jospa sitä ensikerralla vaikka laittaisi kuvan postaajalle yvllä tiedon että kuvassa oleva koodi on helposti saatavilla.
Tää on varmasti hyvä oppi tapauksesta. Kuten se, että ei kannata ihan mitä vaa suttauksia postata julkisesti.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 415
Voisko joku kertoa miten toi on ees mahdollista? Eikö noi kuvat kuitenkin pakkaannu yhteen tasoon muokkauksen tai vähintään tänne postauksen jälkeen? Vai onko toi suttaus sen verran läpinäkyvää että jollain kontrasti kikkailulla saatu näkyviin? Ihan vaan että osaa välttää itse jatkossa kun mihin milloinkin tulee postattua kuvia mistö asia x sutattu.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
677
Voisko joku kertoa miten toi on ees mahdollista? Eikö noi kuvat kuitenkin pakkaannu yhteen tasoon muokkauksen tai vähintään tänne postauksen jälkeen? Vai onko toi suttaus sen verran läpinäkyvää että jollain kontrasti kikkailulla saatu näkyviin? Ihan vaan että osaa välttää itse jatkossa kun mihin milloinkin tulee postattua kuvia mistö asia x sutattu.
Suttaa jatkossa kahdella värillä päällekkäin, niin sen jälkeen niitä ei saa kaivettua. Tai vedä mosaiikiksi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 776
Voisko joku kertoa miten toi on ees mahdollista? Eikö noi kuvat kuitenkin pakkaannu yhteen tasoon muokkauksen tai vähintään tänne postauksen jälkeen? Vai onko toi suttaus sen verran läpinäkyvää että jollain kontrasti kikkailulla saatu näkyviin? Ihan vaan että osaa välttää itse jatkossa kun mihin milloinkin tulee postattua kuvia mistö asia x sutattu.
Siihen on vaan päälle piirretty jollain työkalulla minkä peittävyys ei ole 100%. Ei ole väliä onko se omassa layerissään vai ei, mutta se ei ole peittänyt tekstiä oikeasti, vaikka käyttäjän omalla näytöllä on siltä saattanutkin näyttää.

Varminta on leikata se poistettava kuvaosuus pois, sen sijaan että yrittää peittää sitä. Pahimmillaan kun se peitto sitten onkin toisessa layerissa ja kuvaan jääkin alkuperäinen piilotettava teksti myös.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 415
Siihen on vaan päälle piirretty jollain työkalulla minkä peittävyys ei ole 100%. Ei ole väliä onko se omassa layerissään vai ei, mutta se ei ole peittänyt tekstiä oikeasti, vaikka käyttäjän omalla näytöllä on siltä saattanutkin näyttää.

Varminta on leikata se poistettava kuvaosuus pois, sen sijaan että yrittää peittää sitä. Pahimmillaan kun se peitto sitten onkin toisessa layerissa ja kuvaan jääkin alkuperäinen piilotettava teksti myös.
Joo näin aattelinkin
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
136
Pahimmillaan kun se peitto sitten onkin toisessa layerissa ja kuvaan jääkin alkuperäinen piilotettava teksti myös.
Jpg-tiedostomuoto ei tue layereita kuten ei moni muukaan tiedostomuoto joita käytetään tällä foorumilla kuvien jakamiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 776
Jpg-tiedostomuoto ei tue layereita kuten ei moni muukaan tiedostomuoto joita käytetään tällä foorumilla kuvien jakamiseen.
Ei toki täällä, mutta monessa muussa palvelussa kuvaformaattina menee muutkin, myös layereitä tukevat formaatit. Siksi se sisältö on parempi leikata pois, työmääräkin on sama.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
978
Huono kokemus käyttäjän @PerusNerd kanssa.

Aikajanaa tapahtumista:

18.1.24 Ostin ko. käyttäjältä Kotelon + powerin sekä AIO coolerin postitettuna. Käyttäjä lupasi yrittää saada tavarat postiin vielä samana päivänä ja OmaPostiin ilmestyikin heti ennakkoilmoitus saapuvasta paketista.

20.1.24 Ei ollut seuranta päivittynyt eli pakettia ei oltu postille viety. Kysyin asiasta YV:llä sekä Whatsupilla. Yritin myös soittaa muutaman kerran. Ei vastausta mihinkään. Oli käynyt foorumilla onlinessa kuitenkin yhteydenoton jälkeenkin.

21.1.24 Koitin soittaa ja lähetin tekstiviestillä kyselyä. Ei vastauksia.

22.1.24 Käyttäjä lähettää tekstiviestin, jossa lupaa postittaa paketin saman päivän aikana ja kertoo viikonloppuna olleen "henkilökohtaisia ongelmia". Tässä kohtaa ajattelen, että "Ok, uskon selityksen ja homma menee nyt varmaan maaliin." Illalla tyyppi kuitenkin soittaa ja kysyy olisiko sittenkin ok, jos veisi seuraavana aamuna vasta töihin mennessään paketin, kun "oli mennyt töissä tosi myöhään". Pyytää anteeksi ja pahoittelee. Myönnyn vielä tähänkin, koska käytännössä yhdentekevää, meneekö paketti illalla vai aamulla postille.

23.1.24 Tyypistä ei kuulu mitään, postin seuranta ei päivity. Kysyn asiasta aamupäivällä tekstiviestillä sekä yritän soittaa. Alan tässä kohtaa olemaan aika varma kusetuksesta. Nyt laitoin vielä täällä YV:llä sekä tekstarilla viestin, että rahat takaisin huomiseen klo 18 mennessä tai asiasta lähtee rikosilmoitus.
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 804
16.1.24 @PerusNerd on myynyt onnistuneesti noutokaupoilla arvokkaamman setin @K0rnille kuin nyt täällä mainitussa @eRRon tapauksessa. Jos se on sitten vain tuo postitus, jonka kanssa tökkii pahemman kerran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 445
Tämä ei ole mikään myyjän puolustelu, ja en ole hänen puolellaan.

Totean vaan, että tuo postitus voi olla hankalaa, eli ei mahdukaan pakettiautomaattiin tietokonekotelo, on tullut ostettua väärä koko tai pakettiautomaatti on täysi. Tämä voi olla hyödyllinen tieto: postin pisteissä ottavat silti vastaan Helposti-koodilla ja tulostavat vielä laput kylkeen. Lisäksi väärän pakettikoon ostamisesta voi saada rahat takaisin (vetoa 14pv peruutusoikeuteen).

Eli ei myyjän tarvitse vaipua epätoivoon, vaikka postitus aiheuttaa ongelmia. Toki tappiota voi tulla 5-10€ (jos pitää vaihtaa pakettikoko), mutta kannattaa vaan niellä se, ja hoitaa homma loppuun - tai täällä julkisesti lynkataan..

Ja yritän tässä kehittävästi tarjota ratkaisuja mahdollisiin ongelmiin, enkä ottaa puolia.
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
347
Jos tuotteen myy postituksella, lähtökohta pitäisi olla se että tuollaiset asiat on mietitty ennakkoon että onko pakettia ja pakkaustarpeita, paketin vieminen postiin jne.. ja lisäksi ei kannata luvata mitään sellaista mihin ei kykene postituksen osalta ja jos näin silti käy niin myyjänä oma-alotteisesti siitä kertoo.
Totean vaan, että tuo postitus voi olla hankalaa, eli ei mahdukaan pakettiautomaattiin tietokonekotelo, on tullut ostettua väärä koko tai pakettiautomaatti on täysi. Tämä voi olla hyödyllinen tieto: postin pisteissä ottavat silti vastaan Helposti-koodilla ja tulostavat vielä laput kylkeen. Lisäksi väärän pakettikoon ostamisesta voi saada rahat takaisin (vetoa 14pv peruutusoikeuteen).

Eli ei myyjän tarvitse vaipua epätoivoon, vaikka postitus aiheuttaa ongelmia. Toki tappiota voi tulla 5-10€ (jos pitää vaihtaa pakettikoko), mutta kannattaa vaan niellä se, ja hoitaa homma loppuun - tai täällä julkisesti lynkataan..
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
784
Eilen kävi itelle hassusti kun myin täällä yhden tuotteen ja ostin postin sivuilta toimituksen, niin postin sivut antoi ilmoituksen ettei maksu "onnistunut" ja rahat kyllä lähti silti tililtä (8.9€). En siis saanut kuittia tai helposti-koodia, joten täytyi käydä postin toimipisteessä lähettämässä paketti. Oli vielä kalliimpi käydä postittamassa toimipisteestä joku reilu 11€.
Piti sitten postin sivuilla täytellä joku lomake, että palauttavat rahat joskus tulevaisuudessa.

Ei liitynyt kyllä millään tavalla ketjun aiheeseen :D
 
Liittynyt
11.11.2021
Viestejä
170
Eli myyjä vältellyt tarkoituksenmukaisesti 4 päivää ostajan yhteydenottoja ja täällä spekuloidaan kuinka hän vaipui epätoivoon huomatessaan että joutuukin maksamaan paketin lähettämisestä 5€ enemmän. Kyllähän siinä isompikin mies kaatuu parkuen polvilleen lähimarketin tuulikaapissa kun paketin lähettämiselle tulee tällainen este!
 
Liittynyt
12.09.2018
Viestejä
655
Huono kokemus käyttäjän @PerusNerd kanssa.

Aikajanaa tapahtumista:

18.1.24 Ostin ko. käyttäjältä Kotelon + powerin sekä AIO coolerin postitettuna. Käyttäjä lupasi yrittää saada tavarat postiin vielä samana päivänä ja OmaPostiin ilmestyikin heti ennakkoilmoitus saapuvasta paketista.

20.1.24 Ei ollut seuranta päivittynyt eli pakettia ei oltu postille viety. Kysyin asiasta YV:llä sekä Whatsupilla. Yritin myös soittaa muutaman kerran. Ei vastausta mihinkään. Oli käynyt foorumilla onlinessa kuitenkin yhteydenoton jälkeenkin.

21.1.24 Koitin soittaa ja lähetin tekstiviestillä kyselyä. Ei vastauksia.

22.1.24 Käyttäjä lähettää tekstiviestin, jossa lupaa postittaa paketin saman päivän aikana ja kertoo viikonloppuna olleen "henkilökohtaisia ongelmia". Tässä kohtaa ajattelen, että "Ok, uskon selityksen ja homma menee nyt varmaan maaliin." Illalla tyyppi kuitenkin soittaa ja kysyy olisiko sittenkin ok, jos veisi seuraavana aamuna vasta töihin mennessään paketin, kun "oli mennyt töissä tosi myöhään". Pyytää anteeksi ja pahoittelee. Myönnyn vielä tähänkin, koska käytännössä yhdentekevää, meneekö paketti illalla vai aamulla postille.

23.1.24 Tyypistä ei kuulu mitään, postin seuranta ei päivity. Kysyn asiasta aamupäivällä tekstiviestillä sekä yritän soittaa. Alan tässä kohtaa olemaan aika varma kusetuksesta. Nyt laitoin vielä täällä YV:llä sekä tekstarilla viestin, että rahat takaisin huomiseen klo 18 mennessä tai asiasta lähtee rikosilmoitus.
Sama tilanne tämän myyjän @PerusNerd kanssa-maksoin puhelimen maanataina ja piti laittaa illalla postiin toisen paketin kanssa kunnes soitti minulle illalla:kysyy olisiko sittenkin ok, jos veisi seuraavana aamuna vasta töihin mennessään paketin, kun "oli mennyt töissä tosi myöhään". Pyytää anteeksi ja pahoittelee.
Hiljaiseloa sen jälkeen-laitan huomenna rikosilmoituksen kaverista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 445
Yleensä odottaisin hetken rikosilmoituksen kanssa, mutta kun toinenkin käyttäjä laittoi deadlinen huomiseen, niin ei kai siinä myyjällä ole enää muuta mahdollisuutta, kuin että postiin tänään. Sinänsä kyllä edelleen ihmettelen, että noutokaupat sai maaliin ilman ongelmia, mutta postitus tuottaa hirveästi ongelmia.

..mutta eipä siinä mitään, näyttää retkahtaneen ja ryhdistäytymisliikkeelle on annettu tämä päivä. Toivottavasti asiat hoituvat, mutta tässä on niin monta kauppaa menossa pieleen, että ei kannata enempää aikaa antaa. Kauppiaspalautteet on onneksi annettu, niin tiedämme varoa.
 
Liittynyt
12.09.2018
Viestejä
655
Yleensä odottaisin hetken rikosilmoituksen kanssa, mutta kun toinenkin käyttäjä laittoi deadlinen huomiseen, niin ei kai siinä myyjällä ole enää muuta mahdollisuutta, kuin että postiin tänään. Sinänsä kyllä edelleen ihmettelen, että noutokaupat sai maaliin ilman ongelmia, mutta postitus tuottaa hirveästi ongelmia.

..mutta eipä siinä mitään, näyttää retkahtaneen ja ryhdistäytymisliikkeelle on annettu tämä päivä. Toivottavasti asiat hoituvat, mutta tässä on niin monta kauppaa menossa pieleen, että ei kannata enempää aikaa antaa. Kauppiaspalautteet on onneksi annettu, niin tiedämme varoa.
Nouto.PNG
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 694
Viestejä
4 276 570
Jäsenet
71 520
Uusin jäsen
JörgenJürgen

Hinta.fi

Ylös Bottom