Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
Eiköhän ne kuvat puhu enemmän kuin sanat. Voin kyllä kuvaakin paketista ottaa ihan koska tahansa, jos menee tälläiseksi sepitykseksi :).
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 783
Eiköhän ne kuvat puhu enemmän kuin sanat. Voin kyllä kuvaakin paketista ottaa ihan koska tahansa, jos menee tälläiseksi sepitykseksi :).
Kyllähän se pikavipiltä kuulostaa kun ei voi rahoja palauttaa heti, vaan vasta seuraavana tukipäivänä
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
290
Eiköhän ne kuvat puhu enemmän kuin sanat. Voin kyllä kuvaakin paketista ottaa ihan koska tahansa, jos menee tälläiseksi sepitykseksi :).
Eikö vain olisi helpoin viedä paketti lähimpään postiin, teipata postin piikkiin ja laittaa paketti jo maksaneelle ostajalle menemään...
Toisekseen, melkoisia sepityksiä itse täällä sepität.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
627
Eiköhän ne kuvat puhu enemmän kuin sanat. Voin kyllä kuvaakin paketista ottaa ihan koska tahansa, jos menee tälläiseksi sepitykseksi :).
Ei kai se mitään todista, että otat paketista kuvan, jos et kuitenkaan sitä aio lähettää? Valitettavasti täytät pikavippaajan tuntomerkit aika hyvin tällä hetkellä. Pallo on sinulla.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 050
Minä kun olen tilannut aina teippini netistä, tiennyt edes, että normikaupasta saisi teippejä?
Ihan Prismasta saa teippiä, asiakasomistajana saat mobiilikupongilla -10% vielä hinnasta pois, ainakin HOK-Elannon alueella. Muistaakseni myös K-market myy teippiä, eli pistä paketti postiin ja ole vähän vähemmän polleampi.
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
Ei kai se mitään todista, että otat paketista kuvan, jos et kuitenkaan sitä aio lähettää? Valitettavasti täytät pikavippaajan tuntomerkit aika hyvin tällä hetkellä. Pallo on sinulla.
Muuten vaanko pakkasin kaikki valmiiksi? Just joo.. :rolleyes:

Lähetän heti, kun voin.
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
Joko teippirulla on löytynyt? Jos ei, niin kait olet jo Welmarille laittanut osoitteesi, jotta pääset pikimmiten teippaamaan?
No löytyy mahdollisimman pian.. Mitä tuohon Welmariin tulee, niin julkisella paikalla mielellään ottaisin.
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
Mikä tässä oikein tökkii? Esim. Prismasta saa kolmella eurolla rullan pakkausteippiä. Ei nyt luulisi olevan mahdoton tehtävä tuota hakea ja laittaa paketti matkaan.
Kiitos vaan tiedosta, en asu isojen kauppojen lähellä oikein.
 

suppotaalasmaa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.12.2023
Viestejä
35
Tää on hauska sattuma:


Joku myynyt samoilla kuvilla pleikkariohjainta muutama kuukausi takaperin kuin Polleliini nyt. Edellinen käyttäjä saanut porttikiellon, tod.näk. huijaamisesta. Molemmissa vielä sattumalta sijaintina Jyväskylä.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
53
Jos meinaat tuota FCC ID numeroa niin se on sama molemmissa.
Hetkonen, katselin kuvat ja täysin samathan nuo ovat. Koijari tehnyt paluun.

Tuossa on samat kuvat rajattuna, kuvakulmat, alusta ja valaistus täysin samat, hyvin bongattu Suppo!

Tää on hauska sattuma:


Joku myynyt samoilla kuvilla pleikkariohjainta muutama kuukausi takaperin kuin Polleliini nyt. Edellinen käyttäjä saanut porttikiellon, tod.näk. huijaamisesta. Molemmissa vielä sattumalta sijaintina Jyväskylä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.09.2017
Viestejä
41
Jos meinaat tuota FCC ID numeroa niin se on sama molemmissa. Ja kaikki muutkin tiedot samat koska edelleen samoista kuvista kyse.
Tarkennuksena, että FCC ID ei ole peliohjaimen yksilöivä sarjanumero, vaan tuotteen/tuoteversion (esim. Dual Sense rev. A, rev. B) yksilöivä numerosarja. Siitä ei voi siis tehdä johtopäätöstä, että myynnissä on täsmälleen sama peliohjain.

Sarjanumero on 17 merkkiä pitkä: How to find DualSense wireless controller serial and model numbers
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
209
Joopa joo toivottavasti saa alkuperäinen ostaja rahat takaisin. Pahasti haiskahtaa rikosasialta ja banaanisaari tapaukselta Polleliinille.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 214
Lainataampa yksi vanhempi viesti...
Justiinsa. Mulle tuli tällanen viesti:

Sinä kusettajat saat ehkä kuukauden päästä rahat takaisin, jos käyttäydyt. En kusettanut sinua vaan kerroin mitä prosessorille kävi ja laitoit feikki palauteen sen perusteella väittäneesi minua huijariki. Olin palauttamassa rahoja mutta päätitkin heti alkaa haukkua huijaamalla huijariksi. Johti banniin Io techillä, joka muutenkin bannii ja uskoo sinisilmäisesti kaikkien palautteita.. Turha uhkailla rikosilmoituksilla, se olisi aiheeton. - Sampo



Jumalauta, minäkö tässä se syyllinen olen:mad:
Pitääpä varoa sanojaan ettei tämä muodosta GDPR:n vastaista henkilötietorekisteriä, mutta kuulemma Polleliinilla on sama etunimi.

@Juha Kokkonen saatat jostain nähdä foorumitiedoista tarkemmin, mutta näyttääpi aika varmalta että @Polleliini = @Pelaaja90s
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 508
Ei ole saanut tätä lähetettyä muunmuassa teipin takia. Tehdään rikosilmoitus nyt alkuun.
Yleisenä periaatteena on, että tavaran myyntiin ryhdytään vasta sitten, kun ollaan varmoja sen toimittamisesta asianmukaisesti. Tämä on sinun vastuullasi ratkaistava ongelma.. PS. Jos et pysty tai halua ostaa teippirullaa, voisit viedä paketin Jyväskylän Seppälän Citymarketiin. Siellä on postin toimipiste, ja heiltä löytyy varmasti pakkausteippiä..
Oma kontribuutio tähän keskusteluun on, että älkää nyt turhaan tehkö rikosilmoituksia.
  1. Niistä pitää ilmoittaa ylläpidolle, ja sekin on tässä touhussa unohtunut.
  2. Tässä ei ole pyydetty rahoja takaisin, niin rikosta ei välttämättä ole edes tapahtunut :facepalm:
  3. Rikosilmoitusta ei noin vaan "vedetä takaisin". Viimeeksi kun katsoin, pitää olla yhteydessä jutun tutkijaan, eikä vaan netissä laiteta "PERUUTA".
  4. Tässä ei edes odotettu yhtään, suoraan vaan rikosilmoitusta. Näin ei pidä tehdä.

--

Sitten itse tapaukseen: voi kai pyytää rahat takaisin, jolloin rikosta ei ole tapahtunut. Tietenkin, jos haluaa tuotteen, niin voi meuhkata, mutta senkin voisi tehdä niin, että poliisin resursseja ei tuhlata. Juuri tuli viestiä viime kuussa, että juttuni esitutkinta lopetetaan ja tekijä jää vaille mitään rangaistusta. Että kiitos vaan sinnekin poliisin turhasta työllistämisestä.
 

PerusNerd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.02.2023
Viestejä
70
Polleliini = ei varaa teippiin + ei varaa palauttaa rahoja mutta ostohousut jalassa tälläkin hetkellä sekä myy taas tavaroitaan postilla… eihän hänellä ollut sitä teippiä aikaisempaakaan pakettiin? Kyllä ihan selkeää perseilyä ja rikosten tehtailua sanon minä..
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
785
Huomautus - foorumilla ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä, etenkin kun viesti ei liity edes mitenkään ketjun aiheeseen
Olenko kirjoittanut jossain että en ole pyytänyt rahoja takaisin vai mistä revit näitä juttuja? Tottakai olen pyytänyt rahoja takaisin.
hsalosella on ollut tapana puolustella tässä ketjussa kaikki selviä huijareita ja syyllistää "uhreja"
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
466
Oma kontribuutio tähän keskusteluun on, että älkää nyt turhaan tehkö rikosilmoituksia.
  1. Niistä pitää ilmoittaa ylläpidolle, ja sekin on tässä touhussa unohtunut.
  2. Tässä ei ole pyydetty rahoja takaisin, niin rikosta ei välttämättä ole edes tapahtunut :facepalm:
  3. Rikosilmoitusta ei noin vaan "vedetä takaisin". Viimeeksi kun katsoin, pitää olla yhteydessä jutun tutkijaan, eikä vaan netissä laiteta "PERUUTA".
  4. Tässä ei edes odotettu yhtään, suoraan vaan rikosilmoitusta. Näin ei pidä tehdä.

--

Sitten itse tapaukseen: voi kai pyytää rahat takaisin, jolloin rikosta ei ole tapahtunut. Tietenkin, jos haluaa tuotteen, niin voi meuhkata, mutta senkin voisi tehdä niin, että poliisin resursseja ei tuhlata. Juuri tuli viestiä viime kuussa, että juttuni esitutkinta lopetetaan ja tekijä jää vaille mitään rangaistusta. Että kiitos vaan sinnekin poliisin turhasta työllistämisestä.
Tottakai petoksesta tehdään rikosilmoitus?????
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
Olenko kirjoittanut jossain että en ole pyytänyt rahoja takaisin vai mistä revit näitä juttuja? Tottakai olen pyytänyt rahoja takaisin.
Itse asiassa minä otin sen rahojen palautuksen esiin ensimmäisenä ja viimeisenä vaihtoehtona tekstiviestillä sinulle.

Et minulta ainakaan ole rahoja takaisin pyytänyt. En ole nähnyt sellaista viestiä missään.
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
Mutta rahaa on tarjota 130€ näytönohjaimesta postikuluineen? Ja 2€ teippirullaan ei ole kuitenkaan varaa?
Se näytönohjain on myyty jo jokatapauksessa.

Siinä ilmoituksessa luki, että nouto ensisijaisena eli olisin ollut se viimeinen vaihtoehto ostamaan sen.

Myyjä olisi odotellut noutajia aika tappiin asti ja uskon, että siihen olisi mennyt monta päivää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 508
Tottakai petoksesta tehdään rikosilmoitus?????
Jos teet rikosilmoituksen siitä, että myyjä ei saa viikossa postiin, niin on ehkä parempi, ettet ostele minulta tai muilta yhtään mitään. Ei ole rikos olla hidas postittamaan. Lisäksi jotain syitä on tullut ja keskusteluyhteyskin on auki.

On nuo kaupat nyt täysin epäilyttävät, mutta ärsyttää ihmiset, jotka tekee rikosilmoituksen "varmuuden vuoksi". Olette kuin jotain lapsia, jotka ei heti saaneet haluamaansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 508
hsalosella on ollut tapana puolustella tässä ketjussa kaikki selviä huijareita ja syyllistää "uhreja"
Sanoo mies, joka on saanut varoituksen uhrien haukkumisesta tässä ketjussa :D

Nyt vaan uhri on ajatellut pienessä mielessään jotain, joka ei ollut ketjussa, kun laitoin viestini. Eikä siinä kauppaketjussakaan.

Olenko kirjoittanut jossain että en ole pyytänyt rahoja takaisin vai mistä revit näitä juttuja? Tottakai olen pyytänyt rahoja takaisin.
Et ollut missään vaiheessa sanonut, että haluat rahat takaisin. Eikä mitään tällaista ole toisessakaan ketjussa. Teippiä vaan etsitte ja minun olisi pitänyt tietää, että oikeasti ei teippiä tarvitakkaan, vaan rahat takaisin. Enpä osaa lukea ajatuksia.

Miksi me muuten edelleen sitten puhutaan näistä teipeistä?
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 513
Jos teet rikosilmoituksen siitä, että myyjä ei saa viikossa postiin, niin on ehkä parempi, ettet ostele minulta tai muilta yhtään mitään. Ei ole rikos olla hidas postittamaan. Lisäksi jotain syitä on tullut ja keskusteluyhteyskin on auki.

On nuo kaupat nyt täysin epäilyttävät, mutta ärsyttää ihmiset, jotka tekee rikosilmoituksen "varmuuden vuoksi". Olette kuin jotain lapsia, jotka ei heti saaneet haluamaansa.
Ei pelkoa että itse ainakaan tulisin koskaan tekemään kauppoja kanssasi kun asenteesi on tämä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 508
Minä voin viedä sen paketin postiin. Laita yv niin sovitaan mistä tulen hakemaan. Pitäähän se nyt auttaa miestä mäessä. (Lähinnä ostajaa)

Tuon myös rullan pakkausteippiä tuliaisina.
Voin maksaa sinulle pakkausteipit, kun tämä on tehty. Ja sinulle, ei myyjälle. Myyjä epäilyttää, että sinne menee rahat vaan ja ei tapahdu yhtään mitään.
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
Sanoo mies, joka on saanut varoituksen uhrien haukkumisesta tässä ketjussa :D

Nyt vaan uhri on ajatellut pienessä mielessään jotain, joka ei ollut ketjussa, kun laitoin viestini. Eikä siinä kauppaketjussakaan.



Et ollut missään vaiheessa sanonut, että haluat rahat takaisin. Eikä mitään tällaista ole toisessakaan ketjussa. Teippiä vaan etsitte ja minun olisi pitänyt tietää, että oikeasti ei teippiä tarvitakkaan, vaan rahat takaisin. Enpä osaa lukea ajatuksia.

Miksi me muuten edelleen sitten puhutaan näistä teipeistä?
Tämä on totta, ostaja ei missään vaiheessa ole pyytänyt rahoja takaisin.

Voin ne palauttaa, jos nyt tämän näkiessään haluaa seuraavista tuloista.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
578
Itse en ymmärrä tällaisia elämäntapahidastelijoita, työssäänkin ovat varsinaisia tulppaajia. Jos jotain alkaa kaupitella, niin kyllä oletukseni on se, että paketti lähtee heti tai ainakin seuraavana päivänä. Samoin lähettelyihin pitää olla pakkaustarvikkeet valmiina, ei silloin mitään teippejä aleta jostain Suomen tai peräti Saksan verkkokaupoista tilata.
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
Itse en ymmärrä tällaisia elämäntapahidastelijoita, työssäänkin ovat varsinaisia tulppaajia. Jos jotain alkaa kaupitella, niin kyllä oletukseni on se, että paketti lähtee heti tai ainakin seuraavana päivänä. Samoin lähettelyihin pitää olla pakkaustarvikkeet valmiina, ei silloin mitään teippejä aleta jostain Suomen tai peräti Saksan verkkokaupoista tilata.
Jo myynti-ilmoituksessa nouto oli etusijalla- sekä kysyin ostajalta, että ei hänellä tuttuja tms asuisi täällä, jotta pääsisi noutamaan.

Valitettavasti ainut vaihtoehto oli postikaupat tässä tapauksessa.

En minäkään tästä tilanteesta mitenkään nauti, paska tuuri koko kauppojen suhteen käynyt puolin ja toisin sen myönnän.

Mutta lopulta, me kaikki ollaan vaan ihmisiä ja minusta kohtuutonta vähän, jos heti aletaan tehdä ilmoituksia ties minne..

Sillon ymmärtäisin, jos esim. Kuukauden olisi ollut postittamatta tai en vastaisi mihinkään viesteihin missään.
Tässä on käynyt inhimillinen erehdys ja tästä opitaan!
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 783
Jo myynti-ilmoituksessa nouto oli etusijalla- sekä kysyin ostajalta, että ei hänellä tuttuja tms asuisi täällä, jotta pääsisi noutamaan.

Valitettavasti ainut vaihtoehto oli postikaupat tässä tapauksessa.

En minäkään tästä tilanteesta mitenkään nauti, paska tuuri koko kauppojen suhteen käynyt puolin ja toisin sen myönnän.

Mutta lopulta, me kaikki ollaan vaan ihmisiä ja minusta kohtuutonta vähän, jos heti aletaan tehdä ilmoituksia ties minne..

Sillon ymmärtäisin, jos esim. Kuukauden olisi ollut postittamatta tai en vastaisi mihinkään viesteihin missään.
Tässä on käynyt inhimillinen erehdys ja tästä opitaan!
Miksi et voi palauttaa niitä rahoja nyt heti?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 275
Viestejä
4 280 876
Jäsenet
71 637
Uusin jäsen
merwi

Hinta.fi

Ylös Bottom