Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

jepulis65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
117
Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.

Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.

Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.

Ajatuksia tästä?
Vähän kaksipiippuinen juttu toi. Toisaalta juu teit väärin kun möit pelin ohi ekan ostajan, mutta tosiaan kun joku 90% näistä "mä tuun hakemaan parin päivän päästä" ei sitten ikinä tulekaan ostamaan sitä tavaraa, niin välillä käy näin.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
240
Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.

Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.

Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.

Ajatuksia tästä?
Vastaan nyt vielä tähän, koska näitä tapauksia tuntuu olevan aika paljon joka foorumilla. Mielipahaa ei tarvitse korvata, mutta mikäli hän olisi ehtinyt ajamaan 50km takiasi, niin olisit korvausvelvollinen bensoista. Aiheesta löytyy myös YLE:n artikkeli: Myitkö tavaraa nettikirpputorilla eikä ostaja pitänyt lupaustaan? Sinulla on oikeus korvaukseen
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Vastaan nyt vielä tähän, koska näitä tapauksia tuntuu olevan aika paljon joka foorumilla. Mielipahaa ei tarvitse korvata, mutta mikäli hän olisi ehtinyt ajamaan 50km takiasi, niin olisit korvausvelvollinen bensoista. Aiheesta löytyy myös YLE:n artikkeli: Myitkö tavaraa nettikirpputorilla eikä ostaja pitänyt lupaustaan? Sinulla on oikeus korvaukseen
Tokihan periaatteen tasolla noin, mutta mites käytännössä meinasit saada rahat? Ei tuossa ole rikosta, vaan yksityinen riita-asia->Markinaoikeus nuo hoitaa. Pelkkä haasteen teko, niin 2k€ jo omia kuluja:dead:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
262
@hemmodoge ei vastaa viesteihin, ei puheluihin. Maksoin lauantaina Mobile Pay:llä ja lupasi postittaa viimeistään maanantaina. Eilen viimeisin viesti jossa lupasi vielä postittaa, nyt täysi hiljaisuus Ymmärrän et joskus tulee esteitä mutta silloin olisi reilua edes ilmoittaa.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
693
@hemmodoge ei vastaa viesteihin, ei puheluihin. Maksoin lauantaina Mobile Pay:llä ja lupasi postittaa viimeistään maanantaina. Eilen viimeisin viesti jossa lupasi vielä postittaa, nyt täysi hiljaisuus Ymmärrän et joskus tulee esteitä mutta silloin olisi reilua edes ilmoittaa.
Tänään tiistai. Odota pari päivää vaikka kiehuu. :)
 

hemmodoge

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.04.2021
Viestejä
60
Joo, numerollani löytyy googlesta näköjään tänään kirjoitettu kommentti. Yv:tä laitettu jifille ja homma hoidossa.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
164
Joo, numerollani löytyy googlesta näköjään tänään kirjoitettu kommentti. Yv:tä laitettu jifille ja homma hoidossa.
Nyt kannattais @hemmodoge viedä ne paketit postiin kuten on myös minunkin kanssa sovittuna... Selityksiä kuultu jo tarpeeksi
Tällä hetkellä ilmeisesti 2 muutakin ostajaa odottelee tuotteita tältä myyjältä mitkä on maksettu ja ei postitettu vaikka luvattu maanantaina.
 
Viimeksi muokattu:

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Nyt kannattais @hemmodoge viedä ne paketit postiin kuten on myös minunkin kanssa sovittuna... Selityksiä kuultu jo tarpeeksi
mikähän siinä on niin vaikeaa viedä paketit postiin? itse kun teen melkosen paljon kauppaa on todella tärkeää hoitaa oma osuus kunnialla loppuun jos jotain myy, oma periaate on se että vien viimeistään seuraavana päivänä maksun näkymisestä tavaran postin kuljetettavaksi. toiset taas panttaa päivätolkulla paketin viemistä, ei pidä myydä postituksella sitten jos on niin vaikeaa sen tavaran lähettäminen.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 931
Ja jos ei nyt jostain syystä pääse postiin viemään, niin päälle kympillä hakevat kotootakin. Itse käyttänyt isompien pakettien kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Toisilla vaan kestää. Itse ostin pari viikkoa sitten täältä kortin. Piti lähteä seuraavana aamuna, mutta meni 1,5vk päähän postitus ja sekin suoraan myyntipaketissa mikä oli ns. auki eli olisi ilman kuka vaan käsittelijä voinut avata ilman jälkiä. Neutraalia tuosta aattelin laittaa, mutta nyt odottelen takuu kuittia niin saa nähdä jos ei pariin viikkoon kuulu niin varmaan pitää laittaa nega.

En tosiaan itse ymmärrä kanssa kansaa joka jaksaa laittaa romuaan myyntiin ja kirjeenvaihto vilkasta siihen asti kun rahat, mutta sen jälkeen siirrytään saamattomaan moodiin. Toki aina löytyy ties mitä selityksiä, mutta jos kerran myy jotain kyllä se sinne postiin päivässä tai parissa pitäisi viimeistään saada. Ilmoitukseen voisi muuten laittaa suoraan, että olen laiska postittaja rahat otan mielellään heti ja postitan kun jaksan 1-2vk sisällä, koska mulla on muutakin elämää kuten työt, perhe, harrastukset jne. jne. Niin tietää sitten mistä tarjoaa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 931
Toisilla vaan kestää. Itse ostin pari viikkoa sitten täältä kortin. Piti lähteä seuraavana aamuna, mutta meni 1,5vk päähän postitus ja sekin suoraan myyntipaketissa mikä oli ns. auki eli olisi ilman kuka vaan käsittelijä voinut avata ilman jälkiä. Neutraalia tuosta aattelin laittaa, mutta nyt odottelen takuu kuittia niin saa nähdä jos ei pariin viikkoon kuulu niin varmaan pitää laittaa nega.

En tosiaan itse ymmärrä kanssa kansaa joka jaksaa laittaa romuaan myyntiin ja kirjeenvaihto vilkasta siihen asti kun rahat, mutta sen jälkeen siirrytään saamattomaan moodiin. Toki aina löytyy ties mitä selityksiä, mutta jos kerran myy jotain kyllä se sinne postiin päivässä tai parissa pitäisi viimeistään saada. Ilmoitukseen voisi muuten laittaa suoraan, että olen laiska postittaja rahat otan mielellään heti ja postitan kun jaksan 1-2vk sisällä, koska mulla on muutakin elämää kuten työt, perhe, harrastukset jne. jne. Niin tietää sitten mistä tarjoaa.
Tuo takuukuitin panttauskin on siitä mielenkiintoista, että siitä voisi kuitenkin napata kuvan puhelimella/skannerilla samointein ja pistää yv:llä tai sähköpostilla tulemaan. Eli kyllä näissä keisseissä tulee ensimmäisenä mieleen se, että onko sitä ollenkaan.
 

jepulis65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
117
Kommunikaatiohan se avainsana on. Kyllähän sitä välillä voi käydä niin että tulee jotain yllättävää ja ei ehdi postiin, mutta silloin infotaan kauppakumppania siitä. Sillähän ne yleensä selviää. Täysi radiohiljaisuus rahojen saannin jälkeenhän se paskin vaihtoehto on. Tosin meitä on moneksi.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
246
Aika klassiselta pikavipiltähän tämä vaikuttaa, jos olisi puhdas kusetus niin tuskin Doge täällä olisi enää vastailemassa viesteihin.

593.png
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 006
Koskee omasta mielestä niin yrityksiä kuin yksityisiäkin: kun maksu tuotteesta on saatu pitää se viipymättä toimittaa ostajalle. En kyllä itse pystyisi viikkoa istumaan jonkun toisen rahat tililläni ja tuote edelleen omassa hallussa, kun en ole ”ehtinyt” postiin. Jos elämä on noin kiireistä, niin turha sitä enempää monimutkaistaa täällä tai muualla kauppaa käymällä. Sairastumiset ja vastaavat toki ymmärrän. Joskus ajoin toiselle paikkakunnalle illalla postittamaan pakettia, kun siellä oli posti vielä auki.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
262
Mitkä ovat nämä selitykset? Ihan mielenkiinnosta. Itse yritän saada asap paketin postiin kauppojen jälkeen...
En nyt viitsi niitä julkisesti täällä puida. Lauantaista asti on luvattu sitä sun tätä ja välillä luvattu raha takaisin, menee Mobile Pay:llä siihen aikaa se vajaa minuutti.
 

hemmodoge

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.04.2021
Viestejä
60
Hieman kyseenalaistan näin pikaisen "julkisen" teilaamisen mutta ei kai siinä, näistä opitaan. Alkuperäisestä sovitusta postituspäivästä kulunut siis kaksi-kolme vuorokautta.

Elämässäni tosiaan tapahtui melko iso asia jota en koe tarpeelliseksi tähän sen enempää avata. Tämä asia vei ajatukseni muualle ja aiheutti minulle odottamattomia kiireitä. Jifi & kaksi muuta kauppakumppaniani ovat tilanteen todellisesta luonteesta tietoisia joten se riittänee. Olen heille toimittanut screenshotit perheeni sisäisestä whatsapp-keskustelusta. Rahat olen kaikille palauttanut, eli voinemme tarvittaessa yksityisviestein jatkaa keskustelua.

Pyytäisin tässä myös nyt anteeksi kauppojen kariutumista, toivottavasti vältyttiin suuremmalta mielipahalta tällä kertaa. Otan hatun kouraan ja myönnän, että olisin voinut hoitaa asian omalta osaltani paremmin. Laittakaa vaan ne negatiiviset kauppiaspalautteet tulemaan.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Hieman kyseenalaistan näin pikaisen "julkisen" teilaamisen mutta ei kai siinä, näistä opitaan. Alkuperäisestä sovitusta postituspäivästä kulunut siis kaksi-kolme vuorokautta.
Nykyään on niin paljon kusettajia markkinoilla että sytytyslanka on ostajalla aika lyhyt, olisi itselläkin jos menis pari kolme päivää ilman että seurantakoodia tai rahoja tulee takaisin vaikka minkälaista selostusta tilanteesta tulisi.

Pyytäisin tässä myös nyt anteeksi kauppojen kariutumista, toivottavasti vältyttiin suuremmalta mielipahalta tällä kertaa. Otan hatun kouraan ja myönnän, että olisin voinut hoitaa asian omalta osaltani paremmin.
Paras tällaisissa tapauksissa itse laittaa heti viestiä että nyt homma kusee ja hoitaa yhteydenpitoa aktiivisesti. Jos alkaa tuntua ettei pysty toimittamaan niin saman tien tarjoaa rahoja takaisin ja pistää ne takas asap jos ostaja haluaa.

Tärkeintä on että hoidit homman kuntoon kuitenkin lopulta.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
@Anddi2

Tuote maksettu aamulla 4.11 ja maksoin ylimääräistä jotta saan lähetyksen seurannalla. En ole maksun jälkeen saanut mitään viestiä myyjältä, vaikka eilen aamulla kyselin joko on postissa ja saanko seurantatunnuksen. Foorumillakin on käynyt tämän jälkeen.

Paljon on kuitenkin positiivisia palautteita, joten en tässä mitään kusetusta epäile (ainakaan vielä). Onhan tuo perseestä, ettei myyjä voi kertoa esim. ennen maksua jos on jotain esteitä eikä pääse viemään tavaraa postiin tai edes viitsitä vastata kyselyihin. Meneehän siinä ainakin 20 sekuntia kun kertoo ostajalle missä tilanteessa ollaan. Joten @Anddi2 voisitko ystävällisesti viedä tavaran postiin ja antaa minulle seurantatunnuksen?

Edit: Myyjältä tuli viestiä, ettei tavara ole vielä postissa ja toimitus saattaa venyä maanantaille henkilökohtaisista syistä.

Edit2: Lisätään nyt vielä, että tuli yhdeltä käyttäjältä yksityisviestiä asiaan liittyen. Anddi2:lla on ollut ainakin muron puolella vaikeuksia toimittaa myytyä tavaraa, mutta rahat on lopulta palauttanut ostajalle.
 
Viimeksi muokattu:

jepulis65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
117
Joillakin se tuntuu menevän niin että kun rahat on jo saatu, niin sitten vasta ruvetaan etsimään sopivaa laatikkoa yms. Siinä voi mennä useampikin päivä. Sitten seuraavaksi ruvetaan miettimään että miten ja milloin pääsee postiin asti. Siinähän se viikko tai kaksi vierähtää. Sitten on vielä kaikki ihmeen pikavippailijat joita nykyään pyörii joka paikassa.

Vaikeeta tuntuu olevan välillä toi kaupankäynti.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 219
Pyytäisin tässä myös nyt anteeksi kauppojen kariutumista, toivottavasti vältyttiin suuremmalta mielipahalta tällä kertaa. Otan hatun kouraan ja myönnän, että olisin voinut hoitaa asian omalta osaltani paremmin. Laittakaa vaan ne negatiiviset kauppiaspalautteet tulemaan.
Tämä. Virheensä myöntäminen ja opiksi ottaminen on sen verran iso juttu että ansaitsee poikkeuksetta ison peukun :thumbsup:
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Ennen kuin taas yritetään luoda mitään nopeusnormia postilähetyksen maksimikestoon, niin kommunikointia olisi hyvä löytyä molemmilta puolin. Eli jos toimituksella on kiire, niin se kannattaa myös ostaessa ilmoittaa, eikä vain olettaa, että myyjä ajaa heti 59km lähimpään postiin ja odottelee piikkarit jalassa ja paketti kainalossa eteisessä maksun kilahtamista pankkitilille. En ole yhtäkään pakettia lähettänyt samana päivänä, muuten kuin erikseen kysyttäessä - silti näköjään kauppakumppanit olleet kai tyytyväisiä. :hmm:

Minä oletan, että paketti lähtee muutaman päivän sisällä ja todella toivon vain että myyjä osaisi myös ilmoittaa ajan koska ehtii toimittamaan ja myös ilmoittaa, jos se arvioitu/sovittu toimitus myöhästyy.

Ei kai onnistuneisiin kauppoihin mikään muu ole niin tärkeä kuin kommunikointi? :tup:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 143
Minä oletan, että paketti lähtee muutaman päivän sisällä ja todella toivon vain että myyjä osaisi myös ilmoittaa ajan koska ehtii toimittamaan ja myös ilmoittaa, jos se arvioitu/sovittu toimitus myöhästyy.

Ei kai onnistuneisiin kauppoihin mikään muu ole niin tärkeä kuin kommunikointi? :tup:
Tämä.

Itse yleensä ilmoitan että vien postiin viimeistään seuraavana arkipäivänä siitä kun maksu näkyy tilillä. Joskus venähtää sitäseuraavaan arkipäivään. Ja kun paketti on postissa ilmoitan tästä kyseisenä päivänä tai viimeistään seuraavana päivänä. Tätä ennen olen kuitenkin jo antanut seurantakoodin.

Ostajana annan myyjälle hieman enemmän aikaa kuin, mitä vaadin itseltäni. Jos maksan viikonloppuna(rahat maannataina myyjän tilillä) niin keskiviikkona postissa on täysin ok, torstai menettelee ja perjantaina viimeistään oltava postissa, ellei myyjä ole erikseen ilmoittanut postitusaikatauluaan.
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
202
@janitsi

Noin kuukausi takaperin tehtiin kaupat ddr4 muisteista. Tavaraa ei ruennut kuulumaan ja laitoin kyselyä tilanteesta, pari viikkoa kaupanteosta tuli viestiä että oli ilmeisesti myynyt muistit eteenpäin ja aikoi palauttaa rahat. Tästäkin mennyt pari viikkoa eikä ole rahoja kuulunut takaisin. Eikait tässä muu auta kuin tehdä rikosilmoitus.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
618
@janitsi

Noin kuukausi takaperin tehtiin kaupat ddr4 muisteista. Tavaraa ei ruennut kuulumaan ja laitoin kyselyä tilanteesta, pari viikkoa kaupanteosta tuli viestiä että oli ilmeisesti myynyt muistit eteenpäin ja aikoi palauttaa rahat. Tästäkin mennyt pari viikkoa eikä ole rahoja kuulunut takaisin. Eikait tässä muu auta kuin tehdä rikosilmoitus.
Palautteissa edelleen pelkkää positiivista, kannattaa sinne laittaa vielä nega :rolleyes:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 192
Emmä tiiä. Torissa saa aina haukkoa henkeä, että tuleeko huijatuksi. Ei ole tullut vielä tähän mennessä. Nyt ostin jälleen yhden näytönohjaimen ja saapi nähdä miten käy. Joskus jossain nettimarkkina sivustolla tuli huijatuksi.

Pyydän aina myyjältä kaikki yhteystiedot puhelinnumeroineen ja osoitetietoineen erillisellä lapulla missä myös itse tuote. Jos tulee huijatuksi niin onpaha sitten nimi, osoite ja puhelinnumero.

Toki jos nimensä ja osoitteensa tekaisee, sekä prepaid numerolla viestittelee takaisin niin ei hyvää päivää. Siinä kohtaa pitäkööt parisataa euroansa. Ei ole oma elämä siitä kiinni.

Harmittahaan se kuitenkin jos tulee huijatuksi. En kyllä ymmärrä miksi yhteydenotto on joillekin niin vaikeaa. Jos kestää, että paketin saa postiin, menee 20 sekuntia ilmoittaa tästä ostajalle. Tai jos pitäisi rahat palauttaa, ilmoittaa vaikka että palkkapäivänä ensi kuun puoli välissä.
 
Liittynyt
14.11.2021
Viestejä
6
Emmä tiiä. Torissa saa aina haukkoa henkeä, että tuleeko huijatuksi. Ei ole tullut vielä tähän mennessä. Nyt ostin jälleen yhden näytönohjaimen ja saapi nähdä miten käy. Joskus jossain nettimarkkina sivustolla tuli huijatuksi.

Pyydän aina myyjältä kaikki yhteystiedot puhelinnumeroineen ja osoitetietoineen erillisellä lapulla missä myös itse tuote. Jos tulee huijatuksi niin onpaha sitten nimi, osoite ja puhelinnumero.

Toki jos nimensä ja osoitteensa tekaisee, sekä prepaid numerolla viestittelee takaisin niin ei hyvää päivää. Siinä kohtaa pitäkööt parisataa euroansa. Ei ole oma elämä siitä kiinni.

Harmittahaan se kuitenkin jos tulee huijatuksi. En kyllä ymmärrä miksi yhteydenotto on joillekin niin vaikeaa. Jos kestää, että paketin saa postiin, menee 20 sekuntia ilmoittaa tästä ostajalle. Tai jos pitäisi rahat palauttaa, ilmoittaa vaikka että palkkapäivänä ensi kuun puoli välissä.
Etä-kauppa on aika vaikeaa, jos vasta puolelle sattuu tyhjätasku hylkiö kelle ei ole mitään väliä vaikka menee oikeuteen asti asia. Itse pyydän henkkarista ja tuotteesta nykyään kuvan, jos ei onnistu, niin jääköön kaupat. Eihän tuokaan kusetusta estä, jos sitä tekee reteesti omilla tiedoillaan. Paperille kirjotetut tiedot ei kerro muuta kuin, että tuote on olemassa myyjällä. Nimi ja osote on helppo keksiä varsinkin, jos on salainen puh numero ja tarkistus ei onnistu. Rikosilmoitusta vaan aina kehiin pienetkin huijaukset lähtee käsittelyyn varsinkin, kun yleensä on useampikin asianomistaja samalle koijarille. Polliisi laittaa pankkitilitkii, ni alkaa jotain edes tapahtua.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
246
Etä-kauppa on aika vaikeaa, jos vasta puolelle sattuu tyhjätasku hylkiö kelle ei ole mitään väliä vaikka menee oikeuteen asti asia. Itse pyydän henkkarista ja tuotteesta nykyään kuvan, jos ei onnistu, niin jääköön kaupat. Eihän tuokaan kusetusta estä, jos sitä tekee reteesti omilla tiedoillaan. Paperille kirjotetut tiedot ei kerro muuta kuin, että tuote on olemassa myyjällä. Nimi ja osote on helppo keksiä varsinkin, jos on salainen puh numero ja tarkistus ei onnistu. Rikosilmoitusta vaan aina kehiin pienetkin huijaukset lähtee käsittelyyn varsinkin, kun yleensä on useampikin asianomistaja samalle koijarille. Polliisi laittaa pankkitilitkii, ni alkaa jotain edes tapahtua.
Ei kait nyt kukaan laita henkkareistaan kuvia ventovieraalle?
 
Liittynyt
14.11.2021
Viestejä
6
Ei kait nyt kukaan laita henkkareistaan kuvia ventovieraalle?
Voihan siitä henkilötunnuksen peittää ja vaikka kuvankin on ainakin oikea nimi tiedossa, jos tuo ei sovi niin jotain on pielessä kaupankäynnissä. Tämähän on varsinkin tarpeellista, jos kauppakumppani operoi salaisen puhelinnumeron takaa tai vain kauppapaikan viesti sovelluksella.
 
Liittynyt
14.11.2021
Viestejä
6
No onhan, se näinkin, että kuvan editointi onnistuu, mutta jos nyt tota tasoa on editti/kuvan taso, niin voi ainakin hälyytyskelloja soittaa, mutta niin kuin todettua pitäisi useampi asia saada täsmäämään ja jos on salainen puh, niin aika vaikea on 100% varmaksi henkilo identifioda. No poliisi kyllä saa kaivettua tekijän, mutta olisihan se kivaa välttää jo huijatuksi tuleminen ennnen kauppoja.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
246
No onhan, se näinkin, että kuvan editointi onnistuu, mutta jos nyt tota tasoa on editti/kuvan taso, niin voi ainakin hälyytyskelloja soittaa, mutta niin kuin todettua pitäisi useampi asia saada täsmäämään ja jos on salainen puh, niin aika vaikea on 100% varmaksi henkilo identifioda. No poliisi kyllä saa kaivettua tekijän, mutta olisihan se kivaa välttää jo huijatuksi tuleminen ennnen kauppoja.
Pointti oli se, että jos ihminen asioikseen kusettaa ihmisiä niin varmasti myös löytyy sen verran aikaa, että saa yhden nimen muutettua henkkariin uskottavasti.
 
Liittynyt
14.11.2021
Viestejä
6
Kauppiaspalautteet ja noutokaupat auttaa paljon.
Tämä, mutta on kokemusta siitäkin, että rehellistä kauppaa tehnyt alkoikin rahapulassa kusettamaan tai, että sama henkilo tekee onnistuneita kauppoja toisaalla ja toisaalla kusettaa.
Silloin, kun tavara ja raha ei vaihda omistajaa samanaikaisesti voi aina olla se pieni mahdollisuus.

Käsittämätöntä, että esim Tori.fi on sellainen kuin onkin, kun hahdollisuudet olisi kaiken mailman tunnistautumisille ja myyjä palautteille.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 143
Tämä, mutta on kokemusta siitäkin, että rehellistä kauppaa tehnyt alkoikin rahapulassa kusettamaan tai, että sama henkilo tekee onnistuneita kauppoja toisaalla ja toisaalla kusettaa.
Silloin, kun tavara ja raha ei vaihda omistajaa samanaikaisesti voi eina olla se pieni mahdollisuus.
Mitä sun henkkari tähän auttaa? Rahat meni, ja poliisi kaivakoot nimen tilinumerolla.
 

HS1

Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
153
Tuli tehtyä virheliike kun ostin näyttiksen ehkä olevinaan kiireessä tarkistanut myyjän taustaa. Kyseessä on arsidaa jolla on aiempaa epärehellisyyttä kaupoissa. Katsoin vain että myyjä on ollut täällä jo vuodesta 2017. Maksoin tuotteen yli kolme viikkoa sitten eikä kaveri vastaa viesteihini millään lailla. Mietin tässä pitäisikö tehdä rikosilmoitus vaikkei ole isosta summasta kysymys.
Voisiko tällaisilta suhmuroilta poistaa suoraan jäsenyys?
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
376
Tuli tehtyä virheliike kun ostin näyttiksen ehkä olevinaan kiireessä tarkistanut myyjän taustaa. Kyseessä on [U]arsidaa[/U] jolla on aiempaa epärehellisyyttä kaupoissa. Katsoin vain että myyjä on ollut täällä jo vuodesta 2017. Maksoin tuotteen yli kolme viikkoa sitten eikä kaveri vastaa viesteihini millään lailla. Mietin tässä pitäisikö tehdä rikosilmoitus vaikkei ole isosta summasta kysymys.
Voisiko tällaisilta suhmuroilta poistaa suoraan jäsenyys täältä?
Kyllä pitäisi laittaa rikosilmoitus on summa miten pieni tahansa. Ja negatiivinen kauppiaspalaute myös.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 485
Viestejä
4 201 163
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom