Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Näinhän se minustakin on, mutta valitettavasti tässä asiassa on ollut useamminkin epäselvyyksiä ja erilaisia tulkintoja palstalla.

Olisihan se kaikille kai selkeämpi jos säännöissä esimerkiksi tuossa kohdassa jossa sanotaan:

"Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla"
sanottaisiin sen alla myös
"Jos hyväksyt ostajan sitovan tarjouksen, sitoudut myymään tuotteen sovitulla hinnalla ostajalle vaikka jälkeenpäin tulisi parempi tarjous tai vaikka hintapyyntö tarjottaisiin"

Tämä vain toki ehdotuksena.
Kauppa-alueen sääntöihin lisätty:

"Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla"
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
306
Ei tarvitse myydä alle HP, mutta hyvien kauppatapojen mukaisesti jos sovit kaupat alle HP:n niin silloin ne on sovittu siihen hintaan eikä tähän tarvita mitään erillisiä sääntöjä.
Hyvien kauppatapojen mukaisia toimintamalleja säännöissä on eritelty ja listattu muutoinkin, niin eikö tätä voisi lisätä ja samalla välttyä tulkinnanvaraisuudesta.

Eipä muuta tämän tiimoilta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Hyvien kauppatapojen mukaisia toimintamalleja säännöissä on eritelty ja listattu muutoinkin, niin eikö tätä voisi lisätä ja samalla välttyä tulkinnanvaraisuudesta.

Eipä muuta tämän tiimoilta.
On lisätty jo.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 402
Kaikki itsestäänselvyydet sitä pitää sääntöihin näemmä kirjata ja sitten valitetaan, kun säännöt on niin pitkät ettei niitä kukaan ymmärrä ja jaksa lukea :facepalm: Millonkohan pitää kirjata se ylös, että jos ostaa tuotteen, niin siitä pitää myös maksaa?:btooth:

Jos ITSE hyväksyy saamansa tarjouksen asiasta x, niin ei siinä voi kyllä kuin peiliin katsoa, jos kauppa ei sen jälkeen ole harvinaisen yksioikoisesti selvä. Ja sellaista kaupankäyntiä ei ainakaan tällä alustalla kaivata, jossa ei sovitusta pidetä kiinni. Päähän sattuu tällainen touhu taas.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 006
Melkoinen marttyyriksi tekeytyminen. Sarkastiset nollapostaukset ei kai oikein kuulu tähän ketjuun ja jos et muka postannut sitä aiempaa rikosilmoitukseen kehottamista sarkastisesti trollausmielessä niin kannattaa miettiä josko itseään voisi tuoda ilmi selkeämmin. :kahvi:
Juu, olet ihan oikeassa.

Pikku hiljaa alkaa vaan käymään väsyneeksi tämä, että rikosilmoituksia kehotetaan tekemään ennen kuin on edes kuultu mitä toisella puolella on sanottavana. Kuten tässäkin tapauksessa totuus olikin ihan muuta mitä ostaja väitti. Kusettajaksi ja pikavippailijaksi leimaaminen välittömästi, kun joku tulee tänne esittämään oman näkemyksensä kaupankäynnistä ei mielestäni ole kovin reilua. Toki selviäkin tapauksia on ja niissä voi käyttää huijarista vähän värikkäämpäänkin kieltä. Ei kaikkia selityksiä tarvitse niellä, mutta voi nyt vähän siimaa antaa, ainakin vanhoille käyttäjille joilla suurimmaksi osaksi positiivisia palautteita, ennen kuin täällä ”raati” lynkkaa suoriltaan. Enkä mä tiedä, että kuinka tosissaan nämä rikosilmojen huutelijat olivat tästä prossu/virtalähde/SSD jutussa, mutta aika absurdilta tuntui kyllä omasta mielestä nuo kehotukset.

Eikä ollut sulle @Nom tämä kritiikki. Koitin vain ilmaista itseäni selkeämmin niin kuin ehdotit :tup:
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Kuten tässäkin tapauksessa totuus olikin ihan muuta mitä ostaja väitti.
Mikä tuossa muka oli "ihan muuta" kuin mitä väitin?

1. Myyjä sanoi tavaran olevan ehjää
2. Kun kotona kokeilin sitä se ei ollut ehjää ja sisälsi eri suorittimen kuin mitä myynti-ilmoituksessa oli sanottu
3. Ehdotin kaupan purkamista virtalähteen ja koneen osalta jota myyjä ei halunnut
4. Myyjän kanssa sovittiin että minä tutkin koneen osalta ongelmaa tarkemmin ja ilmoitan hänelle löydöistäni että voisi miettiä kevyemmän ratkaisun sen osalta
5. Myyjä lupasi palata asiaan kun on miettinyt sopivan vastaehdotuksen
6. Minä selvitin että ongelma on virtalähteessä ja ilmoitin asiasta myyjälle tekstiviestillä kun en saanut soittamalla yhteyttä
7. Myyjä ei vastannut enää yhteydenottoihini (ja odotin n. viikon ennen kuin kirjoitin asiasta tänne joten aikaa olisi ollut)

Mikä noista kohdista ei pitänyt mielestäsi paikkaansa? Kannattaa lukea viestit ajatuksella ennen kuin tulee väittämään tuollaisia.

Huomaa että jos luet tarkkaan ensimmäisen postaukseni minä sanon siinä ihan suoraan että en ole rikosilmoitusta tekemässä enkä edes korvausta vaatimassa. Ja että sanoin että on edelleen mielenkiintoista saada myyjän vastaus siihen miksi hän valehteli palaavansa asiaan ja sitten ei ainoastaan ollut ottamatta yhteyttä vaan lakkasi myös täysin vastaamasta yhteydenottoyrityksiin myös häneen päin.

Vai oliko tässä kyse siitä että "Retaleen" raati haluaisi lynkata suoriltaan vanhan käyttäjän jolla ainoastaan positiivisia palautteita? ;)

EDIT: Kirjoitusvirheen korjaus ja pieni tarkennus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
52
Moikka, koen saaneeni perusteetta negatiivisen kauppiaspalautteen ja tilanne yksinkertaisesti selitettynä näin.

Pistin myynti-ilmoituksen ram-kammoista, sovittiin alustavasti kauppa käyttäjän kanssa
Sovittu noutopäivä sunnuntaille, muut päivät ei minulle sovi. = tästä jatko postilla tai kauppoja ei synny.
Kohteliaasti ilmoitettu että tarvitsen tarkempia aikataulutietoja mielellään edellisenä päivänä noudosta, annettu myös puhnro johon voi ilmoittaa.
Ilmoituksia ei tule, kysytty yksityisviestillä kohteliaasti onko infoa tarkemmasta aikataulusta.
Sunnuntaina ilmoitetaan aluksi että paikkakunnalla n. klo 16, tämä ok ja kysytty infoa kerkeisikö ennen klo 17?
Ilmoitettu että sunnuntai ei onnistukkaan.

Ilmoitin että jees kiitos, postihommia sitten jos muuten kiinnostaa,
Tottakai jos olisi sovittu että joku toinen päivä käy niin lets go, mutta kun ei käy ja tämä infottu

Yv-keskustelut ja muut ylläpidolle jos tälle tarvetta.
Aiheellista ?

* edit : typoja
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Moikka, koen saaneeni perusteetta negatiivisen kauppiaspalautteen ja tilanne yksinkertaisesti selitettynä näin.

Pistin myynti-ilmoituksen ram-kammoista, sovittiin alustavasti kauppa käyttäjän kanssa
Sovittu noutopäivä sunnuntaille, muut päivät ei minulle sovi. = tästä jatko postilla tai kauppoja ei synny.
Kohteliaasti ilmoitettu että tarvitsen tarkempia aikataulutietoja mielellään edellisenä päivänä noudosta, annettu myös puhnro johon voi ilmoittaa.
Ilmoituksia ei tule, kysytty yksityisviestillä kohteliaasti onko infoa tarkemmasta aikataulusta.
Sunnuntaina ilmoitetaan aluksi että paikkakunnalla n. klo 16, tämä ok ja kysytty infoa kerkeisikö ennen klo 17?
Ilmoitettu että sunnuntai ei onnistukkaan.

Ilmoitin että jees kiitos, postihommia sitten jos muuten kiinnostaa,
Tottakai jos olisi sovittu että joku toinen päivä käy niin lets go, mutta kun ei käy ja tämä infottu

Yv-keskustelut ja muut ylläpidolle jos tälle tarvetta.
Aiheellista ?

* edit : typoja
Tässä on varmaan se, että postista tulisi +50% kuluja noin halpojen asioiden kaupassa - eikä niitä haluta maksaa.

Näyttää kyllä siitä, että sovitusta ei pidetty kiinni (ei sinä) ja negatiivinen palautteesi on aiheeton. Voisit kyllä riidan toisen osapuolen kutsua tänne, eli ehkä @Ylppademlg ? Poistan, jos meni väärin, mutta jokainen voi oman mielipiteensä kertoa; tarinoilla on kaksi puolta.

Kannattaa @Rantakemisti tagata ketjuun näiden palautemuutosten kanssa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
532
Mikä tuossa muka oli "ihan muuta" kuin mitä väitin?

1. Myyjä sanoi tavaran olevan ehjää
2. Kun kotona kokeilin sitä se ei ollut ehjää ja sisälsi eri suorittimen kuin mitä myynti-ilmoituksessa oli sanottu
3. Ehdotin kaupan purkamista virtalähteen ja koneen osalta jota myyjä ei halunnut
4. Myyjän kanssa sovittiin että minä tutkin koneen osalta ongelmaa tarkemmin ja ilmoitan hänelle löydöistäni että voisi miettiä kevyemmän ratkaisun sen osalta
5. Myyjä lupasi palata asiaan kun on miettinyt sopivan vastaehdotuksen
6. Minä selvitin että ongelma on virtalähteessä ja ilmoitin asiasta myyjälle tekstiviestillä kun en saanut soittamalla yhteyttä
7. Myyjä ei vastannut enää yhteydenottoihini (ja odotin n. viikon ennen kuin kirjoitin asiasta tänne joten aikaa olisi ollut)

Mikä noista kohdista ei pitänyt mielestäsi paikkaansa? Kannattaa lukea viestit ajatuksella ennen kuin tulee väittämään tuollaisia.

Huomaa että jos luet tarkkaan ensimmäisen postaukseni minä sanon siinä ihan suoraan että en ole rikosilmoitusta tekemässä enkä edes korvausta vaatimassa. Ja että sanoin että on edelleen mielenkiintoista saada myyjän vastaus siihen miksi hän valehteli palaavansa asiaan ja sitten ei ainoastaan ollut ottamatta yhteyttä vaan lakkasi myös täysin vastaamasta yhteydenottoyrityksiin myös häneen päin.

Vai oliko tässä kyse siitä että "Retaleen" raati haluaisi lynkata suoriltaan vanhan käyttäjän jolla ainoastaan positiivisia palautteita? ;)

EDIT: Kirjoitusvirheen korjaus ja pieni tarkennus
Semi sekava keissi kyllä. Paljolta kieltämättä olisi vältytty jos testaus olisi paikan päällä tehty. Itsekään en jaksaisi keskustella asiata myyjänä jos olisin tarjonnut testausmahdollisuutta paikan päällä ja ostaja sitten kieltäytynyt. Sitten jälkikäteen kuulla että osat ei toimi. Vaikeahan ottaa kantaa kun ei tiedetä totuutta onko tarjottu mahdollisuutta kun toinen sanoo että antoi mahiksen ja toinen että ei saanut.
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Semi sekava keissi kyllä. Paljolta kieltämättä olisi vältytty jos testaus olisi paikan päällä tehty. Itsekään en jaksaisi keskustella asiata myyjänä jos olisin tarjonnut testausmahdollisuutta paikan päällä ja ostaja sitten kieltäytynyt. Sitten jälkikäteen kuulla että osat ei toimi. Vaikeahan ottaa kantaa kun ei tiedetä totuutta onko tarjottu mahdollisuutta kun toinen sanoo että antoi mahiksen ja toinen että ei saanut ei saanut.
Minä listasin väitteeni edellisessä viestissä ja mielestäni ne ovat melko selkeät ja yksiselitteiset ja pitävät edelleen paikkansa. Yksikään noista väitteistä ei ole että testausmahdollisuutta ei olisi annettu, enkä sellaista voi varmuudella väittääkään siksi että ei minulla ole valokuvantarkkaa muistia eikä tallennetta keskustelusta joka myyjän eteiskäytävällä käytiin. Sanoin vain että en muista tuollaista mahdollisuutta tarjottaneen mutta en sitä ainakaan itse ymmärtänyt pyytää. Testausmahdollisuuden puuttumisesta en ole joka tapauksessa edes missään vaiheessa valittanut eikä se ole syy siihen miksi minä muita myyjän kanssa kauppaa käyviä kehoitin sitä jatkossa vaatimaan.

Sillä vaikka oletetaan tämä sinun teoreettinen tapaus jossa olisit itse tarjonnut testausmahdollisuutta josta ostaja olisi kieltäytynyt ja jälkikäteen kuulisit että osat ei toimi:

1. Sopisitko ostajan kanssa silti jälkeenpäin puhelussa että ostaja tutkii tarkemmin mikä koneessa on rikki?
2. Lupaisitko miettiä sopivan vastaehdotuksen osittaiselle kaupan purkamiselle kun ostaja on tutkinut vikaa tarkemmin?
3. Lakkaisitko vasta näiden asioiden sopimisen jälkeen pitämästä yhteyttä?

Eli jos vaikka teoreettisesti oletettaisiinkin että testausmahdollisuus olisi tarjottu niin onko mielestäsi myyjän sen perusteella hyväksyttävää rikkoa sopimus joka on hyvässä uskossa suullisesti sovittu vian havaitsemisen jälkeen vain siksi että myyjän omien sanojen mukaan "ei kiinnostanut enempää kaverin kanssa kommunikoida"? Sanoisitko miettiväsi vastaehdotusta ja palaavasi asiaan jos sinulla ei olisi aikomusta palata asiaan? Ei tässä ole kyse siitä onko testausmahdollisuutta annettu vai ei vaan siitä että seisooko mies sen jälkeisen sanansa takana vai ei.

En kyllä ymmärrä miksi tätä juttua pitää edelleen ruotia kun se on ollut selvitetty jo käytännössä ensimmäisestä viestistä lähtien. Myyjä lupasi palata asiaan ja sen jälkeen lähti pakoon, ja halusin siitä varoittaa tulevia kauppakumppaneita. Toivoin että myyjä vastaisi asiaan ja kertoisi miksi lakkasi pitämästä yhteyttä kun oli luvannut päinvastoin ja se vastaus saatiin. Vastaus oli että vaikka oli luvannut ottaa yhteyttä niin ei kiinnostanut (ja ilmeisesti vaikka tuo ei minulle kelvollinen tekosyy olisi valehteluun niin joillekin se on). Ja vaikka en itse hyväksyisi tuollaista toimintaa tai tekosyytä itseltäni myyjänä niin ainakin hän antoi jonkun vastauksen. Jokainen voi itsekseen miettiä sitten onko mikä tahansa vastaus kelvollinen vastaus.

Ja tosiaan alusta alkaen en ole ollut vaatimassa korvausta enkä tekemässä rikosimoitusta mutta varoitin vain tulevia kauppakumppaneita että huomaisivat vaatia jatkossa kyseiseltä myyjältä testausmahdollisuutta, sillä niin kuin itsekin sanoit "Paljolta kieltämättä olisi vältytty jos testaus olisi paikan päällä tehty". Ja tuon pitäisi olla kaikin puolin myös myyjän kannalta iloinen ratkaisu koska:

1. Myyjä ei joudu mitään korvaamaan joka oli se mitä hän halusi
2. Myyjä itse sanoi että AINA tarjoaa testausmahdollisuuden (myyjän painotus, ei minun)
3. Myyjä sanoi ettei koskaan anna mitään takuita ellei kyseessä ole tuttu tyyppi (vaikka tätä ei missään ennen kaupankäyntiä mainittu)

Vaatimukseni (joita ei ole) ja väitteeni eivät siis ensimmäisestä viestistäni ole mihinkään muuttuneet niin kuin ei ole noiden väitteiden paikkansapitävyyskään. Ainoa mitä on tapahtunut on että sivulliset ovat ehkä tehneet asiasta epäselvää kommenteilla ja mielipiteillä. Miksi siis jatkaa edelleen jo käsitellyn asian vatvomista asiassa sivullisten osalta? Jos on jotain tarkennettavaa kysyttävää niin kysykää toki ja vastaan mutta eiköhän tässä ole tarpeeksi virheellisten oletusten perusteella annettuja mielipiteitä kuultu.

EDIT: Koitin tehdä asiasta selkämmän. En tiedä onnistuinko vai vieläkö joku löytää tekosyyn hyväksyä huonoja kauppatapoja, valehtelemista ja tyhjiä lupauksia.
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Moikka, koen saaneeni perusteetta negatiivisen kauppiaspalautteen ja tilanne yksinkertaisesti selitettynä näin.

Pistin myynti-ilmoituksen ram-kammoista, sovittiin alustavasti kauppa käyttäjän kanssa
Sovittu noutopäivä sunnuntaille, muut päivät ei minulle sovi. = tästä jatko postilla tai kauppoja ei synny.
Kohteliaasti ilmoitettu että tarvitsen tarkempia aikataulutietoja mielellään edellisenä päivänä noudosta, annettu myös puhnro johon voi ilmoittaa.
Ilmoituksia ei tule, kysytty yksityisviestillä kohteliaasti onko infoa tarkemmasta aikataulusta.
Sunnuntaina ilmoitetaan aluksi että paikkakunnalla n. klo 16, tämä ok ja kysytty infoa kerkeisikö ennen klo 17?
Ilmoitettu että sunnuntai ei onnistukkaan.

Ilmoitin että jees kiitos, postihommia sitten jos muuten kiinnostaa,
Tottakai jos olisi sovittu että joku toinen päivä käy niin lets go, mutta kun ei käy ja tämä infottu

Yv-keskustelut ja muut ylläpidolle jos tälle tarvetta.
Aiheellista ?

* edit : typoja
Kävin poistamassa palautteen, sillä ainakin tämän kertomuksen pohjalta kuulostaa perusteettomalta. @Ylppademlg voit tietenkin tulla kertomaan oman versiosi ja tarvittaessa jättää uuden palautteen.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
618
Myyjä ei odottanut vastaustani, vaasn laittoi tylysti että ”eiköhän tämä ollut täss” hyvää kevättä”

tämän jälkeen olin itsekkin vaikeana, alkoi epäilyttää että myyjä haluaa nopeasti eroon viallisesta tuotteest kun tyrkytti sitä niin kovasti.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
618
Ei kannata vetää skenaariointeja liian laukalle myynnin syistä, pitää kauppatapahtuma helppona, noutaa sovitusti. Myyjän roolissa ja ostajanakin annan toisen osapuolen sanoa treffiajat, sovitan omat menoni sen mukaan, enkä pallottele asialla enempiä. :tup: En myöskään kysele mitään absurdeja 1970-luvun fraaseja "Miksi myyt?", täysin irrelevantti kysymys mielestäni; Ymmärtääkseni myyjä myy siksi, ettei tarvitse kampsua enää ja ei aio perustaa wanhan tawaran museota. Mikäli tuotteen kohdalla ei mainita vioista, se on yksiselitteisesti toimiva ja sellainen kuten kuuluu. Siihen ei auta argumentti myyjän osalta, että "En myöskään luvannut että se toimii, vaikka jätin viat mainitsematta". :) :kahvi: Ei se ole ostajan vastuulla osata kysyä juuri ne oikeat kysymykset, vaan myyjän oltava tietoinen puutteista ja tuotava ne ilmi, jonka perusteella hintakin määräytyy. Ostajalle jääköön toki vastuu silmämääräisestä tarkastelusta, mikäli kauppakohteen toimintaa ei voida testata, piilevä vika ei ole ostajan vastuulla.

Mitä vähemmän kirjeenvaihtoa, sen parempi. Harva täällä kirjekavereita etsii. Ostajat ostaa ja myyjät myy.
Kyllä minä kaupan käynnin periaattet tiedän, täätäkin yli 10kauppaa maaliin joka kuukausi, mutta sen verta kärsivällisyyttä pitää olla että vastauksen odottaa eikä ala perumaan kauppaa, ilman parempaa tarjousta tai muuta pätevää syytä
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
618
Enpä kyllä itsekkään jaksaisi asioida "juupas-eipäs" ostajien kanssa, jos niinkin yksinkertainen asia kun yhteydenpito ja ajan sopiminen tuottaa vaikeuksia
Ei ollut juupas, eipäs tapauksesta tässäkään kyse.. kerroin että veljeni lähtee hänen suuntaansa 400km päästä sunnuntaina ja voi noutaa tuotteen. Hän vastaa, normaalisti suuntanumerolla jne. Vastaan ja kerron missä veljeni asustaa, mikäli nouto ei onnistu meno matkalla, voi hän myös hakea myöhemmin. Tässä vaiheessa katoaa kunnioitus ja hän aloittaa ”ettei mua kiinnosta missä ja kuka asuu,” törkeästi sanoittaa kysymyksen koska hän tulee ja miten + vain sunnuntaina klo 17 ja. Hän siis tietää että kaupassa on välikäsi, koska asun itse 400km päässä. Hän ei viitsinyt vastausta odottaa vaan laittoi välissä, että tämä oli tässä hyvää kevättä ‍. Tässä vaiheessa jo syntyi itselle suuri epäilys enkä enää kauppaa halunnut maaliin viedäkkään.
Veljeni kertoi minulle klo 16 olevansa kotona ja että on valmis hakemaan tuotteen. Olisi hyvin kerinnyt klo 17 kun myyjä olisi vaan hillinnyt itsensä. Negatiivinen palaute mielestäni ansaittu.
 
Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
52
Kyllä, nopeita päätöksiä omalta osalta mutta myös paikalla olo ja vastaamattomuus vaikuttaa päätöksiin, mulla on viikossa yksi vapaapäivä ja se on sunnuntai, olin omasta mielestäni kysellyt jo aivan tarpeeksi mahdollista noutoaikaa ja kyllä, ehkä töykeästi todettu että en minä sinun veljesi asuinpaikalla tee mitään varsinkaan kun en sitä ole kysynyt. tässä nyt henkilötiedot poistaen screenit tästä lyhyestä ja nopeasta epäonnistuneesta kauppatilanteesta.
 

Liitteet

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 707
Eihän tuossa nyt ollut mitään ihmeellistä. Eli veli ei kerkeä tänään ja mukana 0 ja 2v lapset. Sitten tarjotaan postia mikä ei ilmeisesti kiinnostanut joten menee seuraavalle joka on kiinnostunut?

Ei tuosta nyt negatiivista voi antaa, ellei sitten myyjä halua antaa sellaista? Kun kaikki tiedon on kertonut eikä soiteta, ei oteta yhteyttä ja joutuu tivaamaan saaden vastauksen ettei kerkeä tänään => tarjoaa posteja mikä ei myöskään käy = oltaisi ostettu mutta ei ostetakaan = hupi huutelija?
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Kyllä minä kaupan käynnin periaattet tiedän, täätäkin yli 10kauppaa maaliin joka kuukausi, mutta sen verta kärsivällisyyttä pitää olla että vastauksen odottaa eikä ala perumaan kauppaa, ilman parempaa tarjousta tai muuta pätevää syytä
Etkös se sinä ollut joka kaupat tuossa peruutti? Ensin peruutit sovitun ajan noudolle ja myyjä ymmärtääkseni tarjosi vaihtoehtona tuota postitusta kun ei saatu aikatauluja sopimaan.

Oli tuossa vähän tylympiä viestejä myyjältä kuin mitä itse olisin käyttänyt ja hieman kärsimätön asenne kun kahteen tuntiin ei lounasaikaan tullut vastausta jos ymmärsin oikein mutta ei hän mitään negatiiviseen palautteeseen oikeuttavaa tuossa kyllä tehnyt mielestäni.

Asiaan ehkä vähän liittymättömänä mutta hieman liittyvänä onko tosiaan niin että muuten kuin yhtenä päivänä viikossa @Jedimon on niin kiireinen ettei ehdi noutoihin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 443
Asiaan ehkä vähän liittymättömänä mutta hieman liittyvänä onko tosiaan niin että muuten kuin yhtenä päivänä viikossa @Jedimon on niin kiireinen ettei ehdi noutoihin?
Miksi hemmetissä pitäisi ostajalle saati tänne tulla kertomaan miksei muulloin sovi kuin ilmoitetuna päivänä... Jotain rajaa näihin uteluihin.
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Miksi hemmetissä pitäisi ostajalle saati tänne tulla kertomaan miksei muulloin sovi kuin ilmoitetuna päivänä... Jotain rajaa näihin uteluihin.
En kysynyt syytä, kysyin vaan että onko tosiaan näin. Ja tuohonkin saa tietenkin jättää vastaamatta jos ei halua. Turhaa vetää alushousut nippuun noin pienestä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 443
En kysynyt syytä, kysyin vaan että onko tosiaan näin. Turhaa vetää alushousut nippuun noin pienestä. :)
Kysymysmerkki perässä ja myyjä tagattu, muta et kysynyt... Ostajalle sopi tuo päivä mikä ilmoitettu sopivaksi. Miksi sitä pitäisi avata yhtään enempää ostajalle tai tosiaan alkaa täällä spekuloida aiheella.

e: Mä myymässä jotain 10€ palikkaa ja sen takia selittämässä menojani ostajalle saati julkisesti tänne :rolleyes:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 707
En kysynyt syytä, kysyin vaan että onko tosiaan näin. Turhaa vetää alushousut nippuun noin pienestä. :)
Sovittu noutopäivä sunnuntaille, muut päivät ei minulle sovi. = tästä jatko postilla tai kauppoja ei synny.
Eli aika yksiselitteisesti tuo on noin, yksi päivä viikosta käy hänelle.

Jos ostaja ilmoittaa ostavansa tuotteen hän samalla myös hyväksyy myynti-ilmoituksessa olevat asiat. Eli jos mainitaan että sunnuntai on ainoa päivä kun nouto käy, muuten kauppa hoidetaan postitse ja joku kertoo ostavansa tuotteen mutta alkaa kyselemään vaikka "miten olisi että tuot sen minulle tiistaina" tuo rikkoisi räikeästi sitä myynti-ilmoituksen ehtoa.
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Kysymysmerkki perässä ja myyjä tagattu, muta et kysynyt... Ostajalle sopi tuo päivä mikä ilmoitettu sopivaksi. Miksi sitä pitäisi avata yhtään enempää ostajalle tai tosiaan alkaa täällä spekuloida aiheella.

e: Mä myymässä jotain 10€ palikkaa ja sen takia selittämässä menojani ostajalle saati julkisesti tänne :rolleyes:
Kannattaa lukea uudestaan vastaukseni. Kysyin mutta en sitä mitä luulit.
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Eli aika yksiselitteisesti tuo on noin, yksi päivä viikosta käy hänelle.

Jos ostaja ilmoittaa ostavansa tuotteen hän samalla myös hyväksyy myynti-ilmoituksessa olevat asiat. Eli jos mainitaan että sunnuntai on ainoa päivä kun nouto käy, muuten kauppa hoidetaan postitse ja joku kertoo ostavansa tuotteen mutta alkaa kyselemään vaikka "miten olisi että tuot sen minulle tiistaina" tuo rikkoisi räikeästi sitä myynti-ilmoituksen ehtoa.
Tottakai ja en ollut mitenkään tarkoittamassa että myyjä olisi mitään väärää tuossa tehnyt.

EDIT: En huomannut että myynti-ilmoituksessa mainittaisiin vain yhdestä noutopäivästä viikossa. Käsittääkseni tästä sanottiin vain yksityisviestissä jälkikäteen ja siksi olin utelias. Olisin nimittäin ehdottanut nimenomaan sitä että tuon ilmoittaisi jatkossa myynti-ilmoituksessa jos tosiaan noin on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 443
Kannattaa lukea uudestaan vastaukseni. Kysyin mutta en sitä mitä luulit.
Sanatarkasti kysyit onko tosiaan niin kiireinen, että sopii vain yksi päivä viikosta?

Oletit, että vastaukseksi tulee: "Ei, huvikseni laitoin vaan yhden päivän viikosta sopivaksi nouto ajaksi." vai "Kyllä"

Kyllähän tuo nimenomaan oli utelu, että miksi ei sovi kuin yksi päivä vaikka nyt sanantarkasti siinä ei niin lue.


Joo ehkä mun osalta turhaa vänkkäämistä, mutta välillä menee vaan naurettavuuksiin millä tasolla täällä ruoditaan jotain muutamien eurojen kauppoja.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Ymmärrän myyjää täysin. Hän on suunnitellut muut menonsa ja aikataulunsa siten, että ostaja tulee sovittuun aikaan.
Omasta mielestä tämä on juurikin yksi rasittavimpia ilmiöitä noutokaupassa. Itse en kyllä tähän ole onneksi tällä palstalla törmännyt, mutta Torin kautta sitäkin enemmän. Eli käytännössä se, että ei arvosteta sen vastapuolen aikaa ollenkaan.

Tämmöinen tilanne on ollut vaikka ja kuinka monta kertaa. Kauppa sovitaan perjantaina ja nouto sunnuntaille. Vastapuoli ilmoittaa, ettei tiedä vielä aikatauluja(ei edes aamu, päivä tai ilta) ja ilmoittaa myöhemmin. Lauantai-iltana kysyn ja sitten joko jätetään vastaamatta, tai sitten ilmoitetaan että en tiedä vielä.
Sunnuntaina sitten tulee jossain vaiheessa viesti että nyt olen kotona ja oletus on se, että minä olen täällä valmiina päivitystämässä asennossa ja lähdössä heti.

Minä minä minä..
 
Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
52
Asiaan ehkä vähän liittymättömänä mutta hieman liittyvänä onko tosiaan niin että muuten kuin yhtenä päivänä viikossa @Jedimon on niin kiireinen ettei ehdi noutoihin?
Eipä tämä nyt tänne kuulu ja asia on mun puolesta täysin jo puitu, mutta.

Teen vuorotyötä, vuorot pääsääntöisesti 10 - 16h, vapaata ei liikoja, tässä kyseisessä kaupassa ostaja sanoi että sunnuntai tai maanantai, minulle näistä sopi vain sunnuntai ja loppuviikko vielä auki, näin pienten summien kanssa muutenkaan jaksa välttämättä päivystellä kotona varsinkin kun ulkona mitä mukavin ilma.
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Eipä tämä nyt tänne kuulu ja asia on mun puolesta täysin jo puitu, mutta.

Teen vuorotyötä, vuorot pääsääntöisesti 10 - 16h, vapaata ei liikoja, tässä kyseisessä kaupassa ostaja sanoi että sunnuntai tai maanantai, minulle näistä sopi vain sunnuntai ja loppuviikko vielä auki, näin pienten summien kanssa muutenkaan jaksa välttämättä päivystellä kotona varsinkin kun ulkona mitä mukavin ilma.
Juu en halunnut tosiaan noita syitä udella eikä vihjatakaan että vika olisi sinussa tässä.

Tarkoitus oli vain ehdottaa että jos on kovin tiukat aikataulut yleisesti niin voi olla hyödyllistä ilmoittaa suoraan myynti-ilmoituksessa esim. että nouto sopii mutta vain hyvin rajoitetuin ajoin. Ja tämäkin vain tosiaan ehdotuksena ettei joku tästä turhaan loukkaannu.
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
En kysynyt syytä, kysyin vaan että onko tosiaan näin. Ja tuohonkin saa tietenkin jättää vastaamatta jos ei halua. Turhaa vetää alushousut nippuun noin pienestä. :)
Johan se tuossa aiemmin mainittiin;
mulla on viikossa yksi vapaapäivä ja se on sunnuntai
Jotkut ihmiset tosiaan joutuu tekemään töitä ja jotkut jopa muulloinkin kuin Ma-Pe 8-16 ja sen ulkopuolella saattaa olla muutakin menoa! Uskomatonta, mutta totta!


En nyt ymmärrä miten myyjän (tai ostajankaan) elämä tai menot liittyy mitenkään siihen, että jos on kaupat jollekin päivälle sovittu ja sitä ei sitten ostajan toimesta kunnioiteta. Jos myyjä/ostaja on kiireinen, niin sitten sovitellaan aikatauluja ja pidetään sovitusta kiinni, tai hoidetaan homma postitse, tai jätejään kokonaan välistä jos edellämainitut ei natsaa.
En itsekään ihan yhtä kärkkäästi veljen postinumerotietoon vastaisi, mutta ei se(kään) negatiiviseen palautteeseen oikeuta - etenkään, kun ostaja oli se joka kaupat loppupeleissä perui.

Ja noista palautteista; aika harva niitä näyttää jaksavan/muistavan oma-aloitteisesti laittaa, enkä itse niitä lähde mankumaan, niin siinä mielessä en näe mitään ihmeellistä siinä, ettei jollain käyttäjällä palautetta kaupoista huolimatta täällä ole.
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Ymmärrän myyjää täysin. Hän on suunnitellut muut menonsa ja aikataulunsa siten, että ostaja tulee sovittuun aikaan.
Omasta mielestä tämä on juurikin yksi rasittavimpia ilmiöitä noutokaupassa. Itse en kyllä tähän ole onneksi tällä palstalla törmännyt, mutta Torin kautta sitäkin enemmän. Eli käytännössä se, että ei arvosteta sen vastapuolen aikaa ollenkaan.

Tämmöinen tilanne on ollut vaikka ja kuinka monta kertaa. Kauppa sovitaan perjantaina ja nouto sunnuntaille. Vastapuoli ilmoittaa, ettei tiedä vielä aikatauluja(ei edes aamu, päivä tai ilta) ja ilmoittaa myöhemmin. Lauantai-iltana kysyn ja sitten joko jätetään vastaamatta, tai sitten ilmoitetaan että en tiedä vielä.
Sunnuntaina sitten tulee jossain vaiheessa viesti että nyt olen kotona ja oletus on se, että minä olen täällä valmiina päivitystämässä asennossa ja lähdössä heti.

Minä minä minä..
Ei se kenellekään mukavaa ole että sovittuja aikoja aletaan muuttamaan ja tässä kyseisessä tapauksessa en moiti myyjää (luulin tämän olevan selvää aiemmista viesteistäni mutta mainittakoon nyt vielä).

Ja torissa tosiaan noita arpojia riittää. Eikä pelkästään niin että aikatauluja muutetaan toistuvasti vaan joskus sanovat että ovat tulossa silloin ja silloin tai jopa että nyt lähdetään matkaan ja sitten ei kuulukaan koko päivänä eikä vastata viesteihinkään enää. Siinä sitten koko päivän odottaa kotona että tuleeko vai ei. Ja sitten on toisaalta ne joiden kanssa sovittu että soittavat kun lähtevät matkaan mutta sitten soittavat kun ovat jo ovella. Nämä jälkimmäiset ei ehkä sieltä kamalimmasta päästä ja myönnän että olen itsekin joskus unohtanut soittaa lähtiessä ja vasta perillä olen soittanut.

Yllättäviäkin asioita tietenkin tapahtuu ja kaikki ei ole omasta tahdosta kiinni joten aikataulut saattavat joskus muuttua. Kommunikaatio on yleensä noissa tapauksissa se tärkeä asia ja kyky joustaa omien mahdollisuuksien mukaan.

Itse pyrin tietenkin pitämään kiinni mahdollisimman tarkkaan kiinni siitä mitä on sovittu, mutta toisaalta olemaan valmis joustamaan jos toinen osapuoli ei omalta osaltaan jostain syystä pysty. Rasittavinta on tosiaan ne jotka vain katoavat tavoittamattomiin ilman mitään ilmoitusta kun jotain on sovittu.
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Johan se tuossa aiemmin mainittiin;

Jotkut ihmiset tosiaan joutuu tekemään töitä ja jotkut jopa muulloinkin kuin Ma-Pe 8-16 ja sen ulkopuolella saattaa olla muutakin menoa! Uskomatonta, mutta totta!


En nyt ymmärrä miten myyjän (tai ostajankaan) elämä tai menot liittyy mitenkään siihen, että jos on kaupat jollekin päivälle sovittu ja sitä ei sitten ostajan toimesta kunnioiteta. Jos myyjä/ostaja on kiireinen, niin sitten sovitellaan aikatauluja ja pidetään sovitusta kiinni, tai hoidetaan homma postitse, tai jätejään kokonaan välistä jos edellämainitut ei natsaa.
En itsekään ihan yhtä kärkkäästi veljen postinumerotietoon vastaisi, mutta ei se(kään) negatiiviseen palautteeseen oikeuta - etenkään, kun ostaja oli se joka kaupat loppupeleissä perui.
Tämä asia on jo käsitelty. Lue viestini juuri tämän oman viestisi yläpuolelta. En haluaisi jatkaa offtopicin väärinkäsitysten puimista kun kaikki tarpeellinen on jo sanottu.
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Ja jos olisit lukenut tuon lainaamani viestin myyjältä, olisi uteliaisuutesi tyydytetty jo ennen kuin kerkesit kysymään ja ylimääräinen jauhanta jäänyt väliin. :thumbsup:
Itse asiassa ei koska vapaapäivä ei tarkoita samaa kuin ainoa päivä jolloin on kauppoja mahdollista tehdä. Monillakin ihmisillä on vain yksi tai kaksi vapaapäivää viikossa ja silti ehtivät vaikka iltaisin käymään kauppaa niinä päivinä jotka eivät ole vapaapäiviä.

Ei tähän tosiaan enempää tarvita offtopicia ja turhia kuittailuja mielestäni kun myyjä itse on vastannut asiaan huomattavasti asiallisemmin ja se on käsitelty. Jos olisi antanut vain myyjän itse vastata tai olla vastaamatta niin jauhantaa olisi tosiaan ollut paljon vähemmän.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
618
Etkös se sinä ollut joka kaupat tuossa peruutti? Ensin peruutit sovitun ajan noudolle ja myyjä ymmärtääkseni tarjosi vaihtoehtona tuota postitusta kun ei saatu aikatauluja sopimaan.

Oli tuossa vähän tylympiä viestejä myyjältä kuin mitä itse olisin käyttänyt ja hieman kärsimätön asenne kun kahteen tuntiin ei lounasaikaan tullut vastausta jos ymmärsin oikein mutta ei hän mitään negatiiviseen palautteeseen oikeuttavaa tuossa kyllä tehnyt mielestäni.

Asiaan ehkä vähän liittymättömänä mutta hieman liittyvänä onko tosiaan niin että muuten kuin yhtenä päivänä viikossa @Jedimon on niin kiireinen ettei ehdi noutoihin?
Tästä kaikesta puuttuu tieto että olin jättänyt negatiivisen palautteen jo klo 13 ennenkun keskustelu jatkui. Ja negatiivinen palaute oli siitä ettei hän odottanut minun vastaustani. Keskutelu jatkui sen jälkeen.
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Tästä kaikesta puuttuu tieto että olin jättänyt negatiivisen palautteen jo klo 13 ennenkun keskustelu jatkui. Ja negatiivinen palaute oli siitä ettei hän odottanut minun vastaustani. Keskutelu jatkui sen jälkeen.
Tätä palautteen jättämisen ajankohtaa ei taidettu aiemmin mainita mutta sanoisin että siinä tapauksessa varsinkin oli negatiivinen palaute aiheeton jos se on noin kiireellä laitettu että vasta sen jälkeen vastaat myyjän viestiin. Olisit voinut jatkaa viestittelyä ensin ja antaa negatiivisen palautteen vasta sitten jos siihen on oikeasti aihetta.

En tiedä syitä tämän taustalla mutta tosiaan jos luen oikein noita aikaleimoja niin kahteen tuntiin et vastannut myyjän viestiin kun hän kyseli sinun aikatauluja mutta kun myyjä kirjoitti että eiköhän tämä kauppa ollut tässä niin melko nopeasti löytyi aikaa kirjoittaa negatiivinen palaute ennemmin kuin vastata myyjälle. Voi olla että en nyt käsitä jotain mutta aika hätäiseltä vaikuttaa tuo palautteen jättäminen. Yrititkö esimerkiksi soittaa tai kirjoittaa tekstiviestiä tuossa välissä vai lähtikö negatiivinen palaute heti suorilta käsiltä?
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
618
Kyllä tässä nyt on outo sävy, varmaan parempi jättää koko palsta taka-alalle jäleen hetkeksi mikäli täällä nähdään myyjä tässä tilanteessa asiallisemmaksi toimijaksi.

Ihmisillä tosiaan on muutakin tekemistä. Kuten ajaa se 400km matka tutkimatta puhelinta kokoreissua. Tai 2 alle 2vuotiasta hoidettavana Kuten tässä tapauksessa. Siksi en vastannut kun en tiennyt, mitä vastata kun veljestä en ollut kuulunut.. Täytyy muistuttaa, että jos minulle kukaan lähettää, että eiköhän tämä ollut tässä ja hyvää kevättä perään, niin jatkossakin aion antaa negatiivisen palautteen

Sitten lisäksi täälä arvostellaan luotettavuutta tietämättä asiasta mitään.. useamman kymmenennostoa olen täältä tehnyt ja tasan yhden arvostelun olen saanut.

myös aikaisempaan lisäksi, jossa myyjä sanoo että olen käynyt paikalla, ei pidä paikkansa. Ehkä avannutgooglen ja io tech auki, mutta viestit luin vasta kun tuote oli jo MYYJÄN puolesta aluksi menetetty/kauppa peruttu. Täälä joku toistaa että minä kaupan peruin. Oliko se tosiaan niin vai pilasiko myyjä oman kauppansa?… Sen jälkeen kun vastasin ja se olikin taas saatavilla.. en mielelläni tee tällaista kauppaa ja kokemus osto yrityksestä todella oli negatiivinen. Siksi siitä ansaitaan negatiivinen palaute.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
268
Kyllä tässä nyt on outo sävy, varmaan parempi jättää koko palsta taka-alalle jäleen hetkeksi mikäli täällä nähdään myyjä tässä tilanteessa asiallisemmaksi toimijaksi.

Ihmisillä tosiaan on muutakin tekemistä. Kuten ajaa se 400km matka tutkimatta puhelinta kokoreissua. Tai 2 alle 2vuotiasta hoidettavana Kuten tässä tapauksessa. Siksi en vastannut kun en tiennyt, mitä vastata kun veljestä en ollut kuulunut.. Täytyy muistuttaa, että jos minulle kukaan lähettää, että eiköhän tämä ollut tässä ja hyvää kevättä perään, niin jatkossakin aion antaa negatiivisen palautteen

Sitten lisäksi täälä arvostellaan luotettavuutta tietämättä asiasta mitään.. useamman kymmenennostoa olen täältä tehnyt ja tasan yhden arvostelun olen saanut.

myös aikaisempaan lisäksi, jossa myyjä sanoo että olen käynyt paikalla, ei pidä paikkansa. Ehkä avannutgooglen ja io tech auki, mutta viestit luin vasta kun tuote oli jo MYYJÄN puolesta aluksi menetetty/kauppa peruttu. Täälä joku toistaa että minä kaupan peruin. Oliko se tosiaan niin vai pilasiko myyjä oman kauppansa?… Sen jälkeen kun vastasin ja se olikin taas saatavilla.. en mielelläni tee tällaista kauppaa ja kokemus osto yrityksestä todella oli negatiivinen. Siksi siitä ansaitaan negatiivinen palaute.
Kyllä tuossa ykstyisviesteissä näkyy että myyjä yritti kysellä aikatauluja ja jne pitää yhteyttä mutta itse jätit homman puolitiehen, mietis nyt miltä tuntuu olla myyjän asemassa kun hän pyytää aikataulu tietoja ja toinen ei vastaa, yllättävän pitkään hän antoi sulle mahdollisuuden hoitaa homma, ei ole siistiä "päivystää" kotona sen tähden että joku ehkä tulee hakemaan, ehkä ei. Vähän röyhkeä asenne ettei hänen vapaa-aika ole minkään arvoista sen sijaan sinä voit olla hiljaa kertomatta mitään ja oletat että homma on hanskassa. Ei näin asioida hoideta aikuisten maailmassa. Vähän sitä ryhtiliikettä nyt ja nöyrästi ymmärrä että kyllä tämä meni sinulta nyt penkin alle kun kaikki muutkin näin sanovat, vai ollaanko me kaikki väärässä? Mietis nyt.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
618
Kyllä tuossa ykstyisviesteissä näkyy että myyjä yritti kysellä aikatauluja ja jne pitää yhteyttä mutta itse jätit homman puolitiehen, mietis nyt miltä tuntuu olla myyjän asemassa kun hän pyytää aikataulu tietoja ja toinen ei vastaa, yllättävän pitkään hän antoi sulle mahdollisuuden hoitaa homma, ei ole siistiä "päivystää" kotona sen tähden että joku ehkä tulee hakemaan, ehkä ei. Vähän röyhkeä asenne ettei hänen vapaa-aika ole minkään arvoista sen sijaan sinä voit olla hiljaa kertomatta mitään ja oletat että homma on hanskassa. Ei näin asioida hoideta aikuisten maailmassa. Vähän sitä ryhtiliikettä nyt ja nöyrästi ymmärrä että kyllä tämä meni sinulta nyt penkin alle kun kaikki muutkin näin sanovat, vai ollaanko me kaikki väärässä? Mietis nyt.
Katsos nyt vielä. Hän laittakut mulle suunnan ja olen itse ilmoittanut hänelle klo 00:44 yöllä johonkin kusihätään herätessäni veljen suunan jos vaikka tahtoisi toimittaa tai että tietää. Noudon olevan helppo ja vaivaton, kun vain pysyy housuissaan.. sitten hän on laittanut kysymyksen ja alle 2tunnissa perunut kaupan kun, minä en ole viestiä edes nähnyt.. sitten kun viimein 3tunnin päästä viestin näen, teen ansaitun negatiivisen palautteen ja vastatessani tuon selvästi asiani ilmi. Minulla on myös muuta työtä ja eilisen aikana ostelin noin 50ddr3 kampaa eripuolilta suomea. Suurin osa ostoista toimi helposti, mutta toiset menivät keskeyttämän kaupan parissa tunnissa jos en kerennyt vastaamaan tai keskittymään. Ja tässä ostaja tiesi kolmannen osapuolen olevan mukana mikä hidastaa kauppoja aina
 

ppe

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
935
Kyllä sen suurin osa täällä varmaan ymmärtää että voi ärsyttää jos kaupat peruuntuvat mutta ei tuo ole mikään syy negatiivista palautetta jättää jos ostajan ja myyjän aikataulut eivät sovi yhteen vaikka myyjä vähän kärsimätön olisikin vastausta odotellessa - varsinkin kun tässä tapauksessa ei ollut mitenkään lopullisesti kieltäytynyt myymästä vaan jatkoi kommunikointia. Ei negatiivisella palautteella kai ole tarkoitus omia turhautumisiaan purkaa vaan ilmoittaa jonkinlaisesta asiattomasta kauppatavasta tms. (voin olla väärässä, korjatkaa paremmin tietävät)

Onko tuo negatiivisen palautteen jättäminen noin välttämätöntä sinusta tuossa että on suuri vääryys kun se poistettiin? Koska jos on niin myyjähän voisi jättää sinulle negatiivisen palautteen samasta aiheesta, eli ei saatu aikatauluja sovittua ja se harmittaa. (En tiedä mikä oli palautteen sanatarkka muoto ennen kuin se poistettiin mutta sen käsityksen sain näistä keskusteluista että tuosta kauppojen peruuntumisesta olisi ollut kyse)

Itse en ainakaan haluaisi että täällä alettaisiin kaikista vähänkään harmittavista tapahtumista negatiivista palautetta jättämään.

Ymmärrystä minulta voisi löytyä jos olisi kyse vaikka neutraalista palautteesta ja aiheena tyly kommunikointi tms. mutta ei tällaiselle negativiiselle kauppojen peruuntumisesta varsinkin jos ne loppujen lopuksi peruuntuivat omien tai noutajan menojen takia ja postikauppoja ei haluttu kai edes neuvotella.

EDIT: kieliasun parantaminen
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 707
eilisen aikana ostelin noin 50ddr3 kampaa eripuolilta suomea. Suurin osa ostoista toimi helposti, mutta toiset menivät keskeyttämän kaupan parissa tunnissa jos en kerennyt vastaamaan tai keskittymään. Ja tässä ostaja tiesi kolmannen osapuolen olevan mukana mikä hidastaa kauppoja aina
Siis mitä? Eilisen aikana ostelit noin 50 kpl DDR3 kampoja? En nyt yritä väittää että välittäisit noita eteenpäin mutta ainakin itselläni ei ole koskaan ollut noin 25 serverin/tietokoneen farmia kotonani mihin olisin tuollaista määrää muisteja tarvinut omaan käyttöön.

Kai olet tietoinen että täällä myytävät ja ostettavat tuotteet on tarkoitettu OMAAN käyttöön, ei edelleen myytäväksi tai trokattavaksi täällä jos jostain halvalla saa. (Tuon "on tarkoitettu" voi lukea myös: trokaus kielletty)

Tämä siis ihan ystävällisenä tietona.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
618
Kyllä sen suurin osa täällä varmaan ymmärtää että voi ärsyttää jos kaupat peruuntuvat mutta ei tuo ole mikään syy negatiivista palautetta jättää jos ostajan ja myyjän aikataulut eivät sovi yhteen vaikka myyjä vähän kärsimätön olisikin vastausta odotellessa - varsinkin kun tässä tapauksessa ei ollut mitenkään lopullisesti kieltäytynyt myymästä vaan jatkoi kommunikointia. Ei negatiivisella palautteella kai ole tarkoitus omia turhautumisiaan purkaa vaan ilmoittaa jonkinlaisesta asiattomasta kauppatavasta tms. (voin olla väärässä, korjatkaa paremmin tietävät)

Onko tuo negatiivisen palautteen jättäminen noin välttämätöntä sinusta tuossa että on suuri vääryys kun se poistettiin? Koska jos on niin myyjähän voisi jättää sinulle negatiivisen palautteen samasta aiheesta, eli ei saatu aikatauluja sovittua ja se harmittaa. (En tiedä mikä oli palautteen sanatarkka muoto ennen kuin se poistettiin mutta sen käsityksen sain näistä keskusteluista että tuosta kauppojen peruuntumisesta olisi ollut kyse)

Itse en ainakaan haluaisi että täällä alettaisiin kaikista vähänkään harmittavista tapahtumista negatiivista palautetta jättämään.

Ymmärrystä minulta voisi löytyä jos olisi kyse vaikka neutraalista palautteesta ja aiheena tyly kommunikointi tms. mutta ei tällaiselle negativiiselle kauppojen peruuntumisesta varsinkin jos ne loppujen lopuksi peruuntuivat omien tai noutajan menojen takia ja postikauppoja ei haluttu kai edes neuvotella.

EDIT: kieliasun parantaminen
kerrankin jokin ymmärrettävä pointti minkä perässä tähän tulee viesti. Ja jankkasin asiaa lisää sillä, että minut nähdään kommenttien perusteella väärin toimijana tai ”enemmän”. Väärin toimijana. En siksi että palaute poistettiin, vaikkakin se mielestäni oli aiheellinen. Jos minulle olisi annettu negatiivinen palaute. Olisin ottanut sen vastaan ja siitä opiksi. Mielestäni yleiset käytöstavat tulisi olla ensisijalla kauppoja tehtäessä. Myös kärsivällisyys. Tämä 10-16h työpäiviä tekevä kaiffari ei ole ainut kiireinen ryhmässä..itse teen 12 päiviä ja kotona hoidan kolmea lasta ja odotan neljättä kun puoliso viettää samanaikaisesti kaikkipäivät iltaan töissä! Enää en edes jaksa. Tämä on vienyt energiaa ja voimaa varmasti useamman tunnin työajasta. Vääryyttä en kuitenkaan hevillää siedä, ja sitä tässä suuresti kokee.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
618
Siis mitä? Eilisen aikana ostelit noin 50 kpl DDR3 kampoja? En nyt yritä väittää että välittäisit noita eteenpäin mutta ainakin itselläni ei ole koskaan ollut noin 25 serverin/tietokoneen farmia kotonani mihin olisin tuollaista määrää muisteja tarvinut omaan käyttöön.

Kai olet tietoinen että täällä myytävät ja ostettavat tuotteet on tarkoitettu OMAAN käyttöön, ei edelleen myytäväksi tai trokattavaksi täällä jos jostain halvalla saa. (Tuon "on tarkoitettu" voi lukea myös: trokaus kielletty)

Tämä siis ihan ystävällisenä tietona.
En siis saa ostaa ddr3 kampaa tietokoneeseen jota olen myymässä josta puuttuu ddr3 kampa?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 707
En siis saa ostaa ddr3 kampaa tietokoneeseen jota olen myymässä josta puuttuu ddr3 kampa?
50 kappaletta? Eli olet myymässä keskimäärin 25 tietokonetta?

Esimerkin vuoksi, kun viimeksi rakensin konetta kaverin lapselle siihen ostettiin muistit, se oli yksi muistikitti (2kpl kampoja). En ole yksityisenä henkilönä KOSKAAN päivän, en varmaan edes vuoden, aikana ostanut 50kpl muistikampoja omaan käyttööni.

Ymmärrät varmaan nyt miksi tuo hieman särähtää omaan korvaan.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
618
50 kappaletta? Eli olet myymässä keskimäärin 25 tietokonetta?

Esimerkin vuoksi, kun viimeksi rakensin konetta kaverin lapselle siihen ostettiin muistit, se oli yksi muistikitti (2kpl kampoja). En ole yksityisenä henkilönä KOSKAAN päivän, en varmaan edes vuoden, aikana ostanut 50kpl muistikampoja omaan käyttööni.

Ymmärrät varmaan nyt miksi tuo hieman särähtää omaan korvaan.
mulla on noin 150 tietokonetta.
huutokaupastavanhoja yrityskoneita
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 327
Viestejä
4 194 422
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom