Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

- Täällä on muutamat nimimerkit olleet välittömästi minuuteissa ostamassa kymmeniä ja kymmeniä esim. myyntiin tulleet näytönohjaimet pois, jotka on sitten kaupattu eteenpäin paremmalla hinnalla täällä tai Torissa tai myydään omissa konepaketeissa.

- Monet tietokonettaan käytetyillä osilla päivittävät harrastajat jäävät vaille päivitysosia, kun ne ostetaan tiettyjen käyttäjien toimesta eteenpäin myytäviksi.

- Myynneissä puhutaan kymmenistä tuhansista euroista vuodessa, jota ei voi enää pitää normaalina harrastamisena, vaan liiketoimintana.

- Foorumin kauppa-alueen tarkoitus on täysin eri kuin satojen komponenttien jatkuva ostaminen ja myyminen oli tarkoitus sitten mikä tahansa.

- Ylläpidon tarkoitus on tarjota kauppa-alusta harrastajille käytettyjen osien myyntiin ja ostamiseen ja omaan KÄYTTÖÖN, edellä mainittu toiminta ei edusta sitä näkemystä tai tarkoitusta.

Parempi ketju keskustelulle ja sen jatkamiselle on tosiaan täällä, pahoittelut väärästä ketjusta, mutta meni tuon yhden tapauksen käsittelyn jatkeeksi:

 
Viimeksi muokattu:
Osta-myy-kuseta iskee jälleen. Käyttäjä @Jaskall tekee ihan pirteään tahtiin myynti-ilmoituksia, mutta näistä ei ole jäänyt todisteeksi palautteita.

Itse yritin käydä kauppaa R9 5900X:stä kohtuulliseen 320€ hintaan. Yksi negatiivinen ja kaksi positiivista palautetta yhdistettynä jo useamman vuoden vanhaan profiiliin herätti luottamuksen.

Käyttäjän viestihistoriaan liittyen voin sanoa, että itsekin vain lurkkaan täällä epäsäännöllisesti ja suurin osa toiminnastani tapahtuu kauppa-alueella. Niiltä osin hälykellot eivät siis pikaisella pintalukaisulla ehtineet soimaan.

Kaupat sovittiin, raha vaihtoi omistajaa ja paketin piti olla postissa viikonlopun aikana. Eipä ole, eikä tunnu olevan myyjäkään enää koko maan päällä. Maksu onneksi tapahtui Siirrolla, joten poliisi saa tarvittaessa tarkemmat tiedot suoraan pankilta.

--

Aiheen sivusta: foorumin linkki sähköiseen rikosilmoitukseen on vanhentunut. Nykyään osoite on Tee rikosilmoitus - asioi ensisijaisesti verkossa! - Poliisi
 
Viimeksi muokattu:
Osta-myy-kuseta iskee jälleen. Käyttäjä @Jaskall tekee ihan pirteään tahtiin myynti-ilmoituksia, mutta näistä ei ole jäänyt todisteeksi palautteita.

Itse yritin käydä kauppaa R9 5900X:stä kohtuulliseen 320€ hintaan. Yksi negatiivinen ja kaksi positiivista palautetta yhdistettynä jo useamman vuoden vanhaan profiiliin herätti luottamuksen.

Käyttäjän viestihistoriaan liittyen voin sanoa, että itsekin vain lurkkaan täällä epäsäännöllisesti ja suurin osa toiminnastani tapahtuu kauppa-alueella. Niiltä osin hälykellot eivät siis pikaisella pintalukaisulla ehtineet soimaan.

Kaupat sovittiin, raha vaihtoi omistajaa ja paketin piti olla postissa viikonlopun aikana. Eipä ole, eikä tunnu olevan myyjäkään enää koko maan päällä. Maksu onneksi tapahtui Siirrolla, joten poliisi saa tarvittaessa tarkemmat tiedot suoraan pankilta.

--

Aiheen sivusta: foorumin linkki sähköiseen rikosilmoitukseen on vanhentunut. Nykyään osoite on Tee rikosilmoitus - asioi ensisijaisesti verkossa! - Poliisi

Periaatteessa tässä on alle 1 arkipäivä aikaa ollut postittaa rahojen saamisesta (perjantai), että aika nopeasti olet syyttelemässä.
Odottaisin pari päivää, vaikka radiohiljaisuus on aina huono merkki.

--

Käytit kuitenkin Siirtoa, niin tiedot on siinä ja raha siirtyi heti. Eli sen puolesta ei ole mitään tekosyytä odotella.

--

Jos katsoo palautteita, niin siellä on "laiskasti vastailee viesteihin", niin voi olla kyseessä vaan peruslaiska myyjä, joka ei ole vaan jaksanut vielä viedä postiin. Negatiivista palautetta antaisin tällaisesta, mutta rikosilmoitusta tekisin vasta kun hänellä on oikeasti aikaa ollut postittaa tuo. Tämän kannan olen ottanut, kun Helsingissä poliisi ei enää edes tutki pikkuvarkauksia ja mielestäni siihen voi itse vaikuttaa niin, että ei hätiköiden tee rikosilmoituksia, joiden peruuttaminen on vaikeaa ja ne on jo kuormittaneet prossesia.

Negatiivinen palaute on ansaittu jo sillä, että ei pysynyt sovitussa aikataulussa.
 
/ aika nopeasti olet syyttelemässä.

Ymmärrän toki tuonkin, ja tiettyyn pisteeseen asti olen samaa mieltä. Kyseenalainen myyntihistoria yhdistettynä edellisen kauppatoverin syyttämiseen tuotteen maksamisesta (??) sekä tämänkertaiseen katoamiseen väittäisin, että tässä on ainekset tutkintapyyntöön. Myyjä ei näet reagoi puheluihin tai viesteihin ja numerokin vaikuttaisi olevan prepaid...

Itse tein myös tiettäväksi kiireeni saada kivi pyörimään, tässä junnaa omat hommat niin kauan kun ei ole löysää rahaa laittaa kykenevään prossuun.

Päivitän sitä mukaa kun lisätietoa tippuu.


E3: Ilmoitin kaupan purusta ja odotan kauppasumman palautusta. Loppuvuodesta oli eri ostajan kanssa kuulemma työkiireitä, mutta nyt on puolessa välissä palvelusta eikä vain sattunut mieleen ilmoittaa, ettei voikaan toimittaa pakettia vrk aiemmin sovitusta poiketen.

Jännäksi menee.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän toki tuonkin, ja tiettyyn pisteeseen asti olen samaa mieltä. Kyseenalainen myyntihistoria yhdistettynä edellisen kauppatoverin syyttämiseen tuotteen maksamisesta (??) sekä tämänkertaiseen katoamiseen väittäisin, että tässä on ainekset tutkintapyyntöön. Myyjä ei näet reagoi puheluihin tai viesteihin ja numerokin vaikuttaisi olevan prepaid...

Itse tein myös tiettäväksi kiireeni saada kivi pyörimään, tässä junnaa omat hommat niin kauan kun ei ole löysää rahaa laittaa kykenevään prossuun.

Päivitän sitä mukaa kun lisätietoa tippuu.

@Sampsa tai @Juha Kokkonen halusi kai ilmoituksen, kun rikosilmoitus on tehty foorumin kaupoista. Tagaan siis ketjuun.
 
En nyt yritä tässä jälkiviisastella, mutta itse en näe kolmea tehtyä kauppaa(joista yksi vielä negatiivisella palautteella) sellaiseksi luottamuksen aiheeksi, että maksaisin 300€ maksavan tuotteen etukäteen.
Toivotaan nyt toki että myyjä heräisi horroksesta ja hoitaisi kaupan loppuun.
 
Eihän sun kanssa uskalla käydä kauppaa

Jos tämä on sen hinta, että sopimuksia kunnioitetaan, niin olkoon. Vähemmän kiireisessä tilanteessa toki olisin varronnut huomattavasti rauhallisemmin...

Aikataulu oli selvä ja sovittu. Jos myyjällä todetaan historiaa epämääräisestä puljaamisesta ja hän vastaa mihin tahansa muuhun paitsi kyselyihin kauppasumman palauttamisesta, niin case on varmaan aika selkeä.

Joo, koitin säästää satasen. Tästä opimme. Ehkä nyt ei tarvi enää potkia. Aikataulut meni jo vituralleen, kun rahat puuttuu edelleen eikä uutta ole varaa hakea kaupasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ei Postikaan noin nopeasti toimi eli jos onkin vienyt tavaran postiin viikonlopun aikana, huomenna vasta tulisi laatikkoon noutoilmoitus..
Nykyään näkyy välittömästi OmaPostissa jo kun toimituspalvelu on tilattu. Kun tavara viedään automaattiin tai postin kassalle, se päivittyy lähetystietoihin lähes reaaliajassa. Ainoastaan isommilla yritysasiakkailla voi paketit mennä postiin isossa rullakossa kerralla ilman, että ne samantien rekiströityisi postin haltuun. Näissäkin tapauksissa näkyy edes luotu toimitus.
 
Osta-myy-kuseta iskee jälleen. Käyttäjä @Jaskall tekee ihan pirteään tahtiin myynti-ilmoituksia, mutta näistä ei ole jäänyt todisteeksi palautteita.

Itse yritin käydä kauppaa R9 5900X:stä kohtuulliseen 320€ hintaan. Yksi negatiivinen ja kaksi positiivista palautetta yhdistettynä jo useamman vuoden vanhaan profiiliin herätti luottamuksen.

Käyttäjän viestihistoriaan liittyen voin sanoa, että itsekin vain lurkkaan täällä epäsäännöllisesti ja suurin osa toiminnastani tapahtuu kauppa-alueella. Niiltä osin hälykellot eivät siis pikaisella pintalukaisulla ehtineet soimaan.

Kaupat sovittiin, raha vaihtoi omistajaa ja paketin piti olla postissa viikonlopun aikana. Eipä ole, eikä tunnu olevan myyjäkään enää koko maan päällä. Maksu onneksi tapahtui Siirrolla, joten poliisi saa tarvittaessa tarkemmat tiedot suoraan pankilta.

--

Aiheen sivusta: foorumin linkki sähköiseen rikosilmoitukseen on vanhentunut. Nykyään osoite on Tee rikosilmoitus - asioi ensisijaisesti verkossa! - Poliisi
Tämä jaskall ilmeisesti ihan kusetus mielessä täällä. Nopeasti katsottuna myynnissä ollut Kingston 32GB FURY Renegade muistit, joissa kuva otettu muualta.

Myydään - Kingston 32GB FURY Renegade

Kingston FURY Renegade DDR4 32GB 3600MHz Review - Gadgets Middle East
 
Miksi porukat menee tälläsiin ihan selviin kusetuksiin pistämään rahat etukäteen tilille? Noudolla voisi kepillä kokeilla jäätä...

 
Miksi porukat menee tälläsiin ihan selviin kusetuksiin pistämään rahat etukäteen tilille? Noudolla voisi kepillä kokeilla jäätä...

Jep.. 250e 3060ti kortista. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ja näinhän se on ollutkin nähtävästi.
 
Jep.. 250e 3060ti kortista. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ja näinhän se on ollutkin nähtävästi.

Se hieman ihmetyttää miten ihmiset jotka ovat vastanneet hp+ nouto ovat menettäneet rahansa? Ilmeisesti luvattu että myydään tuote heille jos rahat heti lähetetään ja tuotteen voi "noutaa heti kun ehdin kotiin".
Luulisi kuitenkin että isommin kirjoittaisi ja varoittaisi ketjussa jos siellä olisi odottanut noutopaikassa aseistautunut joukko mukiloimassa ja viemässä rahat tjsp.
 
Se hieman ihmetyttää miten ihmiset jotka ovat vastanneet hp+ nouto ovat menettäneet rahansa? Ilmeisesti luvattu että myydään tuote heille jos rahat heti lähetetään ja tuotteen voi "noutaa heti kun ehdin kotiin".
Luulisi kuitenkin että isommin kirjoittaisi ja varoittaisi ketjussa jos siellä olisi odottanut noutopaikassa aseistautunut joukko mukiloimassa ja viemässä rahat tjsp.

Eikös sieltä nyt ainoastaan tuolta postituksella ostavalta viety rahat. Tuossahan sanovat ettei kaveri oikeasti yv:tä laittanut noille noutajille.

Mutta tosiaan eihän tuossa ole mitään järkeä lähteä tuommoista ostamaan postituksella. Aivan selvä kusetus. No niin se nyt näköjään menee että jokaisen tulee tuo kerran kokea että oppii.
 
Eikös sieltä nyt ainoastaan tuolta postituksella ostavalta viety rahat. Tuossahan sanovat ettei kaveri oikeasti yv:tä laittanut noille noutajille.

Mutta tosiaan eihän tuossa ole mitään järkeä lähteä tuommoista ostamaan postituksella. Aivan selvä kusetus. No niin se nyt näköjään menee että jokaisen tulee tuo kerran kokea että oppii.
Kyllähän tuossa ostajan lisäksi joku toinen on lainannut Juhaa laittaakseen YV:n, eli on tuossa saattanut keretä useamman rahat kelpaamaan :tdown:
 
Tosiaan ei mitään järkeä lähettä rahoja etukäteen tyypille joka ei ole kuin 4 viestiä kirjoittanut, eikä yhtään kauppiaspalautetta.

Ja erityisesti ihmetyttää kuinka jo lähes 40 kauppaa täällä tehnyt haksahtaa näin selvään kusetukseen.
 
Näyttäisi olevan samanlainen seuraavan sekunnin hp-huutelija niin ei ihme että nyt kolahti
 
Tulee tehtyä usein kauppaa täällä ja täytyy sanoa, että positiivisesti tulee yllätyttyä todella usein kun on toriin tottunut, mutta nyt on pakko jättää huonosta kokemuksesta ei huijauksesta viesti ja kysellä mitä mieltä raati täällä on. Ostin @GeeCee kaksi PS4 peliä hintaan 25€ sisältäen postikulut. 10.10 tuli viestiä häneltä ja samana päivänä maksoin. Sai omien sanojensa mukaan seuraavana päivänä postiin, mutta kirjettä ei alkanut kuulumaan joten palautti rahat 26.10. 15.11 tuli viesti, että pelit oli palautunut hänelle. Selityksenä "Lähetystä ei näemmä oltu noudettu, oli siis varmaan mennyt postitoimipaikkaan kun ei mahtunut luukusta tjsp". En ollut koskaan saanut mitään saapumisilmoitusta tmv. noista joten jäi epäselväksi oliko nuo oikeasti koskaan matkalla. Mitalla katsoin niin kaksi PS4 peliä tuossa kirjekuoressa taitaa ylittää sen 3cm niin voi olla ettei sen takia ole edes yritetty jakaa. Postiluukusta kyllä mahtuisi. Epäselväksi jäi miksei saapumisilmoitusta koskaan saapunut jos noin kävi ja käsittääkseni kirjeessähän olisi syy lukenut tuolle miksei sitä oltu jaettu.

16.11 tehtiin kaupat uudelleen tällä kertaa maksoin 27€ sisältäen postikulut jotta tulee pakettina ja seurantakoodilla niin ei katoa mihinkään ja pystyn seuraamaan missä menee. No eilen sain haettua noi ja molemmat kotelot olivat menneet halki ja aika pahastikin. Mielestäni myyjän vika kun maksoin paketista, mutta lähetti silti kuplamuovikirjeessä. Noita koteloitahan saa varmaan jostain ostettua uusia niin mietin, että onko kohtuullista pyytää uudet ehjät kotelot molempiin?

Sain nyt myyjältä palautteeksi neutraalin. Eikös tämä kaikinpuolin täytä kostoneutraalin palautteen merkit kun mitään en olisi voinut tehdä toisin? Tuosta noutamatta jättämisestä ei ollut kirjeessä mitään merkintää kun ainakin ennen posti laittoi siihen aina tarran ja käsittääkseni myyjältä olisi veloitettu palautuskulut? Melko vahvat epäilyt siis jäi ettei se koskaan ollut matkalla niin mielestäni väärin saada neutraali palaute tuosta. Samoin myyjä ei suostunut hyvittämään koteloita vaikka pakettitoimituksesta maksoin ja kirjeenä lähetti.
 
Vai kostoneutraali. Itse sain kerran kostopositiivisen, vaikka hoidin kaupat täysin päin persettä.

No mitä tuossa ostajana olisin voinut tehdä paremmin? Maksoin samantien mobilepaylla rahat kun kaupat sovittiin ja hoidin oman osuuteni niin hyvin kuin voi vain hoitaa. Kyllä mäkin olen antanut positiivisen vaikkei niin nappiin olisi mennytkään jos myyjä on hoitanut kunnialla homman loppuun. Ei tässäkään mitään ongelmaa olisi ollut positiivista antaa jos myyjä olisi sanonut että sori ei jaksanut pakata lähetystä uudelleen tai laatikkoon ja tässä muutama euro koteloihin mitkä siitä aiheutu kustannuksia.
 
ennen ollut niin jos ei kirje sovi laatikkoon postipoika jättää laatikkoon kortin saapumisesta että kirje noudettavissa postista.
 
ennen ollut niin jos ei kirje sovi laatikkoon postipoika jättää laatikkoon kortin saapumisesta että kirje noudettavissa postista.

Ainakin itellä kun on muutama tuollainen tullut vastaan niissä kirjeissä on aina ollut tarra ja syy miksi palautunut/viety postin noutopisteelle ja sitten myös se kortti laatikossa. Tässä vaan ei ollut kumpaakaan.
 
@simooo96 kanssa reilu viikko sitten (19.1.2023) sovitut virtalähde-kaupat ei menneet oletetusti. Henkilö on kadonnut kuin pieru saharaan, eikä virtalähteestä ole kuulunut. Rahat kyllä kelpasi.

EDIT: Myyjä palautti lopulta rahat 6.2.2023.
 
Viimeksi muokattu:
No mitä tuossa ostajana olisin voinut tehdä paremmin? Maksoin samantien mobilepaylla rahat kun kaupat sovittiin ja hoidin oman osuuteni niin hyvin kuin voi vain hoitaa. Kyllä mäkin olen antanut positiivisen vaikkei niin nappiin olisi mennytkään jos myyjä on hoitanut kunnialla homman loppuun. Ei tässäkään mitään ongelmaa olisi ollut positiivista antaa jos myyjä olisi sanonut että sori ei jaksanut pakata lähetystä uudelleen tai laatikkoon ja tässä muutama euro koteloihin mitkä siitä aiheutu kustannuksia.

Kun kysyit, niin olisit voinut ensinnäkin hakea sen lähetyksen ensimmäisellä kerralla. Tietenkin , sinun mielestäsi ei tullut ja myyjän mielestä tuli. Minustakin tuntuu siltä, että ei tullut, mutta myyjä on toista mieltä. Minkäs teet?

Sitten ehkä raskauttavampana asiana - korjaa jos olen väärässä - tilasit seuraavan lähetyksen seurantakoodilla. Myyjä luuli, että seurantakoodi oli se juttu ja lähetti kirjeenä. Posti paskoi kotelot ja sitten aloitit hirveän sodan, kun myyjän olisi pitänyt tietää lähettää pakettina (korjaa jos olen väärässä) ja myyjän piti nyt vähintään korvata postin ongelmat ja mielellään lähettää uudet kotelot perään. Tästä myyjä veti herneen nenään ja ei välttämättä olisi minullekaan ollut positiivinen kauppakokemus. Kyllä tästä melkein voi antaa neutraalin.

Minusta näyttää, että kävi vain huonojen sattumusten summa ja siitä tuli neutraali. Ei ole kostoneutraali, eikä negatiivinen, vaan kauppakokemus kanssasi ei vaan ollut miellyttävä. Nyt kävi näin.
 
@simooo96 kanssa reilu viikko sitten (19.1.2023) sovitut virtalähde-kaupat ei menneet oletetusti. Henkilö on kadonnut kuin pieru saharaan, eikä virtalähteestä ole kuulunut. Rahat kyllä kelpasi.

Laitoitkin jo negatiivisen palautteen. Tämä on oikein.

Nyt lähtisin uhkailemaan rikosilmoituksella. Sitten ensi viikolla tekisin oikeasti sen rikosilmoituksen ja ilmoittaisin ylläpidolle, että se on tehty. Tässä vaiheessa uhkaillaan ja kukaan ei halua rikosrekisteriä, niin kyllä ne rahat sieltä ehkä palautuu. Toivottavasti.
 
Nyt lähtisin uhkailemaan rikosilmoituksella. Sitten ensi viikolla tekisin oikeasti sen rikosilmoituksen ja ilmoittaisin ylläpidolle, että se on tehty. Tässä vaiheessa uhkaillaan ja kukaan ei halua rikosrekisteriä, niin kyllä ne rahat sieltä ehkä palautuu. Toivottavasti.
RIkosrekisteriä ei vain tule ellei tule linnatuomiota (eli vähintään ehdollista)? Kuulusteluihin kyl vähemmästäki joutuu.
 
Kun kysyit, niin olisit voinut ensinnäkin hakea sen lähetyksen ensimmäisellä kerralla. Tietenkin , sinun mielestäsi ei tullut ja myyjän mielestä tuli. Minustakin tuntuu siltä, että ei tullut, mutta myyjä on toista mieltä. Minkäs teet?

Tästä luulisi olevan jokin todiste. Lappu kirjeen päällä, lähetys tai nouto kuitti tmv. 11.10 lähetetty ja 15.11 palautunut ei myöskään kuulosta uskottavalta. Kun ainakin minulle päin kun on palautunut lähetyksiä ne on tullut muutamassa päivässä ihan samanlailla kuin kulkeutunutkin. Viime vuonna ainakin 50 kirjettä lähetin ja näiden kanssa yhdessä oli ongelma, että kesti jostain syystä melkein parisen viikkoa.

Sitten ehkä raskauttavampana asiana - korjaa jos olen väärässä - tilasit seuraavan lähetyksen seurantakoodilla. Myyjä luuli, että seurantakoodi oli se juttu ja lähetti kirjeenä. Posti paskoi kotelot ja sitten aloitit hirveän sodan, kun myyjän olisi pitänyt tietää lähettää pakettina (korjaa jos olen väärässä) ja myyjän piti nyt vähintään korvata postin ongelmat ja mielellään lähettää uudet kotelot perään. Tästä myyjä veti herneen nenään ja ei välttämättä olisi minullekaan ollut positiivinen kauppakokemus. Kyllä tästä melkein voi antaa neutraalin.

Minusta näyttää, että kävi vain huonojen sattumusten summa ja siitä tuli neutraali. Ei ole kostoneutraali, eikä negatiivinen, vaan kauppakokemus kanssasi ei vaan ollut miellyttävä. Nyt kävi näin.

Korjaan, että olet väärässä. Kun myyjä ilmoitti lähetyksen saapuneen takaisin ehdotin hänelle pelkästään " Käykö jos siirrän tällä kertaa 27€ ja lähetät sen pakettina? " johon myyjä vastasi "Toki onnistuu, laitetaan pakettina" eikä muuta.

Mielestäni outo logiikka, että vierittäisi asiat ostajan puolelle huonon palautteen merkeissä sen takia, että asiat eivät ole menneetkään ihan nappiin. Kyllähän myyjiä harmittaa jos vaikkapa tuote hukkuu matkalla, mutta outoa olisi sitä purkaa ostajaan joka ei voinut asiaan vaikuttaa.
 
16.11 tehtiin kaupat uudelleen tällä kertaa maksoin 27€ sisältäen postikulut jotta tulee pakettina ja seurantakoodilla niin ei katoa mihinkään ja pystyn seuraamaan missä menee.

Korjaan, että olet väärässä. Kun myyjä ilmoitti lähetyksen saapuneen takaisin ehdotin hänelle pelkästään " Käykö jos siirrän tällä kertaa 27€ ja lähetät sen pakettina? " johon myyjä vastasi "Toki onnistuu, laitetaan pakettina" eikä muuta.

:whistling:

Siis kertauksena:

1. Sulle on ekalla toimituskerralla kelvannut täysin normaali kirje, eikä huolta mistään Postin kovakouraisesta käsittelystä, kunhan vaan säästää sen pari euroa postikuluissa.
2. Posti ei saa kirjettä toimitettua, koska ei ollut mahtunut luukusta tms., mutta eivät sitten jättäneet noutolappuakaan.
3. Kirje palaa myyjälle, joka ketjun mukaan kertoi sinulle asiasta.
4. Teette uudet kaupat, joissa sanojesi mukaisesti toivoit pakettitoimitusta "niin ei katoa mihinkään ja pystyt seuraamaan missä menee".
5. Myyjä lähettää uudelleen pakettina, ja kaiketi siinä oli seurannat kuten kuuluikin ja paketti saapui.
6. Posti kuitenkin teki mitä Posti tekee, ja kovakouraisen käsittelyn seurauksena kotelot on rikki.
7. Postailet ketjuun ongelman ja vaadit(?) myyjältä hyvitystä rikkoutuneista koteloista.
8. Sinä annat myyjälle negatiivisen, vaikka myyjä on toimittanut tavaran toivomallasi toimitustavalla (kahteen kertaan) ja menikö vielä ylimääräiset postikulutkin myyjän piikkiin?
9. Myyjä antaa kaiken säädön ja sulta saamasi negatiivisen palautteen jälkeen neutraalin kauppapalautteen, ja sitten olet jälleen täällä kertomassa "kostoneutraalista".

Olisko jossain kohtaa peiliinkatsomisen paikka?
 
:whistling:

Siis kertauksena:

1. Sulle on ekalla toimituskerralla kelvannut täysin normaali kirje, eikä huolta mistään Postin kovakouraisesta käsittelystä, kunhan vaan säästää sen pari euroa postikuluissa.
2. Posti ei saa kirjettä toimitettua, koska ei ollut mahtunut luukusta tms., mutta eivät sitten jättäneet noutolappuakaan.
3. Kirje palaa myyjälle, joka ketjun mukaan kertoi sinulle asiasta.
4. Teette uudet kaupat, joissa sanojesi mukaisesti toivoit pakettitoimitusta "niin ei katoa mihinkään ja pystyt seuraamaan missä menee".
5. Myyjä lähettää uudelleen pakettina, ja kaiketi siinä oli seurannat kuten kuuluikin ja paketti saapui.
6. Posti kuitenkin teki mitä Posti tekee, ja kovakouraisen käsittelyn seurauksena kotelot on rikki.
7. Postailet ketjuun ongelman ja vaadit(?) myyjältä hyvitystä rikkoutuneista koteloista.
8. Sinä annat myyjälle negatiivisen, vaikka myyjä on toimittanut tavaran toivomallasi toimitustavalla (kahteen kertaan) ja menikö vielä ylimääräiset postikulutkin myyjän piikkiin?
9. Myyjä antaa kaiken säädön ja sulta saamasi negatiivisen palautteen jälkeen neutraalin kauppapalautteen, ja sitten olet jälleen täällä kertomassa "kostoneutraalista".

Olisko jossain kohtaa peiliinkatsomisen paikka?
No minun mielestäni olisi se myyjä voinut ne lähettää oikeasti paketissa (ostaja maksanut pakettikulut) eikä kuplamuovikirjeessä:hmm:
 
Mielestäni outo logiikka, että vierittäisi asiat ostajan puolelle huonon palautteen merkeissä sen takia, että asiat eivät ole menneetkään ihan nappiin.
Jos toiselle antaa negatiivisen palautteen niin se vaikuttaa hänen kaupankäyntikokemukseen negatiivisesti. Silloin myös toinen osapuoli on oikeutettu ilmaisemaan tyytymättömyytensä. Tällä logiikalla syntyy paradoksi, eikä sellaista asiaa ole olemassakaan kuin kostopalaute. Kannattaa siis tarkkaan miettiä onko negatiivisen palautteen jättäminen aiheellista.

Ei tässä varmasti kenelläkään ole tarkoitus sinua vastaan asettua ja ihan hyvä että näitä välillä mietitään. Tällä kertaa onneksi selvittiin pienillä vahingoilla.
 
:whistling:

Siis kertauksena:

1. Sulle on ekalla toimituskerralla kelvannut täysin normaali kirje, eikä huolta mistään Postin kovakouraisesta käsittelystä, kunhan vaan säästää sen pari euroa postikuluissa.
2. Posti ei saa kirjettä toimitettua, koska ei ollut mahtunut luukusta tms., mutta eivät sitten jättäneet noutolappuakaan.
3. Kirje palaa myyjälle, joka ketjun mukaan kertoi sinulle asiasta.
4. Teette uudet kaupat, joissa sanojesi mukaisesti toivoit pakettitoimitusta "niin ei katoa mihinkään ja pystyt seuraamaan missä menee".
5. Myyjä lähettää uudelleen pakettina, ja kaiketi siinä oli seurannat kuten kuuluikin ja paketti saapui.
6. Posti kuitenkin teki mitä Posti tekee, ja kovakouraisen käsittelyn seurauksena kotelot on rikki.
7. Postailet ketjuun ongelman ja vaadit(?) myyjältä hyvitystä rikkoutuneista koteloista.
8. Sinä annat myyjälle negatiivisen, vaikka myyjä on toimittanut tavaran toivomallasi toimitustavalla (kahteen kertaan) ja menikö vielä ylimääräiset postikulutkin myyjän piikkiin?
9. Myyjä antaa kaiken säädön ja sulta saamasi negatiivisen palautteen jälkeen neutraalin kauppapalautteen, ja sitten olet jälleen täällä kertomassa "kostoneutraalista".

Olisko jossain kohtaa peiliinkatsomisen paikka?

1. Nojoo tuon myönnän joskin tuohon aikaan en tiennyt ettei myyjä olisi vastuussa lähetyksestä ja kaupat tehtiin sisältäen postikulut joten oletin, että myyjä pyytää sen pari euroa lisää postikuluihin jos ei saa turvallisesti pakattua.
2. Mahdollisesti. Ainakin kirje oli liian paksu joten posti tuskin yrittänytkään toimittaa.
3. Kyllä.
4. En sanonut mitään tuollaista myyjälle vaan pyysin pakettina. En tiedä olenko sitten väärässä, mutta ainakin siinä käsitysessä olen ollut, että paketti tarkoittaa laatikkoa ja synonyymejähän ne on? Kuitenkin mietin tuota pääni sisällä jos se jotenkin vaikuttaa johonkin.
5. Myyjä lähettää kirjeen seurantakoodillisena pakettina kyllä.
6. En tiedä kuuluuko postin toimintaan kun satoja paketteja ja kirjeitä vastaanottaneena sekä lähettäneenä ei ole ollut vastavia ongelmia.
7. Kysyin täältä mielipidettä mikä on mielestäni ketjun tarkoituskin? Rahallisestihan asialla ei ole mitään merkitystä.
8. Ei ole toimittanut. Pakettina maksoin ja kirjeenä sain eikä ekasta postituskerrasta ole mitään todisteita.
9. Myyjä ei vastannut tai kommentoinut asiaa ketjuun tai yv:llä mitenkään vaan heitti palautteen joten en usko hirveästi "säätämistä" olleen. Enpä muista, että aikaisemmin myyjä olisi hävinnyt kuin pieru saharaan ongelmien ilmetessä. Suurin syy miksi annoin negatiivisen oli juuri se ettei myyjä kommentoinut asiaa mitenkään tai vastannut YV viestiini jonka hänelle asiasta laitoin vaikka oli ollut paikalla.

Ehkä sitä vaan on tottunut käymään poikkeuksellisten hyvien myyjien ja ostajien kanssa kauppaa kun paljon on tullut tehtyä eikä normaalisti ole mitään ongelmia vaan enemmänkin aina positiivisesti yllättynyt miten hyvin ihmiset jaksaa pakata ja kysellä saapuiko ehjänä perille yms.
 
Jos toiselle antaa negatiivisen palautteen niin se vaikuttaa hänen kaupankäyntikokemukseen negatiivisesti. Silloin myös toinen osapuoli on oikeutettu ilmaisemaan tyytymättömyytensä. Tällä logiikalla syntyy paradoksi, eikä sellaista asiaa ole olemassakaan kuin kostopalaute. Kannattaa siis tarkkaan miettiä onko negatiivisen palautteen jättäminen aiheellista.

Ei tässä varmasti kenelläkään ole tarkoitus sinua vastaan asettua ja ihan hyvä että näitä välillä mietitään. Tällä kertaa onneksi selvittiin pienillä vahingoilla.

Tuossa ylempänä asiaa jo kommentoin, mutta yksi syy miksi annoin negatiivisen oli se ettei myyjä enää vastannut mitään. Viimeinen viesti häneltä on 21.11 "Lähetys lähtee tänään" ja sitten pari päivää myöhemmin kyselin, kun ei näkynyt seurannassa mitään ja viimeinen viesti keskustelussa on toi kun kerroin kirjeen saapuneen ja sisällön olevan rikki johon hän ei vastannut mitään. Mielestäni kuitenkin väärin jos pitää sillä "pelätä" antamasta neutraalia tai negatiivista palautetta, että sellainen tulee luultavasti itsellekin siitä palautteesta. Kuitenkin mielestäni jo toi, että myyjä lopettaa täysin vastailun ongelmien tullessa on sellainen merkki josta tietysti haluaa varoittaa muita, että tietävät kun tekevät kauppaa. Rahallisesti tosiaan ei mitään merkitystä ja sillä mä tulin ketjuun mielipidettä kysymään, että onko aiheellista jättää negatiivinen palaute. Kuitenkin varmaan joku 80 kauppaa täällä tehnyt ja tämä oli ensimmäinen negatiivinen kokemus.
 
@Team_Slow
Joo, minäkin innostuin heti hieromaan toiset kaupat kun huomasin miten helppo on asioida fiksujen kaverien kanssa joita tällä foorumilla riittää.

Sellainen parannuksen paikka tuossa systeemissä voisi olla, että jokaisella on mahdollisuus puolustautua saamaansa neutraalia/negatiivista palautetta vastaan. (vrt. Aliexpress)
 
1. Nojoo tuon myönnän joskin tuohon aikaan en tiennyt ettei myyjä olisi vastuussa lähetyksestä ja kaupat tehtiin sisältäen postikulut joten oletin, että myyjä pyytää sen pari euroa lisää postikuluihin jos ei saa turvallisesti pakattua.
2. Mahdollisesti. Ainakin kirje oli liian paksu joten posti tuskin yrittänytkään toimittaa.
3. Kyllä.
4. En sanonut mitään tuollaista myyjälle vaan pyysin pakettina. En tiedä olenko sitten väärässä, mutta ainakin siinä käsitysessä olen ollut, että paketti tarkoittaa laatikkoa ja synonyymejähän ne on? Kuitenkin mietin tuota pääni sisällä jos se jotenkin vaikuttaa johonkin.
5. Myyjä lähettää kirjeen seurantakoodillisena pakettina kyllä.
6. En tiedä kuuluuko postin toimintaan kun satoja paketteja ja kirjeitä vastaanottaneena sekä lähettäneenä ei ole ollut vastavia ongelmia.
7. Kysyin täältä mielipidettä mikä on mielestäni ketjun tarkoituskin? Rahallisestihan asialla ei ole mitään merkitystä.
8. Ei ole toimittanut. Pakettina maksoin ja kirjeenä sain eikä ekasta postituskerrasta ole mitään todisteita.
9. Myyjä ei vastannut tai kommentoinut asiaa ketjuun tai yv:llä mitenkään vaan heitti palautteen joten en usko hirveästi "säätämistä" olleen. Enpä muista, että aikaisemmin myyjä olisi hävinnyt kuin pieru saharaan ongelmien ilmetessä. Suurin syy miksi annoin negatiivisen oli juuri se ettei myyjä kommentoinut asiaa mitenkään tai vastannut YV viestiini jonka hänelle asiasta laitoin vaikka oli ollut paikalla.

Ehkä sitä vaan on tottunut käymään poikkeuksellisten hyvien myyjien ja ostajien kanssa kauppaa kun paljon on tullut tehtyä eikä normaalisti ole mitään ongelmia vaan enemmänkin aina positiivisesti yllättynyt miten hyvin ihmiset jaksaa pakata ja kysellä saapuiko ehjänä perille yms.

Tätä pakettiasiaahan käytiin täällä jo aiemminkin läpi, mutta Postin pakettituotteet ei pidä sisällään mitään oletusta siitä, että niiden pitäisi sisältää jokin laatikko. Lisäksi kuplamuovipaketit on ihan normaali pakkaustapa myös, jos ostat yritykseltäkin tuollaista tavaraa, siitä huolimatta että ostat toimitukseksi jonkin toimitustavan, mikä on nimeltään jokin paketti. Myyjä nyt on toimittanut kahteen otteeseen pyytämälläsi toimitustavalla, ensin kirjeenä, sitten pakettina. Sinusta on ok laittaa tästä myyjälle negatiivinen, mutta sitten hänen laittamasa neutraali onkin jotenkin "kostoneutraali". Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.

Mutta siis kauppojen lopputulema on se, että sait haluamasi pelit sopivalla hinnalla. Niistä vain on Postin takia kotelot rikki. Ansaitseeko myyjä tuosta negatiivisen?
 
Tätä pakettiasiaahan käytiin täällä jo aiemminkin läpi, mutta Postin pakettituotteet ei pidä sisällään mitään oletusta siitä, että niiden pitäisi sisältää jokin laatikko. Lisäksi kuplamuovipaketit on ihan normaali pakkaustapa myös, jos ostat yritykseltäkin tuollaista tavaraa, siitä huolimatta että ostat toimitukseksi jonkin toimitustavan, mikä on nimeltään jokin paketti. Myyjä nyt on toimittanut kahteen otteeseen pyytämälläsi toimitustavalla, ensin kirjeenä, sitten pakettina. Sinusta on ok laittaa tästä myyjälle negatiivinen, mutta sitten hänen laittamasa neutraali onkin jotenkin "kostoneutraali". Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.

Mutta siis kauppojen lopputulema on se, että sait haluamasi pelit sopivalla hinnalla. Niistä vain on Postin takia kotelot rikki. Ansaitseeko myyjä tuosta negatiivisen?
Kyllä ansaitsee, jos pakettia ei oltu pakattu kunnolla.
Itse pakkaan mieluummin "liian hyvin", kuin teippiä/pehmusteita säästäen, ettei varmasti omasta toiminnasta johdu tuotteen mahdollinen rikkoutuminen.
 
Tätä pakettiasiaahan käytiin täällä jo aiemminkin läpi, mutta Postin pakettituotteet ei pidä sisällään mitään oletusta siitä, että niiden pitäisi sisältää jokin laatikko. Lisäksi kuplamuovipaketit on ihan normaali pakkaustapa myös, jos ostat yritykseltäkin tuollaista tavaraa, siitä huolimatta että ostat toimitukseksi jonkin toimitustavan, mikä on nimeltään jokin paketti. Myyjä nyt on toimittanut kahteen otteeseen pyytämälläsi toimitustavalla, ensin kirjeenä, sitten pakettina. Sinusta on ok laittaa tästä myyjälle negatiivinen, mutta sitten hänen laittamasa neutraali onkin jotenkin "kostoneutraali". Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.

Mutta siis kauppojen lopputulema on se, että sait haluamasi pelit sopivalla hinnalla. Niistä vain on Postin takia kotelot rikki. Ansaitseeko myyjä tuosta negatiivisen?

Se ensimmäinen lähetys jos sellaista ikinä olikaan ei ollut kirje sillä se ylitti ne paksuus rajat minkä takia posti ei sitä jakaisi ja palvelupisteellä ei olisi otettu vastaan. Jos taas olisin halunnut seurantakoodillisena kirjeenä olisin pyytänyt sen kirjattuna kirjeenä joka on postin palvelu kirjeille. Muutenkin jos se olisi ekalla matkalla hajonnut olisi homma ollut mielestäni ok sillä itse sen halvimmalla toimituksella.
 
Täällähän on ollut keskustelua. Ylläolevan tapauksen myyjä tässä hei. Aloitetaan ensin tuosta neutraalista palautteesta: en kokenut tarpeelliseksi laittaa negatiivista jälkeenpäin, joten laitoin neutraalin. Syynä se, että tulevat ostajat voivat katsoa mistä on ollut kyse saamassani negatiivisessa palautteessa. Muuten minulla on ollut moitteeton myyntihistoria, joten tuo negatiivinen kyllä näkyy ikävästi kärjessä. En protestoi saamaani negatiivista palautetta, ostajalla on oikeus mielipiteeseensä.

Mitä tulee tuohon ensimmäiseen lähetykseen, niin sen kyllä lähetin ja se palautui minulle 15.11. Tämä oli minustakin hyvin outo lähetyksen kesto. Ketjulle haluan muistuttaa, että kohtuullisen ajan kuluttua palautin rahat ostajalle. Ehdotin tätä itse, kun lähetyksen kesto alkoi kummastuttaa. Koska ostajalla oli positiivinen ostohistoria, päädyin tähän ratkaisuun - palautteettomalla käyttäjällä olisin hieman empinyt. Jos lähetystä ei olisi ollut, niin tuskin rahojakaan olisi tullut takaisin. Palvelupisteellä kirje meni moitteetta, vaikkakin veloittivat ekstraa koon puolesta (en tätä veloittanut asiakkaalta koska oma moka). Kirjeessä kyllä oli tarrat, että se oli palautunut. Olisi pitänyt tajuta ottaa kuvat silloin.

Mitä tulee itse pakkausmateriaaliin, niin tässä saatoin tulkita hieman väärin itse. Pyyntö tosiaan oli lähettää pakettina seurantakoodin takia, joten laitoin matkaan sekä seurantakoodin mukaan. Toki olisin voinut laittaa laatikkoon, mutta ajattelin tämän menevän perille näin. Posti jälleen otti lähetyksen ilomielin vastaan.

Tuohon koteloasiaan, niin lähetyksen perille saavuttua sain ostajalta vain ärtyneen viestin jossa hän mainitsi koteloista. Mitään kuvamateriaalia rikkinäisistä koteloista ei löytynyt eikä tässä viestissä ollut myös ehdotusta koteloiden ostamisesta. Jos nämä olisivat mukana viestissä, niin olisin kyllä lähtenyt korvaustoimiin. Nyt ärtynyt ostaja laittoi vain yksityisviestiä jossa ei pyytänyt korvausta koteloista. Tarkemmat keskustelut asiasta on käyty tässä ketjussa tarkemmin, kuvien kera. Löysin nämä tiedot ja kuvat vasta jälkikäteen sattumalta. Tässä toki olisin voinut olla proaktiivisempi itse, mutta ostajalta toivoisin hieman kärsivällisyyttä ja tavoitteellisempaa viestintää ongelman ratkaisemiseen.

On kovin harmillista, että minusta on maalattu myyjänä ikävää kuvaa ja vihjailtu ettei alkuperäistä lähetystä ollut. Ymmärrän harmistuksen suuresti, mutta asiat menevät välillä pieleen ulkopuolisista tekijöistä johtuen. Toivoisinkin ostajalta tulevissa ostokokemuksissa enemmän ymmärrystä ja tavoitteellisempaa keskustelutapaa ongelmien ilmetessä. Tällöin säästytään ylimääräiseltä mielipahalta.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko vielä yhden viestin verran casea kommentoida, koska mielestäni tuosta jää väärä kuva myös minun toiminnastani. Rahat tosiaan palautit minulle kuten mielestäni jo ensimmäisessä viestissä mainitsin joten sitä en koittanut mitenkään peitellä joskin ei olisi ollut eka kerta viime vuonna kun myyjä ottaa pikavippiä ja palauttaa rahat johonkin syyhyn vedoten seuraavassa kuussa. Jos olisit kertonut, että kirje lähti maksikirjeenä olisi sen perään ollut helpompi myös kysellä. "Pyyntö tosiaan oli lähettää pakettina seurantakoodin takia" en ymmärrä miten tuohon johto tulemaan päädyttiin kun kirjainmellisesti kirjoitin "Käykö jos siirrän tällä kertaa 27€ ja lähetät sen pakettina?" eikä sanaakaan seurantakoodista koko yv keskustelussamme.

Laitoin sinulle viestin joka on mielestäni neutraalein mahdollinen "Moro, Kävin hakee noi vihdoin, mutta mun mielestä oisit kyl voinu paketissa laittaa kun siitä maksoin kun molempien kotelot on menny rikki ja tän ghost of tsushiman ihan kunnolla. " ja jäin odottelemaan vastausta. Ajattelin etten lähde mitään vaatimaan tai painostamaan vaan katson mitä vastaat, mutta kun et vastannut yhtään mitään ja silti olit paikalla käynyt niin odotin pari päivää jonka jälkeen laitoin tänne ketjuun viestin, että mitä porukka on mieltä ja merkkasin sinut heti ensimmäiseen viestiin mukaan jotta juurikin pysyt kartalla ja odotin, että tänne kirjoittaminen saisi ainakin reagoimaan joko ketjuun tai yv:llä, mutta mykkäkoulu sen kuin vain jatkui. Mielestäni vaikea olla tavoitteellisempi keskustelussa kun toinen osapuoli ei vastaa mitään. Kuitenkin kahta eri kautta koitin saada yhteyttä ja odotin vielä palautteen annonkin kanssa melkein 2 viikkoa jotta sinulla oli aikaa hyvin vastailla.
 
16.11 tehtiin kaupat uudelleen tällä kertaa maksoin 27€ sisältäen postikulut jotta tulee pakettina ja seurantakoodilla niin ei katoa mihinkään ja pystyn seuraamaan missä menee. No eilen sain haettua noi ja molemmat kotelot olivat menneet halki ja aika pahastikin.

Sanoit asiasta näin itse tässä viestiketjussa. Elimme näemmä hiljaisessa yhteisymmärryksessä asiasta vaikkemme siitä puhuneet ääneen, kun lähetys oli seilannut jossain. Menimme olettamuksen kautta tässä. Tässä vaiheessa ei voitu tietää mitä lähetykselle kävi, joten laitoin pakettina ajatuksella, että saat seurantakoodin ja pystymme helpommin selvittelemään jos lähetys jäisi taas matkalle.

Sitten tuo sanan "paketti" -semantiikka. Pakettihan voi olla minkä muotoinen ja mistä tahansa materiaalista tehty. Nyt elimme ymmärryksessä, että halusit lähetyksen Postin paketti-tuotteena. Tuotteessa on seuranta, jonka ymmärsin sinun haluaneen tuon aiemman palautuneen lähetyksen takia. Missään välissä emme keskustelleet pakkausmateriaalista ja mielestäni kuplapussi oli riittävä tähän. Posti kuitenkin näemmä petti ja oli väkivaltainen. Vaikka sinulla ei ole ollut aiemmin samanlaista kokemusta, ei se silti poista sitä mahdollisuutta että lähetys vahingoittuisi matkalla joskus myöhemmin. Nyt jouduit tähän tilanteeseen. Tässä kannattaa jälleen kerran suorittaa malttia, sillä jos lähetys olisi tullut ehjänä perille, emme kävisi tätäkään keskustelua.

Yksityisviestistäsi ei jäänyt kuvaa, että odotit jonkinlaista vastausta. Laitoit viestiä ja totesit asian olleen näin. En tuossa tilanteessa kokenut tarpeelliseksi reagoida, koska kaupat oli tehty ja tavara perillä. Jos pelit olisivat olleet rikki, niin sitten olisin ollut hieman proaktiivisempi asian suhteen. Kyllä siinä vähän itseä harmitti, että Posti oli lähetyksesi pistänyt tuollaiseen kuntoon. Koska kyseessä on kuluttajakauppa, liikutaan "asiakaspalvelun" suhteen erilaisella asenteella. Kaupallinen toimija olisi asiasta varmasti ottanut hanakammin kiinni, mutta nyt sain vain kuittauksen perilletulosta ja harmittelun toimituksen kunnosta.

Viestihistoriaani ja yleistä Io-Tech -aktiivisuutta seuraamalla voi huomata, etten ole tämän laudan vakiokäyttäjä. Kun olet pingannut minua tänne ketjuun, se on jäänyt minulta huomaamatta - todennäköisesti sillä en ole saanut asiasta ilmoitusta. Ei ole siis kohtuullista odottaa, että olisin tämän huomannut. Lisäksi on varsin tylyä lähteä näin julkisesti haastamaan julkisessa foorumipostauksessa ennen kuin olet riittävästi yksityisviestillä keskustellut kanssani asiasta. Kuten aiemmin todettua, jos olisit laittanut kuvat ja kysellyt korvausten perään, olisimme täysin erilaisessa lopputilanteessa.
 
...
Laitoin sinulle viestin joka on mielestäni neutraalein mahdollinen "Moro, Kävin hakee noi vihdoin, mutta mun mielestä oisit kyl voinu paketissa laittaa kun siitä maksoin kun molempien kotelot on menny rikki ja tän ghost of tsushiman ihan kunnolla. " ja jäin odottelemaan vastausta. Ajattelin etten lähde mitään vaatimaan tai painostamaan vaan katson mitä vastaat, mutta kun et vastannut yhtään mitään ja silti olit paikalla käynyt niin odotin pari päivää jonka jälkeen laitoin tänne ketjuun viestin, että mitä porukka on mieltä ja merkkasin sinut heti ensimmäiseen viestiin mukaan jotta juurikin pysyt kartalla ja odotin, että tänne kirjoittaminen saisi ainakin reagoimaan joko ketjuun tai yv:llä, mutta mykkäkoulu sen kuin vain jatkui. Mielestäni vaikea olla tavoitteellisempi keskustelussa kun toinen osapuoli ei vastaa mitään. Kuitenkin kahta eri kautta koitin saada yhteyttä ja odotin vielä palautteen annonkin kanssa melkein 2 viikkoa jotta sinulla oli aikaa hyvin vastailla.
Tuota...olisiko ollut syytä esittää asia YVllä kysymysmuodossa. Tuossahan vain totesit rikki menneistä koteloista, joka ei itsessään vaadi mitään vastausta. Kaikki ei lue näitä ketjuja, joten kyllä nuo asiat hoidetaan YVn puolella eikä toivota, että joku huomaa ylänurkan huutomerkin takaa, että hänet on tägätty johonkin ketjuun jossain päin foorumia. Tuossa kohdin sinun olisi pitänyt parin päivän odottelun jälkeen lähestyä sillä YVllä muodossa "...niin, voisiko noista hajonneista koteloista sopia jotain korvausta jotta saan hankittua uudet tilalle?"

Eli, jos haluaa olla tavoitteellinen, ja saada vastauksen, niin pitää ensinnäkin kysyä kysymys, ja toiseksi tehdä se niin, että varmistaa asian tulleen toiselle selväksi.
 
Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.

Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.
 
Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.

Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.
Jaa negatiivinen siitä hyvästä, että posti paskoo paketin? Juuh
 
Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.

Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.
Miksi vitussa se neutraali on oikeutettu? Ostaja maksoi Paketista ja myyjä lähetti kirjeessä jonka seurauksena tuote rikki ja päälle vielä se että myyjä leikki piilosta eikä vastannut mitään ostajan yv viesteihin vaikka foorumilla kävi.
 
Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.

Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.

Joo eiköhän Hsalonen tiivistänyt asian hyvin. Jos joku jommankumman palautetta ihmettelee voi sen tapahtumakulun lukea täältä. Onnistuitte osoittamaan ja perustelemaan hyvin myös missä minullakin meni vikaan joten pahoittelut siitä.

Olen sitä mieltä, että jos kotelon hinnat hyvitettäisiin minulle voisi molempien palautteet muuttaa positiiviseksi kun asia on nyt puitu läpi. Aiemmin olin siinä käsityksessä ettei geecee halua kommentoida asiaa. Ajattelin kun ei niin aktiivinen käyttäjä ole kyseessä huomaa yv:t ja ilmoitukset helpommin. Sen verran harvoin niitä itsellekään tulee, että huomaa.
 
Tai sitten ostaja ostaa niitä koteloita jos niin haluaa. Samanlaisessa kuplamuovipaketissa ne pelit tulee esim. VPD:ltä (tai ainakin aikoinaan tuli kun ostin), paskaksi meni eikä käynyt hetkeäkään mielessä että pitääpä saada ehjä kotelo tähän toimivan levyn ympärille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 316
Viestejä
4 509 293
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom