Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
272
Eipä miulle koskaan annettu edes mahdollisuutta tilanteen korjaamikseks. Ilmotettiin et kortti lähti rma:han sitten varkaaksi ja huijariks alettiin syyttelemään ja pyytelemään 400€ korvaukseksi tästä mestarisuunnitelmasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Nyt kannattaa ehkä odottaa ylläpitoa paikalle. Torwulf ehkä kärsii empatiakyvyn puutteesta, eli ei omista kykyä asettua myyjän asemaan. Näin tämä kaikki on vaan meidän salaliitto häntä vastaan ja me täällä ei kyetä ymmärtämään sitä mielipahaa, jonka tämä aiheutti. Ja tämä yksiulotteisesti, eli hänen kokemansa mielipaha.

edit: siis tässä lähinnä mietitään, miksi Torwulf kokee olevansa uhri tässä ja me muut väärässä. Perustuu pariin psykiatrian juttuun, joita tuttuni käy läpi. Tietenkin minulla ei ole mitään kyvykkyyttä tehdä diagnoosia ja heittelen vain ajatuksia ilmoille. Kannattaa kuitenkin miettiä, että jollekin kolmannelle osapuolelle puhuu asiasta, jos tämä tilanne tuntuu kestämättömältä.
 
Viimeksi muokattu:

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 001
Ei spekuloida sen enempää, mutta oiskohan vaadittu 400 euroa sen takia jotta voidaan hyötyä rahallisesti ja myydä uusi takuusta tullut hyvään hintaan eteenpäin... :whistling:

On kyllä käsittämätöntä että (oletettavasti) aikuisia ihmisiä täytyy foorumilla käestää kuinka reilun kaupankäynnin ehdot toimii :facepalm:
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
984
On kyllä käsittämätöntä että (oletettavasti) aikuisia ihmisiä
Mulle tuli kyllä heti käsitys, että ei ole aikuinen kyseessä. Mutta ei sen puoleen, olen monien nuorempiekin tyyppien kanssa hoitanut kauppaa, ja kaikki on aina hoitunut yhteisessä ymmärryksessä.

Aikanaan itsekin ostin takuullisen pumppu+res kombon, joka oli purettu isommasta kitistä. Pumppu meni hetken päästä rikki ja valmistaja halusi koko kitin takuuvaihtoon, vaikka pelkkä moottori/impelleri oli viallinen. Taisin kysellä takuukuittia myyjältä ja hoitelin asiaa itse eteenpäin, eihän näille mitään voi. Joskus ihan uusi/täysin toimiva tavara menee rikki, ja juuri sillä hetkellä kun vaihtuu kädestä toiseen, kuten joku aiemmassa esimerkissä mainitsi. Ei ole aina kyse salaliitosta, ja tosiaan välillä voi yrittää ajatella konfliktia myös vastakkaisen osapuolen näkökulmasta.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
272
Ai helvetti mitä viihdettä.. :rofl:
Tulee mieleen yksi mainariksi paljastunut tyyppi täältä.
Syytti heti vaikka oma riser kaapeli oli paskalaatuinen.
Kaikkihan tälle koko keissille nauraa, ihan hyviä mielipiteitä työpaikan kahvikeskutelussa tullut aiheesta.

Moni ihmettelee mikä ongelma on, jos kerran takuuseen on koko kortti lähtenyt. Myöskin sitä et mie oisin sen kyllä takuuseen itse laittanu jos oisin sen vialliseks todennu ennen myymistä.

Mut mie en ainakaan lähe huutelemaan enään ja annan asian olla, mie oon omalta osani tarpeeksi tätä spekuloinnut, enkä lähde ketään nimittelemään tai solvaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Kaikkihan tälle koko keissille nauraa, ihan hyviä mielipiteitä työpaikan kahvikeskutelussa tullut aiheesta.

Moni ihmettelee mikä ongelma on, jos kerran takuuseen on koko kortti lähtenyt. Myöskin sitä et mie oisin sen kyllä takuuseen itse laittanu jos oisin sen vialliseks todennu ennen myymistä.

Mut mie en ainakaan lähe huutelemaan enään ja annan asian olla, mie oon omalta osani tarpeeksi tätä spekuloinnut, enkä lähde ketään nimittelemään tai solvaamaan.
Sinulla olisi kyllä ihan täydet perusteet pistää ostajalle negatiivinen kauppiaspalaute.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Moni ihmettelee mikä ongelma on, jos kerran takuuseen on koko kortti lähtenyt. Myöskin sitä et mie oisin sen kyllä takuuseen itse laittanu jos oisin sen vialliseks todennu ennen myymistä.
Eihän tässä nyt ole mitään epäselvää - asia jonka kaikki muut paitsi ostaja ovatkin jo todenneet.

Voi olla, että on jo mainittu, mutta todella tarkkana saa silti olla siinä kohtaa, kun lupautuu ottamaan tuotteen takaisin, jonka itse tietää 100-varmasti olleen kunnossa. Pahimmassa tapauksessa ostaja on tosiaan itse paskonut tuotteen, Jimmsin RMA sanoo että nou kän duu - itse rikottu ja ottaa vielä 50 euroa vaivanpalkkaa tarkistuksesta. Lopputuloksena sulla on ostajan hajottama kortti ilman takuuta.

Aina kun tekee C2C kauppaa, niin ostajan pitää ymmärtää, että saadakseen tuotteen halvemmalla, pitää myös sietää tiettyjä riskejä. Jos haluaa minimoida riskit, niin sitten pitää hakea tuote uutena kaupasta.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
15
sit vasta kun jää kiinni tarjoaa palauttaa tuotetta vastaan rahat sillon kun tietää ettei kyseinen ole mahdollista saatavuus tilanteen vuoksi.
Sana sanaa vastaan, joten totean tähän vain, että myyjän vastuu on täytetty siinä vaiheessa kun rahoja on tarjottu takaisin täysimääräisenä.

Valitettavasti, kyseinen vika on ollut semmonen jota ei huonolla tuurilla huomaa siinä puolen tunnin vakaustestissä mikä ostotilanteessa viitti tehdä. Ei se oo millään tavalla kohtuullista odottaa että myyjä oottaa sen 2h et tekee perusteelisemmat testit niin tietyllä tasolla on vaan luotettava puutteelliseen tulokseen.
Miten perustelet 400 euron korvausvaatimuksen? Nyt ei riitä "meni omaa aikaa", vaan pöytään pitää lyödä jotain konkreettista. Kuinka kauan vianselvitykseen kului, tarkasti mitä teit, jne. Samoin perustelu sille, miksi kytkit kortin virtajohdon ollessa seinässä, ja mitä mieltä olet sen aiheuttaman vian mahdollisuudesta. Loppuun vielä virtalähteen tarkemmat tiedot, koska tuo kyseinen kaatuilu voi myös johtua puutteellisesta virransyötöstä.

Olettaen että olet oikeassa ja kortti olisi myyty rikkinäisenä, niin silloin toki todistelu voi tuntua ajan haaskaukselta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että olet vaatimassa 400 euroa rahaa, joka on aika paljon.
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Omasta mielestäni Torwulf-Bommero -riitatilanteessa kannattaisi yhteisesti sopia odottaa, mitä sieltä Jimssiltä tulee, joko mikä kortti, tai paljonko rahaa. Omasta mielestäni, jos sieltä tulevan uuden kortin arvo tai rahapalautus on vähemmän kuin täällä maksettu 1200 €, niin sen jälkeen maaperä olisi otollisempi keskustella jonkinasteisesta rahallisesta vastaantulosta.
Eikö sieltä voi tulla 1200 €:a arvokkaampikin kortti tilalle? (voiko?).

Joka tapauksessa kina kuulostaa ratkeamattomalta niin kauan kuin kinan kohde on Turussa tutkittavana. Jos se ei olisi Turussa vaan osapuolten hallussa, niin kina olisi varmaankin jo ratkennut(?).

Jotain kuitenkin Turusta lienee ostajalle tulossa, eli tilanne on parempi kuin omissa muutaman v:n takaisisissa autokaupoissani, joissa autosta löytyi paalitukseen riittävä määrä syviä vikoja melko pian oston jälkeen vartin testiajosta huolimatta. -- Tosin siinä autokaupassa oli myyjällä viat tiedossa, mutta se ei (poliisin mukaan) auta yhtään mitään, sanoivat että ei ole rikosilmoituksen alainen asia. Eikä ollut takuutakaan enää.

... Mutta nyt siis jotain on tulossa Jimssistä (?), korttia tai rahaa, eli ei ole tulossa yli tonnin tappiota kenellekään. Malttakaahan vielä hetki odottaa rma:n tulosta!
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Omasta mielestäni Torwulf-Bommero -riitatilanteessa kannattaisi yhteisesti sopia odottaa, mitä sieltä Jimssiltä tulee, joko mikä kortti, tai paljonko rahaa. Omasta mielestäni, jos sieltä tulevan uuden kortin arvo tai rahapalautus on vähemmän kuin täällä maksettu 1200 €, niin sen jälkeen maaperä olisi otollisempi keskustella jonkinasteisesta rahallisesta vastaantulosta.
Eikö sieltä voi tulla 1200 €:a arvokkaampikin kortti tilalle? (voiko?).

Joka tapauksessa kina kuulostaa ratkeamattomalta niin kauan kuin kinan kohde on Turussa tutkittavana. Jos se ei olisi Turussa vaan osapuolten hallussa, niin kina olisi varmaankin jo ratkennut(?).

Jotain kuitenkin Turusta lienee ostajalle tulossa, eli tilanne on parempi kuin omissa muutaman v:n takaisisissa autokaupoissani, joissa autosta löytyi paalitukseen riittävä määrä syviä vikoja melko pian oston jälkeen vartin testiajosta huolimatta. -- Tosin siinä autokaupassa oli myyjällä viat tiedossa, mutta se ei (poliisin mukaan) auta yhtään mitään, sanoivat että ei ole rikosilmoituksen alainen asia. Eikä ollut takuutakaan enää.

... Mutta nyt siis jotain on tulossa Jimssistä (?), korttia tai rahaa, eli ei ole tulossa yli tonnin tappiota kenellekään. Malttakaahan vielä hetki odottaa rma:n tulosta!
Ostaja on saanut testata korttia rauhassa ja se ollut sillä jonkuunaikaa käytössäkin. Kortissa on myös takuu.---> Myyjän vastuu on kyllä enää tasan nolla, ei tarvitse mitään hyvitystä antaa.

Myyjä olisi vielä suostunut ottamaan kortin takaisin :redface:Itse on enää tuossa vaiheessa olisi ottanut, iso riski että ostaja itse paskonut kortin. Jos se testattiin ostaessa ja toimi niin ei se enää myyjän vastuulla ole.

Jimssiltä tulee sitten ostajalle mahdolliset hyvitykset.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 085
Omasta mielestäni Torwulf-Bommero -riitatilanteessa kannattaisi yhteisesti sopia odottaa, mitä sieltä Jimssiltä tulee, joko mikä kortti, tai paljonko rahaa. Omasta mielestäni, jos sieltä tulevan uuden kortin arvo tai rahapalautus on vähemmän kuin täällä maksettu 1200 €, niin sen jälkeen maaperä olisi otollisempi keskustella jonkinasteisesta rahallisesta vastaantulosta.
Eikö sieltä voi tulla 1200 €:a arvokkaampikin kortti tilalle? (voiko?).

Joka tapauksessa kina kuulostaa ratkeamattomalta niin kauan kuin kinan kohde on Turussa tutkittavana. Jos se ei olisi Turussa vaan osapuolten hallussa, niin kina olisi varmaankin jo ratkennut(?).

Jotain kuitenkin Turusta lienee ostajalle tulossa, eli tilanne on parempi kuin omissa muutaman v:n takaisisissa autokaupoissani, joissa autosta löytyi paalitukseen riittävä määrä syviä vikoja melko pian oston jälkeen vartin testiajosta huolimatta. -- Tosin siinä autokaupassa oli myyjällä viat tiedossa, mutta se ei (poliisin mukaan) auta yhtään mitään, sanoivat että ei ole rikosilmoituksen alainen asia. Eikä ollut takuutakaan enää.

... Mutta nyt siis jotain on tulossa Jimssistä (?), korttia tai rahaa, eli ei ole tulossa yli tonnin tappiota kenellekään. Malttakaahan vielä hetki odottaa rma:n tulosta!
Ostaja pani kortin omin päin RMA:han, joten RMA:n tulos ei vaikuta mitenkään myyjän toiminnan arviointiin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Omasta mielestäni Torwulf-Bommero -riitatilanteessa kannattaisi yhteisesti sopia odottaa, mitä sieltä Jimssiltä tulee, joko mikä kortti, tai paljonko rahaa. Omasta mielestäni, jos sieltä tulevan uuden kortin arvo tai rahapalautus on vähemmän kuin täällä maksettu 1200 €, niin sen jälkeen maaperä olisi otollisempi keskustella jonkinasteisesta rahallisesta vastaantulosta.
Eikö sieltä voi tulla 1200 €:a arvokkaampikin kortti tilalle? (voiko?).

Joka tapauksessa kina kuulostaa ratkeamattomalta niin kauan kuin kinan kohde on Turussa tutkittavana. Jos se ei olisi Turussa vaan osapuolten hallussa, niin kina olisi varmaankin jo ratkennut(?).

Jotain kuitenkin Turusta lienee ostajalle tulossa, eli tilanne on parempi kuin omissa muutaman v:n takaisisissa autokaupoissani, joissa autosta löytyi paalitukseen riittävä määrä syviä vikoja melko pian oston jälkeen vartin testiajosta huolimatta. -- Tosin siinä autokaupassa oli myyjällä viat tiedossa, mutta se ei (poliisin mukaan) auta yhtään mitään, sanoivat että ei ole rikosilmoituksen alainen asia. Eikä ollut takuutakaan enää.

... Mutta nyt siis jotain on tulossa Jimssistä (?), korttia tai rahaa, eli ei ole tulossa yli tonnin tappiota kenellekään. Malttakaahan vielä hetki odottaa rma:n tulosta!
Ei todellakaan näin. Ostaja on saanut testata kortin ja ostanut sen, kauppa on kahden kuluttajan kesken siinä. Tähän päälle myyjä on täysin hyvää hyvyyttään tarjonnut palauttamaan rahat ja ottamaan kortin takaisin vaikka ostaja on voinut itse rikkoa kortin. Lisäksi ostaja on ominpäin lähettänyt kortin Jimm'sille takuuseen, jolloin viimeistään myyjällä ei ole mitään tekemistä enää asian kanssa.

Nyt joku tolkku tähän kaupankäyntiin.
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Ostaja on saanut testata korttia rauhassa ja se ollut sillä jonkuunaikaa käytössäkin. Kortissa on myös takuu.---> Myyjän vastuu on kyllä enää tasan nolla, ei tarvitse mitään hyvitystä antaa.
Olen ihan samaa mieltä, pahoittelut jos ilmaisin asian epäselvästi. :shy: Asia on ihan selvä, mutta koska siitä jäi jäljelle riita, niin aloin miettiä että miten kaikki saisi tyytyväiseksi, mutta ehkäpä ne ihmiset ovat oikeassa, jotka ovat sanoneet, että kaikkia on mahdoton miellyttää, enkä minullakaan taida olla taikavoimia maailmasta riitoja pois ottamaan. Anteeksi jos viestini oli hämäräperäinen jotenkin.

Ikävä silti, että riitoja syntyy, silloin kun on syntyäkseen! Siitä kaikki lienevät samaa mieltä?? :shug:
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Onkohan korttia edes lähetetty jimm'sille vai pelkästään yritetty saada 800€ RX6800XT, jonka voi vaikka torissa trokata kivaan hintaan eteenpäin? Tosi kummallinen ceissi kyllä :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Tuli tästä mieleen että petoksen yritys on kanssa rikos. Rikoslaki 1 § (13.6.2003/515)
Eli jos se näyttis ei ole mennyt takuu käsittellyyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Voisit hieman avata
Olin avautumassa kun 30min odotellut sovitussa paikassa ja varattua tuutttaa... Nyt taitaa kaupat toteutua niin eipä tässä mitään.

e: lähinnä pointti että täällä kirjoittaa heti kohta pian joku voi tietää jonkun ja viesti kulkeutua toista reittiä ennen kuin ehdin vaihtaa maisemaa. Ja nyt kannatti odotella. Jostain syystä soitot ei menneet perille.

e2: Joskus on minuutti aikatualu niin ei ole mahdollista odotella pitempiä aikoja ja miettiä miten saisi kiinni vai mikä homman nimi. Nytkin onni onnettomuudessa, että toisen noutopaikan kaveri laittoi viestiä, että onkin aikasemmassa ja kävin siellä ensin. Muuten olisi kyllä pitänyt luistaa tästä kun piti tulla tänne ensin. Nyt oli aikaa odotella vähän aikaa kun en ajatellut huomenna ajella uudestaan 160km... Onhan se vähän nihkeetä jos siitä kun auto kurvaa pihaan ja yrittää soittaa ekan kerran menee 45min ennenkuin tavara ja raha vaihtanut omistajaa. Mutta näitä sattuu, että puhelin menee johonkin tilttiin eikä puhelut mene läpi. Ei voi mitään joten ei jäänyt mitään myyjää vastaan hampaankoloon, mutta olin juuri ehtinyt lähetä nappia tähän triidiin painaa kun soitti takaisin :).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.08.2017
Viestejä
1 282
Kannattaa välttää kaupantekoa käyttäjän @arsidaa kanssa. Myi minulle kolme viallista kovalevyä, yhdestä SATA-portti paskana, toinen jumittaa koko koneen ja kolmas pitää helvetinmoista naksutusääntä. Lupasi palauttaa mulle rahat jo viime viikolla mutta eipä ole rahoja näkynyt. Kovot viety kierrätykseen ja eipä se 20€ menetys kovin kummoinen ole.. mutta olisin noilla rahoilla mielummin ostanut pari kebua. :)

Kesällä myös tehty kauppaa saman kaverin kanssa, silloin ostin torin kautta näytönohjaimen. Paikan päällä tulikin todettua että näytönohjaimessa oli Low-profile bracket kiinni, sovittiin että hän jälkitoimittaa minulle sen toisen bracketin että saisin omaan koteloon kiinni. Noh.. sitä toista bracketia ei koskaan näkynyt.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Kannattaa välttää kaupantekoa käyttäjän @arsidaa kanssa. Myi minulle kolme viallista kovalevyä, yhdestä SATA-portti paskana, toinen jumittaa koko koneen ja kolmas pitää helvetinmoista naksutusääntä. Lupasi palauttaa mulle rahat jo viime viikolla mutta eipä ole rahoja näkynyt. Kovot viety kierrätykseen ja eipä se 20€ menetys kovin kummoinen ole.. mutta olisin noilla rahoilla mielummin ostanut pari kebua. :)

Kesällä myös tehty kauppaa saman kaverin kanssa, silloin ostin torin kautta näytönohjaimen. Paikan päällä tulikin todettua että näytönohjaimessa oli Low-profile bracket kiinni, sovittiin että hän jälkitoimittaa minulle sen toisen bracketin että saisin omaan koteloon kiinni. Noh.. sitä toista bracketia ei koskaan näkynyt.
Kaks kertaa tullut lunta tupaan ja edelleen kaverilla vain positiivisia palautteita
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
835
@heimo_vesa on epäilyttävä kaupankävijä, huusin hp:n hänen myymäänsä tuotteeseen ja laitoin pariinkin kertaan yksityisviestiä, joihin herra ei vastaa yhtään mitään vaikka profiilista näkee että on jatkuvasti aktiivinen foorumilla.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
@heimo_vesa on epäilyttävä kaupankävijä, huusin hp:n hänen myymäänsä tuotteeseen ja laitoin pariinkin kertaan yksityisviestiä, joihin herra ei vastaa yhtään mitään vaikka profiilista näkee että on jatkuvasti aktiivinen foorumilla.
Jep, on kyllä erikoista käytöstä. Ei henkilökohtaisesti tekisi mieli käydä kauppaa hänen kanssaan. Vaikka kyse on pienestä asiasta, niin tämä olisi äärimmäisen helppo hoitaa asiallisesti, eikä vain jättää ostajaehdokas täysin huomiotta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
@heimo_vesa on epäilyttävä kaupankävijä, huusin hp:n hänen myymäänsä tuotteeseen ja laitoin pariinkin kertaan yksityisviestiä, joihin herra ei vastaa yhtään mitään vaikka profiilista näkee että on jatkuvasti aktiivinen foorumilla.
Käsi pystyyn virheen merkiksi. Etukäteen oli sovittuna kokonaisen GTX-rigin osto tämän tilalle, mutta ostaja myyjä teki katoamistempun, joten nyt lienee paikallaan tilanteen uudelleenarviointi. Konetta ei ole myyty yv:llä hp:n yli tms kepulikonsteja. Olisi ehdottomasti pitänyt pitää hp:n tarjoaja kartalla, eikä odotuttaa useaa vuorokautta - tai laittaa pelikone eteenpäin ja ottaa ite takkiin. Pahoittelut, ja otetaan opiksi!
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 137
Käsi pystyyn virheen merkiksi. Etukäteen oli sovittuna kokonaisen GTX-rigin osto tämän tilalle, mutta ostaja teki katoamistempun, joten nyt lienee paikallaan tilanteen uudelleenarviointi. Konetta ei ole myyty yv:llä hp:n yli tms kepulikonsteja. Olisi ehdottomasti pitänyt pitää hp:n tarjoaja kartalla, eikä odotuttaa useaa vuorokautta - tai laittaa pelikone eteenpäin ja ottaa ite takkiin. Pahoittelut, ja otetaan opiksi!
Jos laitat tuotteen myyntiin ja joku tarjoaa hp:n, niin kaupat on syntyneet ja on molempien velvollisuus saattaa ne loppuun asti.

Jos tuntuu ettei haluakkaan myydä tai ei pystykkään myymään, niin heti vain ilmoitusta poistamaan tai merkkaamaan myydyksi vaihtamalla sen etuliitteen. Ilmoituksen voi aina luoda tarpeen vaatiessa uudelleen tai vaihtaa etuliitteen. Tech-bbs ei ole tori.fi

Peukut siitä että tulit sentään selittämään tilannetta ja ymmärsit virheesi.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
984
Etukäteen oli sovittuna kokonaisen GTX-rigin osto tämän tilalle, mutta ostaja teki katoamistempun, joten nyt lienee paikallaan tilanteen uudelleenarviointi.
Eli olit sopinut ostavasi henkilöltä X kokonaisen GTX-rigin sinun myynnissä olevan tilalle, mutta henkilö X katosi? Etkö sinä ole siinä tapauksessa ostaja, ja myyjä katosi? Vai onko sinulla jotain muuta myynnissä, jonka ostaja katosi, ja nyt myynnissä olevalle koneelle tulikin tarve? Nyt ei jotenkin mene aivoissa bitit kohdalleen :hmm:
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Eli olit sopinut ostavasi henkilöltä X kokonaisen GTX-rigin sinun myynnissä olevan tilalle, mutta henkilö X katosi? Etkö sinä ole siinä tapauksessa ostaja, ja myyjä katosi? Vai onko sinulla jotain muuta myynnissä, jonka ostaja katosi, ja nyt myynnissä olevalle koneelle tulikin tarve? Nyt ei jotenkin mene aivoissa bitit kohdalleen :hmm:
Typo korjattu. Olet aivan oikeassa, rigin myyjä (Techin ulkopuolelta), ei ostaja (eli minä), katosi jo sovituille kaupoille. Olisi selvästi pitänyt odottaa tavaran saanti käteen ennen omaa, Acer-koneen myynti-ilmoituksen julkaisua. Ironisesti oma toiminta meni jäihin muutamiksi vuorokausiksi, kun pyrin tavoittamaan rigin myyjää (/hakemaan pikaista, korvaavaa ratkaisua), minkä johdosta itse myyjänä sorruin samaan syntiin toista ostajaa kohtaan. Näin jälkiviisana helppo todeta, että toimintani oli tyylitön, ja olisi ehdottomasti pitänyt olla aktiivisesti ostajaan yhteydessä selkeyden vuoksi. Ymmärrettävästi muutaman vuorokauden hiljaisuus/tietämättömyys voi olla turhauttavaa, vaikka aikomukseni oli tietenkin viedä kaupat maaliin.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Negatiivista palautetta ei kuitenkaan näy, joten potentiaalisella ostajalla ei lopulta ollut pahaa sanottavaa kaupankäynnistä ylläolevassa tapauksessa:hmm:
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 219
Negatiivista palautetta ei kuitenkaan näy, joten potentiaalisella ostajalla ei lopulta ollut pahaa sanottavaa kaupankäynnistä ylläolevassa tapauksessa:hmm:
Tai sitten potentiaalinen ostaja jäi odottelemaan mikä tilanne :hmm:
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 219
Tekstistä voi päätellä hp-huutajan saaneen tiedon kolmannen osapuolen touhusta, joka jostain syystä sitten vaikutti huutajankin kauppoihin.
Juu, se on totta. Lähinnä pohdin että jäikö ostaja odottelemaan myyjän vastinetta ennen kuin antaa palautteen. Näin itse ainakin tekisin.
 
Liittynyt
05.09.2017
Viestejä
169
Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.

Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.

Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.

Ajatuksia tästä?
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.
Et olisi, eikä noista kannata välittää. Vahingonkorvauksia hakiessa pitää kyetä näyttämään toteutuneet vahingot, joita tommosessa tapauksessa ei ole tullut.

Ehkä hieman v-mäistä lähteä myymään tuotetta, josta on jo sovittu kaupat, mutta eipä tommosesta mitään korvauksia kyllä joudu maksamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.

Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.

Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.

Ajatuksia tästä?
Huonoa kauppiastapaa myydä peli konsolin kanssa, kun siitä on kaupat jo sovittu. Täällä ansaitsisit negatiivisen kauppiaspalautteen ja ostaja voisi aiheesta haukkua vähän..

..mutta ei näistä mielipahoista rahallista korvausta saa. Kyllä teillä oli sopimus, mutta teit oharit ja olit ryökäle, mutta et huijannut rahaa, niin ansaitset vaan huomatuksen huonoista tavoistasi.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 137
Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.

Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.

Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.

Ajatuksia tästä?
Hyvien kauppiastapojen mukaan sun olisi pitänyt myydä se peli erikseen kun kaupat jo sovitte, mutta kun päätit perua kaupat yksipuolisesti oli se törkeä temppu, mutta se on vähän voi voi ja leuka vain rintaa vasten ja kohti uusia pettymyksiä, näin ostajan näkökulmasta ajatellen, koska kaupat oli sovittu torissa. @hsalonen kertoikin mitä täällä olisi seurannut.
 

Mikizu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2021
Viestejä
11
Aika jännä ettei Tori poista tunnuksia, näyttää luotettavalta kun on vanha käyttäjä.
 
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
820
Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.

Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.

Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.

Ajatuksia tästä?
Kannattaa noille muutaman päivän päästä tulijoille sanoa, että sopii jos tuote on vielä silloin myynnissä. Näin teen itse ja ehkä 1/100 varmasta ostajasta lopulta saapuu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 406
Viestejä
4 197 891
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom