Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
31.08.2020
Viestejä
279
En kyllä olettanut että ite tusta saan edes mitään palautetta.Mielestäni tuosta ei edes kuuluisi antaa palautetta.Eriasia jos olisin sitä päivätolkulla venyttänyt ja joku muu olisi sen jo siinä välissä ostanut.No minulla ei tämmöseen turhanpäiväseen ole kyllä aikaa.Poistetaan palaute niin kaikilla on paljon parempi elämä sen jälkeen eikä tarvi öitänsä valvoa näinkin suuren asian takia.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 807
En kyllä olettanut että ite tusta saan edes mitään palautetta.Mielestäni tuosta ei edes kuuluisi antaa palautetta.Eriasia jos olisin sitä päivätolkulla venyttänyt ja joku muu olisi sen jo siinä välissä ostanut.No minulla ei tämmöseen turhanpäiväseen ole kyllä aikaa.Poistetaan palaute niin kaikilla on paljon parempi elämä sen jälkeen eikä tarvi öitänsä valvoa näinkin suuren asian takia.
Jos kaupan toinen osapuoli ei noudata kauppa-alueeen sääntöjä, niin eikö ole ihan oikein jättää tälle negatiivinen kauppiaspalaute?

Tuosaa vielä muistin virkistykseksi lainaus säännöistä

Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
Eli sinä tarjosit sen 30 € posteineen mutta et sitoutunut ostamaan kyseisellä hinnalla.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
1 096
En kyllä olettanut että ite tusta saan edes mitään palautetta.Mielestäni tuosta ei edes kuuluisi antaa palautetta.Eriasia jos olisin sitä päivätolkulla venyttänyt ja joku muu olisi sen jo siinä välissä ostanut.No minulla ei tämmöseen turhanpäiväseen ole kyllä aikaa.Poistetaan palaute niin kaikilla on paljon parempi elämä sen jälkeen eikä tarvi öitänsä valvoa näinkin suuren asian takia.
Vähän taisit itse öitäs valvoa, kun kävit kostonegankin jättämässä ;)

Kauppa-alueen säännöt kyllä sanoo, että sitoudut ostamaan tuotteen jos teet tarjouksen. Myös kostonegat on kielletty. Ja henkilötietojen levittäminen foorumilla on kielletty (laitoit tuohon äsken näkyviin mun nimen ja tilinumeron).
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 797
Tottakai näistä pitää jättää negatiivinen palaute. Ei siitä sen kummempaa seuraa eikä pidäkään, ja ymmärrän kyllä että jotkut sanoo ettei tarvitsisi negaa antaa kun eihän tuossa mitään vahinkoa ehtinyt tapahtua.

Negatiivisen palautteen idea näissä on se, että nähdään kun noita alkaa jollekin kertyä enemmänkin. Sitten kun on vaikka 10 negaa vastaavista ohareista niin ylläpito voi miettiä kannattaako tuollasta tyyppiä pitää foorumilla lainkaan. Itsekin jätin negatiivisen juuri vastaavasta tapauksesta vaikka tosiaan mitään varsinaista vahinkoa ei tapahtunut, ja tuotekin meni oikealle ostajalle pari viikkoa myöhemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 710
Summoinoidaan @Rantakemisti paikalle poistamaan käyttäjän @Muumi saama virheellinen negatiivinen palaute.

Toisen osapuolen kauppiaspalautteeseen ei tarvitse koskea, jos ymmärsin oikein.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
980
Olipa tinkimis yritys eräältä kauppaa reilusti tehneeltä käyttäjältä. Starcart kertakäyttö alekoodin hinta heidän sivuiltaan kuvankaappauksena. Itse pidän tätä harhaanjohtavana ja jopa petollisena käytöksenä, joten estolistalle koko tyyppi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 710
Olipa tinkimis yritys eräältä kauppaa reilusti tehneeltä käyttäjältä. Starcart kertakäyttö alekoodin hinta heidän sivuiltaan kuvankaappauksena. Itse pidän tätä harhaanjohtavana ja jopa petollisena käytöksenä, joten estolistalle koko tyyppi.
Ainahan saa tinkiä? Ei siinä mitään pahaa, kunhan ei hintapoliisia leiki.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 059
Olipa tinkimis yritys eräältä kauppaa reilusti tehneeltä käyttäjältä. Starcart kertakäyttö alekoodin hinta heidän sivuiltaan kuvankaappauksena. Itse pidän tätä harhaanjohtavana ja jopa petollisena käytöksenä, joten estolistalle koko tyyppi.
Riippuu miten tuon tinkimisen suoritti. Jos esim. kertoi maksavansa hinnan X, sitten kun piti maksaa tarjosikin 20€ hintaista "koodia" osana maksusta olisin samaa mieltä.
Mutta jos heitti vaikka ketjuun tarjouksen "saat 20€ alekoodin ja hymyn jos tavataan" ei se nyt niin vakavaa ole että siitä pitäisi ketään estolistalle laittaa.

Eli myikö hän esim. 20€ "kuponkia" tiettyyn kauppaan vaikka 15€ hintaan ja sitten tarjosi tuollaista (minkä saa kuka tahansa uudella sähköpostitunnuksella). Se täyttäisi myös ehkä tuon petoksen merkit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 710
Riippuu miten tuon tinkimisen suoritti. Jos esim. kertoi maksavansa hinnan X, sitten kun piti maksaa tarjosikin 20€ hintaista "koodia" osana maksusta olisin samaa mieltä.
Mutta jos heitti vaikka ketjuun tarjouksen "saat 20€ alekoodin ja hymyn jos tavataan" ei se nyt niin vakavaa ole että siitä pitäisi ketään estolistalle laittaa.

Eli myikö hän esim. 20€ "kuponkia" tiettyyn kauppaan vaikka 15€ hintaan ja sitten tarjosi tuollaista (minkä saa kuka tahansa uudella sähköpostitunnuksella). Se täyttäisi myös ehkä tuon petoksen merkit.
Todennäköisesti niin, että "kaupassa maksaa 79€, tässä kuvankaappaus Starcartista".
Sitten kuvassa 99€ tuote, jossa on 20€ alekoodi käytetynä.
Ja tarkoituksena saada hinta alle tuon.

Vähän menee hintapoliisin puolelle, mutta ei paljon. Itse huomauttaisin, että tuossa on se 20€ kertakäyttöinen alekoodi ja ei ole "oikea hinta", mutta ei siitä ignoreen päätyisi. Tinkimiset kannattaa ottaa ketjuun ja tämmöiset väittelyt pitävät ketjun pinnalla. Niihin kun vastaa asiallisesti, saa ilmaisen bumpin sinne alueen ylimmäiseksi.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
980
Olen siis myyjänä ja tinkimisessä käytetään ”liian” halpaa hintaa starcart koodia käyttäen mikä näkyy heidän sivuilla. Rajattu kuvankaappaus tästä.
Kukin tavallaan, mutta mulla tuo menee huonon maun yli. Jään henkiin ja en ala nimeä kertomaan turhaan, koska varmasti asiallinen kauppakumppani palautteiden perusteella. Huono kokemus itselleni minkä toin esiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 437
Ostin eräältä tyypiltä iPhone XR josta oli näyttö rikki, koska minulla oli samanlainen mistä oli piirilevy rikki. Sovimme, että kun olen saanut sen vaihdettua myyjä tulee ja poistaa icloud tunnuksensa jotta puhelinta voi käyttää. Kun olin saanut näytön vaihdettua myyjä tuli eikä saanut tunnusta poistettua, koska se oli lukossa (omien sanojensa mukaan oli saattanut unohtaa maksaa jotain) joten sovimme, että kotona selvittää asian ja saan sitten luurin auki. Sitten alkoi tulla erilaisia selityksiä miksei homma onnistu ja lopulta lopetti vastaamisen kokonaan joten ainoa tapa taitaa olla tehdä rikosilmoitus. Kuitenkin poliisin rikosilmoitusta tehdessä on petos kohdassa vaihdoehdot:

TILAUS- TAI MYYNTIPETOS Valitse vaihtoehto, joka kuvaa petosta parhaiten: Olen tilannut / ostanut jotain, mitä en ole saanut tai Henkilötietojani on käytetty väärin jonkun toisen toimesta tilauksen tekemiseen.

Eikös tuo boldattu ole oikea kohta mistä ilmoitus tehdä ja eikös tuon tunnusmerkistö täyty kun iCloud lukitulla iPhonellahan ei tee yhtään mitään.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 419
Ostin eräältä tyypiltä iPhone XR josta oli näyttö rikki, koska minulla oli samanlainen mistä oli piirilevy rikki. Sovimme, että kun olen saanut sen vaihdettua myyjä tulee ja poistaa icloud tunnuksensa jotta puhelinta voi käyttää. Kun olin saanut näytön vaihdettua myyjä tuli eikä saanut tunnusta poistettua, koska se oli lukossa (omien sanojensa mukaan oli saattanut unohtaa maksaa jotain) joten sovimme, että kotona selvittää asian ja saan sitten luurin auki. Sitten alkoi tulla erilaisia selityksiä miksei homma onnistu ja lopulta lopetti vastaamisen kokonaan joten ainoa tapa taitaa olla tehdä rikosilmoitus. Kuitenkin poliisin rikosilmoitusta tehdessä on petos kohdassa vaihdoehdot:

TILAUS- TAI MYYNTIPETOS Valitse vaihtoehto, joka kuvaa petosta parhaiten: Olen tilannut / ostanut jotain, mitä en ole saanut tai Henkilötietojani on käytetty väärin jonkun toisen toimesta tilauksen tekemiseen.

Eikös tuo boldattu ole oikea kohta mistä ilmoitus tehdä ja eikös tuon tunnusmerkistö täyty kun iCloud lukitulla iPhonellahan ei tee yhtään mitään.
Ei tossa kaiketi maksamisen kanssa ole mitää tekemistä. Maksaminen liittyy palveluihin, mut kyl findme tai millä nimellä kulkeekaan on ilmainen palvelu. Koittaisin vielä asiaa selvittää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 437
Ei tossa kaiketi maksamisen kanssa ole mitää tekemistä. Maksaminen liittyy palveluihin, mut kyl findme tai millä nimellä kulkeekaan on ilmainen palvelu. Koittaisin vielä asiaa selvittää.
En ihan täysin ymmärtänyt tuota viestiäsi. Tosiaan kyllähän sen tyypin pitäisi saada sähköposti auki vaikkei olisikaan maksanut. Enemmän vaikuttaa siltä ettei se jaksa nähdä yhtään vaivaa kun se kysyy niitä korttitietoja yms. millä todistaa kuka on kun menee iforgot.apple.com sivulle. Toi luuri ainakin vaikuttaa kaikinpuolin olevan sen. Mennyt vaan tyyliin kuukausi jo ja tasan pari viikkoa sitten lopetti viesteihin vastailun eikä enää saa häneen mitään yhteyttä niin ei ainakaan myyjän avulla saa tiliä poistettua.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 669
Ostin eräältä tyypiltä iPhone XR josta oli näyttö rikki, koska minulla oli samanlainen mistä oli piirilevy rikki. Sovimme, että kun olen saanut sen vaihdettua myyjä tulee ja poistaa icloud tunnuksensa jotta puhelinta voi käyttää. Kun olin saanut näytön vaihdettua myyjä tuli eikä saanut tunnusta poistettua, koska se oli lukossa (omien sanojensa mukaan oli saattanut unohtaa maksaa jotain) joten sovimme, että kotona selvittää asian ja saan sitten luurin auki. Sitten alkoi tulla erilaisia selityksiä miksei homma onnistu ja lopulta lopetti vastaamisen kokonaan joten ainoa tapa taitaa olla tehdä rikosilmoitus. Kuitenkin poliisin rikosilmoitusta tehdessä on petos kohdassa vaihdoehdot:

TILAUS- TAI MYYNTIPETOS Valitse vaihtoehto, joka kuvaa petosta parhaiten: Olen tilannut / ostanut jotain, mitä en ole saanut tai Henkilötietojani on käytetty väärin jonkun toisen toimesta tilauksen tekemiseen.

Eikös tuo boldattu ole oikea kohta mistä ilmoitus tehdä ja eikös tuon tunnusmerkistö täyty kun iCloud lukitulla iPhonellahan ei tee yhtään mitään.
Kuulostaa kyllä jotenkin niin klassiselta ettei tuon puhelimen tunnuksia myyjällä ole ikinä ollutkaan tiedossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 437
Kuulostaa kyllä jotenkin niin klassiselta ettei tuon puhelimen tunnuksia myyjällä ole ikinä ollutkaan tiedossa.
On sillä melko varmasti. Se anto mulle lukituskoodin ja kaikki sen kuvat, sähköpostit, salasanat yms. jutut on tuossa ku en saa nollattua. Toi puhelin siis toimii muuten, mutta kyselee koko ajan icloudin salasanaa joka on laitteeseen tallennettuna, mutta sitten kertoo, että se on tili lukossa.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 419
En ihan täysin ymmärtänyt tuota viestiäsi. Tosiaan kyllähän sen tyypin pitäisi saada sähköposti auki vaikkei olisikaan maksanut. Enemmän vaikuttaa siltä ettei se jaksa nähdä yhtään vaivaa kun se kysyy niitä korttitietoja yms. millä todistaa kuka on kun menee iforgot.apple.com sivulle. Toi luuri ainakin vaikuttaa kaikinpuolin olevan sen. Mennyt vaan tyyliin kuukausi jo ja tasan pari viikkoa sitten lopetti viesteihin vastailun eikä enää saa häneen mitään yhteyttä niin ei ainakaan myyjän avulla saa tiliä poistettua.
Nii, siis sitä tarkoitin, että ei tohon rahaa tarvita, että saa puhelimen auki.

On sillä melko varmasti. Se anto mulle lukituskoodin ja kaikki sen kuvat, sähköpostit, salasanat yms. jutut on tuossa ku en saa nollattua. Toi puhelin siis toimii muuten, mutta kyselee koko ajan icloudin salasanaa joka on laitteeseen tallennettuna, mutta sitten kertoo, että se on tili lukossa.
Hmm.. Toikaa ei mihinkää maksamattomuuteen liity. Lieköhä kyseessä tosiaa pöllitty/löydetty puhelin, joka on omistajan puolesta lukittu.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 419
Voitko laittaa linkin mitä tarkoitat? Tolla mainitsemallasi hakusanalla löytyy miljoona vaihtoehtoa.
aa.. nii siis kyseessä on vaa toi applen "löydä laitteeni" ominaisuus. En nyt vaa tähän hätää muistanu millä nimellä se nykyää kulkee. Mut mitä luultavammin myyjä ei ole laitteen omistaja. Sen verra tuuheaa settiä. e: "tili lukossa" ei ainakaa poista epäilyjä. e2: edelleen ton ominaisuuden poistamiseen ei maksamattomuudet mitenkään liity eikä sitä estä. Laite lienee lukittu omistajan puolesta eikä aukene ellet löydä alkuperäistä omistajaa, ts. tiiliskivi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
987
Ostin eräältä tyypiltä iPhone XR josta oli näyttö rikki, koska minulla oli samanlainen mistä oli piirilevy rikki. Sovimme, että kun olen saanut sen vaihdettua myyjä tulee ja poistaa icloud tunnuksensa jotta puhelinta voi käyttää. Kun olin saanut näytön vaihdettua myyjä tuli eikä saanut tunnusta poistettua, koska se oli lukossa (omien sanojensa mukaan oli saattanut unohtaa maksaa jotain) joten sovimme, että kotona selvittää asian ja saan sitten luurin auki. Sitten alkoi tulla erilaisia selityksiä miksei homma onnistu ja lopulta lopetti vastaamisen kokonaan joten ainoa tapa taitaa olla tehdä rikosilmoitus. Kuitenkin poliisin rikosilmoitusta tehdessä on petos kohdassa vaihdoehdot:

TILAUS- TAI MYYNTIPETOS Valitse vaihtoehto, joka kuvaa petosta parhaiten: Olen tilannut / ostanut jotain, mitä en ole saanut tai Henkilötietojani on käytetty väärin jonkun toisen toimesta tilauksen tekemiseen.

Eikös tuo boldattu ole oikea kohta mistä ilmoitus tehdä ja eikös tuon tunnusmerkistö täyty kun iCloud lukitulla iPhonellahan ei tee yhtään mitään.
Joo, laitat nyt vaan sen boldatun vaihtoehdon siihen. Rikosilmoituksen käsittelijä sitten päättää, että eteeneekö tutkijalle, ja sieltä tutkija kyselee sulta lisätietoja. Toi boldattu kuvaus on nyt vaan jotain minkä webbidevaaja on sinne aikanaan kirjoittanut kun tota kenttää määritetty. Eihän toi boldattu kata vaikkapa niitä keissejä jossa sä oot itse myyjänä, tossahan puhutaan vaan tilaamiesta tai ostamisesta ja siitä ettei tuotetta ole saatu. Myymiseen/tilaamiseen liittyviä petoksia on moneen lähtöön eikä niitä ole nyt kaikkia tohon erikseen listattu. Mutta siis rikosilmoituksen käsittelijä sit päättää, että meneekö tutkijalle vai ei.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 246
Mitä sivusta seurasin yhtä showta iphonen lukituksen kanssa, niin totesin, että noita ei sitten kannata myydä kellekkään. Käyttää, minkä käyttää ja sitten murskaimeen, niin ei tarvitse vastailla mihinkään kysymyksiin / selvitellä koodeja ja lukituksia..

Vähän vaihtelee puh numeroa ja sähköposteja ja nuo tilit ovat melkoisen pahasti lukossa, varsinkin, kun "hups" unohtaa.. .
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 419
Mitä sivusta seurasin yhtä showta iphonen lukituksen kanssa, niin totesin, että noita ei sitten kannata myydä kellekkään. Käyttää, minkä käyttää ja sitten murskaimeen, niin ei tarvitse vastailla mihinkään kysymyksiin / selvitellä koodeja ja lukituksia..

Vähän vaihtelee puh numeroa ja sähköposteja ja nuo tilit ovat melkoisen pahasti lukossa, varsinkin, kun "hups" unohtaa.. .
Ei ole, jos on rehellinen myyjä. Jos on totaallisen tyhmä myyjä, nii sit voi olla vaikeeta.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 270
Totta kai tuosta kannattaa rikosilmoitus tehdä. Siinähän on sovittu kaupasta, missä ostetaan rikkinäinen iPhone, josta kuitenkin myöhemmin poistetaan vanha tili. Kauppa jäänyt kuitenkin puolitiehen. Vähän sama asia kuin, että myisi auton ilman avaimia, vaikka ne olisi luvattu antaa myöhemmin. Jos asia lähtee Poliisin kautta eteenpäin, niin eiköhän lopulta selviä, oliko varastettu puhelin vai ei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 437
Totta kai tuosta kannattaa rikosilmoitus tehdä. Siinähän on sovittu kaupasta, missä ostetaan rikkinäinen iPhone, josta kuitenkin myöhemmin poistetaan vanha tili. Kauppa jäänyt kuitenkin puolitiehen. Vähän sama asia kuin, että myisi auton ilman avaimia, vaikka ne olisi luvattu antaa myöhemmin. Jos asia lähtee Poliisin kautta eteenpäin, niin eiköhän lopulta selviä, oliko varastettu puhelin vai ei.
Näin omastanikin mielestä. Sitä vaan on aina niin epävarma itsestään vaikka ois tullu kusetetuksi niin sillä kysyin täällä.

Toi myyjä on vielä ihan töissä käyvä ihminen joka tuli työautolla paikalle niin en ymmärrä kun suostuin vielä, että palauttaisi vain osan rahoista, mutta silti iski mykkäkoulun päälle. Välillä joidenkin ihmisten kaupankäynti hämmästyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 560
Välillä joidenkin ihmisten kaupankäynti hämmästyttää.
No tämä juuri.

@mertsi käykkö kippaa sen 26.4 maksetun emon postiin kiitos tänkiu!
Kaveri käynyt täällä paikalla tuonkin jälkeen. Ei mitään kommenttia... Muut palautteet pelkkää positiivista. Nyt 50€ emo ei kulkeudu postiin eikä edes vaivauduttu ilmoittamaan mitään. Ihmeellistä kaupankäyntiä... Odotellaan nyt keskiviikkoon niin tulee 2vk täyteen ja sitten nega palaute ja siitä viikko niin tutkintapyyntö.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
No joo. Ihan sujuvasti tuo osti multa 980ti tossa vasta, mutta sehän ei toki pikavipin mahdollisuutta estä. Heitä @elmo yv jos haluat puhelinnumeron jne
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 560
Anna se negatiivinen palaute samantien niin ei muut joudu saman kusettajan uhriksi.
Noita palautteita ei voi editoida? Tässä vaiheessa se omalla mittapuulla on vielä neutraali jos siis emo ilmestyy postin seurantaan yllättäen, mutta vaihtuu negatiiviseksi 2vk odottelun jälkeen vaikka kaupat maaliin menisikin :). Joten ennemmin laitan lopullisen palautteen.


No joo. Ihan sujuvasti tuo osti multa 980ti tossa vasta, mutta sehän ei toki pikavipin mahdollisuutta estä. Heitä @elmo yv jos haluat puhelinnumeron jne
Joo sitä vähän ihmettelinkin kun muuten kaupat menneet vissiin ihan ok. Kissa kusi emon päälle, myyty muualle tjsp. mistä näistä tietää. Luulis kuitenkin kun täällä käy paikalla ja kattoo, että yv:tä tullut kaupoista että mites postitus niin siihen jotain voisi vastata :D. Kiitos, on kyllä kaikki yhteystiedot olemassa.


e: Näemmä tulltu tällänen hommeli tässä välissä: Ostamalla 8€ Verified-vahvistuksella käyttöoikeus kauppa-alueelle + yksityisviestit käyttöön

Eli yv:t ei taida tavoittaa :hmm: . Herrajumala joutuuko tässä nyt oikein puhelinta käyttämään. Tai no niin tägäsinhän mä sen kyllä tännekkin...
 
Viimeksi muokattu:

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 333
Noita palautteita ei voi editoida? Tässä vaiheessa se omalla mittapuulla on vielä neutraali jos siis emo ilmestyy postin seurantaan yllättäen, mutta vaihtuu negatiiviseksi 2vk odottelun jälkeen vaikka kaupat maaliin menisikin :). Joten ennemmin laitan lopullisen palautteen.




Joo sitä vähän ihmettelinkin kun muuten kaupat menneet vissiin ihan ok. Kissa kusi emon päälle, myyty muualle tjsp. mistä näistä tietää. Luulis kuitenkin kun täällä käy paikalla ja kattoo, että yv:tä tullut kaupoista että mites postitus niin siihen jotain voisi vastata :D. Kiitos, on kyllä kaikki yhteystiedot olemassa.


e: Näemmä tulltu tällänen hommeli tässä välissä: Ostamalla 8€ Verified-vahvistuksella käyttöoikeus kauppa-alueelle + yksityisviestit käyttöön

Eli yv:t ei taida tavoittaa :hmm: . Herrajumala joutuuko tässä nyt oikein puhelinta käyttämään. Tai no niin tägäsinhän mä sen kyllä tännekkin...
Ei voi editoida, mutta tägäämällä ylläpitoa, he voivat poistaa palautteen ja sitten voit laittaa uuden.
Tuo 8e verified -vahvistus vain antaa pääsyn kauppa-alueelle ja yksityisviesteihin heti, eikä tarvitse odottaa 2vk karenssia. Ilman sitäkin siis yv:t kyllä toimivat, Mertsikin ollut laudalla sen verran pitkään että perille menevät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 560
Ei voi editoida, mutta tägäämällä ylläpitoa, he voivat poistaa palautteen ja sitten voit laittaa uuden.
Tuo 8e verified -vahvistus vain antaa pääsyn kauppa-alueelle ja yksityisviesteihin heti, eikä tarvitse odottaa 2vk karenssia. Ilman sitäkin siis yv:t kyllä toimivat, Mertsikin ollut laudalla sen verran pitkään että perille menevät.
Eli ylläpidon turhaa työllistämistä. Joutuvat sitten laittamaan tollasia maksuja :). Ei tää nyt mikään sarjakusettaja ole jotta sen puolesta mikään hoppu ole saada sitä negaa palautetta sinne.

Ai toi uudistus oli tollanen. Mitäköhän se palvelee... no ei kuulu tänne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 710
Noita palautteita ei voi editoida? Tässä vaiheessa se omalla mittapuulla on vielä neutraali jos siis emo ilmestyy postin seurantaan yllättäen, mutta vaihtuu negatiiviseksi 2vk odottelun jälkeen vaikka kaupat maaliin menisikin :). Joten ennemmin laitan lopullisen palautteen.
Niitä voi editoida tyyliin 5min ja ylläpito voi korjailla niitä senkin jälkeen. Mutta se on toki ylimääräistä vaivaa heille muuttaa se palaute. Lisäksi tässä oli vappu, mutta se oli vain yksi arkipäivä, ja sen jälkeen on ollut melkein viikko aikaa postittaa.

edit: tuplat , en nähnyt Heikki_H:n viestiä.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 333
Eli ylläpidon turhaa työllistämistä. Joutuvat sitten laittamaan tollasia maksuja :). Ei tää nyt mikään sarjakusettaja ole jotta sen puolesta mikään hoppu ole saada sitä negaa palautetta sinne.

Ai toi uudistus oli tollanen. Mitäköhän se palvelee... no ei kuulu tänne.
Ei tuo maksu varsinaisesti liity nyt tähän ollenkaan.

Monet liittyvät foorumille sen takia, että haluavat esim. ostaa jotain kauppa-alueelta, mutta pitää odotella 2 viikkoa ennen kuin sinne pääsee tai että voi lähettää yksityisviestejä. 8e verified -lätkällä sinne pääsee heti. Oletettavasti huijarit eivät jaksa/viitsi/halua kovin montaa 8e maksaa uusista tunnuksista, eli eiköhän tuo ainakin vähän hillitse huijareita.

Ilman mitään maksuja, foorumin kaikki alueet ovat normaalisti kyllä käytössä, kunhan tuon 2 viikkoa rekisteröitymisestä jaksaa odotella jne.

Mut nyt menee taas vähän off topiciksi, on tosiaan omakin ketju tälle.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
Lopetan nyt. Menen pois.

Olette vaan lynkkaamassa henkilöitä, kun ei ole samana päivänä postissa. Kävin vielä katsomassa Domeus palautteet, mutta hän oli siihen itse pystynyt (nähtävästi useamman kerran), niin en voi väittää vastaan. Melkein kaikissa palautteissa luki "Nopea Toimitus".

Toisessa tapauksessa tuli huntimantille "rikkinäinen"/puutteellinen tuote, mutta sitten paljastui, että korjaus maksaa pari vaan euroa.. Lisäksi enemmän tai vähemmän minun viestini perusteella meni myyjältä pois negatiivinen palaute. Tässä kyllä noin 10€ tuotteen jälkipyykki oli täysin räjähtänyt yli suhteidensa.

Ei tarvitse kivittää syyllistä torilla, jos tekee pienen virheen.. Tänne mahtuu oikeitakin huijareita, nuo nyt vaan on tiukassa tilanteessa hetken lipsuneet hyvistä kauppiastavoista.
Toisessa tapauksessa tuli huntimantille "rikkinäinen"/puutteellinen tuote, mutta sitten paljastui, että korjaus maksaa pari vaan euroa.. Se "parin euron" korjaus saisi aikaan suojaamattoman kiinnityksen. Kaikkitietävien mukaan sellaisen voi tehdä. Tällaisen kiinnityksen tehneenä ja sen seurauksena koneen menetyksen ja lähes huoneistopalon kokeneena, varon tähän ryhtymistä. Vieläkin suoritinjäähy lojuu kaapissani hyödyttömänä. hsalonen kiitos saamastani tuesta.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 807
Ei tuo maksu varsinaisesti liity nyt tähän ollenkaan.

Monet liittyvät foorumille sen takia, että haluavat esim. ostaa jotain kauppa-alueelta, mutta pitää odotella 2 viikkoa ennen kuin sinne pääsee tai että voi lähettää yksityisviestejä. 8e verified -lätkällä sinne pääsee heti. Oletettavasti huijarit eivät jaksa/viitsi/halua kovin montaa 8e maksaa uusista tunnuksista, eli eiköhän tuo ainakin vähän hillitse huijareita.

Ilman mitään maksuja, foorumin kaikki alueet ovat normaalisti kyllä käytössä, kunhan tuon 2 viikkoa rekisteröitymisestä jaksaa odotella jne.

Mut nyt menee taas vähän off topiciksi, on tosiaan omakin ketju tälle.
Nykyään karenssi on 30 päivää.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
789

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 059
Itse peruisin tarjoukseni ja katselisin muualta, kun ei tuota menoa se näyttö varmaan ikinä päätyisi edes postiin.
Tosin myyjä voi ehkä laskea tuohon että "oho, en huomannut" jos ostaja peruu kaupat ja ottaa sitten heti yhteyttä tuohon toiseen joka myös lupasi maksaa HP:n ja noutaa = myyjälle vähiten vaivaa eikä tarvitse sääntöjen mukaan myydä ensimmäiselle kun "ei huomannut".

Eli kyllä hetken vielä roikkuisin langassa ja kysäisisin vaikka @Rantakemisti :n mielipidettä asiaan. Koska jos myyjä kuitenkin on foorumilla käynyt hänen pitäisi tuote sinulle myydä eikä jäädä kikkailemaan toivoen että kyllästyt odottamaan vastausta.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 532
Siis modea vaivaamaan taas jonkun ehdollisen kuvapyyntötarjouksen takia? Ei tuo ole HP, ensimmäinen HP on se noutotarjous. Myyjä myy mitä myy millä ehdoilla myykään, ilmoituksesta poikkevat ehdot eivät ole HP.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 059
Siis modea vaivaamaan taas jonkun ehdollisen kuvapyyntötarjouksen takia? Ei tuo ole HP, ensimmäinen HP on se noutotarjous. Myyjä myy mitä myy millä ehdoilla myykään, ilmoituksesta poikkevat ehdot eivät ole HP.
Eli sinusta jos tarjoaa hintapyynnön mutta pyytää vielä kuvaa kuitista (luvataan että takuuta on vielä = silloin olisi hyvä olla jonkinlainen kuitti) sekä tuotteesta (moni myy tuotetta jota ei edes ole tai tuotetta minkä kunto ei olekaan "ihan uutta vastaava") on sinusta ilmoituksesta poikkeavaa eikä oikeuta ostoon jos myyjä niin päättää?

Kyseessä kuitenkin myyjä jolla on vain yksi palaute ja (minusta) kohtuullisen tuore rekisteröityminen.
Kyllähän sen kuitin saa kuitenkin Jimm'stä (suoraan heidän sivuiltaan) ja enempi siitä on vaivaa pakata se tuote ja viedä postiin kuin ottaa Jimm's:n sivuilta ruudunkaappaus kuitista.

Toki tuo kuvan ottaminen voi olla lievä vaiva ja onhan 100% mahdollista että löytyy henkilöitä joilla ei ole perinteistä kameraa eikä kännykkää (eli ainoastaan lankapuhelin). Mutta sen voi helposti sanoa tuolla ketjussa vaikka se ehkä hieman epäilystä herättääkin (enkä itsekään alkaisi naapurilta tai joltain kaverilta lainaamaan kameraa / kännykkää jonkun kaupan takia jos ei itsellä sattuisi olemaan kameran omaavaa kannettavaa puhelinta...).

Mutta ihan oikeasti. Jos minulla on vaikka 150€ näyttö myynnissä ja sinä kirjoitat "tarjoan HP:n onhan näyttö varmasti kunnossa?" ja toinen toteaa "tarjoan HP:n" voin myydä sille toiselle koska sinä esitit vielä kysymyksiä ja olit "vaikea asiakas" tai kuten toteat "ilmoituksesta poikkeavaa ehtoa" teet tarjoukseesi (eli esität kysymyksen)?

Voihan myyjä kuitenkin kirjoittaa vaikka "en vastaa kysymyksiin" jos niin tahtoo, jolloin hän voi aina vedota tuohon.. mutta siltikin väittäisin että jos ostaja tahtoo myyjän vastaavan tuotetta koskeviin kysymyksiin tämäkin sivusto katsoo että se on ihan OK eikä sitä saa käyttää syynä olla myymättä ostajalle. Varsinkin kun sääntöjen mukaan ostajan on PAKKO maksaa se hinta, eli hupihuutoja ei sallita. Tuo "HP" sitoo siis sekä ostajaa että myyjää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 560
@Taneli-

Eiköhän tuossa nyt otettu enempi kantaa siihen, että tägäilet paikan omistajaa tänne... Sen verran paljon olet tänne kirjoitellut, että pitäisi tietää, että rantakemisti hoitelee näitä myös.

Myyjä ei ole edes vastannut mitään. Jahka tulee online niin voi olla, että hoitaa kaupat pois. Se toinen hp:n tarjoakin sanoi, että toki saa mennä ensimmäiselle oli vaan ajatellut kun ei ollut tägätty myydyksi niin ei tullut kauppoja. Imho tässä vaiheessa ylläpitoa aivan turha työllistää...
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 059
Eiköhän tuossa nyt otettu enempi kantaa siihen, että tägäilet paikan omistajaa tänne... Sen verran paljon olet tänne kirjoitellut, että pitäisi tietää, että rantakemisti hoitelee näitä myös.
Tuo on tietysti totta, vaihdetaan siis hänet siihen. Itse tartuin lähinnä tähän kohtaan: " Ei tuo ole HP, ensimmäinen HP on se noutotarjous." kun minusta jos kirjoittaa "Hp 150 + postit. Kuitenkin kuva kuitista ja monitorista ennen varsinaista sopimusta."
Se on "HP". Eli sitova tarjous kunhan toinen nyt vaan laittaa ne kuvat.
Samalla lailla voisin sanoa että tuo "HP + nouto jo tänään" ei ole HP koska siinä määritellään että nouto olisi jo maanantaina, eli tuolla logiikalla ainoa "oikea" HP muoto olisi pelkkä "HP" ilman mitään lisämääreitä... mikä minusta olisi väärin. Varsinkin koska tuo myyjä EI vastannut, eli sitä noutoa jo tänään ei voitu edes tehdä. Lisäksi käsittääkseni hän ei ole vastannut ensimmäisellekään vielä mitään...

Joten teoriassa jos joku NYT menisi ja kirjoittaisi vain "HP" hän olisi siten käyttäjän @gouca mielestä ainoa joka olisi tehnyt "oikein" sen HP:n ja olisi velvollinen saamaan tuotteen??? Mikä minusta on täysin saivartelua ja niin ei saisi kauppapuolella tehdä.

Lisäksi painottaisin sitä että siinä mainitaan selvästi "Hp 150 + postit." missä on piste perässä. Sen jälkeen alkaa seuraava lause. Eli HP huudetaan selkeästi vaikka tuo "p" onkin siinä pienellä. (Eli vaikka siinä onkin sivulause täydennyksenä tuo päälause itsessään jo tuo esille että postaaja täysin sitoutuu ostamaan tuotteen ja maksamaan pyydetyn hinnan sekä postikulut päälle. Eli päälause kuitenkin määrittelee sen ajatuksen tässä. Sivulause ei kuitenkaan kieliopin mukaan täydentänyt päälausetta koska sitä ei erotettu pilkulla vaan siinä käytettiin pistettä.)
 
Viimeksi muokattu:

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 342
Ei toi ole hp: n tarjoaminen vaan ehdollinen tarjoaminen, jos myyjä suostuu ehtoihin eli lähettelemään sulle ensiksi kuvia. Jos ei vastaa, niin ei hyväksy ehtojasi eli nouto tarjous on ensimmäinen hp:n tarjonnut.
Se on ihan yhtälailla hintapyynnön tarjoaminen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 714
Viestejä
4 316 388
Jäsenet
72 107
Uusin jäsen
goosewild

Hinta.fi

Ylös Bottom