Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Rikama

Asiaton titteli
Millainen näkemys sinulla on hänestä myyjänä?
Täysin sama nimimerkki myi mulle murossa aikoinaan emolevyä jota ei koskaan näkynyt. Rikosilmoitus ei kaveriin tehonnut millään lailla niin en jaksanut muutaman kympin takia lähteä prosessiin ja vedin sen pois. Nimikirjaimet J.A.

Täysin sama nimimerkki myi mulle murossa aikoinaan emolevyä jota ei koskaan näkynyt. Rikosilmoitus ei kaveriin tehonnut millään lailla niin en jaksanut muutaman kympin takia lähteä prosessiin ja vedin sen pois. Nimikirjaimet J.A.
Alussa pari tapausta katsoin "sormien läpi" enkä reagoinut. Nyt olen päättänyt viedä loppuun asti nämä tapaukset. Rahojani tuskin saan takaisin, mutta petokseen syyllinen voi parhaassa tapauksessa oppia toimimaan vastaisuudessa rehellisesti kaupoissaan. Merkintä rikosrekisterissä tuottaa hankaluutta pyörittää arjen elämää. Toki on joukko vilpillisiä kauppiaita, joiden elämän hallinta täysin hukassa. Tuntuu, että hälläväliä asenteessaan heihin ei näytä mikään tehoavan. - Esivallan puolelta ehkä pitäisi jotakin muutoksia lainsäädäntöön tehdä.:hmm:

Rikama

Asiaton titteli
Alussa pari tapausta katsoin "sormien läpi" enkä reagoinut. Nyt olen päättänyt viedä loppuun asti nämä tapaukset. Rahojani tuskin saan takaisin, mutta petokseen syyllinen voi parhaassa tapauksessa oppia toimimaan vastaisuudessa rehellisesti kaupoissaan. Merkintä rikosrekisterissä tuottaa hankaluutta pyörittää arjen elämää. Toki on joukko vilpillisiä kauppiaita, joiden elämän hallinta täysin hukassa. Tuntuu, että hälläväliä asenteessaan heihin ei näytä mikään tehoavan. - Esivallan puolelta ehkä pitäisi jotakin muutoksia lainsäädäntöön tehdä.:hmm:
Kannattaa se rikosilmoitus nyt ainakin tehdä jos myyjän kanssa nousee täysin seinä pystyyn, se kun ei maksa mitään ja vaivakin on vielä siinä vaiheessa aika pieni. Itse taisin herralta odotella pari kuukautta sitä emolevyä, jonka jälkeen asia meni poliisille.

Kannattaa se rikosilmoitus nyt ainakin tehdä jos myyjän kanssa nousee täysin seinä pystyyn, se kun ei maksa mitään ja vaivakin on vielä siinä vaiheessa aika pieni. Itse taisin herralta odotella pari kuukautta sitä emolevyä, jonka jälkeen asia meni poliisille.
Näin on asia. Kun nettikauppoja tekee, jossakin vaiheessa kokemus opettaa.

Sellainen vielä kantsii ottaa huomioon, että moni huijari pyrkii esittämään toista ihmistä netissä. Tämä on paha, jos huijattu lähtee vimmatusti väärän ihmisen perään.

Yksi tällainen joka koitti kusettaa meikäläistä oli XX, ja kyseessä on siis aivan mestarihuijari. Esitti toista oikeaa kitaristia, ja osasi ottaa täysin progesta diggaavan kitaristin roolin haltuun, ja juttelin reilut 20 minuuttia luurissa epäilemättä mitään. Oli aivan viittä vaille että olisin siirtänyt 2300€ kitarakaupoilla hänelle, mutta onneksi rahansiirto "lankomiehen tilille" ja puhelinnumeron salaisuus "koska on tullissa töissä" nostivat tarpeeksi isot red flagit.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tarjosin täällä yv:llä täällä kuulokkeista satasen posteineen ja melkein tuli kaupat ennen ketjuun tulleita muita tarjouksia, mutta päädyinkin ostamaan samanlaiset kuulokkeet tori.fi kautta Jassu nimiseltä käyttäjältä hieman halvemmalla, 85€. Tuo käyttäjä oli huijari ja myy nyt heti perään uudella ilmoituksella samoja kuulokkeita sekä useita muita tuotteita hieman markkinahintaa halvemmin, mikä on kuitenkin torissa aika yleistä. Älkää langetko tuohon jos tällaiset tavarat etsinnässä.

Sonyn vastamelukuulokkeet, Audi...
Käyttäjän muut ilmoitukset saa tuolta auki.

Teen asiasta rikosilmoituksen huomenna.
Sain käyttäjältä maksun yhteydessä puhelinnumeron jolla sain nimen mobilepayssa jolla tein maksun.
Kannattaako tuohon ottaa yhteyttä kun torin kautta laitettuja viestejä ei enää edes lueta?
Vai auttaako tuo vain rikosilmoituksen etenemistä kun sarjahuijarin ollessa kyseessä luultavimmin muitakin rikosilmoituksia voisi olla samasta henkilöstä...

Viimeksi muokattu:
Käyttäjä on yleensä estänyt silloin kun lähettämäsi viestit jäävät lukemattomiksi. Tämä siis siinä tapauksessa varsin selvää, jos käyttäjä on aiemmin ollut aktiivisena osapuolena keskustelemassa.

Tarjosin täällä yv:llä täällä kuulokkeista satasen posteineen ja melkein tuli kaupat ennen ketjuun tulleita muita tarjouksia, mutta päädyinkin ostamaan samanlaiset kuulokkeet tori.fi kautta Jassu nimiseltä käyttäjältä hieman halvemmalla, 85€. Tuo käyttäjä oli huijari ja myy nyt heti perään uudella ilmoituksella samoja kuulokkeita sekä useita muita tuotteita hieman markkinahintaa halvemmin, mikä on kuitenkin torissa aika yleistä. Älkää langetko tuohon jos tällaiset tavarat etsinnässä.

Sonyn vastamelukuulokkeet, Audi...
Käyttäjän muut ilmoitukset saa tuolta auki.

Teen asiasta rikosilmoituksen huomenna.
Sain käyttäjältä maksun yhteydessä puhelinnumeron jolla sain nimeksi "editoitu" mobilepayssa jolla tein maksun.
Kannattaako tuohon ottaa yhteyttä kun torin kautta laitettuja viestejä ei enää edes lueta?
Vai auttaako tuo vain rikosilmoituksen etenemistä kun sarjahuijarin ollessa kyseessä luultavimmin muitakin rikosilmoituksia voisi olla samasta henkilöstä...
Editoi viestistäsi nimi pois. Niitä ei saa julkaista.

Ja muutenkin Tori jutuille on oma ketju jos ei siis mitenkään liity tämän foorumin käyttäjiin samalla.

Käyttäjä @Savonkeisari otti YV:llä yhteyttä foorumilla olevaan ostoilmoitukseeni, sovittiin kaupat action kamerasta ja maksoin tilisiirrolla, lupasi postittaa pari viikkoa sitten. Pakettia ei ole näkynyt eikä vastaa yhteydenottoihin (ollut ainakin foorumilla online viestien lähetyksen jälkeen), puhelinnumeroon ei myöskään voi soittaa.
Ilmoittelen tänne sillä hänellä on myös muita ilmoituksia foorumilla tällä hetkellä mikäli kaupankäynti ei onnistu kyseisen henkilön kanssa.

Ellei asia etene pian teen rikosilmoituksen.

Timo 2

Premium-jäsen
Käyttäjä @Savonkeisari otti YV:llä yhteyttä foorumilla olevaan ostoilmoitukseeni, sovittiin kaupat action kamerasta ja maksoin tilisiirrolla, lupasi postittaa pari viikkoa sitten. Pakettia ei ole näkynyt eikä vastaa yhteydenottoihin (ollut ainakin foorumilla online viestien lähetyksen jälkeen), puhelinnumeroon ei myöskään voi soittaa.
Ilmoittelen tänne sillä hänellä on myös muita ilmoituksia foorumilla tällä hetkellä mikäli kaupankäynti ei onnistu kyseisen henkilön kanssa.

Ellei asia etene pian teen rikosilmoituksen.
Tyyppirekistetöitynyt tänä vuonna ja kirjoitanut 3 viestiä; 2 ostetaan ilmoitusta ja 1 myynti-ilmoitus, eikä yhtään kauppiaspalautetta.

Eiköhän siellä ole taustalla joku oman elämän sankari, etkä rahoja tule näkemään. Tee jo se rikosilmoitus ja ensi kerralla olet varovaisempi. Toivottavasti ei ollut iso summa.

Tyyppirekistetöitynyt tänä vuonna ja kirjoitanut 3 viestiä; 2 ostetaan ilmoitusta ja 1 myynti-ilmoitus, eikä yhtään kauppiaspalautetta.

Eiköhän siellä ole taustalla joku oman elämän sankari, etkä rahoja tule näkemään. Tee jo se rikosilmoitus ja ensi kerralla olet varovaisempi. Toivottavasti ei ollut iso summa.
Kyllähän itseäni myös kyseiset seikat epäilytti. Yhteystiedot kuitenkin antoi, joilla löytyi myös muita ilmoituksia muilta kauppapaikoilta, osa noudolla, toki noitakin voi feikata...

Noh katsotaan vastaako mitään, ellei niin tosiaan rikosilmoitusta seuraavaksi.

Timo 2

Premium-jäsen
Kyllähän itseäni myös kyseiset seikat epäilytti. Yhteystiedot kuitenkin antoi, joilla löytyi myös muita ilmoituksia muilta kauppapaikoilta, osa noudolla, toki noitakin voi feikata...

Noh katsotaan vastaako mitään, ellei niin tosiaan rikosilmoitusta seuraavaksi.
Tee jo se rikosilmoitus. Jos vaikka palauttaisikin rahat, niin voit sen perua. En näe tässä tilanteessa vitkuttelun hyödyttävän mitään.

Nimimerkki Jerzee24 on tehnyt kuprun. Ostin häneltä näytöohjaimen, jonka jätti lähettämättä. Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen odotettuani riittävästi asian korjaamista.
Olen laittanut myös banniehdotuksen.

Viimeksi muokattu:
Nimimerkki Jerzee24 on tehnyt kuprun. Ostin häneltä näytöohjaimen, jonka jätti lähettämättä. Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen odotettuani riittävästi asiankorjaamista.
Olen laittanut myös banniehdotuksen.
Ja tästä huolimatta käyttäjällä komeilee tasan 0 kauppapalautetta? Ne kannattaa aina jättää, niin muutkin osaa varoa vastaisuudessa.

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Jättäkää hyvät ihmiset ne postikaupat näitten sankarien kanssa tekemättä/älkääkä maksako ennakkoon. Katsokaa palautteet ja koska tunnarit tehty, onko ollut millaista aktiivisuutta ym.
Muuten samaa mieltä mutta miten sitten sääntöjen mukaan menee tilanne jossa henkilö X ostaa jotain ja saa uudelta käyttäjältä Y viestin missä tarjotaan tuotetta?
Eli tuleeko negatiivista palautetta jos ei suostuta ostamaan tuotetta maksaen rahoja etukäteen. Voiko kieltäytyä kaupoista todeten "olet uusi käyttäjä eikä sinulla ole kauppiaspalautteita vielä. En maksa rahoja etukäteen".

@Sampsa miten menee foorumi käytäntö tälläisessä?

Eli jos laitan vaikka ilmoituksen missä etsin 5950X tai 5900X ja samantien joku laittaa viestiä missä lupaa pistää postiin paketin 200€ hintaan missä molemmat prosessorit kertoen että ei voi vastata kauppapaikalla koska on niin uusi käyttäjä mutta luotettava on.. ..sitten jos sanon "en maksa etukäteen, voidaan hoitaa kauppa myös kasvotusten ja haluan testata prosessorit" tulee negatiivinen kauppiaspalaute?

Muuten samaa mieltä mutta miten sitten sääntöjen mukaan menee tilanne jossa henkilö X ostaa jotain ja saa uudelta käyttäjältä Y viestin missä tarjotaan tuotetta?
Eli tuleeko negatiivista palautetta jos ei suostuta ostamaan tuotetta maksaen rahoja etukäteen. Voiko kieltäytyä kaupoista todeten "olet uusi käyttäjä eikä sinulla ole kauppiaspalautteita vielä. En maksa rahoja etukäteen".

@Sampsa miten menee foorumi käytäntö tälläisessä?

Eli jos laitan vaikka ilmoituksen missä etsin 5950X tai 5900X ja samantien joku laittaa viestiä missä lupaa pistää postiin paketin 200€ hintaan missä molemmat prosessorit kertoen että ei voi vastata kauppapaikalla koska on niin uusi käyttäjä mutta luotettava on.. ..sitten jos sanon "en maksa etukäteen, voidaan hoitaa kauppa myös kasvotusten ja haluan testata prosessorit" tulee negatiivinen kauppiaspalaute?
Ei ole ostopakkoa...

emagdnim nimimerki myi yksityisviestillä PS4 jonka maksoin heti kun oli ihan markkinahintainen konsoli ilman oheiskrääsää. 6 päivän jälkeen kyselin missä paketti menee johon ilmoitti lähettäneensä. Kysyin posti vai matkahuolto johon seuraavana päivänä vastaus matkahuolto. Noh tsekkasin matkahuollon sivuilta onko minulle lähetetty mitään eikä näkynyt pakettia järjestelmässä. Kysyin seurantakoodia johon ei tullut vastausta ja seuraavassa viestissä ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen johon vastasi että laittaa rahat takaisin jos paketti onkin saapunut hänelle. Rahat sain tänään mutta en missään tapauksessa voi suositella.

Selkeä pikavippi oli siis hakusessa eikä pleikkaria ole olemassakaan.

Joku täällä on aiemminkin tehnyt mulle saman kuprun täysin identtisesti. Ettei olisi jopa sama henkilö eri nimimerkin takana.

Viimeksi muokattu:
emagdnim nimimerkillä jamppa myi yksityisviestillä PS4 jonka maksoin heti kun oli ihan matkkinahintainen konsoli ilman oheiskrääsää. 6 päivän jälkeen kyselin missä paketti menee johon ilmoitti lähettäneensä. Kysyin posti vai matkahuolto johon seuraavana päivänä vastaus matkahuolto. Noh tsekkasin matkahuollon sivuilta onko minulle lähetetty mitään eikä näkynyt pakettia järjestelmässä. Kysyin seurantakoodia johon ei tullut vastausta ja seuraavassa viestissä ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen johon vastasi että laittaa rahat takaisin jos paketti onkin saapunut hänelle. Rahat sain tänään mutta en missään tapauksessa voi suositella.

Joku täällä on aiemminkin tehnyt mulle saman kuprun täysin identtisesti. Ettei olisi jopa sama henkilö eri nimimerkin takana.
Kannattaisiko laittaa myös kauppiaspalaute? EDIT ja väärin luettu, sry.

Viimeksi muokattu:

Samiro

Tukijäsen
emagdnim nimimerkillä jamppa myi yksityisviestillä PS4 jonka maksoin heti kun oli ihan matkkinahintainen konsoli ilman oheiskrääsää. 6 päivän jälkeen kyselin missä paketti menee johon ilmoitti lähettäneensä. Kysyin posti vai matkahuolto johon seuraavana päivänä vastaus matkahuolto. Noh tsekkasin matkahuollon sivuilta onko minulle lähetetty mitään eikä näkynyt pakettia järjestelmässä. Kysyin seurantakoodia johon ei tullut vastausta ja seuraavassa viestissä ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen johon vastasi että laittaa rahat takaisin jos paketti onkin saapunut hänelle. Rahat sain tänään mutta en missään tapauksessa voi suositella.

Sama jamppa myi mulle joku 2vk sit muistikittejä koneeseen kaksinkappalein eikä niitä tähänpäiväänkään mennessä ole kuulunut ja maksoi sitten rahani takaisin tänään tilisiirrolla. Varmaan vippas vaan rahaa ja tänään sit tuli rahaa maksaa vippi takaisin

Snowman

Peräsmies
Sama jamppa myi mulle joku 2vk sit muistikittejä koneeseen kaksinkappalein eikä niitä tähänpäiväänkään mennessä ole kuulunut ja maksoi sitten rahani takaisin tänään tilisiirrolla. Varmaan vippas vaan rahaa ja tänään sit tuli rahaa maksaa vippi takaisin
Tämän takia ne kauppiaspalautteet on arvokkaita varmasti @FuLL olisi välttynyt omalta kokemukseltaan, jos olisi jo palautetta ollut.

Samiro

Tukijäsen
Käyty kiskasemassa myös palautetta omista kaupoista. Vaihdellaan sitten jos muistit nyt onkin lähetetty ja ne mulle kolahtaa luukusta sisään

Käyty kiskasemassa myös palautetta omista kaupoista. Vaihdellaan sitten jos muistit nyt onkin lähetetty ja ne mulle kolahtaa luukusta sisään
Tulivatko muistit jo, vai mikäli tulevat niin vaihdat palautteen neutraaliksi tai negatiiviseksi? Kun nyt siellä on positiivinen palaute...

Sorttimatti

Tukijäsen
@jollewaltteri möi mulle ps5:n. Maksoin rahat mobilepaylla. Seuraavana päivänä möi torissa samaa pleikkaria. Kaiken maailman selitysten jälkeen lupasi maksaa rahat takaisin. Väitti vielä ilmoittavansa itse poliisille jos rahoja ei tule 24 tunnin kuluessa. Nyt loppui viestittely. Yhteystiedot on tiedossa ja rikosilmoituksen teen huomenna. Myös torin ylläpidolle tehty ilmoitus. Jatkakoon selvittelyä poliisin kanssa. Mulla ei riitä enää mielenkiinto chattailla moisten pentujen kanssa.

@jollewaltteri möi mulle ps5:n. Maksoin rahat mobilepaylla. Seuraavana päivänä möi torissa samaa pleikkaria. Kaiken maailman selitysten jälkeen lupasi maksaa rahat takaisin. Väitti vielä ilmoittavansa itse poliisille jos rahoja ei tule 24 tunnin kuluessa. Nyt loppui viestittely. Yhteystiedot on tiedossa ja rikosilmoituksen teen huomenna. Jatkakoon selvittelyä poliisin kanssa. Mulla ei riitä enää mielenkiinto chattailla moisten pentujen kanssa.
Oli myymässä mullekkin, mutta en ostanut kun löysin toisen läheltä.

Liitteet

Kyse @jollewaltteri sta?

Ostin Aorus näytön näytön. Maksoin mobilepayn kanssa ja luvatusti seuranta tunnus tuli samana päivänä.

Eilen hain tuotteen MHoosta ja toimii. Kuittia tosin en saanut ja sen perään kysellyt :hmm:
Kuitin saat ostajan (myyjän) nimellä ja ostopäivämäärällä Verkkokaupan asiakaspalvelusta.

Veijari vaikuttaa alaikäiseltä, joten kannattaa kirjata rikosilmoitus heti ja aikaisempaa kompaten esim. yrittää selvittää vanhempien yhteystiedot.

Kuitin saat ostajan (myyjän) nimellä ja ostopäivämäärällä Verkkokaupan asiakaspalvelusta.

Veijari vaikuttaa alaikäiseltä, joten kannattaa kirjata rikosilmoitus heti ja aikaisempaa kompaten esim. yrittää selvittää vanhempien yhteystiedot.
No joo minä sain tuotteen ja se oli sitä mitä luvattiin. Täytty kysellä tuota kuittia noin

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣

Miksi rikosilmoitusta? Eli jos tuote on saatu mutta ei vielä kuittia, onko tuote ehkä varastettu Verkkokaupasta vai mikä on tässä takana?

Se että alle 18 vuotias myy tavaraa ei itsessään liene väärin jos se tavara myös tulee ostajalle kuten tässä tapauksessa. Toki luulisi että esim. sähköisessä muodossa kuitin lähetys ei olisi ylivoimaista (PDF tms minkä esim. Verkkokaupan ostoksesta saa kyllä helposti)

Miksi rikosilmoitusta? Eli jos tuote on saatu mutta ei vielä kuittia, onko tuote ehkä varastettu Verkkokaupasta vai mikä on tässä takana?

Se että alle 18 vuotias myy tavaraa ei itsessään liene väärin jos se tavara myös tulee ostajalle kuten tässä tapauksessa. Toki luulisi että esim. sähköisessä muodossa kuitin lähetys ei olisi ylivoimaista (PDF tms minkä esim. Verkkokaupan ostoksesta saa kyllä helposti)
Jos luet ylempää niin ps5 saamatta ja siitä sitä rikosilmoitusta käsketään tehdä ei tuosta puuttuvasta kuitista. Sama myyjä kummassakin tapauksessa.

Kuitti itseasiassa löytyi oli laitettu paketin muovitaskuun joten sekin oli kunnossa.

20220812_154726.jpg

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
199 640
Jäsenet
63 441
Uusin jäsen
pnzrgnrl

Hinta.fi

Ylös Bottom