Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 528
Nyt kävi kyllä erikoisen surkeasti epärehellisen myyjän kanssa. Ostelin tuossa pari päivää sitten @kl4us pelikoneen maksu mobilepay ja toimitus postilla. Syy miksi luotin ostamaan postilla oli se, että käyttäjällä oli yksi positiivinen palaute tosi kokeneelta foorumin käyttäjältä.
Jos vaikka minä tai joku muu käyttäjä, jolla on paljon viestejä, myy tai ostaa jotain tuommoiselta huijarilta, niin ei kannata siihen luottaa.
Kyse on voinut olla vaikka 20€ pelikoodista (niitä myyn, kun juuri uusin näytönohjaimen ja prosessorin). Tai sitten huijarimies on tehnyt pari oikeaa nappikauppaa, ja lähtenyt sitten niillä palautteilla huijaamaan.

Minulla oli myynnissä 2€ pannu, ja siitä olisi saanut positiivisen palautteen, vaikka ne rahat olisi menneet ilmoituksen mukaisesti hyväntekeväisyyteen.

Nyt en ollut minä kyseessä, mutta jätän positiivisen palautteen hyvin menneestä kauppatapahtumasta. Se ei tarkoita, että toinen osapuoli on luotettava kauppias - vaan että nämä yhdet kaupat meni hyvin.

--

Ja jos nimeni on jossain, voi kysellä huijarin yhteystietoja, ja ne annan, jos tiedän. Yleensä teen kauppoja kasvokkain (arvokkaat tavarat, esim. RTX 3080) tai sitten vaan pistän pelikoodin YV:llä, jolloin ei ole näitä antaa.
 
Liittynyt
08.03.2021
Viestejä
183
Jos vaikka minä tai joku muu käyttäjä, jolla on paljon viestejä, myy tai ostaa jotain tuommoiselta huijarilta, niin ei kannata siihen luottaa.
Kyse on voinut olla vaikka 20€ pelikoodista (niitä myyn, kun juuri uusin näytönohjaimen ja prosessorin). Tai sitten huijarimies on tehnyt pari oikeaa nappikauppaa, ja lähtenyt sitten niillä palautteilla huijaamaan.

Minulla oli myynnissä 2€ pannu, ja siitä olisi saanut positiivisen palautteen, vaikka ne rahat olisi menneet ilmoituksen mukaisesti hyväntekeväisyyteen.

Nyt en ollut minä kyseessä, mutta jätän positiivisen palautteen hyvin menneestä kauppatapahtumasta. Se ei tarkoita, että toinen osapuoli on luotettava kauppias - vaan että nämä yhdet kaupat meni hyvin.

--

Ja jos nimeni on jossain, voi kysellä huijarin yhteystietoja, ja ne annan, jos tiedän. Yleensä teen kauppoja kasvokkain (arvokkaat tavarat, esim. RTX 3080) tai sitten vaan pistän pelikoodin YV:llä, jolloin ei ole näitä antaa.
Joo ei sitä tarvi luottaa keneenkään enää jos ei ole useita palautteita ja erilaisista kaupoista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
985
Itselläni noin 10% omista toteutuneista kaupoista vastapuoli ei ole antanut kauppiaspalautetta vaikka olen sitä erikseen vielä pyytänyt jos ei viikkoon kahteen palautetta pyytämättä tule. En millään jaksa oikein ymmärtää kun ei ole kyse suuresta vaivasta ja tämä kuitenkin hyödyttää kumpaakin. Jatkossa pitää varmaan itsekin jäädä odottelemaan että toinen antaa ensin ja vasta tämän jälkeen antaisi myös itsekin. Onneksi kuitenkin suurin osa oivaltaa tämän pyytämättäkin.
Mutuilen tänne sen verran vaan, että itellä (about) 50% kaupoista ei ole palautetta tullut vaikka olisin myös itse sellaisen jättänyt. Mielestäni myös meikäläisen "kehtaamiskynnys" tulee siinä vastaan että jos kaupat (myynti/osto) on mennyt kaikinpuolin loistavasti (rahat tulleet ajallaan, pakattu asiallisesti, viestittely hoitunut, postitus hoitunut sujuvasti, tuote ollut juuri sitä mitä pitikin ym.) Niin ei kyllä meikäläinen enää sen jälkeen kehtaa "anelemaan" positiivista palautetta.

Voi olla hankalaa sillä puhutaan kuitenkin foorumista, mutta jos jonkunlaisen "muistutuksen" voisi esim foorumin puolelta järjestää. Miten? En tiedä. Mutta mielestäni se ei ole enää meikäläisen homma ruveta siitä muistuttelemaan kun se tarkoitus myynnissä/ostossa on toteutunut fantastisesti muuten. :kahvi:
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
209
Mutuilen tänne sen verran vaan, että itellä yli 50% kaupoista ei ole palautetta tullut vaikka olisin myös itse sellaisen jättänyt. Mielestäni myös meikäläisen "kehtaamiskynnys" tulee siinä vastaan että jos kaupat (myynti/osto) on mennyt kaikinpuolin loistavasti (rahat tulleet ajallaan, pakattu asiallisesti, viestittely hoitunut, postitus hoitunut sujuvasti, tuote ollut juuri sitä mitä pitikin ym.) Niin ei kyllä meikäläinen enää sen jälkeen kehtaa "anelemaan" positiivista palautetta.

Voi olla hankalaa sillä puhutaan kuitenkin foorumista, mutta jos jonkunlaisen "muistutuksen" voisi esim foorumin puolelta järjestää. Miten? En tiedä. Mutta mielestäni se ei ole enää meikäläisen homma ruveta siitä muistuttelemaan kun se tarkoitus myynnissä/ostossa on toteutunut fantastisesti muuten. :kahvi:
Sama homma vähän itsellä, että en jaksa alkaa pyytelemään tai muuta. Yleensä mainitsen asiasta, että jos jaksaa jättää palautteen niin olisi hienoa. Itse jätän käytännössä aina. Joskus myös oman palautteeni jälkeen palaute sitten tippuu myös meikäläiselle, mutta ei läheskään aina. Itse pidän tuosta palautejärjestelmästä ja uskaltaa myös postitse ostaa kalliimpaakin tavaraa jos palautteita on hyvä määrä myyjällä.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
426
Jokunen vuosihan siinä menikin ja nyt taisi ensimmäinen huijari osua täällä foorumilla eteen. Tuli privassa kaupittelemaan virtalähdettä, maksoin MobilePaylla ja lupasi lähettää eilen, mutta ei ole tyypistä kuulunut mitään.

No laitoin sitten kaverin nimen ja puhelinnumeron googleen ja sieltähän tuli huijaushistoriaa eri kauppapaikoilta ainakin 10 vuoden ajalta.

Laitoin nyt WhatsAppissa kyselyä, että palautteleeko rahoja vai teenkö suoraan rikosilmoituksen. Summahan ei ollut suuri, mutta virtalähteelle olisi ollut oikeasti tarve. Nollapalautteiden ja kohtuullisen tuoreen profiilin olisi pitänyt soittaa hälytyskelloja, mutta taisin olla liian hätänen tällä kertaa.

Käyttäjätunnus: @SamiAvulias
Asiahan menikin astetta mielenkiintoisemmaksi nyt. Tänään 2.1. klo 6.34 oli tilattu postin kuljetus ja klo 12.33 paketti viety postiin, eli 6 päivää sen jälkeen kun hän ilmoitti paketin vieneensä ja antavansa lähetystunnuksen. Ilmeisesti huomenna paketti on perillä täällä ja jos siellä todella on se virtalähde mistä olen maksanutkin, niin asia on omasta puolestani kunnossa. Kyseinen tyyppi syyttää minua nyt vaan Whatsapissa, että olen bannannut hänet täältä. Postipaketin pitäisi kyllä näkyä omapostissa välittömästi kun kuljetuksen on tilannut eikä melkein viikon viiveellä?

Edit: tämä asia ratkesi ja myyjä päätyi laittamaan loppupelissä virtalähteen postiin 6 päivää väittämäänsä päivämäärää myöhemmin ja se myös saapui toimivana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
363
Asiahan menikin astetta mielenkiintoisemmaksi nyt. Tänään 2.1. klo 6.34 oli tilattu postin kuljetus ja klo 12.33 paketti viety postiin, eli 6 päivää sen jälkeen kun hän ilmoitti paketin vieneensä ja antavansa lähetystunnuksen. Ilmeisesti huomenna paketti on perillä täällä ja jos siellä todella on se virtalähde mistä olen maksanutkin, niin asia on omasta puolestani kunnossa. Kyseinen tyyppi syyttää minua nyt vaan Whatsapissa, että olen bannannut hänet täältä. Postipaketin pitäisi kyllä näkyä omapostissa välittömästi kun kuljetuksen on tilannut eikä melkein viikon viiveellä?
Lähetys pitäisi heti näkyä- (Helpostikoodi) Siitähän sen näkee koska helpostikoodi luotu. Mutta jos lähetys ostettu ns nyt vaikka jonkun yrityksen kautta, mitä en usko, niin silloin ei välttämättä lähetystiedot ole heti näkyvissä, vaan vasta kun posti saanut paketin kuljetukseen toimittajalta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 953
Kyseinen tyyppi syyttää minua nyt vaan Whatsapissa, että olen bannannut hänet täältä.
Öh, kerro hänelle että kyseinen tunnus millä olet on 100% sinun ja ainoa tunnuksesi. Olet (maksullinen) tukijäsenen, et henkilökohtaisesti tunne edes Sampsaa, et ole osa yritystä, et ole moderaattori, et ole palkoilla täällä. Eli sanalla sanoen on täysin mahdotonta että sinä voisit mitenkään bannata hänet täältä. Mikäli hän kuitenkin epäilee moista hän on vapaa kääntymään poliisin sekä Sampsan puoleen joka varmaan mielellään selvittää asiaa mikäli oikeasti jokin kolmas taho on hakkeroinut hänen foorumilleen ja bannaillut porukkaa...
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
426
Öh, kerro hänelle että kyseinen tunnus millä olet on 100% sinun ja ainoa tunnuksesi. Olet (maksullinen) tukijäsenen, et henkilökohtaisesti tunne edes Sampsaa, et ole osa yritystä, et ole moderaattori, et ole palkoilla täällä. Eli sanalla sanoen on täysin mahdotonta että sinä voisit mitenkään bannata hänet täältä. Mikäli hän kuitenkin epäilee moista hän on vapaa kääntymään poliisin sekä Sampsan puoleen joka varmaan mielellään selvittää asiaa mikäli oikeasti jokin kolmas taho on hakkeroinut hänen foorumilleen ja bannaillut porukkaa...
Tämän kerroinkin, etten pysty täältä ketään bannaamaan. Tässä on niin monta kohtaa mitkä ei täsmää.

28.12. to klo 12:57: io-tech privassa: "Ok paketti lähtee tänään, ja laitan vielä seurantakoodin sekä kuitin pakettikortista. Kiitos kaupoista."
28.12. to klo 23:44: laitoin viestiä whatsapissa kun kuljetusta ei edelleenkään näkynyt vaikka luvattiin lähettää saman päivän aikana ja antaa seurantakoodi
29.12. pe klo 4.57: hän vastasi whatsapissa: virtalähde on jo matkalla
29.12. pe klo 6.03: ilmoitin whatsapissa, että jos se olisi matkalla, se näkyisi omapostissa

muutama päivä hiljaisuutta.

2.1. ti klo 6.34 omaposti: helposti-koodi luotu
2.1. ti klo 12.33 omaposti: lähetys on rekisteröity (eli viety postin palvelupisteelle)
2.1. ti klo 17:01: syyttelyä whatsapissa siitä, että olen hänet täältä bannannut ja toiminut väärin jne.

Loppupelissä minulle olisi ollut aivan sama, vaikka lähettämisessä olisi mennytkin viikko, mutta jos sovitaan jotain niin siitä pidetään kiinni tai vähintään ilmoitetaan jos tulee muuttujia. Lisäksi kyseisen tyypin historia Google-hauilla ja Facebookin ryhmien haulla ei antanut luotettavaa kuvaa, joten mielestäni minulla on ollut täysi oikeus olettaa tulleeni huijatuksi.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 783
Eipä tuosta viestittelystä sen enempää kannata välittää. Jos virtalähde tulee toimivana perille niin hyvä, jos tulee rikkinäinen tai joku tiiliskivi paketissa niin ei muuta kuin rikosilmoitusta. Normaalistihan tuossa tilanteessa olisi myyjä sanonut tai keksinyt jonkun tekosyyn miksi lähettäminen kestää, nyt taisi pelko rikosilmoituksesta saada jotain aikaan.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 548
Tämän kerroinkin, etten pysty täältä ketään bannaamaan. Tässä on niin monta kohtaa mitkä ei täsmää.

28.12. to klo 12:57: io-tech privassa: "Ok paketti lähtee tänään, ja laitan vielä seurantakoodin sekä kuitin pakettikortista. Kiitos kaupoista."
28.12. to klo 23:44: laitoin viestiä whatsapissa kun kuljetusta ei edelleenkään näkynyt vaikka luvattiin lähettää saman päivän aikana ja antaa seurantakoodi
29.12. pe klo 4.57: hän vastasi whatsapissa: virtalähde on jo matkalla
29.12. pe klo 6.03: ilmoitin whatsapissa, että jos se olisi matkalla, se näkyisi omapostissa

muutama päivä hiljaisuutta.

2.1. ti klo 6.34 omaposti: helposti-koodi luotu
2.1. ti klo 12.33 omaposti: lähetys on rekisteröity (eli viety postin palvelupisteelle)
2.1. ti klo 17:01: syyttelyä whatsapissa siitä, että olen hänet täältä bannannut ja toiminut väärin jne.

Loppupelissä minulle olisi ollut aivan sama, vaikka lähettämisessä olisi mennytkin viikko, mutta jos sovitaan jotain niin siitä pidetään kiinni tai vähintään ilmoitetaan jos tulee muuttujia. Lisäksi kyseisen tyypin historia Google-hauilla ja Facebookin ryhmien haulla ei antanut luotettavaa kuvaa, joten mielestäni minulla on ollut täysi oikeus olettaa tulleeni huijatuksi.
Videokuvaa paketin aukaisu. Ihan vain että jos tulee tiiliskivi ja väittää lähettäneen virtalähteen.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
426
Videokuvaa paketin aukaisu. Ihan vain että jos tulee tiiliskivi ja väittää lähettäneen virtalähteen.
Joo ajattelin avata tuon tuolla R-Kioskilla mihin tulee, niin on sitten muitakin silmäpareja todistamassa. Koko ja paino ainakin on hyvin lähellä oikeaa. Retail tarkoittanee alkuperäistä pakkausta jossa on varmaan muutakin kilkettä mukana mistä tuo ylimääräinen 100 g tulee.
1704223818652.jpeg
1704223832543.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 528
Joo ajattelin avata tuon tuolla R-Kioskilla mihin tulee, niin on sitten muitakin silmäpareja todistamassa. Koko ja paino ainakin on hyvin lähellä oikeaa. Retail tarkoittanee alkuperäistä pakkausta jossa on varmaan muutakin kilkettä mukana mistä tuo ylimääräinen 100 g tulee.
Ei pahalla, mutta jos on modulaarinen, sieltä voi puuttua johtoja. Jos ei ole modulaarinen, voi silti se virtakaapeli puuttua.

Sitten käyttäjä on jo bannattu, niin eipä tässä paljoa voi tehdä.. Tietenkin on se petos myydä huonompi tavara, kuin ilmoituksessa on annettu ymmärtää, mutta sitten kuvaat ne videot jne.. Rikosilmoituksen teko sinänsä on helppoa.

Ehkä ne bannit umpeutuu. Sitten vähintään kauppiaspalaute kannattaa jättää.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
426
Ei pahalla, mutta jos on modulaarinen, sieltä voi puuttua johtoja. Jos ei ole modulaarinen, voi silti se virtakaapeli puuttua.

Sitten käyttäjä on jo bannattu, niin eipä tässä paljoa voi tehdä.. Tietenkin on se petos myydä huonompi tavara, kuin ilmoituksessa on annettu ymmärtää, mutta sitten kuvaat ne videot jne.. Rikosilmoituksen teko sinänsä on helppoa.

Ehkä ne bannit umpeutuu. Sitten vähintään kauppiaspalaute kannattaa jättää.
Ei ole modulaarinen ja virtakaapeleita löytyy omastakin takaa niin sillä ei ole merkitystä. Kauppiaspalautteen jätin jo silloin kun tilanne oli toinen, mutta sen voinee vaihtaa jos tuote todella saapuukin.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
177
Harvempi 2016 rekisteröitynyt ja jo aikoinaan Murossa toiminut viitsii alkaa edes hieman suuremmasta rahasta huijaamaan.
Toisaalta läheskään kaikilla edes 2016 rekisteröityneillä ei ole kymmeniä (puhumattakaan sadoista) kauppiaspalautteita. Ihan siksi että niitä kauppoja ei tule välttämättä joka vuosi tehtyä eikä sitten myöskään pyydettyä kauppiaspalautetta (ja esim. Kokkonen ei viimevuoden huutokaupasta antanut positiivista palautetta, vink. vink). Eli moni ei myöskään anna niitä palautteita eikä niitä kehtaa alkaa kinuamaan.
Itsehän kuulun juurikin tähän ryhmään (Murosta 2001 lähtien mukana pyörineenä) ja täälläkin vasta yksi kauppiaspalaute kasassa.

Ainahan voi kysäistä, varsinkin jos joku arvokkaampi tuote kyseessä, niin kauppojen tekoa f2f jos epäilyttää (vaikka tämä ei olisi vaihtoehto). Yleensä vastaus antaa hieman osviittaa millainen kaveri kyseessä jos suhtautuu nihkeästi.
Pakko sanoa, kun on tätä ketjua lueskellut, niin kynnys myydä/ostaa on hieman noussut tätä kautta.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
426
Asiahan menikin astetta mielenkiintoisemmaksi nyt. Tänään 2.1. klo 6.34 oli tilattu postin kuljetus ja klo 12.33 paketti viety postiin, eli 6 päivää sen jälkeen kun hän ilmoitti paketin vieneensä ja antavansa lähetystunnuksen. Ilmeisesti huomenna paketti on perillä täällä ja jos siellä todella on se virtalähde mistä olen maksanutkin, niin asia on omasta puolestani kunnossa. Kyseinen tyyppi syyttää minua nyt vaan Whatsapissa, että olen bannannut hänet täältä. Postipaketin pitäisi kyllä näkyä omapostissa välittömästi kun kuljetuksen on tilannut eikä melkein viikon viiveellä?
Noni, paketti tuli postiin ja se sisälsi oikean virtalähteen ja testipenkki lähti käyntiin kyseisellä powerilla. Asia on minun puolesta nyt ok.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
985
Pakko sanoa, kun on tätä ketjua lueskellut, niin kynnys myydä/ostaa on hieman noussut tätä kautta.
Vaihtoehdot taitaa myös olla aika vähissä tässä valtiossa. Tori on täynnä huijareita, samaten FB-marketplace. Huuto.netissa ei läheskään niin paljon tavaraa liiku ja suurin osa hyödyllisistä ominaisuuksista maksumuurin takana. Esim. et voi viestiä lähettää myyjälle ennenkuin olet maksanut rahaa palvelusta. Sitten on apple-/hifi- yms. "speciality" foorumit erikseen mutta sielläkin tavaran määrä on huomattavasti pienempää :hmm: Toki io-techikin on samanlainen foorumi, mutta kävijämäärältään suurempi.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
363
Vaihtoehdot taitaa myös olla aika vähissä tässä valtiossa. Tori on täynnä huijareita, samaten FB-marketplace. Huuto.netissa ei läheskään niin paljon tavaraa liiku ja suurin osa hyödyllisistä ominaisuuksista maksumuurin takana. Esim. et voi viestiä lähettää myyjälle ennenkuin olet maksanut rahaa palvelusta. Sitten on apple-/hifi- yms. "speciality" foorumit erikseen mutta sielläkin tavaran määrä on huomattavasti pienempää :hmm: Toki io-techikin on samanlainen foorumi, mutta kävijämäärältään suurempi.
Mitä huutonet tulee, niin oli erinomainen paikka. Harmi vain kun pakotettu tunnistus nykyisin, joka tuli 2023 aikana sivustolle, edes isoimmat myyjät, joilla yli 10 vuoden puhdas historia sivustolle ja tuhansia positiivisia, ei enään pysty ilmoittamaan kohteita ilman tunnistautumista. Syitä voi olla monia, miksi eivät sitten vain tunnistaudu sivustolle. Joten sivusto tappoi itsensä, siten että ajoi pakotetun tunnistuksen läpi sivustolle. No nyt siellä ei enään ainakaan huijareita luulis olevan kun ei ole myyjiäkään
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
363
Äkkiseltään katsottuna huutiksessa tällä hetkellä 1 902 000 kohdetta huudettavana joten kyllä siellä muutama myyjä on
Onhan siellä vieläkin kaupan vaikka mitä. Mutta ei läheskään niin paljon, mitä ollut kaupan aikasemmin. Pelkästään näytönohjaimiakin oli useampi sivu, nyt hyvä kun mutama kortti kaupan ja loput kaapeleita. Tosin se on mitä hakee, suurin osa mitä sieläkin kaupan, on vaatteita ja tauluja tai muuta roipetta. Komponentteja sieltä on turha haaveilla. Samat tavarat pyörivät kuukaudesta toiseen nykysin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
985
Onhan siellä vieläkin kaupan vaikka mitä. Mutta ei läheskään, niin paljon mitä ollut kaupan aikasemmin. Pelkästään Näytönohjaimiakin oli useampi sivu, nyt hyväkun mutama kortti kaupan ja loput kaapeleita.
Tätä just meinasin, että jos nimenomaan jotain ATK aiheista tavaraa haet/elektroniikkaa, niin kyllä huuto kalpenee esim tämän foorumin tarjonnan rinnalla. "Random sälää" sieltä kyllä löytyy. Mutta niin löytyy myös torista (Torista todennäköisesti enemmän)
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 842
Mitä huutonet tulee, niin oli erinomainen paikka. Harmi vain kun pakotettu tunnistus nykyisin, joka tuli 2023 aikana sivustolle, edes isoimmat myyjät, joilla yli 10 vuoden puhdas historia sivustolle ja tuhansia positiivisia, ei enään pysty ilmoittamaan kohteita ilman tunnistautumista. Syitä voi olla monia, miksi eivät sitten vain tunnistaudu sivustolle. Joten sivusto tappoi itsensä, siten että ajoi pakotetun tunnistuksen läpi sivustolle. No nyt siellä ei enään ainakaan huijareita luulis olevan kun ei ole myyjiäkään
Pakotettu tunnistautuminen liittyy lakiin: Laki digitaalisen alustatalouden toimijoiden… 1267/2022 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®

Eikä päde vain Huuto.nettiin, esim. Toriin myöskin. / offtopic
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
363
Pakotettu tunnistautuminen liittyy lakiin: Laki digitaalisen alustatalouden toimijoiden… 1267/2022 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®

Eikä päde vain Huuto.nettiin, esim. Toriin myöskin. / offtopic
Kyllä... Tori tunnistus siitä ehkä vie turha ku sinne voi luoda uuden käyttäjän ja tunnistua uudelleen samoilla tunnareilla. Huudossa taasen se on kerta tunnistus ja ilman asiakaspalvelua, et pääse suorilta tunnistautuun uudelleen heti. Eli näin Tori suosii rikollisia ja voivat heti bänni jälkeen tunnistua uudelleen ja taas luotto merkki nimen alla. Joten ei ihan hirveästi kannata luottaa, siihen että nimen alla lukee tunnistettu henkilö. Mutta onneksi kuitenkin pitivät näkyvissä sen, milloinka henkilö on rekistöröitynyt sivustolle. Niin siitä nyt voi jotenkin tulkita jotain. Mutta on siitä hyötyäkin että rikollinen jättää digitaalisen jäljen, se että hidastaako se sitten petoksien suhteen, niin ei ainakaan Torin tunnistus systeemeillä, mutta kiinijääminen on taas taattu, kun sentään jonkun pankkitiedot jäävät johonkin muistiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 943
Niin että se tunnistautuminen, mitä monet tännekkin vähän väliä koittaa ehdottaa ratkaisuksi kaikkiin ongelmiin kauppa-alueella, ei olekkaan ratkaisu kaikkiin ongelmiin
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
363
Niin että se tunnistautuminen, mitä monet tännekkin vähän väliä koittaa ehdottaa ratkaisuksi kaikkiin ongelmiin kauppa-alueella, ei olekkaan ratkaisu kaikkiin ongelmiin
Eihän tuo nyt pommin varma tekniikka ole. Mutta jos nyt katsoo huutonet, misä se tunnistus hoidettu oikein, eli vain yksillä henkilötiedoilla, sama henkilö voi tunnistautua- käyttäjää kohden, niin onhan sieltä huijarit kaikonnut pois.

Tämä (Tori) systeemi taas hoidettu niin laiskasti, että voit tunnistua useaan kertaan, samoilla pankkitunnuksilla, kuka tahansa voi tunnistua, kenenkä pankki tunnuksilla vain (schibsted) tilille, jonka saa yhditettyä toriin. Luodaan ihmisille tunne, että olette nyt turvassa:D annetaan merkki nimen alle.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 943
Eihän tuo nyt pommin varma tekniikka ole. Mutta jos nyt katsoo huutonet, misä se tunnistus hoidettu oikein, eli vain yksillä henkilötiedoilla, sama henkilö voi tunnistautua- käyttäjää kohden, niin onhan sieltä huijarit kaikonnut pois.
Ja ilmeisesti on myyjätkin kaikonnut?
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
363
Ja ilmeisesti on myyjätkin kaikonnut?
Se miksi huudossa nyt myyjät vähentyneet, niin varmaan suurin osalla, ollut useampi tunnus ja aikoinaan jo tunnistettu tunnus saanut banaania, syystä että, niitä voi olla monia, ei välttämättä niinkään rikokseen liittyviä, vaan sääntöjä kohtaan. Oli ihan yleistä aikoinaan, että porukka huusi toisilla tunnuksilla, joko omaa hintavarausta ylöspäin tai huusi kohteen jota ei varsinaisella tunnarilla halunnut ostaa ja sit kun jäivät kiinni tai muuta ni loivat uuden käyttäjän ja aloittamaan alusta huuto pisteiden metsästys, tosin ilman tunnistautumista. Nyt kun enään et pysty kohteita ilmoittaa ilman tunnistusta, niin se kauppapaikka menetetty tapaus, vaikka omaisitkin miljoonia positiivisia palautteita tunnuksella, joka ei tunnistautunut ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 612
Näitä juttuja voisi taas jatkaa paremmassa ketjussa.

 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
363
Näitä juttuja voisi taas jatkaa paremmassa ketjussa.

Oikeassa olet :thumbsup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 882
Se miksi huudossa nyt myyjät vähentyneet, niin varmaan suurin osalla, ollut useampi tunnus ja aikoinaan jo tunnistettu tunnus saanut banaania, syystä että, niitä voi olla monia, ei välttämättä niinkään rikokseen liittyviä, vaan sääntöjä kohtaan. Oli ihan yleistä aikoinaan, että porukka huusi toisilla tunnuksilla, joko omaa hintavarausta ylöspäin tai huusi kohteen jota ei varsinaisella tunnarilla halunnut ostaa ja sit kun jäivät kiinni tai muuta ni loivat uuden käyttäjän ja aloittamaan alusta huuto pisteiden metsästys, tosin ilman tunnistautumista. Nyt kun enään et pysty kohteita ilmoittaa ilman tunnistusta, niin se kauppapaikka menetetty tapaus, vaikka omaisitkin miljoonia positiivisia palautteita tunnuksella, joka ei tunnistautunut ole.
Alttereilla tai kaverin avustuksella hinnan vedätyshän oli huudossa normitouhua jo yli 15v sitten. Ei ollut parikaan kertaa kun hävisin huudon teknovermeestä mutta myyjä pisti piakkoin viestiä "Voittaja ei sitten halunnutkaan niin ostaisitko sinä?" Voi voi kun ei mennyt *usetus taaskaan läpi :rolleyes: Monesti sen jo aavisti jos laite ei ollut yleisesti haluttu mutta hinta alkoi silti nousta 2-3 tarjoajan voimin.
Mutta tämä lienee väärä ketju Suomen nettikauppapaikkojen huijaushistorialliselle kehitykselle.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 215

@Aleksi61 / @Polleliini mikäs tuo case on? Toisaalta, reilu viikko vielä voi huonossa tapauksessa viedä yleiseen säätöön, mutta vähän kehnot merkit on ilmoilla.

@Juha Kokkonen tuossa linkin takana todennäköisesti (ehkä?) yksi rikosilmoitustapaus, joskin näin sivustaseuraajana vähän vielä aprikoittaa...
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48

@Aleksi61 / @Polleliini mikäs tuo case on? Toisaalta, reilu viikko vielä voi huonossa tapauksessa viedä yleiseen säätöön, mutta vähän kehnot merkit on ilmoilla.

@Juha Kokkonen tuossa linkin takana todennäköisesti (ehkä?) yksi rikosilmoitustapaus, joskin näin sivustaseuraajana vähän vielä aprikoittaa...
Joo, kyseinen henkilö osti tämän satasella postikuluineen noin viikko sitten.

Kaikki pakattu ja odottaa vain postittamista.

Pakkauksessa totesin ja huomasin, että teippini loppui eli on puoli avoimena valitettavasti vielä.

Ehdottanut, että odottaisi kunnes saan uutta teippiä ja pakattua kunnolla tai, että palautan rahat seuraavista tuloistani.

Ilmeisesti kovaa vaatii lähettämään puoli avoimen paketin, eikä voi joustaa ollenkaan, vaikea tapaus..
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
101
No onhan se aika epäilyttävää kun nollapalautteilla, kone ei lähde viikkoon teipin takia ja sen lisäksi äijä estää numeron. Monesti akuuteissa tilanteissa teippaillut kaupassa, postissa, ärrällä, sanoin myös nämä myyjälle. Silti siitä ei kuulu ja onhan se vähän erikoista et päivä tolkulla odottaa teippiä. Eikö sitä saa kaupasta? Olen kyllä tuhansia kauppoja tehnyt ja ensimmäinen kerta kun kuulen että vaikea tapaus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 798
Joo, kyseinen henkilö osti tämän satasella postikuluineen noin viikko sitten.

Kaikki pakattu ja odottaa vain postittamista.

Pakkauksessa totesin ja huomasin, että teippini loppui eli on puoli avoimena valitettavasti vielä.

Ehdottanut, että odottaisi kunnes saan uutta teippiä ja pakattua kunnolla tai, että palautan rahat seuraavista tuloistani.

Ilmeisesti kovaa vaatii lähettämään puoli avoimen paketin, eikä voi joustaa ollenkaan, vaikea tapaus..
Mutta siis viikkoon et ole saanut uutta teippiä?
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
No onhan se aika epäilyttävää kun äijä estää numeron. Olen kyllä tuhansia kauppoja tehnyt ja ensimmäinen kerta kun kuulen että vaikea tapaus.
Kyllä estin nyt aamulla, koska sattuneesta syystä herätit minut.

Elämässä voi oikeasti tapahtus imhimillisyyksiä välillä, luulisi sinun se tietävän ”tuhansien kauppojen” kokemuksella.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
53
Kyllä estin nyt aamulla, koska sattuneesta syystä herätit minut.

Elämässä voi oikeasti tapahtus imhimillisyyksiä välillä, luulisi sinun se tietävän ”tuhansien kauppojen” kokemuksella.
Postin palveluita tarjoavista paikoista löytyy yleensä teippiä, perus ruokakaupoistakin löytyy teippiä.

Toki ei tietoa millaisesta toimitusajasta olette sopineet, silti ~viikko ja teipinpuute kyllä johtaisi itsellä hoputteluun. Se ei tee vaikeaksi tapaukseksi että kyselee ostamansa tavaran perään.

Nyt vaan kipinkapin lähipostiin, teippiä pakettiin ja lähetys eteenpäin.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 215
Tjooh, mokia sattuu ja välillä asiat lipsahtelee, mut... sivustahuutelijana tuntuis että eiköhä viisainta ole pistää se paketti postiin, ja kun Aleksi61 toteaa lähetyksen olevan OK, niin vetää silloin rikosilmon pois ja kuittaukset ketjuun. Ehkä helpoin ratkaisu koko jupakkaan.
 
Liittynyt
03.08.2017
Viestejä
1 296
Joo, kyseinen henkilö osti tämän satasella postikuluineen noin viikko sitten.

Kaikki pakattu ja odottaa vain postittamista.

Pakkauksessa totesin ja huomasin, että teippini loppui eli on puoli avoimena valitettavasti vielä.

Ehdottanut, että odottaisi kunnes saan uutta teippiä ja pakattua kunnolla tai, että palautan rahat seuraavista tuloistani.

Ilmeisesti kovaa vaatii lähettämään puoli avoimen paketin, eikä voi joustaa ollenkaan, vaikea tapaus..
Yleisenä periaatteena on, että tavaran myyntiin ryhdytään vasta sitten, kun ollaan varmoja sen toimittamisesta asianmukaisesti. Tämä on sinun vastuullasi ratkaistava ongelma.. PS. Jos et pysty tai halua ostaa teippirullaa, voisit viedä paketin Jyväskylän Seppälän Citymarketiin. Siellä on postin toimipiste, ja heiltä löytyy varmasti pakkausteippiä..
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
Joo, kyseinen henkilö osti tämän satasella postikuluineen noin viikko sitten.

Kaikki pakattu ja odottaa vain postittamista.

Pakkauksessa totesin ja huomasin, että teippini loppui eli on puoli avoimena valitettavasti vielä.

Ehdottanut, että odottaisi kunnes saan uutta teippiä ja pakattua kunnolla tai, että palautan rahat seuraavista tuloistani.

Ilmeisesti kovaa vaatii lähettämään puoli avoimen paketin, eikä voi joustaa ollenkaan, vaikea tapaus..
No nyt sitten valoja päälle. Jokaisessa postin pisteessä on teippiä, jos ei pakkauspöydällä niin kysymällä saa. Otahan se nyt vaan kainaloon ja hilaa se sinne konttorille.
 
Liittynyt
08.03.2021
Viestejä
321
Mitä huutonet tulee, niin oli erinomainen paikka. Harmi vain kun pakotettu tunnistus nykyisin, joka tuli 2023 aikana sivustolle, edes isoimmat myyjät, joilla yli 10 vuoden puhdas historia sivustolle ja tuhansia positiivisia, ei enään pysty ilmoittamaan kohteita ilman tunnistautumista. Syitä voi olla monia, miksi eivät sitten vain tunnistaudu sivustolle. Joten sivusto tappoi itsensä, siten että ajoi pakotetun tunnistuksen läpi sivustolle. No nyt siellä ei enään ainakaan huijareita luulis olevan kun ei ole myyjiäkään
Torissa on myös pakollinen tunnistautuminen jos haluaa myydä tietyn kategorian tuotteita. Esim. pelikonsolit-kategoriaan voi julkaista ilmoituksia vain tunnistautuneella käyttäjällä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 548
Jos tarjouksen esittäminen ja kuvien pyytäminen tuotteesta on huijaamista, niin eiköhän me kaikki olla siinä tapauksessa huijareita? ;)
Jos teipin hakemiseen kaupasta menee viikko eikä sitä vieläkään ole saatu haettua, niin eiköhän silloin kyseessä ole huijari/pikavippaaja tai sitten henkilöllä on valtavia ongelmia elämänhallinnan kanssa.

Joten nyt kipin kapin sitä teippiä hakemaan tai pistä osoitteesi Welmarille, jotta hän voi tuoda sulle sen teipirullan.
 

Polleliini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
48
Jos teipin hakemiseen kaupasta menee viikko eikä sitä vieläkään ole saatu haettua, niin eiköhän silloin kyseessä ole huijari/pikavippaaja tai sitten henkilöllä on valtavia ongelmia elämänhallinnan kanssa.

Joten nyt kipin kapin sitä teippiä hakemaan tai pistä osoitteesi Welmarille, jotta hän voi tuoda sulle sen teipirullan.
Minä kun olen tilannut aina teippini netistä, tiennyt edes, että normikaupasta saisi teippejä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 399
Viestejä
4 285 294
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom